h1

Isus a iubit-o pe Maria…

Iulie 29, 2007

Maria L-a cunoscut pe Isus şi Isus a cunoscut-o pe Maria. Isus a iubit-o pe Maria. Atît de mult a iubit-o încît şi-a dat viaţa pentru ea.

Maria este o femeie simplă care este acum cu Isus. A murit, dar este vie.

Noi n-avem parastase, dar avem şi noi morţi. Azi este un an. Exact la ora 12.33, cînd va fi fost văzut acest post.

Sora Maria a murit în urmă cu un an. Sora Maria ESTE (vedeţi că nu spun A FOST) o femeie extraordinară. Ce zîmbet, ce dantură! După 10 copii avea o dantură de reclamă la pastă de dinţi.

mama-maria.jpg

A crescut 10 copii, dintre care unul necesita îngrijire specială. Şi-a crescut copiii în frică de Dumnezeu şi ne-a învăţat asprimea în trăirea cu Domnul. Da, o femeie aspră în trăirea şi umblarea ei cu Dumnezeu.

Am aflat că are cancer în decembrie 2005. În ianuarie 2006 i-am spus ei. Sorţul a căzut pe mine. Dintre toţi, ghemuit şi cocoţat într-un pat, într-o cameră plină cu fraţi, surori, copii, nepoţi şi cîntări, am început:

„Ştiţi, vă iubim prea mult ca să nu vă spunem adevărul….Doctorii au spus că mai sînt trei luni… Domnul…. ”

A fost greu. Foarte greu. Am dat de multe ori veşti rele, din cauza slujbei de păstor, dar de data asta a fost cel mai greu.

Ea s-a uitat la noi roată. A lăsat să îi cadă o singură lacrimă. Am numărat-o de mai multe ori. Una singură a fost şi a spus:

„Dacă aşa voieşte Domnul….Voia Lui să se facă!”

A vărsat o lacrimă, dar nu şi-a pierdut zîmbetul.

mama-din-tabloul-cu-fetele.jpg

Imediat am cîntat cîntarea ACEASTA. Cîntare care îi va fi fost cîntare preferată pînă în ziua de 29 iulie la ora 12.30.*

Isus, Izvor de mîngîiere,
La Tine vin încrezator,
Sunt coplesit de-o grea durere
Si mistuit de-al ei fior

Isus, Isus, azi vin la Tine
Cu-adînci suspin la Tine vin
Iubirea Ta sa ma lumine
Si sa-mi aduc-al Tau alin

Isus, izvor de bucurie,
Sunt întristat azi de vrajmasi
Sa ma pazesti sa-mi dai tarie
Si-n mîna lor sa nu ma lasi

Isus, izvor de har si pace,
Adînca pace Tu sa-mi dai
Chiar carnea de mi s-ar desface
În duhul meu e cer si rai

Ascunde viata mea în Tine
Atunci cînd lupte grele vin
Tu numai Tu sa fii în mine
Izvorul harurilor plin

Care a fost relaţia dintre Isus şi Maria? E simplu.

Pentru Maria, Isus a fost izvor de mîngîiere…

Isus a cunoscut-o pe Maria, Maria L-a cunoscut pe Isus.

Isus a recunoscut-o pe Maria şi Maria şi-a recunoscut Păstorul şi acum este la ape de odihnă şi pe păşuni verzi….

E foarte simplu…

Să compunem propoziţii simple: Isus o iubeşte pe Maria…

Maria L-a iubit atît de mult pe Isus încît şi-a dat viaţa în mîna Lui.

*(Melodia este compusă de Nicolae Moldoveanu şi interpretată de grupul the Messengers)

15 comentarii

  1. Patratosule, fie-ti viata si moartea binecuvintate, poti mai mult… Ai subiecte interesante, dar mi se pare ca le epuizezi mult prea repede. M-am intrebat de mai multe ori daca te gindesti ca ar trebui oferite vizitatorilor care te citesc şi ceva referinţe axiologice, sau macar creativitate estetica, nu doar sa le insiri niste experiente de viata, care e clar ca au in spate o anumita perspectiva despre viata si lume, aplicata in contexte pe care le cunosti mult mai bine decit cititorii.

    La un moment dat am citit comentariul cuiva care punea problema, generala, a limbajului Evangheliei pentru oamenii simpli. Asta e un cliseu des intilnit, alimentat si de un fel de mioritism care e vizibil deja in mai multe postari patratoase. Adevarul adevarat e ca Evanghelia trebuie propovaduita oamenilor (nu cu precadere oamenilor simpli, poate chiar dimpotriva, avind in vedere ca, pentru prima oara in istoria omenirii, mai mult din populatia globului traieste in mediul urban, deci ar fi cazul sa fim mai urbani si in evanghelizare). Si sa nu uitam ca Isus a vorbit in pilde. Ramine de reflectat, desigur, asupra chestiunii cum de l-au inteles noroadele. (Sau cu ce au ramas noroadele dupa ce au inteles ca nu au inteles prea mult.) Pavel a scris niste epistole foarte consistente din punct de vedere teologic. Ce sa mai vorbim despre profeti… Simplitate nu inseamna simplism. Dimpotriva!


  2. Alin,
    Din cate stiu eu, blogul personal este atat de personal incat proprietarul poate posta exact ceea ce voieste – fie ca e vorba de experiente de viata, personale, fie ca sunt idei sau „referinte axiologice”…
    Privind la faptul ca acest blog a fost vizitat de peste 87000 de vizitatori in timpul relativ scurt de cand a fost lansat, imi spune ca ceea ce tu numesti „niste experiente de viata” insirate, „care e clar ca au in spate o anumita perspectiva despre viata si lume, aplicata in contexte pe care le cunosti mult mai bine decit cititorii” prezinta un interes deosebit pentru cei ce ne intoarcem la acest blog mai mult decat zilnic.


  3. Patratosu,
    imi pare rau ca am continuat acest tip de comment la postul de fata. Sper ca nu am stricat prea mult solemnitatea acesuia.


  4. Am încercat să dau zilele astea de The Messengers pentru a le cere dreptul de a pune pe site meloadia, desi este de pe un disc cumparat (deci nepiratata) desi, daca este o singura melodie, formatia o poate trece la capitolul „reclama”, creindu-se un „win-win situation”… etc. Dar pentru siguranta…
    daca stie cineva site-ul oficial al The Messengers, as dori sa iau legatura cu ei pentru siguranta.

    nu am gasit o metoda de a pune melodia fara posibilitatea de download.
    Discul „Dumnezeu e steagul meu” merită… este una dintre cele mai bune productii ale formatiei.
    Cu atit mai multa valoare acum cind fratele a trecut la cele vesnice


  5. http://www.themessengersministries.com/
    daca de ei e vorba.
    nu ma prea pricep. 🙂


  6. Flaviu, nici nu stii cum imi rasucesti cutitul in suflet… De cite ori mi-as dori sa fiu alin… Fie si patratos, colturos sau mofturos, dar alin…


  7. Ne pare rau ca aceasta persoana cu un suflet atat de nobil nu mai este printre voi cu prezenta ei fizica.
    Doar prin faptul ca a dat nastere la 10 copii e un act eroic demn de apreciere si respect. Si ea si marele compozitor Nicolae Moldoveanu sunt acum in cer acolo unde nu se moare niciodata si cuvantul despartire nu isi are locul. In prezenta lui Dumnezeu ei canta si se bucura adorandu-L pe cel ce ia mantuit prin har!
    A fost si este o mare onoare pentru grupul nostru sa putem inregistra cu acordul fratelui Moldoveanu cateva cantari compuse de dansul pentru toti crestinii, pentru slava lui Dumnezeu. Slavit sa fie Domnul! Aveti tot dreptul sa publicati si sa raspanditi acest, credem noi reusit album Dumnezeu e Steagul meu!
    Cu stima si respect, Dan Damian


  8. Frumos spus.


  9. stimati, The Messengers,

    va multumesc foarte mult pentru acordul de a folosi melodia superba, in interpretarea dvs. pentru acest post.
    Asteptam si alte productii, la fel de consistente, si va asteptam intr-un alt turneu in Romania.

    Cred ca, mai ales dupa trecerea spre cer a fratelui Moldoveanu, cd-ul cu pricina s-a epuizat. Este necesară o nouă ediţie sau duplicarea acestei ediţii.
    Vă rugăm să ne spuneţi care este posibilitatea de a comanda mai multe bucăţi pentru a le distribui şi altora care doresc să se bucure de aceste comori sonore.

    Doamne-ajută, Doamne dă izbîndă!


  10. Pe mine ca si crestin ma ajuta mult exemple personale de genul asta intr’o lume atat de stramba, mai mult decat lucrari de teologie supraetajate fiindca in primul caz il vad pe Domnul meu traind si murind.

    Moartea omului spune foarte multe despre viata lui. Recomand -Isabelle Bricard, „Dictionarul oamenilor celebri in fata mortii”- E impresionant sa vezi ca in fata mortii celebritatea umana piere, arde si ramane doar frumusetea sufleteasca.


  11. Multumim, Dani, pentru recomandare, voi cauta cartea.
    Ma intereseaza foarte mult „arta de a muri”, cum spunea cineva azi.
    Dintre cei care ne intilnim in acest spatiu unii sint blonzi (20%?), altii bruneti (30%?), unii inalti (10%), altii scunzi (50%), 10 % sint tati si mame, altii 20% au boli cronice, altii, cam 50% au facultate, deci sint intelectuali :), altii sint in devenire, studenti 70%, altii sint oameni simpli si frumosi 30%, cine stie?

    Dar este un procentaj 100% valabil petnru toti de aici. 100% ca 100% dintre noi vom muri (ma abtin de la intrarea intr-o discutie despre escatologie, „daca vine Domnul” etc. )
    Deci 100% vom experimenta asta!
    De asta ma intereseaza asa de mult si este atita „moarte” pe blogul meu 🙂

    Să murim frumos!


  12. primul coment la acest post nu merita un raspuns, cel putin nu aici… Pacat! 😦


  13. vorba lui Karl Barth: „misiunea predicatorilor nu este aceea de ai invata pe oameni cum sa traiasca, ci aceea de a-i invata cum sa moara”
    va reuseste din plin


  14. Ionut, religia crestina este singura care te invata cum sa mori la modul cel mai simplu si autentic.
    Am incercat si yoga si budhismul zen, nici o religie din cite am incercat in tineretele mele nebune nu te invata cum sa mori precum crestinismul.

    Este singura religie care te poate invata cum sa mori pentru ca centrala ii este invierea.


  15. […] Posted by turnul on August 26th, 2007 Isus a iubit-o pe Maria… […]



Lasă un răspuns

