h1

Pavel Nicolescu

Noiembrie 2, 2007

Pavel Nicolescu este un adolescent. Un adolescent de 71 de ani. Spun adolescent în cel mai bun sens al cuvîntului.

Adolescenţii au un simţ special care detectează lipsa de autenticitate şi fariseismul, sînt tot impul curioşi, mintea le este frămîntată de idei noi.

Aşa este Pavel Nicolescu.

Vorbeşte prea repede. Prea repede pentru ardeleni. 🙂

Greu de urmărit mai ales cînd se plimbă, gesticulează, umblă în jurul amvonuului, se ridică pe vîrfuri.

Păcat că nu scrie.

Spune: „Nu pot să scriu. Mintea mi-o ia înaintea mîinii. Îmi vine o idee şi apoi trec la alta. Nu pot gîndi liniar. Gîndirea mea este ca un foc de artificii.”

Personalitate fascinantă. Absolvent de teologie, a urmat cursurile facultăţii de filozofie, a fost exmatriculat în anul IV din cauza credinţei sale.

A fost anchetat de peste 30 de ori, a avut patru percheziţii, o dată a dat maşina securităţii peste el.

Are o viaţă demnă de un roman.

Are o foame de carte demnă de invidiat, este o bibliotecă ambulantă. Citeşte cu nesaţ teze de doctorat, la rînd. A strîns acasă o grămadă de cărţi. A umplut trei camere.

Pavel Nicolescu va muri „tînăr” şi va lăsa o operă nescrisă, care va fi fost „citită” doar în mintea celor care l-au cunoscut.

„N-am să mă potolesc niciodată!”

Ăştia-s bătrînii care-mi plac: aceia care-s „tineri”.

13 comentarii

  1. IL cunosc bine pe Fr.Pavelica asa iam zis totdeauna am fost cu el in biseica Mihai Bravu din Bucuresti il cunosc de cand era la seminar e o capacitate dar nu scrie are multe de spus pentru generatia tanara trebuie sal prinda cineva in casa sa ia un magnetofon si sa povesteasca Pavel tot ce stie poate il prind odata la Los Angeles si o sal inregistrez ca am multe intrebari si eu am multe sa povestesc despre el lucruri bune .Pahomi


  2. Pentru cine mai vrea informatii despre activitatea lui din vremea comunista, le poate gasi in raportul Tismaneanu, asupra comunismului. se poate lua de pe net.


  3. Poate un Platon mai tanar ca el, ne va lasa ceva din bogatia-i:)


  4. da, va rog inregistrati-l, daca puteti, eu am facut tot posibilul.


  5. Mi-a placut mult una din multele experiente pe care le-a povestit despre ceea ce a avut de tras cu securitatea. a spus următoarele.
    „Un securist mă urmărea odată. Eram în tranvai. Am observat acest lucru, aşa că am coborât la următoare staţie pe o uşa a tranvaiului. Securistul a coborât şi el după mine pe o altă uşă. Când să plece tranvaiul am urcat din nou pe o altă uşă. Securistul a rămas jos. eu m-am uitat la el în timp ce tranvaiul s-a pus în miscare şi i-am facut cu mâna. Era plin de mânie.” E hazlie acastă întâmplare, dar a dat dovadă de un curaj extraordinar.


  6. . . .

    si eu sunt pe urmele lui

    mai putin cititul

    cred ca in ziua de astazi multi vorbesc si scriu multe si nimeni nu mai spune nimic .

    cu creu cineva , undeva , mai naste ceva . . . dar si aceea o idee si nu o carte , care ideea oricum o poti afla de la altii sau aplicata de ei .

    astazi este o criza de valori pe toate planurile si, sincer ,eu ma bucur ca este asa . Unii oameni se nasc si traiesc o viata tocmai pt. asemenea timpuri .

    Ilie , Ioan Botezatorul si altii si altii .


  7. Asadar, lipsa valorilor este o continuitate… consecinta o putem deduce lesne…


  8. sau evolutia noastra e un proces cvasistatic…


  9. Nu cred ca e statică. Mai degraba este o mişcare ciculară în jurul valorilor. traiectoria mişcării noastre ne apropie sau ne depărtează de valori. Implicit noi suntem cei care ne apropiem sau ne depărtăm de valori. Acestea, valorile, sunt fixe. Fiind din Dumnezeu nu pot fi decât fixe, în acord cu natura lui Dumnezeu.


  10. proces cvasistatic – in limbajul fizicii – este cel a carui evolutie este greu perceptibila!cum bine stii: cvasi= aproximativ,aproape.

    ai dreptate cu miscarea circulara (nici gandul meu dinainte n-o excludea) si cu „imobilitatea” lui DUMNEZEU(dezbatuta de la greci, Toma …).
    Problema ar fi ca noi sa schimbam ceva in casele noastre(fara TV, dar cu biblioteca),in biserici(discutii constructive intre noi) si in lumea evanghelica – chiar si prin blogg-ul asta si cate-or mai fi!


  11. Vladimir Pahomi, bine ai venit si aici! Ne reintilnim. Ce bine! Ne-am vazut pe tot felul de grupuri.

    Da, despre grupul de luptatori din anii 70 din care au facut parte Nicolescu, Popescu, Ton ar trebui scrise carti intregi.

    amin Cipri Simut si Cipri S. la discutia voastra.


  12. Pavel Nicolescu vine, de cate ori preda la UEO, pe la anticariat. Si cumpara… Ultima data: Caragiale – publicistica. Stiam ca vine din SUA. Asa ca n-am putut sa nu ma intreb cum de cumpara carti din Romania, de la anticariat. Dar dupa 3,4,5 vizite ale dumnealui, am incetat sa ma mir.
    L-am auzit si predicand. Nu cred ca „prinde” la toata lumea, dar este unic, un spectacol. De fapt, nu-mi place prea mult ideea de spectacol. Un concert, na, o reprezentatie. De cea mai buna calitate.


  13. fratele pavel nicolescu me-a facut o fizita la domiciliul meu judetul bistrita nasaud venind dela bucuresti special pentru mine.cand lam vazut intro dumineca dimineata acasa la mine.dupa ce nea salutat a zis impare bine frate muresan ca esti liber..eram liber de joi lasat prin presiune internationala.dar el a plecat si la aiud la o biserica lau arestat si eu dupa masa am avut surpriza sa intre securitate sam-i violeze domicilui…!am amintiri fantastice cu pavel nicolescu.in america nu nam intlnit doar am forbit la telefon.fi binecuvntat frate nicolescu si toata familia dvs. amin.



Lasă un răspuns

