h1

Cruci cu deştu mare

Octombrie 4, 2007

Copolovici pune o întrebare.

Ce-o fi însemnînd crucea pe care unii fotbalişti o fac la intrarea sau la ieşirea de pe teren.

Fac crucea obişnuită, ortodoxă sau catolică, funcţie de apartenenţa religioasă a ficăruia, după care, ciudat lucru, îşi sărută degetul mare.

Aşteaptă lămuriri de la mine! Mă declar neştiutor. Complet ignorant. Mai bine un ignorant onest decît un şmecher care să meargă la improvizaţii.

Mai am o chestie: nu sînt microbist. Nu înţeleg fotbalul deloc. Este un sport pentru care nu merită să aştepţi 90 de minute pentru a şti cine ia laurii victoriei. 90 de minute mi se pare prea mult timp din viaţă pentru o chibiţeală de altă oră înainte de meci şi altă oră după meci. Mai ajută şi televiziunile la asta. Pierdere de viaţă.

În artele marţiale în 9 minute se rezolvă totul. Dacă ai un K.O. spectaculos, chiar mai devreme. În hipism sau parapante, sporturile cu motor (în afară de cursele de formula 1 unde iar te apucă plictiseala) la fel. La Sumo nici n-ai timp să clipeşti că s-a şi terminat totul.

Poate că unul dintre voi, microbist, poate răspunde lui Copolovici. Se uită el pe-aici, dacă avem ceva de spus.

Bună întrebare, mă voi documenta şi eu, dacă am timp, dar poate îl lămuriţi voi. Cine ştie?

125 comentarii

  1. Copolovici a gândit bine: dacă vrei să ştii despre fier, întrebi la fierar, despre fotbal la fotbalişti şi despre politică la politicieni, aşa că despre cruci, e normal să întrebi la Crucer(u).


  2. 🙂


  3. In primul rind la F1 nu te plicitsesti; te scoate din sarite comnetatorul, dar nu te plictisesti.


  4. ba, eu ma plictisesc. Te uiti la aia cum se invart intr-una… Doar ca, la F1, ca si aici, e palpitant cate un accident…atunci te uiti atent, si peste 10 minute ai uitat.


  5. mai da ce aveti cu F1, e un sport dintre sporturile cu motoare,…va stiam pasionati de motoare…sau?


  6. cred ca crucea pe care o fac fotbalistii la intrarea, la gol sau la iesirea de pe teren este in semn de, „Doamne ajuta”, multumire,…


  7. Tenis e cel mai fain! Şi de văzut, şi de jucat
    [după cum se vede, suntem foarte interesaţi de subiectul postului 😀 ]


  8. vor sa arate ca sunt credinciosi, probabil…sau poate vor sa pice bine in ochii patronului(vb de anumiti jucatori, de la o anumita echipa…)


  9. sportul in general e fain, indiferent de ramura lui…parerea mea


  10. se pare ca jucatorii cred ca Dumnezeu ii ajuta in meci daca isi fac cruce cand intra pe teren, dupa marcare crucea e facuta in semn de multumire Divinitatii, la iesire in ambele sensuri…


  11. mai Marius, subscriu,fotbalul e soooooooooo boring!!!!


  12. pai daca tot scriem sms-uri cu degetu mare fotbalistii trimit si ei un mesaj rapid la cineva, divinitatea fotbalului, regele golurilor, ce stiu eu…


  13. Urasc fotbalul. Il asociez de obicei cu IQ-ul subunitar.


  14. F1 e pentru oamnei cu IQ-ul mare; si pilotii au cap de inginer.
    Nu e adevarat, Dan H., Ganea va contrazice 🙂


  15. daca jucatorii n-are voie cu talismane pe teren, normal ca isi face creuce, saracii


  16. Oare dumnezeu este microbist? Si daca are „cruciati” in ambele echipe pe care ii ajuta? Sau o repriza e cu o echipa si repriza a doua trece de partea cealalta? Ce sa mai spui de identificarea LUI cu galeriile! Sau cu ospatul si desmatul de dupa victorie! Doamne, unde s-a ajuns….Iti vine sa-ti faci cruce si sa scuipi in sin 🙂


  17. Interesant, de la cruci cu destu mare, la pareri despre fotbal si formula 1 – un blog cu de toate…
    Parerea mea: sunt faine amandoua.


  18. ca si o paranteza la F1…am vazut o parte din antrenamentul pe care un pilot de F1 trebuie sa il practice obligatoriu daca vrea sa poata pilota un astfel de monopost…durere nu alta, identic cu cel de la astronauti(in unele aspecte)…pana si muschi gatului trebuie sa ti antrenezi, sa nu mai vorbim de alte grupe.


  19. In sfarsit un subiect mai putin crocant…
    Cat dureaza o cursa de F1?


  20. pina si ultimul pilot trece linia de sosire. adica pina se termina.


  21. a propos de sportul naspa numit fotbal, Lyon-ul a luat bataie cu 3-0 acasa :))))


  22. Ionut, asta e un subiect serios!
    Te rog nu fa misto!
    😉


  23. Un meci de fotbal tine pana la 120 de min. cu tot cu eventualele prelungiri. Cam atat timp s-ar putea pierde la TV ptr a viziona un meci.
    Vreau sa vad si la F1 cat timp se pierde, de asta intreb.


