h1

Chris cîntă ….. „electrizant”!

Octombrie 18, 2007

Adamaica, bravo ei, face o critică foarte pertinentă piesei pe care Chris o cîntă pentru o competiţie. Nu comentez competiţia.

Eu sînt mult mai ferm cu ce am auzit.

E o prostioară. O aiureală. Cîntecul, se înţelege. Dacă astea-s criteriile după care o piesă ajunge aşa de sus în respectivul festival, atunci sînt lămurit. O lăsăm baltă. Nu merită atenţia.

De ce sînt aşa de ferm? Uitaţi-vă şi voi, ascultaţi şi voi!

Adamaica a fost foarte elegantă. Vocea aia care promite, aia unde-i, Adamaica?

Puteţi să cîntaţi piesa prietenei, că n-o să-şi dea seama că este despre Altcineva.

Atît putem, Doamne iartă-ne!

PS.

Nu mai spun, că îmi creşte adrenalina iar. „Electrizant” cîntec. Electronizant, tocătoare de nervi….

Şi tipa aia care se mornăie şi oftează în spate acolo, ce rol are? Pe cine în-rolează (rolul cui împlineşte)? Ah… Aia-i aia de care e aproape el? De care îl despart secundele şi ruinele?

De ce la urmă, deşi cîntă de prin ruine, cîntă ca din borcan de parcă se strînge de nas?

Iertaţi-mă că nu sînt aşa de elegant ca Adamaica data asta (adevăru-i că nici alte dăţi nu prea mi-a reuşit), dar cred că merităm ceva mai bun!

Halal Penielu, Hillsongu şi alte „festivale” care promovează astfel de muzică!

43 comentarii

  1. ambiguitatea mesajului este caracteristica in ceea ce este mai nout prin muzica noastra, in sensul asta Cris este in pas cu moda.Ce zice? Trebuie sa te straduiesti sa descoperi dupa metafore, un mesaj ce se aproximeaza evangheliei , dar care scos de linga amvom nu mai are nimic cu ea. Celelalte scalimbaieli sunt doar urmarea acestei nebuloase, o arta cu tendinta. Da ! dar cit mai cameleonica si mai disimulata.
    Mai bine Cintarile Enagheliei cu toate scaderile lor de metrica si rime fortate dar cu o exprimare clara a credintei.
    Am incetat sa mai astept o muzica decenta contemporana crestina de multa vreme ma resemnez cu anacronicele „cintari de cor” cu „fanfare si orchestre” taranesti: da! dar clare. Nu mie mai rusine de greselile gramaticale, regionalismele ardelenesti sau de folosirea abuziva a verbului „a dezmierda” (care etimologic vorbind ar trebui scos din cartea de cintari).
    „O babă murdară pe picioare, care stă în fata icoanei Maicii Domnului în biserică, fată de un laureat al premiului Nobel ateu – baba e om, iar laureatul premiului Nobel e dihor.” P. Tutea
    Iertatima dar raman cu baba


  2. Ca bine-i zici Dane… iar citatul din Tutea e cum nu se poate mai potrivit.

    Eminescu ar fi zis: „Voi sunteti urmasii Romei?”


  3. Vă recomand: Charon: house of the silent. Atât melodia cât şi versurile. Eu nu sunt nici pe departe mirat că cei din biserică preferă muzica laică celei religioase.


  4. se cheama Penibiel, nu Peniel


  5. melodia asta trebuie asculatata inainte de sinucidere…ce plinge saracul…


  6. :)))))))

    imi aminteste de skit-ul ala de la kiss fm cu unguru bulan si cu oana zavoranu: „daca vrei sa-ti bagi mortul in casa asculta noul single Cris”


  7. Eu am ascultat şi alte piese intrate în competiţia împricinată. Unele sunt şi mai dezastruoase decât cea a lui Chris. Cel mai tare m-a deranjat acel mesaj „între”. Cu aşa ceva nu te legitimezi. Îţi tai craca de sub picioare.


  8. asta e muzica religioasa,sa-nteleg? :))


  9. pai la ce note au primit melodiile… Cam slaba selectie de melodii


  10. Draga Marius, cred ca nici o clipa Chris cand a compus aceasta piesa si cand, apoi, a decis sa participe la concurs nu s-a gandit ca o sa fie prilej de „postari”, „comentarii”, replici si „cuvinte la schimb…”, Apoi, draga Marius, cred ca nici o clipa Chris cand a compus aceasta piesa, si cand, apoi, a decis sa participe la concurs nu s-a gandit la tine (indiferent daca gusturile si judecatile tale sunt alese si corecte), nu s-a gandit nici la „”Adamaica”, nu s-a gandt nici la Catalin Lata (care pe „Cuvinte la Schimb scrie potrivit si cumpatat despre cele de mai sus), si in final nu s-a gandit nici la cei 7 ce au comentat pe „patratosu” inaintea mea. Asadar, ce ne facem cu-n artist care nu ni-se „adreseaza”, care nu ne cere voie cum si cand sa compuna o piesa, cand si cum sa participe la un concurs? Asadar ce ne facem cu-n artist care canta „ca din borcan”, desi o face de mai bine de 10 ani si desi e cunoscut nitzelus peste tot (in spatiul acesta pastorit, in mica parte, si de tine)? Ce ne facem?


  11. …imi cer scuze limbii romane, dar trebuie sa o spun: = o piesa nashpa, varza, nasoala !!!.


  12. draga Edi, salut, welcome, servus!!!! 🙂
    Ma bucur ca m-ai contactat!

    Draga Edi, Chris cind a compus a compus ca sa slujeasca prin asta pe Dumnezeu, o comunitate, sa transmita un mesaj etc.

    Daca era pur si simplu pentru el, atunci, Dumnezeu cu mila, o pastra in camera lui.

    Nu ma intereseaza la cine s-a gindit cind a compus, dar lasa-mi dreptul de a spune „e o melodie proasta, versurile sint proaste, interpretarea este proasta”.

    Am dreptul asta? Am. Corect! Asa cum fiecare dintre cei care vina aici au dreptul sa ma contrazica, sa nu fie de acord etc. pentru ca am ales sa ma exprim in public.

    Eu sint „formator de opinie”. Alin mi-a pus în cîrcă calificarea asta. 🙂
    Ei, atunci imi iau slujba in serios.
    Ce să-i faci? Defect profesional.
    Nu pot scapa de dadaceala profesorala nici cind sint acasa.

    Ma simt dator, pentru ca m-am intilnit si cu muzica de-a lungul vietii, sa spun ce cred si in domeniul sta.

    Nu sint eu Duhul Sfint (evident. nu? 🙂 ), n-am monopolul adevărului, dar sînt unul dintre potenţialii destinatari ai melodiei lui Chris.

    Ce să facem cu un artist care este cunoscut într-un spaţiu care nu este păstorit şi de mine? Ce să facem?
    Şi Guţă este cunoscut. Şi el se consideră artist. Nu-mi cere voie să compună. De ce nu spun nimic despre el.

    Pentru că este „sub orice critică”. Vezi comentariile de mai sus cu chestia „sub orice critică”.

    Draga Edi, „de gustibus”… da, pina la un punct. Cind aud o melodie care vorbeşte despre ce s-a întîmplat în Grădina Ghetzimani (o mai ţii minte, o cîntam la Corul fetelor din Iaşi, eu făceam bass-ul) şi este în ritm alert, country, atunci simt nevoia să spun cîte ceva. …

    a propos, asta este al 6000-lea comentariu. Să sărbătorim


  13. Felicitări, Marius! 😉 Când e vorba de sărbătorit… 🙂

    Edi, Chris nu a compus ţinând cont de un public-ţintă, nici de (eventualii) critici. Mă gândesc că a avut dorinţa sinceră de a-şi închina muzica lui Dumnezeu. Doar că… nu-L numeşte. E greu de înţeles! Cineva a scris într-un comentariu pe blogul meu explicaţia lui Chris: că această piesă a fost aleasă de juriu, şi una dintre condiţii a fost ca melodia să fie sub 4 minute. E şi asta o cenzură.

    Totuşi, oare trebuie să tăcem, asta spui tu? Să ne îngropăm capul în nisip şi să meargă toate mai departe ca şi cum n-ar trece şi peste trupurile noastre?


  14. Deci, pînă la urmă, Edi, Chris a scris melodia şi … pentru juriu. Atunci de de să explici ce ţi-a cerut juriul?

    Adama are dreptate. Să cînte şi să facă fiecare ce vrea în muzicosferă şi noi să inhalăm aburii?
    Să fim serioşi!

    Hai că nu-i doar de cîntec în sine.
    Hai s-o lăsăm jos, dragilor.
    Meledia este proastă.
    Efectele sînt neinspirate.
    Prelucrarea este jalnică.
    Vocea (nu reuşesc s-o „curăţ” de efecte acum), dacă-i bună, păcat că-i acoperită.
    Versurile sînt dubioase, pentru că nasc dubii, etc.

    Edi, oricît încerc, am un defect, nu pot zice binelui rău şi răului bine. Cam asta-i!


  15. Draga Marius, imi aduc aminte cu bucure si placere de chitaristul corului de fete, desi cantecul respectiv acum imi scapa. Sunt de acord cu dreptul la opiiniile tale, sunt de acord ca le poti face publice. Sunt convins ca esti priceput in domeniu, asa cum sunt convins ca ai responsabilitati (inclusiv formative) infinit mai mari decat am eu. Eu sunt un cal batran (accept si varianta magar batran), invat sau ma desvat din ce in ce mai greu, asadar voi asculta incontinuare cu placere Chris, asa cum te voi asculta cu placere si pe tine. Cum se vor putea impaca in mine aceste contrarii? Pai beneficiind de principiile urmatoare: „Incalcite sunt caile Domnului” si „Mare e gradina lui Dumnezeu”. Te iubesc si sper ca nu ti-am stricat festa celui de-al sase miilea mesaj.


  16. Daca, sa zicem ca n-ar fi vorba despre Dumnezeu, care ar fi problema?
    Daca a scris si Chris un cantec de dragoste pentru prietena lui sau sotie (nu stiu care e starea lui civila) unde ar fi dubiosenia?
    Mi se pare foarte tare reactia „pocaitilor” de pe site. Majoritatea il „desfiinteaza” in fata celorlalti. E piesa cu cele mai multe comentarii. Majoritatea celor postate de pocaiti sunt negative.
    Ce sa zic…e simptomatic pentru lumea evanghelica: Daca ceilalti nu ne iubesc, macar noi sa ne uram!


  17. Era o legenda care spune ca atunci cand Hristos si ucenicii au trecut pe langa cadavrul unui caine, acestia din urma ar fi strambat din nas: „Ufff, ce urat miroase”, la care Isus a raspuns: „Dar ia uitati ce dinti albi are”.

