h1

Comunicatul UEO referitor la Iain Torrance

Noiembrie 1, 2007

Comunicatul referitor la invitaţia prof. dr. Iain Torrance

http://www.emanuel.ro/

Anunțuri

119 comentarii

  1. Cred ca este o pozitie foarte buna si foarte corecta.

    Felicitari !

    Din pacate acesta este spiritul unei mari parti a societatii americane de acum … sau cel putin asa o percep eu din ce citesc si aud (nu am fost niciodata in State…).

    Toleranta cu orice pret … nu cred ca este nici macar o tema de dezbatere, chiar daca ideile vin de la un Presedinte de la Princeton Theological …


  2. Grea decizie!…
    Îl felicit şi eu pe domnul rector, cu jumătate de gură, şi-i urez succes. Eu unul îl ştergeam automat de pe listă! Fără consultări…


  3. Patratosule,

    Ma bucur de comunicatul fr.rector Paul Negrut.
    Trebuia sa clarifice scopul invitatiei lui Torrance.

    Cristi(evedyahu),cred ca ai aveai dreptate in ceea ce-l priveste pe Ian Torrance si prelegerile de la „Emanuel”.

    Ii cunosc bine pe cei de la „Emanuel”, stiam ca e o scoala conservatoare si m-am mirat ca il invita pe Torrance intr-un astfel de context.
    Stiam ca fr. Paul Negrut,fr. M Cruceru, fr. C. Simut sunt profesori ce au o teologie evanghelica conservatoare, de aceea am fost surprins un pic de invitatie.

    Dar invitatia facuta in alti termeni cred ca este inteleapta. Sa fie o dezbatere cu toata scoala.
    Mai devreme sau mai tarziu, studentii vor interactiona cu relativismul etic, de fapt cu toata fizofia lumii postcrestine si postmoderne in care noi traim.
    Vezi, oameni cu inalta pregatire academica, finete si profunzime teologica au o astfel de perspectiva cu privire la etica crestina.
    Oricum cand eu am fost in Anglia(UK) am fost trist de ceea ce se intampla in lumea teologica .


  4. Ma rog ca intalnirea care va avea luc (daca va mai avea), sa Il glorifice pe Dumnezeu. Dumnezeu va da biruinta si adevarul va birui. Cred ca fr. Paul Negrut a luat o decizie importanta si inteleapta. Domnul sa de-a biruinta


  5. Ma bucur de pozitia Universitatii.
    Dumnezeu sa va binecuvanteze.


  6. Ma bucur de pozitia adoptata de consiliul Universitatii.
    Dumnezeu sa va binecuvanteze.


  7. da, frumos si calm argumentata decizie – ceea ce vine de la Duhul Sfant aduce liniste si unitate!
    Gloria in excelsis DEO!


  8. no offence,

    dar un comunicat de presa nu se scrie cu puncte. Ideile se scot altfel in evidenta.

    eu l-as rescrie.


  9. Draga Ruben, este atat de important cum e scris comunicatul? Important este sa luam aminte si sa ne rugam ca sa nu fim invadati de tot felul de invataturi, care ne deformeaza spiritual. Abia astept sa aud punctul de vedere al lui Torrance cu privire la ordinarea homosexualilor. Cum va putea cineva sa sustina ceva ce este impotriva legii lui Dumnezeu?


  10. Da, asa este, Ruben.
    asta-i lucrul cel mai important acum!!! ai prins esenta.


  11. Sper sa pot ajunge la toate prelegerile…


  12. Otniel nu fi ironic. 🙂
    omul are dreptate.


  13. nu, n-are….


  14. Stie cineva noul program, cum va influenta dezbaterea Torrence-Negrut programul prelegerilor?


  15. pentru mihai N., mine ma voi interesa care este programul dezbaterii si te voi anunta


  16. dragilor,

    vom anunta programul pe site-ul scolii.
    Dezbaterea va urmari in primul rind tematica referitoare la homosexualitate.

    Da, cred ca este o decizie foarte importanta si ne vom ruga pentru fiecare dintre cei care sint implicati in dezbatere.

    Speram ca Domnul sa isi arate Slava si prin aceste evenimente!


  17. Cornel, tu esti cumva secretarul fr. Marius? Nu pricep de ce ai mereu ceva de spus, chiar daca nu faci altceva decat sa parafrazezi ceea ce scriu cei din fata ta.


  18. cu alte cuvinte, scrii si atunci cand nu ai ceva nou sau diferit de spus.


  19. Eu mi-am afirmat pe scurt parerea mea despre Homosexualitate intr-un articol pe blog.s-au nascut reactii diverse.Cei care aveti un bagaj cultural si biblic mai mare puteti raspunde la comenturile mai absurde.


  20. am semnalat felul in care este scris comunicatul pentru ca stiam ca puneti accent pe excelenta. Unii inteleg altii nu.

    Acum, referitor la dezbatere, cred ca deschideti cutia Pandorei.


  21. Excelent, Ruben, este bine ca semnalezi forme in care se poate imbunatati orice lucru.

    Voi comunica acest lucru fr. Paul.
    Noi nu avem un birou de presa, poate cu timpul vom dezvolta un asemenea departament.

    din toata intimplarea asta a iesit la iveala cit este de important sa ai reactii, dezbateri, cred ca Evedyahu a fost campionul in toata povestea asta, lucru pentru care ii multumesc.


  22. Ela, nu pune acid :).
    Da, Cornelus este un fel de secretar, el lucreaza pentru misiune in institutia noastra si este foarte harnic si dedicat.

    Nu cred ca parafrazeaza, daca te uiti, are citeva „fixuri” 🙂 . Unul este sa ajute pe ceilalti cit mai mult posibil si ne tot aduce aminte de asta.


  23. Dragă Ela,
    nu stiu cine esti si nicinu ma intereseză. Dar vreau sa-ti spun, chiar daca fr. Marius mi-a luat-o inainte, ca eu am fost la inmormantare si nu am avut timp s aintru azi pe blog, ca sunt mai mult decat secretarul fr Marius. nici nu e vorba de secretar, ci de faptul ca fr Marius e un parinte duhovnicesc pentru mine. E adevarat nu am lucruri noi de spuns, da d eunde sa spun lucruri noi, ca in toate misiunile din Turcia (si pana acuma au fost sase), Domnul m-a invatat umblarea cu El si dependenta de El. Aceste lucruri nu ii mai intereseaza pe , ci doar scandalurile si senzationalul. Daca vrei sa intri un pic in ceea ce fac eu sprijineste o persoana care slujeste pe Domnul si a refuzat salariul de la stat si slujeste fara plata. Am pornit o strangere de fonduri. Exista un cont la Banca Transilvania 01201H73012, la care poti sa donezi si tu macar pretul unui cola pe luna. Domnul sa te binecuvinteze. Cornelus Miron


  24. Cornel, stiu despre strangerea de fonduri. Nu la anunturile de genul asta ma referam. Legat de asta apreciez perseverenta ta.
    Stiu cine e fratele Marius si am toata stima si admiratia fata de dansul.
    Te cunosc si pe tine. Personal. ceea ce vroiam sa iti spun, finut si subtil, e ca faci, consider eu,(si bine ar fi sa gresesc), prea mare caz de cine esti tu, ce faci tu la Emanuel, iesirile tale misionare… Ok, foarte bine ca esti si le faci, dar lasa pe altii sa ti le enumere si sa te laude (fratele Marius, tocmai o face putin mai sus, si suna altfel).
    Intelegi ideea? Smerenia e o virtute!
    Numai bine.


  25. Ela,

    Nu il stiu nici pe CornelM(masterand)? \, nici pe tine.Probabil sunteti studenti la „Emanuel”.
    Ela, sa nu te superi pe mine: daca il cunosti personal pe Cornel, de ce nu ai vorbit personal cu el?
    Mi se pare un baiat altruist.

    Orice baiat(poate si o fata:)are nevoie de incurajare si apreciere.
    O fata inteleapta (nu zic ca nu esti)stie sa incurajeze, aprecieze…si chiar sa mustre intr-un mod constructiv. Dar o face personal.
    Sotia mea este un exemplu in acest sens.


  26. Domnule Nicu, multumesc si nu ma supar. Si nici nu sunt la Emanuel. Pe blog si-a insiruit de mai multe ori „realizarile” si de aceea ii scriu be blog. Nimic personal. Si daca el e intelept (nu zic ca nu este), se va cerceta si Domnul ii va arata cum sa mearga mai departe. Dupa cum ati citit mai sus am pus si posibilitatea ca eu sa fi gresit.
    Singura idee era ca smerenia e de dorit, ca oamenilor lui Dumnezeu le sade bine smeriti, si sa lasam pe Domnul sa ne inalte. Atat. Doar atat.


  27. Parca ideea era sa discutam probleme, nu sa degeneram in chestii subtile legate de blogger.

    cum stati cu renuntatul la Cola pt misionarii/lucratorii pe care-i stie patratosu in nevoie?


  28. faina conversatie 🙂


  29. Multumesc, Cipri, da, este mai important ce se intimpla la noi.


  30. Cornelus,
    Mergi inainte ca faci bine ceea ce faci.
    Apropo: mai memorezi versete din Scriptura? Presupun ca acum sti mai multe decat in tabara de la Zizin. In curand o sa sti toata Biblia pe de rost.

    Don Quijote de la Constancha te saluta. Treci si pe la mine cu ocazia urmatoarei misiuni in Turcia. 0722 340 928. marcuioan @ yahoo com. Ce mai stii de Victoras?


  31. Ela,
    din cate îmi amintesc nu stiu să fi înşirat realizarile mele pe blog-ul fr. Marius. Mi-ar tebui mult timp să le scriu pe toate:)). Dacă am supărat pe cineva că am mai intervenit aşa câteodată îmi cer iertare, şi dacă voi mai supăra nu ezitaţi să-mi acordaţi iertare, şi până la „şaptezeci de ori câte şapte.”
    Multă binecuvântare vă doresc


  32. Dragă Ioan Marcu,
    ce ma bucur să aud despre tine. Zile astea sunt cu păstorul tău aici la Oradea, fr Emanuel Grozea. Am tot întrebat de tine. Victoraş era orga la Zizin:))), îţi mai aminteşti. El începea cântarile. A trecut timpul şi Domnul ne-a trecut prin multe împreună, apoi el a mers la Cluj Napoca şi a absolvit Facultatea de Drept. Acuma e căsători, are un copilaş şi locuieşte în Cluj. Mai vb pe mail. Să te binecuvinteze Domnul


  33. Da, asa se pare Ruben, unii nu inteleg.
    la fel cum nu inteleg nici ce vrea Ela in toata treaba asta.


  34. Titlul e „Comunicatul UEO REFERITOR la Torrance”…si uite ce discutam noi acum?!!!:)
    Imi cer iertare daca am divagat de la subiect!!!


  35. „În urma schimbului de scrisori dintre Rectorul UEO, dr. Paul Negruţ şi Dr. Iain Torrance, prof. dr. Iain Torrance a declinat invitaţia de a veni în Romania.

    În consecinţă, seria de prelegeri şi dezbateri anunţate nu vor mai avea loc.

    Vom reveni cu detalii si clarificari dupa ziua de marti, dupa ce prof. dr. Paul Negrut se intoarce in tara.”

    sursa: http://www.emanuel.ro


  36. Foarte interesant!


  37. Asa e.


  38. Era de asteptat ca va refuza sa vina, daca i-au fost expuse exact motivele care erau prezentate in comunicatul UEO. La nivelul asta, conditionarile care nu tin de subiectul dezbatut si cenzurarea sunt motive sigure pt refuz.

    Ce-am avut si ce-am pierdut? Mie mi-ar fi placut sa-l ascult vorbind despre acele lucruri in care este calificat.
    La cate tablouri pictate de gay nu ne delectam in ignoranta?
    Piese de la radio cu care ne trezim in ureche compuse de gay si noi nu stim!
    Inca o data: ignorance is hapiness!

    Sper sa fie chemat cineva de valoare in locul lui.
    DA CARSON, NT Wright…


  39. Ignorance is bliss 😉


  40. Probabil ca nu s-a inteles bine:parerea mea e ca Homosexualitatea este un pacat.


  41. Miracles are possible!!


  42. and so on…


  43. poate John Piper v-a deschide ciclul de lectures on J. Bunnyan?! El cu adevarat nu doar cunoaste viata puritanilor… o traieste in zilele noastre!!


  44. da, asta ar fi o idee, numai ca RAvi Zacharias are liber programul abia in 2010 !!!!

    la fel si Piper.

    Poate ca nu e momentul acum pentru noi.
    sa mai crestem un pic! 🙂

    Nimeni dintre vizitatorii mei, ihtys, sper ca nu are alta parere!

    Da, unde-i multa lume este si aglomeraţie, este o tautologie, homosexualitatea este un pacat, alta tautologie


  45. despre Latina la Bac’:Latina clasica este o limba moarta, care nu se poate vorbi decit in scris. Dupa caderea Imperiului roman, o parte din latina clasica defuncta a devenit bulgara. Limba romana are la baza latina bulgara, amestecata cu elemente de daca si o groaza de cuvinte slabe. In secolul al XV-lea, limba vorbita de popor era considerata vulgara si n-o vorbea nimeni


  46. si inca una tare: Poezia „Sburatorul” de Ion Has Radulescu este un omagiu adus aviatorilor romani


  47. CiprianS, acestea sunt perle din anul acesta? Oricum, stati caaaaaaaalmi, ca nici viitorii medici nu sunt mai buni. Anul acesta la bac unul/una a scris ca inima este alcatuita din doua atricule si doua testicule. De prisos sa adaugam ca poate ne trezim pe mana de chirurg a celui care a scris ineptia aceasta. Eu inteleg ca nu se cunosc chiar toate detaliile anatomice ale corpului uman, si ca din oboseala se mai spun si greseli. Dar de la a confunda ventricolul cu testicolul e cale lunga. Iata, indifernt cat de lunga e a fost strabatuta cu succes de unul/una. Succesul lor nenorocirea noastra.

    Hai RO! S-a cerut simplificarea materiei pentruca, zice-se, stresam elevii prea mult. Ei, acum sunt atat de de-stresati incat confunda elementele mai sus mentionate.

    Of, of, of stresul!


  48. nu stiu de cand sunt si as dori sa nu fie reale!le-am gasit pe http://www.e-scoala.ro.
    Perle auzeam si eu in generala si liceu chiar de la colegii mei, dar ce-mi vad ochii pe site-ul asta…


  49. VIITORUL! Nah, mai suna bine, dragi profesori, parlamentari, alegatori, zidari, coconi etc?


  50. Parerea mea este ca un pastor care are asa mari convingeri eretice, in sensul ca accepta sa existe pastori care practica homosexualitatea, si promoveaza casatoria intre persoanele de acelasi sex, nu ar trebui sa i se permita sa invete pe altii, chiar daca vorbeste pe alte teme. Odata ce erezia a intrat in viata dumnealui, este o usa catre tot domeniul vietii ca sa fie compromis si respectiv intreaga sa teologie. Una e ca diversi pastori sa aibe convingeri diferite in teme aparent neclare ale Bibliei si alta situatia de fata. Sunt deacord ca sa existe o dezbatere pt. tema homosexualitatii cu acest domn pastor, cu intentia de a fi „luminat” de adevarurile Scripturii, spre indreptarea dumnealui. Nu cred ca la aceasta dezbatere ar trebui sa ia parte si tineri credinciosi care nu sunt maturi in credinta. Parerea mea este ca nu ar trebui sa i se permita sa vorbeasca pe alte teme. Daca Duhul Sfant este in dumnealui, atunci Duhul Sfant nu poate lasa pe un copil al lui Dumnezeu sa traiasca in continuu intr-o asemenea erezie.
    Va doresc Har ! Har la Maxim !!!


  51. Dar dupa ce masori daca sint maturi in credinta participantii? pui un cintar spiritual?
    cum vei sti care sint maturi in credinta?
    si dupa logica asta probabil ca nu esti de acord nici cu dezbaterile televizate, ca, cine stie, citi copilasi in credinta se uita.


  52. parerea mea este ca am sarit prea tare in sus si facem pe spiritualii acolo unde nu trebuie


  53. Costel, da, ai dreptate, repet pentru a nu stiu cita oara.
    De buna credinta l-am invitat. N-am stiut nici eu nici colegii mei de noile sale păreri.

    Chiar n-aţi păţit niciodată să vă întîlniţi cu un vechi prieten în care aţi avut încredere şi să vă daţi seama, abia DUPĂ ce v-aţi întîlnit cu el, că nu mai aveţi ce împărţi?

    am greşit că am luat de bună reputaţia lui, am greşit că nu l-am „googălit” înainte, am greşit.

    Şi nu voi spune deloc „da, da aţi văzut, au păţit-o şi alţii, o mare majoritate a …. „.

    Am greşit în această privinţă . Full Stop!

    Ce vom face de aici înainte? Vom fi mai atenţi.
    Şi pe mama dacă o invit, o caut întîi pe google şi în wikipedia, să văd dacă între timp nu a trecut la martorii lui Iehova 🙂

    Google atotştiutorul! Să ne trăiască! Periculoasă chestie.


  54. de ce se discuta de aceata invitatie,care in numele Domnului Isus,se respinge categoric?

    negociem cu cei care il slujesc pe satana,daca ei recunosc din start,ca sunt impotriva invataturilor crestine;care permit orice pacat, orice uriciune, ca apoi sa l duca la iad


  55. Nu vreau sa intru intr-o discutie care nu ma priveste in nici un fel, dar nu am inteles exact care-i problema ca un specialist in patristica sa conferentieze asupra unui subiect in domeniul lui de specialitate, daca difera cu profesorii unei scoli asupra unei probleme cu totul diferite, fata de ceea ce ar fi constituit oricum subiectul discutiei?
    Care-i legatura intre patristica si drepturile civile ale homosexualilor? Sau sustinerea celor din urma te face mai putin specialist in cele dintai? Oricum in majoritatea scolilor protestante Sf. parinti sint studiati la capitolul teologie, cum sint studiati presocraticii la cursul de filosofie. Adica au tot atata autoritate.


  56. Exact asta am sustinut tot timpul. iar toate argumentele care s-au adus au fost pline de spiritualisme goale.


  57. Nu stiu de ce ne tot stresam cu faptul ca s-a gresit (sau poate unii zic ca nu: mie personal mi-ar fi placut sa ascult ce are de spus si sigur avea ce spune!”cercetati toate lucrurile si pastrati ce este bun!”).
    Oricum ,greseli s-au facut si la case mai mari.Si invitatia n-a fost facuta ca un moft al lui C.Simut,etc ci au fost bine intentionati.Si cred ca nu e usor nici sa abordezi o personalitate la acest nivel, darmite sa-i obtii un raspuns la o invitatie.
    Deci,fratilor,dati-i inainte spre binele UEO.


  58. Dacă aţi şti cât bun simţ a dovedit Torrance! Dar asta e o altă poveste.

    Să vedeţi de nu ne intră nebunia în cap de a face o mănăstire baptistă. Să ne trimitem odraslele şi pe cei imaturi spiritual acolo ca nu cumva să se contamineze. După vreo 100 de ani de inovaţii în agricultură vor da în extreme.

    Oameni buni, suntem oameni, şi suntem de toată jalea indiferent cum o tai. Deci, hai să nu mai citim nimic neconservator, nici o filosofie. Deci, hai să nu cunoaştem nimic din ce este în afară ca nu cumva să ne contaminăm. Veşti proaste dragilor. Dacă pe bune credeţi în natura păcătoasă a omului veţi putea observa lesne că şi dacă îl ţii pe un om izolat cu biblia în mână tot în erezie cade. De ce? Nu are Duh Sfânt? Nu are un Dumnezeu atotputernic. Ba da. Dar Cristos vorbeşte despre mădulare, nu despre un singur mădular. Aşadar, omul mântuit trebuie să rămână în biserică şi în societate ca să se ascută în cele duhovniceşti. Deci, numai un miracol îl va ţine pe cel izolat întru-totul drept în învăţătură.

    Mulţumesc CiprianS de îndemn. Eu te susţin!


  59. Oh, şi apropo. Torrance nu ar fi venit să vorbească despre homosexualitate şi ordinarea păstorilor homosexuali. Mai are atâta minte şi bun simţ să înţeleagă orientarea şcolii, dar şi să îşi cunoască locul. Adică, s-ar fi ţinut doar de prelegerile anunţate.

    Evident, veţi spune că îi apăr pe sodomiţi. El nu e sodomit. Că nu crede că şi noi, da, e trist. Dar are bun simţ, totuşi. Nu ne-a drăcuit şi nu ne-a blestemat. Dacă tot e să fim eroi ai credinţei, poate îmi spune şi mie cineva: câţi dintre cei care au acuzat aducerea lui Torrance la Emanuel, s-au rugat pentru el? Eu nu am făcut-o. Cine e cu mine să ridice mâna sus sau să scrie!

    Otniel are dreptate. Sau poate suntem de vină că suntem tineri.


  60. Nu mai are rost Cipri sa te zbati. lasa, bine ca doarme linistit acum Cristi Rata.


  61. a, sa nu uit, si John Bunyan se odihneste mai bine.


  62. Dragilor, ce rost mai are scobirea in nas acum? Dă sînge! În cel mai bun caz!

    Ce vreţi? Roşu sau verde?

    Deocamdată nu sîntem în stare de bătălii în care să curgă sînge… atunci înseamnă că rămînem numai cu verdele 😦

    hai să începem o săptămînă bine! Ce spuneţi?

    Multă lumină!


  63. Pentru administratorul blogului idudeo, anuntul prelegerilor a ramas aici http://idueo.wordpress.com/anunturi/.
    Poate ar trebui sters


  64. Draga Otniel,

    Ai dreptate. Acum dorm mult mai bine, si sunt sigur ca si John Bunyan. Mai mult – sunt sigur ca cei din conducerea si bordul lui UEO dorm si ei mult mai bine.

    Fara indoiala ca voi vedeti aceasta invitatie diferit de mine si altii de pe acest blog. Totusi, as vrea sa-ti pun o intrebare. Tu (voi?) chiar crezi ca ar fi fost potrivit ca o prelegere care poarta numele lui JOHN BUNYAN si cuvantul EVANGELICAL sa fie tinuta de un am care nu este nici evanghelic si nici nu este in ‘spiritul’ lui John Bunyan?

    Daca da, atunci astept o invitatie la „The Niculita Moldoveanu Lectures in Sacred Music.” Special Guest: Elton John :):) [He is a very good musician/composer]

    Blessings to all, cristi


  65. P.S. Eu m-am rugat pt Torrance, si o sa continui sa ma rog!


  66. Eu atit mai spun, anume ca sint sigur ca daca nu avea parerea asta despre homosexuali sau daca tinea chiar un ortodox niste prelegeri de patristica, nu te deranja deloc. iar exemplul tau este chiar deplasat, din motive pe care si tu le stii.
    deci, stii cum e cu ocaua mica si cu cea mare. cred ca in cazul acesta s-a judecat cu zece ocale.

    P.S. totusi vreau sa te intreb ce parere ai despre Trinity EVANGELICAL divinity school? ca doar stii ce cred unii de pe acolo si stii orientarea scolii. de exemplu ai fi invitat unul care nu crede in trinitate sau este de acord cu ordinarea femeilor?


  67. Draga Otniel,

    Daca vrei sa-mi raspunzi la intrebarea de mai sus ( o repet aici), o sa incerc si eu sa-ti dau un raspuns la intrebarile tale. Preliminar – pot sa-ti spun ca NU as invita pe cineva care nu crede in Trinitate (cred ca toti cred in Trinitate la Trinity) sa tina prelegeri evanghelice legate de numele lui Bunyan.

    Intrebarea mea:
    Tu chiar crezi ca ar fi fost potrivit ca o prelegere care poarta numele lui JOHN BUNYAN si cuvantul EVANGELICAL sa fie tinuta de un am care nu este nici evanghelic si nici nu este in ’spiritul’ lui John Bunyan?

    P.S. Fara indoiala ca am exagerat in exemplu. Dar am exagerat ‘to make a point.’ [Vezi de asemeanea exemplul lui Marius de mai sus in care spune ca ar verifica-o si pe mama lui. He is also exaggerating – to make a point.]


  68. evedyahu:
    cine sunt „cei din conducerea si bordul lui UEO” care dorm mai bine(pt ca sunt in conducere?) si de care se tot face atata caz?
    Banuiesc ca informatiile de genul asta nu-s doar pt initiati sau pt cei cu pedeegree de orice fel!
    si totusi ar merita sa dai un raspuns pt ca s-a mai ridicat intrebarea.
    Pt un mirean de rand: poate ne explici rostul amenintarii tale referitoare la Pitt Popovici; venirea lui la UEO este o concretizare a „grijei” lui?
    acum, daca tot s-a luat o decizie, faceti un piculet de lumina in legatura cu mecanismele decizionale!
    cu stima,CS


  69. dragii mei,

    fiecare institutie are mecanismele ei de functionare interne, care asigura o mai mare sau mai mica transparenta.

    Cred ca am fi putut sa tacem milc si cind am invitat, dar am vrut sa facem parte tuturor de contributia unuia dintre teologii pe care i-amconsiderat unul dintre specialistii in domeniul patristicii vazuta din perspectiva protestanta.

    puteam sa nu anuntam, sa il facem un eveniment inchis.

    am facut public fiecare pas, am stat la dispozitia vostra, am fost cit se poate de deschisi si in explicatii.

    Nu imi cereti mie sa imi depasesc atributiile, asa cum spuneam, nu sint purtatorul de cuvint al universitatii.

    Totusi pentru stiinta tuturor.

    UEO este infiintata de Biserica Emanuel si functioneaza sub auspiciile Uniunii Baptiste din Romania, Biserica Emanuel fiind membra a acestei Uniuni.

    Rectorul UEO da socoteala unui bord de garanti format din personalitati din strainatate si din Romania.

    Aceasta este structura descrisa foarte generic.

    Cine este in bord, de cite ori se intilneste, cum functioneaza, acestea sint chestiuni interne pe care institutiile le pot face publice sau nu.

    Parerea mea este ca discutia a inceput sa balteasca in detalii care fac mormoloci de broasca 🙂

    Putem iesi din chestia asta?


  70. Intr-adevar, discutia a deraiat. Dar e firesc sa se intample asta intr-o dezbatere, chiar una relativ minora cum a fost cea de aici. In asemenea situatii aproape sigur se deschid paranteze care nu se vor mai inchide niciodata.
    Insa recunosc ca sunt oarecum neplacut impresionat de decizia conducerii. Omul e specialist intr-un domeniu. De ce sa nu vorbeasca pe domeniul lui? Si de ce sa nu fie invitat cu o alta ocazie sa vorbeasca chiar despre lucrurile cu care UEO nu e de acord? Nu ar fi foarte bine sa se puna lucrurile si din perspectiva opusa? Pentru ca mi se pare ca de multe ori „demolam” un anumit punct de vedere fara a auzi argumentele contra. Uneori cu ajutorul asa-numitului procedeu „strawman argument”. Probabil ca multi stiti la ce ma refer.
    Si eu sunt de parere ca homosexualitatea nu e ceva bun. Dar cred ca ar trebui sa acordam mai multa atentie si convingerilor care le contrazic pe ale noastre. Altfel riscam sa devenim insensibili si/sau sectanti. Adica oameni care nu pot sa vada problema si din perspectiva celorlalti(„Eu am intotdeauna dreptate…”) si care nu reactioneaza la argumente. Avem si asa prea multi exponenti ai acestei mentalitati…


  71. Bineinteles nomadule, asa este, intotdeauna discutiile au deraiat, insa aici se pare ca e mai special! nu e voie sa deraiem!


  72. draga Nomadule,

    nu se poate sa faca una si sa creada alta, chiar daca este specialist in ceva si crede diferit de noi in altceva, pentru ca nu asta propovaduim noi.

    Credem ca viata si convingerile in toate domeniile trebuie sa fie consecvente eticii biblice ca sa poata preda in orice domeniu legat de cunoasterea de Dumnezeu.

    Da, cred ca mai potrivite erau dezbaterile, asta a si fost ideea schimbarii invitatiei, dupa ce am aflat.

    Ar fi fost bine daca era acceptata invitatia la dezbateri. Dar asta este!
    Se pare ca inca nu sintem pregatiti pentru asta.


  73. Mi-e greu sa cred ca o minte si inima intunecate in privinta unui subiect cum este orientarea sexuala, poate avea ceva de spus in privinta altor teme biblice. De fapt, probabil ca Dr.Torrance este un bun specialist (as se citi: „tehnician”) in ale teologiei; atitudinea sa insa il descalifica sa expuna ORICE tema biblica. Autoritatea morana nu poate fi inlocuita cu competenta tehnica.
    In cazul unei confruntari Torrance – Negrut insa, m-as fi deplasat pana-n Oradea, recunosc…


  74. Dan H.
    ai auzit de Karl Barth?


  75. Da, Otniel. Intamplator am auzit si de el, si de „Kirchliche Dogmatik”.


  76. …fara insa sa o fi citit, recunosc….


  77. Dan H: in crestinismul timpuriu, teologia era facuta de indivizi a caror viata i-a determinat pe cei care le-au urmat sa-i numeasca sfinti.
    Nu mai este cazul in ziua de azi: teologia nu mai este un modus vivendi, ci un mod de a castiga prestigiu,bani,influenta.O meserie ca oricare alta.
    Sunt oameni care au abilitatea si capacitatile de a studia/expune, dar nu au facultatea de a fi conform Voii Lui.

    Luther se confrunta cu problema botezului copiilor si i-a botezat in continuare; il consideram sau nu un titan al credintei?
    Torrance se confrunta cu problemele discriminarii sexuale.

    Fiecare vreme isi are problemele si compromisurile ei. Si oamenii ei.
    Nu-l scuz pe I.T. si nici pe cei care tot invata, dar nu ajung niciodata la cunostinata deplina, dupa cum spunea ap.Pavel: si nici nu vor ajunge pt ca nu-L cauta pe D-ZEU


  78. Dan H.
    vei mai citi Barth, stiind ca a trait cu secretara si cu sotia in acelasi timp si in aceeasi casa?
    si pentru ca s-au mentionat parintii bisericii. unii dintre ei au avut un caracter pe care cu greu l-am putea numi sfint. totusi nimeni dintre cei de astazi nu ar indrazni sa spuna asa ceva. unul dintre ei a fost chiar marele Atanasie. a fost chiar acuzat de crima si a fost departe de ceea ce se poate numi blindete. nu a fost singurul.
    pentru mai multe informatii se poate citi Hans von Campenhausen, Parintii greci ai bisericii. ati ramine surpinsi.
    dar de Calvin si de Luther care ii prigoneau pe anabaptisti sau de razboiul taranesc in care Luther a avut o foarte urita parte de vina.
    sau etc…


  79. Draga Ciprian S. Sint de acord ca asta este situaţia, din nefericire, in multe dintre universitatile din ziua de azi, dar nu vreau sa accept o asemenea situatie.

    tocmai ca noi dorim sa oferim o alternativa, in care theologia-doxologia-ethos-ul sa fie in unitate perichoretica una fata de cealalata.

    „TEolog este acela care se roagă”
    Nu putem face teologia la fel ca oricare altă profesie.


  80. Da, Oti, de asta nu trebuie sa ne facem idoli,
    de asta noi nu avem Sfîntul Luther, de asta nu avem Sfîntul Atanasie cel Mare,

    ESte doar Atanasie.


  81. aveti dreptate, insa la acest post alta era ideea.


  82. “TEolog este acela care se roagă”
    asta o spunea si Karl Barth.


  83. Si a-i numi „sfinti” este deja idolatrie?
    Interesanta perspectiva.


  84. Oamenii trebuiesc apreciati corect. Raul din noi nu neaga binele, petele de intuneric nu anuleaza lumina si invers…
    Exista insa o limita dincolo de care un slujitor se descalifica din slujire. Argumentul celor care l-au indepartat pe Ted Haggard de la conducerea bisericii de 14000 de membrii pe care o pastorea in Colorado si l-au si exclus din biserica (probabil majoritatea cunoasteti scandalul homosexual in care a fost implicat nu demult) a fost acela ca slujirea sa nu poate continua la acest nivel al pacatului la care acesta ajunsese.
    Un teolog este un tehnician.
    El poate fi teolog, fara a fi totodata un crestin dedicat. De fapt, cineva poate fi teolog, fara a fi macar crestin. Nu orice teolog este un invatator, in sensul biblic al termenului insa orice bun invatator trebuie sa fie, intr-o oarecare masura, teolog…
    Fundamentalismul teologic si liberalismul trairii se vor finaliza intr-un liberalism teologic concretizat intr-o viata traita in afara celei mai elementare morale crestine – este cazul marii parti a crestinismului vestic.
    Torrance nu are autoritatea morala sa vorbeasca ca slujitor al lui Dumnezeu; cred ca o poate face ca teolog insa s-ar putea ca, practic, diferenta dintre cele doua calitati sa nu fie foarte vizibila si, prin confuzia creata, raul produs datorita exemplului negativ, sa fie mult mai mare decat ce se castiga in urma unor conferinte.
    Nu stiam aceste detalii despre viata lui Karl Barth; ele imi vor influenta si trebuie sa-mi influienteze viitoarea lectura a dogmaticii sale si fereasca Dumnezeu sa fie altfel.


  85. Da, Dane, avem probleme cu secretara, probleme pe care le tratau in secret, secret fata de sotia lui si mai si fuma pe deasupra.

    Asta nu ma face sa despart cele doua, ethica de theologia. Nicicum.

    Eu nu imi modelez paradigma de traire si teologisire dupa exemple.

    „Daca ei au facut asa, pot si eu”.
    am mai discutat chestia cu pocainta, nu?

    Ma pocaiesc pe jumatate, pentru ca mai sint si altii care a facut la fel de rau sau mai rau ca mine. Nu!

    Scriptura ne indeamna sa traim curat si sa tragem carari drepte in dreptul nostru, nu in dreptul altora,
    pe ei ii va judeca Dumnezeu.

    Repet!
    Daca stiam, nu exista invitatia, pentru ca nu consider teologul, oricit de bun si cunoscut ar fi, oricit de celebru, oricit de publicat, un simplu tehnician.

    Un teolog trebuie sa fie un traitor. Aşa să ne ajute Dumnezeu.

    Cit despre ceilalti specialisti in alte domenii, aici este cu totul alta problema.


  86. Cu fumatul m-ati dat gata.
    Asta da descalificare pentru teologie.
    Asta v-o scrie un crestin care mai trage cate un trabuc duminicile, dupa-amiaza.


  87. OK
    Atunci care este limita dincolo de care nu se poate merge, draga CNI? Ma refer la perspectiva personala…


  88. Luther era bautor de bere.
    Calvin l-a prajit pe rug pe Servetus.
    C.S. fuma de asemeni?
    Ce luam si ce lasam deoparte?


  89. ..am vrut sa spun ca CS Lewi fuma de asemeni…


  90. Lewis.
    Of…spelling-ul asta!


  91. Nu stiu exact. Depinde de circumstante. In BO fumatul nu este privit drept un pacat, cel putin intre anumite limite.


  92. Si bere la C.S. Lewis si bere, am vazut Pub-ul in care bea bere cu prieenii in Oxford.


  93. Inteleg.
    Sunt zone gri dar sunt si unele de-a dreptul negre. De ex. adulterul, nu?


  94. Din cate stiu eu, chestia cu abstinenta de la bautura, e relativa si in cercurile evanghelice – mai nou si in romania; sau ma insel?


  95. Da si Spurgeon fuma.

    Cred ca tot dupa slujbă!

    Ştiu ce prevede ethos-ul religiei dvs., stimate CNI, stiu ce prevede si al nostru, al pocaitilor.

    pentru noi, fumatul, bautura, excesele de orice fel sint considerate păcate.
    Stiţi prea bine acest lucru, nu?


  96. „Nu ce intra pe gura spurca pe om” – si n=o spun eu, eu doar o repet!
    Pt o bere nu-l voi desconsidera pe CS Lewis, dar pe Barth pt adulter(sau harem/poligamie),da! sau era pub-ul rau famat?

    Acu’ chiar ca dospim mormoloci,Patratosule, cu discutiile astea!
    Exemplele gresite (total sau partial) sunt nenumarate de-a lungul istoriei crestinismului – cele care se cunosc. Problema este cum reactionam si relationam, ca indivizi sau ca grup.
    Zonele gri sunt tot mai impanzite, asa ca unul care sustine divinitatea lui Isus poate tine de mana un barbat fara probleme. Ioan sau Pavel l-ar fi anatemizat?Daca da, noi de ce n-o facem?
    Atunci sodomia era privita ca o uraciune, acum e o patologie ca oricare alta, dar nici intr-un caz nu e handicap.
    Deci, contextul ne defineste optiunea?

    Patratosu: de unde e citatul cu teologul care se roaga?


  97. CiprianS,
    tu realizezi ce spui???


  98. ..scuze. N-am vazut „da”-ul din „dar pe Barth pt adulter(sau harem/poligamie),da!”


  99. Doamne fereste sa ne defineasca contextul optiunea. Altfel riscam sa devenim biserica „postmoderna” – termeni contradictorii…


  100. pt unii nu-s contradictorii deloc!
    ai auzit de biserica din State unde se intalnesc numai barbati: Isus ne vrea macho e sloganul lor.
    Membru de vaza e cel mai puternic barbat din lume.


  101. Scumpilor,

    “Nu ce intra pe gura spurca pe om” este o scuza pentru a trai o etica circumstantiala si guvernata de pintece.

    Exemplele gresite nu sint norma. Norma este Sfinta Scriptura interpretata intr-o comunitate.
    Eu am ales sa interpretez Biblia in cadrul comunicatii baptiste.

    Comunitatea, ca cerc hermenutic definteste zona gri. Am ales comunitatea baptista tocmai pentru ca lucrurile sint mult mai clare, zona gri este foarte ingusta si totul este alb-negru.

    Existenta si supralicitarea zonei gri (care-o fi aia, ca e un fel de Tringhi al Bermudelor) este o scuza foarte buna pentru etica relaxata.

    Pentru mine sodomia nu este o patologie, a ramas tot o uriciune. Ce anume te-a facut sa te deplasezi de la pacat la patologie in conceptia ta?
    Nu va trece nici o iota din lege, si daca nu vrei lege, ia Romani cap. 1 si ajunge.

    Contextul? Care context? Cel eclesial, cel cultural? Cel biblic?

    Staniloae citeaza din Filocalia cu teologul care se roaga. Trebuie sa caut citatul, cred ca este la notele la Ioan Scararul, vol. 9 din Filocalia, dar o repeta si in Teologia Dogmatica, este una dintre obsesiile sale metodologice.


  102. Christos era vazut drept liberal in vremea lui. Cei care incercau sa conserve vechea ordine Il vedeau drept un mare pericol, un blasfemiator.
    La fel si Pavel, care avea de luptat nu doar cu antinomianismul, ci si cu cei care erau conservatori. El a inteles ca exista o diferenta intre a fi liberal si a imbratisa antinomianismul.
    Ma intreb…atunci de ce noi suntem altfel?
    De ce noi, astazi, suntem in avangarda celor care vor sa tina lumea in vechea ordine? In avangarda conservatorismului? Caci trebuie spus ca modelul de societate atat de mult aparat de majoritatea Crestinilor nu e nici pe departe ideal…


  103. Paradoxal…conservatorii l-au crucificat pe Christos si omorat cu pietre pe Stefan, primul martir Crestin. Si astazi, cei care sustin sus si tare ca EI sunt cei care calca pe urmele celor doi, in special a lui Christos, tocmai acestia formeaza nucleul conservatorismului…Nu pare destul de ciudat?
    Am putea gandi ca oamenii care sustin ca au asemenea modele au o mentalitate cu o mai mare deschidere…


  104. A fi conservator presupune sa pastrezi (conservi) ceva, nu?
    Poti lupta sa pastrezi neschimbate chestii contextuale – din punct de vedere cultural si istoric – sau principii eterne. In acest ultim sens al cuvantului, ma vreau conservator absolut.
    Zonele gri sunt lasate astfel de catre Dumnezeu si (ne)definite ca atare in scriptura. A le face negre mi se pare de asemeni o violare a principiilor hermeneuticii (vezi obsesia penticostala in legatura cu abstinenta de la alcool).
    Responsabilitatea fatza de comunitate nu trebuie confundata cu voia lui Dumnezeu asa cum este ea exprimata in scripturi.


  105. Nomadule, unde vezi susţinători ai „vechii ordini” aici?
    care este aceea şi cum arată ea?

    Şi care este noua ordine care ar trebui instaurată?
    Oare nu aceea a lui Cristos?
    cu chestii din astea simple
    Ti se da o palma, intorci obrazul, vrei sa stai in fata, te duci in spate, etc.

    Voi pune un fragment din cartea mea zilele viitoare despre rinduiala rasturnarilor lui Isus, cum anume a rastrunat Isus ordinea veche,

    Ei, de-atunci si de la Ap. Pavel toate celelallte rasturnari au fost niste caraghislicuri penibile.

    Reforma, in intentia ei, a reprezentat tocmai incercarea de a rasturna lumea cu susul in sus, asa cum o asezase Cristos.

    te rog sa nu faci confuzie intre conservatori, in intelesul de astazi si fariseii din vremea Domnului.

    Vorbesti de deschidere, deschidere la ce? ai putea sa dai si exemple?


  106. Marius
    Ceva ce n-are legatura directa cu subiectul discutat. Cum a ramas cu „Patristica pentru pocaitzi”?
    Eu inca sunt interesat…


  107. Eu nu am trecut de la pacat la patologie; contextul eclesial,caci despre el este vorba, a relizat saltul.
    Ne-o demonstreaza Vestul crestin.

    Tiparul biblic este: oricine neaga divinitatea lui Isus sa fie anatemizat si sodomitii,alaturi de multi altii, n-au ce cauta in eclesia.

    Ce ne arata noua contextul eclesial actual,poate la noi mai putin vizibil:unul care sustine divinitatea lui Isus poate tine de mana un barbat fara probleme.

    Dar ce vom face ca eclesie cand va veni momentul confruntarii directe? vom invata din experienta curviei cu comunismul?

    si eu am ales biserica baptista tot din acelasi motiv!


  108. exemplele le-am dat pentru a arata ca, in realitate, luam multa invatatura de la oameni a caror traire lasa mult de dorit, nu pentru a propune o modelare prin exemple. prin urmare, nu sintem consecventi in logica noastra cu privire la acest caz.
    Dan H. prima data ai spus: „atitudinea sa insa il descalifica sa expuna ORICE tema biblica. Autoritatea morana nu poate fi inlocuita cu competenta tehnica.”

    apoi: „Torrance nu are autoritatea morala sa vorbeasca ca slujitor al lui Dumnezeu; cred ca o poate face ca teolog insa s-ar putea ca, practic, diferenta dintre cele doua calitati sa nu fie foarte vizibila si, prin confuzia creata, raul produs datorita exemplului negativ, sa fie mult mai mare decat ce se castiga in urma unor conferinte”.

    dupa logica mea, cele doua afirmatii sint intr-o legatura cam bizara. insa, la urma urmei, din ce spui, I. Torrance putea vorbi la prelegerile astea. va mai amintiti unele dintre teme? nu venea sa predice, ci, printre altele, sa vorbeasca despre Gadamer, Polanyi, etc.


  109. Patristica pentru pocaiti este urcata pe suportul nostru ID, trebuie sa modific unele cursuri pentru „publicul larg” 🙂

    Draga Oti, lasa ca il invitam pe Alvin Plantinga, si el poate vorbi despre GAdamer si Polnyi fara probleme.

    Uite pentru googalit ca sa fim siguri 🙂

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alvin_Plantinga


  110. Platinga e tradus, „Natura necesitatii” la Ed.Trei!
    As vrea sa pot citi si Gods and another minds.
    Daca vine tre’ sa anuntati cu 6 luni inainte, va fi un eveniment pt toata tara!


  111. In 2010 Ravi ZAcharias deocamdata,
    tot pe atunci, speram John Piper,
    Plantinga mai tirziu, sa ne mai creasca si noua maselele de minte.

    Poate pina atunci iesim si din pubertatea teologica.


  112. uite aici, daca vrei sa citesti

    http://www.calvin.edu/academic/philosophy/virtual_library/plantinga_alvin.htm


  113. multumesc!


  114. Dacă vine Piper poate îl întrebăm ce legătură există între muzica rap şi ekklesia. Ah, bănuiesc că ştiţi cu toţii că a invitat un rapper în biserică, nu?

    Poate vine şi la Oradea cu el. Am face senzaţie. Sala capelei ar fi arhiplină cu rapperi, fani hip-hop, cu gangsteri care vor putea auzi despre mântuire! Super!

    Bine-nţeles că Torrance va rămâne anatemizat şi prelegerile sale vor fi arse într-un foc veşnic!

    Sunt ironic…de data asta nu m-am putut abţine.

    Oricum, este ultimul comentariu. Unii ies din activităţile lor cu lauri şi glorie pe deasupra laurilor, eu ies cu o ironie, pe uşa din dos.

    Adieu…adică a Dieu…restul completaţi voi.


  115. Da, insa vezi tu Cipri, in Biblie nu scrie nimic de muzica rap, dar de homosexuali scrie. cred ca asta e logica!!!


  116. Chiar asa Cipri, nu te poti abtine. 🙂
    Nu inteleg de ce mai luptati, tu si Otniel, intr-o lupta in care liderii vostrii au recunoscut public ca au gresit si au dat „semnalul de retragere”. Fiti siguri ca Dumnezeu a ingaduit aceste lucruri spre binele UEO, altfel nu ar fi oprit un eveniment gata organizat.
    Stiu ca este dureros, cand esti implicat direct in organizarea unui astfel de eveniment, sa accepti ca exista posibilitatea ca totusi sa fi gresit. Toti putem gresi in multe feluri, dar ce conteaza este ce invatam in urma unei greseli.
    Astept sa organizati in 2008 o dezbatere veritabila intre conservatori si liberali si pe alte teme importante nu doar pe cea legata de homosexuali. Poate atunci va accepta si profesorul Torrance invitatia. Eu vad sensul unei astfel de dezbateri dar atunci intentia e declarata de la inceput si e cu totul altceva.:)

    Mergeti inainte, „ce nu va omoara va intareste”. 🙂

    Na, ca am zis-o. asta tot vreau sa zic de cateva zile de cand ma multumesc sa citesc doar ce scrieti… astept sa „scapam” din aceasta balta, pana nu se umple insula noastra conservatoare de „mormoloci”, vorba fratelui Marius 🙂


  117. rapperul lui Piper este pe youtube, cautati-l,


  118. Eu nu am organizat nimic. nu stiu cit a oprit Dumnezeu acest eveniment (a, daca vorbim in sens larg, toate sint in voia Lui) si cit ne-am facut-o cu mina noastra.


  119. Staniloae citeaza din Filocalia cu teologul care se roaga. Trebuie sa caut citatul, cred ca este la notele la Ioan Scararul, vol. 9 din Filocalia, dar o repeta si in Teologia Dogmatica, este una dintre obsesiile sale metodologice.
    *****
    Apoftegma apartine lui Evagrie Ponticul, ascet si teolog origenist din secolul IV.



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: