h1

De ce nu am pleoape şi la urechi?

Septembrie 10, 2007

Ascultînd prezentarea dr. Dorin Frandeş de la Şcoala de vară mi s-a născut un gînd devenit în ultimele săptămîni, de cînd discutăm despre muzică, tot mai puternic.

Dacă la ochi avem pleoape să le putem închide cînd priveliştea este „de uitat repede” (adică de neamintit), dacă la gură am buze, ca să tăcem pentru a deveni mai înţelepţi, dacă ne putem ţine respiraţia, ca să nu mirosim cu nările ce este pestilenţial, atunci, la urechi de ce nu avem „pleoape”, ceva care să ne închidă urechile atunci cînd zgomotul este prea mare, cînd muzica este proastă…

Dacă ai mîinile legate, eşti silit să auzi tot. Nu să asculţi, să auzi! Mă atacă zgomotul şi n-am ce face! Am să îmi pun vată în urechi. Bun! Şi dacă aud o albină şi vreau să îi ascult zumzetul? Ce fac? Îmi scot dopurile?

Grea problemă!

Pe cînd făceam Yoga, în adolescenţă, pe cînd voiam să scap de creştinii ipocriţi, pe vremea cînd creştinismul mi se părea o religie pentru doamne mai în vîrstă, prea dulce pentru gusturile mele, Guru (o ruşine de om, altă dată despre el, un păcălici) mi-a dat următoarea temă de concentrare:

Să mă uit la un ceas din acela rusesc cu ticăit puternic, să îi ascult ticăitul o vreme, după care să mă concetrez ca să nu îl mai aud. A mers de vreo două ori, la fel şi cu lumînarea la care mă uitam cîteva minute şi apoi trebuia să mă uit dincolo de ea. Bun exerciţiu, proastă filozofie de viaţă!

Voi încerca din nou să îmi dezvolt un fel de pleape pentru urechi. Să aud, dar să n-ascult! Să vedem dacă se poate!

9 comentarii

  1. Ce imagine !!! 🙂
    Daca am avea pleoape la urechi, ce ne-ar mai falfai unora urechile atunci! Altii le-ar uita inchise, si pe buna dreptate.
    Albina – din pacate – nu se mai aude in zgomotul ala, so . . . it’s no use.


  2. da, dar ca la pleape, să le putem deschide cînd vrem, să le închidem cînd vrem


  3. Stiu, am prins ideea.


  4. Exista niste excelente dopuri din silicon, la doar 9RON setul. Elimina complet filosofia din tacere si o reduc la concret 🙂


  5. da, stiu, numai ca dopurile din urechi fac ca microorganismele si bacteriile de acolo sa isi mareasca numarul urgent, cam cu 400% in citeva ore, din cite am citit,

    trebuie sa ne spalam in urechi, cu siguranta, asa cum trebuie sa ne spalam si pe creier, prefer sa atasez de dopurile alea niste muzica, daca tot este sa ne cultivam (nu bacteriile 🙂 )


  6. Well…bacteriile sonore isi vor face oricum drum spre noi.


  7. „Poluarea fonica”s-a extins tot mai mult in ultimul timp…da,uneori niste pleoape la urechi ne-ar fii de ajutor…insa pana se vor inventa cred ca singura solutie este sa ne facem ca nu auzim…probabil ca in timp lucrurile pe care le renegi ajung sa dispara 😕


  8. […] pe care le vehiculăm atît de uşor: “muzica creştină”, de ce Dumnezeu nu ne-a înzestrat cu pleoape la urechi, omul ca cel mai eficace modificator voluntar al preajmei sonore, “potopul sonor” […]


  9. […] pe care le vehiculăm atît de uşor: “muzica creştină”, de ce Dumnezeu nu ne-a înzestrat cu pleoape la urechi, omul ca cel mai eficace modificator voluntar al preajmei sonore, “potopul sonor” […]



Lasă un răspuns

