h1

Ce mai scriu pastorii baptişti?

August 13, 2007

În aceste zile au apărut cîteva cărţi noi. Muulte! Printre acestea şi trei cărţi scrise de trei pastori din cadrul comunităţii baptiste de Oradea şi Satu Mare. Azi le-am ţinut în mînă. Miros încă a vopsea proapătă.

Deci, băieţi tineri, dar nu stau degeaba! Scriu la greu şi nu numai pe blogurile lor sau ale altora 🙂 . „Trei păstori se întîlniră”…. şi au scris trei cărţi. „Trei, Doamne, şi toţi trei”… 🙂 . Iată că nu stau doar pe blog pe „cîmpul celor pierde vară”, cum îi acuza cineva săptămîna trecută.

otniel-l-veres.jpg
Lectura textelor patristice, o problemă de abordare a tradiţiei este a doua carte scrisă de pastorul Otniel Laurean Vereş, autorul Monografiei comunităţii. Cartea este un studiu pe caz asupra Didahiei Apostolilor. Lucrarea a fost realizată sub îndrumarea pastor dr. Marius David Cruceru. Lucrarea este o analiză a felului în care baptiştii înţeleg tradiţia şi a modului în care se raportează la textele exterioare Sfintelor Scripturi.

viorel-c-ile.jpg

A doua carte, este prima scrisă de pastorul Viorel Ile, Catehismul, ancoră a credinţei şi practicii baptiste, şi abordează problema catehismului baptist. Cartea este unică prin faptul că reprezintă o analiză foarte pertinentă asupra felului în care s-a format catehismul baptist, sînt studiate influenţele, metodologia de articulare etc. În contextul discuţiilor despre modificările la Statut şi previzibilele dezbateri referitoare la Mărturisirea de credinţă, găsim materialul de faţă foarte util. Cartea propune cîteva soluţii pentru o reevaluare şi o eventuală refomulare a mărturisirii noastre de credinţă. Cartea a fost scrisă sub coordonarea pastorului Paul Negruţ.

marius-danci.jpg

Pastorul stagiar Marius Danci s-a ocupat de atît de controversatul domeniu al studierii postmodernismului. Orientări eclesiologice în postmodernism reprezintă o lucrare bine întocmită, cu o latură descriptivă majoră, dar şi cu o secvenţă analitică semnificativă. Cartea a fost scrisă, de asemenea, sub coordonarea pastorului Paul Negruţ.

Toate cele trei lucrări sînt publicate sub auspiciile Centrului de Cercetare al Universităţii Emanuel, centru care funcţionează sub coordonarea dr. dr. Corneliu C. Simuţ.

Cărţile pot fi cumpărate de la Biblioteca Universităţii Emanuel. Pentru detalii – contact arond emanuel punct ro.

28 comentarii

  1. e din cauza scanarii,
    in realitate arata altfel. Este o convertire de la un alt format la jpeg.


  2. Dacă am dori şi noi un exemplar din fiecare, în format word sau pdf, domnule pastor Marius Cruceru…am putea să apelăm la mărinimia dv. proverbială?


  3. da, cu siguranţă, numai să ne oferiţi o adresa la care putem trimite toate materialele promise pînă acum.
    Încă aşteptăm adresa!


  4. Adresa este: dorinfather@yahoo.com. Cu siguranţă că aveţi toate sursele promise în format digital. Vă mulţumim anticipat pentru studiul pe care ni-l facilitaţi domnule pastor.


  5. din pacate, nefiind propriile mele lucrari, nu am acces la acestea decit in forma hard copy.
    numai in colet le putem trimite.


  6. …Atunci am rămas fără trei cărţi, probabil, promiţătoare. Şi ale dv. personale, cele pe care mi le-aţi promis, nici pe el nu le aveţi în format electronic? Se poate una ca asta?!

    Probabil o să-mi faceţi rost, din multa dv. stare de bunătate, de ceva teologie bapitstă ca să citesc în următoarele zile.

    Am observat că şi directorul de la universitatea din Oradea şi-a făcut blog. Şi ne-a furat şi platforma. Ce o avea toată lumea cu …noi?

    Oare suntem discriminaţi pozitiv?


  7. daca nu doriţi să daţi adresa dvs. se poate da o căsuţă poştală. Nu este nici scump, nici nu va deconspiră adresa fizică, daca asta doriţi să protejaţi.
    puteţi deschide o căsuţă poştală la o poşta de cartier,

    ne comunicaţi nr. căsuţei, şi de acolo puteţi ridica pachetul.
    este foarte simplu.
    va fac un pachet si primiţi totul.

    Nu dau cărţile în format electronic nimănui, nici macar la tehnoredactorul meu nu ramin, pentru că mi s-a întîmplat ca apoi să pot găsi anumite materiale pe net.

    Am de gînd să fac o a doua ediţie şi nu vreau să îmi dau textul din mînă. Foarte simplu.

    Nu stiu cine este directorul de la Universitatea din Oradea, Universitatea din Oradea are REctor, nu director.
    Nu inteleg ce platforma vi s-a furat.

    Chestia cu discriminarea pozizitivă am luat-o ca pe o gluma.


  8. http://corneliusimut.wordpress.com/…Prietenul la nevoie se cunoaşte.


  9. ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!!!! 🙂

    asta a fost tare cu furatul platformei!!!

    Uhhhaaaaaauu!!!!

    Aşa ceva în viaţa mea de blogger nu am mai auzit.

    WordPress-ul pune la dispoziţia celor 1,335,974 de bloggeri 60 de „presentations” (limitat nr. sa recunostem), din care fiecare poate alege doar una 🙂 si dvs. spuneti ca vi s-a furat platforma, proprie, personala, unica si irepetabila????

    Deci toti ceilalti avem dreptul sa folosim doar 59 de platforme ca cel al 1,335,974 lea blogger, adica dvs. sa folositi „platforma” numita Quentin. VAaaaai! Dar cum a îndraznit Corneliu sa fie al doilea care foloseste aceasta presentare? Sa ii fie rusine! Ii voi spune miine de urgenta sa „imi fure” „platforma” mea, Neat.

    Rusine! Complotul baptistilor impotriva tuturor! Ei iau totul!

    de asta am spus ca este o gluma.

    Cu burta goala inteleg, dar…. va rog! 🙂

    Chestia asta devine subiect de post. Miine o sa spuneti ca cineva v-a luat drepturile de autor pentru ideea generatorului de bloguri „cuvîntpresat” 🙂 wordpress 🙂

    vom inventa un nou dictionar, ca sa ne intelegem:

    blogger – devine „webmaster”
    presentation – devine „platforma”
    using a presentation – „furt”
    no ideas, but a lot of words – „burta goala”

    demult nu m-am mai distrat aşa.

    E tare!

    Multe se pot spune despre dvs. domnu Dorin, da numa ca nu aveti simtul umorului nu! asta este bine!

    Simtul umorului este un semn clar de inteligenta si asta imi da nadejde ca numai burta este goala, nu si locul in care sta inteligenta.

    pentru cei care nu stiu despre ce este vorba

    asta-i link-ul cu „goluri”
    http://bastrix.wordpress.com/2007/08/17/muzica-avea-o-criza-de-nervi-si-a-chemat-dentistul/


  10. Şi dv. aveţi un zâmbet delicat, băsescian, ca de fiecare dată, care ia naştere din umorul grobian şi se termină într-o apoteoză lamentabilă.

    Prizaţi numai discuţiile joase, cancanurile…ceea ce poate fi o caracterisitică a dv. ce trebuie comentată de confraţii dv. care caută un blog academic, de ţinută evanghelică, deschis zâmbetului inteligent şi ţopârlan în acelaşi timp.

    Deci vă apreciem foarte mult statura dv. impunătoare, care răsare de după vişin şi se culcă la umbra unui stog de paie.

    O vară inteligentă, nu? Să puneţi şi la mesajul nostru vreo poală de emoticoane, după o mie de hahauri spamodice.

    Inteligenţa face rating, nu uitaţi!


  11. spasmodice, da? Dv. sunteţi atent la greşelile fără substanţă şi la ideile lăturalnice.


  12. „Inteligenţa face rating, nu uitaţi!”

    QED


  13. „spasmodice, da? Dv. sunteţi atent la greşelile fără substanţă şi la ideile lăturalnice.”

    as fi vrut sa gasesc idei sa fiu atent la ele, si ceva substanta, dar am gasit numai metafore si epitete.

    de data asta fara emoticon.


  14. Sunteţi o petală neagră a emoţiilor noastre. Cred că din cauza blogului dv. nu mă pot concentra să am mai multe idei.


  15. Atunci nu mă urîţi, ignoraţi-mă, vă va folosi mai mult!


  16. Pizma, bat-o vina….


  17. O scrisoare ignorabilă, ca să nu zic ignobilă

    Vedeţi ce citit a fost acest post! Şi ce comentarii s-au făcut!!

    Cât de mult s-au folosit oamenii de ce aţi scris domnule pastor!!! Dar dacă scriaţi o predică, pentru mâine, zi de duminică, vă daţi seama cât am fi comentat-o?!!!!!!

    Cam aşa se fac comentariile la dv: despre fragi şi mure, oi bârsane, despre orice şi, pe lângă faptul că vă votaţi de unul singur, de la alt calculator, faceţi o muncă de evanghelizare superbă, plină de aberaţii congenitale şi academism, ceea ce noi preţuim la dv.

    Vă daţi seama ce inteligent sunteţi? Vă daţi seama că sunteţi un geniu al teologiei, o super putere a cuvântului, cineva la care nu mă pot uita decât cu un repspect ofilit pe la colţuri?!

    Postările dv. sunt pline de încărcătură atomică. Mâine probabil am să scriu despre Lorin Ioan Fortuna, cu care dv. aveţi multe în comun.

    Să nu fiţi onest şi să primiţi umilele mele felicitări. A, nu ştiu ce înseamnă „onest”?! Nu vă faceţi probleme, am de unde să aflu.

    E o bucurie cutremurătoare că v-am întâlnit şi că vă vorbesc. Inteligenţa dv. şi bunul simţ, cultura dv., ironia dv., puterea dv. de concentrare poetică sunt dezarmante. Aşa cum spunea un om care vă iubeşte mult: sunteţi de o cutremurătoare precizie.

    Nici nu ştiu ce să mai cred în ceea ce vă priveşte. Probabil că e de vină efectul de stea polară pitică şi bucuria pe care v-o port.

    Şi cum dv. aţi fost al doilea după mine în blogosferă şi v-aţi ocupat de teologie intens, cum aţi scris cursuri, aţi predicat şi aţi vorbit intens despre teologia baptistă inexistentă, da, domnule pastor, vă invidiez.

    Vă invidiez şi vă adulemc bibliografia academică surprinzătoare, pe care nu o văd inseminată printre rânduri, flerul dv. competiţional prin care vă propuneţi de unul singur în mod pătrat, vă invidiez persistenţa în nimicuri, vă invidiez pentru că nu ştiţi să distingeţi între parodie şi colocvialitate, între obraz subţire şi obraz de o juma de palmă.

    Însă, mă opresc, jenant de bine, aici. Nu vreau să întrec prin comentariile mele insipide mărimea articolelor dv. scurte.

    Consideraţi această zi o nesperată bucurie sau o reiterare a întâlnirii dintre scufiţa roşie şi lupul singuratic. Bineînţeles dv. sunteţi lupul singuratic care o ia în freză până la urmă, pardon, care se autodiscriminează.

    Cu sincere regrete şi aplauze,
    al dv. umil prieten de peluză.


  18. „învăţaţi dela Mine, căci Eu sînt blînd şi smerit cu inima”

    Ia spune nene Bastrix cine a afirmat fraza de mai sus? A fost din intamplare Hristos cel ce a facut-o?

    Haideti sa nu ne pierdem vorba cu persiflari inutile; pierdem esenta. Pe Hristos si exemplul de vietuire ce ni-l da .

    Pentru ce? Pentru suprematie in blogosfera? Ce i-ar folosi unui om sa acapareze toata blogosfera daca si-ar pierde sufletul?


  19. Să vă spun un banc adevărat [ de la „Sprite spune pe bune”]: e nevoie de 15 baptişti sau chiar de o sută ca să îi răspundă unui singur preot ortodox.

    Chemaţi-i vă rog şi pe ceilalţi căutători în adâncuri! Treziţi-i din somn1! E nevoie să apăraţi pe „martirul închipuit”, pe „ultragiatul nopţii”, pe bietul, plânsul şi amabilul pastor Marius Cruceru, pe Pătrăţosu, fraţilor, pe tatăl pătrăţoşilor.

    Vă rog să îl ajutaţi teologic, cu versete multe, cu injurii, cu numărul de avorturi din România, cu ce fac preoţii ortodocşi pe care îi cunoaşteţi dv., cu lamentourile toride cu care ne bateţi pe la uşi şi pe la ferestre.

    Sau, mai bine, dormiţi că e noapte şi vă treziţi mâine dimineaţă să scrieţi.


  20. Ieratati-mi interventia Parinte, insa, citindu-va comentariile de mai sus, stau si ma intreb cum vor fi aratat comentariile pe care sfintia voastra zice ca nu le-a publicat pe „Teologie pentru azi”, din pricina ca erau nelalocul lor. Fost-au mai pline de atacuri ad-hominem si de jigniri decat cele pe care le citim aici?
    C.N. Ille,
    un mirean pravoslavnic.


  21. Aberant, aberant! Va rog, nu merita raspunsul!
    Draga CNI, s-ar putea sa aveti dreptate… invidia orbeşte şi anesteziază raţiunea.

    Imi pare extrem de rău pentru această dezlănţuire scăpată de sub controlul simţirilor cumpătate.

    E aproape duminică! Să ne îndreptăm privirile spre Soarele Neprihănirii noastre, Isus Cristos Domnul!


  22. Nouă, protestanţilor, ni se spune în mod peiorativ „pocăiţi”. Bastrix, aka preotul Picioruş, uitaţi-ne, daţi-ne uitării în întunericul cel mai desăvârşit, uitaţi şi ignoraţi teologia noastră protestantă „inexistentă”, orice vorbă a oricărui protestant cu care aţi vorbit vreodată, aşadar: uitaţi-ne! Dar înainte de a ne uita luaţi Noul Testament în greacă, faceţi-i o traducere literară, nefiltrată prin nici un teolog, prin nici un comentariu, prin nici o hotărâre a nici unui conciliu, doar dumneavoastră, Scriptura în greacă, uneltele ajutătoare (un lexicon bun, o gramatică bună) rugăciune şi Duhul Sfânt! Doar atât! Traduceţi domnule preot, om al Duhului, cuvântul Duhului (expresiile sunt ale unui om al Duhului).

    Nu vă cer decât atât! După o astfel de experienţă…


  23. Eu cred ca denumirea de pocaiti si-au luato primii np romani. Urmasilor insa nu le mai place aceasta denumire, din cate vad.


  24. mi-e greu sa gasesc o adresare potrivita pt cel ce scrie sub pseudonimul bastrix,nu vreau sa dau dovada de rautate dar la comentariul dvs nenea bastrix m-a pufnit rasul si in acelasi timp compasiunea sa nu folosesc alt cuvant,chiar insistati sa va imbatati cu apa rece si sa credeti ca patratosu se voteaza de la celalalt calc?tin sa va spun ca eu intru de cateva ori pe zi sa vad noile postari,le astept cu nerabdare..ma gandesc cu ce imi mai bucura inima si cu ce imi mai hraneste creierul,apropo eu sunt penticostala,ce ziceti pe noi penticostali cu ce ne-a ademenit?nu sunt nici studenta a dansului,nici enoriasa in biserica lui, si totusi vizitez blogul dansului zilnic.si dc tot ati fost primul pe blogosfera cum se face ca nu aveti aceleasi performante,stiu ca nu pt topuri si-a facut blogul dar totusi dvs ne-ati dovedit de atatea ori ca va framanta aceasta problema,oare nu sunt in romania mult mai multi ortodocsi ca si penticostali sau baptisti?adev e ca nu va vizitez blogul nenea bastrix decat fff rar dar la nici una din vizitele mele nu am vazut atatea comenturi la vreun post de-al dvs,ca tot ziceati de comenturi(comment-uri)alegeti dvs varianta care va convine:))Dumnezeu sa va lumineze si sa va dea intelepciune
    cu sincera compasiune,o mica devoratoare de patrateli:)hatshepsut


  25. Trebuie să ascultaţi cuvintele memorabile ale pastorului dv. şi să îl urmaţi în rugăciunea sa plină de parşivenie fenomenală.

    Pentru că el, cel care de câteva luni încoace îşi bate joc în mod public de Biserica Ortodoxă şi de credinţa ei şi nu are timp să spună nimic despre mizeria din propria lui ogradă, după hăhăieli multiple, disperate, a ajuns, în sfârşit, la o decenţă fulgurantă.

    Însă lăsaţi-o mai moale cu martiriul colectiv, cu durerea de doi bani şi cu atitudinea de băieţi buni şi cuminţi, că nimeni nu s-a enervat pe voi şi nici nu vă scrie necalculat.

    Cred că v-am studiat foarte bine fentele de imagine, cum vă daţi ba de ortodocşi închipuiţi, ba de baptişti ameninţaţi cu rugul, când pe voi nu vă discriminează nici ăla cu coarne, cu care sunteţi prieteni.

    Fiţi şi voi odată de bun simţ şi terminaţi cu blogurile la fentă, cu nume fistichii. Scrieţi ce sunteţi, cine sunteţi, scrieţi despre voi nu despre păsări călătoare şi mai vedem cine şi ce trebuie să facem şi ce să citim.

    Că aşa în top este şi „De ce urâm bărbaţii”, „Gramo şi pisica lui”, Voiculescu sau SOV şi nu mă impresionaţi cu nimic când vă văd la peluză.

    Aşa că ciocul potrivit cu faptele şi mai puţină gargară!


  26. Tot mai multe versete vă rugăm, pentru că eu nu am nicio Scriptură din care să citez. Nu am nicio carte acasă, sunt un alafabet, aşa că dv. daţi citate cât mai extinse pentru ca să supliniţi lipsa de fibră teologică.

    Şi rugaţi-vă să nu mă enervez, totuşi…


  27. Da, cea mai bună este Scriptura în astfel de situaţii.
    Cuvîntul este mustrător şi mîngîietor în acelaşi timp.

    Realmente nu mai are rost un dialog în aceşti termeni! Să-l lăsăm în plata Domnului pe domnul Dorin şi să ne rugăm pentru el si sa ne vedem de treaba.

    Avem lucruri mai importante de făcut decît de aruncat vorbe fara idei.

    Dumnezeu cu mila Sa mare peste toţi!


  28. Cand afli pe unul galcevindu-se si luptandu-se impotriva adevarului si a lucrului vadit, pune capat galcevii, parasind pe unul ca acela, fiindca si-a impietrit cu totul mintea. Caci precum apa cea rea strica vinul, cu vrajba strica pe cei virtuosi cu viata si cu socotinta. (Antonie cel Mare)

    Precum usile bailor, deschizandu-se necontenit, imping caldura dinauntru afara, asa si sufletul cand vrea sa vorbeasca multe, chiar daca le-ar spune toate bune, imprastie si slabeste puterea tinerii de minte prin poarta graitoare. Prin aceasta mintea uita sa spuna lucrurile care se cuvin la vreme potrivita si impartaseste de-a-valma oricui se nimereste o amestecatura de ganduri, nemaiavand nici pe Duhul Sfant, care sa-i pazeasca cugetarea ferita de naluciri. Caci lucrul bun scapa totdeauna vorbariei, fiind strain de orice valmasag si imaginatie. Buna este deci tacerea la vreme, ea nefiind decat mama gandurilor prea intelese. (Diadoh al Foticeii)

    Nu vorbi cu doua limbi, intr-un fel aratandu-te cu cuvantul si intr-alt fel aflandu-te cu constiinta. Caci pe unul ca acesta Scriptura il pune sub osanda. (Marcu Ascetul)

    Cel ce vorbeste fara socoteala nu are minte, caci graieste fara sa inteleaga nimic. Cerceteaza dar ce-ti este de folos sa faci pentru mantuirea sufletului. (Antonie cel Mare)

    Citat din Filocalia.ro



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: