h1

Decebal Traian TV-reş

Octombrie 12, 2007

Am mai discutat o dată despre Decebal şi TRaian şi REmeş şi de unde îi vine din gene toată povestea asta.

Deşi păstrăm o rezervă, premisa de nevinovăţie, politicianul român are o problemă greu de rezolvat.

După cum îmi spune mie ochiul, Mureşan minte ca în codru. Nu-s eu mare psiholog, dar am mai văzut oameni minţind. Măcar Remeş tace ardeleneşte. Dînsul a mărturisit cu propria gură, molcom, că gîndeşte mai greu şi neliniar, pe cînd a fost admonestat de primul ministru.

Avocaţii dînşilor se vor descurca destul de greu cu povestea asta.

Problema care mă preocupă este alta.

Într-o ţară în care un găinar este condamnat pe seama unei singure mărturii,

într-o ţară în care legea se aplică la un caz din patru,

într-o ţară în care justiţia este şi oarbă şi oloagă şi schizoidă,

într-o ţară în care probele sînt tari numai atunci cînd este interesul să fie tari,

într-o ţară care aşteaptă să treacă timpul pentru a se folosi de acuze procedurale (vezi cazul Năstase)

sau să se prescrie faptele (vezi cazul Vîntu)

într-o ţară în care televiziunile s-au transformat în tribunale,

într-o ţară în care reporterii au devenit judecători

într-o ţară în care oricine ţine un microfon în mînă are dreptul să te întrebe orice (vezi cazul văduva lui Pintea)

într-o ţară în care preşedintele spune ce se va întîmpla mîine şi îşi cere scuze, dacă nu se va întîmpla (vezi aseară declaraţiile despre desfiinţarea DNA-ului)

într-o ţară în care un arab scapă cu oile pe un vapor, cu toată poliţia şi securitatea după el (omar hayssam)

într-o ţară în care, dacă eşti atacat în propria casă, trebuie să le duci hoţul legat şi nevătămat poliţiştilor la secţia la care îşi beau comod cafeaua.

într-o astfel de ţară trebuie să admitem şi un pic de anormalitate, nu?

Mă întreb: de ce oare, într-o astfel de ţară în care oameni ca Remeş şi Mureşan ar fi scăpat oricum dacă trecea timpul şi dacă se îmbolnăveau la vreme şi dacă probele erau pierdute, mă întreb, de ce, din nou, este de vină cel care descoperă şi nu se face o dezbatere asupra corupţiei politicienilor?

Nu vedeţi care este dezbaterea cea mai fierbinte acum: cum a ajuns caseta la televiziune?

Problema nu este cum au ajuns cei doi în parc, cum au ajuns să se găinărească la 15.000 de euro (o petardă nevinovată faţă de tunurile date de alţii), cum au ajuns ăştia miniştri, cum au ajuns prostituatele politice care au schimbat 6 partide în 4 ani să ne conducă ţara, cum au ajuns incompetenţii ăştia să ne conducă agricultura ca să ne arate obrazul Bruxelles-ul?

Asta nu se întreabă nimeni.

Problema este: de ce l-aţi prins, fraţilor? De ce l-aţi prins aşa?

Problema noastră nu este că există REmeş, ci de ce există televiziune?

Nu ne frămîntă de ce există dovezi, ci de ce s-au prezentat dovezile?

Nu ne frămîntă faptul că un astfel de incompetent la agricultură îşi bate joc de ţăranii noştri, pe noi ne frămîntă să îi salvăm onoarea feciorelnică, premisa de nevinovăţie, drepturile omului, dreptul la viaţă privată, la imagine publică.

Tocmai acum, da? La viaţă privată, după ce a ales viaţa publică, la imagine publică, după ce şi-a terfelit-o singur, drepturile omului într-o ţară în care sînt încălcate drepturile celor care nu au trei nume sonore (Sorin Ovidiu Vîntu, Decebal Traian Remeş, Călin Popescu – Tăriceanu etc. )

Deci, ca să înţeleg bine, da? Problema noastră nu e Remeşu, e Teveu?

Sună cunoscut. Problema nu-i infractorul, să-i fie ruşine celui care descoperă infracţiunea.

Ceva e stricat în ţara asta. Aproape totul, cred eu, dacă nu vedem pădurea din cauza copacilor, dacă ne doare de cine şi cum a găsit caseta şi nu ne doare de cine şi cum a furat ţara?

