h1

De ce îmi place Voces?

Septembrie 8, 2007

Este festivalul George Enescu. În seara asta au avut concert Vocesii. Superb. Dmitri Shostakovici astă seară. Nu mă prea dau în vînt după compozitorii ruşi din veacul XX, dar am auzit din nou sunetele Prelipcenilor. Am fost prieten cu fratele lor mai mic, Sebastian, violoncelist. El m-a îmbolnăvit de violoncel. Mama lor, o dulceaţă de femeie. O doamnă, o Doamnă!

Dar nu de asta îmi place Voces-ul, nici pentru că sînt legaţi de Iaşi şi Iaşul este oraşul meu preferat. Nu!

Voceşii îmi plac pentru sunet (sound), pentru repertoriu, pentru felul în care au perfecţionat arta cvartetului, pentru stilul inconfundabil al interpretării, pentru feeling

dar cel mai mult îmi plac pentru că au rămas împreună 35 de ani….

T R E I Z E C I SI C I N C I D E A N I….împreună

O viaţă de om! Şi se cunoaşte. Cîntă fără să tragă cu coada ochiului unii la alţii.

Dar este ceva şi mai important în asta: sînt români şi totuşi au reuşit să rămînă împreună, fără să îi despartă orgoliile, fără să îşi facă fiecare cvartetul lui etc.

Au dovedit că se poate.
Au arătat tuturor că se poate mai bine şi mai bine şi mai bine şi mai bine, cu fiecare an.

De ce oare generaţiile binecuvîntate de Dumnezeu cu atîtea daruri nu pot să rămînă împreună. Ce frumos sună Voces-ul! Dacă nu s-ar fi înţeles, ar fi fost fiecare cîte un şef extraordinar de partită la vioara 1, vioara 2, la violă şi violoncel.

Mă rog lui Dumnezeu pentru vremea în care românii vor putea să „cînte” împreună, fără însă a sacrifica principiile şi morala elementară într-un compromis care să rezulte în unitate, dar fără putere lăuntrică.

Mă rog nu numai pentru „împreună”, mă rog şi pentru „bine”.

Împreună şi bine!

Voces au reuşit.

7 comentarii

  1. cine’s voceşii? n’am auzit niciodata d ei.
    ai un link, cva? vreau sa’i aud!!!


  2. Eu, n-am link-uri cu voces,

    Stai să caut un youtube… deşi nici acolo nu cred că-i prea bogată recolta…

    Voces este un cvartet ieşean (asta-i important 🙂 ), cvartet de corzi, cel mai bun, după părerea mea, din ţărişoara nostră de poeţi.


  3. ha! mi’am dat seama d c zici aici in comment, din ceea c ai zis in post. dar eu vreau sa’i aud…sunt suuuper curioasa!


  4. draga Eu,

    am căutat peste tot, dar n-am găsit nimic pe net, din păcate, nici pe youtube, nici pe trilulilu, singura şansă este să cumperi un Cd-u cu ei..


  5. p site nu e afisata, dar cre k tu poti s vezi adresa mea d mail. deci…imi trimiti pe mail neshte mp3uri sau ce ai tu cu ei pe hardul tau, pls! 10x.


  6. […] Iată ce. AICI. […]


  7. […] A urmat o carieră decentă și destul de rezistentă, avînd în vedere că avem de-a face cu români. Românii stau greu împreună. Admirabili Voces-ii, despre care am mai scris. Anul acesta fac, dacă nu mă înșel, 40 de ani împreună. […]



Lasă un răspuns

