h1

Regăsirea Irinei

August 2, 2007

Primesc un email cu vreo cîteva săptămîni în urmă.

Cineva care trăieşte de patruzeci de ani în Israel căuta pe cineva din Aleşd, din parohia mea.

N-am ştiut despre cine ste vorba prima dată.

Căuta pe cineva, pe Irina.

Irina a lucrat în urmă cu 50 de ani în restaurantul unei familii de evrei care a emigrat mai apoi din România în Israel.

Am încercat să îmi dau seama despre cine este vorba. Am găsit.

 

anyu-dari-ilinka-1.jpg


Tînăra din imagine a trăit o viaţă sfîntă. A îmbătrînit spre 75 de ani. A crescut 8 copii şi a fost urmată de o mulţime de nepoţi. Numai unul dintre fiii ei are 8 copii.

A murit liniştită în patul ei în urmă cu doi ani, rugîndu-se.

A fost tristă ziua în care am scris înapoi emailul prin care am anunţat-o pe micuţa din fotografie, acum bunică, la rîndul ei.

Primesc înapoi următoarele rînduri:

„Stimate Marius David Cruceru,

Am avut o presimtire rea si vai!…s-a devenit realitate!!!

Cred ca ea este Irina pe care o caut!

Sper, ca sufletul ei sa intalneasca cu sufletul mamei mele, care a trecut si ea in vesnicie.

Transmiteti va rog, sotului, care probabil tine minte de noi,

ca ii doresc multa sanatate si fericire lui- si tuturor din familie.

Mama mea, inainte sa moara m-a rugat sa iau legatura cu Irina, pe care a iubit-o mult.

Cele doua Irene sfinte.

Va trimit o fotografie, -din 1948, sper sa puteti imprima ca sa vada sotul si familia lui Irina.

de la stinga la dreapta: mama mea Irena Klein, eu, si Irina .

Eu traiesc in Tel Aviv de 43 de ani, am doi copii,

de la fata mea am un nepotel, iar baiatul meu este de 17 ani.

Va multumesc mult de ajutor,

cu toate ca dureros ce-am aflat, totusi i-mi este foarte important.

Tote cele bune,

Shalom

Eliz Shanon-Edelenyi (Dari)”

Am transmis. Mi-am facut datoria faţă de toţi ai ei, pe la noi sau plecaţi în străinătate.

Vă mulţumim pentru fotografie!!!

Lasă un răspuns

