h1

Andreanum sesizează …. o chestie.

Septembrie 27, 2007

Andreanum sesizează… o chestie 🙂

Dacă eu îi spun abuz mă luaţi la „trei păzeşte” că sînt baptist, că sînt minoritar, că sînt subiectiv, că am interese, că … de ce nu preţuiesc arta…. etc.

Ce să le pictăm, grafitti?

Judecaţi şi voi ce spune Andrea, eu mă abţin.

Andrea nu este baptistă, nici prietenii ei. Poate că asta contează…

Anunțuri

84 comentarii

  1. nu, sunt crestin ortodoxa. Nu ca asta ar conta, puteam sa fiu si evreica, musulmanca sau budista.
    Important este ca e vorba despre o scoala de stat, publica, in care o clasa, care Nu este laboratorul de religie, este pictata aproape integral cu fresce bizantine. Deci nu mai e vorba despre o icoana agatata pe un perete, ci de toti peretii unei clase, inclusiv grinzile…
    Unul dintre colegii mei va sesiza CNCD-ul, pentru ca este vorba de un abuz clar (din punctul meu de vedere, desigur) al profesoarei, al scolii sau chiar la Bisericii, ramine de vazut cine a decis, comandat si achitat lucrarea.
    Am primit textul si pozele pe mail, de la dna. Gabriela Romanet si nu am publicat nimic pina nu am avut acceptul dinsei pt. a le infatisa pe blogul meu, promitindu-i ca nu voi lasa aceste lucruri sa fie doar o joaca pe internet. Este motivul pentru care am apelat si la dl. Cruceru si la comunitatea de aici.

    Voi continua,
    a.


  2. Draga Andreea,
    Bine zici. Scolile publice, de la gradinita la universitate, ar trebui sa fie… publice si atat. Cine vrea sa-si scoleze copii potrivit unei anumite marturisiri de credinta, sa-si intemeieze institutii de invatamant private (de la gradinita la universitate). La noi, in Romania, lucrurile sunt exact pe dos. In universitati, de pilda, exista facultati de teologie organizate confesional. Daca eu vreau sa predau la universitatea din orasul X, care nu are facultate de teologie baptista, ortodocsii nu mai iau nici daca sunt nu stiu cine. Nu ca unii dintre colegii ortodocsi nu ar lucra cu mine sau eu cu ei, dar n-au voie de sus.


  3. Sunt si eu pentru libertatea de exprimare si impotriva impunerii credintei majoritatii dar nu pot sa nu remarc extremele la care duc si ideile mele: o lume in care nu o sa te mai poti exprima in public fiindca ofensezi credinta celuilalt, indiferent ca e minoritar sau majoritar.

    Ma simt in pragul unei dictaturi a libertatii.


  4. mda.Patratosule, inteleg ca tu, ca si baptist, ai un „cui” contra icoanelor, dar din cate vad autoarea scrisorii este contra crestinismului in general, nu a icoanelor in special.Sprijini aceste idei?

    „Mesajul transmis copiilor de catre religie si profesorul de religie este ca omul, din nastere, este pacatos (conform „Religie – cultul ortodox. Manual pentru clasa a III – a”, Editura CD PRESS, Bucuresti, 2005, pagina 6). Astfel, aceasta materie obligatorie promoveaza nepermis de mult o constiinta a autoculpabilitatii care trebuie sa-si revendice iertarea prin rugaciune, penitenta si abstinenta. Acest copil va ajunge la adolescenta si la maturitate sa refuze alimentatia, nevoile fiziologice necesare autoconservarii vietii, sa dezvolte tulburari psihice si se va retrage social, aliniindu-se cozilor la biserici pentru a obtine iertare pentru culpabilitati imaginare, fantasmate. ”

    este omul pacatos din nastere sau nu? 🙂


  5. Draga Irina, asta-i culmea, cum crezi că pot sprijini idei anticreştine? 😦

    Mi-am exprimat punctul de vedere mai sus. Şcolile publice sînt spaţii neutre din punct de vedere religios. Sînt susţinute şi cu banii mei, baptist, şi cu banii tăi, ortodoxă şi cu banii musulmanilor. Şcolile confesionale au alt statut.

    Amîndoi copiii mei sînt la o şcoală confesioală.

    DA, omul este păcătos din naştere.


  6. Reversul: scolile devin atat de „publice” incat e interzisa si mentionarea lui Dumnezeu. In schimb se preda evolutionismul.
    Atentie la capcana!


  7. dan H, nu este interzisa mentionarea lui Dumnezeu. Exista ore de religie, materie optionala si nimeni nu are de comentat.
    Aici este, insa, vorba despre o clasa oarecare, de stiinte exacte si umaniste, si despre metri patrati de icoane ortodoxe.
    V-ar conveni ca in scoala in care invata copilul dvs., scoala de stat, deci din bani publici, sa fie simboluri religioase evreiesti, budiste sau mormonice (care si daca or fi, ca nu stiu insemnele tuturor)?


  8. Dan H., nu există nici un revers. O şcoală publică este o şcoală publică.
    Ţine de ministerul învăţămîntului şi reflectă gîndirea coruptă a lui Jean Jaques Rousseau şi a altor minţi chinuite.

    O şcoală publică nu este o soluţie pentru educaţie.
    De asta ne-am făcut şcoli confesionale. Acolo pot să pun ce doresc, pot să spun TAtăl Nostru, pot să pun icoane, cruci, amvoane, tot ce vreau.

    De asta există şcoli private.

    De asta există, Slava Domnului, HOMESCHOOLING.

    Dumnezeu nu stă în şcolile de stat. Tocmai din cauza caracterului atît de controversat al acestui tip de instituţii, trebuie să le păstrăm decontaminate la maxim de ideologie şi mecanismele de ideologizare.


  9. Mai este ceva pe care trebuie să îl ştiţi, dragi prieteni.

    Baptiştii au fost luptători aprigi pentru libertatea de conştiinţă a tuturor.

    Fiecare trebuie să aleagă pentru sine.
    Fiecare trebuie să opteze pentru religia pe care o consideră biblică, raţională sau să fie ateu.

    Pe aceste idei s-a întemeiat Europa în care am tînjit să intrăm.
    Aceste idei au generat şi au devenit ceea ce bine spui tu, DAni, o dictatură a libertăţii şi a political corectness-ului.

    De ce?
    pentru că aceste idei biblice nu pot fi susţinute dacă le extragi temelia, însăşi Scriptura.

    Nu poţi imagina un construct ideologic european care să prevadă libertatea de conştiinţă, fără „Dumnezeu”, „Biblie” etc.

    De-asta am ajuns aici: ori…. comunism, dictatură etc.
    ori libertate prost înţeleasă


  10. O şcoală publică este o şcoală publică.
    Ţine de ministerul învăţămîntului şi reflectă gîndirea coruptă a lui Jean Jaques Rousseau şi a altor minţi chinuite.

    O şcoală publică nu este o soluţie pentru educaţie.
    De asta ne-am făcut şcoli confesionale. Acolo pot să pun ce doresc, pot să spun TAtăl Nostru, pot să pun icoane, cruci, amvoane, tot ce vreau.

    De asta există şcoli private.

    De asta există, Slava Domnului, HOMESCHOOLING.

    Dumnezeu nu stă în şcolile de stat. Tocmai din cauza caracterului atît de controversat al acestui tip de instituţii, trebuie să le păstrăm decontaminate la maxim de ideologie şi mecanismele de ideologizare.
    by patratosu September 27th, 2007 at 3:52 pm

    sunt total de acord :)- dar din pacate homeschooling-ul nu este „disponibil” in Ro si ceva imi spune ca e putin probabil sa fie vreodata.Iar in scolile confesionale e obligatorie programa din scolile de stat,asa ca n-am facut mare lucru- dar aici intram in alte discutii.
    pe de alta parte,scolile publice sunt sustinute si de oameni credinciosi/religiosi,copiii lor invata acolo. Nu toti isi permit sa-si trimita copiii la scoli confesionale,asa ca trebuie gasit un compromis.Ca ortodox vreau ca in clasa copilului meu sa poata fi pusa o icoana, asa cum probabil un penticostal(nu stiu de baptisti) vrea ca fiica lui sa mearga nestingherita cu baticul pe cap la ore(aveam multe fete penti care veneau asa la scoala).


  11. p.s. pe de alta parte, din cate imi amintesc, „inventatorii” scolii publice au fost neoprotestantii 🙂


  12. Gresit, din cite stiu eu, dar s-ar putea ca eu sa gresesc,

    Inventatorii scolii de stat, publice au fost grecii antici, cei mai buni la chestia asta au fost spartanii,

    Sa fiu mai precis – semintele care au rodit mai tirziu in scoala publica au fost puse de greci.

    ideea este una foarte simpla.
    Ia copilul de linga maica-sa si de linga taică-sau si educa-l in spiritul polis-ului ca sa slujeasca polis-ul.

    Loialitatea ii va fi contaminata pe viata.

    Dar voi scrie un post despre asta.

