h1

„Tu poţi”? El poate

August 8, 2007

Iată ce primesc în urmă cu cîteva săptămîni în inbox:

„Dragi prieteni! E oficial!!!

Hillsong Australia condusa de Ben Fielding unul dintre cei mai cunoscuti lideri de inchinare si compozitori de la Hillsong impreuna cu instrumentisti consacrati vine in Romania la Festivalul 100% pentru Hristos!!! etc.

Cu tema : „TU POTI ” (sublinierea dinsilor) Festivalul 100% pentru Hristos 2007 va fi un timp deosebit in care poti sa te inchini impreuna cu unii din cei mai cunoscuti lideri de inchinare din lume sa participi la seminarii speciale tinute de echipa de la Hillsong pe teme ca: …….” et c.

Deci Tu poţi? Mai este nevoie de vreun comentariu? Asta-i TU eşti important, noi te iubim pe TINE, TE acceptăm aşa cum eşti ş. a. m. d. …

Marcu Nichifor, unul dintre „sfinţii noştri”, cînta cîntarea lui preferată prin gări, prin pieţe

„El poate, El poate, eu ştiu că poate,

Eu ştiu că Domnul poate… ”

În mizeria Eului verbul „a putea” se conjugă greu…. cu o Veste Bună a dezbrăcării de sine se conjugă numai astfel

El poate! El poate!

Deci, să recapitulăm şi să zgîriem pe tablă ca să ne intre bine-n cap:

eu nu pot

nici tu nu vei putea,

El poate,

noi nu putem,

voi nu puteţi,

Nici ei n-au putut!

89 comentarii

  1. Varianta in engleza a anuntului nu contine vreun titlu de genul „tu poti”. Ceea ce imi sugereaza mie ca titlul a fost gasit de organizatorii nostri.


  2. patratosu stie: doar El poate…stie pentru ca este a God-intoxicated man; ceea ce-i doresc oricui


  3. Bietul Apostol Pavel … Ma tem ca a gresit din punct de vedere teologic atunci cind a spus „EU POT totul prin Cristos, care ma intareste” (Fil. 4:13). De cealalta parte, daca nu a gresit, atunci le-a oferit celor cu anuntul o baza biblica pentru logo-ul lor.

    Radu 😉


  4. „lideri de inchinare ”
    Asta-i ceva treapta clericala baptista ?!?
    Glumesc, da’ chiar ca sintagma-i impenetrabila pentru mine…


  5. Cami, şi cîntarea „El poate” tot în româneşte este! 🙂


  6. Radu, dacă ai încerca „eu pot totul ÎN CRISTOS”, nu-i diferit?
    Problema este de accent, nu de altceva, ca numai în yoga se anulează sinele.
    Am încercat yoga. Trust me!

    eu (mic, scris cu minuscule, nu cu majuscule 🙂 )pot totul ÎN CRISTOS CARE MĂ ÎNTĂREŞTE

    acelaşi a scris „căci nu mai trăiesc eu, ci Cristos …” şi dacă ţii cont de textul ăsta cine poate totuşi, RAdu, eu sau Cristos care trăieşte în mine,

    sau „Cristos în noi, nădejdea slavei!”… etc.

    HMmmm!


  7. Ah, Ionut, ce bine ar fi să fie adevărat!!!!!


  8. Nu, CNI, este un import din afara bisericii! Nici măcar cei din apusul Europei sau din Statele Unite nu i-au avut pînă în urmă cu ceva ani.
    Unii sînt oameni serioşi, dar denumirea este complet prin bălării…alţii sînt nişte simpli disk-jockei.


  9. Interesant este ca, privind d.p.d.v obiectiv, ca nici cei de la Hillsong nu specifica despre care „TU POTI” este vorba. Chiar daca intentia lor ar fi buna, tot se lasa sa se subinteleaga.
    Cu siguranta si concertul asta va trece prin sita desavarsita a lui Dumnezeu, daca nu in zilele ce ar urma dupa el, cu siguranta in cer.
    Si adevarul legat de „eu pot totul in Cristos” este o sintagma care reprezinta un mod de trai. Un simplu „TU POTI” suna a „da tunul!” sau „carpe diem!” sau „da lovitura!”, etc.
    Acum la rece e usor sa judecam titlul, dar cred ca de dragul marketingului s-a riscat mult punandu-se acest titlu, chiar daca, poate, a fost o intentie sincer crestina.
    Oricum vom trai si vom vedea ce iese de acolo… Vieti schimbate sau un party zdravan?


  10. Nu „facem” pur si simplu limba ci intr-un anume sens, ea „ne face” pe noi. Limbajul este o expresie a gandirii si totodata determina / forteaza un anume mod de a gandi. In engleza a aparut o astfel de mutatie, la nivelul limbajului religios: verbul „to surrender” (a te preda) a fost tot mai mult inlocuit cu un altul: to commit (a te angaja, a promite). „El poate” si „tu poti” sunt fara indoiala correcte in principiu insa pot fi extrem de incorecte prin accentul pus pe una in detrimentul celeilalte si prin momentul in care este aleasa una din ele cand frumos cinstit si normal ar fi ca cealalta sa-si afle locul in conversatie sin-n viata.

    Nu ma leg neaparat de anunt si nici de Hillsongs al caror fan nu’s, oricum. Poate-i doar un accident expresia asta – sau e o expresie a narcisismului ce ne bantuie. Ramane de vazut…
    Intre timp eu optez pentru prezumtia de nevinovatie.

    Dan H.


  11. Dan H., m-aş ispiti şi eu cu prezumţia de nevinovăţie, postul este un pretext pentru discuţia asupra tensiunii născute de postmodernism: eu-tu, eu-ceialţi, ideea de alteritate în raport cu sinele, ideea de sine în raport cu Dumnezeu, ideea de sine în raport cu alţii, comunitatea.

    Dacă te uiţi la comentariile despre cercei, sînt destule care merg pe ideea „aşa-mi place mie, cine mă poate judeca” etc.


  12. Nu e nimeni care a fost pe-acolo, sa vedem ce poate? 🙂


  13. Ioan Botezatorul spunea „Trebuie ca El să crească, iar eu să mă micşorez.” (Ioan 3:30)


  14. E adevarat ca EL poate, si numai „EL poate a ne duce in cer” si ce scrieti voi e perfect valabil. Cu toata neputinta mea fireasca spun si eu ca asa e: doar El poate! Insa acest „tu poti” nu imi pare a fi pus inainte de „Isus poate” ci dupa. Si ca o consecinta a faptului ca El poate, si eu pot! Ultima data cand am verificat Evangheliile, am fost chemati ca prin necazurile si impotrivirile din aceasta lume sa indraznim si noi, pentru ca El a biruit lumea, si asta ne cere o pozitie de credinta, sa credem ca si noi putem. Prin El bineinteles.

