h1

„Cel mai bun prieten al omului”

Septembrie 14, 2007

Inundaţiile au trecut din nou peste ţară. Au lăsat în urmă multe lacrimi, frustrări, mînii pe care oamenii nu ştiu încotro să le îndrepte, spre Dumnezeu, spre guvernanţi, spre cei de la Bucureşti, spre primari, spre pădurari?

Televiziunile s-au întrecut în a ne oferi imagini din timpul potopului cu diferite titluri, care de care mai incitante „ape şi lacrimi”, „din nou potopul” etc.

Imaginile au fost însoţite de comentarii din partea reporterilor aflaţi la faţa locului. Soluţia arhicunoscută.

Inundaţiile astea au fost la fel ca cele de anul trecut şi cu cele de acum doi ani.

Între sutele de imagini am remarcat două:

1. o bătrînă filmată în timpul nopţii, printre liniile de apă, că nu mai erau picuri, erau numai linii albe oblice peste ecran. Ieşea din casă cu un nepoţel agăţat de o mînecă, ajutată de un fiu sau un ginere şi în braţe avea un televizor învelit într-o pătură. N-a fost singura imagine de felul acesta.

Într-un interviu cu unul dintre localnicii din Tecuci cărora le-a fost spulberată averea primele cuvinte pe care acesta le-a rostit au fost

„Nu mai avem nimic, şi televizorul, pe care încă îl plătim la bancă l-a luat apa”

2.  A doua imagine, de pus lîngă acestea, un cîine mort în lanţ.

Ce înseamnă asta?

Că nenorocirea oamenilor nu este de plîns? Ba da! De plîns, dar mai de plîns este că locul celui mai bun prieten al omului a fost luat de altceva.

Poate că potrivit şi cumsecade ar fi fost ca, în locul televizorului din braţele bătrînei să fi stat copilul, nu avea mai multe kilograme,

Poate că în loc să se fi repezit cu plasma în braţe afară din casă, proprietarul cîinelui ar fi trebuit să-l dezlege pe bietul animal.

Nu ştiu, cine ştie? Eu nu stau la casă.  Poate judec greşit. Nici cîine n-am.

Dar mi se părea nenorocirea mai puţin gravă dacă alte lucrurile ar fi stat mai prejos de fiinţe.

One comment

  1. […] ce fusese o întrebare timidă a fost reclamat la toate oficiile. Ca unul am scris despre cîini cu simpatie care mi-am plîns cîinele mort, conside că am suferit pentru cauza atît de bine descrisă de […]



Lasă un răspuns

