h1

Linguşitorul şi bîrfitorul

Septembrie 2, 2007

Care este de preferat oare?

Cîteva zile în urmă primesc un email de la o doamnă-domnişoară (cu generozitate spun „doamnă”) pe care o durea faptul că am lăudat pe cineva pe blog. „E o linguşitoare, n-o ştiţi etc.”. Plină de venin şi otravă de moarte.

Mi s-a făcut din nou de emetiral. Greţoasă chestie.

Cucoana respectivă îşi păstrează anonimatul ca să poată arunca cu pietre, acuzînd pe cineva de linguşeală (vorbea despre o persoană care împarte cu generozitate aprecieri către toată lumea, lucru, trebuie să recunoaşteţi, rar la noi românii), transformîndu-se pe sine în bîrfitoare de cea mai joasă speţă.  Există şi specii superioare de bîrfitori? Da, există, cei care îşi arată faţa. Anonimii sînt oripilanţi.

Dacă mă întrebaţi ce prefer, linguşitor sau bîrfitor? Îl prefer pe linguşitor. Este mult mai uşor de amuşinat. Îmi dau seama imediat dacă mă minte, că ştiu eu cine sînt şi cît pot. Linguşitorul îmi poate smulge un zîmbet amar, cam atît. Bîrfitorul, calomniatorul, ponegritorul, sforarul, intrigantul?  Mînie.

Linguşitorului i se vede peria, bîrfitorul îşi ţine cuţitul ascuns.  De linguşitor pot scăpa uşor, expediindu-l cu o politeţe glacială, bîrfitorul este ca o muscă verde de WC-u, persistentă, se tot aşează peste tot, spurcînd cu picioarele-i lipicioase absolut totul.  Linguşitorul este ca o biată femelă-ţînţar pe lîngă înţepătura de viespe a bîrfitorului.

Daţi-mi paleta de muşte! Biciul de Templu! Ceva ce aveţi pe la îndemînă! Înapoia casei mele….ducă-s-ar!

9 comentarii

  1. De preferat nu este niciunul, dar daca ar fi sa aleg as alege lingusitorul. De ce ? Pentru ca un om ”de caracter” poate indeparta un lingusitor. Daca il accepta este deja problema lui.

    Barfitorii sunt foarte apropiati de barbatii castrati.Comportamentul lor poate afecta imaginea publica si poate distruge momente.


  2. Si totusi, e sora dumneavoastra pentru care a murit Hristos, poate ii sunteti pastor, trebuie sa o ajutati sa scape de patima barfei, e datoria dumneavoastra. Multa intelepciune de sus!


  3. Desi mi-am propus sa nu mai intervin, nu ma pot abtine. De ce trebuie oare sa alegem intre doua rele, dupa parerea mea la fel de periculoase. Este plin mediul evanghelic de lingusitori ai liderilor mai mult sau mai putin carismatici. Este o adevarata plaga, pe care nu poate creste nici maturitatea, nici gindirea critica, ci doar micimea de suflet si miticismul. Sa ne pazeasca Dumnezeu, ca singuri se vede ca nu reusim.


  4. Ai dreptate, Krossfire, dar, daca ar trebui sa fiu bagat in puscarie cu vreounul, il prefer pe cel mai putin rau dintre rai.

    Despre lingusitori – cei care ma stiu in institutiile in care lucrez, stiu foarte bine ca unul dintre lucrurile care ma foarte tare si scade sansele la promovare ale oricui este linguseala. Tocmai metoda clasica romaneasca.


  5. draga Lonely, da, n-as fi scris postul acesta, daca n-as fi stat „de vorba” cu ea in privat. I-am cerut sa isi deconspire identitatea si sa isi asume cele spuse ca sa putem discuta.

    N-a vrut.
    asta m-a iritat si mai mult. Birfitorul-anonim, cea mai urita combinatie. N-as fi scos-o in public, daca n-ar fi incercat sa stea in birlogul ei si sa muste de acolo.

    Problema s-ar fi rezolvat intre noi. Asa, in acest fel, cred ca merita sa isi citeasca rusinarea publica. Un act de rusine!


  6. Draga DAnut M. Ai dreptate.
    E plin mediul evanghelic si structurile noastre gem de oameni care au ajuns, nu prin competenta, ci prin alte metode inaintea oamenilor.

    ce este de facut?
    eu incerc sa spun anumite lucruri public.
    Va veni vremea sa fie rusinati si aceia, si unii si altii.

    Nu pot sa spun ca pina acum mi-am facut prea multi prieteni din pricina acestui lucru.
    Dupa cum ma stii si dupa cum te stiu, birfa si linguseala n-au fost lucruri pe care sa le cultivam.
    avem noi alte pacate, dar la acestea … iti trimit si tie emetiral, daca vrei.

    De ce am reactionat asa de dur la comunicatul din saptaminile trecute?
    pentru ca era o aroma de linguseala in toata povestea aia… Nu crezi?


  7. galateni 6:1 si mai sunt si altele, ia seama sa nu cazi si tu, ce sa mai zic de rugaciune, de DRAGOSTE, si ca daca DOMNUL il tine sa nu cada, DAR CE A MAI MARE DINTRE ELE ESTRE DRAGOSTEA, este scris!in dragostea LUI


  8. niciunul nu e mai bun
    lingusitorul e dizgratios, barfitorul e un rau de joasa speta. nu as vrea pe niciunul in preajma.. lingusitorul e mai putin enervant cand incearca sa obtina ceva de la tine, il poti ochi/expedia repede cu atata tact cat vrei tu, de fapt, nici nu va aparea daca nu esti genul de persoana care sa permita (inspire) asa ceva.. dar cand vezi lingusind in dreapta si in stanga ta e josnic.. si la fel, barfiorul e josnic.


  9. dragilor Krossfire şi ofsummer, se intelege că nici unul nu este mai bun, dar dacă ar fi să mă oblige cineva să împart încăperea pentru o lună cu unul sau altul, îl prefer pe linguşitor
    1. că mă face să mă simt bine, deşi ştiu că nu este adevărat 🙂 . Glumesc.
    2. bîrfitorul este ca o mină antipersoană ascunsă în nisip. Este mult mai periculos, loveşte pe neaşteptate şi pe la spate şi cu rezultate foarte mari.
    3. linguşitorul este ca o luptă faţă către faţă cu stiletul. Poate fi barat uşor.
    Prefer atacurile frontale celor ascunse.



Lasă un răspuns