    Un pic de REpublica si Dialoguri ne arata cam cum era scoala … in relatia maestru-ucenic, fata de relatia tata-fiu, pe care o aflam in paradigma ebraica.

    nu sint original in chestia asta si nici n-am toate informatiile, dar ma pun cu burta pe carte. 🙂


  13. Irina, acum am văzut comentariul tau

    „unt total de acord :)- dar din pacate homeschooling-ul nu este “disponibil” in Ro si ceva imi spune ca e putin probabil sa fie vreodata.Iar in scolile confesionale e obligatorie programa din scolile de stat,asa ca n-am facut mare lucru- dar aici intram in alte discutii.
    pe de alta parte,scolile publice sunt sustinute si de oameni credinciosi/religiosi,copiii lor invata acolo. Nu toti isi permit sa-si trimita copiii la scoli confesionale,asa ca trebuie gasit un compromis.Ca ortodox vreau ca in clasa copilului meu sa poata fi pusa o icoana, asa cum probabil un penticostal(nu stiu de baptisti) vrea ca fiica lui sa mearga nestingherita cu baticul pe cap la ore(aveam multe fete penti care veneau asa la scoala).”

    Din nou greşit.
    Împreună cu nişte colegi lucrăm la o iniţiativă care să ducă lspre posibilitaea homeschooling-ului in romania.

    VA fi posibil, cam in 3 sau patru ani. Slava Domnului,
    Un prieten deja a început cu copiii.
    Se traduc manualele.

    Programa generală e ogligatorie în şcolile confesionale, dar există manuale alternative. Avem un manual de biologie care porneşte de la presupoziţii creaţioniste.

    Greşit din nou, nu merge comparaţia cu icoana pe perete şi baticul de pe cap.
    CApul e-al penticostalei, pune ce vrea pe el, peretele nu-i al familiei mele, ca să pun ce vreau pe el.
    Penticostala îşi ia baticul şi se duce acasă.
    PEretele rămîne acolo cu icoana pe el din generaţie în generaţie.

    Copilul tău, Irina, are o icoana acasă, nu?
    aşa cujm al meu are o biblie acasă pe care o citeşte în fiecare zi.

    Pot să pun şi eu un afiş cu crezul baptist în aceeaşi clasă în care este icoana ta? Nu prea cred.

    Ce este de făcut acasă se face acasă.
    Ce este pe mine (cruce la gît, batic pe cap, acoperitoare de faţă etc.) mă priveşte, ce pui pe pereţi ne priveşte pe toţi.


  14. Din nou greşit.
    Împreună cu nişte colegi lucrăm la o iniţiativă care să ducă lspre posibilitaea homeschooling-ului in romania.

    cunosc initiativa,chiar am strans si cateva semnaturi pe tema :).Pe blogul meu am link catre Asociatia HS Ro,precum si alte link-uri catre resurse HS.Sunt fan HS :),am studiat problema ,si cunoscand destul de bine cum functioneza sistemul de invatamant din ro- nu cred ca HS va fi posibil.Sper sa pot detalia intr-o zi.


  15. Ne rugăm şi imposibilul devine posibil!


  16. chestia asta, cu clasa pictata cu sfinti, poate fi tradusa: toati sint egali, dar ortodocsii sint mai egali decit ceilalti…
    acum, ca sa raminem la lucruri serioase, cred ca interpretarea imaginilor presupune un mic exercitiu de imaginate: profesorul de fizica poate sa le explice copiilor: „In aceasta imagine il avem pe Sfintul Albert Einstein; aici sint reprezentati marii teoreticieni, Fericitii Kuhn si Popper” si asa mai departe; ar fi hazliu 🙂


  17. Nu se poate pune semnul egal intre simbolurile mormonilor, budistilor sau musulmanilor si sfintele icoane, din simplul motiv ca pe cand primele apartin unor religii neadevarate, icoanele ortodoxe redau chipul lui Hristos, Cela ce S-a numit pe Sine „Adevarul”, ale Maicii Sale si ale sfintilor sai, Diferenta ar trebui sa fie observabila chiar pentru un baptist caruia ii place sa se laude cat de mult si asiduu ii citeste pe sfintii Parinti, ce mare dragoste si respect il leaga de soboarele ecumenice etc.


  18. Greşit din nou, nu merge comparaţia cu icoana pe perete şi baticul de pe cap.
    CApul e-al penticostalei, pune ce vrea pe el, peretele nu-i al familiei mele, ca să pun ce vreau pe el.
    Penticostala îşi ia baticul şi se duce acasă.
    PEretele rămîne acolo cu icoana pe el din generaţie în generaţie.

