h1

„Stau pe gînduri”

Octombrie 8, 2007

V-am mai spus că m-am bătut cu gîndul. Tare.

După ce-am făcut isprava asta…. de fapt chiar atunci, cînd era cu cîrpa-n gură, m-am aşezat călare pe el. Am şezut pe el. Pur şi simplu.

Simţeam cum se înmoaie, i se strivea voinţa.

Atunci mi-am adus aminte de cea mai potrivită imagine pentru stat pe gînduri.

Mamaia, bunica noastră din partea mamei ne trimitea prin toate cotloanele hambarului să căutăm cuiburile. Una dintre ele „căzuse cloşcă”, fără programare, fără nimic.

M-am apropiat de ea. A cîrîit ameninţător. S-a aşezat mai bine. Eu cu soră-mea, nimic, voiam să vedem cum arată un ou clocit.

Am prins-o, am ridicat-o, i-am luat un ou şi hîîîîîş cu el spre gura podului.

Pfiu ce putoare, ce gălbenare… ca un gînd neterminat…

Mă aşez din nou pe gînduri. Stau pe ele, ca cloşca aia din podul hambarului. Stau pe ele. Dacă nu le strivesc, o să iasă pui. dacă se sufocă, să le fie de bine… asta-i! Să trăiască puii de gînduri care merită să trăiască.

12 comentarii

  1. Inainte de a sta pe ganduri trebuie sa te bati cu gandul sau „sa cazi pe ganduri”. Cum vine asta, ca in acea stare ma simt de parca cele mai zbuciumante ganduri cad pe mine si-mi iau linistea?


  2. …am cazut pe ganturi… saptamana aceasta vreau sa le birui…


  3. cind eram copil, la bunica-mea, am aruncat un ou clocit cind trecea un alai de nunta; a fost fun 🙂
    asa-i cind se sparge un gind in spatiul public 🙂


  4. Cănd se sparge un gând neclocit de tot 🙂


  5. sau un gind clocit de draci :>


  6. Cînd te aşezi pe el din neatenţie, Ioa.

    Draga Ucenicule, inainte de a te bate cu gindul trebuie sa stai pe el, sa il domesticesti, este ca un minz salbatic, daca nu ii pui sfoara de git urgent, cind este mare este mai greu de biruit.

    gindurile se stapinesc cel mai bine cind sint pui.

    Uneori vrăjmaşul ne bagă sub pene ouă străine, clocim ouă de gîscă sau de raţă fără să ne dăm seama.
    Abia cînd ies la iveală şi le vedem roadele, atunci descoperim frauda.

    Ionut, nu trebuie sa marturisesti public chiar toate păcatele 🙂


  7. Mare subiect, putine comentarii.

    Ma uitam prin dictionar sa vad cam ce sinonime are acest cuvant si am fost surprins sa vad o lista impresionanta. N-am ales decat o parte:

    gand = minte, memorie, imaginatie, fantezie, inspiratie, inchipuire, preocupare, obsesie, chibzuiala, reflectare, ingrijorare, plan, intentie, hotarare, convingere, parere, voie, dorinta.

    Exista si cateva proverbe pe aceasta tema:
    „Gaina, cum face oul, la clocit gandeste”. Vorba aceea: „A ouat si-acum cloceste”

    „Gaina care cloceste, niciodata nu e grasa” – Efortul de a gandi nu e usor niciodata si cere mult antrenament

    „Gaina care canta nu oua” – mult adevar aici
    dar „si cand va oua, aude o mahala”

    „Gaina, nu se poate cu doua: si cu pui si cu oua.” – ori una, ori alta.

    Acum si cucul isi lasa oule prin alte cuiburi. Asa ca trebuie sa avem grija ce clocim, cum era o vorba: „Ce mai clocesti?”, dar sa avem grija si ce oua lasam prin alte cuiburi.

    Si am gasit ca tot la Domnul se afla samanta cea buna:

    1. un singur gand: Căci n-am avut de gând să ştiu între voi altceva decât pe Isus Hristos şi pe El răstignit,
    2. si o singura lauda: departe de mine gândul să mă laud cu altceva decât cu crucea Domnului nostru Isus Hristos

    Ajuta Doamne!


  8. Mai bine putoarea unui gand neclocit, decat cu naparca sub fund.


  9. Hazoasa si faina meditatia ta, Don Quijote!

    Imi place mai ales finalul comentariului de la 10.56

    Multumim pentru proverbe.


  10. Acum realizez mai mult ca acestea sunt coordonatele care trebuie sa guverneze gandurile noastre: Isus Hristos si El rastignit. La polul celalalt este lauda cu altceva (departe de mine gandul)

    Oare exista intelepciune mai inteleapta decat nebunia si slabiciunea lui Dumnezeu?


  11. Si mai hazoasa a fost descrierea fazei cu closca. Aceasta mi-a trezit frumoasele amintiri din copilarie, cand majoritatea vacantelor le petreceam la tzara, la bunicii mei undeva langa Suceava. (parintzii ne cam uitau pe acolo, si… bine faceau)


  12. […] ca trebuie sa avem grija ce clocim, cum era o vorba: “Ce mai clocesti?”, dar sa avem grija si ce oua lasam prin alte […]



Lasă un răspuns

