h1

Gravă încălcare a drepturilor omului la Slobozia de ArgeÅŸ!!!

mai 30, 2007

Pastorul Pelease relatează despre o gravă încălcare a drepturilor omului la Slobozia de Argeş.

Ce s-a întîmplat?

Aşa cum ne-a venit documentul din partea pastorului Corneliu Peleaşe, aşa îl vom prezenta, fragmentat, în episoade, cu detaliile pe care le-a inserat dînsul.

Pastorul Peleaşe este un om extraordinar, din cîte l-am cunoscut, care s-a luptat eroic cu boala în ultimi ani. Acum îi este dat să îşi apere turma mica. Merită să ascultaţi mărturia acestui om dăruit de Dumnezeu cu multe daruri şi dăruit lui Dumnezeu în sluijre.

corneliu-pelease.jpg

Este făcut dintr-un material care nu se mai fabrică. Greu de intimidat, greu de doborît, incomod pentru ierarhii de toate felurile. Un om care înfruntă cu deosebit curaj şi confruntă pe faţă. Mi-a făcut plăcere să stăm la telefon aseară pentru aproape jumătate de oră despre acestea şi multe altele.

Evenimentele relatate de dînsul fac parte dintr-o serie de agresiuni şi încălcări ale drepturilor unor credincioşi baptişti, evenimente care au cunoscut apogeul în data de 26 mai a.c.

Din păcate, datorită disperării (vom explica la vreme de ce este fratele fără prea multe nădejdi în autorităţile omeneşti), pastorul apelează la mijloacele moderne de comunicare, iată că de astă dată, ale veştilor proaste. Blogul este unul dintre aceste mijloace.

Oricum la Slobozia nu este slobozenie.

Slobozia 1.

Pastorul PeleaÅŸe:

„Va voi face istoricul persecutiei detaliat, prezentandu-va episoadele cele mai semnificative, iar din ele d-voastra sa retineti doar ceea ce are relevanta la forurile la care veti trimite materialul. Fac precizarea ca tot ce scriu s-a intamplat intocmai si la nevoie se poate proba cu martori.

Intai de toate va prezint cateva date generale:
-localitatea Slobozia este pozitionata in sudul judetului Arges la 65 de Km de Pitesti
-nr de locuitori : 6 000
-din 1998 functineaza Biserica misiune Bunavestire, filiala a bisericii baptiste Pitesti.
– biserica functioneaza in baza unei Autorizatii de biserica misiune.
Am inceput cu 4 credinciosi. Acum sunt 14 credinciosi.
-Pe o raza de 30-40 km nu exista nici o biserica evanghelica.

Episodul 1: septembrie 2006.

In luna august 2006, biserica din Pitesti a depus documentatia pentru eliberarea autorizatiei de constructie pentru un locas de inchinare in localitatea Slobozia. La inceputul lunii sept 2006, primarul comunei, d-l profesor Nitu Alexandru, mi-a comunicat telefonic ca s-a aflat despre demersul nostru, si intr-una din bisericile ortodoxe din comuna, prin preotul JIANU IONEL, s-a pornit o campanie de denigrare si instigare a oamenilor impotriva baptistilor. In slujbele publice, preotul ii numea pe cei 14 baptisti din comuna, rataciti, soli ai satanei, secta pagana, sectanti platiti de americani, tradatori de neam etc.

D-l primar mi-a sugerat ca in aceste conditii de tensiune iscate in comuna,ar fi intelept ca eu sa vin intr-o sedinta a consiliului local si sa motivez cererea pentru locasul de inchinare, dar in acelasi timp sa explic si cine sunt baptistii, crezul lor, diferentele intre baptisti si ortodocsi.

Dansul mi-a promis ca la aceasta sedinta vor fi doar 13 consilieri si cu mine. Am convenit impreuna data la care sa ne intalnim, si am procedat intocmai. Numai ca la data fixata, in loc de 13 consilieri am gasit in fata primariei si pe cei 7 preoti ortodocsi din bisericile din comuna, impreuna cu un grup de aproximativ 130-150 de oameni, extrem de agitati si de vocali.

Am intrat in sala de consiliu,s-a stabilit presedintele de zi (un om care a dovedit o conduita exemplara), secretarul de zi (mama preotului Jianu !!!) ordinea de zi, etc. Dupa prezentarile de rigoare s-a dat intaietate la cuvant bisericii ortodoxe, prin preotul JIANU IONEL care timp de 15 minute s-a lansat intr-o tirada de acuzatii dintre care cele mai grave au fost ca:

-baptistii sunt o secta pagana care nu are de a face cu credinta si cu Dumnezeu si care trebuie impiedicata cu orice pret sa intre in comuna ;
– locul unde baptistii vor sa-si construiasca biserica este ales strategic (intre o gradinita si o scoala), pt a fura sufletele copiilor,de aceea toti parintii sa lupte prin toate mijloacele si sa impiedice aparitia acestei biserici.
-baptistii din comuna sunt niste tradatori care si-au vandut sufletul pt dolarii americanilor.

Dupa aceste acuze grave, preotul JIANU IONEL a cerut imperativ ca toti consilierii locali sa voteze la vedere in privinta autorizatiei de constructie. Presedintele de zi insa i-a spus ca votul va fi secret. In momentul acela s-a iscat un adevarat vacarm. Preotul Jianu si multimea a inceput sa strige si sa acuze ca si consilierii ar fi fost mituiti sa-si tradeze credinta, etc.Presedintele insa a fost ferm.

Cand mi s-a dat cuvantul, am dat binete, am binecuvantat asistenta, m-am prezentat ca absolvent al Univiversăţii Bucuresti, felul în care am ajuns sa slujesc la Slobozia, am prezentat documente oficiale prin care se atesta ca baptistii sunt un Cult recunoscut in Romania, am inmanat celor ce au vrut sa primeasca si cateva exemplare cu marturisirea de credinta a Cultului nostru prin care sa vada ca avem de a face cu credinta si cu Dumnezeu.
Peste mine a inceput sa strige preotul Jianu Ionel si multi din cei ce il insoteau, de ce nu tinem tainele, de ce nu ne inchinam la icoane, de ce nu ii lasam pe ei in credinta lor etc.Am cerut permisiunea sa lamurim problema pe baza Scripturii.Drept urmare am scos biblia ortodoxa (pe care o port totdeauna cu mine), si i-am cerut preotului Jianu sa faca acelasi lucru. Mi-a raspuns ca nu o are la el. L-am rugat sa ceara de la unul din colegii lui.

Niciunul nu avea Biblie! Raspunsul a fost socant: „noi nu avem biblie, avem alte carti„. Am replicat ca nu este normal sa nu avem cu noi cartea de capatai a Bisericii! Totul a devenit din nou un vacarm.
Pe acest fond s-a ridicat primarul si a rostit aceste cuvinte:”Cand veniti la primarie cu doleantele dumneaavoastră, eu nu va primesc ca tigani sau romani, baptisti sau ortodocÅŸi, ci va primesc in calitate de cetateni. Si eu sunt chemat sa va rezolv problemele nu in functie de etnie sau religie, ci potrivit cu legile tarii. Drept pt care va informez ca acest Cult este recunoscut in Romania, se bucura de toate drepturile, cererea lor este legala, drept pentru care Consiliul local va elibera autorizatia de Constructie. Eu am ramas uluit de atitudinea lui, dar in acelasi timp s-a dezlantuit infernul. Multimea s-a intaratat din nou, mai ales preotul Jianu, care a inceput sa-l ameninte ca va plati pentru asta si ca nu va mai fi primar. El si colegii lui vor indemna oamenii sa nu-l mai voteze in noul mandat pt ca a tradat biserica ortodoxa, ca a fost cumparat,etc.

In aceasta atmosfera s-a incheiat sedinta.
Primarul s-a tinut de cuvant.Dar si preotul Jianu.Vreme de saptamani l-a infierat in slujbele de la biserica.
Lucrurile s-au linistit treptat pana cand a aparut :

EPISODUL 2: 21 APRILIE 2007

despre asta mîine!

Publicitate

32 comentarii

  1. fac proba


  2. Ar trebui sa veniti in Slobozia Moara, jud. Dambovita, cu siguranta veti intalni situatia tocmai pe dos. Preotii de aici se lupta si ei, dar pentru buna lor stare materiala. Pana si „Cutia Milei” de aici s-a transformat in „Cutia Pandorei”!


  3. Oricat ii va scandaliza pe unii, la o privire mai cu luare amine a lucrurilor partea agresata aici este partea pravoslavnica, deoarece ar fi naiv sa se creada ca baptistii doresc pur si simplu zidirea unei biserici pentru nevoile celor 10 credinciosi din acel sat, doar. Un numar asa mic de oameni se poate strange foarte bine intr-o casa oarecare. Scopul este altul: converirea cat mai multor ortodocsi la baptism. Ar fi o prostie sa nu credem altfel, cand tot felul de organizatii misionare finantate de catre americani, mai ales, nu se sfiesc sa faca planuri foarte exacte sa construiasca o biserica „evanghelica” in absolut orice sat din tara noastra, a carei cultura, civilizatie si istorioe se leaga exclusiv de Biserica Soborniceasca a Rasaritului.
    Preotul are datoria sa-si pazeasca credinciosii de atacurile oricatror organizatii religioase si sa-i tina in staulul Bisericii, iara nu sa usureze plecarea acestora in tot felul de comunitati-dupa noi-heterodoxe.
    „Cei ce urasc Sionul, rusina-se-vor de la Domnul…” zice unul din antifoanele utreniei duminicilor.


  4. Domnule CNI, aveti dreptate, biserica ortodoxa are dreptul si datoria sa-si apere credinciosii, dar sa foloseasca mijloace adecvate. Sa convinga. Sa prezinte. Sa misioneze.
    Sa construiasca cate o biserica in fiecare localitate americana.
    So fi legat cultura si civilizatia noastra de biserica ortodoxa, dar beneficiile sunt discutabile pe alocuri. Si daca asa a fost in trecut, de ce credeti ca ar trebui sa fie la fel si in viitor.


  5. […] Roadele ei le putem vedea pe teren. Si aici vin cu al doielea exemplu..(citit despre el aici  […]


  6. Aveti dreptate domnule CNI. Preotii trebuie sa isi apere enoriasii de orice fel de eretici.
    fiecare are dreptul sa creada si sa apere credinta pe care o vede cel mai aproape de adevar, dar, in Europa secolului XXI, nu cu ciomagul.
    Nici eu nu sint de acord cu homosexualii, dar nu le dau foc, nici nu le darim sediile. Imi educ copiii in spiritul adevarului.
    Aceasta lupta trebuie sa se faca cu armele luminii. Preotii sa isi faca datoria, sa propovaduiasca Biblia, sa isi faca slujba si nu va mai fi nici o problema cu neoprotestantii care convertesc ortodocsi.
    Noi credem ca avem de-a face cu o paginizare a Romaniei sub binecuvintarea vocala sau tacita a bisericii ortodoxe. O tara care are cele mai multe injuraturi cu obiecte bisericesti, cu oameni care vin la biserica la botez si apoi pe nasalie, si vad preotul din Pasti in Craciun, o tara in care este injurat numele lui Dumnezeu si cu preoti care fac vraji si beau cot la cot cu enoriasii pina acestia ii ridica din santuri, o astfel de tara nu este nici pe departe crestina.
    Trebuie reincrestinata.
    Sintem gata sa facem acest lucru impreuna, dar lasati-ne si pe noi sa auziti ce avem de spus.
    Cred ca satenii din Slobozia au destul creier in cap sa aleaga Adevarul si sa deosebeasca binele de rau.
    Oricum, dupa manifestarile preotilor din sat, unii oameni s-au convins cam cum stau lucrurile.
    Noi nu luptam cu bîtele, ci cu Biblia.


  7. ‘Trebuie reincrestinata.
    Sintem gata sa facem acest lucru impreuna, dar lasati-ne si pe noi sa auziti ce avem de spus.’

    Si cum am putea face acest lucru laolalta cand, de fapt, incercati sa ne luati credinciosii?
    Umblu si prin America si stiu ca si acolo se convertesc evanghelici la ortodoxie, insa fac acest lucru nu pentru ca popa inchiriaza un stadion la Dallas si acolo face reclama credintei ortodoxe, denigrand-o pe cea baptista, ci convertirea este in cea mai mare parte o miscare pornita dinspre acesti evanghelici, in urma studiului Scripturii, Sf. Parinti, istoriei crestinismului etc, sau a unei intalniri intamplatoare cu BO, insa prozelitism ortodox nu prea exista. Cunosc destui astfel de oameni in mod personal, dupa cum cunosc si ortodocsi romani deveniti neoprotestanti in urma unor campanii organizate tocmai in acest scop, in care BO este caricaturizata pana acolo ca devine de nerecunoscut.
    Si, pe langa aceste dificultati mai mult conjuncturale, exista dificultatile dogmatice:
    Cum vom reincrestina aceasta tara impreuna cand pentru noi aceasta ar presupune lucruri precum participarea la Tainele Bisericii, carora, din cate stiu, neoprotestantismul le neaga pana si existenta.
    Nu vreau sa fiu foarte nepoliticos, insa, referitor la patrunderea diferitelor confesiuni neoprotestante in teritoriile traditionale ale BO nu vad in aceasta decat un export de confuzie religioasa obisnuita in America , in Europa de Est, iar nu un fenomen organic si cu sanse reale de autohtonizare. Spun totusi aceasta deoarece si familiile dvs. au fost candva (intr-un trecut nu prea indepartat)ortodoxe.


  8. Stimate CNI,
    Tocmai asta spuneam inainte. FAceti deosebire intre credinciosi nominali si credinciosi autentici ortodocsi, care isi cunosc credinta si crezul?
    Noi nu credem că cineva care este dus si botezat ortodox la biserica, fara sa stie ce i se intimpla, este credincios ortodox, daca nu crede si traieste ortodox mai apoi. Acela traieste o forma de paginism, cu o eticheta care nu-i foloseste la nimic. Cine este credincios ortodox cu adevarat nu poate fi rapit de nimeni. Oamenii trebuie sa cunoasca adevarul Bibliei si vor alege, intre ceea ce propovaduieste preotul ortodox din sat si ceea ce propovaduieste pastorul baptist.
    Daca ati umblat prin America, ati vazut ca aceste toate lucruri se intimpla si nimeni nu ii ameninta pe cei care trec la ortodoxie de la baptism ca nu vor mai fi ingropati in cimitirul orasului pentru ca „oasele lor vor spurca pamintul”.
    Mai trebuie sa stiti ceva ca Liturghii pe stadioane si campanii de propovaduire ale credintei ortodoxe au loc si in Statele Unite si primaria orasului nu interzice.
    Va rog sa urmariti si celelalte episoade si apoi sa va dati cu parerea nu despre crestinimsul preotului cu pricina, ci desrep buna lui crestere si bunul simt pe care il arata.
    Va multumesc ca ati deschis aceasta discutie interesanta si ca participati la ea intr-un mod atit de civilizat. Daca toti ortodocsii ar fi ca dvs….n-am mai avea cazul Slobozia de Arges.


  9. Poate ca nu voi fi luat in considerare, veti spune „se baga si pustiul asta”, dar cred ca tot ce se intampla in momentul de fata este o mare si ridicola disputa intre doua Biserici. Nu uitati ca la inceputurile crestinismului, nu existau astfel de diferente, exista aceeasi credinta pentru toti crestinii. De ce nu se poate trai in pace? De ce trebuie sa se porneasca mini-cruciade intre confesiunile autohtone? Iubiti-va aproapele, domnilor, fara nici un comentariu! Aceeasi religie avem cu totii, acelasi zeu, ii putem da orice nume, atata timp cat stim ca exista si ne are in grija, e de ajuns. Nu cred ca e nevoie de mai multe.
    Multumesc.


  10. Nu, Daniel, tocmai asta este diferenţa dintre spiritul protestant şi alte paradigme asupra persoanei: oricine este important, opinia oricui este validabilă, pînă la proba contrarie, oricine este nevinovat, pînă se probează cu fapte.
    Opinia ta este importanta. Eşti luat în considerare.
    Ai dreptate, este o dispută nenecesară în care am fost aruncaţi fără voia noastră. S-a mai întîmplat şi în alte părţi. La Ruginoasa am fost călcaţi în picioare şi bătuţi, la Scorniceşti, ameninţaţi cu tribunalul, la Oporelu-Beria toţi cei care au stat de vorbă cu baptiştii au fost ameninţaţi că nu vor mai fi împărtăşiţi pentru 5 ani de zile.
    Asta este şi întrebarea noastră, de ce nu se poate trăi în pace?
    Religia, dacă vrei, acum că trăim în capitalism (să îmi fie iertată vulgarizarea) este ca un produs pe care fiecare trebuie să aibe dreptul să îl evalueze. Dacă credinţa baptistă nu este bună, arunc-o la coş, dar dacă are ceva de spus pentru acest neam?
    La sfîrşit nu sînt de acord cu tine: nu avem aceeaşi religie, nu e chiar aşa de simplu şi nu putem da orice nume lui Dumnezeu. Citeşte Biblia, te rog, Daniel, şi vei descoperi singur Adevărul.


  11. Ceea ce am vrut sa spun a fost urmatorul lucru: Toate religiile au idei comune, morala le este comuna. Din moment ce toti respectam aceste idei, orice religie este buna, atata timp cat respecta omul si nu il transforma intr-un sclav. Pentru mine valorile ce le ofera o religie sunt mult mai importante decat dogma ei, si sunt de acord cu dumneavoastra, multi oameni nu se mai pot numi cu adevarat crestini. Sunt crestini doar ca denumire, atata tot.
    Imi cer scuze pentru proasta exprimare a ideilor, dar nu sunt in cea mai buna conditie intelectuala in momentul de fata.


  12. da, sint idei comune, pentru ca istoria lumii este una singura, cea relatata in Geneza. De aceea se intilnesc atit de mult istoriile cosmogenezei din diferite culturi.
    as spune ca orice religie care duce la Adevar este buna, atit timp cit unii nu transforma pe altii in sclavi, atit timp cit unii nu cred ca au monopolul Duhului Sfint.
    Nu te sfii cu proasta exprimare a ideilor, Daniel, un blog poate fi ca o sala de antrenament in care iti imbunatatesti conditia intelectuala de care vorbesti, la fel cum iti imbunatatesti conditia fizica prin alergare.


  13. Ce este Adevarul?


  14. Aceeaşi întrebare i-a fost pusă de Pilat Mîntuitorului? chiar înainte de răstignire.
    Pilat n-a stat să aştepte răspunsul, s-a întors şi a plecat.
    Răspunsul era în faÅ£a lui. Isus a spus „Eu sînt Calea, Adevărul ÅŸi ViaÅ£a”


  15. Cum sau de ce a fost dat ca in baza acestor cuvinte, omul sa nu aiba de ales, decat sa creada sau sa respinga, fara sa poata demonstra ca intr-adevar aceasta este adevarul?


  16. asta-i creÅŸtinismul, Pilgrim, da sau nu, stinga sau dreapta, lumina sau intuneric, sus sau jos, rau sau bine, alegerile sint foarte simple.
    Profetul spune ca aşa de simplă este calea Domnului că pînă şi idioţii o găsesc.

    Isaia 35:8 Acolo va fi cale curată şi cale sfântă se va chema şi nu va trece pe acolo nimeni necurat şi nici nu va fi acolo cale întinată. Chiar şi cei fără de minte vor merge pe dânsa şi nu se vor rătăci.

    Adevărul este simplu de cunoscut şi de ales. Nimeni nu se poate rătăci, dacă este un căutător autentic.
    Sper ca toate căutările tale, Pelerinule, să fie încununate de succes!


  17. „Ca ei să caute pe Dumnezeu, ÅŸi să se silească să -L găsească bîjbăind, măcar că nu este departe de fiecare din noi”

    „ÃŽntr’una veÅ£i auzi ÅŸi nu veÅ£i înÅ£elege; într’una veÅ£i vedea, ÅŸi nu veÅ£i pricepe! ÃŽmpetreÅŸte inima acestui popor, fă -l tare de urechi, ÅŸi astupă-i ochii ca să nu vadă cu ochii, să n’audă cu urechile, să nu înÅ£eleagă cu inima, să nu se întoarcă la Mine, ÅŸi să nu fie tămăduit.”

    Emil Cioran a spus la un moment dat ca e inclinat sa creada, dar pe de alta parte are aceasta „placere perversa a respingerii”, a scepticismului, care l-a biruit in cele din urma.

    Sunt atatea daca in calea credintei. Multi pretind ca cunosc adevarul. De ce Adevarul Bibliei si nu Islamul, Buddha, sau de ce nu posibila inselare sau inselatorie a unor oameni care au marturisit ce au marturisit in cartile Biblice? Omul de rand nu poate verifica nici macar cine sunt autorii (umani) a acelor carti. Poate doar citi ce ajunge in fata ochilor/urechilor asa cum ajunge.

    De ce sunt unii oameni (academicieni, invatati) care pot aduce multe dovezi arehologice, istorice pentru crestinism, si totusi munca lor nu are putere sa aduca credinta.

    „Omul nu poate primi decât ce-i este dat din cer.”

    Poate avea cineva credinta fara sa ii fie dat de sus?


  18. Excelente citatele găsite de tine, Pilgrimule!
    Da, ştiu Cioran, asta este ispita comună omenească, tentaţia respingerii, dar fiecăruia dintre noi i se dă liberul arbitru, libertatea alegerii.

    Aş pune dilema ta tot în cuvinte biblice
    „Cred, Doamne, ajută necredinÅ£ei mele!” MArcu 9:24

    Credem şi atunci cînd facem noi un singur pas, ca nişte copii, Dumnezeu face restul spre noi.
    Ca Avram, a despicat animalele pentru Legămînt şi apoi Focul lui Dumnezeu a făcut tot drumul şi înainte şi înapoi.
    Asta este Dumnezeu, se ascunde pentru a-ţi ieşi în întîmpinare mai apoi, dacă schiţezi un singur gest spre El.

    Geneza 15:10 Avram a luat toate dobitoacele acestea, le-a despicat în două şi a pus fiecare bucată una în faţa alteia; dar pasările nu le-a despicat.
    17 După ce a asfinţit soarele s-a făcut un întuneric adânc; şi iată că a ieşit un fum ca dintr-un cuptor şi nişte flăcări au trecut printre dobitoacele despicate.


  19. Aceste citate nu le-am gasit doar. In spatele lor (si a multor altor citate, in special din Ioan) stau zile, saptamani, luni de zbucium sufletesc, in inima unuia care de mic copil a fost crescut intr-un mediu crestin.

    Care a „iubit” Calea Domnului, insa l-a iubit corupt doar cu jumatate de inima. Care a devenit un fel de doxa de cunostinte, dar nu a trait adevarul Pentru ca pacatul l-a cernut, si a mers pe cai batatorite mult timp. Cu inima impartita.

    Si care a incercat din rasputeri sa demonstreze Adevarul Biblic acum pentru ca simtea ca are nevoie de El si nu a reusit.

    Intrebarile mele din postul anterior nu sunt retorice (desi acum imi dau seama ca si astfel se pot citi). Nu am scris de dragul de a filozofa. Au fost intrebari curate.

    Si care in ultimele saptamani in fiecare seara ajunge obosit, sa caute crucea. Dar in fiecare dimineata se trezeste cu aceeasi inima grea, cu tumultul de indoieli si o ia de la capat.

    Care este in situatia paradoxala de a cauta pe Domnul, in timp ce in rugaciuni i se sopteste ca ar cauta ceva de ce se indoieste.

    Care are multe argumente, si dovezi pentru Adevar, iar in directia opusa nu prea are nici un argument, doar puterea indoielii..

    Care nu stie cum sa apuce credinta, autentica.


  20. Draga Pilgrimule,
    nu am interpretat cautările tale care retorică.
    Ce spui tu îmi frînge inima.
    Sînt sigur că la următoarea „intersecÅ£ie” Dumnezeu te va întîmpina, dacă eÅŸti sincer.
    O dimineaţă din cele ce descrii va fi altfel decît cele în care te-i trezit cu inima împovărată, într-o bună dimineaţă te vei trezi cu inima uşurată, dar cu crucea pe umeri.

    Luca 9:23 Apoi a zis tuturor: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea în fiecare zi şi să Mă urmeze.

    Îţi dai seama, în fiecare zi? Adică în fiecare dimineaţă o luăm de la capăt. de asta creştinismul este atît de odihnitor de obositor şi obositor de odihnitor.


  21. „Tocmai asta spuneam inainte. FAceti deosebire intre credinciosi nominali si credinciosi autentici ortodocsi, care isi cunosc credinta si crezul?”

    Singur Dumnezeu poate face o asemenea deosebire. De vreme ce omul a fost botezat ortodox, este ortodox.
    Cat anume ar trebui sa cunoasca un ortodox pentru a trece testul „autenticitatii” d.p.d.v. protestant?
    Strabunicul stia doar Credeul si vreo cateva rugaciuni.
    Pe Biblie nu a pus mana in viata lui, decat pentru a saruta scoartele Evangheliei. Si ca el au fost MAJORITATEA crestinilor din Apus sau Rasarit in ultimele vreo doua mii de ani.


  22. Da, Dumnezeu este singurul care ne judecă şi care ne ştie inima.
    Åži totuÅŸi este un semn al autenticităţii, cel puÅ£in pentru noi, atît de huliÅ£ii „pocăiÅ£i”:
    Matei 3:8 Faceţi, deci, roade vrednice de pocăinţa voastră.
    Matei 7:17 Tot aşa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele.
    Matei 7:18 Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune.
    Matei 7:19 Orice pom, care nu face roade bune, este tăiat şi aruncat în foc.
    Da, tocmai de asta a fost nevoie de REformă, ca oamenii să pună mîna pe Biblie, să o citească, să o înţeleagă şi să fie eliberaţi din întunericul unor tradiţii păgîne ca aruncatul găinii peste groapă la înmormîntare şi altele ca acestea.

    Bunicul dvs., pomenit de bine să îi fie numele, este judecat de Dumnezeu după cît a ştiut.
    Scriptura spune „Cui ÅŸtie mult, i se cere mult”

    Luca 12:48 Dar cine n-a ştiut-o şi a făcut lucruri vrednice de lovituri, va fi bătut cu puţine lovituri. Cui i s-a dat mult, i se va cere mult; şi cui i s-a încredinţat mult, i se va cere mai mult.

    Noi avem sau putem avea acces la Biblie, de aceea vom fi judecaţi după această măsură.
    Dacă neamul acesta ar fi pus mîna pe Biblie nu numai pentru a jura la tribunal sau doar la slujbă religioasă, ţara asta ar fi arătat altfel.
    N-am mai fi fugit toÅ£i visînd la America ÅŸi Canada, atît de mult hulite că ne trimit evanghelizatori…


  23. Eu il cinosc pe Cornel Pelease. E un om ca toti oamenii cu greselile si cu virtutile lui. Ceea ce se intimpla cu crestinii este foarte normal.Din punctul meu de vedere, aceasta situatie va intari si mai mult credinta celor care-L iubesc pe Hristos. Nu disperati, are loc o lucrare frumoasa, care in alte parti ale lumii nici nu se mai pomeneste; bucurati-va. Ne rugam pt. voi.


  24. […] îi ciomăgim dacă vor să îşi îngroape morÅ£ii în pămîntul patriei! (Vezi episoadele cu Slobozia de ArgeÅŸ!) Asta da milostivire, bunătate ÅŸi smerenie, bună-primire, egalitate în tratament […]


  25. Ce i-a oferit biserica ortodoxa lui Florian Pitis? Strigatele si tanguirea disperata dinainte de moarte?
    Categoric, o astfel de biserica, orice biserica crestina ce se pretinde asa, daca nu ofera siguranta vietii vesnice, si-a ratat scopul, ratiunea existentei ei e compromisa. Nu vorbesc despre Ortodoxie, ci despre BOR.


  26. „Plâng şi mă tânguiesc când gândesc la moarte şi văd zăcând în mormânturi frumuseţea noastră, cea zidită după chipul lui Dumnezeu, fără chip, neslăvită şi fără înfăţişare. O minune!

    Ce taină este aceasta care s-a făcut cu noi? Cum ne-am dat stricăciunii? Cum ne-am înjugat cu moartea? Cu adevărat, precum este scris, din porunca lui Dumnezeu, Celui ce dă adormiţilor odihnă“.
    Din slujba inmormantarii, mult mai realista si umana decat textele despre „siguranta” in fata unei realitati care zdruncina toate sigurantele.
    Si BO vrea sa insufle credinciosilon nu „siguranta”, ci nadejde.


  27. […] aici, să le intre bine în cap, ca, dacă nu îi învăţăm noi minte, ca la Ruginoasa, ca la Slobozia, ca să le arătăm cine sînt gazdele de mii de ani, ei impostori de 200 de ani. Nu li-i ruÅŸine […]


  28. Lipsa argumentelor teologice da loc ne-ortodoxului strigat: Te-ologesc!


  29. […] Corneliu Peleaşă February 29, 2008 Vă mai amintiÅ£i de pastorul Corneliu Peleaşă?  Zilele trecute a fost la slujbele de vestirea a Cuvîntului de la […]


  30. […] Corneliu Peleaşă February 29, 2008 Vă mai amintiÅ£i de pastorul Corneliu Peleaşă?  Zilele trecute a fost la slujbele de vestirea a Cuvîntului de la […]


  31. […] cu pretenþii democratice ºi europene. Am preluat informaþiile pe care vi le punem la dispoziþie de aici, de pe blogul La Patratosu, al conf.dr.Marius Cruceru, în prezent decan al Universitãþii Emanuel […]


  32. […] “Pastorul PeleaÅŸe este un om extraordinar, din cîte l-am cunoscut, care s-a luptat eroic cu boala în ultimi ani. Acum îi este dat să îşi apere turma mica. Merită să ascultaÅ£i mărturia acestui om dăruit de Dumnezeu cu multe daruri ÅŸi dăruit lui Dumnezeu în sluijre.” – M.C. […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: