h1

Aseară am fost în lumea cărucioarelor…

Iulie 27, 2007

Aseară am fost într-un loc foarte frumos, între oameni plini de dureri şi suspine. Am fost între oameni-perle.
Firul de nisip întră în scoică şi aceasta, în durere, înfăşoară firul de nisip în sidef. Aşa se nasc perlele.Aseară am văzut şiraguri de perle. Numai perlele false seamănă unele cu celelalte. Cele de aseară erau una mai frumoasă ca cealaltă.

Becky este o fetiţă care s-a născut cu un handicap. Părinţii? Extraordinari.  Au încercat să transforme cum s-au priceput durerea lor în binecuvîntare pentru alţii. Au început să adune oameni-perle, părinţi care poartă de grijă de copii cu handicap pentru a le oferi mîngîiere şi încurajare.

Becky are 20 de ani. A scris o carte despre experienţele ei în căruciorul cu rotile. În urmă cu vreo patru ani a înfiinţat cu părinţii ei o organizaţie prin care încearcă să ajute alte familii, în care s-au născut copii cu handicap, să treacă peste acest fel de dureri.

Aseară erau adunaţi într-o capelă peste 100 de oameni-perle. Oameni cu cearcăne adînci, care n-au avut niciodată un concediu. Pentru unii dintre ei această săptămînă a fost prima evadare din lumea ploştilor şi a gemetelor şi a lacrimilor de ciudă, durere, mînie, resemnare.

Ce să le spui acestor oameni împovăraţi de cruci pe care noi nu le-am purtat niciodată? Copil de 30 de ani care n-a mers şi n-a vorbit niciodată, complet paralizat, copii cu sindromul Down, copii care şi-au pierdut mîinile sau picioarele în accidente cumplite…copii autişti, copii orbi, copii arşi, copii mutilaţi…

Cel mai frumos moment al serii a fost acela în care o femeie de 62 de ani, scriitoare, mamă a trei copii, ne-a povestit viaţa ei.

S-a născut fără picioare.

A fost cerută în căsătorie de un bărbat normal şi frumos. L-a refuzat pentru că nu dorea să îi fie o povară. „Ai să pierzi toată bucuria vieţii cu mine”. „Fără tine aş pierde toată bucuria… ” i-a răspuns el.

S-au căsătorit. I-a fost frică să devină mamă timp de 10 ani.

Au avut trei copii. Ultimul, în ziua în care a împlinit 40 de ani.

Aşa i-a crescut. Ca să îi poată ridica le dădea numai pantalonaşi cu bretele. Îi apuca de bretele şi copiii puneau imediat bărbia pe umărul ei ca să se agaţe.

A luptat ca o leoaică să nu îi fie luaţi pruncii de asistenţii sociali care se uitau cu scepticism la felul  în care o mamă fără picioare îngrijeşte de trei copii.

Acum are copiii credincioşi, umblă cu Dumnezeu, fiecare dintre ei şi-au terminat studiile, şi-au început viaţa, căsniciile, carierele. Este o femeie realizată pe dinafară, dar mai plină de viaţă şi de bucurie lăuntrică.

Ea ne spune: „Prin suferinţa asta l-am văzut pe Dumnezeu, fără handicapul acesta, n-aş fi fost niciodată întreagă!

Lumea scaunelor cu rotile este o lume fascinantă, adîncă şi plină de bucurie.

Am condus încet în noapte înapoi spre casă, am adormit mai liniştit ca niciodată în ultima vreme. Am adormit cu gîndul la femeia aceea fără picioare căreia i se va da într-o bună zi un nou trup, cu picioare. Nu sînt sigur dacă i se vor da şi aripi. Ar merita!

Doamne, habar-n-am dacă ne vei da aripi, ca îngerilor după înfăţişarea înaintea Ta.. dar poţi, te rog, să le faci un hatîr celor care şi-au petrecut toată viaţa în scaunul cu rotile? Dă-le măcar lor aripi…. te rog!

11 comentarii

  1. de multe ori asemenea handicapuri au impulsionar oamenii sa devina mai mult oameni, i-au impulsionat sa daboare recorduri, sa traiasca nu ca toti oamenii ci chiar la un nivel mai inalt, sa descopere ceva nou, sa obtina ce altora li se pare imposibil, sau i-a facut sa se resemneze…( a re-semna = a se „transforma” in alta pesoana, a alege „personulitatea”)


  2. inteleg ideea de nisip in scoica = perla
    „Ce să le spui acestor oameni împovăraţi de cruci pe care noi nu le-am purtat niciodată?”
    Intrebare: fara suferinta ( extrema – ca in cazul de mai sus ), exista sanse sa devenim perle?
    Banuiesc ca toti ar trebui – in asemanarea noastra cu Hristos – ca sa devenim perle in final
    Oare este cineva care ar vrea sa devina perla printr-un cancer, printr-un handicap, printr-un accident cu vatamare grava?


  3. Nu prea cred ca fără suferinţă se face frumos omul, Ioan, nu prea.
    Şi arată-mi om care să nu îşi ia partea lui de suferinţă. Arată-mi-l!
    Cine? Madonna? Cît o doare săraca că îmbătrîneşte! Rolling Stones, they roll…Elvis? Gandhi? Jiji? Băsescu?
    Fiecare avem partea de suferinţă cum spune cartea lui Iov. Aşa cun scînteia se naşte ca să zboare, omul se naşte ca să sufere.
    Eu zic „Aşa cum frumos este sborul luminiţei care iese din foc, la fel este de frumoasă viaţa celui care suferă după ce s-a născut!”
    Dacă nu arde, nu zboară, dacă nu zboară, nu arde, dacă nu arde şi nu zboară, nu o vedem, dacă nu o vedem, nu-i frumoasă, dacă n-ar fi frumoasă, n-am mai vedea-o … oricum, alegeţi voi 🙂


  4. Draga Marius,

    Realitatea prezentata mai sus este una din perdelele complicate ale misiunii. Becky este unul din exemplele necesare pentru a ne starni dorinta de a arata dragostea lui Cristos, care depaseste orice suferinta.

    Eu in ultimii ani am lucrat cu oameni ca si Becky, iar de la acestia invatam ca suferinta nu este o tatalitate, ci doar a parte a acestei lumi zdrobite de pacat. Prin suferinta invatam adevarata dragoste a lui Dumnezeu.

    Cosmin


  5. Da, de suferinţă avem parte cu toţii, dar nu toţi reacţionăm la fel.

    Pe unii oameni suferinţa îi înobilează, pe alţii îi îndobitoceşte. Diferenţa este dată de perspectiva pe care o ai asupra vieţii, asupra morţii, asupra suferinţei în sine…


  6. da, Cosmin, minunat este faptul ca Becky, la rindul ei face misiune, a devenit din receptor al dragostei, al incrijirii, o sursa pentru altii.

    da, suferinta este esentiala vietii, pina si Dumnezeul nostru este un Dumnezeu suferitor.

    Hristos a suferit pentru păcatele noastre,
    Tatăl a suferit dîndu-Şi Fiul
    Duhul a suferit cind Fiul era pe cruce…


  7. Mihai, suferitorii fara Dumnezeu devin nesuferiţi, răutăcioşi, acri, egoişti.
    Îi putem condamna? De obicei ne abţinem „că şi-aşa au ei destul de dus”
    dar ce bucurie cînd găseşti pe cineva fără picioare şi cu mare generozitate… asta da „surprize, surprize” 🙂


  8. Am cunoscut-o si eu pe Becky… cum sa nu te impresioneze povestea ei, sau a mamei ei? Dupa ce le asculti pe ele, te vezi pe tine cu disabilitati…
    Nu cumva lumea in care traim este „upside down”?

    Totusi mai sunt oameni care au descoperit adevaratul sens al existentei, chiar daca viata i-a pus la grea incercare. Pentru ei „a trai este Cristos”…ei pot spune asa ca mama lui Becky „Dumnezeu mi-a dat harul sa slujesc unui inger”, sau cum spunea titlul unei carti din SUA „Now, that I have cancer, I am complete”.

    Nu cumva prejudecatile ne handicapeaza? Imi amintesc despre o intamplare relatata de mama lui Becky la acea intalnire. Undeva, la o scoala crestina din tara, directorul ii spune unui elev ca ar fi bine ca sa plece la alta scoala sa studieze, pe motivul ca disabilitatea lui ii distrage pe altii…wow!
    Doamne, deschide-ne ochii, ca nu cumva dand prea mult din maini… sa lovim ingerii Tai…


  9. Mă bucur că ai găsit postul ăsta, Rahela, Foarte frumos titlul acelei cărţi… Dumnezeu nu face altceva decît să ne desăvîrşească.

    Şi mie încep să îmi lipsească una alta. .. mă simt tot mai atent lucrat de Domnul, dăltuit cu dalta lui, şlefuit cu mîna lui…

    Ştii că uneori sculptorii dau ultimele finisări cu palma liberă… direct pe lut.
    ei, aşa mă simt eu acu.


  10. da, Marius, dar dupa ce sculptorul finiseaza lucrarea cu palma, ii raman pentru totdeauna urmele degetelor imprimate in lucrare… asta ca semantura a iubirii


  11. Frumos, asta e frumos, e un bun gînd de luat în cap acum la încheierea socotelilor cu ziua asta.



Lasă un răspuns

