h1

de ce Loganul e pe invers?

Iulie 16, 2007

Azi am văzut un Logan.

M-am uitat o dată şi încă o dată prin geamuri.

Mă imaginez din nou la bord. Am testat-o şi eu atunci cînd a fost cu testele. Mi-au rămas pe tălpi protecţiile din cauciuc de la frînă şi ambreiaj. Erau chele pedalele. Maşina aia avea numai 5000 de km.

Asta e! Lucru trainic, românesc.

Altceva m-a uimit acum. Cel care a proiectat bordul la Logan n-a condus în viaţa lui la drum lung. Aşa mi se pare mie.

Anul ăsta am împlinit cam 500.000 de km de condus pe drumurile patriei şi nu numai şi ştiu ce înseamnă să ai comenzile la îndemînă. Să nu trebuiască să cauţi pe sub bord întrerupătoarele de avarie, cele de încălzire, aer condiţionat şi aşa mai departe.

Pentru a facilita accesul la acestea orice maşină decentă şi inteligent făcută are bordul înclinat în faţă. Adică partea de jos este mai în spate, partea de sus este înspre parbriz.

Iată.

sursa-toyota.jpg

Cum este la maşina noastră, mîndria ţării? Taman invers.

Uite:

bord-logan-sursa-dacia.jpg

Nu-i aşa că este interesant?

Să ascunzi toate butoanele. Ce faci, te apleci să cauţi după ele?

Este adevărat că după primele două mii de km te obişnuieşti cu maşina ta. Dar ce faci cînd schimbi, ca în cazul meu, o maşină bine făcută, să spunem un Opel Astra G 🙂 , cu un Logan şi ai de făcut doar 300 de km cu el?

Tot timpul caut pe sub bord, în loc să arunc o privire pe tabloul înclinat al panoului şi gata, să acţionez.

De ce sîntem tot timpul pe invers oare? Istoria ne prinde în contratimp, parcă sîntem tot timpul ori în spate, ori prea în faţă, ca în jocul ăla cu „Corul maimuţelor”, cînd toată lumea tace, noi strigăm. Cînd toţi fac maşini cu linii ondulate, curbe, noi producem o chestie pătrăţoasă 🙂 (ar trebui să îmi placă, nu?) , colţuroasă, ridicată de spate, care încalcă toate regulile aerodinamicii.

Parcă a fost prinsă între două tiruri, faţă-spate pe Autostrada bucureşti piteşti, că pare prea scurtă pentru înălţimea ei şi apoi, după ce a ajuns în Bucureşti a fost prinsă puţin între două tramvaie.

Break-ul. Sugerez firmelor de pompe funebre să le achizioneze cu prioritate. Este primul gînd care îmi trece prin cap: un dric excelent. Încape orice fel de sicriu, şi alea late şi alea mai lungi. Cu tot cu bocitoare. (Echipa de basket încape numai în reclame 🙂 )

dacia-logan-mcv-02-sursa-dacia.jpg

Cu adevărat maşina asta este proiectată de la interior spre exterior, iar interiorul a fost început de la portbagaj: să încapă porcul de crăciun acolo şi plasele cu legume de la bieţii părinţi care locuiesc la ţară. Cînd nu se mai poate închide, să fie uşor de legat cu sîrmă.

Dacă se strică arcurile alea, se pot înlocui cu arcurile de la poarta dinspre grajd, arcurile alea în care prinzi materialul de la valize.

renault-logan-trunk.jpg

Ce să-i faci? Maşina asta nu-i deşteaptă (ce să-i faci, nu toate tre să aibe 12 computere pe ele), dar măcar îi urîtă. 🙂

Anunțuri

17 comentarii

  1. See here the difference between a Dacia Logan MCV and a Ferrari:

    http://www.dacialoganmcv.nl/?p=579

    Or a Dacia Logan dashboard in ralation to the one of an Audi TT:

    http://www.dacialoganmcv.nl/?p=599

    😉


  2. Ger, why such fascination for Logan? Your site is amazing!


  3. Thank you… I got involved in the ‘MCV’-thing while looking for another car, last January. At that time I felt this could be a huge success in West-Europe as well, and that became true. I know how most people in East-Europe look at ‘Dacia’ ( I was in Romania last month myself), but that heritage ain’t playing a role in The Netherlands.

    Here, the Dacia Logan MCV is seen as a great, large and durable car for a great price. In Germany Dacia already sold more than 20.000 Logan’s (large country) and at this moment the counter in The Netherlands (small country) is at 3.200 Logan’s. Dacia and Romania should be proud with this success..!

    😉


  4. […] vi se pare că Windows Vista seamănă prea mult cu Noul Logan? La fel cum Loganul este pe invers, la fel Window Vista e complet diferit faţă de ceea ce ai aştepta de la un program al primei […]


  5. Hello Ger, i can’t read Dutch…I am however pleased to see some positive comments regarding the Logan.
    I believe it is a tremenduous improvement over its predecesor.I think it can only go up from here.
    You know the adage,,,”you have to crawl before you walk”.
    Marius, poate ajungem sa o vedem si in State…pe linga Yugo (care nu se mai vinde oricum) e o bijuterie. La pretul benzinei nu m-as mira sa o vad si pe asta, Break-ul ofera si spatiu pe linga consum mic, sa-r vinde bine la contractorii mici.


  6. Dacia Sandero http://winnetou.wordpress.com/2008/03/05/dacia-sandero/


  7. Am văzut, acum arată ceva mai bine, seamnănă cu un Golf, dar dacă are aceeaşi tablă şi aceleaşi tipuri de îmbinări… prefer SAab-ul 🙂


  8. turcii au cam 40% din taxiuri Dacia Logan. Insa nu am avut curaj sa ii intreb pe taximetristi cum se impaca turcul cu loganul, daca ma apropiam vedeam tabla indoita. Marfa romaneasca.


  9. Interesant! Ştii că ăsta este cel mai găsit post de pe blogul ăsta?

    Toată lumea care caută logan dă şidespre asta.

    sper să le folosească! 🙂

    Cumpăraţi Opel!
    Opel your eyes! 🙂

    Şi trabantul este mai bun! Maşină nemnţească!

    Un trabant a lovit un Mercedes din spate.
    Proprietarul mercedesului s-a dat jos şi a venit furios spre amărîtul din Trabant, la care şoferul din spatele cartoanelor care funcţionau drept caroserie pentru micuţa maşină cu S-ul în faţă a spus
    „Hai, domle, să ne înţelegem…dacă nici noi ăştia, care avem maşini nemţeşti, nu ne mai înţelegem… ce să mai cerem de la alţii…?”


  10. :))) la mine multi intra sa caute statusuri de tristete… concluzia ar fi ca daca romanul are o problema trebuie sa afle toata lumea, adica: daca e trist isi pune status, daca are nevoie de masina, isi ia Logan… (deci atentie: toti posesorii de Logan cauta masina) 😉


  11. DAcia este vehicul, Simplugand, maşinile încep după Dacie. Cam asta este diferenţa dintre papuci de casă şi pantofi.


  12. Fain postul acesta! Tot suntem noi, bărbaţii topiţi după acest subiect: motoare, maşini, motociclete. Aaa! Si telefoane mobile. Cel puţin eu…i-am înnebunit pe toţi cu astea! Jucării de copii mari.
    Opel? Oh, yes! Imi amintesc cu drag de marele meu Kadett break. Şi mai era şi diesel! O minunăţie. Simţeam forţa motorului din tălpi până în creştet.Duduiau geamurile pe stradă când îl ambalam puţin. Mergea ca tancul. Şi acum mai tânjesc după el.Pe când Dacia lui tata…mereu rămâneam în pană cu ea. Of!
    Sâmbătă am cunoscut un personaj cu nume pitoresc: nea Nicu Trabantistu’ din Ţăndărei. A avut …numai 5 Trabanturi şi tot mai are două. Vrea să vândă unul din ele. Vrea cineva? Lângă barieră în Ţăndărei, întrebi de Trabantistu’! Ha, ha! Maşină nemţească, nu glumă!Dar şi dambla grea cu această cutiuţă mergătoare…


  13. În 2005 am fost la 50 de euro distanţă să îmi cumpăr un trabant, Alex. Atît mi-a lipsit!

    DAr mi-am făcut pohta. am condus unul .

    Nu se poate descrie senzaţia


  14. Ha, ha! Esti tare Marius! Iti dai seama ce senzatie produci intr-o asemena …”limuzina”?
    Nu am avut ocazia sa conduc asa ceva, am mers numai ca pasager. Dar ce senzatii tari ai simtit atunci, ca şofer, Marius?
    A, mi-am mai amintit o vorba tare: numai Trabantul si masinile americane au schimbatorul de viteze langa volan! Ha, ha! Fază memorabilă este aceea din filmul lui Kusturita:”Pisica alba, pisica neagra”, unde un porc manca pe marginea drumului din „tabla”(=cartonul) unui Trabant! O scena care tot apărea prin film, aparent fără rost. Dupa o zi mai nereusita, acest film te face sa râzi incredibil de mult şi să vezi viaţa un pic mai optimist. Întotdeauna se poate si mult mai rau! Si micul Trabi te binedispune numai cand il vezi.


  15. Ah, Alex, o experienţă care nu sepoate uita mai ales din cauza mirosului,

    Nu te poţi coborî dintr-un trabant şi să nu miroşi a trabant.

    ESte un miros specific, inconfundabil.

    Mi-aduc aminte filmul lui Kusturica…. este un motif al filmului… organicul la întîlnirea cu anorganicul, victoria organicului, porcul sîrbesc învinge tehnologia germană etc. 🙂


  16. […] Publicat septembrie 4, 2008 auto , divers Adica Logan era pe invers citeste aici (click) , Sandero nu se […]


  17. Loganul pe benzina este fiabil, eu il am de 8 ani aproape ca e din prima serie, am facut acum 2 luni 100.000 km si n.am avut nici o problema cu ea…….!!!! Oricand se poate face un test de compresie si orcine poate vede k nu am bagat set motor… ! Mergem super bine cu ea la 160-180 oricand pot arata (merg frecvent in CL la aprox 160-170 km/h). Consuma f f f bine la drum intins, am mers acum in Grecia am toate actele de feribot etc… si mi.a consumat incredibil d bine 5,5 – 6 l. si precizez ca nu am dormit!!! la 160km/h consuma max 11L%. SUNTE EXTREM DE MULTUMIT DE EA.!!!
    putem adauga ca sunt fost samsar de masini si loganu e bun !!!!fiabil piese si revizii ieftine motoarele be benzina sunt excelente, silentioase, dar atentie dieselul !!! e f f naspa la logan proaste rau benzina super bune repet benzina sa va luati Recomand si Dovedesc cu acte, fapte nu vb si aproape toti au aflat de diesel cu tot sistemul ei de alimentare care chiar dac bagi 100 milioane in ea aia tot nu e masia plus noxele varza varza ASTA spune ceva,,,,,,, LUATI-VA LOGAN PE BENZINA FRATILOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: