h1

La Oradea a început Conferinţa ACSI

Iulie 24, 2007

Durează trei zile.

ACSI este o organizaţie care adună toate şcolile creştine din lume. Conferinţa este impecabil organizată. Se pare că fiecare ştie ce are de făcut.

Subiectele sînt fascinante. Voi reveni asupra acestui aspect.

Azi, la deschidere am avut un şoc. Este absolut incredibil. Dintre cei două sute şi ceva de participanţi majoritatea este formată din tineri. Tineri sub 30 de ani. Profesorii, educatorii, învăţătorii care predau în seminarii, şcoli generale, licee, grădiniţe sînt abia ieşiţi de pe băncile şcolii. Mulţi dintre ei nu sînt căsătoriţi, deci, nu au copii ei înşişi.

Da, ştiu că puteţi întrevedea posibilele pericole ale lipsei de experienţă, dar gîndiţi-vă la avantaje.

Toţi tinereii aceştia au renunţat la concediu, au venit cu mare entuziasm ca să-şi continue formarea. Participă la seminarii, unii dintre ei sînt ei înşişi lectori.

Ce să mai vorbim de creativitate şi de posibilitatea de adaptare la un sistem de învăţămînt în care se aplică tot timpul reguli noi. Ce visează cineva noaptea, se aplică ziua.

Aceşti tineri vor rezista şi cred că, dacă vor merge pe calea ascultării, disciplinei şi formării continue, ne putem da copiii cu mare încredere în mîinile lor.

Aşa să îi ajute Dumnezeu!

17 comentarii

  1. inseamna ca e aglomeratie mare la Oradea ,poate vin la concertul de miercuri din capela.


  2. Sigur, S-Ford, ar fi bine să participi la concert. Va fi foarte bun. Te asigur.


  3. Generozitate, Rob, 🙂
    Valentin scrie pentru prima dată pe blogul meu şi are frustrarea, ca mulţi dintre noi, să nu mai poţi interveni asupra textului.
    I-ai dat drumul, salut. Se duce aşa cum l-ai trimis. Ai pus într-un legat, gata…
    Mai mulţi aţi păţit aşa.


  4. Vali, imi aduc aminte de tine.
    Ma bucur că mi-ai scris.


  5. Marius, imi cer scuze ca am intervenit asa pe „terenul” tau! Am vazut texte scrise de Vali si in alte parti si, crede-ma, nu e vorba doar de „intrun”, „intro”. Mai stiu si alti profesori de romana care scriu gresit, chiar mai gresit. Pe mine ma scandalizeaza fenomenul.
    Am ingaduinta cu multi, in multe feluri! Si mie mi s-a intamplat sa trimit o replica si sa nu mai pot interveni asupra ei. Insa eu zic sa cerem mai mult, macar de la profesorii care ii invata pe copiii nostri cum sa scrie. Oricum, se scrie prost in romana. Ne precipitam doar cand e vorba de praguri precum capacitatea si bacalaureatul. Atunci le platim ore in particular copiilor pentru a (re)invata sa scrie corect in limba materna.
    (In paranteza, felicitari pentru nota voastra mare de la capacitate!)
    Nadajduiesc ca Vali va citi comentariile mele intr-un sens constructiv. Critica mea se refera mai degraba la un fenomen general(izat) decat la el, ca persoana.


  6. Rob, nici o problema, te rog sa ne corectezi in continuare, dar nu dupa „noua pramatică” a academiei 🙂 din care nu mai intelegem nimic.
    Da, ce spui tu este o problema, starea in care este scoala romaneasca.
    Cu salariile care se dau la profesori e o bucurie sa iti intre cineva la ora.
    Intr-un sat din Oltenia, tractoristul satului preda matematici, educatoarea preda vreo 6 sau 7 obiecte. Profesoara de Muzica preda si Desenul si cam tot ce tine de umanioare etc.


  7. probabil ca tractoristul le preda matematici aplicate in agricultura :D, la cum sunt platiti profesorii mai bine predau demisiile si merg la capusuni, parerea mea.


  8. No, aia nu ii rau. Bravo lor!


  9. Vali, nu trebuie sa polemizam! Fiecare ne straduim mereu sa fim mai buni in domeniul in care lucram, sa facem lucrurile cat mai bine, ca Domnul sa ne numeasca in Ziua Lui „ispravnici credinciosi”.

    Dorinta ta de inaintare, dupa cum ai spus, sa fii „un profesor si un diriginte mai bun” este excelenta. Si eu, si tu, si altii am fost corectati la rastimpuri. Se (mai) intampla. Important e ca doresti sa fii mai bun, ca vei actiona pe aceasta linie… Asa sa fie!!!


  10. draga Vali, nu trebuie sterse comentariile, stai linistit. Rob a facut-o cu inima buna si cu reflexe de profesionist. Ma corecteaza si pe mine, ma bucur de asta.
    Noi, baietii, nu sintem deloc buni la detalii. Intotdeauna in grupa mea fetele erau mai bune la gramatică.
    Ghici ce este RoB? 🙂


  11. legat de conferinta…am avut sansa (eleva fiind la o scoala crestina) sa fiu invitata la o conferinta ACSI in Budapesta, insa din cauza unor probleme personale nu am putut merge…mi-a parut rau si imi pare si acum fiindca, sincer, as fi vrut mult sa vad cum se desfasoara o asemenea conferinta

    poate ati putea sa dati cateva detalii despre temele dezbatute etc


  12. draga Mari, eu am avut interventii doar la inceputul zilelor si la sfirsitul unei zile,
    cred ca dr. PAraschiva Pop iti poate da tot programul, detalii, etc.

    eu il am, dar nu am permisiunea ei de a-l raspindi, daca il ceri, poate il vei putea obtine.


  13. draga Vali, imi ceri un lucru greu, cere timp, voi incerca sa iti respect dorinta, dar nu chiar azi, trebuie sa fac putina ordine in dashboard si apoi voi incerca sa fac asta.
    Nu inteleg de ce vrei sa iti sterg comentariile.


  14. Amin, Valentin, la ce spune Rob.
    RoB este o profesoara foarte buna si o Lady in felul in care ne face observatiile.
    Lasa comentariile acolo.

    Numai Dumnezeu vorbeşte şi scrie corect. numai atunci cînd se loveşte de omenitate apar abaterile. Că atunci cînd L-a inspirat pe Petru, în 2 Petru, toată sintaxa greacă din 2 Petru l-ar scoate din sărite pe cîte un profesor de greacă clasică.

    Asta e.


  15. Cand se va publica urmatorul text inspirat de Dumnezeu si vor fi greseli sintactice, promit sa ma abtin de la corecturi, Marius. Ma voi satura de inspiratie si voi uita toata gramtica!


  16. Din pacate n-o sa mai ai ocazia, totul s-a terminat la apocalipsa 22.


  17. 🙂 De-aia ziceam, Marius! Tocmai de-aia. Că mi-e peste mână şi minte să renunţ acum la gramatică.

    Atunci, faţă în Faţă, se va-ntâmpla naturellement. 🙂



Lasă un răspuns

