h1

„Opel your eyes!”

Iunie 30, 2007

Am avut vreo 10 maşini! Nu toate ale mele. Cele mai multe în folosinţă. Maşini de servici!

Cea pe care mi-o amintesc cel mai bine este o Dacie 1100 din 1970. Îi ştiu pînă şi mirosul şi îi simt încă striaţiile volanului şi imitaţia de lemn maro de pe bord. Ţin minte una dintre cele mai dulci imagini din viaţa mea. Eram pe bancheta din spate, la vreo 5 ani, cu faţa în sus, vedeam peisajul răsturnat, în maşină era cald. Mama şi tata vorbeau fără să ştie că sînt treaz. Cîteodată mă aşez pe bancheta din spate culcat în vreo maşină. Aşa mi-am petrecut partea cea mai frumoasă a copilăriei.Pe Valea Oltului şi-a Prahovei, Văleni de Munte şi Potcoava… Era verde. Era maşina în care a murit tata.

sursa-masini-de-vinzare.jpg

Am părăsit-o, sau ea ne-a părăsit, imediat după 1975, prin 1977. Solidă maşină, tablă de 1, motor pe spate, de REnault, zgomotoasă, dar de încredere.

Prima maşină pe care am condus-o, Dacia de la şcoala de şoferi. Ca să intre în viteza a III-a, trebuia să o bag întîi într-a patra. Cu Dacia 1300 nu te plictişeşti niciodată. Trebuie să te dai jos, să mai sufli în furtune, să mai legi cu sîrmă ..Cu maşina aia am văzut numai Oradea, cu toate stopurile, intersecţiile şi spaţiile posibile de parcare. Instructorul, foarte bun, a compensat.

Prima maşină pe care am condus-o eu de eu a fost un VW TRansporter din 1981. Motor Boxer. O minunăţie. Şi acum mai merge prin ORadea. E galbenă cu o dungă albastră. Un jaf de maşină la interior, dar mergea ca o vrabie. Consuma mult. Primul drum serios: Oltenia. Al doilea, la mama, la Iaşi. Apoi drumuri de misiune pînă i s-au înfundat galeriile de admisie de aer şi asta la un motor boxer este moarte… Acum e diesel!

vw-si-transit.jpg

A doua maşină, am mers vreo 70.000 de km cu ea. Am vîndut-o de nevoie. O parte din ea a intrat în apartament. Mari satisfacţii am avut cu ea. Cutia de vieteze? Cu un deget băgai într-a-ntîia, cu mijlociul băgai într-a-doua, te uitai un pic la manetă şi intra în treapta a III-a, într-a patra şi a cincea intra dacă loveai puţin cu manşeta cămăşii, ca din greşeală. Nu se mai faci maşini ca atunci. Un Golf II din 1988. M-am rugat pentru ea. M-am rugat lui Dumnezeu să îmi dea un Golf II, cu motor de 1,6 pe motorină, albastru metalizat, cu genţi de aliaj, bună, să pot face multe drumuri cu ea. M-a ascultat! UUUUfffff! Am uitat să Îi spun să fie cu patru uşi! 🙂 A văzut cele mai urîte drumuri din ţara asta. Oltenia, Moldova, BAnatul, Dobrogea, Bucovina, drumuri de şes, drumuri de munte, văgăuni şi cătune, noroaie şi gropi. Avea suspensia modificată tocmai pentru a fi în stare să facă ceea ce am făcut cu ea.

primul-golf-ii.jpg

A urmat un REnault 18. Benzină. Am bătut recordul cu ea de la Slatina la Aleşd în vreo 5 ore jumătate. Tablă bună. Din 1986. Nu se mai fac acum maşinile aşa. Nu am văzut maşină să aibe mai mulţi avertizori la bord ca maşina aia. Delicatessen! Acum este la cumnatu. Încă merge. Cară scule. Este maşina primei călătorii în Albania.

sursa-forum-auto-com.jpg

Apoi, maşină de servici, un Ford Tranzit de 2,5 TD, tracţiune pe spate. Maşina aia se bucura şi bătea din palme cînd vedea dealul. Piatra Craiului? O joacă. Şi acum îi ţin minte torsul. Am făcut vreo 120.000 de km cu ea.. Povestea ei s-a încheiat destul de trist. Dar pînă atunci, a văzut Ukraina, Turcia, Albania, Kosovo, Republica Moldova. Aici este undeva în Turcia prin fostul Constantinopol.

cu-masina-in-turcia-1.jpg

Au mai fost cîteva junk cars pe ici pe colo… Vorba multă, sărăcia omului…

Nu prea mă păcălesc la maşini, dar are Dumnezeu pentru fiecare o modalitate de-a umili. Cea mai mare ţeapă am luat-o cu un VW Passat II din 1986. Mi-a vîndut-o cineva „de încredere”. Eu am cumpărat-o de milă („familie mare, remuneraţie mică, are nevoie de boiler, să facă încălzirea la casă” etc.) şi strîns de nevoie. Nu mai aveam cu ce să fac naveta la biserică. Maşina aia avea 383000 de km la bord. Motorul mergea impecabil. Nu curgea nimic din motor, dar ploua în ea… E o poveste nostimă. Am vîndut-o în pierdere mare. Se întîmplă. Eu, la rîndul meu, i-am spus actualului proprietar că plouă în ea. 🙂 I-am dat o listă întreagă cu defecte de omul nu ştia ce să creadă. Am făcut fix 6000 de km cu ea. Unul din drumurile frumoase le-am făcut ca să văd o Broscuţă verde. 🙂

vw-passat.jpg

A urmat o scurtă pauză în care am avut un fel de vehicol… Un Matiz. Prietenul meu, mult mai înalt ca mine, trebuia să scoată scaunul din faţă, putea să conducă de pe bancheta din spate. Era cu spatele pe un număr şi cu tălpile pe celălalt număr. Nu merită poza! În chichineaţa aia de maşină trebuie să bagi tot timpul 7 litri pentru fiecare sută de km ca să se mişte a maşină.

Apoi a urmat masina care ne-a căzut dragă de tot, şi mie şi soţiei şi copiilor. De la început!. A fost prima experienţă de condus pentru soţia mea. Un Opel Astra Classic, 2001, argintiu. Diesel. Motor 1,7 DTI. O frumuseţe de maşină. Am făcut cu ea vreo 135000 km. O bunăciune! 4,7l la sută în afară, 5,5 în oraş. Pînă trebuia să alimentez eu se schimbau benzinăriile prin oraş. Dintr-o dată am constatat că nu mai este Shell, ci în locul Shell-ului se construise Moll. Am uitat de alimentare de mai multe ori.

sursa-opel-punct-ro.jpg

Aer condiţionat manual, ce-ţi trebuie climă? Jenţi de aliaj, dacă aveam de fier, eram de multe ori pe drumuri făcînd pene. Pe Valea Oltului am luat bolovani pe sub ea de m-a aruncat în sus. N-a avut nimic. M-am uitat cu lanterna pe sub ea, aşteptînd să îmi curgă baia de ulei, nimic!!! Am mers mai departe. Întreţinere? la 60% faţă de VW.

Nu ştiu de ce este tot românul înnebunit după VW şi iar VW şi iar VW. La toate Vw am observat că fac faruri proaste. TRebuie să mergi prin credinţă noaptea, nu prin vedere. Iar încuietorile? Mai mare ruşinea! Cum poate un neamţ care face motoare atît de exacte şi bune să facă o încuietoare simplă aşa de proastă? Apoi, la drumurile noastre rezistă din ce în ce mai prost. Să te apuci de bucşăraie acum la VW? La opel, am făcut acelaşi număr de km şi i-am schimbat un rulment pe care îl stricasem într-o groapă prin Bucureşti! La VW cînd începe să scîrţiie şi să se clatine şi să bată, trebuie să te scormoneşti bine prin buzunare.

În primul rînd VW nu mai este ce-a fost! BA te lasă una, ba te lasă alta. I-au băgat tot mai multă electronică şi, se ştie, nemţii sînt specialişti la mecanică, nu la electronică. Să îţi iei maşină japoneză cu multă electronică pe ea, da nu nemţească!Vrei confort, ia-ţi maşină franzuţească!

În al doilea rînd, la preţ mai mic, Opelul oferă tot aceleaşi lucruri, ba chiar mai bine.

La design? Vw, plictisitor. Opelul? Noul Opel? Siguranţă, confort, dotări? Face de ruşine VW-ul la orice oră.

