h1

Ospitalitatea şi mîncarea românească…”au fiderzin”!

Octombrie 21, 2007

Se pare că nu mai sînt aşa de căutate de nemţi.
Ieri am aflat că operatorii de turism din Germania nu mai sînt interesaţi de România.

Din dou motive.
Le-am observat şi eu, cred că şi voi:

1. Raportul dintre preţ şi calitate lasă de dorit. Peste tot. Una este reclama, alta-i mîncarea.
Am încercat în acest concediu în cîteva locuri mîncărurile tradiţionale.
Gulaşul era un fel de ghiveci făcut din tot ce rămăsese de la vreo trei nunţi.
Am încercat tochitura. Pînă şi moldovenii au uitat cum se face.
Nu ştiu unde or fi învăţat acei bucătari să facă mîncărurile tradiţionale rămâneşti, dar n-aveau nimic în comun cu ce ştiam eu.
Micii? Acum sînt mari, nu mai sînt mici şi sînt foarte elastici.
Condimente din belşug ca să nu mai simţi gustul cărnii.

2. Ospitalitatea specifică românească. Este o poveste apusă în urmă cu vreo patru sau cinci ani.
A dispărut generaţia celor care abia aşteptau să le fii oaspete.
Unii care fac parte din noua generaţie de patroni de han sînt nişte parveniţi care nici măcar nu ştiu cum să te tîlhărească elegant.
Singura diferenţă dintre tîlhăritul la drumul mare şi opritul la un astfel de han este că nu îţi dă nimeni în cap ca să îţi ia banii.
Servicii proaste, figuri de şmecheri şi cam atît.

Deci,
trăiască şi înflorească ospitalitatea românească.
are nevoie, că s-a cam ofilit.

Unde să mîncăm şi noi mîncare românească în România? N-avem unde.
Mergem în -Florida, am auzt că au un restaurant românesc bun şi s-au molipsit de la americani. este curat şi toată lumea zîmbeşte frumos.

Mergem, că merită.
De-aia merg şi nemţii de la noi!

Ce-au, domle, mîncarea şi ospitalitatea noastră? Ce-au?

Pai au….”au fiderzin”! Au…! (În traducere liberă „Oooops!”)

7 comentarii

  1. Lasa ca nici cu „vurstii” lor cu mustar si supele lor chioare …de vezi marca farfuriei …nu ma laud !!
    Painea …un dezastru …dupa 2 zile numai cu flexul reusesti sa mai faci cubulete …La tarani mai merge , proaspat , bun , ieftin si…slanina-i slanina ca la noi !!
    Sunt si la ei unii care-s operati de unele reflexe …!!


  2. lsas ca am fost cu niste prieteni la pescuit pe raul Cris acum carteva saptamani si dupa am oprit sa mancam in Alesd.Am intrat inrestaurantul unei pensiuni. Am cerut o ciorba de burta, mici, cartofi prajiti, etc. Micii… mari si elastici, iar ciorba de burta avea gust de ciorba de peste expirata… macar cartofii erau buni. Pe litoral n-am mai mancat de mult ca mananc acasa. iarna trecuta am mancat in predeal insa si mi-au placut si mancarea si serviciile, iar ambianta esra faina… In sibiu, anu asta n-am fo’ da anu trecut era un loc cu mancare multa, buna si ieftina, parca ii zicea Club77. in cluj recomand Marty Cafe. mancare buna si multa, servicii bune si preturi acceptabile. Sunt si la noi locuri in care se gaseste calite, dar mai rarutz ca-i mai dragutz :))


  3. daca si-ar lua ghizi romani, nemtii ar gasi numai restaurante cu mancare buna. Esentele tari se tin in sticlute mici, ca si la ei… am mancat o supa de era sa vomit (oricum, crenvurstii si berea la ei sunt excelente) …nu mai zic de norvegieni… Romania nu mai este ce era. Calitatea costa ca si la ei…


  4. Don, si eu am dat peste restaurante proaste dincolo.Este valabil alt principiu aici, citi bani dai atita face. 🙂
    sorry! Cine se zgirceste la tarite nu maninca slanina.

    N-O, eu nu maninc la restaurant in Alesd! 🙂

    Acidutu, nu de la nemti trebuie sa astepti zimbete si mincare buna. De aia ei veneau la noi, sa manince si ei ca lumea si sa stea bine pe bani putini.

    N-aveau zimbete, dar aveau bani de cheltuit pe turismul nostru de panarama. Acu s-au saturat si de turismu nostru, dar noi inca avem nevoie de euroii lor.

    „Avem o tara (frumoasa), cum procedam? „


  5. Ma inscriu eu ghid, m-am cam urat de facultate 😀

    pai ne deschidem restaurante romanesti in afara si dupa ce o sa le placa in restaurantele romanesti de-afara o sa vrea sa vina sa vada the real thing! Asta ca o idee nazarita, negandita.


  6. in priml rand vreau sa va zic ca pentru cei care fac turism la noi in tara,cuvantul ospitalitate este aproape necunoscut,nici nu au idee cum si ce trebuie facut,e si normal,atata vreme cat ospatarii,bucatarii si hotelierii sunt toti repetentii si refuzatii din alte domenii;fara pregatire adecvata,de unde atata stiinta,aaah,suntem un popor de descurcareti si destepti?!
    sa vedeti cum ramanem corigenti la turism,chiar daca doamna ministru stie sa zambeasca frumos.
    Problema e ca toata lumea trage cate un semnal de alarma,insa nimeni nu face ceva ca sa schimbe ceva.
    Ne meritam soarta….


  7. sper sa vada cine trebuie aceste commenturi si sa faca ceva,macar sa umble prin revolta la bunul simt al concetatenilor nostrii.



Lasă un răspuns