    Copilul tău, Irina, are o icoana acasă, nu?
    aşa cujm al meu are o biblie acasă pe care o citeşte în fiecare zi.

    Pot să pun şi eu un afiş cu crezul baptist în aceeaşi clasă în care este icoana ta? Nu prea cred.

    Ce este de făcut acasă se face acasă.
    Ce este pe mine (cruce la gît, batic pe cap, acoperitoare de faţă etc.) mă priveşte, ce pui pe pereţi ne priveşte pe toţi.
    by patratosu September 27th, 2007 at 4:56 pm

    -copilul meu are si icoana, si Biblie 🙂

    -afis cu crezul baptist-nu stiu,acesta e simbolul vostru religios?daca sunt si batisti in clasa,langa ortodocsi,desigur ca nici acestora nu trebuie sa li se interzica expunerea simbolurilor religioase,asa e corect


  19. Domnule CNI,
    aici este vorba de spatiul public, nu de o bisericuta sau capela ortodoxa; in cazul de fata este vorba de un abuz, nu de dragostea muta a numinosului; nu cred ca vreun copil care ia nota 2 simte vreun tremens si are vreo revelatie pascaliana la vederea icoanelor; cel mai probabil va injura (am auzit copii injurind- nu stiu unde invata, dar ii baga in buzunar pe toti)


  20. Ma mir ce vedeti asa rau-d.p.d.v. baptist, nu ateu-in faptul ca pe peretii unei sali de clasa apare Rastignirea Domnului, Invierea, Intrarea in ierusalim etc.
    Sau si sportul cautatului de nod in papura credintei ortodoxe, are fanii lui?


  21. domnule CNI,
    poate nu sinteti lamurit: Romania este un stat laic; aici nu e vorba de credinta ortodoxa, ci de dreptul la libera exprimare (care in BOR nu exista)…tocmai de aceea un evreu, un musulman, un budist, un ateu au acelasi drept ca ortodoxul sa-si prezinte simbolurile;
    aici nu este vorba de cautatul nodului in papura; daca voiam sa caut nod in papura BOR, faceam haz de cazul prezentat in Academia Catavencu al batailor calugaresti (am ris cu lacrimi)


  22. controversa asta a fost purtata cu ceva vreme in urma: pro icoane era Patapievici si contra era Andrei Cornea…Cornea, dupa umila mea parere, a avut argumente mai bune (este evreu, dupa cum stiti)


  23. discutia (nu controversa…furat de ginduri, scuze)


  24. In curand se va gasi cineva pe care sa-l deranjeze dangatul clopotelor si cu o carte-n jeb de la Strasbourg sau Bruxelles probabil ca ne va interzice sa le mai tragem, ca nu cumva urechile unor neortodocsi sau necatolici sa fie ofensate de asemenea zgomote „nedemocratice”.


  25. cu bucrie va anunt ca s-a gasit unul la Timisoara!
    :)))))


  26. Pai da. Nu ma mir:
    „…laudo Deum verum…sathanam fugo…”
    „il laud pe Dumnezeul cel adevarat…il alung pe satana….’
    Inscriptie obisnuita pe clopot.


  27. Pe data de 23 octombrie la Piata Universitatii va avea loc o actiune ampla de protest privitoare la indoctrinarea si abuzurile asupra libertatii de constiinta, gandire si religie din scolile publice din Romania.
    Avem nevoie de persoane care sa se implice (cum va putea fiecare) in organizarea acestei actiuni.
    Pe aceia care ar dori sa se implice in acest demers ii rog sa ma contacteze la tualegi.eu@gmail.com sau 0727.583.584

    Cateva referinte despre actiunile asociatiei noastre pe aceasta tema gasiti mai jos:

    http://www.humanism.ro/articles.php?page=62&article=202

    http://www.humanism.ro/articles.php?page=62&article=197

    http://www.humanism.ro/articles.php?page=62&article=187

    http://www.humanism.ro/articles.php?page=62&article=179

    Remus Cernea


  28. din pacate nu erau clopote adevarate, ci sunetele erau produse pe sintetizator; pe el scria Phillips 🙂


  29. De troitele, rugile si crucile de la rascruci si de pe margineadrumurilor, se simte cineva agresat?


  30. asta nu mai stiu; dar pe drumuri nu sint doar simboluri ortodoxe, asa ca nimeni nu are motive sa se plinga; cazul cu clasa este dezbatut…da, aveti dreptate, poate ar fi trebuit sa fie si un clopot care sa bate pauzele


  31. Crucea Sfantului Andrei nu cred ca va fi contestata!
    🙂


  32. in nici un caz 🙂


  33. Aţi luat-o razna. Să vă ierte Dumnezeu!


  34. Pe langa drumuri, in anumite zone ale Romaniei mai sint si Cruci ridicate de catre catolici. Aveti dreptate. Nu sint toate ortodoxe.
    As fi curios, avand in vedere ca si ei sint iconoduli, oare catolicii romani se simt jigniti/agresati de prezenta unor icoane de traditie bizantina in scoli?


  35. Daca se va merge in directia asta, in curand se va vorbi despre „restaurarea” salilor de clasa!
    Sa vezi atunci costuri!


  36. ne indepartam de subiect; adica am luat-o razna…revenind, cred ca o icoana ortodoxa era de ajuns..si o statuie catolica, o menora, si o semiluna; si cite una dintre toate celelalte, in functie de preferinte


  37. Eu inteleg obiectiile adversarilor prezentei crucilor sau icoanelor in salile de clasa. Stau in picioare atata vreme cat cineva socoteste dogme teoriile statului „laic”.Personal insa, nu acord atata credit acestor teorii. Nu le primesc ca axiome.


  38. Draga CNI, există şi alt stat decît laic? Orice alt construct poate fi periculos şi pentru stat şi pentru biserică. Politica, după cum s-a văzut nu este punctul meu tare, dar baptiştii au ţinut departe cele două, statul complet separat de biserică şi aşa să rămînă, dacă ne ajută Dumnezeu.

    da, cred că Ionut are dreptate, ca să facem totul egal trebuie să punem toate simbolurile?

    Nu este vorba de cine se simte agresat de un obiect, fie el cu semnificatii sacre sau nu, ci este vorba de incalcarea unor principii.

    Consider discutia cu crucile de pe marginea drumului o deviere. Marginea drumului şi şanţului nu este spaţiu de învăţămînt.

    CNI, din nou, nu am nimic impotriva imaginilor religioase, eu insumi am citeva acasa. TRebuie să revenim pe fagasul discutiei initiale. Este vorba de principii, reguli, rinduieli comunitare care ne ajuta sa ne suportam unii pe altii si sa nu ajungem ca in SErbia. Va puteti imagina un razboi civil pornit de la o prostie, Eu, da! Pentru că „istoria ne invata ca oamenii nu invata nimic de la istorie.” Majoritatea conflictelor sociale au plecat de la prostii de genul asta.

    Irina, ma bucur ca aduci copilul tau aproape de Biblie. In multe case din ţara asta copiii nu ştiu mai mult decît „Înger, îngeraşul meu” şi „Crezul”.

    Asta dovedeşte că îţi creşti bine copiii. Ce faci cu preoţii din zona Sineşti, Potcoava, Slatina care le interzic mamelor să pună mîna pe Biblie să le citească pruncilor?

    Draga CNI, spui din nou că s-ar putea ca cineva să fie deranjat de clopote? Eu am o biserică aproape şi nu sînt deranjat deloc, dar se întîmpla ca în Detroit multă lume să fie deranjată de strigătul celui care ii cheamă pe credincioşii lui Alah la rugăciune.

    De ce? N-au şi ei dreptul?

    Prevăd că discuţia asta se va lungi un pic. Nu-i nimic, spre binele tuturor.


  39. Pătrăţosule, ai pus botul la o inepţie cum nu se poate mai mare. Se citeşte, în spate, încă odată, bucuria de a fi, voi, atacatorii Ortodoxiei. Pentru cei ce mi-au citit unele intrevenţii pe aici … ăsta sunt : http://www.parohiavad.go.ro
    Îmi pare rău că v-am cunoscut… Asta e!
    Mâine la 12.00 îmi şterg şi blogul, ajunge. Îmi văd de treaba mea…


  40. Draga Avad,
    E parerea ta; ai dreptul sa crezi ce vrei. Ne-om vedea si noi de treaba noastra. Noi, atacatorii Ortodoxiei? Noi atacam niste invataturi; si ce? Nu va puteti apara? Haida de! Nici Bastrix n-a rezistat la dialog dogmatic si istoric. Dupa ce l-am intepat putin, s-a suparat; n-am ce-i face. M-a facut cu ou si cu otet si in toate felurile (ca sa nu spun si ce alte cuvinte a folosit – poti vedea pe blogul lui – cuvinte pe care eu nu le-am folosit cu privire la el nici din greseala). Asta e. Salutare!


  41. Delavad, „n-am pus botul”, te rog!

    N-am atacat de data asta nici o ortodoxie!
    Este vorba de drepturi, obligaţii, trăit în societate, chestii din astea.

    Să îţi spună CNI cum este să trăieşti într-o altă cultură în care valorile astea se respectă cît de cît.

    Este de mirare cum toţi ortodocşii care emigrează şi se duc într-o ţară în care aceste principii sînt respectate cît de cît, dintr-o dată devin mai puţin vocali.

    Nu-ţi înţeleg iritarea? Că nu sînt de acord cu un gest agresiv? Parcă şi tu şi alţii eraţi deosebit de deranjaţi de evanghelizările noastre, cu apă, cu ajutoare etc.

    Eu o fac pe stradă, exact acolo unde este şi crucea de la marginea drumului. N-o fac în sala de clasă.
    Să păstrăm deci distincte spaţiile şi acţiunile.

    Dacă tu pui icoane în clasă, atunci şi eu am dreptul să evanghelizez de la catedră! Da?

    Faci ce vrei cu blogul tău!
    Mie îmi pare bine că te-am cunoscut!
    Să te-ajute Dumnezeu în orice lucru care este după voia Lui!


  42. Traind intre protestanti nu pretind ca ei sa adopte obiceiurile ortodocsilor. Copiii ii voi creste insa in asa fel incat sa fie constienti ca nu apartin majoritatii protestante, chiar daca traiesc intre ei.
    Deci, nu m-ar deranja insemne protestante in locurile publice din America.


  43. Faci bine, CNI, asta fac si eu, traiesc intr-o majoritate si incerc sa ii fac constienti pe copiii mei ca nu apartin acesteia.

    Ca si alti parinti sa poata sa faca ce faci tu si ce fac eu, tocmai de asta trebuie sa nu pictam peretii.

    Asa cum spui, educatia religioasa se face acasa si in biserica, nu in scoala publica.


  44. Pătrate, nu mă mai ruga că-ţi spun eu unde ai pus botul! Aici: „Este motivul pentru care am apelat si la dl. Cruceru si la comunitatea de aici.” (by andreanum)
    Întrebare: pot să dau în judecată toate instituţiile publice care arborează steagul UE dacă mă lezează în convingerile mele?


  45. E dreptul oricui sa dea in judecata pe oricine. Vai de capul nostru! Chiar n-avem altceva mai bun de facut? Chiar nu pricep de ce se oftica unii ortodocsi. Dupa calculele lor sunt peste 86 la suta din populatia tarii. Cati sunt ortodocsi adevarati, practicanti, ramane de vazut. Dupa ce vedem asta, incep sa pricep nervii unora. Si pe ai altora.


  46. Simuţ, ce e asta cu „calculele lor”? Ale cui? Pentru că de mâine n-o să mă mai întâlneşti pe aici, am şi pentru tine o ironie: voi de v-aţi înmulţi ca iepurii mei (am vreo 70!), tot nu ajungeţi la 1%! Ca să vorbim de statistici…


  47. „singurele statistici in cre poti avea incredere sint cele pe care le-ai fasificat tu insuti” W.Churchill
    fain iti sade parinte; chestia asta cu dai si fugi unde ai invat-o, la Neamt, unde se lupta calugarii? 🙂


  48. Ia faceţi un calcul, dacă 50.000 de baptişti, adică 25.000 de familii (i-am luat numai pe cei sănătoşi şi fertili) se apucă să facă cîte patru copii, în cinci generaţii, cîţi baptişti vor fi în ţara românească?

    Cine-i bun la matematici?
    Asta fără să mai punem la socoteală evanghelizările 🙂

    E un lucru bun, baptiştii nu prea fac avorturi.
    Mai trebuie să îi convingem să facă copii.
    Deci, vorba hipioţilor,….. not war!


  49. da, poti da in judecata ce vrei (un ciudat din America l-a dat in judecata pe Dumnezeu); numai ca o sa iesi de fazan.. prietenii stiu de ce


  50. Ionuţ, dacă nu-ţi ceri iertare nu… te mai recunosc!


  51. imi cer iertare; nu pentru tot, pentru ultima…


  52. Delavad, n-aş da în judecată steagul UE că este din Apocalipsa, aşa că îmi convine, simboluri creştine, da ei nu ştie … 🙂 I-am atacat perfid, subliminal


  53. Te pricepi la asta!


  54. Ionuţ, cu bucurie, şi-a cerut iertare: http://delavad.wordpress.com/2007/09/27/acest-blog-va-muri-peste-2-ore/#comments


  55. Avade,
    Am si eu o surpriza pentru tine: noi nu ne inmultim ca iepurii (desi nu-i o idee rea), ci PRIN EVANGHELIZARE. Asa, ca primii crestini, ca sa stii si tu ce stii deja. Dumnezeu sa te binecuvinteze!


  56. Pentru cei ce vor să asiste la numărătoarea inversă – ocazie unică, moartea în direct a unui blog – să-şi scoată steagul UE, să-şi aprindă gândurile, să se adune pe la colţuri în Cercul Pătrăţosului… Şi să aplaude. Da, să aplaude!


  57. Corneliu a luat-o razna, crede că glumesc: Avade,
    Daca ii zici Patratosului ca-ti reactivezi blogul de se mai ia de ortodocsi, de ce te chinui sa-l dezactivezi? Lasa-l asa cum e. E munca in plus sa-l dezactivezi acum doar ca sa ai ce reactiva maine. Dar traim intr-o tara libera, zice-se…

    Nu+i mai bag mesajul pe un blog ce moare in 3 min


  58. 2


  59. 1


  60. gata


  61. cu durere am asistat la deletarea blogului…condoleante celor ramasi in urma 😦


  62. Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!


  63. ontopic, sala respectiva de clasa e o tampenie; e deschiderea drumului catre chilotii cu sfinti si cearsafurile cu „Ultima cina”.

    offtopic, draguta asta cu evanghelizarea. ce oferiti voi ca avantaje, ca sa se converteasca oamenii? ahh, si atata timp cat cel mai celebru baptist din lume e Georgica Bush, va urez mult succes!


  64. Bush, pare-mi-se, este metodist. Clinton ion schimb, e baptist. si destul de celebru, insa nu din pricina apartenentei la „Southern Baptist Convention”:)


  65. da, şi cel mai prost preşedinte american din toate timpurile, Jimmy CArter a fost baptist.
    Este relevant?

    Ion Iliescu a învăţat să îşi facă cruce după 1989, l-a ajutat asta cu ceva la conştiinţă cu mineriadele? Nu!

    Hai să facem concurs! Cine are mai mulţi politicieni corupţi, clasament pe religii. Credeţi că ajungem undeva?


  66. Iertaţi-mă pentru pleonasmul „politician corupt”. N-am vrut! M-am scăpat. „Politician” ajungea!

    Dani Buda, nu-i pierdut totul, am salvat ceva din blogul lui Delavad. Am diseară un post cu asta. 🙂


  67. De fapt Clinton a fost muuuuult mai bun decat Bush ca presedinte. Foarte serios vorbesc/


  68. Avad,
    Sinteti cumva preotul parohiei Vad?


  69. da, el este! Nu est on line acum, din cîte se pare!


  70. In localitatea dar si comuna unde slujesc un sfert dintre copii scolii generale sunt evanghelisti, acolo fratii m-au rugat sa acopar nevoia unui profesor de religie pt ca sunt putine ore si nu ar fii cineva dispus sa faca naveta pt o plata unde si-ar scoate cu greu bani de drum. am gasut o scoala plina de icoane.mai mult am semnalat citeva evenimente cind copii evanghelici au fost stropiti fara voia lor sau a parintilor cu aghiazma si obligati sa participe la slujbele religioase oraganizat de preotul ortodox in incinta scolii.noi ne luptam la scara de jos dar ce sa faci daca prefectura din Iasi a fost sfintita daca inmormintarea Teoctistului a fost o „parada politica”.primariile din localitati nu doresc sa pozeze rai in fata oamenilor lingusind BOR.mi-ar place o dezabatere ..”..la inceput ce a fost ..biserica baptista , biserica ortodoxa, biserica catolica sau..crestina, a uncenicilor care se identificau cu Cristos urmindu-L


  71. Da domnule libiu.
    Mare nenorocire sa te atinga vreo cativa stropi de aghiazma. Pe unii ii arde. As paria insa ca pe acei copii nu prea i-a deranjat.


  72. Marius, mi-a mai venit inima la loc.;)


  73. draga CNI, şi eu cred la fel, vorba românului, „e ca apa sfinţită, nici n-ajută, nici nu strică”. N-o să mergem cu umbrela la şcoală acum. Asta este!


  74. Eu sint sigur ca nu SE strica. Dovada-i pe raft in camare de vreo 10 ani…


  75. Da, Delavad, e băiat de băiat. Irascibil, zvîcnitor, dar măcar nu-i ca „Prietenul Timisorean Alex Gigel Popescu”.

    Analizînd datele şi scriind postul ala m-am simtit ca un laborant care face o analiză de coprocultură.

    Pui penseta să iei limbricii din excremente pentru analize. Cam aşa am simţit!

    Vă miră că tot strig după emetiral! Nu reuşesc să mă obişnuiesc cu astfel de mizerii, asta-i alt handicap. 🙂


  76. draga CNI, şi eu cred la fel, vorba românului, “e ca apa sfinţită, nici n-ajută, nici nu strică”. N-o să mergem cu umbrela la şcoală acum. Asta este!
    by patratosu September 28th, 2007 at 9:09 am
    ……….
    eun-am auzit vorba asta pana acum


  77. Eu cred ca este calcare de lege ma refer de legea cultelor nu este corect ca acel copil care merge le scoala este dintr-o familie evanghelica si parintii il stiu la matematica sa fie obligat sa asiste la o slujba ortodoxa.cind au foat invitatii oamenii din sat la o evanghelizare oamenii preotul satului a indemnat pe oameni sa arunce cu pietre.desi consider ca orice cult prin lege poate oraniza asa evenimente.m-as bucura ca si BOR sa invite lumea la evanghelizare.deci noi nu avem voie sa organizam ceva la caminul cultural desi suntem un anumit procent din comuna iar ei ne forteaza copiii, aici nu cred cai nevoie numai de umbrela ci de respectarea Legii Cultelor.asa spune si Cuvintul sa respectem legile tarii atat cit nu calcam poruncile Domnului.


  78. Eu zic sa ne calmam. Ortodocsi au fost si-or fi in neamul romanesc, nu? Si icoane. N-am treaba nici cu ei (ortodocsii), nici cu ele (icoanele), dar daca tot le zugravesc peste tot mi-ar conveni, parca, mai mult sa fie icoane cu chipul Mantuitorului si intamplari din Sfintele Scripturi, nu tot felul de sfinti care mai de care mai obscuri.

    Sau, putem si noi, baptistii, sa cerem voie directiunii unor scoli sa ne lase sa desenam pe pereti imagini din Scripturi. De ce n-am incerca? Acum puteti sa ma improscati cu ce vreti.


  79. Am vazut pozele si mi-am facut cruce :).
    Eu ceva mai kitsh nu am vazut de mult timp. Cred ca o icoana pe lemn era mai mult decat suficienta.


  80. Irina, ma bucur ca aduci copilul tau aproape de Biblie. In multe case din ţara asta copiii nu ştiu mai mult decît “Înger, îngeraşul meu” şi “Crezul”.

    Asta dovedeşte că îţi creşti bine copiii. Ce faci cu preoţii din zona Sineşti, Potcoava, Slatina care le interzic mamelor să pună mîna pe Biblie să le citească pruncilor?

    ….

    multumesc :);asa ma invata Sfanta Biserica Ortodoxa: sa stau aproape de Hristos si de Sf. Scriptura.
    Acum referitor la preotii respectivi,sa zicem ca ar face asta(desi nu cred), fiindca n-au baza in invatatura Bisericii pentru a interzice.Dar chiar daca ar face-o, nimeni nu ma poate impiedica pe mine, ca mama, sa-mi educ copilul cum doresc.Preotul poate sfatui, dar niciodata nu poate impune,fiindca omul face ce vrea( dovada-multimea de ortodocsi care fac orice(rele) au chef, fara sa asculte de preot).
    Iar apoi,chiar daca aceste mame ar face ascultare de preot si nu ar citi copiilor din Scriptura, nu e o problema, fiindca aducand copiii la Biserica ei asculta Scriptura acolo,caci se citeste din plin la fiecare slujba.Cine e in Biserica si duce viata Bisericii,cunoaste si pe Hristos, si Scriptura,si nu duce nici o lipsa duhovniceasca.


  81. Upsss. Am comis-o. Rectificare: Kitsch in loc de kitsh. Scuze 😦


  82. Mda. Am postat acelasi comentariu pe blogul stiti voi cui si evident postul afisat e modificat. Atat il duce capul :(…


  83. Trebuie respectată distanţarea statului de biserică. Locul icoanelor este în şcoli. Restul: discuţii isterizate şi abuzuri.


  84. da, poti da in judecata ce vrei (un ciudat din America l-a dat in judecata pe Dumnezeu); numai ca o sa iesi de fazan.. prietenii stiu de ce

    by ionut-andrei purel September 27th, 2007 at 10:57 pm

    Si un ciudat din Tinisoara l-a dat. Nu stiu decizia instantei dar va voi anunta cand o aflu 🙂

    Si pentru ca v-ati distantat de topic am curajul sa cred ca cei din „dreapta credinta” ar fi foarte revoltati ca intr-o clasa de elevi sa se afiseze materiale reprezentand alte credinte decat a lor. Scuze daca gresesc.



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: