h1

Primul Consiliu de după Congres

Septembrie 26, 2007

Primul consiliu de după Congres a fost organizat exemplar.

Felicitări gazdei, Biserica Baptistă „Sfînta Treime” din Deva, dar şi celor din comitetul executiv.

Oricum a fost unul dintre cele mai interesante consilii la care am participat.

Ne-am încadrat în timp. S-a terminat numai cu o oră mai tîrziu. Am avut mape la îndemînă cu toate rapoartele, logistica impecabilă, sonorizarea excelentă, nivelul discuţiilor civilizat, prezenţa maximă, adică multe lucruri pe care ţi le poţi dori de la un consiliu.

Din partea tuturor participanţilor tonul a fost molcom, frăţesc, fără atacuri verbale neprincipiale, în ciuda oboselii care s-a adunat spre sfîrşit. Mici ironii, dar fără îmbufnări, aşa cum se cade unor slujitori ai Bisericii. Presiunea extraordinară şi emoţiile care au însoţit conducerea primului consiliu s-au resimţit doar asupra preşedintelui, dar este explicabil. E abia primul consiliu. Fiecare are dreptul la micile lui ezitări şi greşeli cînd face un lucru pentru prima dată.

S-au luat decizii importante. Nu tot ceea ce s-a dorit a fost trecut la vot, dar s-au votat şi decizii menite să afecteze viaţa şi slujirea în bisericile baptiste pe cel puţin patru ani de zile de aici înainte.

Eu am vreo 20 de întrebări pentru mine însumi şi alte cîteva cugetări de singurătate, numai unele întrebări pot fi împărtăşite în  “jungla de bitzi”, că cele cugetări rămîn pentru solitudine. După cum aţi observat în aceste zile, există libertate de opinie, putem discuta despre orice, dar nu oricînd, oriunde şi cu oricine.

O decizie importantă care s-a luat este legată de transparenţa Consiliului. Deciziile consiliului vor fi aduse la cunoştinţa publicului larg. Acesta este un lucru bun, dar cu dus-întors.

Cu siguranţă, cu toatele vor ajunge sub ochii noştri în forma finală. Eu rămîn cu frămîntarea care m-a făcut să votez împotriva unor decizii, avînd convingerea clară că nu e spre mai binele lucrării.  O parte a acestei frămîntări o voi judeca şi prin ochii voştri. Poate mă dau pe linia cea bună. Din mulţimea sfătuitorilor vine înţelepciunea!

Voi încerca să exprim în măsura potrivită, pentru a dezbate, cu ajutorul vostru,  chestiunile care ţin de programul declarat la Congres, promisiuni etc. şi felul în care se implementează sau nu acum, dar şi acele probleme care sînt deocamdată în analiză şi se mai poate încă decide şi interveni asupra lor.

Sper ca acest demers să fie de ajutor consiliului şi comitetului executiv, pentru o slujire mai eficientă.

PS.

Recunosc că a fost greu să îmi înfrînez ceva „răutăţi” care mă ispiteau aseară la oboseală în firea pămîntească.

Realmente aş vrea să fim de ajutor, dacă se poate!

11 comentarii

  1. […] sursa:  https://patratosu.wordpress.com/2007/09/26/primul-consiliu-de-dupa-congres/ […]


  2. Ca unul care am fost la congresul din mai, vreau sa intreb daca macar unele dintre deciziile votate aproape in unanimitate au fost puse in aplicare. De pilda, si aici te rog sa ma corectezi daca gresesc intrucat ai fost secretarul congresului, s-a votat ca toti pastorii implicati ca membri in partidele politice sa-si dea demisia. Pe unii ii stiu, pe altii nu. Il stiu insa pe fratele Ionel Tuţac, secretarul general al Uniunii, care in mai a promis ca va demisiona din PD (parca). A demisionat sau nu? Nu de alta, dar daca nu se pun in aplicare astfel de decizii votate in congres, ce sa mai zic de altele?


  3. Deci, nu doar ca a promis secretarul general, ci a votat congresul si i-a cerut asta. Nu este la latitudinea lui daca se tine de o promisiune electorala, ci este la latitudinea lui daca asculta sau nu de deciziile forului suprem in cult!!! De aici in colo se va avedea daca mai are autoritate sau nu!


  4. Nu ştiu, dragilor, am scris un post despre asta care va fi on line cam diseara.
    Nu ştiu, eu am doar o nelămurire de filolog: este o diferenţă între lexemul „demisie” şi „autosuspendare”.
    Din punct de vedere lexical sînt diferenţe, din punct de vedere politic s-ar putea să nu fie.


  5. Dupa mintea mea, demisia presupune o cerere scrisa, care se inregistreaza devenind astfel un act cu valabilitate si consecinte juridice etc. etc., nu? Autosuspendarea e praf in ochi, iar daca fr. Tutac s-a autosuspendat din PD si nu si-a dat demisia, atunci e clar: decizia congresului NU e respectata (ca sa nu spun altfel). N-am nimic cu dumnealui sau cu oricine altcineva, dar daca s-a votat la congres, atunci nu cred ca mai e loc de negocieri ulterioare. Altminteri, la ce bun congresul, cel din mai sau cele care vor veni? Doar sa alegem presedintii cultului? Sper ca nu.


  6. Fr. Tutac a fost si/sau este, din cate stiu, si consilier judetean. Daca isi da demisia din PD, atunci nu mai poate fi consilier judetean PD. Ramane independent in consiliul judetean? De fapt, nu poate, congresul a votat neimplicarea in politica a pastorilor. In concluzie, e necesara demisia, nu autosuspendarea, si din aceasta functie publica, chestiune valabila in cazul tuturor pastorilor implicati in politica si cu functii la nivel local, judetean sau national (daca mai avem in cult astfel de persoane).


  7. Da, ar trebui ca fr. Nelu Tutac(e un pastor bun) sa isi dea demisia din partid si implicit din toate functiile politice si sa se ocupe de „turma”. Are o biserica destul de numeroasa la Lugoj.

    Am fost si eu la Congresul Cultului. Am votat si eu impotriva implicarii pastorilor in politica.
    Practic, eu ce sa inteleg, ca inca nu se stie daca dansul mai e sau nu in politica?


  8. am fost si eu la congres. nu am votat, dar delegatii au votat si au luat o decizie car banuiesc eu ca ar trebui respectata. 🙂

    l-am auzit cu urechile mele pe fratele Tutac spunand ca pentru el e mai importanta slujirea si ca va renunta la politica, daca trebuie, chiar daca imi parea mie ca nu vede o problema in faptul ca era membru de partid.

    oricum, daca nu se va respecta rezolutia data de congres nu va fi altceva decat inca o situatie normala pentru Romania.Legile sunt facute „pentru ca trebuie”, nu pentru ca cineva ar intentiona sa le si respecte si chiar le-ar respecta.

    nu tin minte daca a zis ca isi va da „demisia” sau se va „autosuspenda”. 🙂
    mare dilema pe capul nostru. 🙂


  9. Problema e ca umblam cu ocaua mica si nu se cade; de fapt, nu e voie. Cred ca dumnealui (ma refer la fr. Tutac), dar si toti ceilalti asemenea lui, trebuie intrebati de urgenta ce au de gand sa faca, sa nu ne pomenim ca stau cu picioarele in doua luntri. De nu, ne pomenim ca nimeni nu mai asculta de nimeni si nimic.


  10. Dragi prieteni, cred că lucrurile sînt destul de clare, nu?

    Şi totuşi aş solicita, dacă cineva cunoaşte legea, prevederi statutare, chestii din astea, poate noi judecăm ca profani, fără exerciţiul politic.

    S-ar putea să judecăm prea simplist.
    Sînt oameni care au experienţă politică, să-i întrebăm, pe Vali Boşneag, Doru Popa, PEtru Dugulescu, Ioan Pop, etc.

    Întrebaţi-i cum stă treaba, dacă sînteţi pe lîngă ei.
    Să nu ne trezim că judecăm ce nu ştim.

    Eu încă mai am o rezervă că s-ar putea să fie ceva ce noi nu ştim. Sper să fie aşa.


  11. Dragilor,
    revin cu aceeasi intrebare la care mi s-a raspuns evaziv data trecuta.
    Daca biserica este (conform legii cultelor)institutie publica de drept public, nu ar fi normal si intelept ca hotararile sa fie comunicate si membrilor bisericilor baptiste ? si mai mult sa fie validate de catre bisericile locale? cum sa se aplice daca nici pastorii nu sunt informati? Cand s-a citit ultima data in biserica dumneavoastra „o circulara” a uniunii?
    nu uitati ca ce se sopteste „gresit” la urechile intalnirilor nationale oricum se transmite de pe acoperisurile caselor in max 3 saptamani in toata tara…..atunci nu ar fi mai intelept sa se publice si sa fim informati?

    cat despre retragerea pastorilor „din politica” cred ca cine a propus la congres si mai grav cine a votat erau in necunostinta de cauza…..si ma tem sa cred ca nu li s-a impus „din afara”….. dupa tot vacarmul alegerii noului patriarh ortodox.. .mai puteti crede ca preotii ortodocsi nu fac politica? uitai-va doar la emisiunile lor de pe aproape toate posturile TV…

    Eu v-as propune sa faceti conexii mai adanci si sa studiati legaturile pastorilor baptisti implicati in politica cu cluburile si Templele masonice care se dezvolta in tara… si veti gasi raspunsuri la multe din „nazbatiile lor”…..

    enjoy new life,
    Ionel D



Lasă un răspuns

