h1

„Sînt frumos şi mă mai fac!”

Aprilie 29, 2007

Tata socru.

Are 63 de ani.

Este încă un om frumos. Un exemplar superb. A fost petrolist, e tîmplar, şi marea lui dragoste sînt stupii cu albine. Înalt, solid, ochi albaştri. Zîmbeşte tot timpul. A crescut 10 copii. Anul trecut a rămas văduv după 38 de ani de căsătorie.

Una dintre fete i-a spus ca în regat „Mă, tată, eşti frumos!”

Răspunde „SÎNT FRUMOS ŞI MĂ MAI FAC!”

La fel răspunde la orice laudă şi cînd îi spui că e harnic, că e bun, că e tare.

Nu face caz de o falsă smerenie cum fac alţii: „Ehe, nu-i adevărat” sau chestii de-astea, dar gudurîndu-se pe dinlăuntru cum facem noi, majoritatea.

Acceptă aprecierea cu demnitate şi smerenia stă în faptul că tînjeşte după ce mai urmează „mă mai fac!”.

Asta îl ţine. Spiritul care nu se lasă pe tînjală, ci tînjeşte după mai mult. O dinamică şi forţă lăuntrică arzînd încă.

Majoritatea bătrînilor se înmoaie, mai ales după ce rămîn singuri. Nu mai urmează nimic. Spun „ehe, bă, tată, bă, ce ştiţi voi, pă vremea mea…” şi lăcrămează, oftînd.

23-septembrie.jpg

Nu! Pentru el încă mai urmează… „Mă mai fac” Este încă tînăr pe dinăuntru şi asta dă pe dinafară. La fel cu hărnicia, cu duhovnicia, cu toate.

N-am întîlnit om mai cuminte şi cu minte ca el. Smerit, cumsecade şi la locul lui. De asta sună atît de natural în gura lui ceea ce în gura oricui altcuiva ar suna prost. Are o bucurie de dincolo de el însuşi pe care nici unul dintre necazurile care urmează creşterii celor 10 copii şi nici chiar moartea soţiei iubite n-a răpit-o.

De ce e aşa?

Într-unul dintre cele mai triste momente din viaţa lui l-am auzit zicînd: „Am avut preţ în ochii Domnului!”

Cea mai frumoasă poză pe care o avem cu el este una în care poartă o şapcă pe care scrie „FEELING GLAD ALL OVER…!”. Nu ştie engleză, habar n-avea ce scrie pe şapcă, dar e mai adevărat pentru el decît pentru oricine citeşte şi ştie „păsăreasca aia”.

feeling-good.jpg

7 comentarii

  1. […] dus la tata socru, pe atunci, viitor tată socru, un om extraordinar, şi i-am spus că m-am îndrăgostit de fata […]


  2. […] aprilie 5, 2008 in Marius Cruceru (De la Marius Cruceru) […]


  3. Marius, ai o familie frumoasa si binecuvantata! Imi place tare mult cum vorbesti tu despre cei dragi. Cu cata admiratie si iubire!
    Dumnezeu sa va ţină in pace si iubire pe toţi!

    Ps „Esti frumos si sa te mai faci!”


  4. draga Alex, ce mi-e drag mi-e drag. Asta e!

    Realmente îl admir pe socru-meu! E un om extraordinar! Viaţa lui face cît trei doctorate în spiritualitate creştină!


  5. […] Sînt frumos şi mă mai fac…. […]


  6. […] Mi-am adus aminte că am scris despre el și, pentru că nu am avut timp de blog, cu scuzele de rigoare pentru dumnevoastră, dragi cititori, am revenit la o postare mai veche, chiar despre el. Nu îmi place să mă recitesc. De aceea îmi las de multe ori greșeli prin text. Prima vista … hasta la vista… dar sînt unele texte la care revin cu plăcere. Acesta este unul dintre ele… o altă grosolănie pătrățoasă: […]


  7. […] dus la tata socru, pe atunci, viitor tată socru, un om extraordinar, şi i-am spus că m-am îndrăgostit de fata […]



Lasă un răspuns

