h1

Care-i diferenţa dintre meseriaş şi „meseriaş”

Octombrie 23, 2007

E o mare diferenţă.

Unii ştiu ce trebuie făcut şi fac bine, decent, dar lipseşte „scînteia”, luciul, feeling-ul,

Uite un astfel de tip.

El poate preda, dă lecţii, ne învaţă cum trebuie făcut ceea ce este de făcut.

E mult de discutat despre chestia asta.

Iată şi un altfel de meseriaş. E „meseriaş”. Are chestia aia care lipseşte celuilalt.
Este şi experienţa, dar uitaţi-vă la relaxare. Unde-i crisparea, căutarea îndelungă a locului pe griff?
Primul îşi arată degetele feminizate, un fătălău.

Al doilea are vînă, dar nu testosteronul este de vină.

Meserie!!!
Unul face treabă, celălalt face artă. Al doilea este imperfect din punctul de vedere al partiturii, are ezitări, are glissando-uri tremurate, dar este „viu”. Nu sună ca o cutiuţă muzicală întoarsă la cheie.

Mai trebuie să vă îndrept atenţia spre diferitele modalităţi de emitere a sunetului? Flajeolete, „ciupirea la scăunel” etc.

Spuneţi şi voi!

Aia-i diferenţa dintre meseriaş şi „meseriaş”

15 comentarii

  1. Mda, si mie imi place mai mult cum canta al doilea, dar asta nu ma opreste sa-ti spun ca ai o buna doza de subiectivitate in ceea ce spui. E normal asta, concluziile categorice nu dau bine insa.

    Mai intai, ei canta piese diferite. Asta poate implica tehnici diferite de interpretare. De asemenea, ei au stiluri diferite. Ce poate dezvolta unul in tehnica interpretativa nu poate altul. In final totul s-ar putea rezuma la felul in care intram noi in rezonanta cu unul sau cu altul. Iar chestia cu degetele feminizate, de fatalau, putea fi cenzurata.

    Eu am cochetat cu chiatara clasica. Am invatat cateva piese, dar am renuntat, migrand spre stiluri/genuri mai accesibile si potrivite mie. Poate un profesor bun ma putea molipsi. Apreciez insa nivelul ridicat de tehnica pe care il ai tu. Niciodata nu l-am atins.


  2. Pt mine e un festin!
    multumesc!-iata cum se mai poate canta Queen(care,by the way,imi plac!).
    Acum vreo 10ani am facut chiatra 6ore/zi, dar am abandonat;ascultandu-i, imi pare rau!
    pe tine,Patratosule, nu te-am prins cantand, dar poate reusesc sa te santajez cumva!


  3. Tot Satriani ramane ” jupanul ” orice am zice , si nici Steve Vai ” elevul ” sau nu-i mai prejos …
    Inainte ….ERAM TARE RAU ….DAR DUMNEZEU M-A SCHIMBAT !! Nu mai ascult de-astea …Nu place tuturor dar poate so gasi si vreunul sa-i placa .Va las o vechitura …daca nu v-a fi banata .


  4. Cand ti-ai schimbat poza, Patratosule? Au schimbat-o automat si la comentariile de pe alte bloguri. 😛 Oare cat va trece pana va aparea un articol – stim noi unde – cu poza marita si analizata psiho-grafo-te(hn)ologic?


  5. A. Dama nu se dezminte ;))


  6. Andres Segovia, Jorge Morel, John Williams, Julian Bream, Sharon Isbin (e femeie 🙂 ca sa vedeti ca se poate)


  7. Visul meu?

    Sa cînt în catedrala de pe deal din Sighişoara cu chitara.


  8. Beni, nu cinta piese diferite, este aceeasi piesa. TEhnica este diferita. Nu cenzures chestia cu „degetele” pt ca face caz de ele

    draga Cipri, da, si eu am copilarit cu Queen.
    Cum nu m-ai auzit cintind, uita-te la box-ul audio, am acolo citeva „monştri” (monstre 🙂 m-am jucat şi eu, poate pun şi ceva mai serios)

    da, cind vin la tine, atunci iau chitara cu mine. Face bine la inima.

    Steve Vay, armata. Nicu Patoi. Pe atunci ascultam chestii din astea. Are un concert cu Sharon Isbin. Nu se potrivesc, dupa parerea mea.
    Satriani nu ma încînta acum prea tare. Ma enerveaza tehnica. este previzibil.

    uitati-va la degetul mare din spatele griff-ului. Acolo vezi meseria.


  9. da, Adamaica, mi-am schimbat look-ul, odata cu iesirea la pensie,
    este chestie de rebranding

    da, sigur o sa ma comenteze lumea.
    asta este.

    Totul este sa ma placa Domnul si apoi sotia. REstul… e negociabil


  10. uite aici o melodie de atmosfera

    2 minute 55 dureaza introducerea, pina intra bass-ul.

    Chris Rea.
    miine ceva cu el, dar nu despre el.

    muzica nepocăită.
    să ne păzească..


  11. Degeaba, altfel suna la chitara electrica, cantata de Brian May… Incomparabil mai „sublim”… Acolo simti si mai multa traire si vana! 😉


  12. mmmmm….maini feminizate? de fatalau? de ce?

    fiecare are stilul lui de a-si ingriji mainele de „meserias”, si sincer sa fiu mi se pare normal cand faci niste inregistrari cu lectii sa nu ai o mana paroasa de care sa nu se mai vada corzile, sau unghii negre cat sa creada lumea ca le ai facute cu oja neagra.

    Queen rulz!!! Ei sunt adevaratii meseriasi.

    Eu ii consider la fel de buni si pe Satriani si pe Vai (totusi elevul isi depaseste maestrul), dar cred ca THE BEST este Yngwie Malmsteen, de care vad ca nu s-a adus inca vorba aici. Asa ingamfat cum e el, tot THE BEST ramane. PAREREA MEA 🙂


  13. Nu s-a adus vorba dar ….Patratosu are dreptate , muzica nepocaita …sa ne pazeasca !
    Patratosul trage spre melancolie , visare …relaxare .Nu-i rau !


  14. Explica-ne, patratosule, te rog, ce-i cu degetul mare in spatele griff-ului? Cum vedem meseria acolo?


  15. de felul in care se aşează degetul din spatele griff-ulu şi de felulin care se sprijina degetul mare de la mîna dreaptă pe corzile de bass sau pe faţa chitării recunoşti şcoala din care vin chitariştii,

    sînt mai multe şcoli

    una prevede că degetul mare din spatele griff-ului nu trebuie să se vadă deloc, în felul acesta degetele cad perpendicular pe griff. MErge, funcţionează, încercaţi, mai ales tremollo şi glissando merge foarte bine,

    alte şcoli lasă degetul mare chiar pe griff, ca să facă prinderi de bass.

    unele şcoli de chitară clasică mai ales, îi obligă, mare prostie după păererea mea, să sprijine mîna pe faţa chitării cu degetul mic, iar la ciupire degetul mare se sprijină pe coarda Mi. Mîna este aproape imobilă.

    Eu fac şi aşa şi aşa.
    Depinde de ce stil cînt. Dacă cînt folk sau jazz atunci abordez un stil, dacă fac clasică îmi ţin degetul „acasă” etc.

    nu ştiu cum să fac youtuburi, probabil că nici nu vreau să învăţ, ca să arăt la lume …



Lasă un răspuns

