h1

Ce este mai important acum?

Octombrie 4, 2007

Aşa cum ştiţi mă tot chinuie gîndul pe care stau. Aproape l-am strivit. Chestia cu blogul. Pînă pe 19 octombrie trebuie să decid ce trebuie să fac.

Prietenii îmi scriu să continui, unii îmi spun să stau calm, că de-asta m-am îmbolnăvit de inimă, alţii îmi spun că ar trebui să consum timpul acesta pe ceva administraţie etc.

Mă aplecasem destul de mult spre a continua experienţa cu blogul şi după acest an. Mărturisesc că zilele care au trecut au fost foarte grele. Emailuri, telefonoane. Unele adînci, altele isterice. Unele emailuri din partea unor prieteni apropiaţi sau îndepărtaţi m-au ajutat să văd şi alte perspective.

Poate că unul dintre aceştia m-a ajutat cel mai mult. Faceţi abstracţie de laude. Tipului nu-i stă în fire. Nu este nici „lingău”, nici „linguşitor”.

Iată ce mi-a scris. Redau o parte scurtă din email ca să nu-i puteţi identifica stilul, şi odată cu stilul, omul 🙂

„Esti un om… prea MARE, dupa intelegerea mea, ca sa te ocupi cu astfel de chestiuni prozaice. Poti crea un curent, o scoala. „Am fost discipolul lui Marius Cruceru” nu se poate compara cu „Scriu si eu comentarii la patratosu pe blog„. În mine ai aprins o mare bucurie cand te-am cunoscut. Ai o intelegere superba a crestinismului si duiosia nazarineana care se ascunde in spatele „stilului Ghedeon viteazul” m-a impresionat profund.
Fii asa. Merita sa te urmez….”

Vă mărturisesc că mi-am ţinut cu greu nodul din gît. Cel mai mult contează cele două opţiuni pe care le-am subliniat. În celelalte prietenul meu se înşeală pentru că, trebuie să vă spun, NU NE-AM ÎNTÎLNIT NICIODATĂ FAŢĂ ÎN FAŢĂ.

Da, zilele astea am meditat la asta. Ce-i mai important? Să scrie cineva pe blog la mine sau să se poată lăuda fără ruşine că a călcat pe urmele cuiva care a încercat să calce pe urmele Domnului.

Cuvintele prietenului mi-au rămas cu litere de foc în minte. Sînt acel gen de cuvinte care nu te face să te guduri ca o pisică fără minte cînd toarce la mîngîierea gospodinei, ci sînt acel gen de declaraţii care te împovărează, îţi creează program şi îţi aşează sarcini de purtat pe umeri, aducîndu-ţi aminte de responsabilitatea enormă de a fi călăuză spirituală.

Da, prietene, m-am gîndit la ce ai spus, mai mult decît m-am gîndit la alte texte.

Mă gîndesc că este mai important acum….

26 comentarii

  1. No comment !


  2. Şi totuşi, ce fac cei care nu te pot cunoaşte decât prin intermediul blogului? Nu este vorba doar de a scrie „comentarii la pătrăţosu pe blog”. De ce tocmai la pătrăţosu? Din miile de bloguri?
    Pentru mine personal ar fi o pierdere încetarea activităţii blog-istice „La pătrăţosu” 😦


  3. Mulţumesc, Ioa, mă bate gîndul şi mă bate de mă znopeşte, numai în gură şi în ochi îmi trage de vreo cîteva zile, mă bate şi pe spate şi la tălpi, dar numai seara.
    Mă bate gîndul, aşa cum spuneam, să trec la „amatori”.
    Timp de un an de zile, am încercat, pentru că Domnul merită făcute lucrurile „ca pentru Domnul”, am încercat să fac lucrurile ca un blogger profesionist.

    Sînt unii care cîştigă şi bani din asta.
    Acum nu voi renunţa complet, dar pe 19 octombrie trec în divizia B. 🙂 Că tot veni vorba de fotbal azi.

    Mă dau la fund, cum se spune.
    „Las volanu” – vezi dictionarul urban.

    Am cunoscut o grămadă de prieteni, s-au născut o grămadă de proiecte… şi vezi că am scris ceva şi despre tine. 🙂


  4. Cred ca, daca intr-adevar se realizeaza, intalnirea din 24 noiembrie ar putea fi un bun punct de reper, pentru a evalua valoarea blogului. Daca din 5-600 de vizitatori pe zi se arata acolo 1-200, inseamna ca tot e ceva. Aproape inca o biserica cat cea din Alesd… 🙂


  5. Da, încă îmi revin din uimire… Mulţumesc 😀


  6. draga Paul, daca vin 20-30 este bine, gindeste-te cita cheltuiala ar fi pentru cei din Botosani, Iasi, Constanta, Bulgaria, Ukraina, Chisinau etc.

