Archive for 20 iunie 2007

h1

Cum slăbesc? Cu capu…

iunie 20, 2007

Mă duc în jos, cad, kg după kg, cineva trebuie să mă oprească!!! 🙂 Vă scriu azi că am trecut de limita psihologică de 89 kg. Ieri aveam 90, azi 89,800.

Sînt o mulţime de reţeţe de slăbit. Click AICI şi vă distraţi. Dacă le încercaţi pe unele, vă îmbolnăviţi fără puţinţă de vindecare.

V-am spus cum m-am îngrăşat. Vedeţi AICI. Cum slăbesc? Ehe, asta este o cu totul altă treabă.

Fiecare dintre noi sîntem diferit construiţi, dar după acelaşi tipar. Fiecare dintre noi s-a îngrăşat aproximativ aproape altfel 🙂 deci trebuie să slăbească pe aceeaşi cale.

Dacă nu înţelegi cauzele, degeaba regimuri, vei pune la loc. Te vei lupta la nesfîrşit cu kilogramele. Slăbeşti pentru nuntă, pentru interviu, pentru o vreme şi gata, kilogramele sînt la loc. Dacă nu înţelegi mecanismele îngrăşării şi slăbirii, degeaba, încerci pastile şi îţi distrugi ficatul.

Dacă nu ai motivaţii solide, te laşi. Nu trebuie să fii leneş ca să te laşi, numai lipsit de motivaţie, mai ales dacă soţia sau soţul te aceptă aşa cum eşti. Te ţine minte de cînd erai frumoasă sau frumos, nu? 😉

O doamnă mi-a scris şi mi-a spus cum a slăbit ea. S-a gîndit tot timpul cum o să arate în rochia din Pretty Woman, roşie şi strîmtă. I-am scris înapoi şi am întrebat-o ce soluţie are pentru bărbaţi. A fost rapidă. Haina aia neagră a lui Neo din Matrix. 🙂

neo_1024x768.jpg

N-a mers!

Se slăbeşte cu creierul, nu cu stomacul. Stomacul tot la creier are comanda.

Deci, cum slăbesc:

Am creat un cadru ca să fiu limpede la minte

I. Am aruncat pe foc toate sfaturile din revistele pentru femei sau manualele de slăbit pentru modele. Metode de slăbit fără efort fizic??? Poveşti de adormit domnişoare cu bani.

II. Am stabilit o motivaţie puternică. Vreau să îmi văd copiii mari şi nepoţii, vreau să prind ziua de Sîmbătă. Vreau să nu o las pe Natalia văduvă. E mai bine decît să mă văd îmbrăcat în haina lui Neo.

III. Am stabilit o ţintă precisă. BMI-ul. Acum este 33. Obezitate gradul I. Trebuie să ajung undeva între 25 şi 28. Adică pe la 76 kg.

IV. Am stabilit un ritm omenesc. Dacă slăbiţi mai mult de 2 kg pe lună, numai ca să vă vină rochia de mireasă, atunci se produc procese degenerative ireversibile. Gîndiţi-vă numai la pielea care vă va transforma într-o „persoană cascadă”. Nu vreau să îmi prind epiderma cu leucoplast şi să îmi trag carnea de pe spate ca să mă pot aşeza. Ne-am îngrăşat în timp, în timp trebuie să slăbim.

V. Încerc să restaurez obiceiurile bune şi să le alung pe cele rele. Adică? Fac calea inversă. Anumite lucruri pe care le-am făcut greşit le întorc pe dos. Am ştiut că nu este bine, dar m-am lăsat dus de stress, de val, de prea multa activitate, de sarcinile de lucru, de grabă, de neglijenţă etc. Deci:

1. Am început din nou să mănînc dimineaţa. Mare lucru! De obicei luam o cafea, mă duceam la şcoală, predat cîteva ore bune, administraţie, viaţă intensă, mîncam pe la ora 14.00 ca un (cenzurat 🙂 ) şi apoi mă duceam acasă. Mi se făcea iar foame pe la ora 10 seara. Dimineaţa, vorba prietenului meu care a slăbit 40 de kg, mănînc o mîncare cu creierul: oat meal. Nu are un gust prea bun. Sînt fibre alimentare. Se găsesc pe toate drumurile, dar sînt foarte sănătoase pentru colon în primu rînd. REvin, dacă trebuie.

2. Nu mai mănînc după ora 19.00. Mîncam pe la ora 19, după care muncă, muncă, muncă, noaptea, pentru că lucram în stil „bufniţă” din nou mîncare.

3. Dorm cît trebuie. Mă culc la 22, mă scol în jur de 5 sau 6. La stress şi oboseală corpul fiecăruia reacţionează în alt fel. Al meu comandă: depune, ca să ai de unde consuma cînd eşti obosit şi stresat. Cînd sînt odihnit nu mai simt nevoia să mănînc atîta.

4. Beau apă. Mai ale pe căldurile astea, în jur de 2 litri. Apa ajută la ardere. Cu cît transpiri mai mult, cu atît slăbeşti mai mult. Pînă acum v-am spus că am dat jos 6 kg şi ceva. DA, asta a fost apa. Acu abia începe greul. Toate curele de slăbire uimitoare se bazează pe asta. Vi se pare că merge, dar daţi apa jos. Dacă vreţi să slăbiţi, trebuie să beţi apă. 2 litri pe zi ar fi pentru cineva care vrea să se menţină, dacă aveţi cu 20 de kg mai mult, atunci, pentru fiecare 10 kg în plus peste limita normală trebuie să beţi o jumătate de litru în plus. Porţia mea este de trei litri pe zi.

5. Mă gîndesc la ce mănînc şi nu mai mănînc oricînd, orice, oriunde. La sfîrşitul zilei mă gîndesc la ce am mîncat. DAcă am sărit calul, a doua zi, post. Nu mai mănînc la orice oră din zi. Am stabilit ore fixe. Nu mai merg la orice masă de protocol. Dacă mă duc. Beau apă în faţa lor. Exerciţiu de voinţă. SAu comand ceva peşte, carne albă, chestii de genul ăsta.

6. FAC MIŞCARE. Asta-i important. Zilnic. Am avut o problemă cu genunchii de la prea multă alergare. Am încercat să alerg la fel ca la 56 kg cu aceleaşi ligamente şi aceeaşi muşchi acum la 96 de kg. Am făcut o prostie. Dar nu m-am lăsat. Pînă mi-am tratat genunchii, am făcut abdominale, flotări etc. PEntru prima dată săptămîna asta pieptul mi-a fost cu un mm înaintea burţii. 🙂

7. Am început din nou să mă uit în oglindă. Mult de reparat. 🙂 Din cauza abdominalelor încep să apară din nou, vag, greu, nişte deluşoare, foştii şi vechii mei abdominali. Greu de identificat. Nu asta este cel mai greu de obţinut. Cel mai greu este să înlături „mînerele iubirii” cum spun americanii. Cele două pernuţe care s-au depus mai sus de şolduri. Am nişte exerciţii super pentru alea. Grele, dar merită. Soţia

8. Parchez maşina mai departe şi am renunţat la lift. Azi soţia a urcat cu liftul şi ca în vremurile bune, am ajuns înaintea ei, pe scări. Cu gîfîieli, dar e bine!

9. Am renunţat la zahăr, la pîine în exces şi la otrăvurile albe în general. Făină, sare, zahăr etc. Mănînc pîine, dar graham, cu multă fibră, pîinea cea mai neagră. E şi mai bună la gust. Fără conservanţi. Nu am renunţat la îndulcire şi nici cu îndulcitorii nu mă împac, dar folosesc mierea de albine. Vă obişnuiţi, cu orice vă obişnuiţi.

10. Am renunţat la multe activităţi stresante. Da, la cele mai multe activităţi stressante care îmi ocupau nopţile. Dacă nu mai stau nopţile, nu mai mănînc noaptea. DAcă nu mă mai stresez dimineaţa, nu mă mai grăbesc fără să mănînc. Toate se leagă.

11. Am început să gîndesc ca un slab. Mă mişc ca un om slab, mă urc în maşină ca un om slab, urc scările ca un om slab, manînc ca un om slab. Mă pregătesc pentru cele 76 de kg, intens de tot. Mintea începe să supună corpul şi acesta va începe să se dea pe brazdă.

12. Am învăţat să spun NU. Mie şi altora. Pentru că văd multe lucurri care îmi plac şi acum mi le pot permite, trebuie să îmi spun mie în primul rînd Nu, apoi, cînd sînt invitat de oameni atît de amabili şi calzi la masă, pentru că mă cunosc de atîta timp şi epntru că mă iubesc destul, p0t înghiţi un NU din partea mea la capitoul prăjituri şi la al doilea fel doi.

13. Am un grup de suport. Singur nu poţi. Trebuie să îţi aducă aminte cineva, mai ales cînd te enervezi şi vrei să bagi două savarine în tine, una după alta sau două torturi diplomat. Soţia este alături de mine, în primul rînd. Aleargă cu mine, mă bate la cap să nu mai mănînc ciocolată, îmi aduce aminte că am luat hotărîri drepte etc. Apoi prietenii. Ei îmi dovedesc că se poate. S. V. care a slăbit 40 de kg este cel mai mare suporter al meu, apoi S. T. care a slăbit 20 kg mă încurajează în fiecare săptămînă. E important să nu te arunci asupra propriului trup fără sfaturi bune.

Mai sînt şi altele, dar mă opresc aici.

Nu ştiu dacă o să meargă şi la voi, dar la mine se pare că funcţionează.

Pentru cei care mă ştiu: punem pariu că după vacanţă vin cu burta mai în spate decît pieptul?

Punem pariu că la 1 octombrie sînt la 84 de kg? Adică 12 kg faţă de 19 mai?

Scriu acestea ca să îmi creez singur presiune. De acum înainte nu mai este drum înapoi. Ochii unora vor fi pe mine. Deci e treabă serioasă.

Promit să nu mai predic despre post pînă nu ajung la 80 de kg. 🙂

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: