h1

De ce „pătrăţosu”?

Martie 23, 2007

Am fost întrebat ieri din nou: „De ce pătrăţosu?”

„Patratosu” este o poreclă.

Este porecla pe care mi-au dat-o unii dintre studenţi în primul an în care am predat literatură patristică şi limbi clasice în 1994. Au ţinut-o în secret. Unul dintre ei, după ce a absolvit, a avut curajul să îmi spună cum m-au numit colegii lui în timpul studenţiei. Şi el şi eu am căutat legătura, dar nu am avut răspuns, eu, din iubire de sine, el, din timiditate şi mult bun simţ.

Este o poreclă de care, cu timpul, am devenit mîndru pentru că trimite pe ocolite, pe la o altă sclitadă, la lucrurile simple, clasice, solide, bine făcute, pe care te poţi baza.

„Pătrăţosu” este porecla care s-a dat şi unei maşini, Mercedes G-Classe. O maşină de teren clasică, solidă, fără fiţe, bine făcută, pe care te poţi baza. Are un singur defect. Este foarte scumpă şi de aceea foarte rară pe şosele. Este tipul care a avut cele mai puţine reclamaţii de cînd a fost lansat primul model pe piaţă. Toată admiraţia pentru rezistenţă, în ciuda comentariilor despre designul colţuros (a propos de designul care sacrifică paralelipipedul sferei vezi un articol excelent de Cosmin Popan în Cotidianul: Designul e rotund).

Deci, cu această „povară”, tinichea legată de nume, vă invit la lucruri simple, clasice, bine făcute, rare şi scumpe, vă invit „La Pătrăţosu” ca să ne rotunjim colţurile.

„Pătrăţosu”

2 comentarii

  1. Cum ma, te mindresti sa fii „cap patrat” ? 🙂


  2. Da, Balauru, da! Într-un pătrat încape cel mai bine mintea!



Lasă un răspuns

