h1

Ce se mai poartă pe la nunţile noastre? 1

Septembrie 14, 2007

Vara asta au fost multe nunţi.

De obicei baptiştii nu ţin, dar respectă posturile mari şi mici ale bisericilor tradiţionale. Din această cauză s-au nimerit foarte multe nunţi în aceeaşi perioadă. Aglomeraţie.

Odată cu nunţile şi multe noutăţi. Bune şi … surprinzătoare!

Invitaţiile ies din formatul standard. Foarte multă creativitate se investeşte în chestii de genul ăsta. Nunţile se fac pe culori, verde cu alb, vişiniu cu galben, roz cu albatru, mai ştiu eu, tot felul de combinaţii.

De aranjarea sălii se ocupă o firmă de design, nu mai este ca în trecut, cînd rudele mirelui şi miresei stăteau cu ochii cîrpiţi de somn ca să împletească „scara mîţei” din hîrtie creponată. Frumos.

De masă se ocupă firme de catering. Mîncare cu fiţe, de calitate, s-a renunţat la veşnica supă şi eternele sarmale. Meniu pus pe masă. Invitaţii pot confirma prin email sau prin telefon. Nunţii îi sînt dedicate pagini temporare de pe care poţi face download la poze. toate lucruri bune … etc.

Nunţile neoprotestanţilor, de obicei, sînt destul de discrete, sobre. Durează cam 7 sau 8 ore. Centrul de greutate al evenimentului este la biserică, unde pentru cam două ore este un program, cîntece, poezii, cor şi, bine înţeles predica. Urmează masa. La masă, pe un fundal muzical discret, invitaţii discută unul cu altul, mirii trec pe la fiecare masă, cîte un unchi al mirelui sau miresei merge la microfon face urări de bine, vreun tînăr mai scapă cîte o glumă mai de soi sau mai puţin pipărată, o formaţie este invitată să cînte, mai cîntă tinerii. Se ţin sîmbăta, dar şi duminica, în cadrul slujbei de dimineaţă. Cam aşa-i tradiţia noastră! Spre exemplu: există biserici, bisericile creştinilor după Evanghelie în care mireasa nu purta rochia lungă de mireasă, ci o rochie obişnuită albă.

Totul la noi era foarte auster, grav, sever, cumpătat, simplu, fără brizbrizuri inutile, aproape spartan.

Pe lîngă acestea de vreo doi ani încoace au mai apărut nişte noutăţi. Nunţile noastre devin evenimente la care un neoprotestant obişnuit care a petrecut vreo 15-20 de ani într-o biserică conservatoare de ţară sau oraş, se simte prost şi pleacă cu un gust amar. Nu se simte nici în car, nici în căruţă şi are probleme serioase de raportare şi dezbateri lăuntrice asupra identităţii sale.

De ce? Despre ce este vorba? Revin cu un post viitor, ca să nu fie acesta kilometric.

Deocamdată numai lucruri de bine am vrut să spun. 🙂

49 comentarii

  1. Cred ca sunt imbunatatiri care au fost aduse din vest, cum ar fi companiile ce ofera acele servicii la care va referiti, astfel familia nu este asa de stresata. Totusi sper ca ROmanii sa nu se indrepte spre nuntile de 30-40 de minute, in care invocarea lui Dumnezeu este minima. Nu sunt adeptul nuntilor romanesti de trei ore cu 5-6 predicatori, fiecare cu cate un mic indemn, dar undeva la mijloc unde proclamarea Cuvantului este central evenimentului. Astept sa vad continuarea povestii (eng. entry)…


  2. pot sa zic doar : nunta mea nu o sa fie in pas cu moda… in nici un caz si nici n-o sa fie pe genul tipar….


  3. Ce poate nu ati zis, si ca sa nu fiti asa dur poate cu nuntile, dar inevitabil se observa mai peste tot, este ca nuntile pe langa mireasa care calca pe materialul alb, pe un culoar ingust, care reprezinta puritatea cuplului (sper pentru cat mai multi sa fie asa), mai sunt si alte culoare mult mai largi care devin incet culoare de prezentat ultimile achiziti in ale modei, si fiecare incearca sa-si croiasca o rochie, respectiv costume cat mai nevazuta si cat mai ciudata si alte detalii care nu sunt demne de descris dar nici de accentuat… cred ca mai presus de tot ce se fac la nunti, ii important sa reconfiguram in mintea oamenilor de ce vin la o nunta… si cu cine se intalnesc ei, atunci cand vin in Casa Domnului.


  4. din pacate, Filip, continuarea este trista…


  5. Good point, Daniel B, aşa cum spuneam, încă nu am terminat, mă tem că vom ajunge şi acolo. Ai spus-o mai bine ca mine, culoarul alb devine podium de prezentare a hainelor de pe domnişorii şi domnişoarele de onoare, tot mai mulţi şi chiar locul de lîngă miri şi din spatele mirilor, unde se aşează aceştia, un fel de tîrg de fecioare şi feciori… cine este gata de însurătoare şi n-are… iată, este expus acolo, ca să se vadă, să se aleagă… etc.

    Ai observat bine o deplasare a accentului dinspre Dumnezeu spre om, dinspre o întîlnire sfîntă spre o celebrare pur omenească.


  6. Am auzit de nunti „pocaiesti” in care au avut „dansul miresei”… Aici se potriveste expresia „in pas cu moda” (sau la pas cu moda)!


  7. asteptam episodul 2 🙂


  8. Din punctul de vedere al ornarilor de tot felul, sunt imbunatatiri. Firmele de design isi fac treaba bine.
    Despre firmele de catering romanesti nu pot spune acelasi lucru. Inca nu-si fac treaba bine. „Bucatele” care mi-au fost servite la unele nunti se numesc laturi.
    Nu sunt nici mai gustoase si nici macar balansate in ceea privesc proteinele, lipidele, glucidele, samd.
    Ceea ce e foarte grav. Inca mancam nesanatos. Pana firmele de catering si-or face datoria, sunt adeptul meniului traditional romanesc.
    Tot mai buna face zupa si sarmilii sora Rafila (sunt banatean 100%)
    Toate serviciile astea, design, catering ridica si pretul nuntii. Accept daca ridica si calitatea.
    In plan spiritual, mirii la neoprotestanti respecta statutul de a fi mireasa a lui Hristos, fara pata si fara zbarcitura.
    Cei mai multi reusesc, intr-un mare procent. Mai exista doua categorii, acelora care nu s-au pastrat curati pana in ziua nuntii si recunosc si acelora care nu
    s-au pastrat si mint in fata altarului.Cei care recunosc, nu imbraca rochia de mireasa si nu sunt cununati in biserica (asa e la penticostali).
    Cei care mint raspund in fata lui Dumnezeu, ceea ce e grav.
    Sper ca nu am incalcat regula fundamentala a blogului, aceea ca commentul trebuie sa fie scurt ca si topicul. 🙂


  9. Nunta, nunta, nunta..ce e de fapt nunta?…Unii cred ca e mancare si bautura, altii plang, unii se bucura!Altele se imbraca mai sumar, ca asa e la moda..in zilele de azi. Pana la urma ce am io de castigat din toata povestea asta? Pt. mine nunta va fi ca si botezul vor ramane doar un simbol si o poza de aducere aminte, o marturie exterioare a unei schimbari interioare !… Nu-mi plac nuntile ! Mai repede ma duc la o inmormantare pt. ca acolo oamenii se pocaiesc si devin buretzi! Atat mai am de adaugat: bucurati-va cu cei ce se bucura si plangeti cu cei ce plang….normal cu bun simt fata de oameni si Dumnezeu !!!va rog !!!…Am auzit ca la neoprotestanti ii o moda noua: cea de a fura mireasa! Cred ca o sa-mi tin nunta undeva pe o insula, sa scap de acesti indivizi cu sange rece 😛 care fura mirese!


  10. dar de ce nu ii cununa in biserica pe cei care au pacatuit?daca recunosc si le pare rau,Dumnezeu i iarta,nu?de ce li se refuza casatoria religioasa?


  11. ce haios, am visat azi-noapte ca aveam nunta dar nu era nimic stabilit, rochie, voal, restaurant, invitatii, nasi and so forth. traditional for me, please.


  12. cununia civila e semnarea acordului, cununia religioasa e binecuvantarea unirii pe viata prin iubire intre cei doi, petrecerea de dupa nunta, mai mult sau mai putin traditionala, e pentru serbarea evenimentului cu familia si prietenii… rochiile sunt alese dupa cum le place mireselor banuiesc si dupa bugetul disponibil.. nu vad nimic rau in toate astea. oh da, nuntile sunt si pentru strangerea de bani care vor fi de ajutor tinerei familii, eh. ceea ce conteaza e fericirea lor si iubirea dintre ei care nu e mai putin genuina si de profunda indiferent cat de extravaganta sau de modesta si simpla le-ar fi imbracamintea si petrecerea.. parerea mea.


  13. Pt. Irina:
    Asa-i procedura la penticostali: nu ai haina sufletului curata, nu poti imbraca haina alba de mireasa sa stai in fata altarului.
    O da… Dumnezeu ii iarta! Poate li se „refuza” casatoria religioasa, dar nu li se refuza binecuvantarea data de Dumnezeu. Sunt pastori care se roaga pentru ei prin punearea mainilor (dar nu in fata altarului), apoi nunta continua cu masa, etc…
    Cam asta e… o fi bine o fi rau. Asa e la penticostali. Nu trebe sa fie la toti la fel 🙂


  14. Mai bine zis… asa se trateaza la penticostali exceptiile. In restul cazurilor „normale”, nunta decurge „normal” 🙂 ca si la alte culte


  15. Irina, ceva ireversibil se întîmplă odată cu pierderea purităţii. Dumnezeu iartă, dar urmele rămîn şi pocăinţa adevărată îşi asumă consecinţele şi nu are tupeul de a se prezenta ca unul care a mîncat ustoroi şi gura nu-i miroase.

    Cred că are sens ca atunci cînd o mireasă nu mai este virgină să îşi lapede ca semn de pocăinţă publică haina albă lungă de mireasă…

    Cea mai penibilă scenă mi se pare să ai o mireasă gravidă în luna a 8-a în faţa altarului… nu putea aştepta încă două luni?


  16. Am auzit si io zilele astea o povestioara de genu’ „gravidă în luna a 8-a în faţa altarului” :))…=)) m-a durut stomacul de cat am ras 😛 !


  17. Patrea pe care nu o înţeleg eu este darul… De unde şi de ce?


  18. nu inteleg,de ce pentru acest pacat sa faca mireasa pocainta publica(ginerica nu face?), si pentru altele nu.Cu ce e acesta mai grav ca altele,in viziune neoprotestanta ma refer?Orice pacat lasa urme,nu doar pierderea puritatii.Avand in vedere ca,din cate stiu eu,la neoprotestanti pacatele se marturisesc doar lui Dumnezeu,vad o incoerenta aici.Care e baza biblica a acestui obicei(versetul,etc.)


  19. p.s. nu contest ca e o traditie frumoasa(si utila,ca oamenii sunt mai motivati astfel sa se pastreze curati,de frica rusinii 🙂 ),dar nu o pot integra in contextul invataturilor neoprotestante


  20. care este problema cu Darul, Ioa?

    Irina, orice alt păcat este făcut în afară de trup, da, ai dreptate cu ginerică şi lui ar trebui să îi luăm floarea din piept 😉

    Nu ştiu de ce a făcut Dumnezeu invenţia asta nedreaptă ca numai fetele să fie virgine şi să îşi piardă virginitatea, nu ştiu, de ce la băieţi nu se poate cunoaşte nicicum. PE drept mi-e ciudă!

    Da, frica ruşinii… a fost odată. Acum, aşa cum îţi spuneam, nu prea îi mai pasă nimănui.


  21. ca sa discutat si despre obiceiuri si traditii, ar fi fain sa incerca sa vedem totusi de unde se trag incet sa ajungem la esenta nunti fara decorurile traditiei si si influentele altor culuri.
    De exemplu stiu ca furatu miresei provine dintrun vechi obicei de dupa vreamea robiilor, in care stapanii furam miresele robilor, le aveau pentru o noapte si pe urma le redadeau… ei bine obiceiul sa transormat in zilele de astazi ca un veritabil program de show la nunta… in care mirele suna pe nush cine afla unde ii mireasa si pana la urma nuntasii raman ore fara mire si mireasa… timp mort… poate ca nu ii cel mai bun si poate ca ii socant dar cam asta ii.


  22. uhuhu, furatul miresei, alt obicei oribil! Bine că mi-ai amintit… Adică rău că mi-ai amintit că iar mă duc după emetiral 🙂

    Ai dreptate, obiceiurile acestea au rădăcini păgîne şi sînt menite să excite minţi înclinate spre perversiune, aşa un pic, pe ici pe colo… Cred că Dumnezeu ne-a dat creier pentru ceva mai mult decît atît… Cred că Dumnezeu ne-a dat creier. Punct. Afirmaţia asta ajunge ca să nu mai fie încurajate astfel de jocuri neroade.


  23. Nu înţeleg care este scopul darului. Adică… doi oameni se căsătoresc, şi organizează o sărbătoare/petrecere pentru familie şi prieteni. Dacă vor aceştia să dea un cadou, slavă Domnului, dar bani?…
    Şi am auzit diverse socoteli… „păi la mine la nuntă a dat atât, nu pot să dau mai puţin… dar nu îmi permit şi mai bine nu merg deloc”…
    Mi se pare foarte ciudat. Şi mă întreb de unde vine obiceiul…


  24. Motivu e, draga Ioana, ca transformam totul intr-o imensa afacere, cu investitii, tranzactii si profit. Plus fitzele: ca de, ce-o sa zica lumea daca n-ai aia si aia, daca la tine e mai saracacios decat la ala dinaintea ta, etc.? Si asa apar cheltuieli inutile; dupa aceea incercari disperate de a recupera banii.


  25. Da…. totul foarte romantic pentru o nuntă!:D Oare Dumnezeu binecuvintează aşa un început financiar al unei familii? Eu vreau TOATE binecuvântările. Cred că se poate face ceva cu înţelepciune şi chibzuinţă.
    Poate fac eu o revoluţie 😀


  26. Am observat asocierea dintre nunta unui barbat cu o femeie si nunta lui Cristos cu biserica. Nu cred ca vreuna este metafora celeilate ci amandoua sunt distincte dar cu o puternica legatura intre ele.

    Si ma bucur de iertarea totala pe care a acordat’o Cristos bisericii in ciuda infidelitatilor dinainte si uneori dupa cunoasterea Lui.


  27. Ioa, daca faci o revlutie la nunta, vin si eu! Dar sa fie intru cele bune. Abia astept.
    tine-ne la curent!

    Mai e mult? 🙂


  28. Am oficiat zeci de casatorii, poate ca am ajuns la 100, da, cred ca da, Daca puneti cam 10 pe an, in medie, si sint pastor de 13 ani, calculati voi.

    Daca vreti o nunta fara discutii, mai bine lasati-va de nunta.

    asa ceva nu exista,
    faceti nunta asa sa va placa voua!!!

    Voi sinteti mirii, nu trebuie sa o faceti de data asta pentru bunici, pentru nasi, pentru rudenii, nici macar pentru tata si mama, este nunta voastra, trebuie sa va oglindeasca pe voi, si daca sint oemani frumosi pe dinauntru atunci nu ma tem de ce va iesi in afara!

    Si sint sigur ca nici parintii nu se vor supara… dar circotasii….cu siguranta vor comenta.


  29. Este mult mai usor a critica si a scoate in evidenta ceea ce pentru unii este ‘neconventional’ pentru neoprotestanti, insa totusi, o raza de lumina si macar o idee catre o solutie ar ajuta mai mult decat va puteti inchipui. Este nunta celor doi, nu inteleg de ce trebuie altii sa-si „bage nasu'”! Sunt de parere ca cei doi, mantuiti fiind, trebuie planuiasca activitatile incluse avand in minte ca Mirele este si va fi prezent in orice clipa. Danseaza daca nu te deranjaza sa o faci si inaintea Domnului, bate din palme pentru El si pentru cei doi, fi bucuros cu o inima curata!


  30. Se pare că mai e ceva de reglat la mine… sau la el. Vă anunţ când suntem gata 😀


  31. […] info By Ioa Categories: Credinta În peisajul dezbaterilor 1 şi 2 despre nunţi de ;a href=”https://patratosu.wordpress.com/” […]


  32. Si eu am de adaugat cate ceva despre nuntile noastre. Incep cu o intrebare pentru surorile casatorite: de ce nu isi acopera capul in timpul servciului religios din biserica, indiferent de biserica? Li se strica coafura?
    Anul acesta am fost la vreo 5 nunti. Nu inteleg chestia cu ciocanitul paharelor de catre nuntasi, semn la care mirii trebuie sa se sarute, mai lung sau mai scurt, mai pe fuga sau mai pasional, dupa indemn. Cat despre muzica, am fost la o nunta odata unde, la un moment dat, atentia auditiva mi-a fost intrerupta de cuvintele cantecului de pe CD ce intretinea atmosfera „you’ll gonna be mine tonight”, refren ce se repeta mai des decat ceea ce inseamna un refren. Morala: mai bine sa nu stii limbi straine, n-ai dureri de cap, atata timp cat melodia e linistita. Si altele.


  33. interesanta discutie,am citit ambele parti ale acestui post, orice lucru are 2 fete, depinde care fata vrem sa o vedem,inevitabil ce cred unii ca e bine altora li se pare rau si invers. cu ajutorul Domnului,voi avea si eu nunta la anu.eu si viitorul meu sot ne dorim ca de altfel toti miri, ca ziua nuntii noastre sa fie una deosebita,cei dragi ai nostri sa ia parte la binecuvantarea ce ne=o da Dumnezeu si sa se bucure alaturi de noi.sunt SIGURA ca dorinta aceasta va di implinita doar intr-o masura.tin sa precizez ca viitorul meu sot este singurul pocait din NEAM.m-am stresat si ma stresez cum sa impac cele doua tabere,ai mei majoritatea pocaiti ai lui toti nepocaiti.bineinteles ca nu se va bea,nu se va dansa si nu pt ca ne-au impus pastorii sau parintii mei pocaiti ci pt ca prin asta reflectam credinta noastra.am ramas surprinsa sa aud ca unii miri isi aleg textu din care sa se predice si ce anume sa li se predice,eu cred ca Dumnezeu vorbeste prin alesii lui,ii calauzeste cu Duhul Sfant deci sa ii spun pastorului ce as vrea sa aud mi se pare ceva de genu ca i=as „pune cuvinte in gura lui Dumnezeu”.cred totusi ca este necesara putina organizare si coordonare intre miri si pastori..pana la urma pastorul care stie back ground-ul mirilor,care are in fata lista ofertelor de slujire va fi suficient de intelept sa aleaga ce este mai potrivit lasandu-si suficient timp pt predica,bineinteles ca la randul lor miri trebuie sa isi sfatuiasca invitatii care doresc sa zica ceva,sa slujeasca sa o faca cu cumpatare tinand cont de ceilalti.
    revenind la ce am spus de dilema mea cu cele 2 tabere, sunt sigura ca nu am cum sa impiedic cateva lucruri,si anume: sper ca toti cei prezenti la nunta mea din respect pt credinta noastra sa lase toate obiceiurile lor specifice altor credinteacasa,sper dar am un sentiment ca se vor mai trezi 2,3 care o sa isi aduca rezerve de bautura ,de fumat ce sa mai zic..bineinteles ca eu am sa incerc sa evit cat pot dar nici nu am sa pot alerga in ziua nuntii mele sa ii verific pe toti si uite asa sunt aproape sigura ca vor aparea discutii..ca nici noi pocaitii nu vrem sa intelegem uneori ca asta e modul lor de a exista si ca desi nu ne place trebuie sa le dovedim dragostea noastra prin tolerarea lor(sa nu se inteleaga gresit,eu ma gandesc acum strict la experienta mea,nu stiu cati s-au casatorit cu singurul pocait din neam,si daca e cineva sa imi spuna ca mi-ar prinde bine niste sfaturi):) cred ca aproape toti cei care s-au casatorit pot spune ca au avut parte de discutii si nemultumiri,aceasta este realitatea…daca cei de varsta a doua si a treia sunt multumiti cu siguranta nu vor fi cei tineri care ar vrea ca nunta sa fie up-datata la timpurile noastre, si daca vor fi cei tinerii multumiti sunt sigura ca nu vor fi ceilalti,ca prea s-au intins lucrurile…eu cred totusi intr-o oarecare balanta si sper sa fie si partea 3 unde poate o sa ne directionati spre ceea ce ar trebui sa fie o nunta si avand in vedere ca sunteti pastor de atata timp si ati participat la atatea nunti puteti sa ne dati niste sfaturi…cine vrea sa ia aminte, iar cine nu vrea sa ia aminte macar sa nu aiba ocazia sa zica: nu am stiut.
    astept cu nerabdare:)


  34. draga Hatshepsut, vrei sa impaci ambele tabere, nu ai sa poti, dar crede-ma, incerca sa faci o nunta decenta si frumoasa „ca la pocaiti”, dar cu bun gust, oamnenii de bun simt si cu bun gust din ambele tabere o vor aprecia,

    incearca numai.


  35. Despre bani… sau dar… In strainatate, cel putin Anglia, tatal miresei suporta toata cheltuiala nuntii (tatal meu avea partu fiice de casatorit, sacaru!) si deci se dadeau daruri cuplurilor. Aici in Romania, tatal miresei nu numai ca nu-si permita sa-i faca nunta, dar probabil ca nici o masa in familie mai mare nu si-ar permite! Si nici attal mirelui… atunci… nuntasii trebuie sa participe, nu? 🙂


  36. Pt ca sa vorbit putin si impotriva „dansului miresei” care se pare a ajuns si la unele nunti neoprotestante…as fi curios sa stiu care este pozitia biblica la capitolul asta. Max Lucado (un evenghelic crestin american) sugereaza in una din cartile lui ca Domnul Isus ar fi dansat cu mireasa de la nunta din Cana, si se stie ca f multi americani (f evanghelici si seriosi in teologia lor), nu au probleme cu dansul si nici cu vinul (se pare ca nici Domnul Isus nu a avut probleme cu vinul – va rog sa nu-mi dati varianta cu vinul fara alcool pt ca e falsa). Am impresia ca unele (sau chiar mai multe) traditii neoprotestante romane sunt mai multe legalisme. Fara indoiala ca ele au o „infatisare de intelepciune” (Coloseni 2), dar cred ca sunte intemeiate pe porunci omenesti.

    Ferice de cel ce nu se osîndeşte singur în ce găseşte bine (Romani 14).


  37. P.S. The glory of God is man fully alive! (Irenaeus)


  38. da, ştiu cine este Max Lucado şi sînt foarte curios cum anume a ajuns dînsul la concluzia respectivă.

    Nu cred în vin fără alcool. Domnul a făcut cel mai bun vin cu putinţă la nunta din Cana, dar nu cred că a dansat cu mireasa eptnru că tradiţia evreiască i-ar fi interzis acest lucru.

    O scenă excelentă tot în Fiddler on the roof, dansul sticlelor, este o imagine a felului în care se desfăşura un dans de nuntă la evrei.

    De acord că unele lucuri sînt pur legalism. Dar de osîndit este şi celălalt tip de legalism, eu nu mă osîndesc singur să vin desculţ la amvon, dacă nu mă înţelegeţi şi vă uitaţi numai la degetele mele de la picioare în loc să fiţi atenţi la predică, atunci sînteţi bătuţi în cap, închişi, astupaţi… etc.

    Ferice de cel ce nu se osîndeşte singur în ce găseşte de bine, corect şi respectă pe ceilalţi fraţi în lumina dragostei şi în dragostea faţă de Lumină.


  39. Sunt de acord cu tine – in special cu concluzia.
    Cu privire la dansul evreiesc – e f f improbabil ca barbatii ar fi dansat cu femeile in Palestina primului secol, dar probabil ca nici dansul din Fiddles on the Roof nu reprezinta corect obiceiurile de atunci. E clar ca Lucado speculeaza in aceasta carta (nu-mi amintesc exact unde am citit sau auzit), cred ca vroia doar sa spune ca Domnul Isus era un om „de viata”, un om care nu-i era teama sa se bucure etc. Poate vroia sa foloseasca intamplarea de la nunta din Cana intr-un mod similar cu Dostoievski -?
    Blessings.

    P.S. Cand ai timpul sa mentii site-ul asta?
    Sper ca ai un asistent sau asistenta 🙂


  40. D-nule Patratosu, poate unii au uitat ce inseamna o nunta decenta. Ar fi frumos un post in care sa prezentati aspectele uitate, cele pozitive, o nunta a la patratosu’.


  41. buna, sunt din pitesti si in iulie am nunta, merg la biserik evanghelik si in general la cultul nostru sunt foarte plicitisitoare nuntile si mie teama k si la a mea poate va fi la fel,sunt in cautare de ideei,de un program decent dar distractiv,pt toti invitatii, va rog care cum ati fost pe la nunti crestine si va placut un joc, ceva ideei placute de acolo, va rog sa-mi lasati un mesaj pe email : florinamarin at yahoo dot com
    va multumesc mult!!!!


  42. Pai draga Florina eu zic asa:

    daca te plictisesti,
    ia vreo doi manelishti fac ei muzica
    faceti un program de asta cu hora si dans shi beti o gramada

    uite mai sus ca are patratosu idei
    mult zgomot, cazaturi, fa de ras pe cineva, fa jocuri de alea ca la revelioanele noastre de tineret la care te simti subdotat mintal, shi la gradinitza jucam jocuri mai dashtepte!

    Asta-i tare, sa iei idei prin email pentru propria nunta…… Doamne mare eshti!

    Doamnne, mare e gradina ta! Sorry, nu vreau sa te ofensez, dar fa-tzi nunta frumoasa, Florina, nu comica, surioara draga! 🙂

    Patratosule, cand deschizi o agentie de consultantza in domeniul petrecerilor pocaiesti, nuntzi, botezuri, binecuvantari de copii, logodne 🙂

    You made my day!!!!!!!!


  43. Povestitorule ai uitat partea de „daruri”, chestia cu nasul.
    O glumita, un cantecel, o poezie si cel putin un DJ pe masura. 🙂


  44. Chiar stie cineva un DJ pe masura?
    Exclusi predicatorii. Nu de alta dar sunt pline bisericile de astfel de DJ.


  45. Mi-a povestit cineva ca a fost la o nunta ortodoxa(ortodocsi conservatori)
    unde s-a baut foarte ,foarte putin,si nu s-a dansat,
    nu au fost distractii lumesti,

    dar tot asa la o nunta…….. „de a noastra” unde crdinciosii ieseau afara si fumau pe ascuns,la care un „necredincios” si-a pus intrebarea”de ce nu o fac pe fata?”
    Fiecare sa-si faca nunta precum ii cere sufletul.

    Iar hainele de mireasa la fel.
    Uneori sunt „golase” miresele noastre.


  46. Florina draga, insist să te conving să nu te faci de rîs!

    Ia-ţi o brăţăruşă din aceea cu WWJD şi după aia apucă-te de organizat nunta!

    Dacă Isus ar veni la nunta ta ca invitat în trup, în carne şi oase, ar juca jocurile alea stupide?
    Ce-ar trebui să se întîmple la o astfel de nuntă?

    Ei, uite aşa să îţi faci nunta!


  47. Dak D-zeu ne iarta atunci cand venim in fata Lui ne marturisim pacatele, ne cerem iertare si ne pocaim, NIMENI nu mai are dreptul sa ne judece…Iar cei care se poticnesc, in loc sa citeasca din Biblie, sau sa se bucure cu tot cerul pentru intoarcerea unui pacatos, judeca !!Cum ramane cu : nu judeca ca sa nu fi judecat? sau ‘caci toti am pacatuit si suntem lipsiti de slava Lui Dumnezeu’..sau ‘dar El a murit pentru pacatele noastre…’Si atunci mai conteaza ce culoare are rochia sau dak ceremonia are sau nu loc in fata altarului?Oare cate fete si cati baieti intr-adevar curati mai sunt azi in biserici? Care sa nu fi pacatuit nici cu gandul?Ptr ca Biblia spune clar k e totuna dak faci, sau dak gandesti…Si atunci ei de ce au drepturi, iar noi pacatosii-iertati nu? Va amintiti povestea cu fiul risipitor? Si bucuria tatalui sau atunci cand s-a intors el? Oare l-a pedepsit?Sau l-a pus la colt? CATEGORIC NU!! Atunci noi de ce judecam si punem etichete? In numele cui? Mai spun doar atat: cine e fara de pacat sa arunce primul cu piatra….


  48. […] avut o întîlnire la Fabrica de bărbaţi legată de a acest subiect care, şi cu alte ocazii, a stîrnit destul de multe discuţii. S-au exprimat mai multe cerinţe cu interes […]


  49. Frate Marius mie mi-a placut faza cu hartia creponata! Ati descris-o intocmai!
    Cat despre nunta ce sa zic!
    Trebuie sa-ti placa toata parada cu domnisori de onoare, flori, ….s.a.
    Daca nu o faci te barfesc ca esti zgarcit si nu vrei sa cheltui bani ca doar o data te casatoresti!
    Asa e!



Lasă un răspuns