    In cazul de fata, daca melodia nu are nici macar dinti albi, atunci de ce se gasesc unii sa vada un castel in loc de han? Mai demult, cand era la moda Cris, am ascultat si eu cateva melodii, dar auzind vocea aia chinuit de ragusita, am hotarat sa nu-mi mai poluez auzul cu mizerii: mai bine ascult vrabiile de care sunt sigur ca aduc lauda lui Dumnezeu intr-un mod desavarsit.


  18. Nu sunt muzician… Oricum, nu-mi place piesa respectiva… dar ma gandeam la ceva…

    Hai sa presupun ca as fi pictor si, hmmm, sa zicem ca facut desenele pentru o Biblioara povestita copiilor… Sa presupunem ca undeva se organizeaza un concurs de pictura (organizat de ‘nepocaiti’) la care eu ma prezint cu un desen in care este reprezentat ceva din natura…

    Ar fi drept ca pocaitii sa-mi sara in cap pentru ca nu am participat la concurs cu un desen in care nu este vorba de Isus?… nu stiu…. ma intrebam doar…

    Am pus pe un site doua piese pentru cei care zic ca acest Chris nu are voce:

    http://www.trilulilu.ro/AlexB/f6881f3e62cbfb

    si

    http://www.trilulilu.ro/AlexB/0a5449c12076b4


  19. Chestiuni:”Mi se pare foarte tare reactia “pocaitilor” de pe site. Majoritatea il “desfiinteaza” in fata celorlalti. E piesa cu cele mai multe comentarii. Majoritatea celor postate de pocaiti sunt negative.
    Ce sa zic…e simptomatic pentru lumea evanghelica: Daca ceilalti nu ne iubesc, macar noi sa ne uram!”
    Deci atunci ar trebuim sa spunem ca daca un evanghelic creeaza ceva care nu poate fi calificat drept arta noi il sustinem neconditionat?… De ce? Doar pentru ca „si el il iubeste pe Domnul”, cum zicea patratosu in alt articol? Pentru ca a creeat ceva care il „scoate” pe Dumnezeu in lume? Melodia de pe BoS, nu il mentioneaza pe Dumnezeu, deci de ce sa il sustinem? Daca aduce ceva de calitate atunci da, cu el pana in panzele albe, dar cu mixajul acela ordinar de voce, ca sa zic doar atat… sorry!
    Uite de-aia e nevoie de CERCUL PATRAT, ca sa nu se ajunga la asa ceva. Am vazut un comment la alta mel din concurs si suna cam asa: „O piesa pe bune si care sta-n picioare. Iar ca mesaj, de mii de ori mai crestina decat a disperatilor aia de sectanti din concurs.” Trageti si voi singuri concluziile despre cum e slavit Dumnezeu prin piesa si commenturi-le despre piesa.


  20. Si aceasta-i „muzica crestina”:
    http://www.trilulilu.ro/CNI/3bb4fabec2d960
    Iertati-mi indrazneala.


  21. alexb, de acord cu tine!


  22. Ca si calitate eu o prefer pe andre in locul lui chris: are versuri mult mai clare si mai adnaci cand vine vorba de declaratii, hehe, ca sa nu mai zic de voce…


  23. No comment!
    cu respect,
    chris


  24. dacă tu eşti, Chris, te salut.
    aşa ziceam şi eu: no comment!

    Dumnezeu cu tine!
    Am văzut pe cele puse pe trilulilu ca se poate şi mai bine.
    mc


  25. TU SI DUMNEZEU

    Oamenii sunt adesea nerezonabili, irationali si egocentrici;
    Oricum ar fi, iarta-i!

    Daca esti amabil, te vor acuza de egoism sau intentii ascunse;
    Oricum ar fi, fii amabil!

    Daca ai suces, vei castiga cativa prieteni neadevarati si cativa dusmani adevarati;
    Oricum ar fi, sa ai suces!

    Daca esti onest si sincer, oamenii te vor insela;
    Oricum ar fi, fii onest si sincer!

    Ceea ce ai creat de-a lungul anilor, altii pot distruge peste noapte;
    Oricum ar fi, creaza!

    Daca gasesti linistea si fericirea, unii pot fi invidiosi;
    Oricum ar fi, fii fericit!

    Binele pe care il faci astazi, de obicei va fi uitat;
    Oricum ar fi, fa bine!

    Da tot ce ai mai bun si nu va fi niciodata destul;
    Oricum ar fi, da tot ce ai mai bun!

    Intr-o analiza finala,
    TOTUL ESTE INTRE TINE SI DUMNEZEU;
    Oricum, … nu a fost niciodata intre tine si ei!!

    Maica Teresa

    cu respect,
    chris


  26. Ceea ce voi srie acum nu este o pledoarie. Nu port nici o vina si nu simt povara datoriei de a da explicatii… Insa cred ca e potrivit sa specific ca daca cei care cu atata usurinta, intr-un mod care tradeaza ignoranta si superficialitate, ar fi ascultat albumul „party again” de pe care este extras acest cantec, „drumul meu prin noapte” , ar fi descoperit ca e vorba de un album-concept, care are un fir rosu, in care cantecele deruleaza o poveste in mai multe capitole, iar „drumul…”este unul dintre ele. Atunci cand am compus acest album, nu m-am gandit nici o clipa ca voi participa la vreun concurs…aceasta este doar o intamplare. Intentia mea a fost sa pun laolalta cantecele pe care le-am scris intr-o perioada cenusie din viata mea, cantece care descriu lungul drum catre casa al fiului risipitor care am fost. Si in care multi se regasesc. Asta este tot.
    Am convingerea neclintita ca exista multe cantece care aduc onoare lui Dumnezeu fara sa gasesti in ele „aleluia” si „osana” in fiecare vers…, am convingerea ca Domnul este in control inclusiv in ceea ce priveste acest concurs, dar mai ales in ceea ce priveste lucrarea pe care o fac de mai bine de zece ani (si nu regret nici acum ca am renuntat la profesia mea pentru a ma putea ocupa de muzica) si mai am convingerea ca Bob Dylan a rostit un mare adevar cand a spus „lasati-ma sa fac cantecele unei natiuni si nu-mi pasa cine face politica”.
    …si chiar daca aud si eu de multe ori pe la amvoane tot felul de predici care nu-mi plac…(lipsite de continut, uneori impotriva adevarurilor biblice s.a.m.d.), n-o sa-mi treaca prin minte sa planuiesc deschiderea unui site in care sa-mi fac cunoscute frustrarile…
    cu respect,
    chris


  27. Draga Chris,

    Eu am scris despre acest cantec al tau, „Drumul meu prin noapte”, pentru ca l-am gasit recomandat pe site-ul „Stiri crestine”. Intervin aici, pentru ca, indirect, cele de tine spuse vizeaza (si) cele de mine spuse.

    Am privit cantecul tau ca pe un produs artistic dat spre consum. Cantecul tau era scos de pe album, ca doar nu era tot albumul la „Battle of Songs”. Ergo, ne-am pronuntat asupra lui asa cum l-am gasit dat spre consum, asa cum l-au gasit si altii. Scoaterea din context nu e vina a noastra. Eu consider ca piesa trebuie sa poarte un mesaj, chiar daca e ascultata separat. Iar daca nu poarta mesajul asta decat „in context”, atunci trebuia sa refuzi participarea piesei la concurs (parerea mea!). Am precizat ca nu sunt muzicolog, nici muzician, iar observatiile mele au vizat cu preponderenta textul. Din 6 observatii, doar 2 se refereau la partea muzicala. In privinta textului, sunt de specialitate.

    Evident ca nu doar cantecele cu „Aleluia” si „Osana” sunt cantece crestine evanghelice. Se canta si despre „Cel dintai si de pe urma”, despre „locul meu de adapost”, fara sa apara in text Dumnezeu sau Isus, vorba lui Catalin Lata. Cat despre mesajul piesei tale, da-mi voie sa-ti spun ca sunt minusuri! Daca tu sustii sus si tare ca atat ai vrut de la mesajul ei, ca nu se putea mai bine, asta e! Nu te afecteaza ce spunem noi! Practic, ne raportam la un produs artistic si ne spunem parerea in calitate de consumatori. Suntem liberi sa alegem sa ascultam altceva, daca asta nu ne place.

    Dar aici nu suntem in biserica! Referitor la observatia ta ca nu ai scris pe un site despre predicile proaste auzite in biserica, asta e alegerea ta. Puteai lua atitudine in spatiul public, pentru ca acele predici au fost rostite intr-un spatiu public…

    As vrea sa cred, si cu asta inchei, ca ti-au fost de folos parerile ascultatorilor tai, indiferent ca au fost laudative sau critice. Iar restul, cum spuneai, ramane intre tine si Dumnezeu.

    Succes in continuare si bine cuvantari!
    A.Dama


  28. Nu cred că mai este mult de adăugat la ce spune Adama.

    Şi totuşi…

    Chris, ce să spun, probabil era mai bine să rămîi la „no comment”, dupa primul impuls, pentru că explicaţiile tale adîncesc şi mai tare problema.

    Nu vreau s-o lungim prea mult, cîteva precizări.

    N-am înţeles cui îi este adresată meditaţia Maicii Tereza, nouă, celor care am îndrăznit să ne exprimăm asupra producţiilor tale? Noi sîntem „răii”? 🙂

    Îmi pare rău, dragă Chris, în momentul în care ai înregistrat albumul ţi-ai asumat potenţialele critici, la fel ca mine, atunci cînd predic, cînd scriu, cînd ies on line etc.

    Obişnuieşte-te cu asta, dacă doreşti să îţi continui activitatea în spaţiul public. Nimeni nu mă critică pentru felul în care cînd în duş, dar cînd fac asta faţă de o comunitate, pe care unii spun că o mai şi reprezint, atunci trebuie să am mai multă grijă. Comunitatea respectivă s-ar putea să îşi afirme distanţa faţă de mine.

    Eu îmi afirm distanţa faţă de melodia ta. Nu mă reprezintă şi, dacă cineva întreabă: „asta-i muzica voastră pocăiască?” spun un ferm NU! „E muzica unui cant-autor, exprimă sentimentele lui faţă de oarecine, dar nu mă reprezintă” Cam asta voiam să spun!

    N-am nimic cu viziuna ta artistică, este faină ideea cu un fir roşu, excelentă viziunea holistică, toate, Domnul să îţi dea inspiraţie şi har în continuare, dar tot nu mă pot împăca, la fel ca Adama, cu versurile lipsite de substanţă poetică şi cu tipa care oftează în background şi cu abuzul de efecte. Sună bine pentru o melodie de dragoste, dar care-i treaba pînă la urmă în contextul pe cdare tu îl descrii? Care-i locul ei în viziunea ta artistică?

    aici aş dori să fiu luminat.

    tocmai din cauza vorbelor lui Bob Dylan nu te lăsăm să „îţi faci de cap” 🙂

    Nu vreau ca asemenea cîntece să fie luate drept bune de copiii mei. Iartă-mă, nu mă gîndesc atît la tine şi la progresul tău artistic, cît mă gîndesc la copiii şi nepoţii mei. Sînt egoist aici.
    De asta fac critică literară, de film, muzicală, reacţioenz la minciună, la ipocrizie, atunci cînd le văd. Pentru asta există acest blog, nu ca să îmi ventilez frustrările. Pentru asta mă duc în altă parte.

    Trag cu puşca şi călăresc şi mă dau cu parapanta pentru frustrări 🙂

    Tocmai pentru că sînt conştient de puterea muzicii reacţionez rapid şi în ceea ce priveşte forma şi în ceea ce priveşte conţinutul.

    Vorba Adamei, de ce nu ai face un site despre predicile proaste.
    Nici nu-ţi dai seama cît ne-ar ajuta o chestie ca asta.
    Ar merita!

    Asta-i problema! Ajungem să predicăm din cartea de bucate şi din manualul instructorului auto pentru că oameni ca voi nu reacţionează.

    Critica lucrează calitate.
    Ştiu că doare acum, ştiu că te-am intristat, dar sînt sigur că următorul album va arăta cu totul alfel.

    Îţi va folosi!
    Crede-mă. am păţit-o şi eu. Binecuvîntaţi să îmi fie criticii!!!

    succes!


  29. Last comment:
    Adevarul e ca rautatea poate fi exprimata in multe moduri, …”fiecare da ce are”…asa cum bine stiu dintr-o poezie invatata de pe vremea cand eram copil…
    In urma cu 12 ani, primul meu album, „corabier”, starnea aceleasi reactii controversate, iar astazi, pe unde trec, inca se vinde ca painea calda (cu toate ca latura comerciala nu este chiar punctul meu forte).
    As putea pune ramasag ca peste 10 ani asa se va intampla si cu „party again”. …si nici macar nu caut sa analizez toate astea…si n-o sa ma raportez niciodata la oameni…imi cunosc bine chemarea si… ce-ar putea sa-mi faca ei cand Cineva e de partea mea???
    Vis a vis de genul muzical al albumului si implicit a piesei respective (n-o sa-l numesc pentru ca simpla numire a lui poate naste noi controverse…) vreau doar sa spun ca ASA SE FACE, cu „abuz” de efecte si sunete sintetizate, pentru ca traim, totusi, in mileniul trei (am lucrat in studio multa vreme inainte de acest album si am ceva vechime in domeniu, iar acesta este albumul la care s-a lucrat cel mai mult, cu cea mai mare atentie, de catre o echipa intreaga de muzicieni…si a propos, vocea feminina din fundal este a unei artiste care, printre altele, a castigat un concurs international de jazz…).
    Nu e in firea mea sa jignesc pe cineva, dar aproape ca as subscrie la recomandarea pe care cineva o facea pe site-ul concursului…”intoarceti-va la manelele voastre”…
    Si da, nu e de mirare ca tinerii crestini asculta muzica laica…
    Interesant… tocmai am citit si alte reactii la acest album (www.kerigma.ro) si daca ar fi sa ma iau dupa ce spun si ce gandesc oamenii
    ar fi o confuzie totala in mintea mea…
    Dar totul ramane intre mine si El!

    „cum raspunde in apa fatza la fatza asa raspunde inima omului inimii omului” proverbe

    cu acelasi respect,
    chris


  30. Draga Chris, daca ai putea rezuma intr-o singura fraza ce ai spus mai sus, cam cum ai spune?

    Mă tem ca această atitutine de autoapărare în puţină acreală nu face bine deloc. Simt eu bine sau chiar este acreală?

    Ce vrei să demonstrezi? Că tînăra generaţie este tot mai puţin sensibilă la calitate? E evident, nu?

    Hai s-o lăsăm baltă. Cîntecelul ăla este slab şi gata şi dacă se va vinde în 30.000 de exemplare în 10 ani.
    Mă voi îngrijora pentru cei care cumpără, dar nu cred că îmi voi schimba părerea despre cîntec numai epntru că este popular.

    Ce vrei să spui cu Cineva de partea ta, hai lasă-L pe Domnul, nu-l băga pe albumele noastre.

    Si Michael Jackson este popular, Chris. A fost! Popularitea şi vînzările ca pîinea caldă nu spun nimic. Atunci vom concura şi noi cu florin salam sau guţă.

    Iarta-mă cu efectele. Aici sînt subiectiv. Eu sîjnt pentru unplugged. 🙂 Prietenii ştiu de ce!

    Multumim pentru urarea cu „manelele”. Aici eşti „acasa”, eu am fost acuzat că sînt compozitor de manele.

    Oricum nu ştiu dacă să mă bucur de atitudinea ta de prea mare linişte în faţa criticilor de genul

    „eu şi Dumnezeu formăm majoritatea!”. Este problema ta! Noi am încercat!

    Imi pare rau pentru atitudinea asta de victima si de profet neinteles pe care o abordezi. Unii ar spune „fire de artist”, eu cred ca firea lupta cu Duhul si Duhul lupta cu firea, chiar si cu cea de artist, Chris.

    Asta este!

    Domnul să te ajute în orice lucru bun (aici mă refer şi la calitate, versuri si melodie) şi în orice lucru spre slava lui (aici mă refer la sunetele din background 🙂 )


  31. …hmmm , e loc de orce …, aproape ca nu sti cu ce sa incepi ,…fiecare incerca dinadins cumva sa il faca pe chris constient de situatie ..ca si cum piesa ar fi o drama , nu nu nu …. sant sigur si simt ca piesa e facuta cum mult efort depus si fara pretentii personale e o exprimare deosebita si nu e pt toti nu e o piesa pentru cei care se simt la un nivel inalt ca si crestin fara sa fi avut „un drum al lui prin noapte”…, cand ascult chris simt ca sant iubit de Dumnezeu si ca e creatorul meu si ca isus a murit pt mine . Fiecare om are nevoie de asa ceva.
    .drumul meu prin noapte…cor de stranii soapte ,…tipete de moarte …,exprima ceva deosebit ,…chiar daca va pare o drama sau nu vedeti ceva crestin in versurile acestea nu e problema lui chris e problema voastra …., chiar esti liber sa iti recomanzi sa nu asculte copiii tai cum ziceai dar e o pierdere pentru ei !!! is cuvinte degeaba si fara rost cum te exprimi ca „iti exprimi distanta fata de melodia asta sau ca nu te reprezinta ” puteai sa nu zici asha ceva macar din respect pt chris ,desi nimeni nu te-a intrebat !,…daca ai fi avut un public de mi de persoane ar scoate batista si ar iesii toti afara !!! ca si cum ati fiii „CINEVA desiii santeti „NIMENI” incercati cumva sa puneti o convingere a voastra asha credca din plictiseala sau stiu eu
    …vrei nu vrei in cuvintele tale patratosu arati un vocabular jignitor prin faptul ca ii spui lui chris ca exprima „o atitudine de victima sau de profet neinteles” esti liber sa opiniezi ce vrei da nu sa jignesti
    … da in fine te inteleg ca vad ca esti „important”.., esti „cineva” esti un „juriu” si defapt esti „NIMENI” ,
    ….mi greu sa citesc asha ceva ,…se vede ca esti gresit in ce zici !….dar pt mult cat as incerca eu va spun sincer despre ce exprima aceasta piesa
    melodia exprima …o marturisire curata si un strigat cum ii place domnului …deloc o drama, ,….printre zgomot si ruine a doua parte exprima un dor imens si o declaratie puternica exprimata domnului …. si aceasta aduce multa energie,..speranta si motivatie fiecarei persoana care intro linie smerita se apleaca sa asculte pt el insusi aceasta piesa .
    <piesa isi are „locul ei” indiferent daca voi o numiti „comerciala”…,sau cumva „necrestina ” …pt mult cat ati incerca :…”patratosu ” & a.dama”…cu toata exprimarea voastra , cunostintele voaste si incredintarea voastra sa indepartati piesa asta ca si cum ar fi nimic …., va marturisesc ca sugrumat de pacat,ca un fiu risipitor…tulburat de coruri de starni soapte ,….tipete fara speranta ,…zile una dupa alta la fel ,….si fara vlaga, aceasta piesa care nici nu aminteste numele domnului ….mi-a lasat o doza puternica de speranta si putere si am putut sa spun ca printre ruine caut calea spre tine „!…si domnul aude aceste cuvinte !
    …sant momente grele in care ramai fara vlaga si plin de rusine ,…inchis ..,izolat,…si in aceste momente nu pre is cuvinte care sa rezolve sau sa ajute …, „aceasta piesa ajunge,patrunde pana acolo incat deschide un drum … o privire catre cer
    …cuvintel voastre nu au rost raman rusinate fata de rezultatele si succesul sa nmumesc asha !,….. inca si acum dupa atatea ani se umple sala cand canta chris !!!,…unii le place altiii il acuza altiii il aseaza intrun loc cumva ca si cum nu o face pt domnul dar in ciuda la toate astea un lucru sa observati este continuitate !!! chris coontinua !!! si piesele facute dealungul anilor dainuiesc !!! la asta sa referit chris cand a zis ca se vabd ca pita calda ,..pt ca lumea le doreste si is cautate , si is multi care ar dorii sa aiba toate albumele !!! , is de cautat !!! si daca credetu ca e ceva neinregula la el ,…puteti chiar sa va rughati pt el ….,Domnul e cel care modeleaza !!!
    in spatele cuvintelor scrise va respect,.. patratosu & a.dama

    pt. CHRIS ,…in biblie dumnezeu vrobeste despre unii oameni …, de care lumea asta cu tot ce este in ea „nu-i vrednica de EI de trairea lor „,nu caut sa inalt cu nimic ,..realitatea este ,… asha pot spune despre piesele tale si intreaga activitatea ta !!!
    iti doresc ca cel care te-a scos din drumul tau prin noapte sa te faca sa il doresti si mai mult si fara sa simti cei in jurul tau !!!!
    …urmeaza-ti visul !!!!
    eu personal iti multumesc pt toata activitatea ta !


  32. Legat de ultimul raspuns al lui Marius, si eu sunt pentru unplugged 100 %. Absolut. De fapt I am quite shocked de ce spune Chris cu fazele alea cu „…mileniul trei, …ASA SE FACE ..cu abuz de efecte si sunete zintetizate”. He must be kidding, right? 🙂 Nimic nu e mai frumos ca sunetul curat si original al unui instrument. Fie pian, chitara, tobe, saxofon, vioara, flaut, fie „cantatul din frunza” – well… the last one nu stiu daca poate fi considerat instrument 🙂 😀


  33. Deci, 3T, altceva? Am înţeles că dacă sîntem împotriva lui Chris sîntem fiecare dintre noi NIMIC.
    aici ai dreptate, aşa este, ai intuit foarte bine şi mă bucur de asta. Sînt un NIMIC şi Domnul este TOTUL, slăvit să fie numele Lui!!!

    Da, unplugged, trăiască.
    Să ne întoarcem din nou la mîncarea nemodificată genetic şi la unplugged! Totul natural 100%%.

    Acum serios – în unplugged se vede cît de bun eşti, direct, fără efecte


  34. Hm…am spus mai devreme ca precedentul va fi si ultimul meu comentariu, …imi cer scuze dar mesajul semnat 3 T m-a determinat sa revin un pic. In definitiv nu cred ca citeste prea multa lume ceea ce s-a scris aici asa ca nu se vor face valuri pe tema asta…
    Multumesc „3T”, oricine ai fi tu, pentru cuvintele tale de incurajare, inseamna mult pentru mine! Mi-as dori sa te cunosc…,avand in vedere ca esti si tu un fiu risipitor, cred ca am avea multe de vorbit noi doi…
    Asadar concursul s-a terminat, piesa respectiva s-a situat pe locul 9, asta dupa ce le-am spus tuturor prietenilor sa nu o mai voteze deoarece stiam ca jocurile sunt facute (traim doar in Romania). Dar pe mine pozitia aceasta oricum ma onoreaza, din cateva sute de piese sa ajungi pe locul 9, deasupra Alexandrei Ungureanu si a altor artisti cunoscuti si populari de la noi, e totusi ceva, o dovada a calitatii muncii mele, zica ce vor zice ceilalti…
    Vis a vis de unplugged vreau sa stiti ca eu am o trupa cu care cant saptamanal, (ati ghicit, LIVE)in biserica si uneori in diverse concerte (ultimul a fost pe 21 dec la Bistrita) si chiar daca pare de necrezut, turneul de promovare al albumului „party again” care a cuprins mai multe orase din tara, a fost facut tot cu trupa, am cantat aceste cantece in varianta „band” cu toate ca asta a presupus eforturi si munca suplimentara, deci nu mi-e teama de live, oameni buni, dimpotriva.
    Ideea e ca…multi vorbesc doar ca sa se afle in treaba, fara sa stie despre ce vorbesc, de multe ori.
    Eu daca as fi moderator (si am si fost ocazional) m-as documenta serios inainte de a incepe un subiect de discutie pe care trebuie sa-l sustin cu argumente…
    In rest, numai bine si Happy new year!

    “cum raspunde in apa fatza la fatza asa raspunde inima omului inimii omului” proverbe
    cu respect,
    chris


  35. Chris, welcome back! S-ar putea ca 3T să mai vină pe aici şi să citească mesajul!

    Îţi urez un an bun, cu multe binecuvîntări, cu multă creativitate, mai mult unplugged şi mai puţine efecte speciale…! 🙂

    Despre muzică… mai vorbim….documentat, cum spui tu!


  36. „Cunostiinta ingamfa, dar dragostea zideste” (1 Cor. 8: 1)

    Un amic a observat ca Chris a mentionat cuvantul „vanzari”, si imediat a invocat critica popularitatii incercand sa faca o conectie vaga intre el si Michael Jackson…ce zelosi deveniti in analiza voastra „obiectiva”. Realitatea este ca genul de cantareti ca Chris (sau formatia „Pocaitii”) care canta din plinatatea unei relatii VERTICALE cu Isus Hristos, nu vor fi populari (cel putin in mediile religioase). Voi (va consider un grup reprezentativ pentru segmentul mentionat anterior) deja le stiti pe toate.

    Dragii mei, in critica voastra voi ati uitat un lucru esential: voi nu faceti parte din audienta careia Chris se adreseaza. El a compus acest album pentru cei care candva au cochetat cu zagazurile mortii dar au strigat catre cer si au fost salvati, pentru cei care acuma sunt in punctul de a decide daca vor ramane sau nu la stadiul roscovelor, pentru cei care acum sunt in drumul catre casa insa sunt apasati de constiinta. Insa nu e de mirare ca voi criticati cu atat inversunare albumul lui Chris, fiindca niciodata nu ati fost in ipostaza unui fiu risipitor. Voi nu ati varsat lacrimi de durere pentru cei din lume in urma realizarii ca meritati sa fiti ca ei, numai ca Dumnezeu s-a indurat de voi. In adancul inimii voi nu va puteti identifica cu psalmistul din psalmul 18 (intelectual desigur, puteti sa va dati si doctoratul in exegeza acestuia). Voi sunteti fiii cuminti, care niciodata nu ati risipit ceva in viata voastra (decat timpul criticand pe cei care incearca sa faca ceva pentru Imparatia Domnului).

    Va las pana nu ma contaminati si pe mine cu spiritul vostru de critica pe cat de sofisticata pe atat de needificatoare, si ma rog cu credinta ca Domnul sa imi scoata in cale tot mai multi frati si surori ca Chris – oameni care imi vor oferi un pahar de apa proaspata in acest tinut arid al culturii religioase.

    Cu respect,
    Mike Nica
    RCF, Ontario, Canada

    PS. Chris, dragul meu, urmeaza-ti visul, si treci peste toate! 🙂


  37. O mica mentionare: Chris nu pozeaza in profet neinteles. De fapt a mentionat explicit ca nu face nici o pledoarie, si nici nu simte povara de a se explica altora. Chris e prea destept ca sa stie ca Imparatia Cerului nu este o chestiune de vorbe, ci de putere. Asadar cand autorul acelui comentariu il acuza pe Chris ca ar poza in profet neinteles, ori il face mincinos, ori exagereaza pentru a-si impune punctul de vedere, sau pur si simplu exagereaza in mod inconstient.

    Si ca sa va satisfac curiozitatea, nu sunt vreo ruda de-a lui Chris, sau tovars de distractii. Nu sunt nici un impatimit al muzicii electronice. Azi de diminteata am accesat cateva imnuri protestante de pe http://www.cyberhymnal.org. Insa sunt un frate de-al lui Chris, deci automat il iubesc, si caut sa vad intai ce e bun in el, nu sa ii dau in cap. Mai mult, inima mi-a fost atinsa de muzica lui, mai mult decat o groaza de predici. Prin onestitatea si puterea muzicii sale, Domnul mi-a descurcat de multe ori inima care era ca un ghem de intelectualisme. Va urez sa fiti si voi impliniti inauntrul inimii voastre de Hristos, fie ca o fi prin muzica lui Chris, sau prin imnuri protestante.


  38. draga Mike,
    am citit cu un zîmbet de simpatie „în colţul” (pătrăţosu zîmbeşte în colţuri) gurii, fără ironie, cu simpatie…

    Sper să citească şi Christ apologia ta.
    Mulţumesc de compliment (mai ales cel cu audienţa 🙂 )

    În rest… eu cred în Domnu Isus! 🙂

    Cît despre voi.. nu, voi … nu, voi … nu.. N-ai de unde să şti, pentru că nu mă cunoşti personal. Iar despre plînsul pentru cei pierduţi şi cîntatul Psalmului 18 mai vorbim.

    Se întîmpla ca pe acela să nu îl fi exegetat, ci cîntat… altfel decît Christ, este adevărat.

    MAi prost din punct de vedere tehnic şi mai prost înregistrat.

    AMin, facă-ţi-se ce ceri!


  39. Mike,zici”Chris e prea destept ca sa stie ca Impartatia sta in putere…sa stie ca Imparatia nu sta in vorbe ci in putere”
    ..pai daca el e prea destept sa stie asta..ce mai discutam..sa se faca mai putin destept,ca sa stie…


  40. Mike,am ascultat ‘cantecul’…
    la voi nici talent,nici melodie,nici text.
    cum poti aprecia,asa zisa „asta muzica”?
    .ce sa mai vorbim de”putere”
    e nevoie de pocainta,apoi mai vorbim de muzica crestineasca..mai bine zis”crestina”
    Deocamdata e muzica-lume-lume..sa stiti voi dragilor ca in cer nu se va canta in halul asta,nu va fie cu suparare,,


  41. Patratosu,

    Nu poti sa canti din inima psalmul 18 si sa te impotmolesti de formele exterioare ale cantecelor lui Chris; desi au stiluri diferite, impartasesc acelasi spirit (cel putin asta este convingerea mea). Sunt sigur ca muzica si stilul lui Chris poate fi imbunatatita, insa cand prima ta reactie este ca lumeasca, inseamna ca nu rezoneaza cu nimica in inima ta. Deci ori muzica lui Chris este superficiala, ori tu ai o anumite goliciune pe care incerci s-o refulezi prin critici sofisticate.

    Imi cer iertare pentru generalizare. Am fost foarte intristat cand am scris acele randuri, deoarece urasc cand vad ca oameni care incearca sa faca ceva pentru Domnul sunt pusi la zid. Si nu sunt pusi la zid de Satan sau de demoni, ci de cei din familie. Exact ca in pilda fiului risipitor…fiul risipitor se intoarce acasa, iar in loc ca fiul-servitor sa celebreze acest eveniment monumetal, prima sa reactie este una de critica. Te rog, iarta-ma daca ti-am gresit.

    Elisa, arata-mi si mie in Biblie vreun principiu de diferentiere al muzicii din lume fata de cea crestineasca. Singurul pe care eu il stiu este ca trebuie sa il slavim pe Dumnezeu nici in stilul X nici in stilul Z, ci in duh si adevar. Convingerea mea este ca Chris canta din inima, iar versurile sale nu sunt in contrazicere cu Adevarul.


  42. draga Mike,
    văd că recidivezi, dar nu-i nimic, treacă meargă.
    Vreau totuşi să ştii că ştiu foarte bine sentimentul de „fiu risipitor”. Am fost unul.
    Poate o să îmi spun şi eu mărturia personală… S-ar putea să ai surprize… pentru că ai vorbit în necunoştiţă … de persoană 🙂

    Îţi ceri iertare pentru acuze şi generalizări, dar continui cu ele. Nu ştiu cum se cheamă asta, dar nu-i ceea ce cred eu că este atitudine creştinească.

    Eu nu mă împotmolesc în formele exterioare… am făcut muzică şi am făcut destul de serios, mai serios decît alţii. Am plătit preţul de a vorbi despre muzică. Aşa cred eu.

    Am plătit preţul ca să vorbesc şi despre versuri.
    Am plătit preţul ca să vorbesc şi despre viaţă de fiu risipitor.

    Aşa că mai uşurel un pic cu verdictele de goliciune şi cu refulările prin critici sofisticate.

    uite că nu putem fi toţi simpli şi ignoranţi. Avem un handicap, am mai citit, am mai ascultat şi muzică de calitate, avem cu ce compara, înţelegi tu, Mike?

    Despre iertare nu se pune problema, te-am iertat de cînd am văzut primul tău rînd, dar mi se pare grav, repet, că îţi ceri iertare după care iei bîta şi cauţi balta.

    Nu de alta, dar tu eşti cel mai aproape de baltă!

    Ţine bîta altfel, te rog!


  43. […] Chris dacă i-aş lua în băşcălie vreunul dintre cîntecele lui? Mă pricep, dacă trebuie. S-a mai întîmplat. Şi acum cred că am avut dreptate. Dacă nu-i aşa de mare problemă cu muzica lui Niculae Moldoveanu, atunci nu-i armăsar nici […]



Lasă un răspuns

