h1

Mă duc să îmi lungesc ziua puţin…

Octombrie 3, 2007

Cînd am fost în Banat, am trecut pe la pastorul Petrică Găină.

Eram în concediu. Destul de obosit, dar dornic de aventuri noi.

 

S-a uitat la mine.

Frace, vrei să mergi cu mine undeva? „

 

„Unde, frate Petrică, … ” de aici încolo ştiţi, am mai spus o dată.

 

Am venit acasă. M-am uitat la biserica pe care o păstoresc, m-am uitat la altele de pe lîngă noi….şi m-am hotărît.

Vreau să învăţăm şi noi meşteşugul de îngheţare a timpului.

 

Acum două săptămîni am ţinut o predică şi am chemat fraţii şi surorile la rugăciune seara, de la ora 8. Miercurea.

 

Am ajuns la Aleşd. M-am uitat cu frică pe geam. Era lumină în sanctuar.

Mă aşteptam să văd doi sau trei fraţi.

 

N-aveau de ce să vină încă o dată în mijlocul săptămînii prea mulţi. Mă pregăteam pentru un mic grupşor de rugăciune.

 

„La ce să mai facem o slujbă, să vină la cele pe care le avem deja!” spuneau unii

 

Cînd colo, cel puţin 40 de fraţi şi surori aşteptau să începem.

Ne-am rugat, am mărturisit, ne-am întrebat unii pe alţi despre felul în care umblăm cu Domnul.

Astă seară…. mai ales după toate astea….abia aştept să ajung acolo.

 

Sper să învăţăm să îngheţăm timpul şi să aprindem lumina în „aprinsul lămpilor”.

Acum toamna, cînd ziua se scurtează, şi dacă trebuie să fac 80 de km (40 dusul, 40 intorsul), merită să alerg, să pierd un timp lumesc ca să cîştig un pic de timp duhovnicesc şi să ne apropiem puţin de  „Lumina cea neînserată”.

 

E frumos cu voi, prieteni, pe blog, dar, cu siguranţă, mai util este cu „oamenii care îngheaţă timpul”. Mă duc un pic de timp acolo!

 

 

 

 

10 comentarii

  1. Cred ca e o idee foarte potrivita. Poate ar trebui sa faceti un blog in care toti acesti comentatori pasionati sa scrie rugaciuni.
    Domnul sa va binecuvanteze. Col 1:9-14.


  2. Marius,

    Un lucru bun, care ar trebui urmat si de alte biserici. Un exemplu pentru noi Biserica din Alesd.
    Domnul sa fie cu tine si sa te intareasca.


  3. Domnul sa te binecuviteze fratele meu ,datorita faptului ca nu avem o biserica romanesca , eu ramin tot aci ,in camaruta mea .Tinjesc dupa serile de demult de rugaciune cu fratii .
    Cu cit inaintez spre soare-apune
    Cu-atit se lipezeste zarea mea
    E mai depret amurgu-n rugaciune
    Ca rasaritul cel lipsit de ea
    T.T


  4. Inghetarea timpului este un fel de anticipare a vesniciei, nu?


  5. M-am dus, am venit.
    cu sufletul mai uşor, odihnit ca şi cum nu aş fi condusd 80 de km în aglomeraţie.

    Am citit ps 45.
    Acolo, cînd laudele se îndreaptă către Împăratul, acesta începe să lupte, pentru adevăr şi dreptate.

    Psalmi 45:1 (Către mai marele cântăreţilor. De cântat cum se cântă: „Crinii”. Un psalm al fiilor lui Core. O cântare. O cântare de dragoste.) Cuvinte pline de farmec îmi clocotesc în inimă, şi zic: „Lucrarea mea de laudă este pentru Împăratul!” Ca pana unui scriitor iscusit să-mi fie limba!
    2 Tu eşti cel mai frumos dintre oameni, harul este turnat pe buzele tale: de aceea te-a binecuvântat Dumnezeu pe vecie.
    3 Războinic viteaz, încinge-ţi sabia, podoaba şi slava,
    4 da, slava Ta! Fii biruitor, suie-te în carul tău de luptă, apără adevărul, blândeţea şi neprihănirea, şi dreapta ta să strălucească prin isprăvi minunate!


  6. Ce fain! 🙂
    Mi/ar place sa „vad” si eu ce inseamna asta… sa „inghete” timpul !?!


  7. Apoi am citit GAlateni şi ne-am rugat pentru toate conflictele, din ţară, din biserică, din lume, toate pe care le-am ştiut enumera.

    Apoi ne-am rugat pentru conflictul în care eu sînt implicat.

    L-am descris acestui grup de rugăciune şi le-am cerut asistenţa încă o dată şi mustrarea.

    Le-am mărturisit unde cred eu că am greşit şi ne-am rugat pentru ispăşire.

    Voi reveni cu partea a II-a catre Fr. Tutac şi voi atinge si aceasta problema.


  8. Da, inghetarea timpului in rugaciune este un exercitiu cu mireasma escatologica


  9. Si eu as vrea sa avem un sanctuar al nostru sa putem sa ne desfasuram activitatile . Din pacate vom ramane tot chiriasi ( flexibili ) impartind timpul si localul cu altii care nu au nici o treaba cu Dumnezeu ! Duminica trecuta am fost rugati ( frumos ) sa amanam programul divin pentru data viitoare .Le-am spus ( tot frumos ) ca este pentru ultima oara.


  10. Cred ca e prea fumoasa aceasta „inghetare a timpului” ptr a mai adauga ceva.
    Domnul sa ne ajute sa fim pregatiti pentru lipsa lui in vesnicii.



Lasă un răspuns

