h1

Cea mai frumoasă scrisoare pe care am primit-o …

Iulie 19, 2007

Cea mai frumoasă scrisoare pe care am primit-o de la un prieten este aceasta. Click aici.

(Nu se pun scrisorile dintre mine şi soţia mea 🙂 Aceea este o categorie specială)

Este o scrisoare pe care o citesc tot timpul cu un nod în gît. M-am milogit de prietenul meu să mă lase să o arăt studenţilor şi prietenilor.

Pe Sebastian l-am cunoscut cînd aveam amîdoi 14 ani. Am devenit prieteni foarte apropiaţi. Putem comunica dincolo de cuvinte. Avem un dicţionar al nostru şi încă pricepem ce gîndeşte celălalt, deşi între noi s-a aşezat o mulţime de ape şi altă mulţime de pămînt. Este o prietenie foarte frumoasă. Am avut înălţimi şi văi. Umbre şi străluciri. Certuri şi împăcări. Tensiuni şi pace, dar podul prieteniei a fost atît de puternic încît a doborît distanţele şi a purtat greutăţile. De-a lungul vremii unii mi-au spus „prieten” sau au spus altora „şi eu sînt prietenul lui”. Greu să înţeleagă ce este adîncul unei prietenii care a înghiţit atîta vreme, atîtea idei, atîtea cuvinte, atîtea întîmplări, aventuri, călătorii.

Multe am gîndit, vorbit, rîs şi făcut împreună. Nu cred că am rîs cu nimeni atît de mult. Dar am mai făcut şi altceva. Cu Sebastian am făcut exerciţii de imitaţie. Imitam scriitura sfintelor scripturi. Proverbe, psalmi (după cum se vede), epistole, chiar Cîntarea Cîntărilor. Fiecare pentru iubita lui, se înţelege.

La asta îi îndemn şi pe studenţii mei de la Exegeza Noului Testament în Limba Greacă: „dacă doriţi să înţelegeţi o epistolă, trebuie să scrieţi mai întîi una.”

Iată un bun exerciţiu de înţelegere.

Iată un text superb.

PS.

Curios:

Se întîmplă acum ca cei mai apropiaţi prieteni să mi se numească la fel. Doi sînt. Cu amîndoi am călătorit mult, cu amîdoi am vorbit şi visat mult. Prietenii mei cei mai de soi. Amîndoi peste şi de peste oceane.

Muzica preferată? Sebastian Bach. Concertele Brandenburgice.

Martirajul care m-a impresionat cel mai mult: Sebastian

saint-sebastian-the-national-gallery-london.jpg

Cu acest prieten Sebastian lucrez la Cartenstein. Încă puţin şi se face.

10 comentarii

  1. daca e vorba de S. V. sunt profund impresionat, chiar mi-a placut…


  2. Nu, este vorba de S. T. CAnada


  3. Da, e frumoasa. Si adevarata. Si universala. Multumim ca ne-ai impartasit-o!


  4. da, RoB, este frumoasă şi adîncă. O recitesc la cîteva luni din nou şi din nou.


  5. L-ai incurajat sa mai scrie? Ar fi minunate Epistolele sebastiene. 🙂


  6. da, trag de el, nu este leneş, este stomatolog 🙂
    avem o surpriza peste vreo citeva posturi si peste vreo citiva ani 🙂


  7. vad ca aveti prieteni „sebastieni” 😀 poate in viitor voi fi si eu in randul lor… pacea Domnului!


  8. Am ramas fara cuvinte… scrisesem si eu la un moment dat un articol despre prietenie…. dar scrisoarea asta te face sa te simti mic, te face sa te simti ca totusi poti mai mult, te face sa iti dai seama inca o data cat de mult mai ai de invatat, si cat de multe ai uitat… un sincer multumesc


  9. Am ramas fara cuvinte… scrisesem la un moment dat un scurt articol despre prietenie, dar scrisoarea aceasta te face sa te simti mic, te face sa-ti doresti sa faci ceva mai mult, iti reaminteste inca o data cat mai ai de invatat si cat ai uitat…. multumesc


  10. e super dar prea lunga…:):)) dar mai faina era aea daca era scurta si frumoasa:) sori daca pe cineva am jignit:):P:D pa totusi e frumoasa:*:*



Lasă un răspuns

