h1

Google atotştiutorul

Noiembrie 9, 2007

Zilele trecute instituţia în care lucrez a trecut printr-o furtună mediatică. Eu zic că am scăpat cu bine. Putea fi şi mai rău.

Ce s-a întîmplat? Nu mai reiau istoria. Cititorii blogului meu o ştiu deja.

Toată povestea asta mi-a ridicat cîteva întrebări serioase legate de medierea electronică în relaţii, relaţii de orice fel.

Iată întrebarea: de fiecare dată cînd mă gîndesc la cineva pe care l-am cunoscut, un fost apropiat, trebuie să fac mai întîi „google” sau „wikipedia”?

În lumea în care trăim s-ar putea să aflu mai multe dintr-un simplu click decît în urma unei cafele prieteneşti. Mă întîlnesc cu Leo, vechi prieten, bem o cafea, depănăm în cîteva ore multe şi mărunte. Vreau să îl invit la Universitate să ţină o prelegere despre fanarioţi şi influenţa acestora asupra istoriei româneşti. Este grec. Grec, grec.  Bun prieten, coleg de clasă în liceu, dar viaţa ne-a despărţit o vreme.

Ştiţi ce trebuie să fac, nu? să îl googălesc înainte de a-l chema. Cum să îl întreb: „Băi, Leo, spune-mi şi mie, ai scris vreo chestie care nu se potriveşte?”

S-ar putea ca din wikipedia să aflu mai multe despre interlocutorul meu din emailuri. Nu?

E bine? E rău? Nici nu mai ştiu.

S-ar putea să dau peste spusele vreunuia care vrea să îl discrediteze pe net, peste vreun duşman de-al lui. S-ar putea să găsesc tot felul de chestii.

Nu-i o lume nebună?

Da, am greşit că am luat de bună reputaţia cuiva doar din istoria relaţiei, doar din cele ce ştiam, am greşit că nu l-am “googălit” înainte, am greşit. Recunosc.

Ce se va întîmpla de aici înainte? Este de meditat asupra acesti lucru, dragi prieteni, este de meditat.

Şi pe mama, dacă o invit la grupul de femei de la Aleşd, o caut întîi pe google şi în wikipedia, să văd dacă între timp nu a trecut la martorii lui Iehova ) ?

Google atotştiutorul! Să ne trăiască! Periculoasă chestie.

Google şi Wikipedia vor deveni informatorii noştri, bîrfitorii noştri de serviciu, culegătorii de prestigiu şi analizorii de nume bun!

Cum putem găsi totuşi echilibrul?

Cum vom face de acum încolo cu oamenii pe care nu i-am mai întîlnit de o vreme?

Sîntem într-o lume scrîntită, asta strig eu acum, într-o lume în care o simplă discuţie la cafea şi o simplă scrisoare personală nu mai ajunge, trebuie să îmi fac „tema de casă”, cum ni s-a recomandat zilele trecute, adică să cercetez dosarul „internetic” al fiecăruia.

Mai multă securitate pentru imaginea publică? Da.

Dar securistică preocuare!

Prefer să mai greşesc din cînd în cînd decît să stau să îmi googălesc tot timpul fostele cunoştinţe.

De aceea vă rog să îi căutaţi de toate bubele posibile pe Alvin Plantinga, Kevin Vanhoozer, RAvi Zacharias, John Piper….(chestia cu rapper-ul 🙂 )

6 comentarii

  1. Fr.P.Negrut spunea in comunicat ca-l stia personal si avea coontacte directe cu familia lui I.T.
    Oamenii se schimba de la o zi la alta, iar datele de Google pot sa nu fie updatate,nu?
    Deci, ar cadea recomandarea de pe net, dar si cea personala, din amintiri.
    Trebuie ca acel BORD sa caute in realitatea „reala” (nu virtuala), la fata locului, „bubele” potentialului invitat.

    Cred,totusi, ca s-a facut prea mare caz de invitatia lui I.T.”Ai auzit ce-au patit aia de la UEO?”, m-a-ntrebat chiar acu de-o juma’ de ora cineva. Da,si?

    Adica, ce e cu noi,fratilor?eu am plecat de la UEO pt ca nu mi-au placut anumite apucaturi.Bun!dar, fara ranchiuna, bla-bla…apreciez lucrurile bune.
    Vreau sa cred in coeziune, in fratietate, ma muncesc s-o cultiv pe unde umblu si/sau scriu.

    Ce e cu noi? cand UEO nu invita, is prea rigizi,inchisi,…
    Cand invita, de ce-i invita pe aia?
    Pana la urma ce e UEO? pt noi ca si comunitate, pt noi ca populatie a acestei tari.
    Daca conchidem ca este o institutie academica care are si rolul de a ne promova credinta, atunci isi gasesc ratiunea invitatiile lui Marga,Badilita, Torrance,Platinga…

    daca e o scoala biblica obisnuita, dar cu nume pompos si sonor, a carei decizii sa le zguduim prin intrigi, ok – oricum nu-s in bord.
    Dar ma deranjeaza fondul actiunilor noastre: indivizi pe care cultul nu putea sa-i mai incapa(parafrazandu-l pe Eminescu), in loc sa actioneze in exterior, au apucaturi fratricide, „canibalice”.
    Trebuie sa schimbam ceva, sau implinim profetia lui Pavel referitoare la vremurile ultime?


  2. Brrrrr!
    S-ar putea ca pentru mai multi internauti: „Google sa devina cealalta jumatate a creierului meu”

    „…Un alt experiment interesant s-a desfasurat pe blogul „Google Operating System”, unde autorul (Ionut Alex Chitu) a cerut cititorilor sa incerce sa defineasca „Google” in mod colaborativ. Una dintre definitiile selectate trece mult dincolo de domeniul motoarelor de cautare si pare sa sustina ipoteza lui Schroeder: „Google este cealalta jumatate a creierului meu”. Comentariile cititorilor supraliciteaza: „Google is God”…”.

    http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/sansa-uitarii.html?5539;1009216


  3. draga Ciprian S. tocmai asta este problema mea acum, problema pe care v-o supun discutiei.

    de unde ne cunoastem prietenii? Din Google. Dar imaginati-va dacă nu ar fi fost google si Wikipedia? 🙂

    ai mare dreptate in restul comentariului tau, oricum am face nu poti face pe plac celor care sint oricum cu ochii pe noi.

    draga Andrei, este zguduitor ce se spune despre Google, ce va urma, cred că Google este un studiu pe caz care va oferi de aici încolo multor tipuri de cercetători material de studiu,
    s-au scris lucrări foarte serioase despre mediul de munca la ei, să vedem ce va urma.
    sînt curios care îi va fi prăbuşirea, pentru că sigur o voi prinde. 🙂


  4. „Sîntem într-o lume scrîntită, asta strig eu acum, într-o lume în care o simplă discuţie la cafea şi o simplă scrisoare personală nu mai ajunge, trebuie să îmi fac “tema de casă”, cum ni s-a recomandat zilele trecute, adică să cercetez dosarul “internetic” al fiecăruia”
    ai spus dosar, e absolut corect
    incorect insa ca practica
    tot relatiile construite, constituite face to face , cu greselile de perceptie aferente mi se par valabile
    cu instincte miros si cu feed-back pe baza de reactii in diferite situatii


  5. O retea sociala ruseasca – cu o mica glumita. Comentariul – „Nu e departe timpul cind pe ecranul tau vei vedea…”
    http://habrahabr.ru/blog/humour/29775.html


  6. […] cîteva articole despre relația dintre creierul omenesc și mega-memoria internetului. Se pare că Meșterul Google este unul dintre cei mai mari dușmani ai creativității. Așa credeam, dar se pare că problema […]



Lasă un răspuns