    Cred ca organizatorii (n-am idee cine sunt) doresc sa transmita un mesaj ca tu / eu / noi putem fi „100% pentru Cristos” chiar in lumea asta complicata si postmoderna in care traim. Mie asta imi spune, din prima, acest „tu poti”, luat cu tot cu contextul unei conferinte sau festival crestin, ce va fi.

    Nu cred ca festivalul va fi unul de motivare si perfectionare personala, nu cred ca va bate in umanism, ~ „tu esti important, tu poti, de tine depinde totul” ci cred ca va fi o intalnire in jurul lui Cristos. Totusi, n-am fost niciodata acolo, n-am fost nici la Peniel aici in Arad, si se poate sa fie altceva decat ceea ce pare, dar nu cred ca toti sunt rai si doar noi suntem buni. Totusi, sunt de-acord sa suflam si in iaurt 🙂 ca ne-am ars fiecare macar o data.

    Isus a spus clar ca despartiti de El nu putem face nimic. Dar ramanand in El putem, la fel ca Pavel *totul*, pentru ca El ne intareste. Heh, Radu, nu cred ca Pavel a gresit teologic, – a spus clar cine „poate” de fapt in spatele lui. Si Cristos poate sa ne tina spatele si noua astazi in lupta spirituala, pt ca El „le-a dat la ai Sai putere sa-i fie martori vii”, – vorba cantecului amintit, mai departe. Si daca El ti-a dat putere, „tu poti?”.

    Personal eu cred ca la asta se refera acest „tu poti”. Si cred ca e o tema necesara. In vreme ce Satan incearca prin orice metoda sa ne convinga ca NU PUTEM sa traim sfintenia, si reuseste atat de mult (nu vedem?), sa nu ma bucur cand niste tineri se aduna in jurul Cuvantul lui Dumnezeu (se speram!), sa inteleaga ca POT trai ceea ce spune Dumnezeu?

    Ramane de vazut ce va fi acolo. N-am fost, nu ajung, nu tintesc sa ajung… dar si eu pledez pentru nevinovatie in alegerea temei sub forma asta.


  15. Iarasi discutia despre teologia EULUI, inventata de teologi…
    SE uita si partea in care Pavel, apostolul, spune:
    Si viata pe care (eu) o traiesc in trup, o traiesc in credinta in FIUL LUI DUMNEZEU….

    Cine traieste asa? Pavel, un eu distinct, eu, alt eu distinct..etc etc…
    Dumnezeu a facut miliarde de EU distincti….
    E cea mai mare greseala sa afirmi: „trebuie sa omori eul”…. intrebare: cine sa omoare?
    Sau: „sa-ti omori eul”… de parca eul ar fi ceva distinct, ceva separat de mine, dar din mine care ma saboteaza…NU DRAGILOR… SUNT PERSOANA INSASI…
    Vorbirea aceasta fara sens a nascut si perpetueaza monstri…Imprumutam din psihologie toate conceptele abstracte de-acolo fara ca macar sa le intelegem… EUL din psihologie este o constructie abstracta, realizata cu scopul de a intelege mai bine OMUL in general. Iar la capitolul asta stiu bine ce zic.
    Daca ar fi dupa mine as elimina definitiv acest concept din teologie (daca nu ma insel, in teologia sistematica nici nu exista. Teologia eului…o prostie de nedescris…
    Adevarat e faptul a suntem fapturi noi, creatii noi si daca vreti, UN EU NOU, sub DOMNIA lui CHRISTOS…


  16. sa nu mai uitam in lucru… DUMNEZEU A INSTITUIT CA EUL SA FACA UZ DE CAPACITATEA SA DE ALEGERE…
    Eu ALEG sa fiu mantuit…
    Eu ALEG sa traiesc in credinta in FIUL LUI DUMNEZEU…
    Eu ALEG sa ma pocaiesc…
    Eu ALEG zilnic sa traiesc in sfintenie…

    Daca n-ar fi ceea ce DUMNEZEU A INSTITUIT, n-ar fi nici PUTEREA LUI IN ACTIUNE…
    ASA A VRUT DUMNEZEU…
    numai sa nu „demontam” ordinea divina..


  17. draga Pety, teologia eului este diferita de psihilogia eului,
    sint mai multe directii in teologia sinelui,
    una este pe linia martin buber, care este inrudita cu anumite curente din psihologie,

    ceallata vine pe filiera teologiei trinitare, inradacinata la Augustin si Capadocieni.
    Eu la aceea ma refer, pe aceea o prefer.


  18. cu toate astea, nu se poate nici macar realiza „omorarea eului”… daca esti/sunteti atent la ce spun cuvintele astea va ingroziti…adevaratul omorator de eu este IUDA, (auto)spanzuratu’

    eu=patratosu;
    eu=pety;
    eu=pavel (apostolul) etc etc etc.
    Intelegeti?

    Mai corect este sa pastram invatatura si accentul corect al Scripturii: „omorati faptele voastre care sunt…”, „omorati madularele voastre: curvia….etc”…
    ce sa omor? pofte rele in general, trasaturi de personalitate „firest” in particular…
    e cu totul ALTCEVA…
    sa omor „eul”… :))
    NU EXISTA IN SCRIPTURA CONCEPTUL ACESTA…
    Sa ne lepadam de noi insine da, si aici este cu totul altceva… sa ne lepadam de ceea ce suntem in vechiul Adam…
    eeeeeeeeee…dar e multe de zis..
    SPER ca m-ati inteles…daca nu, revin cu reformulari si adaugiri…
    Astept „comentariu la comentariu”…


  19. „să se lepede de sine….”, Pety, daca tot citezi, citeaza toate textele si toate în context.

    Ce treabă are Iuda pe aici, cu sinele?


  20. Am fost si eu 2 zile la acel Festival.Probabil ca voi posta parerile mele(negative sunt din pacate) pe reper.org,(daca vor credea de buna-cuvinta).
    Pe 2 banere mari au scris „Pot totul in Christos care ma intareste” si spiritul organizatorilor a fost cel presupus de Flavius Petrisor .


  21. e clar patratosu…n-ai inteles…
    nu exista omorarea eului, ci rastignirea firii firii pamantesti impreuna cu patimile si poftele ei
    eu aratam cine e cel care cu adevarat si-a omorat eul…e iuda…
    niciodata firea pamanteasca nu e identica cu eul, cu persoana…
    persoana, omul are fire pamanteasca… pe ea trebuie s-o rastigneasca zilnic, impreuna cu tot ce detine aceasta..
    raspunsul scurt si lapidar imi arata un lucru…cu toate ca se vb de omorarea eului, totusi nici nu este cunoscut, nici stapanit acest pseudo concept „teologic”…
    si inca ceva….daca „jenez” nu mai „comentez” nimic… credeam ca e public….scuze


  22. si-apoi am specificat faptul ca lepadarea de sine este ALTCEVA… cer atentie minimala la citirea comentariilor mele…apropos….a nu se citi si interpreta cu patima…n-am nici o intentie ofensatoare…asadar, „mecanismele defensive ale eului” ar trebui sa nu influenteze calitatea interpretarii…please…


  23. ok, pety, am înţeles, n-am înţeles 🙂

    îţi citesc cu atenţie comentariile, la fel ca în cazul tuturor.

    Însă, nu te supăra, din stil şi din ritm (faptul că scrii ceva, apoi redefineşti, vii cu al doilea comentariu cînd îţi mai vine o idee, aşa cum este mai sus) se vede că îţi lucrezi modelul din mers.

    Nu-i nici o problema. Pentru asta există acest fel de spaţiu, ca să stimuleze gîndirea, dar hai să nu ne bosumflăm imediat de genul „dacă aşa… mă duc… etc. ” şi, de asemenea, n-aş dori să începem să ne punem la punct unii pe alţii cum a mai încercat cineva destul de recent, să facă pe profesorul care îi admoneastează pe ceilalţi. Începuse să ne mustre pe toţi şi să ne spună cum ar trebui să gîndim corect şi cum ar trebui să îl citim corect pe dumnealui.

    Relaxează-te un piculeţ.

    Eu însumi încerc să stau pe bancuţă cu voi şi să scap de reflexele profesionale de profesor :).
    Stau, ascult, învăţ, mă hrănesc cu idei noi etc.

    Aşa că hai s-o luăm uşurel la deal 🙂 fără stress, calm etc.

    fără supărare 🙂

    Apreciez comentariile tale, dar aş dori să văd care este, după tine, relaţia dintre
    răstigirea firii, lepădarea sinelui, omul duhovnicesc – omul fireasc, persona-persoana, etc.

    Aşteptăm clarificarea şi sistematizarea ta.


  24. Deci festivalul a si fost deja? A fost Hillsong pe pamant romanesc, si n-am simtit nimic special in aer? 🙂 Heh. Ascult Hillsong, dar in mod sigur nu iau de copiat ce fac ei in Sidney, Londra, etc, si nu ii gasesc potriviti in contextul romanesc. Am mai spus ca ma dispera cei multi care ii imita. Si parca vad ce de formatii autohtone rasar dupa ca ii vor vedea live. Nu m-as duce sa-i vad nici la Budapesta, si nici la Constanta n-am pierdut, sau unde a fost festivalul. Nu sunt „fan”. Consider ca au cantece inspirate, cele 4 albume Hillsong Acoustic sunt mereu in playlistul meu. Majoritatea versurilor ma starnesc la dedicare, si privind felul in care arata si presteaza in inchinarea lor, il astept pe Dumnezeu sa ne spuna daca ii place. Odata vom stii, stati calmi.

    Flaviu, nu ca le iau apararea, dar ca sa dormim mai linistiti eu am vazut ca scrie „Worship Pastor”, si nu am vazut-o pe Darlene sa predice in nici o ocazie. O fi ca un fel de dirijor la corurile noastre? Ei fac o greseala ca iau acest cuvant, si il dau cum spunea Patratosu pana la „pastor cu parcarea”… Dar pe fisa de post a lui Darlene ma indoiesc ca intra altceva decat cantece si inchinare. Nu e femeie pastor, parerea mea, privind lucrurile din ograda lor. Dar, by the way, ce zicem atunci de Kay Arthur – Precept Ministries, studiu biblic inductiv all around the world? Sau credeti ca-i fratele Kay? Nu, fratele-sotul-ei Jack Arthur a murit, si sotia-sora n-ar trebui „sa taca” acum? Atentie la mesaj? 🙂 – la mesaj atentie, si la inima, nu la ce izbeste ochiul. Kay Arthur, da. Tammy Faye nu tocmai! Joyce Mayer, da. Si mai sunt, si cu da, si cu of si vai…

    Astept sa aud de roade daca e totusi ceva, sau ce a insemnat festivalul in cele din urma, Emanuel, desi banuiesc. Si Flaviu, judeca-ma dar crede-ma ca am toate vaccinarile baptiste la zi daca vrei 🙂 numai ca unele dintre ele, putine, am observat ca au reactii adverse si nu vreau sa cad in nici una dintre extreme. Unele lucruri pur si simplu nu le stiu, si nu ma bag, sunt atat de discutabile, pline de certuri si controverse, si adevarul lor tot nu pare a fi in gandurile noastre dupa secole de incercari… Si mai mi-e ciuda cand parca ne fortam sa intelegem gresit anumite chestii doar ca sa ne infioram, si sa ne dam noi perfecti sau macar mai buni, prin comparatie, in loc sa ne infioram de perimetrul nostru, de lucrurile care nu merg in ordinea noastra. Si prin asta nu vreau sa atac chiar pe nimeni. Din simt ca Domnul ma ataca pe mine prin lucrurile astea 🙂


  25. in primul rand nu scapati de mine asa usor…
    in al doilea rand cer sa nu presupuneti ca stiti ceva despre cineva pana nu „ati mers o mila (sa zicem 1 km) in in incaltamintea lui”… asta raportat la „lucrarea modelului din mers”…
    din contra, mie mi-ar da de gandit…uite fra, unul care zice despre mai multe concepte…
    in alta ordine de idei studiez problema de peste 15 ani de zile…
    cat despre lamurirea conceptelor nu este locul, dar daca doriti un emai (sau mai multe) e mai simplu…
    dar pot fi si eu suparat cand vad ca circula un concept care a facut foarte multe ravagii….
    si-apoi nu v-am „auzit” spunand ceva de rastignirea firii pamantesti impreuna cu patimile si poftele ei… nu concepte umbrela care de fapt complica si prin complicare ocolesc problema adevarata…

    iar stimularea gandirii e buna…sincer sa fiu ultimul dvs articol chiar mi s-a parut confuz…
    de exemplu fratelui meu i-a placut pt ca, spunea al, vorbeati impotriva fumatului….EU CHIAR N_AM VAZUT ASTA IN ACEL ARTICOL…apropos, despre ce era vorba? sa ne luminam…
    CONSIDER SUS SI TARE CA OMORAREA EULUI E O EREZIE SI NU ARE SUPORT BIBLIC? Demonstrati-mi contrariul…
    da fara suparare, ca eu nu-mi „iau jucariile asa usor”, „din casa dvs”…asta-i culmea ironiei…

    va doresc mult har si spor in „ferilitatea” si calitatea ideilor…vad si eu ca nu se poate produce „si pe banda” „si de calitate”…
    Q.E.D. !


  26. Bine, Pety, bine! 🙂

    Dacă susţii SUS ŞI TARE, n-am cum, că sînt mic de statură :), deci nu pot SUS,
    dacă susţii TARE, atunci iar nu pot, că nu-mi place să mi se ţipe în urechi sau să mi se scrie cu majuscule pentru a sublinia tăria unei idei.

    Articolul nu era despre fumat. A fost intenţionat „confuz”. Între confuz şi subtil se poate face confuzie, pentru că sînt concepte învecinate, dar totuşi diferite.

    Nu ştiu cum este în psihologie, că nu mă pricep. Absolut deloc.

    Luminează-ne!

    PS.
    printre altele. Nici eu nu sînt de acord cu pierderea-omorîrea de sine, aşa cum este aceasta descrisă în Yoga, nici despre anularea sinelui, a personalităţii etc.

    Cred că Scriptura vorbeşte totuşi de o relaţie conflictuală cu sinele vechi, cu omul firesc, pămîntesc etc. fără a opera distincţii care ne-ar putea prezenta o structură schizoidă a persoanei umane.


  27. Poate.


  28. deja ati apelat la ironie…nu trebuie nimeni sa fie psiholog pentru a-si da seama cav-ati sifonat…
    data trecuta ati facut apel la autoritatea statutului (profesor)… se foloseste des pentru a reduce prin cineva la tacere…heeeiiii, tu sti cine sunt eu?

    ma rog… nu mai scriu nici sus, nici tare, nici cu majuscule…

    in sfarsit vad si eu, la tema cu EL (aici chiar trebuie sa folosesc majuscule) poate si eu nu pot ceva mai clar…

    eeiiii..e bine, in sfarsit ca vorbiti de sinele vechi… puneti-l in raport cu sinele nou, regenerat…sa vedeti ce iese…

    era sa zic ca sunt convins ca n-ati facut asa ceva, dar cadeam in propria remarca cu mersu, incaltamintea altuia si kilometrul…

    pai daca stiti cum sta treaba, de ce nu sunteti exact, asa cum sta bine unui profesor? presupun ca v-ati gandit la consecintele nefaste ale unei idei nebiblice..

    in ceea ce priveste chestia cu schizoidul, n-am inteles-o si nu luminez pe nimeni… ca nu suntem la un concurs de „iluminare” si nu ne intrecem in asa ceva… nu ma contrez cu dumneavoastra…
    o lamurire pot insa da. tulburarea de personalitate de tip schizoid se refara la un anumit tip de persoane: Sunt persoane introvertite, distante, inchise, nesociabile. De obicei li se pune eticheta ca nu stiu pe ce lume traiesc, sau sunt rupti de realitate, sunt indiferenti fata de propriile lor interese. De cele mai multe ori grupul social si viata sociala il perturba, de aceea evita oamenii, aglomerarile. Prefera actiuni solitare sau desfasurate in izolare. Este o persoana neimplicata in cotidian.

    mai e si tulburarea de personalitate de tip schizotipal, dar tot nu vad legatura.

    Cand vorbim de schizofrenie deja ne referim la tulburari mintale foarte grave, din domeniul psihozelor…. si tot nu i-as vedea sensul…

    deci, ma opresc aici pentru ca nu vreti sa purtati cu mine un dialog civilizat…

    e drept, sunt articolele dumneavoastra si orice sesizare de inadecvare din articol va supara… si atunci va aparati…

    spunea cineva : zgarie crestinul ca sa vezi paganul”.

    va doresc tot ce va doriti…

    daca vreti mai „comentez”, dacu nu, nu…


  29. pentru a folosi termenii corect si la obiect:
    http://www.paradigma.ro/tulburarile-de-personalitate


  30. Pety

    totusi, ce doresti/doriti sa ne arati/aratati de fapt?
    pentru ca, sincer, nu prea inteleg.
    si ma indoiesc ca patratosul s-a sifonat mai mult.


  31. nimic…
    nu doresc sa va arat nimic…
    nu sunt de acord cu conceptul „omorarea eului”, care este nebiblic…
    mi-am spus parerea si s-a ajuns aici..

    atat.


  32. Cred ca „eu/eul” poate fi folosit in mai multe sensuri si de aici confuzia.
    Defineste te rog, pety perceptia asupra acestui cuvant. Ca poate omoram pe cine nu trebuie (adica eul gresit 😉 )


  33. eu sunt pety.
    un alt eu e Ioa.
    inca un eu este otniel veres.

    logica e simpla:
    eu=pety;
    eu=Ioa etc etc.

    Nu percepem eul decat ca fiind noi insine. Asa este normal. Unii percep insa eul (din diferitele predici de la amvon) ca fiind ceva din interior care ma saboteaza…ceea ce e partial adevarat.

    A omora eul inseamna a ucide elementul cu care e identic, adica persoana ce-l desemneaza…a zice ca-mi omor eul inseamna a ma ucide pe mine insumi… ceea ce nu este biblic.

    A spune insa ca-mi rastignesc firea cu patimile si poftele ei, inseamna un exercitiu zilnic de stopare/oprire, prin puterea Duhului a nevoilor firesti, poftelor sarx, combaterea caracterului meu infect…

    eul in general desemneaza persoana…

    dar acum sunt o persoana noua, cu 2 mari centre de comanda… firea – Duhul; omul vechi – omul nou etc…

    nu trebuie sa omor eul (persoana), pt ca tocmai ea (el) trebuie sa faca alegerea cui sa slujeasca…

    in linii mari asta e ideea…

    trebuie sa stim ce putem, prin ISUS, mai mult decat ce putem prin fire… am stiut destul in trecut…

    a spune ca nu putem face nimic inseama condamnare la … stim cu totii…

    Ti-am pus azi inainte ceva…spune Domnul…ce sa faca fiecare eu? SA ALEAGA…

    aceasta e caracteristica dominanta a persoanei (eului daca vreti)… responsabilitatea…

    e responsabilitate si inainte de a fi copilul lui Dumnezeu, dar mai ales dupa ce am devenit copilul Sau… am responsabilitatea (chiar nevoia interna – Gal.5 – necesitatea) de a trai in sfintenie…si trebuie sa fiu cat se poate DE VIU IN DOMNUL, pentru acest lucru…

    daca mai pot da lamuriri despre ce e in mintea mea, in sensul daca mai este nevoie, o voi face…

    Ioa, felicitari… sti sa abordezi un eu…
    acelasi lucrul il cer si eu prietenilor mei cand vb despre ceva anume…defineste termenii…inca odata felicitari


  34. apropos…nu m-am prezentat.
    Sunt Guta – Ciucur Petru. Lucrez la Radio Vocea Evangheliei din Sibiu, crainic – operator si administrator retea calculatoare.
    In aceasta iarna, cu ajutorul Domnului o sa-mi dau si iau licenta in Psihologie.

    Dar cel mai mult vreau sa dau si sa iau cate un doctorat zilnic in traire christica.

    P.S.
    O sa lipsesc putin. N-am mancat de azi-dimineata si o sa plec sa-mi cumpar ceva…
    O sa revin…


  35. Ok, e deformatie profesionala [programator] definirea termenilor.
    Dar unde a zis patratosu ceva de sinucidere? Pentru ca asa se traduce acum „omorirea eului” dupa definitia ta.


  36. eu este persoana…
    ce intelegi tu prin omorarea persoanei?

    omorarea eului inseamna ca ma omor pe mine nu?

    cum o fac?


  37. Raspunde-mi la intrebare, te rog, unde a afirmat patratosu asa ceva? Vreau sursa conflictului.


  38. Nu ma refeream la sinucidere fizica, ci a individualitatii, a tot ce sunt eu ca persoana.


  39. nu…
    eu am spus ca nu sunt de acord cu conceptul „omorarea eului”..
    ca sungurul care a omorat eul cu adevarat a fost Iuda sinucigandu-se…

    ca de fapt e mai corect sa spunem ceea ce Biblia spune si sa nu imprumutam termene din domenii conexe, pe care apoi sa le folosim cum nu trebui…
    corect e sa spunem, ca cu ajutorul Duhului sa omoram „madularele” negative, descrise in galateni, coloseni etc etc…

    a afirma El poate, eu nu pot (asta a afirmat patratosu), cred (si sunt convins) ca e foarte nesanatos si nebiblic…

    atat… va trebui sa citesti de mai sus daca vrei sa intelegi toata discutia….

    neintelegerea a intervenit cum era si firesc pe parcurs, cabd fiecare vede doar fragmente…

    batalia (care de fapt nu exista) e pe/asupra conceptelor si nu asupra persoanelor…

    nici nu va cunosc…dar Biblia o cunosc intr-o oarecare masura…


  40. mai comentati, draga PEty, nu-i cu supărare! 🙂
    nici dumneavoastră nu mă cunoaşteţi.


  41. iarasi vorbarie pe nimic, ca de multe ori (cum am mai remarcat). cred ca stim toti ce trebuie sa facem. omoriti madularele voastre, etc… omoriti-le fratilor cu un eu, cu doua, cu trei, cu eul, cu sinele sau cu sinea …
    cred ca toti interlocutorii stiu ce inseamna a trai pentru Cristos. atunci,discutia asta nu are nici o finalitate. ba da, are. mai aflam termeni din psihologie.


  42. imi pare rau ca-i asa…
    da trebuie sa apar si eu pe blogul asta ca sa ajungeti la concluzia asta? ca e plin de „vorbaraie”?

    am glumit…

    daca va place psihologia sa stiti ca e un „domeniu” frumos…

    puteti scrie la http://pety.lx.ro
    site-ul meu… din pacate cei de la lx.ro tare greu sa misca si nu stiu unde sa-mi mut calabalacul…

    stie cineva?

    credeti ca ma puteti ajuta cu un sfat?

    ca eu cred….


  43. da, mută-te pe wordpress. E bun, deşi are două sau trei „muşte”, adică „bugs”, adică „gîndaci”, adică „insecte”. Le voi deconspira zilele astea. 🙂

    Merge bine cu psihologia, care are ca specializare „fluturii” şi „păsărelele”. Glumesc, Pety! 🙂


  44. !wonk I –


  45. !wonk I – I know!

    reprezentarea unui fluture…

    multumesc de sfat…

    cand veti scrie si la mine? ca de 2 zile ma roade gandul asta….


  46. Draga pety, mi se invirteste capul de ameteli citind confuziile „psychobabble” postate aici.
    Citeam cu citeva zile in urma despre ideea ca problema noastra in postmodernism este ca am inlocuit natura umana cu „sinele”. Fiecare ne definim ca individuali si atunci fiecare traieste in realitatea proprie cu adevarul propriu. Dar exact natura asta umana este ceea ce ne desparte de natura animalica. Noi am fost creeati pentru un scop clar: pentru slava si gloria lui Dumnezeu. Cind spunem ca trebuie sa ne lepadam de eul nostru inseamna ca trebuie sa nu mai traim pentru noi (ca persoane individuale cu nevoile si dorintele noastre) ci pentru gloria si slava lui Dumnezeu. Mi se pare foarte simplu.
    Sinucidere…..!?


  47. nu ma bag in polemici…
    de Saul stiu doar ca era „muncit de un duh rau” trimis de DOMNUL…

    deci nu cad in capcana…

    imi place mie psihologia, dar sunt innebunit dupa BIBLIE..


  48. ok…ma bucur ca mi-ai vizitat site-ul…din pacate „se misca” prea greu…
    God Bless You !!!


  49. Draga Daniel

    cand spui ca mananci inseamna ca dormi? cand spui ca dormi inseamna ca te speli? cand spui ca te speli inseamna ca joci tenis? atunci, intorcandu-ma, ce inseamna ca spui cand spui ca mananci?

    cand spui ca-ti lepezi eul spui orice in afara de „nu trebuie sa nu mai traim pentru noi (ca persoane individuale cu nevoile si dorintele noastre) ci pentru gloria si slava lui Dumnezeu. Mi se pare foarte simplu.”

    citeste si analizeaza si nu te da mare.

    daca te lepezi de tine, te renegi, ti-e scarba etc etc…cine mai ramane sa traiasca pt gloria lui Dumnezeu?

    tu nu esti haina ta insuti ca sa te lepezi de tine… daca te lepezi de tine, ramai acolo unde te-al lepadat…

    Daca in schimbi te imbraci cu omul cel nou, da, atunci poti sa slujesti si sa traiesti pentru Dumnezeu…

    Draga frate si profesor in Domnul, Patratosu.

    Please, oare nu exista scoala? Teologica? Pastorala? Biblica?


  50. Daaaaa?
    De unde si pina unde cind spui ca te lepezi de tine spui orice in afara de ……….sa nu mai traiesti pentru tine….
    Ma indoiesc ca tu (daca tot ne luam la per tu) ai dorinte diferite de mine. Ca eu in fiecare zi sunt tentat sa traiesc tot pentru mine. Sa ma fac pe mine comfortabil, sa ma fac pe mine sa ma simt bine, sa-mi spun cit sunt de destept si de frumos si de bine ajustat. Dar Biblia imi spune sa traiesc pentru El, sa fac pe altii sa se simta bine, sa le spun altora cit sunt de destepti si de frumosi si de bine ajustati. Cu alte cuvinte „Eu” ar trebui sa „mor” ca El sa se glorifice prin viata mea. Self-esteem-ul meu trebuie sa moara.
    Si apropos, ….nu ma dau mare. Chiar opusul…Incerc sa-mi omor eul.


  51. Vezi draga frate Daniel?

    In primul rand vorbesti de dorinte ca ar fi rele? Ce treaba ai cu ele? Tu ai spus ca trebuie sa-ti omori eul. Ce cauta dorintele aici?

    Apoi. Cui ii spune Biblia sa traiasca pentru EL? Mie, tie, fiecaruia. Deci fiecarui eu.

    Ma bucur ca nu te dai mare. Daca ti-ai omorat eul nu poti fi opusul. Acum intelegi? Nu poti sa zici eu sunt smerit daca nu mai esti un eu, ca l-ai omorat. Dar poti sa spui ca Pavel: eu sunt smerit prin harul Sau. Sunt ceea e sunt prin harul Sau.

    Vezi? EU trebuie sa fie…DAR UNUL RASCUMPARAT, NASCUT DIN NOU, MODEST…

    nu te supara pe mine, sunt necajit ca nu sunt in stare sa arat felul in care vad lucrurile…

    pana la urma tot acolo ajungem…

    Da trebuie sa omoram mandria, dar nu pe mine care sunt mandru… pentru ca tot eu trebuie sa fac treaba cu pocainta…intelegi?

    Nu moartea eului, pt ca DUMNEZEU NE_A FACUT EURI (nu alimentare)…

    Mai discutam, dar incep sa obosesc…de azi-dimineata sunt la lucru…
    GOD bell You Daniel.

    Si eu ma muncesc sa fiu smerit. Si eu!


  52. Nu inteleg intrebarea, Pety:

    „Draga frate si profesor in Domnul, Patratosu.

    Please, oare nu exista scoala? Teologica? Pastorala? Biblica?”


  53. nu e rea voitoare…
    stiind ca sunteti profesor de materii „grele”, ma intreb daca in scoala se face diferentierea intre:

    1. eu = persoana;
    2. fire pamanteasca = tendinta constanta spre pacat.

    Apoi, ma intreb daca si in predicare se face.
    Cand am vorbit cu fratele Iosif Ton la o conferinta Kesswick (nu stiu daca am scris bine), i-am pus aceeasi problema si m argumentat ca acum. Mi-a spuc ca am dreptate, dar ca s-a incetatenit un concept si asta e.

    Este necesar sa se faca diferentierea intre eu si natura umana decazuta care este sediul principiului pacat. Gem spitalele de psihiatrie de cei care-si „omoara eul”. Si realitatea trista e ca sunt foarte multi frati care sunt in pragul deznadejdii ca tot incearca sa-si omoare eul si nu reusesc. Isi impun sa nu simta, sa nu gandeasca, sa nu doreasca, sa nu faca etc… Ca doar eul vrea… Trebuie sa dam oamenilor „termeni/concepte curate”… Si asa sunt o gramada de alambicari in cotidian, nu e nevoie sa adaugam si noi concepte umbrela care duc oamenii in umbra…

    Cunosc cazuri concrete…

    Oare scoala biblica romaneasca nu infuzeaza in oameni termeni cu finalitate nedorita?


  54. Pety (ma bucur ca te-ai prezentat, ca nu stiam daca esti sora sau frate).
    nu stiu ce sa mai zic, insa cred ca ne infuzezi o discutie cu finalitate nedorita, din care nu mai intelegem nimic.


  55. spuneai ca nu vrei sa ne arati nimic. fii consecvent cu tine insuti atunci.
    P.S. eu cind maninc, maninc. am spus.


  56. imi pare rau pentru tine daca nu intelegi lucruri asa simple…serios!!!

    de-aia intrebam de scoli biblice si predici serioase…

    si cu asta am terminat….


  57. da tu otniel veres cine esti?
    ca nu stiu daca esti fata sau baiat….


  58. sau poate esti doar un copil


  59. Pety draga
    nu stiu cine nu intelege lucrurile simple. otniel e un nume de barbat din BIblie. daca scria otniela nu mai exista nici un dubiu.


  60. si acum eu, adica persoana mea, o sa isi ia sinele si o sa se uite la meci, stiind ca face asta si nu altceva.


  61. deci am avut dreptate….uitate la meci draga copile….vezi ca stiu cine esti?….nu ma intereseaza neaparat sexul eului tau, ci etatea….noapte buna puisor


  62. si inca ceva… daca esti mai mare, sinele e sotia ta? e si ea tot baiat? hai man fii serios….esti matur sau matura? dati-o-ncolo de treaba…speram ca „la patratosu” sa fi o „cafenea” de oameni mari nu cresa….si nu dau lectii la nimeni…

    e dureros sa constati ca e un asemenea otniel si mai stiu e cine?

    glumiti cu lucruri pe care nu le intelegeti…ar fi bine sa va axati pe a va ajuta semenul in nevoie… unul cu probleme grave de „omorare a eului”…

    inca odata, pacat…dar si mai bine, rusine..


  63. Auzi, frate Guţă, ia mai las-o baltă cu luatu în tărbacă! Te rog!
    Sari peste limite! A mai încercat cineva să ne ţină lecţii de dirigenţie şi s-a îndepărtat rapid.

    Revii la limbaj normal şi la simţiri cumpătate?

    Te rog! Jigneşti fără milă!
    Am încercat să păstrez acest spaţiu septic şi destul de echilibrat pentru nouă luni de zile, un spaţiu în care să gîndim relaxat, să ne simţim bine, să şi glumim etc.

    te rog să te dai pe brazdă sau „la spam, tataie”.

    Îţi dau un ultim avertisment ca gazdă!
    Ia picioarele de pe masă şi din nou, la rînduială şi civilizaţie, da?

    Corect?
    Hai că putem, dacă psihologia nu ne-ajută, măcar cu bunul simţ să încercăm!

    Nu cred că s-a mai dat cineva în spectacol atît de urît pînă acum! Cred că ar trebui să îţi ceri scuze de la Otniel pentru felul în care i-ai vorbit şi mai ales pentru că i-ai jignit soţia!
    Aşa ceva nu se face nici măcar „în lume”.

    Aşteptăm repararea din partea ta!


  64. frumoasa defulare.
    insa trebuie sa remarc ca nu mai stii sa te tii in limitele ironiei indreptate spre mine si te legi de familia mea. ti-a fost atins sinele, de vorbesti atit de scirbos?
    si te sfatuiesc sa iti omori trufia cu care vorbesti, cu care crezi ca ai cunoscut pe cineva pentru ca se uita la un meci.
    insa sper ca esti mai linistit acum dupa ce m-ai ghicit. noapte buna.


  65. Cavalerism românesc! Sadea!
    Doamne ai milă de noi!


  66. Cu adevărat noapte, Oti, cu adevărat noapte, cu asemenea trăiri şi limbaj este greu să imaginezi pe cineva în lumină!

    Pînă la cererea de iertare, nu pot să îi spun „noapte bună” lui Pety, numai „noapte…”. Păcat!


  67. WOW! That’s all I’m gonna say! And, i’ll say it again: WOW! 😦


  68. draga frate patratosu…
    eu sunt cat se poate de bine intentionat…
    ai auzit de „comportamentul in oglinda”?
    adica fii precum interlocutorul este ca sa-si dea seama cum arata…fii replica lui in exterior, poate se zareste cumva pe sine insusi…
    In ceea ce priveste la spam tataie, sincer sa fiu, m-ai speriat… hai sa fim seriosi…
    OTNIEL.
    Imi pare rau daca te-ai simtit jugnit si daca te-am jignit. Imi pare sincer rau. Imi cer iertare si chiar te rog sa ma ierti.
    Daca insa ai un dram de ceea ce spui ca ai, astept aceleasi cereri de iertare. Dac nu, e treaba ta, eu tot te iert.
    Te iert si pe tina frate patratosu….si tu esti „tafnos” rau de tot.

    Sa fiti sanatosi si sa-i fac o placere lui Otniel: Hai Steaua !!!


  69. Hai sa comentez ceea ce s-a scris (citat):

    „Deci, să recapitulăm şi să zgîriem pe tablă ca să ne intre bine-n cap:

    eu nu pot

    nici tu nu vei putea,

    El poate,

    noi nu putem,

    voi nu puteţi,

    Nici ei n-au putut!”

    1. Eu nu pot sa fiu jertfa de ispasire pentru nimeni, sunt un PACATOS;
    2. Nici tu nu vei putea sa fi o jertfa de ispasire pentru nimeni, esti tot un PACATOS;
    3. EL POATE sa fie jertfa de ispasire, EL E DUMNEZEU, E SFANT;
    4. Noi nu putem sa fim jertfa de ispasire, nu cantitatea conteaza, suntem toti PACATOSI;
    5. Voi nu puteti sa fiti jertfa de ispasire, n-am putu nici noi, sunteti ca noi, PACATOSI;
    6. Nici ei n-au putut, nici Avraam, nici Moise, Nici Isaac…si ei sunt supusi slabiciunilor ca si noi.

    DAR bine ca EL POATE !!!


  70. Si inca ceva! Felicitari pentru 100 mii +! Nu e un obiectiv, dar te simti bine, nu-i asa? Poate ca si asta dovedeste (putin) ca tu poti…


  71. nu ma simt bine deloc…
    asta pentru ca ma simt murdar si nu era cazul..
    absolut deloc nu ma simt bine…
    stiu insa ca am facut ce trebuie cerandu-mi iertare, iar d.p. acesta de vedere ma simt bine…

    ma simt rau pt ce-am spus…
    ma simt insa si mai rau ca n-am reusit sa ma fac inteles in ce-am vrut sa spun cu privire la eu…

    eu azi am fost rau…
    eu imi dau seama…
    eu ma pocaiesc…
    eu invat din asta..


  72. aveam de gind sa ma bag si eu indiscutia asta;
    dar pety si calugarul se pot lua de mina…macar calugarul nu s-a luat de nevasta nimanui;
    pety, daca tot studiezi psihologia ar trebui sa stii dou lucruri: primul este acela ca psihologia nu este o stiinta exacta; a ajuns bataia de joc a stiintelor neuro-bilogice;
    al doilea lucru este acela ca in psihologie se pune un foarte mare accent (inca) pe teoria lui Freud; se pare ca ai ceva probleme freudiene cu fanteziile tale despre viata intima a lui Oti;
    noi punem teologia mult mai sus de psihologie; si ca tot veni vorba mai daunazi de Martin Buber: a ajuns sa se cunosca asa de bine, ca ultima lui hoatarire a fost sa se sinucida; teologia este o stiinta exacta; psihologia este o mare vrajeala


  73. Draga Petre,
    In viata nu trebuie sa ai intotdeauna dreptate! Poate ca inveti mai mult din greseli decit din reusite! Si, nici nu trebuie sa te repezi, deoarece Eclesiastul 10:4 …sângele rece te păzeşte de mari păcate. Domnul sa ne curete pe toti!


  74. vedeti ca sunteti rai?
    eu nu stiam ca otniel este insurat. A spus asa: „si acum eu, adica persoana mea, o sa isi ia sinele si o sa se uite la meci, stiind ca face asta si nu altceva.”

    si doar aici am facut acea luare in tarbaca de care vorbea patratosu.
    In ceea ce priveste acele abureli cu fanteziile freudiene, e bine sa nu te incarci cu pacate…

    as fi zis mai multe, dar mi-am propus sa nu spun altceva…

    draga frate patratosu, de Ionut-Andrei Purel ce spui?

    frate Ionut, ai gresit fata de mine mai rau decat am gresit eu fata de Otniel…

    Nu zic nimic; „imi omor eul” si te binecuvantez. Esti fratele meu…poate te-am suparat, te rog sa ma ierti…


  75. fratilor, omu si-a cerut iertare, ajunge
    QED – cind nu cunosti pe cineva, faci afirmatii pe care le regreti..
    asteptam sa vedem cum accepta Oti scuzele.
    pina la proba contrarie, premisa de nevinovatie…
    sa mergem mai departe, ajunge cu
    eu pot, eu nu pot…

    să mergem la Miorita laie, laie bucalaie…


  76. miorita laie bucalaie e foarte profunda si s-a cam spus tot…

    am nevoie de documentare…

    asta ca sa promit ca nu ma mai leg pe nici un blog de concepte teologice…


  77. TEd, nu stiu, nu prea simt nimic la 100.000, adevaratii blogeri au de la 10.000 de accesari pe zi in sus, asta inseamna ca fac 1000.000 in 10 zile, noi sintem micuti. Sa pastram proportiile.

    ORicum nu pun pret pe rating si pe topuri.

    este mult mai importanta perseverenta, consecventa, valori din astea care lipsesc din gena noastra mioritica si pe care incerc sa le cultiv si pe aceasta cale.

    Multumesc oricum de felicitari!


  78. De multe ori ma gandesc ca nu am ales calea cea mai buna pentru o intoarcere la Isus. Fara Biserica locala aici, in exil, fara prieteni care sa ma invete am ales „calea” internetului.
    Cu carte sau fara, licentiati sau doar simpli functionari, oamenii de pe aceste bloguri, forumuri, liste de discutii au ceva in comun: sunt crestini. Cu alte cuvinte cu „eu”, fara „eu”, morti sau doar lesinati fata de pacat toti scriu. De ce?
    Eu zic ca e o intrebare buna. Un raspuns coerent ar fi acela ca cei ca mine, care suntem cazuti, sa citim, sa luam aminte, sa incercam schimbarea.
    Din nefericire se cocheteaza cu penibilul la tot pasul si intrebarea mea pertinenta ar fi aceea: DE CE MERG OAMENII LA BISERICA? Cu ce ma „ademeniti” sa fac si eu la fel?


  79. spune-ne, Petru, ce are un tip care începe sa vorbească cu o oaie în momentul în care îi este atacată turma. Din punct de vedere psihologic. Are probleme serioase, cred eu, dar nu sînt de specialitate.

    Cristos pune mîna pe bici, pe toiag şi nuia şi se dă la lupi, aşa face Marele Păstor şi apără turma cu preţul vieţii, nu îşi plînge-amaru cu oaia.

    Vorbirea de unul singur nu-i periculoasă. Soliloquia lui Augustin au ieşit superb, nici vorbirea cu păsările lui Francis, dar ciobănaşul nostru cu oaia s-ar putea să manifeste o problema…


  80. ma bucur ca m-ai iertat…
    daca nu m-ai fi iertat era pe nedrept si as fi resimtit-o mult timp…
    cat priveste dialogul cu oaia nu stiu daca priveste psihologia sau psihiatria…
    eu ori as pune mana pe bata, ori as cantari situatia si daca m-ar depasi, as fugi dupa ajutoare…
    Bine ca pentru noi Isus e de ajuns sa spuna o „vorba”, un „logos”…
    si suntem protejati…
    AMIN!!!


  81. imi cer iertare;
    as mai fi zis despre subiectul articolului, nu despre ieremiada dulceaga cu care incerci sa ne dai pe spate;
    un dus rece nu strica niciodata, nimanui…daca ne tot lamentam unde ajungem? iar faptul ca atit de mult repeti pronumele „EU” spune destul de multe…imi cer inca o data iertare, dar noi trebuie sa privim la o Capetenie, care este Isus Cristos; si El este prezentat ca un Pastor razboinic si biruitor, nu ca ciobanasul moldovean


  82. Dane, ce bine-i că biserica nu-i aşa ca internetul!!!
    Crede-mă că o biserică sănătoasă este foarte frumoasă!


  83. DE acord: epistola catre evrei..
    hai sa nu mai presupunem ca stim atat de multe unul despre celalalt..
    scuzele se accepta si te iertasem dinainte de a le exprima…
    eu sunt suparat pe mine, nu pe voi si asa zisele dusuri reci…
    hai sa trecel la mioara laie bucalaie ca e chiar interesant, vrei?
    Te salut cu paragraful meu preferat din BIBLIE si anume, Efeseni 3:14-21.


  84. avertizez asupra unui risc la care nu m-am gandit…
    exista riscul ca la pocairea sincera a unui om sa apara eticheta: ieremiada dulceaga… poate chiar el trebuia ucis cu varba daca nu ma insel, nu? cunosc Biblia care-mi este calauza..

    poate de-aia nu se mai pocaiesc unii…
    dar mie nu mi-e rusine…daca asta ai vrut sa spui prin ieremiada dulceaga, atunci da, eu am manifestat-o…m-am pocait sincer…GOD BLESS YOU !!!


  85. wow……..da’ s-a spart conducta cu comenturi? 🙂


  86. da, tocmai i-am pus dop cu blana mioriţei! 🙂


  87. Eu as spune altfel…

    EU POT totul in CRISTOS
    TU POTI fi MANTUIT
    EL POATE pentru ca e DUMNEZEU!


  88. cineva zicea pe aici ca o femeie care este „worship pastor” conduce doar cantarea in biserica si nu predica…in consecinta nu ar fi o problema ca cei de la hillsong au femei cu functia de „worship pastor”.
    de curiozitate am intrat pe siteul oficial al celor de la hillsong si uite ce am gasit:
    „Brian and Bobbie Houston
    Senior Pastors
    Hillsong Church”

    http://www2.hillsong.com/church/
    asta cum s emai explica? o femeie „senior pastor” predica sau nu?
    spre asta ne indreptam….? 😦 🙂


  89. unii doar atita pot…



Lasă un răspuns