Să ne fie ruşine că îl acuzăm pe Remeş! Să ne trăiască! Avem nevoie de el! Huo, televiziunea română! Huo, doamna Culcer, huo. Bravo Sassu (Cui pe cui se scoate, că poate mîine îi vine rîndul lui, nu?)! Huo, presa! Bravo, SOV, că ne-ai adus Realitatea în case şi Caţavencu pe mese!

Nouă să ne fie ruşine că avem tupeul să întrebăm, să criticăm, să avem opinie, să ne frămîntăm, să acuzăm!

Ţara lu Papură-Vodă!

PS.

dacă ascultaţi înregistrările este delicios accentul: toţi trei sînt ardeleni, Ghiţă, Decebal şi Traian şi Avram.  🙂

36 comentarii

  1. Decebal Traian Remes a fost/este cel mai ‘tamp’ ministru din istoria Romaniei. In guvernarea CDR a distrus economia si acuma a distrus agricultura. Pe langa toate astea, a fost si un complotist prost. Cat de fraier trebuie sa fii ca sa ai o astfel de intalnire in zona Dorobantilor (centru) din Bucuresti unde oricine poate auzi conversatia. Asta ne arata pana unde te poate duce mandria si lacomia.

    Cu toate astea indraznesc sa spun ca ‘probele’ ii vor condamna doar moral, nu si penal. Daca voia sa ii condamne penal, DNA-ul organiza un flagrant (asta a fost doar filaj) si ii ridica pe loc, dar cred ca asta au urmarit: sa ii prinda cu ceva calomnios si sa ii traga in jos mediatic. Nu mai conteaza daca o sa fie condamnati sau nu, poate dura ani buni procesul, conteaza ca acuma PNL-ul a mai primit un sut in fund.

    Eu zic ca ar trebui si sa ne ‘doara’ cum a ajuns caseta la TV. In cazul de fata suntem de acord ca personajele sunt manjite, dar daca unuia dintre noi i s-ar realiza un astfel de ‘colaj’, nevinovati fiind si apoi aparem la radio/tv nu cred ca am mai lua asa de usor prezumtia de nevinovatie. Scopul nu scuza mijloacele!

    P.S. M-am prapadit de ras cand am ascultat conversatiile/accentul… Cred ca cei de la filaj nu s-au plictisit 🙂


  2. Deplorabila situatia!!!! Si acum ce sa facem? Sa ne lamentam si deplange soarta natiei? Ce alternative pot oferi crestinii autentici in atare context?


  3. te lasa cu gura cascata conversatiile celor trei. nu-ti vien sa crezi ca astai sunt minstrii Romaniei, oamenii de afaceri ai tarii….
    totat povestea asta ma intristeaza cand realizez ac si noi suntem mai mult romani decat baptisti, gandidu-ma la care este subiectul fierbinete al dezbaterii de la TV si la acer a fost acum 2 saptamani subiectul fierbinte al dezbaterii de aici. dintr-o dat procedurile devin esentiale… dar cand acesti domni le incalcau, „procedurile”, atunci nu erau chiar asa d eimportante.

    cu adevarat „tara lui Papura Voda”. 😦


  4. Sunt suflete dornice de injosire in aceste vremuri atat de manjite.


  5. da, sint de acord cu Cristih, este rau sa se procedeze asa, sa se scape probe etc. dar ginditi-va ce este normal in tara asta.

    la asa tara, asa procurori, asa justitie, asa televiziune, asa ministri.

    Mircea, e o chestie de neam, din pacate. Micile aranjamente, minciuna senina, fara sa le tremure sprincenele, ai vazut cum se intelegeau cum sa minta si ce sa spuna?

    Asta-i viata noastra politica.
    Spuneti-mi acum daca merita sa ne suim la mesele lor.

    Edrah, putem face ceva. Atitudine si fiecare in dreputl lui. Putin cite putin. Se poate, credeti-ma, am incercat.


  6. inca o stire tare de tot de azi: unn pustan de 15 ani din Chisinau a comandat asasinarea parintilor lui (pe 4000 de dolari) pe motiv ca s-a plictisit de ei…si tipii pe care i-a abordat erau politisti sub acoperire.
    cred ca nu o sa ma mai insor 🙂


  7. nu numai ca e un hot de joasa speta, muresan e si un mincinos din aceeasi categorie. e capabil sa se minta pe sine, in speranta ca-l va crede cineva pana la urma.


  8. Primul lucru la care m-am gandit dupa ce a aparut „serialul Spagii” a fost „Tupeul Curvarului”, asteptam si am fost sigur ca se va gasi ceva care sa atraga atentia in alta parte.


  9. Eu n-am TV si am fost un pic rupt de toata tevatura; m-am bucurat ca Remes a plecat(mi se paruse dubios cum aparuse deodat din neant, ministru!).
    Dar ce ma face sa mi se zburleasca parul este prezumtia ca cei din Servicilu Secret(sau cine i-a inregistrat) ar avea o multitudine de astfel de mostre de politica de iarmaroc. Sunt sigur ca exista doar amintindu-mi toti oamenii politici care au fost la putere in ultimii 17 ani.
    Patratosu, nu merita sa bem si sa mancam la masa imparatului (vezi exemplul lui Daniel.


  10. Am auzit la RFI ca in Franta n-a existat(nu-si aducea nimeni aminte sa fi intalnit) un asemenea caz( Remes-Muresan-Ciorba)in care cineva sa cada inaintea procesului. Isi aminteau doar de un afacerist dubios care, pe patul de moarte fiind, l-a incriminat printr-o caseta video pe J.Chirac, pe atunci primarul Parisului. Iar ministrul finantelor, pe masa caruia a ajuns caseta -considerata in justitie neconcludenta- si-a dat demisia pt ca n-a „folosit-o”!
    Oare chiar avem radacini comune cu ei , ca natie?


  11. Daniel n-a mancat la masa imparatului, dar Daniel a fost cu toate acestea un om de o foarte mare influenta indiferent de cine era imparat. Noi spunem ca nu merita sa mancam la masa imparatului, dar nici nu ne intereseaza sa avem un cuvant de spus in viata politica, pentru ca nu cumva sa ne murdarim stand printre ei(cei corupti de putere). Daca tot luam exeplul lui Daniel sa-l luam cu totul nu doar ce ne comvine sau ce e mai usor de facut!


  12. draga N-O: tocmai asta era mesajul! multumesc ca l-ai articulat!


  13. Cu pla… 😀


  14. Nu vi se pare ca ar fi o asemanare intre povestea cu ardelenii Decebal, Traian, Avram si Ghita si cea intamplata recent cu secretarul baptist Tutac?
    In loc sa se discute fapta in sine, se discuta oportunitatea difuzarii materialului la TVR si de unde il au, daca s-a respectat prezumtia de nevinovatie sau daca s-a adus atingere imaginii personalor incrimitate si tot asa. Fapta nu mai conteaza ci procedurile.
    Nu-i asa ca seamana?
    Un motiv ar fi ca amandoua se intampla in Romanica noastra draga, draga de ea.
    Altul ar fi ca sunt legate de politica din Romanica.
    Si ar mai fi un motiv: instrumentarul de tehnici si mijloace: prietenii, cumetrii, mici atentii, trafic de influenta, atragerea de avantaje personale… Las list deschisa.


  15. Eu vreau mai mult divertisment in sensul asta. Adica vreau sa-mi iau punga cu floricele, sa ma asez la TV si sa vad filmulete in care oamenii ‘ai de sus fac lucruri interzise de lege. Ce palpitant, nu-i asa? 😀


  16. Miroase a inconsecventa.
    Parca pastorii baptisti n-au ce cauta in politica!
    S-au dac-o faci pe blog nu-i pacat, nu din acelasi cap iese si predica si comentariul politic?
    Pe blog nu se impurifica?
    L-ati incriminat pe NT ca n-a iesit din Consiliul Local si dvs. ne consiliati de zor pe blog!
    Pe blog politica nu intineaza duhovnicescul?
    Rog clarificare.
    Daca e tacita e din oala lui NT.


  17. Nu ma bag la domnu’ Remes ca nu-l cunosc, dar cand este vorba depsre tizul meu din istorie … nu pot sa tac!
    Dragii mei, Daniel, dupa ce a trecut proba din debutul cartii, a mancat si a baut „bine-mersi” la masa imparatului !!!

    (vezi Daniel 10:1-3).

    Nu va suparati pe corectia mea. Avem si noi prejudecatile noastre …


  18. Dar nu s-a pangarit in momentele-cheie!…si cum altfel s-ar potrivi cu epitetele de preaiubit si scump?


  19. s-a dus mindria ardeleana pe niste caltabosi si pe niste tuica; in sfirsit o chestie naspa fara moldoveni la mijloc! 🙂


  20. Frate ar fi bine sa dai drumul la postarea mea, smerenia ajuta si pe NT si pe MC. Astept raspunsul. Har si pace.
    „Miroase a inconsecventa.
    Parca pastorii baptisti n-au ce cauta in politica!
    S-au dac-o faci pe blog nu-i pacat, nu din acelasi cap iese si predica si comentariul politic?
    Pe blog nu se impurifica?
    L-ati incriminat pe NT ca n-a iesit din Consiliul Local si dvs. ne consiliati de zor pe blog!
    Pe blog politica nu intineaza duhovnicescul?
    Rog clarificare.
    Daca e tacita e din oala lui NT.”


  21. „într-o ţară în care, dacă eşti atacat în propria casă, trebuie să le duci hoţul legat şi nevătămat poliţiştilor la secţia la care îşi beau comod cafeaua.”
    într-o ţară în care, dacă te prinde o criza cardiaca trebuie să le duci pseudo-doctorilor tensiunea, buletinul si o cafea la urgente unde ei se uita la Tv.(acel Tv care in loc de inf neutre se scalda in manipulare si desinformatii)


  22. atunci nu vă mai uitaţi la TV. Simplu, nu?


  23. Da, Andrei, nu e cu moldoveni la mijloc, dar poate că e de la ei învăţată…că doar tot români este şi ei, nu?

    (uai, poate mă baţi când vii la oradea!)


  24. asa-i Ionut, in sfirsit am scapat si noi, nu mai poate da lumea vina pe noi ca din cauza naostra nu merge tara bine.

    Moldovenii i-au dat pe Eminescu si pe Stefan cel Mare si pe Ion Creanga si pe SAdoveanu, iar Ploiestiul, unde sint eu acum, l-a avut pe CAragiale.

    Bravos!

    Compara asta cu Mara de Slavici!

    Draga frate Daniel, da, dupa faza de la inceput Daniel a stat la masa imparatului, dar si-a pastrat puritatea, curatia sufleteasca si bunul obicei de a se ruga. Daniel a facut politica fara sa fi devenit politician, politruc, poliprosopat,


  25. draga Nedumeritule, am dat drumu la postarea ta imediat ce am ajuns la internet.

    Faci o confuzie imensa.

    Una este sa ai o opinie politica si alta este sa faci politica.

    Daca nu intelegi diferenta asta, inseamna ca nu ai citit deloc Isaia.

    Profetii sint plini, dar mustesc de opinii politice, daca citesti profetii, intelegind ce se intimpla atunci, este ca si cum te-ai uita pe hotnews si pe protv, dar cu comentarii din perspectiva spirituala.

    Problema lui NT este ca face politica, nu se exprima asupra politicii. Daca esti bagat in borcanul cu politicieni, nu te mai poti exprima profetic in legatura cu ei.

    Eu nu fac poltica tacita, eu ce am de facut fac pe fata.
    Predicile mele sint pline de referiri la politica actula si n-am sters pantofii la nici un politician pina acum.
    nu ma gudur si nu le astept favorurile, chiar daca sint puternicii zilei.

    DAca VC Tudor vine la noi în biserica nu are ce cauta la amvon, chiar daca vîntură biblia.

    daca este politica eclesiala, o fac pe fata.
    daca este politica sociala, ma exprim pe fata,
    daca este politica economica, ma tin departe tot pe fata.

    Ca pastor sint formator de opinie si imi asum acest rol cu mare responsabilitate si seriozitate, desi unora li se pare ca ma joc, ca sint prea ludic.

    inca ceva, eu nu consiliez pe nimeni. Aici vine cine vrea si nu trebuie sa stea pe canapea si apoi sa plateasca ora de consiliere.

    La fel ca tine multi altii se exprima, au pareri personale, eu nu incerc sa le spal creierul si mergem inainte.

    Daca tu ai argumente, te cred, daca eu am argumente, tu poti sa alegi ce sa faci.

    Daca sint necesare clarificari ulterioare, sint gata sa ne dumirim impreuna…


  26. Daca tot am ajuns la politica, eu cred ca Baptistii, Crestinii Evanghielici, Crestini Practicanti cum zic cei de peste balta, ar trebui sa se implice in politica, si artrebui sa se implice serios. DAR SUSTIN SUS SI TARE CA NICI UN PASTOR NU ARE CE CAUTA ACOLO. Pastorii daca vor pot sa consilieze pe cei care sunt consilieri 🙂 sau politiceni, dar nu sa faca curat in curtea porcilor, pt ca chiar daca nu se manjesc, e posibil ca mirosul sa le intre in haine.


  27. De-ale politicii…
    Cica ajung Bush, Blair si Basescu in iad. Fiecare are dreptul la convorbiri cu lumea reala contra-cost. La sfarsitul lunii vin facturile pentru fiecare: Bush: convorbiri 30min catre SUA, cost factura 100$ Blair: convorbiri 45min catre UK, cost factura 180$ Basescu: convorbiri 300min catre Romania, cost factura 1$ Revoltati primii doi cer socoteala la administratorul iadului.. raspunsul: hell to hell se taxeaza local


  28. Calm frate…c-am citit Isaia.
    Profetii VT au aratat umbrele, realitatea este Hristos.
    Ierusalimul pe care-l aparau ei este o imagine(pilda, umbra) ce corespunde astazi Noului Legamant, care este o realitate spirituala.
    Ei faceau o politica ce ar trebui s-o facem noi dar impotriva duhurilor rautatii, nu a bietilor oameni politici cocotati totusi acolo cu voia lui Dumnezeu.
    Daca nu-i asa si ne bagam in politica, ce promovam, comunismul, liberalismul, unde scrie ce ar trebui? Daca un frate din biserica are alta parere?
    Daca critici un politician de la putere, te mai poti ruga apoi pentru el? Sau criticam numai opozitia si ne rugam pentru cei de la putere cu tot focul?
    Cu pilda profetilor putem justifica multe, este scris sa-i luam ca PILDA de suferinta si de rabdare, dar ei slujeau imaginii, noi slujim realitatii.
    Frate, e mai bine sa luptam impotriva partidelor politice ale diavolului din locurile ceresti, asa ca sa nu lovim in vant.
    Astea-s umbre.
    Ti-am scris pentru ca te iubesc si n-as vrea sa-ti pierzi vremea ascunzand graul de madianiti.
    In numele Domnului te rog sa nu cobori in acea lume a umbrelor, ramai in Duhul unde capeti tarie si acolo este un dusman real.
    cu drag…


  29. Către nedumeritu,
    De când a critica pe cineva te împiedică să te rogi pentru acel cineva? Dacă mustri pe un frate în biserică, nu te mai poţi ruga pentru el?

    Or fi ele umbre (chit că nu sunt) dar au impact destul de simţit pentru credincioşi! (vezi persecuţiile)


  30. ba sint umbre, Cipri (ca am citit si Evrei)


  31. Igen, umbre a ce? A unor lucruri care sunt prin ele însele rele, fără nădejde pentru om, sau care sunt o minciună? (vorbim despre Evrei) Umbrele arată spre ceva ce va fi, şi acel CEVA va fi bun, desăvârşit, vrednic de cinste şi laudă…nu?


  32. am spus cumva altceva?


  33. Nu, mă gândeam la umbrele lui nedumeritu.


  34. Oamenii care ne conduc isi fac de cap la guvernare, si-au pierdut cinstea. Sa fim atenti ca ne pot transforma si pe noi. Crestinii autentici pot folosi mijlocul acesta de comunicare si in alt scop decat sa ne amaram sufletul cu cei din frunte, in felul acesta ii punem la respect nedandu-le atata atentie. Vezi articolul: http://romoflorin.wordpress.com/2007/10/13/mult-trafic-pe-blog-pentru-pocaiti/


  35. aha, scuze


  36. draga Nedumeritu,
    dupa ce legi hermenutice spiritualizezi asa ce ai gasit in cartea Isaia?

    Eu fac comentariu politic si promovez valorile crestine, adevarul, loialitatea, moralitatea actului politic.
    Oamenii politici, cei care fac politica, trebuie sa stie ca oameni ca mine si ca tine sint cu ochii pe ei.
    Altfel de ce te-ai mai dus la vot. Daca vrei sa te duci pina in pinzele albe cu pozitia ta, atunci la urmatoarele alegeri nu trebuie sa mai vii la urna.

    Ca sa nu iti asumi in nici un fel nici un fel de responsabiitate politica.
    Eu am votat ce am votat si de aia ii critic pe cei pe care i-am votat. Le-am dat creditul si aucm il iau inapoi. Simplu!

    Cine spune, vorba lui Cipri, ca, daca il critic nu ma rog pentru el. Ma rog sa le dea Dumnezeu intelepciune.



Lasă un răspuns