  24. Cinva zicea: ” Eu nu pot sa inteleg de ce 20 de oameni alearga 90 de minute dupa o mingea, ca apoi cand o ajung…ii dau cu piciorul”. ma uit rar la fotbal, m-am facut odata de ras, ca nu stiam la ce echipa a jucat inainte de transfer nu stiu ce jucator..!:)


  25. nu stiu sigur, mi se pare ca 45 de minute; la F1 se arata cite tururi mai sint de facut (nu se arata minutele; sau se arata, dar nu le vad eu)


  26. Ionut tu faci misto de fotbal??? of of mai mai… si cum mai alergai pe „maidane” mai jos de cantina…


  27. ai dreptate, discutia nu ar trebui dusa in peiorativ;
    mie imi plac numai loviturile de la 11 metri si stirile ca cineva a murit de inima cind se uita la meci 🙂


  28. Dar nu se compară cu meciurile de tenis… de 5-6 ore 😀


  29. cursa de F1 nu are un timp anume, ca si cele de MGP, ci se calculeaza in km care sunt transpusi la randul lor in ture de circuit…


  30. si ciocolata


  31. Doamne fereste Ionut, cum poti zice asta? …of fo mai mai…


  32. pentru ca eu sint un tip de un fizic iesit din comun, sapatmina trecutam-am uitat la rugby si a inceput sa-mi placa si sportul asta; echpa preferata este All Blacks, adia toti tuciurii 🙂


  33. imi place si tenisul, ma uit ultimele 5 minute


  34. si de asemeni imi place si cafeaua


  35. pai ai fi la fix pentru rugby…nu te bate gandu? ai putea juca ca si varf…


  36. cafeaua…auoleu, cum am uitat de ea???


  37. a marcat Rapidul …pt sustinatori….


  38. si ceaiul de Braşov, Andrei!


  39. un virf foarte ascutit; e o idee


  40. era sa uit de el! cum am putut?! n-am mai practicat sportul asta de cind am ajuns acasa…


  41. la ceai ma refer


  42. da da, ai fi cel mai tare varf,


  43. Pauza publicitara:
    TAEKWONDO cred ca e un spor fainut. Tre sa-ti zic Ionut ca te-ai incadra perfect dpdv fizic. Eu l-am practicat vreo cativa ani. Mi-a placut.
    Cat despre rugby, nu te prea vad jucator… mai degraba minge. 😉


  44. 😀 Pătrăţosule, mulţumim pentru terenul de joacă !!! 😀


  45. spor = sport


  46. da, Andrei, am prins subtilitatea 😛


  47. Da – e 1-0 pt Rapid. Unii se uita la meci la 11 noaptea prin internet (Solaris) din Coreea de Sud (nu vreau sa dau nume :)).
    Iar altii care au acces in direct la TV nu sunt interesati. Ferice de voi…aveti mai mult timp liber!
    Oops – dar poate folositi timpul asta ca sa scrieti bloguri :):)
    P.S. Nu am observat daca Ceshinia si-a facut cruce dupa ce a inscris pt Rapid. Poate in traditia lui se manifesta diferit. 🙂


  48. :))))))))))


  49. dar nu era nici o subtilitatea acolo, pe bune!


  50. Ionut nu te du la taicoande ca te lovesti mama


  51. eu acuma practic taiculama


  52. e 1-1, fara cruci


  53. scuze: taekulama


  54. 1-1 scorul


  55. ba toti isi fac cruci cu limba, ca sa nu-i acuze nimeni de discriminare religoasa


  56. Ca sa tai cu lama, tre sa ai ce.


  57. cu cine joaca rapid ? 🙂
    tenis nu joaca nimeni azi?


  58. tenis pe eurosport, raliuri pe telesport, restul sportul rege: fotbal


  59. cu nemtii de la nuremberg


  60. patinaj artistic nu este nicaieri, sau balet? :))


  61. mai e SAH in parc la tm


  62. eu mă joc de-a număratul minutelor până se termină programul 😀 Şi câştigă ele 😦


  63. Crucea facuta de fotbalisti e un fel de ” Doamne ajuta ” .
    Rugby-ul e cel mai frumos sport ..


  64. acidutu, sa traiesti


  65. Andrei am jucat vreo 10 ani rugby , vreo 2 in Spania in divizia secunda ,si inca mai traiesc !
    Nu este o disciplina sportiva care sa se impace cu crestinismul , ci mai degraba cu politica …ca tot este un subiect fierbinte si controversat.Si sahul este frumos …


  66. 1-2 SCORUL!!!!


  67. sa traiesti! (scuze pentru punctuatie; era spus in tonul cel mai pozitiv posibil)
    e mai frumos decit politica, oricum…


  68. Mersi ptr scor. Imi spuneti si cu cine joaca sau sa-l sun pe cumnatu-meu ca e rapidist. 🙂


  69. Incredibil cate comentarii a starnit chestia asta neimportanta.
    tot nu l-ati lamurit pe asta care a pus intrebarea!


  70. raspunsul este DA


  71. E lamurita chestia Visitor…nu e nevoie de prea multa teologie .
    Lasa-l si pe Patratel sa se mai relaxeze pana pe 19 oct. !!


  72. mie nu imi place credinta..mi se pare fara rost sa astepti o viata ca sa vezi daca exista dumnezeu…prefer fotbalul si berea decat popa si crucea…no ofense:)


  73. draga DAvidoff,
    credinţa nu-i cu forţa, nu te obligă nimeni să iei pastila, aşa cum ne dădeau mămicile noastre medicamente cînd eram mici.

    Bucură-te în tinereţea ta,caută căile plăcute ţie, dar pe noi ne găseşti aici.

    Cînd ai nevoie… acilea sînt!


  74. speram sa spui asta…voiam sa iti dau acelasi raspuns in ceea ce priveste fotbalul:)
    peace and love.


  75. DavidOff,

    dacă vreodată mă apucă dorul de fotbal, te caut :), da şi înainte de asta.

    După ultimele întîmplări de pe scena fotbalului, I don’T know about love, but …. peace???

    Sa ma ierte stelistii, da nu stii ce bucurie am ca pierde steaua la greu,
    asta-i pedeapsa pentru Jiji, că l-a facut pe Dumnezeu stelist.


  76. Hai că-i tare!!!
    Acu am văzut ping-uri de la top blogs, clasamentul general şi de la top post acelaşi clasament, adică toate topurile din toate limbile pămîntului care s-au adunat sub turnul babel la wordpress.

    Ce credeţi, chestia asta cu Crucile fotbalistice ne-a dus pe toţi pe 94 la top posts, ieri,
    pe 92 la top blogs, tot ieri.

    Mare este grădina blogurilor şi multe surprize are.

    Nici nu ştiţi cît mă bucur că nu scandalurile au fost cauza mersului de rachetă în sus ieri, ci postul asta care a fost mai mult o joacă.

    Tare,nu?


  77. Da, a fost refreshing 🙂


  78. peace and love era mesajul meu catre lume.
    raspunsul catre tine era: nimeni tu ne obliga sa iei pastila saptamanala de fotbal.fiecare cu ale lui:)


  79. ok, acum am priceput! s-a si auzit cind mi-a cazut fisa 🙂


  80. Davidoff : „Pace and love”, era motoul culturi Hippie din anii ’70. Doar ca sensul era putin altfel: Pace = acceptare a orice, dragoste = senzualitate. Suna bine, dar…
    Patratosu ti-a facut o urare, iti dau eu contiunarea: „Bucură-te în tinereţea ta.. dar sa stii ca pentru toate acestea te va chema Dumnezeu la judecata” Ai un trup si bine faci ca ii dai fotbal, dar ai si un suflet, aceluia ce-i dai?

    Scuze daca va-am scricat dispozitia.


  81. ..daca m`a facut Dumnezeu, m`a facut stiind exact cum o sa imi traiesc viata…si se pare ca nu L`a deranjat deloc, pentru ca ma aflu in fata calculatorului si iti scriu tie acum:)..daca nu era conform cu ceea ce voia El, nu m`ar mai fi facut.

    am vazut o maimuta la televizor chiar acum si mi`a trecut ceva prin cap…Dumnezeu e atat de lipsit de imaginatie incat sa creeze maimuta?!…maimuta este, din punct de vedere genetic, 99% identica cu omul.daca ai deja omul, de ce sa faci ceva aproape identic?


  82. Deci exista Dumnezeu, Davidoff?


  83. Oricum daca pe tine te multumeste sa fii una cu maimuta sau din maimuta, pe mine nu. cred ca sint mai mult de atit.
    Dupa cum vad, prin comentariile tale, mi s-a adeverit ce am spus zilele trecute, in legatura cu intrebarea ta despre cit de iertatoare e religia baptista. imi pare rau ca interesul tau nu a venit din altceva, insa tot e bine. raspunsurile ramin valabile. si tot e bine ca citesti blogul asta. cine stie …


  84. inca ceva: sa nu crezi, draga Davidoff, ca ceea ce ti-a trecut prin cap in legatura cu maimuta, poate fi ceva de genul unui argument impotriva lui Dumnezeu. nici macar 0,000001%. o spun fara nici o ironie.


  85. Draga davidOff,
    daca vrei sa analizezi intelepciunea lui Dumnzeeu iti sugerez sa faci urmatorul lucru.
    Doar studiaza in amanuntime ceea ce el a creat.
    Nu te rog sa incepi cu acea maimuta.
    Incepe cu lucruri mai mici.
    De exemplu analizeaza din prisma bilogiei firul de iarba. Toate elementele. Apoi treci mai departe. Incearca sa inveti despre toata flora, dar la nivelul profund. Treci apoi la fauna. Tot asa: profund; analitic; sintetic etc. Cand ajungi la maimuta as vrea sa ne povestesti in amanunt structura anatomo-fiziologica a maimutei.Incepand bineinteles cu cea mai mica unitate anatomo-functionala, celula. Sa-i descri in amanunt toate componentele. Sa treci la anatomie. Fiecare mecanism/aparat: digestiv, respirator, circulator etc. Functiuni.
    Dupa asta, poate, treci si la alte domenii. Geologie, Fizica, Chimie, Geografie, Astronomie s.a.m.d. Sunt toate create de Dumnezeu. Pentru ca ai admis ca le-a creat Dumnezeu si ai ras. Esti macar in stare sa inveti despre ele? In aprofunzime? Nu-ti cer sa creezi nimic. Mai ales nu-ti cer sa creezi CEVA DIN NIMIC. Darmite viata.
    Si daca vrei sa te pui cu Dumnezeu, poti crea viata? Ceva asemenetor cu o furnica. Cat de mic. Sa te credem.

    Poti oare?
    Sau nu esti ca Dumnezeu „lipsit de imaginatie”.

    Eu iti doresc succes.


  86. cand studiez complexitatea lucrurilor care ma inconjoara , nu pot decat sa minunez ce a facut timpul, cum din firu` ala de iarba a aparut un copac…
    de ce ar fi creat dumnezeu niste lucruri atat de complicate?!de ce ne`a facut din atomi?
    de ce in fiecare ingrengatura, regn, exista atat de multe diferente intre rase..

    voi credeti ca ursul polar a fost creat de dumnezeu sau prin evolutie? un raspuns simplu mi`ar fi de ajuns

    @andrei
    omul a creat viata in laborator.si oamenii creaza vieti in fiecare zi, printr`o activitate deosebit de placuta pe care biserica o conditioneaza.stiu ca nu vrei sa crezi ca omul poate face orice, dar sa stii ca poate.doar ca nu a ajuns inca la maturitate.

    @otniel
    irelevant, eu nu cu divinitatea am o problema, ci cu invataturile religiei.


  87. in 5000 de ani o maimuta in fata unui calculator ar pute sa scrie o opera de nivelul celei a lui Shakespeare


  88. ??


  89. Draga david0ff,
    oamenii nu creeaza viata.
    Ei lucreaza, fac combinari, mutatii etc cu ceea ce exista deja.
    Ai putea spune cel mult ca fac combinatii. Ca-si folosesc imaginatia pe care tot Dumnezeu le-a dat-o.

    Am putea spune, maxim-maximorum, ca ei creeaza cu si din lucruri create de Cel ce i-a creat si pe ei.

    In ceea ce priveste ca omul poate face orice e abatere de la subiect, dar si o mare eroare practica.
    Daca Dumnezeu a spus ca omul moare, moare si gata.
    Poate omul sa scape de moartea de care ii este atat de groaza?
    Poate omul fi Dumnezeu? Se poate transforma omul in ceea ce-si doreste instantaneau?
    Poate omul sa fie omniscient, omnipotent?

    Succes iti doresc.


  90. eu nu l`am vazut pe dumnezeu omniscient, nu am vazut nicio transformare instantanee a lui.practic, nu l`am vazut niciodata.de aceea tind sa cred in oameni, si nu in dumnezeu.pentru mine oamenii fac lucruri incredibile, inimaginabile pentru unii, nu dumnezeu.stiu ca suna a copilarie, dar pe dumnezeu nu l`am vazut facand nimic.pe oameni ii vad in fiecare zi.intr`adevar, nu creeaza oamenii viata din nimic, folosesc ce au deja, dar, din nou..pe dumnezeu nu l`am vazut modeland nimicul.

    @purel
    in 5000 de ani maimuta ramane maimuta, omul ramane om, muntele ramane munte…
    da`i 500 de milioane de ani si maimuta devine om, iar muntele devine mare.


  91. apologetica (care face apel la ratiune in mod semnificativ) nu poate demonstra esentialul crestinismului: Isus Cristos (rational nu poate fi demonstrat ca a fost si Om si Dumnezeu, ca s-a nascut din fecioara si ca a inviat a treia zi de le uciderea
    Sa); de aceea noi credem in lucrarea Duhului Sfint casre il face pe om sa creada…credinta este un dar de la Dumnezeu, de aceea nu oricine poate sa creada.

    Davidoff, desi am argumente sa-ti demonstrez ca stiinta este la fel de dogmatica ca religia, nu cred ca scopul nostru este sa cistigam o discutie, cit sa cistigam un om; de aceea noi spunem ceea ce sintem convinsi ca este cu adevarta important: credinta in Domnul Isus Cristos, care a murit si a inviat pentru ca sa ne mintuiasca (trebuie sa crezi in aceasta nebunie, numita „propovaduirea crucii lui Cristos)


  92. nu poti demonstra stiintific ce ai spus acum


  93. Si asta de unde stii Davidoff?
    deci pe Dumnezeu nu l-ai vazut facind nimic. si atunci de unde stii tu ca maimuta devine om in 500 de milioane de ani.
    asta ai vazut-o tu?
    nu-i asa ca totul se reduce la credinta? tu crezi ce iti spun manualele si „stiinta”, fara sa poti dovedi nimic. noi credem in Dumnezeu.
    si mi-e mai usor sa cred ca Dumnezeu a facut lumea din nimic, decit ca in 500 de milioane de ani maimuta devine om.
    a propos, stii ca toata chestia asta cu milioanele de ani nu se poate dovedi stiintific? mai asculta si alte pareri, nu doar ceea ce spune Discovery.


  94. discovery este pentru cei mult prea lenesi sa citeasca.

    tocmai pentru ca nu incercam sa castigam o discutie, eu zic sa o incheiem aici, pentru ca nu este constructiva.poate vom avea vreodata ocazia sa bem un pahar de vin(nesfintit) impreuna si sa discutam despre toate aspectele existentei noastre.

    pana atunci, unii cu credinta, altii cu fotbalul.Sa ne auzim sanatosi!

    ah, nu mi`ati raspuns daca ursul polar a ajuns ceea ce este prin evolutie sau pentru ca asa l`a facut dumnezeu.inca astept raspunsul.


  95. mai de ce vreti voi sa puneti in davidOff ceea ce numai Dumnezeu poate pune si anume capacitatea de a crede sau pe scurt CREDINTA. Asta e tot ce ii lipseste lui si ea vine printr-un singur mod spune Biblia: „prin auzirea Cuvntului lui Cristos”-Romani 10:17…deci draga davidOff la urma urmei problema se pune daca crezi sau nu, totul e, si tine, de credinta, partea neplacuta noua(celor care dorim cu toata inima ca cei din jur sa creada)e ca noi nu putem convinge pe nimeni cu nimic, aducand 10000000000….de argumente pro, doar Dumnezeu poate, pentru ca Biblia spune ca tocmai CREDINTA aceasta este darul lui Dumnezeu-Efeseni 2:8, nu e darul nostru…desi am fi vrut.


  96. Si CREDINTA este o incredintare neclintita in lucrurile nadajduite, O PUTERNICA INCREDINTARE DESPRE LUCRURILE CARE NU SE VAD.-Evrei 11:1
    Si fara credinta este cu neputinta sa fim placuti Lui! Caci cine se apropie de Dumnezeu, TREBUIE SA CREADA ca El este, si ca rasplateste pe cei ce-L cauta.-Evrei 11:6


  97. Draga rcc,
    Credinta e formata din ceva, despre ceva.
    Si vine in urma auzirii.
    Inseamna ca cineva mai inainte a expus, prezentat, argumentat, prezentat logic acel ceva.

    E bine ca oamenii discuta.
    Ca sa aiba ce sa „auda”.
    In cazul nostru sa „vada” discutia. Cuvintele sunt si scrise si vorbite. Ele nu ne parvin din neant.

    Conform rationamentului tau, davidOff n-ar putea crede pentru ca nu aude; doar vede.

    Si-apoi e incredintare despre lucrurile care nu se vad, DAR exista. Ca sa constientizeze cineva ca un lucru exista chiar daca nu se vede, trebuie argumentare, discutie.

    Asa ca participa si tu, ca el, davidOff, nu te aude.


  98. Draga davidOff,
    Nici aerul nu-l vezi dar il respiri.
    Curentul electric nu ti s-a prezentat niciodata, dar poate ai avut de-a face cu el. Ii cunosti caracteristicile de la orele de fizica poate. Poate te-a „piscat” vreodata. Lucrurile care nu se vad si despre care ti-am spus exista. Pentru ca au niste caracteristici „palpabile” (si care te „palpeaza”).
    Dumnezeu e palpabil prin Fiul Sau pe care L-a trimis pe Terra pentru tine si pentru mine.
    Daca vrei sa-l cunosti pe Dumnezeu, cunoaste-L pe Fiul Sau, Isus Christos. El spune ca daca ma cunoasteti pe Mine il Cunoasteti pe Tatal (Dumnezeu).

    Incerci?
    Te ajutam cu punerea problemelor, cu felul in care se valideaza ele.

    Daca TU ai fi fost undDumnezeu, poate nu te preocupa soarta altora, a fiintelor umane. Dar EL a murit a tu sa poti (…) avea viata, daca…


  99. Davidoff
    puteai sa inchei fara ironii. cred ca ti-ai epuizat sagetile argumentative, daca ai avut. insa ma tem ca nu. si atitudinea ta pare mai mult cea a unui adolescent infierbintat si care vrea sa traiasca cum vrea el, nu a unuia care chiar isi pune serios problemele astea. nu cred ca gresesc.
    la urma urmei ii dau dreptate perfecta lui rcc. nu putem noi pune ceea ce Dumnezeu nu a pus: credinta.

    sa o puna El si atunci vom vorbi altfel.


  100. davidoff e baiat fain , nu va luati de viata lui;

    a propos de discovery,Alin Suciu m-a invatat un concept nou: docu-fictiune…el nu are incredere nici in animla planet , nici in discovery, pentruca datele date pe aceste posturi nu pot fi verificate; adica sint crezute pur si simplu pentru ca apar la televisor


  101. davidoff e baiat fain , nu va luati de viata lui;

    a propos de discovery,Alin Suciu m-a invatat un concept nou: docu-fictiune…el nu are incredere nici in animal planet , nici in discovery, pentru ca informatiile date pe aceste posturi nu pot fi verificate; adica sint crezute pur si simplu pentru ca apar la televisor


  102. eroare e pilotaj, scuze


  103. andrei, Efeseni 2:8,9; acolo se vorbeste despre credinta ca despre un dar…


  104. Draga Ionut,
    Mie ciar mi-a placut aparitia lui DavidOff. Sti de ce?
    Prin intrebarile lui ne-a testat cunostintele sau ne-a facut sa constientizam lipsa lor.

    E benefic asa ceva. De exemplu cum argumentezi la faptul ca Biblia e doar o carte. Am vazut niste raspunsuri interesant pe blog. Dar neconvingatoare. Nu e suficient sa-i spun ca e DOAR o treaba de credinta. Credinta din inima apare de multe ori dupa ce e castigata argumentarea din minte.

    Chiar asa. CUM argumentezi ca Biblia nu e doar e carte? Prin ce metode?


  105. Draga Ionut,
    la credinta din Efeseni nu m-am referit. Am preluat doar din ideea lui rcc sprijinita pe:
    6 Dar nu toti au ascultat de Evanghelie. Cãci Isaia zice: „Doamne, cine a crezut propovãduirea noastrã?”
    17 Astfel, credinta vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvântul lui Hristos.
    18 Dar eu întreb: „N-au auzit ei?” Ba da; cãci „glasul lor a rãsunat prin tot pãmântul, si cuvintele lor au ajuns pânã la marginile lumii.”,
    mai precis pe vers.17, dar am inclus eu si contextul imediat.


  106. Dragilor,
    am stat in expectativă să văd cum ne descurcăm cu oameni reali, cu frămîntări reale cînd este vorba de mărturisirea celor ce credem.

    Părerea mea este că avem o mulţime de lozinci învăţate, o mulţime de versete încărcate la „mitraliera de versete”, dar suferim la autenticitate.

    Nu vă reproşez vouă. Vorbesc în general despre mediul nostru, şi noi sîntem produsul lui.

    Avem prea puţin curaj să spunem: „Nu ştiu, tipule, dar eu aşa cred, nu pot argumenta aşa de bine şi s-ar putea să cred ca prostu, dar prefer să fiu prost şi credincios… ”

    Nu toate aspectele credinţei noastre se pot apăra raţional.
    credem din iubire, din simţire, pentru că ….nu putem explica totul.

    Cred că oameni ca DAvidOff aşteaptă de la noi mai mult partea relaţională, dialogică decît răspunsuri la întrebări.

    Nu vrea să îi fim profesori de teologie, vrea prieteni,

    Nu vrea tipi care să îl privească „de sus”, ascuţiţi la raţiune şi buni la Biblie, ci omaeni care să îl însoţească cot la cot ca Filip pe Etiopian.

    iată de ce este bun un asemenea exerciţiu în spaţiul real.

    Orele de misiologie nu ne învaţă asta, dar oamenii reali ne învaţă să încercăm să fim prieteni reali.

    Partea bună?
    vă felicit pe absolut toţi că aţi încercat acest dialog didactic din care cu toţii am învăţat cîte ceva.

    Mulţumesc, DavidOff, Andrei, Ionut, Otniel, rcc, Ioa, romoforin, tuturor.

    Sper să mai avem ocazia!


  107. Draga Patratosu,
    observam cu totii ca e folositor blogul.
    Imi place sa am credinta si in inima si in minte.
    Mi-ar placea sa fiu ca:
    24 La Efes, a venit un Iudeu numit Apolo, de neam din Alexandria. Omul acesta avea darul vorbirii si era tare în Scripturi.
    25 El era învãtat în ce priveste Calea Domnului, avea un duh înfocat, si vorbea si învãta amãnuntit pe oameni despre Isus, cu toate cã nu cunostea decât botezul lui Ioan.
    26 A început a vorbi cu îndrãznealã în sinagogã. Acuila si Priscila, când l-au auzit, l-au luat la ei, si i-au arãtat mai cu deamãruntul Calea lui Dumnezeu.
    27 Fiindcã el voia sã treacã în Ahaia, fratii l-au îmbãrbãtat sã se ducã, si au scris ucenicilor sã-l primeascã bine. Când a ajuns, a ajutat mult, prin harul lui Dumnezeu, pe cei ce crezuserã;
    28 cãci înfrunta cu putere pe Iudei înaintea norodului, si le dovedea din Scripturi cã Isus este Hristosul.

    AMIN!
    Si cunostinta, si patos, si indrazneala si …da Doamne.


  108. Davidoff,
    fotbalul si credinta nu se exclud nicidecum .Ca nu este patratosu cu fotbalul asta este altceva (desi nu stiu 🙂 ) .
    Uite citeam o stire azi dimineata (la mine). Stii ce spune stirea? Jucatorul brazilian Kaka a fost desemnat fotbalistul anului 2007 de alti jucatori profesionisti http://www.hotnews.ro/articol_86017-Jucatorii-profesionisti-l-au-desemnat-pe-Kaka-%27%27fotbalistul-anului%27%27.htm

    Citeste si articolul urmator despre Kaka
    http://www.atletasdecristo.org/eng/kaka.htm


  109. Draga Andrei, unui liberal n-o sa-i pot demonstra nici in ruptul capului ca Biblia este un tot monolitic, cu un singur fir calauzitor, adica Isus Crisot. Tocmai de aceea nu vreau sa vin cu argumente rationale pentru a demonstra existenta lui Dumnezeu; nu este biblic (1 Corinteni 2). Cred din toata inima, asa cum am scris in comentariile de mai sus, si asa cum afirma si patratosu, ca persoana este mult mai importanta decit argumentul. Daca nu-i devin simpatic lui davidoff, ma pot chinui zile si nopti si tot nu il voi cistiga. Dar ai dreptate si tu intr-un punct, anume ca trebuie sa fim gata sa dam socoteala celor care ne cer de nadejddea care este in noi.


  110. Isus Cristos (scuze)


  111. eu cred ca lucrurile merg normal spre sf lor si odata cu apropierea tot mai mult de acest sfarsit, lucruri tot mai rationale se nasc impotriva lui Dumnezeu si a creatiei Lui, de aceea eu nu vreau sa ma bazez pe ratiune ca si temelie, nu vreau sa explic ceea ce nu se poate explica dar se poate crede. Crezi bine va fi de tine, nu crezi rau va fi…ideea e daca crezi sau nu. Sunt lucruri greu de explicat in contextul lui Dumnezeu de aceea trebuie doar sa crezi. Pentru mine daca Dumnezeu a spus „asa”, eu cred „asa”, chiar daca rational e invers. Pentru mine si pentru cei ca mine, e simplu, pentru ceilalti…e nebunie(tot Dumnezeu a spus-o si pe asta…) LUMINA ASUPRA TUTUROR LUCRURILOR ESTE IN BIBLIE: SA CITIM BIBLIA!


  112. Draga Ionut,
    din punctul meu de vedere,1 Cor.2 nu are ce cauta in discutia noastra. Mai ales ca nici eu nu am facut apel la acelui capitol corintian.

    Observ o problema. R A T I O N A L U L.
    Eu nu sunt RATIONALIST. Eu nu fac apel la un curent folosofic. E fac apel doar la acea caracteristica eminamente umana. Ratiunea/capacitatea de a gandi este un dat divin. Domnul Isus spune lucruri logice. Apostolii spun lucruri logice etc.

    Noi spunem lucruri logie. Daca spun „porcul a facut un pas de 45 de metri, prin propriile puteri” ma crezi? Evident, nu. De ce? Nu e logic. Nu e real.Logicul trebuie sa aiba corespondent in real. Adica, trebuie sa fac observatii corecte, coerente despre anumite lucruri. Prin simpla observatie analizez caracteristicile mai multor porci. Constitutionale, „de miscare” (viteza, rezistente, cat se deplaseaza in m la un pas etc etc). Si observ ca animalutele pe care le-am analizat au niste caracteristici comune, de unde trag concluzia ca toate sunt la fel. In mod normal, ca sa afirm lucrul acesta, trebuia sa analizez fiecare specimen de pe terra. Am facut asadar, apel la o trasatura a gandirii si anume, generalizarea, dupa ce, in prealabil, am folosit obiectivarea specifica.

    Cand efectuez operatii de ratiune emit un set de judecati. Judecatile constau din propozitii cu o anumita valoare: adevarat sau fals. Asa ca pana la urma a rationa inseamna a spune sau nu adevarul si/sau minciuna dupa un anumit tipic (structura logica).

    Daca iti spun ca Isus ne-a dat un exemplu personal atunci cand a intrat cu biciul in templu ce spui. Exemplul e si pentru mine si pentru tine. Asa ca si tu si eu trebuie sa lovim cu biciul pe toti cei care sunt cu doua fetze.
    Daca nu esti de acord, nu esti cresti si am sa spun tuturor acest lucru.

    Ce zici?

    Este CORECT ce spun eu? Asa e cum spun eu? Asta inseamna?

    Sa-ti mai dau un exemplu. Crestinii au facut o compilatie a versetelor din Scriptura, ordonandu-le dupa anumite criterii, functiuni,caracteristici si au alcatuit ceea ce se numeste Teologie Sistematica. Nu avem in Biblie Teologia Sistematica. Si totusi ai studiat-o, poate. E un rezultat, printre altele, a rationalului, nu a rationalismului. Teologia Sistematica e produsul gandirii umane, a rationalului pus in slujba lui Dumnezeu, rationalul calauzit de Duhul Sfant.

    Sper sa fim clari. Intelepciunea de sus face apel la rational, la gandire, pentru a ne putea fi accesibila. Dumnezeu ne-a creat asa. Asa face si intelepciunea de jos. Face apel tot la ratiune.

    Ratiunea este filtrul care, dupa anumite criterii (real, logic, cauza-efect etc), face filtrarea informatiilor.

    Daca studiem cuvintele Domnului Isus, predicile ucenicilor, apostolilor etc., observam ca sunt logice, rationale. Urmeaza un itinerar propriu. Rationalul se adreseaza INTELEGERII. De aceea se foloseste. Pentru a intelege, pentru a pricepe cum stau lucrurile.

    Apostolul Pavel vine cu argumente RATIONALE: Daca ne uitam la creatia lui Dumnezeu…la natura…la cutare si cutare…pricepem ce in spatele lor e cineva asemanator. Nu se poate sa apara asa ceva, frumos, logic, cu o dinamica proprie conform unor legitati interne, fara sa nu fi fost creat. In spate e un creator (Romani: 19 Fiindcã ce se poate cunoaste despre Dumnezeu, le este descoperit în ei, cãci le-a fost arãtat de Dumnezeu.
    20 În adevãr, însusirile nevãzute ale Lui, puterea Lui vesnicã si dumnezeirea Lui, se vãd lãmurit, de la facerea lumii, când te uiti cu bãgare de seamã la ele în lucrurile fãcute de El. Asa cã nu se pot desvinovãti;
    21 fiindcã, cu toate cã au cunoscut pe Dumnezeu, nu L-au proslãvit ca Dumnezeu, nici nu I-au mulþumit; ci s-au dedat la gândiri desarte, si inima lor fãrã pricepere s-a întunecat.).

    Si cand ai scris ca nu apelezi la rational ai facut-o paradoxal, apeland la ratiune, la gandire, prin rationament. Ai rationat, pe baza interpretarii (dupa parerea mea gresita) din 1 Cor. 2 ca nu e bine sa faci apel la rational, de parca a fi un pacat. Cand te gandesti, RATIONEZI. Cand vorbesti, RATIONEZI.

    Asadar, sa-i multumim Domnului ca putem rationa. Daca n-am putea, am fi ca legumele.

    Sunt obossit si n-am terminat treaba, dar o sa revin cu completari.

    Apropos! Intelepciunea are ca locuinta MINTEA. Sa nu-mi spui ca mintea nu are legatura cu rationalul.
    Satan se lupta pentru mintea noastra. Rezultatul? Rationamente eronate.
    Doamne ajuta-e sa rationam corect.


  113. ISUS A LOVIT CU BICIU PE CEI CU DOUA FETE, IN TEMPLU? (la oameni ma refer)


  114. Draga rcc,
    era o generalizare, ca sa nu m-apuc sa enumar pe fiecare targovet in parte…eu cred ca erau cu cel putin doua fete…ca sa intri in templu trebuia sa fii spiritual (sau cel putin considerat asa), apoi sa folosesti templul pt altceva decat lucrurile sfinte arata altceva.
    Scuze daca imaginea asta ti s-a parut nepotrivita. Renunt si eu la ea si pune tu ce consideri ca e bine.
    Acum ca sti motivul, sper sa nu se piarda ideea pe care am vrut s-o ating.
    Toate cele bune.


  115. Draga Andrei, nu despre ratiune este vorba, ci despre ratiunea nenascuta din nou; nici un logician nu va lua vreodata in calcul ceea ce noi numim PACAT. Acest concept nu exista in logica…
    nu vreau sa lungesc discutia inutil, dar stiu un lucru simplu: toata lumea zace in cel rau; si mai stiu un lucru la fel de simplu, anume ca Dumnezeu s-a revelat in Domnul Isus Cristos.
    Ca sa fac apel si la autoriatate, Alvin Plantinga, apologetul nostru de seama, pleaca de la premisa ca oamneii sint de doua feluri: care cred in Dumnezeu si care nu cred in Dumnezeu. Eu am inteles ce-ai vrut sa spui, dar sper sa ma intelegi si tu 🙂


  116. si cred ca 1 Corinteni @ este esential in discutia de fata 🙂


  117. 1 Corinteni 2


  118. Draga Ionut,
    Din punctul acesta de vedere ai dreptate, si anume:
    daca nu doresti sa-L cauti pe Dumnezeu, din toata inima, ci doar conceptul de Dumnezeu, atunci toate argumentele din univers nu sunt din nici un folos si e implineste „ci au gasit PLACERE in nelegiuire ca sa fie osanditi”.

    In momentul in care doresti sa-L „atingi” pe Dumnezeu, el iti lumineaza „ochii mintii si ai inimii”.
    Perfect de acord cu tine.

    De fapt, suntem pe aceeasi lungime de unda, dar ne dezavanteajeaza „mediul de comunicare” (blogul).

    In alta ordine de iei, daca acesta n-ar fi fost (blogul), n-as fi stiut ca existi si nu as fi castigat din conversatia cu tine.

    Domnul sa fie laudat!


  119. scuze de greselile de tastare….sunt f obosit


  120. mai andrei, eu vreu sa deviez de la subiect…totusi, Cristos a lovit vre-un om in Templu??? S-au nu am inteles eu bine?


  121. Draga rcc,
    Ai dreptate in aceasta privinta. Am citit toate locurile din evanghelii. Intr-adevar, n-a lovit pe nimeni. Doar i-a scos afara.
    Multumesc de atentionare.
    Cu ocazia asta o sa fiu mai atent la indemnul dat de apostolul Pavel:
    Pânã voi veni, ia seama bine la citire, la îndemnare, si la învãþãtura pe care o dai altora.


  122. Draga Ionut, rcc are dreptate la fragmentul cu biciul.


  123. Eu ma opresc aici.
    E ora 22:30 si nu mi-am terminat serviciul.
    O sa ajung foarte tarziu acasa.
    Ramane doar sa va doresc noapte buna tuturor.

    Domnul cu noi!


  124. cand este vorba despre crucea facuta la intrarea in teren a ftbalistilor si sarutarea degetului mare, va dau un sfat< uitati-va la KAKA, brzilianul de la Milan……


  125. […] gafeur)? Surpriza anului! (150) “Feminizarea preoţiei” sau ”Ce-i cu Fivi?” (149) Cruci cu deştu mare (124) Comunicatul UEO referitor la Iain Torrance (119) Catedrala dezbinării neamului (116) “Şi […]



Lasă un răspuns

