h1

Din seria „oameni care mi-au dăruit ceva”: Nicu Patoi

Iulie 17, 2007

da, aşa cum spuneam într-un post, am făcut armata la Topraisar. Din cei 112 din Companie îl ţin minte pe Clim şi pe Patoi. Nicu Patoi. Am cîntat de multe ori împreună între colegi. De toate.
Îmi aduc aminte că lucra la melodia asta.

Cînd s-a dat alarma cu revoluţia, vezi postul Bă, da tu ai făcut armata? , eram cu el, repetam, ne pregăteam pentru un spectacol de dat la Medgidia şi Constanţa. (Bucata este în Mi M, vă pot face bass-ul oricînd la asta, sau armonia la solo-ul lui.)

Era jegul de un deget pe chitările de la Casa Armatei, dar ne-am descurcat… El, mai bine, profi; eu, un amator.

S-a dus pe apa revoluţiei şi spectacolul şi tot.

Dar ce a rămas: Nicu m-a învăţat cîteva chestii faine la chitară.

Cine îmi ştie discul va recunoaşte nişte chestii pe care le-am învăţat de la el. Ps 116, ps. 137 mai ales. Iată-l pe Nicu. Spunea „Chitara este o prelungire a mîinilor mele”. Mai cîntă cu Berti, mai cîntă şi cu Bănică jr. Una caldă, una rece. 🙂

15 comentarii

  1. Din mica mea cultura muzicala cred ca cantarile pe care le interpretati de obicei la chitara au influente rock si folk.

    In inchinare e important doar fondul sau si forma ?


  2. ce auzi mai sus nu este nici rock nici folk, Emanuel,
    Nu confunda genurile cu stilurile şi nici pe ele între ele.
    Nu confunda influenţele cu inflexiunile sau „aroma” de …
    Am şi manele, daca vrei :).

    în închinare este important şi fondul şi forma, şi armonia dintre ele.

    am o melodie în care Psalmul vorbesşte despre „mă-n făşuraseră legăturile morţii, m-apucaseră sudorile mormîntului”, Ps. 116.
    Ce fel de melodie am pus acolo?
    Cînd psalmistul spune „lipise-mi-ar limba de cerul gurii şi să … etc. ” se leagă cu blestem, ce fel de melodie crezi că am pus acolo?

    Forma slujeşte fondului. Melodia, cuvintelor şi nu invers cum adesea se întîmplă la noi.


  3. Mai este ceva, Emanuel, totul este să fie cîntat bine ce se cîntă.
    Eu am înregistrări proaste, dar chitările nu trebuie chinuite de diletanţi care cred că ştiu cu ce se piaptănă griff-ul.


  4. din pacate sunt multi care implinesc Scripturile din Amos 6:5 …dar e ‘revigorant’ sa mai descoperi ca totusi mai sunt inca ‘davizi’ iscusiti in instrumente muzicale 🙂


  5. Stiu ca ceea ce canta Nicu Patoi mai sus nu este rock, sau folk, ma refeream la mometele in care a-ti cantat la Emanuel Biserica, universitate, la Providenta sau Govora.
    Si ma gandeam la perceptia multora care sar ca rokul e pacat.Pe cand si cu orchestrele po-ti canta rok.Prea mult se acentueaza forma si nu fondul.


  6. chiar aveti manele 🙂 ? mi-e greu sa cred


  7. Am o nedumerire : de ce pe blogul maleahi 3:16 nu se pot face comentarii la posturi ?


  8. Draga Emanuel, n-am cîntat rock în viaţa mea, „decît”, cum zic dobrogenii, în armată. 🙂
    Dacă cîntam rock la Biserica Emanuel nu mai vedeam eu amvonul, nici la universitate, la providenţa am cîntat bucata „Ne batem capul” care este folk.

    Care fond trebuie accentuat? MUZICA FACE PARTE DIN FOND, Emanuel, de asta unii spun că melodia în sine este coruptă şi, în funcţie de melodie, de autor, de intenţie, de o gramadă de factori, au dreptate.

    Cred că se simplifică foarte mult judecata şi de o parte şi de alta în privinţa asta.
    Cred că judecata se face de către oameni care în viaţa lor nu prea au pus mîna pe vreun instrument. Aceia sînt împărţiţi „democratic” şi egal şi în partida „pro rock” şi în cea „anti-rock.”

    Atunci cînd judecăţile se fac la improvizaţie şi „după gust”, ce te aştepţi: „nu e bun ce-i bun, e frumos ce-mi place mie”.

    Cred că mulţi dintre susţinătorii „muzicii noi” la fel ca mulţi dintre susţinătorii „muzicii vechi” merg în ritmul valului şi vîntului. După cum bate.
    Dacă îi întrebi de ce se poziţionează de o parte sau de alta nu prea îşi pot articula poziţia.


  9. Ha, manele? Aşa le-au spus alţii. Nu spui cine, persoanaă cunoscută.


  10. Blogul Maleahi este o pagină „oficială” de informare, nu este o pagină de dialog, nici forum. Nu mă reprezintă doar pe mine, ci pe păstori din comunitatea noastră. Nu pot dialoga cu cei care fac comentarii în numele lor, nu?


  11. Draga Marius, dupa 17 ani si astazi regret ca nu am fost la „concertul” la care ai participat (militar fiind) in primavara lui 1990 in Medgidia (pe blog ramane un pic impresia ca repetitiile intrerupte de revolutie nu au fost urmate de nimic). Care si cum a fost prestatia ta nu stiu, dar stiu ca dupa spectacol multi „camarazi de arme” mi-au spus: „ba, era unu, care a fost si pe scena, care tot intreba de tine!”. Multe luni (sau saptamani), pana am aflat raspunsul am avut nelinistea aceasta: Cine intreba de mine?


  12. Eduard, da, tin minte, concertul acela a fost cu Nicu Patoi si altii. Erau citeva cadre, eu am avut pe scena si un fel de demonstratie de arte martiale, dupa care au fost citeva piese de cafe-concert. Si mie mi-a parut rau de acea intilnire ratata. Las ca ne vedem in Iasi. „Hai liberare”! 🙂
    eu intrebasem de tine.


  13. […] decembrie cînd am primit alarma de luptă. După cum v-am mai spus, eram în armată. Cîntam cu Nicu Patoi la Casa Armatei din […]


  14. Cred ca muzica crestina trebuie sa fie lina ,odihnitoare ,linistitoare,muzica nu trebuie sa zgarie urechile,trebuie sa fie ondulatorie,nici sa te incite la trairi necrestinesti.
    S-au facut studii si chiar fosti rockeri,au recunoscut ca e o muzica satanica,pentru mai multe motive.
    Nu-mi amintesc numele celui care s-a intors la Dumnezeu,fost mare rocker.
    Un duh bland si linistit nu o sa-l ai in veci,ascultand muzica rock.


  15. […] decembrie cînd am primit alarma de luptă. După cum v-am mai spus, eram în armată. Cîntam cu Nicu Patoi la Casa Armatei din […]



Lasă un răspuns

