h1

Sfaturi de pensionar I

Octombrie 25, 2007

Iată ce cred eu după experienţa mea scurtă de blogger profesionist, că tocma am coborît de pe locurile fruntaşe, după cîteva zile, şi tocma am trecut la amatori. (Bună răsplată după un an de blogging, o săptămînă locul I! 🙂 asta ar fi desertul!)

Nu-mi abandonez blogul ca să îl trimit la orfelinatul de bloguri, dar, aşa cum am spus, mă relaxez.

Credeţi că a fost uşor să te lupţi cu monştri sacri ca Gramo care şi-a reluat locul? 🙂 Să mă „autovotez”? A propos de ei, într-un comentariu către Gramo zilele trecute spuneam că am prins comunismul. Pe atunci nici nu visam la aşa ceva, să poţi spune ce crezi. Am luat bătaie de cîteva ori pentru gura mea.

Acum mai spun cît mai am de spus, pînă ce mă descarc. De asta nu tac odată cu ieşirea la pensie.

Pînă una alta, dacă tot m-am apucat să fiu „sfătos”, uite cîteva sfaturi. Cred că v-ar fi de folos celor care abia acum aţi intrat în lumea asta plină de tot soiul de pericole cu scutecele încă proaspete.

Iertaţi-mi superbia, dar poate că foloseşte cuiva.

Deci (să începem ca cei care n-au nimic de spus, cu „deci!”)

– Blogul nu este pagină web, nu este ziar electronic, nu este revistă, nu este roman, nu este o carte pe care să o scrii, nu este jurnal de ştiri. Blogul este o categorie pe care o umple singur. Este o chestie „sui generis”. De asta trebuie ţinut cont, altfel încurcaţi borcanele.

De aceea trebuie scris blogăriceşte. Cum e aia? Ei aia-i aia, că mulţi confundă blogul cu capodopera vieţii lor cu neamul lor cu tot. Nu încercaţi asta!

– Blogul necesită un anumit stil de a scrie. Unii confundă stilul blogăresc cu jurnalul intim sau cu limbajul stradal. Unora le stă prost şi un stil şi altul. Fiecare blog are stilul lui, dar blogul, în sine, necesită un anumit tip de scriitură. Te obişnuieşti după cîteva săptămîni, dacă ai exerciţiul scrisului.

Dacă, nu, nu! Nu merge şi gata. Au încercat mulţi şi au abandonat blogurile după cîteva săptămîni sau luni. Nu merge stilul foarte pretenţios, ştiinţific. Oamenii se plictisesc repede de scrisul „la frac”, dar şi de stilul „de maidan” şi „de gang”.

Am văzut oameni „serioşi” care s-au prostit pe blog, încercînd să fie cool, „să se dea cu tinerii” şi le stă prost. Stilul este omul şi omul se reflectă în stil. Nu încercaţi să fiţi altceva decît sînteţi.

Dacă vă daţi cu tinerii, tinerii au un simţ acut al lipsei de autenticitate. Simt imediat, amuşină masca. N-are rost

– Nu faceţi posturi lungi. Oameii îşi pierd răbdarea. Postările scurte sînt cele mai bune. Ca vizitele la prieteni.

– Nu o răriţi prea tare. O aşteptare poate fi productivă şi poate ridica interesul pentru blog, dar, dacă în două sau trei zile nu reveniţi cu noutăţi, oamenii încep să vă lase în pace. Bine fac!

– Nu continuaţi prea mult pe acelaşi serial, pe aceeaşi temă. Zig-zag-ul este cea mai bună metodă de păstrare a interesului. Dacă ai postat azi ceva despre maşini, despre prostia pe care au făcut-o cei de la Logan cu bordul, mîine postează ceva despre ceaiuri 🙂 . După o confruntare, ceva muzică nu strică deloc. 🙂

Voi continua….

spun şi eu ca părintele Galeriu

„n-aveţi voi atîtea întrebări cîte răspunsuri şi sfaturi am eu…. „

14 comentarii

  1. Buna idee cu sfaturile de mentenanţă patraţosule.
    Aştept partea a 2-a.


  2. pai ce faci , mon cher, imi furi painea de la gura 🙂 ca asta incepusem si eu, si tot n-am terminat 🙂 ii trimit la tine, ca si asa te-ai obisnuit cu mai multi 🙂


  3. […] ca patratosu  mi-a luat-o inainte. Si m-a lasat  fara […]


  4. N-am văzut ce începuseşi, Aurel! Sorry. Acum am văzut ping-ul tău.

    Prea tîrziu, sînt pregătite cel puţin trei episoade.
    Nu vreau să ţin „secretul meseriei”.
    Esenţa blogurilor este democraţiei, fiecare poate spune ce doreşte, de aceea fiecare are dreptul să ştie cum se poate face chestia asta cel mai bine.


  5. Interesant post, sfaturi bune.. asta imi place cel mai mult: „Dacă, nu, nu! Nu merge şi gata. Au încercat mulţi şi au abandonat blogurile după cîteva săptămîni sau luni. Nu merge stilul foarte pretenţios, ştiinţific. Oamenii se plictisesc repede de scrisul “la frac”, dar şi de stilul “de maidan” şi “de gang”.”


  6. Cred ca ai uitat regula cea mai importanta: fii interesant.


  7. Asklepios, mai urmează, asta este in dreptul „crizei ca iti scad cautarile”. Rabdare cu „batrinii” 🙂


  8. fain si interesant ce ai scris MARIUS .

    PRIVITI tot am inteles ceva ,” deci fara deci ” … atunci cu ” Totusi ” …

    . . . sa nu va fie cu suparare la ortodocsi ce zic acum , si altii pot sa invete din asta (am auzit preoti ortodocsi ce in Biserica invatau norodul cum ca ceva sfant asa sfant era incat se ruga si pt. SATAN si alti demoni ) .

    o iau gradat de sus in jos – de la cel mare la cel mic

    nicaieri in BIBLIE nu se scrie sa BINECUVANTAM sau sa ne Rugam pt. SATAN , dar nici pentru oricefel de demon .
    ( dar nu scrie nici sa-i Blestemam noi , cred ca din cauza ca aici se va aplica prima data vorba DOMNULUI : ? Razbunarea este a MEA ? . deci a lui este si Blestemul .

    La fel despre dusmanii Domnului dovediti ,consacrati , sau pe care DOMNUL ni descopere si ne incredintzeaza ca sunt DUSMANI ai Lui . ( pt. ca Domnul stie ca nu are rost si ar fi o pierdere de vreme = munca fara roade =efect ).

    in schimb , Fratilor ( si acum si uneori cand cred de cuviintza folosesc FRATILOR ) ni se spune sa ne rugam si sa BINECUVINTAM doar pe Dusmanii nostrii , tocmai pentru a ne vindeca noi mai intai de Orbire si BARNA si a-i vedea prin Credintza , in viitor , ca si mantuibili ? asa cum ii vedea si ne indeamna si pe noi , HRISTOS .


  9. […] la una reală, după ani de muncă…ci el s-a autoexclus din cursă. Adică este un…ieşit în decor, pentru că nu l-au ţinut capacele. Poate o să recunoască şi asta, că gura […]


  10. Instructiv discurs dom`le, sper sa-mi intre ceva in cap de data asta.
    Si, ca o mica paranteza, pe roblegoofest se structureaza categoriile in acest moment. Propun comentariul domnului Roma_nia la categoria „nuca in perete”. 😀


  11. […] Sfaturi de pensionar I, II şi III pe blogul veteranului Pătrăţosu. […]


  12. […] Mai vezi pe AICI, AICI şi […]


  13. […] suplimentare: • Sfaturi de pensionar I, II ?i III pe blogul veteranului P?tr??osu. • Cele 10 porunci – versiune pt. bloggeri. • […]


  14. […] Mai departe: Iată ce cred eu după experienţa mea scurtă de blogger profesionist, că tocma am coborît de pe locurile fruntaşe, după cîteva zile, şi tocma am trecut la amatori. (Bună răsplată după un an de blogging, o săptămînă locul I! asta ar fi desertul!) (sursa) […]



Lasă un răspuns

