h1

Scrisoare neaşteptată

Octombrie 5, 2007

De cînd am blog mi se întîmplă tot felul de chestii faine şi funny.

Prieteni noi, atacuri, împăcăciuni, ce mai… o grămadă mare de viaţă.

Alaltăieri primesc una dintr cele mai neaşteptate scrisori din partea unuia dintre cei mai neaşteptaţi corespondenţi, dintr-o zonă cu totul neaşteptată a ţării, dintr-o zonă confesională cu totul neaşteptată.

Cu permisiunea autorului, vă redau conţintul scrisorii, spre învăţătură, lămurire, cernere şi „luare aminte”:

Merită să ne gîndim toţi la cele trei versete.

Am vrut să-ţi scriu ceva fain despre situaţia în care te afli şi nu-mi venea nimic…

Am apelat la Scriptură, după o metodă care nu e recomandată, n-am făcut-o şi nici n-oi mai face-o vreodată, dar a ieşit ceva fain şi de pus pe gânduri, la greu…

Pe scurt: după o rugăciune către Duhul Sfânt am deschis de 3 ori Sfânta Scriptură „la întâmplare” luând textul de pe a 7-a pagină, versetul al 7-lea. Iată ce a ieşit:

Gal 4;11 Mă tem să nu mă fi ostenit degeaba pentru voi.

Ioan 1;7 El a venit ca martor, ca să mărturisească despre Lumină, pentru ca toţi să creadă prin el.

Luca 11; 21 Când omul cel tare şi bine înarmat îşi păzeşte casa, averile îi sunt la adăpost.

Poţi medita acu, pe text, la ceea ce urmează să faci, în legătură cu blogul!

Ai putea publica pe blog cele 3 versete, spre luare aminte….

Pace ţie!

Vouă ce vă spun cele trei versete înlănţuite?

PS.

Nici eu nu folosesc metoda asta de căutare a voii lui Dumnezeu, dar aş vrea să înţeleg la ce s-a gîndit prietenul meu, căruia îi mulţumesc încă o dată pentru sinceritate.

8 comentarii

  1. Nici eu nu sunt de acord cu aceasta metoda de citire a Scripturii sau de aflare a voii lui Dumnezeu. Dar, la o citire superficiala si tendentioasa ar rezulta ceva de genul:
    Primul verset: Timpul investit un an de zile in blog a fost o pierdere imensa!!!
    Al doilea verset: Daca intentionezi sa continui blog-ul trebuie sa slujesti adevarul si lumina.
    Al treilea verset: Blog-ul iti este ca o casa. Esti responsabil de ceea ce se petrece pe el, in mare parte …

    Ce parere ai?


  2. Eu unul n-am sa folosesc niciodata astfel de metode.
    Iar versetele respective, scoase din context, si aplicate oricarui context pot sluji de/la orice.

    AU o arie de aplicabilitate ff mare si contextual merge la aproape orice. Pot fi folosite si de o tabara si de cealalta. Pot constitui argumente si pentru „cei buni” si „pentru cei rai”. Pot fi folosite si pentru bine si pentru rau.

    Parerea personala? Cum se potrivesc ele (versetele) la situatia „in care te afli”?
    E deductibila!


  3. Chiar nu sunt de acord cu acesta metoda. Iar chestia cu pagina 7, vs 7 e de-acuma metoda ghicitului, a numerelor norocoase…luati-o cum vreti, dar nu putem face asa cu Scrisputa. Dumnezeu in intelepciunea Sa stie sa ne vorbeasca asa de clar si concis, strict referindu-se la problemele noastre, dandu-ne raspunsuri concrete, solutii concrete, incat chiar nu trebuie sa folosim astfel de metode. Deci, nu are rost sa ne gandim la o interpretare a lor sau ce ar putea spune…


  4. La 12 ani, în clasa a 6-a, eram în echipa de handbal a şcolii: 2 antrenamente pe săptămână, meciuri duminică dimineaţa. Am fost cu echipa la campionatul naţional. Am obţinut locul 2.

    Mama mi-a cerut să renunţ la handbal, fiindcă îmi petreceam duminicile la meciuri, nu la biserică. Mi-a spus să mă rog şi să Îi cer călăuzire lui Dumnezeu. Să citesc din Biblie.

    M-am rugat. Aveam 12 ani. Am deschis Biblia cu ochii închişi, am pus mâna pe un verset. Mama nu îmi spusese nimic altceva decât să mă rog şi să citesc. Versetul îl ţin minte pe de rost până în ziua de azi:

    „Nebunia este lipită de inima copilului, dar nuiaua certării o va dezlipi de el.” (Proverbe 22,15)

    M-am lăsat de handbal. Doi ani mai târziu, echipa mea mergea în Germania, la campionatul european… Am suferit puţin. Dar nimeni nu mi-a putut lua bucuria că cinsteam Ziua Domnului şi aveam de la El mult mai mult decât aş fi avut ţinându-mă de meciurile duminicale.

    Nu sfătuiesc pe nimeni să procedeze ca mine. Eu ştiu că El mi-a vorbit atunci aşa, pentru că aşa am putut eu înţelege. A fost exact pe măsura mea…


  5. Am folosit aceasta metotda luand versetul care indica data din ziua respectiva. Parerea mea ca cuvantul lui Dumnezeu este in intregime pentru noi, dar nu tr sa scoatem versete din context. Domnul sa ne ajute s-o intelegem si s-o aplicam in viata noastra


  6. 🙂 Pătrăţosu a zis că nu foloseşte metoda, nu asta era de dezbătut aici. Era vorba de înlănţuirea celor trei versete.
    1. Dacă ai renunţa acum, osteneala de până acum ar fi zadarnică.
    2. Scopul blogului trebuie să fie propovăduirea Luminii.
    3. Familia ta trebuie protejată de efectele negative ale dicuţiilor de pe blog, şi ale situaţiilor care se nasc din propovăduirea Luminii.
    Asta înţeleg eu 🙂


  7. Ioa, mlultumesc pentru interpretarea generoasa.

    Imi place 🙂

    cum stăm cu chestia aia….?


  8. Nu stăm 🙂 Mergem ‘ainte!



Lasă un răspuns