Acum bocim Opelul în care avem atîtea amintiri. Am alergat după medici cu problemele de sănătate, cu ochii şi inima, am fost la înmormîntări ale unor dragi din familie, am rîs în ea, am plîns în ea, am dormit în ea (este una dintre puţinele maşii la care bancheta din spate se transformă într-un pat drept, fără denivelări), am alergat prin Bucureşti după ucenicie profesională, pe la părinţi, în multe localităţi din ţară ca să predic. Am citit Biblia în ea, reviste, am scris pe laptop concluziile la teză, în timp ce Natalia conducea pe autostradă. Concedii! Copiii noştri, ca şi mine, au crescut pe bancheta din spate a maşinii. Ca şi mine au privit cerul senin sau cerul cu stele culcaţi în spatele nostru.

Din 2003 încoace am trecut prin multe împreună. Fără să mă lase-n drum, fără accidente. Acum, la 265000 km, este ca o doamnă care are în jur de 46 de ani, dar arată de 30. Încă tînără şi plină de viaţă. Nu „fumează”, tot timpul pe drumuri, în stînga, în dreapta. Credincioasă la orice pornire, fie la -25 de grade, cît ami prins la Bistriţa în una dintre ierni, fie la 40.

Îmi pare aşa de rău că pleacă de la noi! O vindem! Cu durere, dar asta-i!

Guys, „Opel your eyes”. They are building better cars…!

PS:

Care-i maşina mea preferată dintotdeauna?

Maşina după care am bătut ţara ca să îmi cumpăr … aşa… una de drag? Broscuţa?

Iat-o, Beetle cea veche, nu cea nouă. Cea nouă este un kitsch oribil! Se miră lumea că n-a avut succes la vînzare. La fel de proastă la sistemele electrice-electronice!

volkswagen_beetle_last_edition_2003.jpg

Care îmi este marca preferată?

SAAB! Oricînd! L-am condus pe-al unui prieten! Te simţi ca în avion! Totul este diferit. Chiar şi contactul. Nu am avut vizibilitate mai bună în nici o altă maşină! Saab, pentru cei care nu ştiu fabrică avione şi maşini, pe o poartă ies avionele, pe altă poartă ies maşinile.

Mi-aş lua-o oricînd, numai că este o singură problemă. Pe lîngă ele sînt nişte băieţi tineri şi simpatici care le păzesc tot timpul 🙂 . Ehe, Saabu nu-i pentru români cu buget limitat. Maşină de domni şi cucoane! E acră! 🙂2006saab9-5sportcombi-sursa-autowire-net-2.jpg

Mai vorbim! Acum Saab, Opel şi Chevrolet s-au aşezat sub acelaşi acoperiş de garaj. GM! Ce înseamnă asta? Vom vedea!

Cînd au început, chiar de la avioane au început!

first-saab-automobile-sursa-wikipedia.jpg

Uite dovada! Aşa arăta primul Saab. Poate şi de asta îmi plac atît de mult. Am vrut să devin pilot de aviaţie militară.

Deocamdată mă gîndesc tot la Opel. Opel your eyes, români, şi încercaţi să uitaţi un pic de Golfuri şi Broscuţe din 70. Nu se mai fac maşini din alea!

Anunțuri

28 comentarii

  1. Acel Golf II e tot ce-mi doresc pe lumea asta in materie de masini. Of 🙂


  2. Eu zic, ca tot un patratosu e bun 🙂


  3. Draga danmesser, da, golful ala II a fost o maşină de meşeriaş făcută. Meseriaşă.
    Motor? O frumuseţe. Curat, prăfuit, fără amestec de ulei şi praf pe el.
    Cutia? Am descris-o.
    Tabla? Am spulberat într-un accident tot spatele unei DAcii, mi-a tăiat calea şi am retezat spatele, am făcut-o hackback pe loc. Era Dacia poliţiei veterinare.
    Suspensia? Eu am modificat-o.
    Culoarea? Albastru metalizat perlat. În soare făcea tot alte culori şi reflexe. Era o miss a categoriei ei.
    Încuietorile? Proaste
    FArurile? Proaste
    Scaunele rabatabile? Proaste

    Nimic nu-i perfect pe lume!


  4. Şţiţi că noile opeluri cele Astra Classic II au tabla galvanizată, garanţie 12 ani la tablă.
    Motoarele de Isuzu sînt o bijuterie a tehnicii.
    Nici nu mi-ar trebui altceva decît Isuzu.


  5. Ce surpriza sa vad pozacu Ford Tranzit de 2,5 TD locul din dreapta soferului. Eu am crezut pierdute acele imagini.
    Merita un material separat drumul in turcia si inapoi


  6. Da, Ruben, există, miiii de poze!


  7. L-am vîndut! Gata! E doliu! 😦 E vîndut de facto! Mai trebuie să facem actele şi gata!


  8. Ramai tot la Opel? Eu zic ca ar merge si ceva frantuzesc, un Peugeot; e bun pentru familie…. Sau vreo 2-3 Matizuri 🙂


  9. Nici nu mă gîndesc la altceva. Tot Opel, exact modelul ăsta.
    S-a produs între 1999 – 2007. Deci este capăt de serie.
    Cel mai bine este să cumperi un capăt de serie,
    aşa am făcut cu maşina de servici. Un VW TRansporter produs între 1991 şi 2001.
    Au avut timp să remedieze toate erorile de construcţie.
    Cine şi-a luat logan de acum doi ani a luat un început de serie cu tot felul de probleme.

    Totdeauna am mers pe principiul ăsta. Maşina produsă în ultimul an în care s-a produs modelul.

    Sînt foarte încîtat de opel din mai multe motive. altă dată despre asta.


  10. […] “Opel your eyes!” […]


  11. […] vîndut maşina cea veche, credincioasă prietenă, cea despre care v-am mai povestit şi acum, după o vară de concedii pe la nemţi, a venit cea […]


  12. Frate Marius, si eu am condus mai multe masini: passat 91, 1.8 turbo, jetta 92 1.6td, transporter 86 1.8td, transporter 96 2.4D, dacia 1300 din 78 (se numea Mariana:) ), skoda felicia 2001 1.6, passat 2002 tdi, golf 2 din 91, dacia break 1.4i 2001 etc, etc…
    INSA perceptia despre condus mi s-a schimbat dupa ce-am trecut pe la un showroom Toyota. Am facut si un test drive cu Yarisul bigsmall (ca dupa 4 ani de munca nu indraznesc sa ma gandesc la ceva mai mare). Initial am ras cand am vazut „gargarita” aia de masina insa dupa ce-am intrat in ea spatiul a devenit altul. Ma simteam ca intr-o masina de clasa medie. Ceea ce spun eu aici poate fi inteles numai daca testati.
    Sub capota micutzului Yaris de 1.15 tone se afla un motor diesel (ce-am cumparat eu) de 1.4 common rail ce dezvolta 90CP, si care propulseaza masina de pe loc la 100km/h cam in 10 secunde… remarcabil nu? Siguranta? Impresionanta! Masina este foarte stabila in curbe, are 9 airbag-uri, si cam toate sistemele electronice de protectie cunoscute in prezent. Ca deh, daca nici japonezii, atunci cine?!
    Compartimentarea spatiilor este impresionanta. Cam orice ai de depozitat, exista un loc pentru acel lucru.
    Motorul foarte silentios si foarte nervos. Reviziile le fac din 15 in 15mii de km. Cand eram la show room, o doamna isi facea revizia la 15000 km si desi nu este politicos am stat prin preajma si am aflat si cat a costat-o prima revizie… 320 lei. Iar consumul mediu de motorina e undeva la 4.5% 4 in afara si 5 in oras. Numa’ ca eu am talpa mai grea si scot cam 7 in oras. Si la cat e de nervoasa e cam greu sa o tii in 2000 de ture cand turbina tocmai de atunci intra in functiune.

    Cand cumperi o masina trebuie sa stii si cat te va costa service-ul ei. Trebuie sa stii si cat de fiabila este pentru ca in funtie de asta variaza si costul de service. Trebuie sa stii cat de serios e service-ul; de exemplu turbo-suflanta la vw daca se infunda/defecteaza in perioada de garantie nu se repara pe garantie, pentru ca se considera utilizare necorespunzatoare. La toyota, orice defect in perioada de garantie (3 ani sau 100.000) se repara pe garantie.

    Ce vreau sa spun cu toate astea? Mi-am luat yaris-ul, am deja 1400km cu el si sunt foarte multumit de masina. Mi-as fi dorit un Auris insa la pretul pe care l-am dat pe Yaris (aproape full) imi luam un Auris chel si pe benzina.

    Ma gandeam la un moment dat la ceva mai mare… un Astra Classic sau la un Megane (la acelasi pret cu yaris-ul!!!) insa nu-mi trebuie sa mai car inca alte sute de kg de tabla dupa mine daca in cea mai mare parte a timpului calatoresc singur in masina prin oras, nu am saci de ciment de carat si cand mergem in calatorii sotia mea se rezuma doar la un bagaj.


  13. Draga Beni,
    Imi laşi gura apă, da şi mie îmi plac Toyotele,
    Today – Opel, Tomorrow – Toyota! 🙂
    Today, Tomorrow, Toyota!

    Maşinile Japoneze sînt cele mai fiabile din lume. Următarea este o toyotă!

    sînt şi garanţii mai bune decît trei ani,

    Opelul oferă 2 ani fără limită de km şi, dacă plăteşti un pic în plu, alţi 2 ani fără limită de km.


  14. […] vorba că acum cîtva timp scriam pe un alt blog despre Opel. Între timp s-a întîmplat. Mi-am luat maşină. Să fie orice, numai Opel să […]


  15. colegi vreau si eu un opel asra model 2000 2005 nu stiu daca are tabla galvanizata va rog daca stie cineva sa ma anunte nu stiu daca conteaza eu doresc modelul combi tel 0742 188 932 mersi colegi si bafta


  16. […] s-aaad US… Zi tristă azi. A murit o legendă. Nu azi a murit, dar azi am aflat. Saab este mașina mea preferată…. după VW Beetle … cel vechi, nu ăsta nou, care este o prostie. Dovadă? […]


  17. […] Opelul – Cum am mai spus şi cu alte ocazii, de voie de nevoie am fost fan opel. În urmă cu 100.000 de km mi-am luat tot un opel. S-a comportat binişor, deşi am văzut că […]


  18. Salut….EU am un VW PASSAT B32 1981 …1,6 Turbo Diesel ….E de la armata americana din germania ….pe vremea RDG …..Am mers cu el cu 180Km/H ……..nu ma ninge,nu ma ploua ….nu e putred la usi, praguri etc…motoru e stas! …..ce-i drept masina a fost ingrijita….tata o are din 93….ulei schimbat tot la 6000 de km rar la 7000….


  19. Trebuia sa incerci un Mercedes,nu conta care,unul din ele,si nu mai scriai aici nimic!!!


  20. Frate Marius, sunteti subiectiv cu parerea despre opel! :). Aceiasi clasa cu Opel Astra G, de la VW, ar fi un Golf 4. Dupa un drum de minim 1000km cu un Gof 4 1.9 TDI, sunt sigur ca o sa simtit diferenta din toate punctele de vedere. Personal am dat la schimb VW Golf 4 2001, cu Opel Astra H 2006. Mult mai slab opelul! Accept totusi ideea ca Opel Astra este masina perfecta pentru roman si in nici un caz Loganul!


  21. […] bord două zile mai tîrziu -28.0 grade celsius. Spre marea mea uimire, cu o baterie de 179.000 km, opelul a pornit impecabil la prima cheie după încălzirea corectă a […]


  22. […] Am mai spus-o: dacă ar fi să mă trezească cineva la ora 3 noaptea şi să mă întrebe care este maşina mea preferată, aş răspunde fără pic de ezitare…. VW Kaffer 1971. […]


  23. Nu stiu la ce te-ai gandit cand ai incercat sa compari un Opel din 2001 cu un golf II din anii 80. Incearca sa conduci un golf 4, 5, 6.Ce parere ai de opel corsa, sau alte broscute de genul care se preumbla pe drumurile noastre? Daca alea sunt masini bune…:D


  24. Nu le-am comparat. LE-am enumerat.
    Oricum, am spus, maşina care mi-a adus cele mai multe satisfacţii a fost acel Golf II


  25. […] un crash test cu două dintre maşinile mele preferate. Aşa cum spuneam AICI VW Golf II mi-a adus satisfacţii incomparabile cu alte maşini pe care le-am […]


  26. […] un crash test cu două dintre maşinile mele preferate. Aşa cum spuneam AICI VW Golf II mi-a adus satisfacţii incomparabile cu alte maşini pe care le-am […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: