h1

Ce este o „autosuspendare”? categoria „Politică”

Septembrie 26, 2007

Aşa cum vă spuneam, ieri am fost la Consiliu.

În aer au plutit mai multe întrebări, dar una era în mintea tuturor. A fost pusă şi la mine pe blog de cineva sau de mai mulţi, nu ştiu.

Din politeţe şi ca să nu se inflameze atmosfera, nimeni n-a îndrăznit să aducă din nou chestiunea pe tapet. Prea mergeau toate bine, am reuşit să ne despărţim cu zîmbetul pe buze (nu pe toată gura, numai pe buze! 😉 )

Chiar înainte de rugăciunea finală, mi-am luat inima în dinţi şi l-am rugat pe secretarul general să ne explice cum stă treaba cu „demisia din partid”, demisie promisă în plin Congres, demisie cerută de tot Congresul pentru tot politicianul-pastor.

Preşedintele ne-a îndemnat spre rugăciunea finală şi momentul lămuririi publice a fost ratat, dar eu am apucat să fiu aproape lămurit, dar nu cu totul.

L-am întrebat direct pe pastorul Tuţac: „Nu ne lămureşti cu demisia, cu politica?”

Secretarul general mi-a spus verbatim: „M-am autosuspendat!”

Mă declar complet profan în ceea ce priveşte ştiinţa politică, dar sînt filolog. Sesizez un alt termen: nu este demisie, este autosuspendare.

Ce înseamnă diferenţa dintre cele două?

Lămuriţi-mă şi pe mine, vă rog! E acelaşi lucru? Este un lucru diferit? Este ceea ce s-a promis congresului sau este mai puţin decît atît? Este mai mult?

O autosuspendare poate fi din funcţie, autosuspendarea poate fi şi din partid? Demisia poate fi, de asemenea, din funcţie, putem imagina o autosuspendare din partid? Legea, habar n-am care, utilizează aceşti termeni?

Victor Ponta s-a autosuspendat din funcţia de vice al partidului, dar a rămas membru de partid. Asta ce înseamnă, că este sau nu este personaj politic?

Nu ştiu, poate unii dintre voi cunosc mai bine aceste lucruri. Eu una ştiu: urăsc să fiu dus cu pluta! Asta nu vreau!

Şi mai am o chestie, sîmţesc imediat, uite-aşa, cînd  cineva încearcă să mă ducă cu vorba, să se ascundă în spatele cuvintelor şi artificiilor destul de ieftine de cancelarie.

Eu aşa simt, că sînt dus „cu preşul”, „cu pluta”, „cu vorba”… dar politica nu se face „pe simţire”, nici politica de cult nu se face cu naivitate.

Sancta simplicitas! Fericit cel care îşi pune mai puţine întrebări şi care nu suferă de prea multă luciditate, dar, ce să-i faci?  Fiecare poartă crucea lui.

Dacă totul este ok, am pus o întrebare, n-am dat cu parul….

Şi totuşi…. de ce simt că nu este chiar totul ok?

50 comentarii

  1. Marius,
    Am mai spus-o intr-o postare anterioara (o stim si noi din experienta institutiei in care lucram amandoi): demisia este o cerere scrisa de incetare a activitatii cu efecte juridice, economice etc. imediate. Autosuspendarea e un „tehnica” de prostit poporul. Fr. Tutac s-a autosuspendat din ce? Din statutul de membru al PD? Din functia de consilier judetean? Si de ce, ma rog, nu ti s-a raspuns in plen? Banuiesc de ce: daca fratii auzeau in plen ce ai auzit tu in particular, nu prea cred ca le mai venea cheful sa se roage. Ba nu! Se rugau altfel… Chiar nu glumesc; treaba asta e cat se poate de serioasa. Sper ca nu face fiecare ce-l taie capul in cultul baptist si asta de sus in jos!


  2. nu cred in slujirea la doi stapini !cind esti membru uniu partid te identifici cu statutul partidului respectiv.ce m-a impiedicat sa ma inscriu intr-un partid ..? statutul..oare care este pozitia PD la :homosexualitate , avort, casatorii repetate, concubinaj..Augustin avea dreptate sunt doua imparatii cu doi stapini, una paminteasca si una cerasca;in „Cetatea lui Dumnezeu” si sunt in contrast.nu poti sa fii in conducere la amindoua..!una te trage in jos alta in (I)SUS


  3. Chiar m-am amuzat cand mi l-am imaginat pe Ionel Tutac suspendat (fie si „autosuspendat”)… De picioare, de o mâna… Deasupra unui… ce vreti voi!
    Mai in gluma, mai in serios, cred ca autosuspendarea este gestul final al lui Iuda. Nu-i asa ca si el s-a autosuspendat?


  4. Cumpar exprimarea asta fara bani si fara plata:”a suferi de luciditate”. Ce boala rara. Vreau sa fiu bolnav. Domnu’ sa-ti dea har frate C.


  5. sufar de naivitate cronica in zona asta si banuiesc ca nu sunt singurul. e bine ca incerci sa luminezi, cumva, tenebrele.

    congrat pt blog

    salut


  6. ana lu’manole, diferenta e urmatoarea: Iuda s-a autosuspendat de o funie, herr Tutac s-a autosuspendat de citeva cuvinte…macar daca erau scrise


  7. frdan, adam, ştiţi cît de tare doare luciditatea?
    doare şi cînd stai singur, dar mai tare doare cînd te întîlneşti cu alţii.

    Libiu şi Cornel, noi putem să ne revoltăm pe aici, intuim că nu este prea drept ce se întîmplă, dar …
    Pînă la urmă Domnul este cel care judecă şi pune lucrurile în rînduială.

    Eu consider că mi-am făcut datoria de profet, să nu spun răului bine şi binelui rău, să nu acopăr rănile poporului.

    Am spus a doua zi după Congres că aşa se va întîmpla. Din nou regret că am avut dreptate!


  8. prin clasa a 10-a am ramas foarte impresionat de tehnica iezuitilor, asa cum o prezenta Pascal in „Scrisori Provinciale”…cam aceeasi tehnica este folosita in cazul de fata (sigur nu este catolic fratele?); apelarea la gaselnite, doar ca sa ne fie noua bine.

    aici nu mai e vorba de morala, ci de bun simt


  9. Si, totusi, ce se poate face? Nu numai in privinta lui Ionel Tutac. Nu am fost la consiliul de ieri, insa am fost la congres, unde unii au cam luat-o in plin cand au vrut sa zica una, alta. Cum poate fi luat la intrebari Ionel Tutac? La modul oficial, nu la telefon, pe strada sau mai stiu eu unde.


  10. Ce se poate face?

    Deja facem! Asta-i!

    Tot ce trebuie să faci este să pui lumina pe locurile unde unii ar dori penumbra. Atît.

    Atunci se văd faptele luminii săvîrşite de fiii luminii.
    Acelaşi lucru trebuie făcut faţă de oricine este într-o funcţie de conducere publică.

    Dacă fratele Nelu Tutac traieste în lumina în acest domeniu, nu are de ce sa se teama.

    Dacă lucrurile nu sint clare, atunci frăţietatea se va sesiza şi sînt mijloace de interpelare, conferinţele naţionale anuale, consilii etc.

    Deocamdată nu s-a dat nici un fel de comunicat în această privinţă.

    La următoarele „Ştiri baptiste” vom afla despre ce est vorba .


  11. Candva – sigur, fara sa stiu prea multe detalii formale – am aflat despre cativa care au fost pusi sa-si dea demisia. Asta cum s-a chemat? Demisie indusa?


  12. aici e cu totul altceva, A DAma, cu totul altceva,
    nu l-a pus nimeni să îşi dea demisia,
    este un conflict de interese,

    în momentul cînd am ales să devenim păstori, odată cu această alegere, au sosit la pachet şi alte consecinţe.
    Ca pastor, ca persoană publică, sînt conştient că viaţa mea are limitări la care un enoriaş nu trebuie să se supună.

    Am fost perfect conştient de aceste lucruri cînd am acceptat hirotonisirea.

    Nimeni nu l-a obligat pe fr. Tutac sa intre in politica, dacă are dar pentru chestia asta, ori lasa capra, ori lasă varza.

    Trebuie făcute nişte alegeri şi drumurile acestea se exclud unul pe celălalt.

    Cine vrea să devină om de afaceri are alte condiţionări şi tot aşa…

    Dacă mă faceam „balerină” 🙂 , azi nu puteam mînca omletă. Prefer omleta 🙂


  13. Si eu cred ca aceasta asa zisa autosuspendare este praf aruncat in ochii oamenilor. Ce inseamna aceasta autosuspendare, ca atunci cand nu va mai fi secretar generala va reveni din nou in politica?


  14. Mai ştiu şi alţii că s-a autosuspendat? 😀


  15. Autosuspendarea este un artificiu care isi are izvorul intr-o lacuna normativa a statutului partidului. Desi aparent este vorba, la fel ca in cazul demisiei, la o renuntare unilaterala la o anumita functie, diferenta apare la modul in care cele doua acte juridice opereaza in timp. Astfel, daca demisia, odata ce si-a produs efectele, conduce la incetarea definitiva a raporturilor cu formatiunea respectiva, o eventuala reluare a raporturilor trebuind sa parcurga procedura de incorporare ab initio (cerere, analiza etc), in cazul suspendarii (fie ea autosuspendare sau conventionala ori legala),situatia este temporara, reintegrarea pe functie urmand a se face de la momentul incetarii cauzei care a produs-o, persoana fiind reintegrata cu statutul identic detinut inainte de suspendare.


  16. Cred ca fratele Tutac s-a autosuspendat! Nu sunt motive sa nu credem acest lucru. Am auzit ca tot asa si fratele Talos a ramas Directorul Executiv al Casei de pensii desi s-a pensionat. 🙂 Consilerul juridic (sora Directorului Executiv adica fara vre-un interes direct in a-l sustine de fapt in UBR se pare ca nu exista o prevedere in ce priveste conflictul de interese) a spus ca pensionarea nu este demisie. 🙂 Este clar ca atunci cand formulezi o demisie o faci deoarece pleci altundeva. Fratele Talos s-a pensionat adica a plecat la pensie. Cred ca s-a autosupendat si dansul. 🙂

    Gigel


  17. Adică „Am luat o decizie, dar există o posibilitate mare să mă răzgândesc la un moment dat. Îmi păstrez acest drept de a mă răzgândi.”
    Ca şi cum: ochiul meu e rău, îl scot, că aşa zice Biblia, dar îl ţin în buzunar, poate mai am nevoie de el totuşi.


  18. […] in Conducere, D’ale baptiştilor. trackback Pentru a putea patrunde semnificatia acestei “autosuspendari” din politica, a secretarului general al Uniunii Bisericilor crestine Baptiste din Romania (UBCBR), ar trebui sa […]


  19. am incercat un posibil raspuns la intrebare pe blogul meu. nu l-am postat aici ac si comentariu pentru ca l-am scris in graba si probabil il voi mai ajusta. 🙂


  20. Cu privire la intrebarile voastre sunt informatii pe internet care va pot lamuri asupra acestor lucruri.
    Autosuspendarea nu e o optiune.
    Trimit linkurile: * http://www.cjtimis.ro/componentacjt.php in caz ca este o greseala de redactare ar trebui sesizat Consiliul Judetean Timis.
    * pe acelasi website puteti gasi informatii privitoare la incetarea mandatului de consilier judetean.
    * http://www.pd.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=28&limit=1&limitstart=4 website-ul Partidului Democrat…
    … se poate ca notiuea „autosuspendare” e o notiune noua in dreptul Romanesc, ce nu e prezentata in statutul partidelor politice…


  21. Pierderea calitatii de membru http://www.pd.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=28&limit=1&limitstart=4
    Art. 35. (1) Calitatea de membru al P.D. se pierde prin retragere, radiere sau exludere.
    (2) Retragerea are loc in baza si la data depunerii cererii scrise de demisie, ca expresie a vointei liber exprimate a persoanei in cauza. Cererea scrisa impreuna cu carnetul sau insemnele apartinand partidului se depun la B.P.L. pe teritoriul careia persoana figura ca membru, care o transmite SRUMGC al B.P.J. (BPSMB), pentru scoatere din evidenta
    (3) Radierea se face de catre SRUMGC al BPJ (BPSMB), la propunerea BPL pe teritoriul careia era membru cel in cauza, numai in urmatoarele cazuri:
    – neplata cotizatiei timp de mai mult de un an calendaristic,
    – inscrierea intr-un alt partid sau formatiune politica,
    – declararea ca independent a acelui membru care ocupa o functie aleasa sau numita, in afara partidului, cu sprijinul politic al acestuia,
    – deces
    (4) Exluderea se hotaraste in conformitate cu prevederile art. 26-32 din prezentul statut
    (5) Demisia devenita publica nu mai poate fi retrasa de persoana in cauza si nici oprita de vreo alta persoana sau institutie a partidului.


  22. Dragă Cristi, mulţumi pnetru lămuriri. Pentru mine începe să fie destul de clar.

    Mai aştept doar să îmi confirme un om politic în carne şi oase care să fi avut experienţa de partid ca să ştiu cum stau lucrurile şi practi, nu numai teoretic, avînd în vedere că în politică există şi acele situaţii „speciale ” pentru care nu există acoperire în statut 🙂

    Mulţumesc Alex, de asemenea, pentru lămuririle tale de jurist.


  23. draga Gigel,
    cred că nu ai informaţii corecte

    tu spui

    „Am auzit ca tot asa si fratele Talos a ramas Directorul Executiv al Casei de pensii desi s-a pensionat. :)”

    Nu este adevărat. Fratele Talos nici nu şi-a dat demisia, nici nu s-a pensionat. L-am auzit cu toţi, cu urechile nostre contrazicînd o frază din raportul preşedintelui care sugera asta.

    spui, de asemenea, că sora … l-ar fi susţinut. Nu avea de ce pentru că nu este nici una nici alta, nici demisie, nici pensionare.

    mai spui

    „Este clar ca atunci cand formulezi o demisie o faci deoarece pleci altundeva.”

    Nu neapărat, poţi să pleci şi …. gata.

    Problema fr. Ionel Tutac este ori… ori…
    TRebuie să aleagă.
    Sper că va alege înţelept.


  24. Draga Marius,
    Il stiu pe Nelu Tutac mai bine decat il stii tu sau decat altii care-si dau cu parerea.Este UN MARE CARACTER.A ajutat enorm de multe persoane si a sprijinit bisericile din calitatea de consilier judetean.Congresul i-a cerut sa se retraga in partid,dar nu din Consiliul Judetean.Pe noi timisorenii ne asteapta un mare eveniment:evanghelizarea din iulie 2008 cu Franklin Graham pe stadionul din Timisoara.Daca omul acesta pleaca acum din Consiliu vom intampina multe piedici in organizarea evenimentului. Te stimez,dar imi pare rau sa-ti spun ca iti place sa arunci pe piata lucruri care inflameaza spiritele inutil.Tutac este caracterizat de multa modestie.Ar fi bine ca unii dintre voi,pastorii baptisi,sa il luati ca model.


  25. Timisoreanule,nu stiu cine esti,dar confirm spusele tale.Omul acesta si-a castigat pozitia in societate si in Cult prin munca,seriozitate,integritate.Cruceru ar fi bine sa se roage si sa citeasca Scriptura,nu sa arunce cu noroi.


  26. Stiati ca marturia lui Ionel Tutac aadus cinste baptistilor in Banat.Il stimeaza toti-baptisti,penticostali,ortodocsi;oameni simpli si reprezentanti ai autoritatilor.Sunt ortodox,dar raman surprins de rautatea unora dintre voi,baptistii.Ar trebui sa va pocaiti.Iar tu,Cruceru,cine esti ca pana acum n-am auzit de tine!


  27. Deci, scumpii mei timişoreanul, alex şi prietenul.

    Aţi căzut într-o capcană.
    Comentariile voastre nu puteau fi văzute, nu puteaţi să vă vedeţi comentariul unul altuia

    (in cazul in care nu sinteti aceeasi persoana, dar eu nu sint chiar asa lovit de banuieli…ca altii :))

    Tuturor celor trei comentarii le-am dat drumul la ora 20 54.
    Alex îi răspunde timişoreanului ca şi cum ar fi văzut comentul lui. Greşit. N-avea cum. Era o posibilitate în cazul în care vedea acelaşi comentariu postat cu cîteva minute mai înainte. (Uitaţi-vă la ore!)

    Băieţi, nu vă ţineţi de prostii, dacă nu aveţi experienţă cu internetul, cu blogul, cu chestii din astea.

    Deci, dacă sînteţi „toţi, Doamne, şi toţi trei”, v-aţi sfătuit împreună, dacă eşti singur Timişoreanu alias Alex (n-ai fost atent la chestia aia în engleză cu „moderation” 🙂 ), dacă eşti singur, atunci chiar o minoritate s-a apucat să îl apere pe Nelu.

    Dar voi reveni.

    Oricum te (vă) faci (faceţi) de rîs!
    Nelu merită apărători cu mai multă prezenţă de spirit!

    Succes.


  28. Şi acum îţi răspund „Timişoreanule Alex Prietenul” lui Nelu.

    Iată dar.

    De acord cu tine. Nelu este un băiat fain. Om de caracter. De ce să nu rămînă un om de caracte?
    Avram, Moise, David, Solomon, cu toţii au fost oameni de caracter… pînă la un moment dat.
    Nu-i greu să începi bine, este greu să sfîrşeşti bine, drag prieten. De aceea spune Scriptura să ne uităm la sfîrşitul lor de vieţuire.

    Da, înţeleg, sînt nepriceput la politica, dar nu prost. Dacă îşi dădea demisia din partid pierdea şi locul în Consiliul Judeţean. Asta-i miza, scumpilor (scumpule).

    A ajutat. Va mai ajuta. Slava Domnului. Chiar crezi că nu se poate face lucrarea Domnului decît trecînd pe la Consiliu???

    Dacă nu se poate face altfel, mai bine deloc! N-a fost evanghelizare cu Billy Graham şi pe vremea lui Ceauşescu?
    Să fim serioşi.
    Deci NElu se sacrifică ca Estera în casa împăratului ca să salveze evenimentul cu pricina???

    Măi copii!

    O minciună ţi se pare că este o chestiuţă aşa care inflamează inutil?
    Trăire în compromis în faţa întregii ţări şi frăţietăţi, o trăire cu două măsuri ţi se pare că este aşa un mizilic?

    Modestia înseamnă şi să îţi cunoşti locul. Locul lui Nelu este ori ca Secretar General ori în Consiliul Judeţean.
    Să aleagă! locul de sus, în politică, sau locul de jos, în slujirea fraţilor.


  29. Prietenule, tu spui:

    „Stiati ca marturia lui Ionel Tutac aadus cinste baptistilor in Banat.Il stimeaza toti-baptisti,penticostali,ortodocsi;oameni simpli si reprezentanti ai autoritatilor.Sunt ortodox,dar raman surprins de rautatea unora dintre voi,baptistii.Ar trebui sa va pocaiti.Iar tu,Cruceru,cine esti ca pana acum n-am auzit de tine!”

    Slavă Domnului pentru mărturia bună de PÎNĂ ACUM!
    de ce s-o strice tocmai acum?
    Nu te cred că eşti ortodox, te dai ortodox. De unde? Îţi spun în privat. Secret profesional! 🙂
    cine sînt eu? Un nimeni din perspectiva Domnului!
    Un păcătos mîntuit prin har.
    N-ai auzit de mine şi nici nu ai să auzi, nici la televizor, nici prin presă (sper! 🙂 )

    Încerc numai să îmi pun în negoţ talanţii pe care mi i-a pus Dumneze în cîrcă. Unul dinre ei este să spun cu toată gura ceea ce alţii spun pe la spate.
    Să vestesc de pe acoperiş, ceea ce se spune în cămări.
    Cam asta-i!


  30. da stati un pic. a fi consilier judetean nu inseamna „implicat in politica”?
    pai ziceau unii la Congres ca e de folos ca are acea pozitie pentru lucrarea Domnului, dar…….
    de fapt e o chestiune e principiu. respectam sau nu regulile pe care le-am creat? daca nu le respectam atunci sa le desfintam si sa facem doar atate reguli cate putem respecta si cate sunt de folos…….
    si daca asta e miza atunci sa se explice clar in fata Conferineti Nationale sau sa se convoace un Congres extraordinar, daca e necesar si congresul sa anuleze rezolutia daca e vital ca fratele Tutac sa ramana consilier pentru ca sa fie cu succes evanghelizarea de la anul…..


  31. fara sa isi dea seama tipii (tipul) i-a facut un mare deserviciu lui Nelu Tutac.
    Nu stiu cine l-o fi sfatuit, cine l-o fi rugat.
    Dacă îi este consilier sau aparator lui Nelu, atunci Nelu trebuie sa iasa urgent din politica cu asemenea aparatori si consilieri.

    Ma pricep eu mai bine la politica decit aceştia.
    Gafa mare! După mine „şi la mai mare”, băieţi!

    Şi-au dat cu stîngul în dreptul pentru că în comentariile cu pricina au scăpat o chestie care confirmă compromisul; chestia cu consiliul judeţean.

    Tocmai mi-a explicat un membru al consiliului judeţean cum stau lucrurile.
    N-am fost degeaba la concert în seara asta 🙂
    Dacă am timp, vă explic şi vouă.

    Să fim serioşi… asta-i mai gogonată ca toatele: Nelu Tutac ramîne consilier, se „sacrifică” pe altarul politicii pentru lucrarea Domnului???

    Doamne apără-ne şi păzeşte-ne! Mare-i grădina Ta, atotputernice, şi oamenii au scotocit toate colţurile ei ca să mai găsească plante păcătoase, că nu le-a ajuns copacul din mijlocul ei!


  32. Este evident de unde vine apararea lui Nelu din moment ce „aparatorii” fac referire la o asa zisa pensionare a lui Talos. Despre asa ceva nu aveau cum sa stie decit din intilnirea voastra de Consiliu al Uniunii!!! Nu stiu sa se fi publicat nicaieri o asa stire. Si virulenta cu care o ataca pe jurista e tot din aceeasi directie! Oare cine nu ii suporta pe cei doi? Nelu? Oti? Ivan? Profesorul? Toti la un loc?


  33. da, este adevărat, baptist curat, dar tu de unde ştii ce s-a discutat în consiliu?

    ce repede circulă bîrfa între noi!!! Ce nevoie mai avem de ştiri baptiste?


  34. Pai reiese acest lucru din comentariile celor trei si raspunsul dat mai sus la comentariile lor. Zice Gigel: „Am auzit ca tot asa si fratele Talos a ramas Directorul Executiv al Casei de pensii desi s-a pensionat.” Apoi continua cu un comentariu la adresa consilierului juridic: „Consilerul juridic (sora Directorului Executiv adica fara vre-un interes direct in a-l sustine de fapt in UBR se pare ca nu exista o prevedere in ce priveste conflictul de interese) a spus ca pensionarea nu este demisie.” Pai de unde a auzit? Cind s-a anuntat asta ca am cautat stirea si nu am gasit-o nicaieri? Cind a spus consilierul juridic ce a spus? In raspunsul pe care il dai lui Gigel si „celorlalti” zici: „L-am auzit [pe Talos]cu toţi, cu urechile nostre contrazicînd o frază din raportul preşedintelui care sugera asta.” Aaaa! Pai acum e clar unde s-a discutat asta!
    Inseamna ca ori e cineva din consiliu, ori s-a povestit peste tot si, asa cum spui, birfa circula repede printre noi, ori ei e chiar Nelu sau varu, ori asta are de-a face cu cei care iti monitorizeaza blogul. Dar, in ultimul caz, ajungem chiar sus, la pres…
    Da, chiar asa, nu era mai usor pentru secretarul general sa raspunda el, direct, barbateste, crestineste, pastoral, curat, cinstit si sa nu ne lase in ceata? Avea el oare de o asa aprare proasta si care il face mai rau de ris? Tacerea lui o fi avind de-a face cu politica? Ii pasa mai mult de partid, de pozitie, de banii pe care ii ia ca si consilier, sau de Biserica lui Hristos? Chiar nu conteaza ce au votat fratii lui in congres?


  35. baptist_curat stie, dar barbateste ar fi sa-si dea si numele adevarat; sint tare curios cine este..daca nu vrea sa-l dea pe blog, atunci pe privat (promit ca nu spun la nimeni):ionutandreipurel@gmail.com


  36. aha, acu inteleg…

    esti tare la logica, baptist curat, nu numai curat, dar si destept… adica treaz la minte, ceea ce nu este cazul celor trei, Alex, Prietenul si Timisoreanul, voi demonstra miine asta. Ca azi m-a apucat greata de ce au facut. Veti vedea miine de ce!

    stai sa vezi ce am miine dimineata despre aparatorii lui Nelu Tutac.

    TE doare capul!

    Acu, dupa cele descoperite, ma doare pe mine capul si ma duc dupa ….. emetiral 🙂


  37. […] cea mai mare este, aşa cum sesiza şi baptist curat, că cei trei şi alţii ca ei (care e unul) vorbesc despre lucruri pe care n-aveau de unde să le […]


  38. Nu cred ca vrea nimeni sa-l acuze pe Ionel. Doar sa respecte o hotarare a Congresului, daca credea ca nu o poate respecta trebuia sa nu candideze. Asa cum am mai spus autosuspendarea este praf in ohii oamenilor. Daca nu era Tutac in aceasta situatie (si era unul dintre „oamenii lui Negrut” cum zic unii…….) toti care-l apara urlau ca din gura de sarpe, si cereau demisia, dara asa……….
    Poate cei trei aparatori(sau doar unul) ar trebui sa stea mai linistiti si sa-l convinga sa respecte o hotarare a Congresului.


  39. sint foarte curios, Aurel, daca are curajul, ca unu este, sa isi recunoasca barbateste greseala si sa spuna „da, fratilor, asta sint, m-a luat gura pe dinainte, tin la Nelu, asta e…”

    Nimeni nu vrea sa il dea jos pe Tutac din nici o functie, nu-l vineaa nimeni, este vorba de un pricipiu, problema noastra, a romanilor este ca orice discutie de acest fel se sfirseste de genul „aha, ai ceva cu mine”,

    O discutie principiala este interpretate imediat ca atac la persoana.

    Aici, ca si in catul salilor de clasa nu este vorba de spre ORAdea versus Bucuresti, nici de ortodocsi versus baptişti,

    este vorba de o hotarire luata in Congres si de legile statului.


  40. Oare, ma intreb eu asa pe mine, in naivitatea mea, Nelu T. stie ce se scrie sau vorbeste zilele astea pe blog? Daca da, de ce nu spune ceva, sa dea o explicatie? Daca nu, de ce nu ii da cineva un telefon sa/i spuna si apoi sa explice? Poate cineva sa spuna cu siguranta ca Nelu T. stie discutiile si intrebarile care se ridica aici?


  41. „este vorba de o hotarire luata in Congres si de legile statului.” asta e cheia 🙂

    din pacate, e clar ca se politizeaza… chiar Aurel zicea ca daca in situatia fratelui Tutac ar fi fost altul apropiat fratelui Negrut (sa zicem Marius Cruceru) atunci cei care acum il acuza pe Patratos ca „vaneaza” greseli ar fi zis ca e musai ca „Cruceru” sa-si dea demisia….. si in mod sigur se gaseau vreo doi si de cealalta parte sa zica ca nu e chiar asa. 🙂
    dar acum discutam despre realitati, nu despre ce ar fi putut fi. avem un membru in Comitetul exeutiv care incearca sa respecte doar pe jumatate o hotarare a Congresului pe care nu a contestat-o si un membru din Consiliul uniunii care zice ca hotararile Congresului ar trebui respectate. Oare cine greseste?

    partea proasta e ca s-a ajuns aici. daca ar fi deschidere si transparenta cu adevarat, asa cum se spunea pe la Congres, atunci la Consiliu, fara sa aduca in discutie acest subiect alt membru al consiliului, presedintele si secretarul l-ar fi pus in fata fratilor din Consiliu si le-ar fi cerut sa ia impreuna decizia ce mai inteleapta care sa-l slujeasca pe Cristos si pe batistii din Romania. presupunand ca pozitia fratelui Tutac in Consiliul Judetean e vitala pentru lucrarea lui Dumnezeu.

    daca nu au fost abordata aceasta problema direct si tranasparent in Consiliu, asa cum se cuvenea, acum ca a ajuns in spatiul public ar necesita, dupa parerea mea o abordare prin credinta, curajoasa, transanta: un comunicat oficial in „Stiri Batiste” care sa fie citit in bisericile baptiste, care sa fie afisat si pe acest blog in care sa se explice in mod tranasparent situatia si decizia care s-a luat sau se va lua. evident ca acel comunicat trebuie sa vina din partea Consiliului Uniunii si sa fie urmarea unei decizii luate impreuna prin vot. Altfel sa nu ne miram ca 4 ani vom vorbi tot d etabere si de ce a facut sau nu a facut unul sau altul dintr-o tabara sau alta.

    am simpatizat cu ideea ca au ajuns „la putere” cei care s-au declarat „deschisi la dialog” si imi pare rau sa constat ca nu e chiar dialog „deschis” si „transparent”. cel putin nu asa inteleg eu dialogul in situatii tensionate si dificile ca cele reprezentate de situatia pastorului Tutac, a bisericii metanoia, etc.

    si daca tot sunt aici l-as intreba direct pe fratele Marius Cruceru: De ce vechea conducere nu a agreat ideea de a comunica cu baptistul obisnuit printr-o pagina web si prin alte mijloace de comunicare? De ce in ultimii 8 ani s-a stiut atat de putin despre ce se intampla in general in cultul baptist si in special acolo la varf la nivelul conducerii uniunii?


  42. Nicu S., Nelu T. citeste blogul meu!
    El mi-a spus.
    Stie exact tot ce se discuta aici!


  43. Revin…. nu cred ca este politizare aceasta problema (daca vreti) desi nu cred ca este problema, ci este asa cum bine spunea patratosu este vorba de un pricipiu, care s-a stabilit de un for de conducere a unui cult si care se pare ca este incalcat cu buna stiinta de catre unii din conducere.
    As intreba pe cei din conducere daca un credincios de rand era pus intr-o astfl de situatie de incalcare a unei hotarai ce masuri se luau.(vedeti unele cazuri de masuri, luate doar prin incalcarea unor principii baptiste).
    In legatura cu problema ridicata de Mircea ca vechea conducere nu a comunicat cu masele, este de domeniul trecutului, (de ce dezgropam mortii),aia afost atunci si acolo, sa vedem ce vor face cei noi.

    Domnul sa-i binecuzanteze.


  44. Aurel,

    se va transforma intr-o problema daca fratele Tutac nu va actiona in timp util cum se cuvine. 🙂
    sunt de acord intr-o anumita masura ca nu e sanatos sa „dezgropam mortii”, uneori nu e tocmai placut si atragator ce putem gasi, dar… sa nu uitam ca numai intelegandu-ne trecutul putem construi prezentul si….. 🙂
    nu putem sterge cu buretele trecutul pentru ca ce se intampla azi e in stransa legatura cu ce a fost inainte de congresul din 17-18 mai.
    Da nu e musai sa dezgropam mortii daca nu vrem, doar ca unii spun ca ceeea ce face Pataratosu in ultimele luni, scriind pe diverse subiecte ce tin de conducerea uniunii si de actiunile individuale ale unora dintre membrii Comitetului executiv, este interpretat ca „vanatoare de greseli” care il va impiedica pe presedinte sa depolitizeze uniunea si sa asigure unitatea despre care vorbea la Congres. In acest context, dintr-o data responsabilitate pentru nerealizarea a ceea ce s-a promis la Congres nu va mai fi a celor care sunt la conducere ci a celor care sunt considerati “vanatori”. :)si eu unul nu sunt convins ca e chiar asa judecand dupa stilul d ecomunicare se practica in „stiri baptiste”.


  45. draga Mircea,
    cred ca lucrurile sint foarte simple.
    1. despre ce morţi vorbim, care morţi se dezgroapă. Eu discut probleme de actualitate, de ieri şi mîine, nu p cele de la Congres cu securitatea, acelea erau dezgropari de morti, daca vrei

    2. Aceasta „vinatoare de greseli”, numeste-o asa, daca vrei, eu consider asta un act de luciditate urmat de comunicare si transparenta. Adica exact ce-a promis actualul presedinte.
    Intr-un dialog inainte de alegeri i-am promis acest lucru. Nu fac decit sa ma tin de cuvint.

    3. Greseli sint si vor fi. Nimeni nu taxeaza o ezitare administrativa, o intirziere, dar nu pot numi „greseli” minciuna si modul acesta politicianist rinjitor de a actiona. Parca plecasera „baietii rai”, „dictatorul si manipulatorul” de la Uniune. Nu?
    Voi continua sa scriu atunci cind vad jeg spiritual şi compromis împotriva moralei creştine. Nu-i pot spune „alb, fără pată şi zbîrcitură.”

    4. da, s-ar putea să fiu luat drept ţap ispăşitor că preşedintele şi secretarul general nu şi-au putut îndeplini obiectivele din cauza blogului meu.
    Deci toate planurile extraordinare, @întreg aliotmanul să se-împiedice de-un blog?” Să fim serioşi, cucoane!

    5. Îmi aduc aminte un cîntec de-al Phoenix-ului. E adevărat, mărturisesc că am ascultat în tinereţe 🙂 „Profetul cu ochii închişi”. Mă tem că toate profeţiile încep să mi se adeverească. Am o singură frustrare: PREA DEVREME!!


  46. frate Marius,
    trebuie sa fac niste clarificari:

    1. „dezgroparea mortilor” nu se refera la subiectele pe care le abordati ci este o exprimare al lui Aurel cu privire la intrebarea pe care v-am adresat-o intr-un comentariu.

    „si daca tot sunt aici l-as intreba direct pe fratele Marius Cruceru: De ce vechea conducere nu a agreat ideea de a comunica cu baptistul obisnuit printr-o pagina web si prin alte mijloace de comunicare? De ce in ultimii 8 ani s-a stiut atat de putin despre ce se intampla in general in cultul baptist si in special acolo la varf la nivelul conducerii uniunii?”

    2. Nu eu consider ca „vanati” greseli, dimpotriva, eu cred ca slujiti prin ce faceti, inclusiv pe fratii din Comitetul Executiv ii slujiti prin ce scrieti aici, chiar daca in aparenta ar putea crede ca le vanati greselile. sunt recunosctor Domnului ca aveti curaj si putere sa spuneti astfel de lucruri intr-un spatiu public de dezbatere. Nu e usor lucru sa fii profet.

    daca o sa aveti ceva timp puteti citi pe blog la mine un post numit „De ce baptistii maghiari (cetateni romani) au putut si noi…?” si cele 4 comentarii de acolo. de aici a plecat de fapt ce am spus in ultimele doua comentarii la acest post.

    3.


  47. Interesante lucruri discutati voi. A trebuit sa vin in Belgia si sa pierd timpul pe aici ca sa le citesc si eu. Dupa cate pot observa dupa noile alegeri de cult nu prea s-a curatat „tarina” asa cum se credea. Ii multutesc lui Dumnezeu ca nu se lasa batjocorit si scoate la lumina chiar si lucrurile intunecoase pe care „cei ai luminii” le fac la umbra. Chiar daca pe unii ii cam agata colturile „patratosului” il sustin sa continue ca merge bine. Domnul sa trimita lumina Sa peste noi toti.


  48. Chiar as fi surprins sa vad mesajul meu postat, insa vreu sa stie toata lumea ca ceea ce publici aici este o mizerie si o palma pe obrazul Lui Cristos. Ceea ce face patratosul aici e necinstit. Nu ti-e frica de D-zeu? . Pun spatiu sa nu insinuezi alceva.


  49. Uite, Tudor, că ţi-a apărut comentariul. Ti-am şi răspuns.

    Ti-am raspuns si la celalalt comentariu al tău.
    O palmă pe obrazul Adevărului este să caut să trăiesc în adevăr?
    Necinstit că am descoperit un necinstit?
    Tocmai pentru că mi-e frică de Dumnezeu, tocmai de aceea vorbesc, Tudor.

    Repet!

    Pentru ce să îmi fie ruşine, Tudor? Pentru ce?
    pentru că am descoperit o minciună.
    Deci să nu îi fie ruşine mincinosului, ci mie, care nu mă las minţit.
    După părerile tale, nu hoţul este de vină, ci păgubitul, că strigă.

    Cine te-o fi învăţat să gîndeşti în felul ăsta, prietene?

    Cine te-o fi învăţat să aperi oamenii, prietenarii şi nu principiile?

    Doamne ai milă de noi!


  50. Doresc sa fac urmatorele precizari din lege legate de subiectul membralitatii de partid.

    Legea administratiei locale prevedea termenul august 2006 pana la care orice ales local putea sa opteze pentru un partid politic din orice partid politic ar fi facut parte pana atunci sau daca era independent.

    Dupa august 2006 orice schimbare a statutului politic (trecere dintr-un partid la alt partid, un independent intra intr-un partid, un membru al unui partid devine independent) duce automat la pierderea mandatului de ales local, fie consiliu local, fie consiliu judetean, fie primar.

    De exemplu, daca un independent ar intra maine intr-un partid politic automat, conform legii, ar pierde mandatul de consilier local si la urmatoarea sendinta a consiliului local intra in locul aceluia urmatorul consilier aflat pe lista partidului pe care a candidat initial.

    In intelesul si termenii legii nu exista autosuspedndare din calitatea de membru de partid pentruca in mod automat ar fi trebuit sa intre in consiliu judetean Timis urmatorul de pe lista partidului respectiv care initial nu intrase in consiliu. Autosuspendarea este un termen care se poate referi cel mult la o functie detinuta in partid dar nu la calitatea de membru de partid.

    Persoana la care ne referim noi ar fi fost demult inlocuita in consiliul judetean Timis de altcineva, lucru care nu s-a intamplat pentruca de fapt nu a demisionat din partid asa cum afirmase ca va face la congresul de la Cluj. Restul sunt povesti.



Lasă un răspuns