    Gindeste-te cit de departte sint cei din CAnada, Australia, Statele Unite. Dan este din Spania, la 42 de ore distanta de noi.

    36 sa fie si ar fi perfect.

    A propos, zilele astea au fost 830-850 de vizitatori zilnic, cu circa 3000 de accesari in medie.

    Iti dai seama ce apetit avem pentru scandal ca romani.

    Vorba lui CAragiale,la noi nu se gindeste prea mult, nu se munceste prea tare, dar se discuta…


  7. Un motiv in plus sa ma bucur ca stau in Brasov, nu?!

    Intr-adevar, se aduna lumea la asa ceva, ca la circ…

    Si eu stiu pe cineva care vine taman din Radauti…daca nu e bolnav 😉


  8. Draga Marius,
    Cred ca este la moda azi sa ai blog. Au inceput si politicienii, fotbalistii, ziaristii, vedetele, profesorii … si „altii mai de jos”. Ma surprinde faptul ca acest curent a aparut si in mediul religios: pastori, preoti, profesori de teologie. Oare o fi o noua forma de a face cunoscute „caile Domnului” in era informaticii??!!
    Esti intr-adevar un deschizator de drumuri, o persoana care dai directie multora in viata, iar modul tau de comportament, vorbele tale si atitudinile pe care le ai in variate situatii sunt analizate, cantarite, impartite, judecate si … respinse sau urmate. Am fost si eu tentat sa imi fac blog (recunosc, urmandu-ti exemplul). I-am dat numele … si am scris „In constructie!!!”. Si asa a ramas. De ce? Nu am ce scrie? Fals! Dimpotriva, il consider o ispita! De ce? Stiu eu …..


  9. Vine, vine… îl luăm cu tot cu spital dacă trebuie !
    Braşov rules 😀


  10. Ezdrah, da-mi voie sa iti spun ca, nu cred ca Patratosu si-a facut blog ca sa fie „in pas cu moda”, si ca nu toti cei ce il privesc au inteles din blogul acesta ca trebuie sa ii urmeze exemplul. Am invatat lucruri extrem de importante de la Patratos in viata reala, iar pe blog am vazut o continuitate a gandirii biblic-rationale ce merita urmata. Dar blog nu intentionez sa imi fac, decat daca mi se pune pata si vreau sa-mi apara si mie poza la comentarii… 🙂


  11. Si da, Ioa, Brasov rules! 🙂


  12. sa-mi spuneti despre cine e vorba, ca-l aduc eu 🙂


  13. PaulO, nu am afirmat asa ceva, si nici nu as indrazni sa fac o asemenea remarca referitoare la fratele Marius.Cand am scris „Cred ca este la moda azi sa ai blog” nu am folosit persoana a II a singular (tu) cu referire la fratele Marius. Ci, mai degraba o remarca universal valabila. Si eu am invatat lucruri interesante de la fratele Marius, iar ideea nuantata de mine nu a fost aceea de a inchide blogul, ci de a cumpani lucrurile. Chiar Biblia ne invata ca uneori trebuie sa ne oprim din avantul nostru si sa ne punem unele intrebari. Ceea ce fac chiar este bine??? Exclud din ultima fraza ideea de blog a fratelui Marius.


  14. Eu mă rog să rămână. Spuneam şi cu altă ocazie, pentru mine, blogul acesta şi altele, reprezintă un fel de Alumni, o continuare a relaţiei prof-student, păstor-credincios, eu-tu. Înţeleg că e solicitant, că unii văd blogul ca pe un jurnal care îşi cere zilnic raţia lui de timp şi energie. Ei bine, eu nu cred că suntem obligaţi la un exerciţiu zilnic, dar îi apreciez pe cei care reuşesc. Chiar dacă veţi scrie mai rar, ştiu că oricum scrieţi, aşa că din când în când, sper că nu va fi greu să postaţi câte un fragment din caietul dvs.


  15. Ezdrah, nu am vrut sa creez o reactie atat de puternica! Suntem amandoi bine intentionati, si ne bucuram amandoi de blogul acesta, nu?
    Cred ca sunt oameni care au ce, si stiu cum, sa scrie, chiar si un blog. Eu nu ma plasez in aceasta categorie. Daca tu crezi ca poti, fa-ti blog si scrie. Dar nu pentru ca asa a facut si Patratosu, ci pentru tine personal. No offence!


  16. PaulO, stai linistit … suntem de aceeasi parte a baricadei!


  17. Eu am mai vazut / intrat pe bloguri si inainte de a vizita blogul lui Patratosu, dar nici unul nu mi/a capatat atentia ca acesta si nici unul nu m/a determinta „sa merg” zilnic pe la el. Si asta a fost inainte de „scandaluri”… nu doar scandalurile atrag, Patratosule.
    Aici pe blog au fost multe alte lucruri – bune, folositoare si care au meritat atentia noastra.
    Cred ca si in felul acesta puteti ajuta oameni, chiar forma oameni. Poate nu la nivelul dorit sau la nivelul in care te implici personal in viata unui om, dar si aceasta este o implicare si poate aduce lucruri bune in viata cuiva. Cred ca merita sa mergeti mai departe si sa nu renuntati, chiar si daca „retrogradati” la categoria „amator”, daca veti folosi cuvantul „amator” in sensul in care/l folositi deobicei. Atunci nu ar fi o retrogradare; nivelul ar fi acelasi, poate intensitatea putin mai scazuta.


  18. Cred că este important scopul iniţial. Şi evaluarea din această perspectivă.
    Primul post spunea acum aproape un an:

    Aici încercăm să ne gîndim în linii drepte despre unele lucruri care sînt curbe! Vom încerca, cu limite şi umilinţă, să “în-colţim” lumea, adică să îi dăm colţuri, păstrînd marginile. Acesta poate fi un spaţiu în care cercul se îndreaptă.

    S-a-ndreptat cercul?


  19. Cred ca ptr multi este important acest blog. De ce? Nu stiu, dar este.
    Si mai cred ca am pierrdut faza cu intalnirea. Ma puteti informa, va rog?


  20. Sâmbătă, 24 Noiembrie, la Păltiniş 🙂 De-abia aştept!


  21. […] by Pr. Dorin October 5th, 2007 at 9:06 Published in: […]


  22. Domnule pastor David Marius Cruceru,

    ştiţi, cu siguranţă, că cele mai autentice elogii nu le primiţi întotdeauna de la prieteni, ci de la adversari.

    Ca să primiţi elogii de la adversari înseamnă să le meritaţi.

    Iar tot carnavalul ce s-a întâmplat la dv. pe blog, de-a dreptul extenuant, v-a făcut să creşteţi în ochii adversarului dv., tocmai pentru că v-aţi dovedit mult mai autentic, mult mai „cu faţă” decât cei „fără faţă”.

    Deşi, după câte am scris la adresa dv., nimeni nu cred că s-ar fi aşteptat să vă rog să continuaţi blogul, noi vă cerem acest lucru.

    Vă cerem să scrieţi în continuare şi să învăţaţi şi pe coreligionarii dv. mai tineri să discute civilizat, fără patimă, cu mai multă prudenţă şi delicateţe.

    La rândul dv., trebuie să deveniţi din „La Pătrăţosu”, „La Pastorul Marius Cruceru”, care nu se mai scunde în spatele unei sigle, ci este el, pastorul baptist care crede asta, simte asta şi vrea asta.

    Prin echilibrul acestor zile epuizante pentru dv., aţi dovedit că aveţi o verticalitate care poate fi urmată, că aveţi un bun simţ care merită să fie aprofundat, că aveţi o conştiinţă pe care o ascultaţi.

    Blogul dv. trebuie să continue şi să coalizeze în jurul său oameni pe care îi ştiţi şi pe care nu îi ştiţi şi care sunt sau simpatizează cu credinţa baptistă.

    Însă, trebuie să devină un blog teologic, să se despartă de o fază ludică a primului său an de existenţă şi să aibă gravitatea care vi se cere şi ni se cere într-o lume a dezordinii şi a polurăii de toate felurile.

    Vă felicităm pentru primul an al dv. de blog, vă dorim un an universitar cu multe realizări şi o pastoraţie făcută cu conştiinţă, sănătate familiei dv. şi, vă asigurăm, că ştim să trecem peste asperităţi care au devenit deja istorie.

    Tuturor cititorilor dv. fideli le dorim să fie şi mai angajaţi în mărtusirea credinţei lor, şi, felicităm mai ales pe domnul Nicu Oros, care a dovedit că un viitor pastor ca dumnealui poate să aibă bucuria decenţei faţă de un preot ortodox care scrie pentru oameni.


  23. Multumesc,

    comentariul de mai sus este cel mai bun răspuns la întrebarea unor coreligionari ai mei:

    „Ce vor zice ceilalţi dacă noi arătăm greşelile noastre în public?”

    Cred că este valabil adevărul biblic care spune „Adevărul vă va face slobozi!”

    Aşa să ne ajute Dumnezeu!


  24. Incredibil ce scrie bastrix. Tocmai el sa spuna sa continuati blogul? El sa aiba cuvinte de apreciere? Iata inca un lucru bun pe langa celelalte neplacute. „Dar El nu se incredea in oameni pentru ca stia ce este in inima lor”


  25. […] by Pr. Dorin October 5th, 2007 at 9:06 […]


  26. Ce frumos scrie Pr Dorin aici,,,,chiar incredibil,cum vede adevarul atat de clar?interesant.



Lasă un răspuns

