h1

La ce folosesc aripile îngerilor?

Martie 5, 2007

Să se fîlfîie, acelea care zboară.

Au nevoie îngerii de aripi ca să să deplaseze?

6-martie-farahani.jpg

Un prieten îmi spunea că funcţia aripilor la îngeri este să le asigure deplasarea.

Nu sunt de acord, i-am spus. Nu în primul rînd deplasarea.
Cea mai importantă funcţie a aripilor pentru un înger este să îi acopere cînd sunt în prezenţa lui Dumnezeu. Omul este descoperit înaintea lui Dumnezeu, îngerul se acoperă pe sine. Aripile heruvimilor sunt întinse peste chivot ca să acopere chivotul.

Cu două perechi de aripi zboară, dar cu două îşi acopere trupurile. De ce anume? Apoi cu două îşi acopere ochii perfecţi care l-ar putea privi în faţă pe Dumnezeu.

Cu aripile întinse îngerii ocrotesc şi acoperă!

Prietenul mi-a spus „Daca într-o luptă cu un demon un heruvim şi-ar pierde o aripă şi aceasta ar cădea pe pămînt… „… „atunci noi ce-am face cu ea… „, i-am luat eu vorba din gură .

Poate că vom încerca să ne acoperim pe noi înşine, precum îngerii, să ne acoperim feţele, intimidaţi fiind de prezenţa Lui.

Nu, n-avem ce face cu o aripă de înger. Nu ni se potriveşte nicăieri. Suntem îmbrăcaţi în El, în Cristos, ca să nu ne mai fie ruşine, deşi suntem goi şi descoperiţi şi feţele nu trebuie să ni le acoperim penru că la vremea parousiei vom avea îndrăzneala în Numele Fiului. Nu trbuie să ne acoperim ochii precum îngerii. Noi avem voie, spre deosebire de ei, să Îl privim pe Dumnezeu şi lumina Feţei Sale să ne strălucească pe chipuri. Aşa îl vom vedea, faţă în faţă!

Dacă ar cădea o aripă de înger pe jos, n-am avea ce face cu ea… şi una oricum nu ajunge să acopere toată mizeria umană.

22 comentarii

  1. frate Marius, Liviu Neagoe a spus odata:
    „Stiti de ce zboara ingerii? Nu pentru ca au aripi, ci pentru ca au inima usoara!”


  2. Citeam odata ca noi nu mai stim sa zburam. 😦
    Crsetinul trebuie sa „zboare”. 🙂

    Imi amintesc si stiu ca am zburat,mult timp am zburat dupa ce m-am botezat,,,
    si am iubit…atunci pe toata lumea…iubeam pe oricine si eram tare usoara..
    zburam!
    …Dar mai si credeam ca nu o sa mai pacatuiesc niciodata,vai!. 😦
    De asta nu mai zbor?. 😦


  3. Da, frumos spus, Andy.


  4. Ingerii neexperimentand metanoia calvarului se acopera in Prezenta Lui, pe cand noi ne descoperim inimile usuratice si ingreunate de aripile frante de pacate.


  5. Da, frumos gînd, Ihtys, îngerii n-au experimentat bucuria mîntuirii şi nici n-o vor expeprimenta!
    Nici iertarea, deci, nici iubirea deplină, pentru că acela căruia i s-a iertat mult iubeşte mult…


  6. Dar nici pacatul..
    as prefera sa fi fost inger,decat sa pacatuiesc. 🙂


  7. Eliza ai grija cu ereziile…


  8. Ihtys,
    nu inteleg?
    ce este erezie,sa ti doresti sa nu fii pacatuit niciodata?


  9. Ceea ce am gresit a fost ca din graba am pus. 🙂
    in loc de. 😦
    din graba.


  10. captivanta si tremuranda abordare a angeologiei! 🙂


  11. Elisa,

    Spuneai ca preferai inger decat fiinta umana.
    Dar Lucifer era si el inger (Luceafarul conducator al inchinarii) si a ajuns inger cazut.

    Priicepi acum ?


  12. Foarte sensibila perspectiva ta asupra aripii de inger, Marius! Mi-a placut foarte mult.
    Nu mai putem fi aceiasi cand ne atinge un inger, chiar cu o aripa, ceva se intampla, o coarda a fiintei vibreaza altfel – se creeaza o altfel de armonie care isi are ecoul dincolo de noi. Daca am avea ochi sa vedem…dar nu cred ca am putea suporta supranaturalul, ne-ar trebui si noua aripi sa ne acoperim din nou ochii; mai bine ca nu vedem! Oare avem fiecare ingerul lui? La fractiuni de secunda, cand aproape ca-ti vezi viata trecandu-ti pe dinainte, este ceva sau cineva care te salveaza. Nu-ti vine sa crezi ca mai esti in viata. Is it true that our angels are (sometimes) working overtime, or is just God keeping us safe?
    Rahela


  13. draga Cipri,
    cineva care a venit la mine mi-a spus „n-am înţeles nimic, criptică chestie…”.
    unii se împiedică de jegul spiritual al altora, dar alţii nu pot vedea din cauza straturilor şi solzilor de pe ochii din dotare…sau şi… şi.

    Mulţumesc, Rahela, după cîte mi s-au întîmplat … eu cred că avem îngeri păzitori, iar al meu este foarte obosit… l-am pus de multe ori la încercare.

    Cînd voi căpăta şi eu trup ca al lui, îmi va da o aripă peste faţă de ciudă…. voi întoarce şi obrazul celălalt….

    Voi fi „aripit” (că pălmuit nu merge) de înger…

    Da, Ihtys, oare acum mai pot cădea îngeri sau a fost o dată şi gata…

    Există îngeri-bărbaţi, îngeri-femei?

    Oricum, noi nu vom fi îngeri! Nicicum!
    Scriptura spune „ca îngerii”, dar nu îngeri. Slavă Domnului!


  14. Patratosule,

    Daca si acum ingerii mai au libertatea de a pacatui? acest raspuns ma depaseste la perspectiva-mi cu cucherii zgariati de limite rationale.


  15. Ihtys, tot nu inteleg,de numeai erezie atunci..
    cand preferam sa fiu inger..nu cazut..


  16. e un subiect interesant; ingerii au capacitatea de a mai cadea, de a mai pacatui. E logic, altfel ar fi o marginire a vointei lor;insa tot prin deductie logica a ajuns si Origen la erezie 😀 . Poate am sa revin la mine pe blog, in functie de timpul pe care-l dipun, la acest subiect.


  17. draga Marius, sunt lucruri pe care le criptam de dragul complicarii si incetosaarii; sclipirea de geniu tocmai aici se vede: la o limpezire, la o scuturare a rationamentului de orice balast superfluu.
    Dar sunt si lucruri care trebuie criptate, chiar DUMNEZEU ne invata ca e bine asa!

    so, criptare si decriptare rodnica! 🙂


  18. Draga Ihtys, am un răspuns foarte scutrt la întrebarea ta: nu ştiu… 🙂

    Da, Cipri, abia aştept să văd perspectiva ta asupra angelologiei…

    Ai dreptate, Domnul Isus a încriptat pentru aceia din vremea Lui ca noi să înţelegem mai tîrziu…


  19. dar nu am stiut asta dar in fine p mn ma intereseaza altcva


  20. […] ce zgomot fac îngerii cînd coboară din ceruri să vorbească Mariei, lui Iosif, păstorilor? Aripile lor fîlfîie, foşnesc? […]


  21. O cantare spune : As vrea sa fiu ca un inger
    Curat si nepatat
    Coroana s-am pe frunte
    Si harfa de cantat.
    Si-apoi sa-L laud pe Isus
    Mantuitorul meu,
    In orice zi si noapte
    La bine si la rau.


  22. […] N-am niciun secret special! Chiar nu ştiu şi nu îmi explic ce găsesc oamenii în gîndurile mele. Am scris tot timpul, din clasa a II-a. Am jurnale întregi pe caiete de 200 de file. Vor căpăta valoare după moartea mea. Le las moştenire fiului meu, iar cele şapte kilograme de scrisori către Natalia, soţia mea, (cîte o scrisoare în fiecare zi aproape, dacă nu, o pagină pe zi) le las moştenire fiicei noastre. Aş scrie şi dacă nu aş fi citit? Răspunsul este DA. Poate că aş scrie diferit, pe alte subiecte etc. Trebuie să depun mărturie că vizibilitatea este extrem de incomodă pentru scrisul liber. Uneori prefer zilele în care îmi puneam singur întrebări pe Patratosu. […]



Lasă un răspuns

