h1

Ne putem ruga direct Duhului Sfînt?

Noiembrie 12, 2007

Cineva m-a întrebat zilele trecute asta.

Bună întrebare. Aşa se spune cînd nu ştii ce  să mai răspunzi.

Şi totuşi

Convingerea mea este ca ne putem ruga prin Mijlocitorul nostru, şi numai prin El.

Rugaciunile noastre sint imperfecte, dar facute perfecte de Omul-Dumnezeu, Isus Cristos.
Ne putem ruga Lui, ca El a venit si si-a făcut cortul între noi, aşa cum ne spune Ioan, dar are cortul, de asemenea, între Tatăl şi Duhul.
Ne rugăm Tatălui în numele lui Isus Hristos, prin Duhul care ne locuieşte.

Atîta lumină am pînă acum.

Voi ce părere aveţi?

Anunțuri

24 comentarii

  1. Duhul Sfânt ne învaţă să ne rugăm, dar aşa cu s-a specificat, cred ca trebuie să ne rugăm Tatălui în numele Domnului Isus.
    Fiţi binecuvântaţiti
    http://mareatrimitere.wordpress.com


  2. Imparate ceresc, Mangaietorule, Duhul adevarului care pretutindenea esti si toater le plinesti, Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino de te salasluieste in noi si ne curateste pe noi de toata spurcaciunea si mantuieste Bunule, sufletele noastre.

    Cum vi se pare?


  3. Pai Duhul e o Persoana, nu? De ce nu ne putem ruga direct la El? Vezi Benny Hinn’s book: Good Morning Holy Spirit. Bine, bine – stiu ca Benny Hinn nu e un teolog de clasa…but maybe he has a point here…?

    Vezi deasemenea cantarea/rugaciunea classica si veche:
    Veni, Sancte Spiritus, reple tuorum corda fidelium, et tu amoris in eis ignem accende (Vino Duhule Sfant si umple inimile credinciosilor tai si aprinde in ei focul dragostei tale)…sau…Veni, Creator, Spiritus (Rabanus Maurus – c. 800) etc…


  4. http://www.cyberhymnal.org/htm/c/o/s/cocsbles.htm

    Cristi R


  5. Nu imi lace Hinn, Cristi, din pricini pe care le stii la fel de bine ca mine.

    CNI are un punct aici: una dintre cele mai vechi rugaciuni ale bisericii.

    Daca ar fi sa aplic modelul pe care l-am practicat la Patristica ar fi sa sustin o pneumatologie Cristologica si o Cristologie Pneumatica.
    Adica, nu il putem desparti pe Cristos de Duhul nici atunci cind ne rugam,
    ne rugam Tatalui, prin Cristos, in Duhul.

    Adresarea este TAtalui Nostru, dar n-am putea sa stam inaintea lui sa ne rugam fara ispasirea in Cristos, si fara a fi locuiti de Duhul, noi, templele Lui.

    Nu putem sectiona Treimea, nici in minte, nici in practica, nici in rugaciune.

    In Biblie nu il vedem pe Cristos rugandu-se Duhului, dar se roaga Tatalui. Ce ne invata aceasta?
    Ca exista o miscare inlauntrul Treimii (un sens giratoriu? nu in intelesul semneleor de circulatie), pentru ca sigur este ca nu exista subordonare.

    Nu cred ca este o greseleala, cel putin deocamdata, poate ma lamuresc mai incolo, nu cred ca este o greseala sa ne rugam Duhului, nu ne condamna Tatal, dar cred ca este mai sigur sa pastram „sensul” pe cadre Scripturile ni-l indica.

    La Tatal, prin Cristos, in Duhul, cu adresari perioadice catre Fiul, prin Duhul, catre Duhul, in numele Fiului.


  6. Sunt de acord cu ceea ce spui Marius. TOTUSI, am impresia asta ca noi Baptistii marginalizam Duhul Sfant, si nu numai in rugaciuni si in cantari…

    P.S. Don’t worry, nu sunt (nici pe departe) un adept sau sustinator al lui Benny Hinn :):)

    P.S. 2 Are u a „cessasionist”? Eu nu sunt.


  7. am sa spun ce am invatat pana acum ( in acest domeniu , mare parte de la Iosif Ton ) .
    totul porneste de aici :
    noi tot timpul mergem cu rugaciunea la Tatal ( cel mai eficient este cand ne rugam direct cui trebuie , Tatalui ) prin = PRIN Fiul si cu ajutorul Duhului Sfant .

    1. Tatal este conducatorul , seful , Cel care face planuri .

    2.Fiul este fiul perfect , Cel care asculta si se supune perfect .

    3. Duhul Sfant = Cel care ajuta , mangaie perfect ; Duhul Dragostei care face legaturile intre toate persoanele intr-un mod perfect .

    Mentiune : am spus cu cuvintele mele , isusite de mine ~~ eu nu sunt un tocilar si nu invatz pe de rost …


  8. Iisus este si mijlocitorul perfect , dar tocmai acesta si multe altele ne arata ca acum prin Fiul avem intrare libera si directa la tatal …

    asa vine caderea Patratosule , treptat , insinuind intai subtil ca nu putem merge direct la Tatal . Intai Tatal este prea departe si mergem doar la Fiul .

    Apoi nu noi ( in timp se petrec aceste fenomene , ci urmasii nostrii ) ajung sa nu mai merga direct nici la Fiul si o dam in fecioare Marii de ne manca si toti sfintii …

    apoi peste inca o vreme ( 50 ~ 100 ani , sute de ani ?) nici la sfinti nu mai avem curajul sa mergem si ne simtim rusinati = lucrarea acestui tip de rusinare si falsa smerenie este lucrarea lui Satan .

    si pentru ca nu mai are rost nici cu sfintii , Mariile si Icoanele sa incercam mai bine bem , si ca sa mai amanam putin deznadejdea care sta sa ne cuprinda o luam pe ALTE CAI … ii lasam pe FARISEI = PREOTI sa se ocupe de cele ale Bisericii si noi = mirenii , laicii cu ale noastre .

    si cand te gandestii ca unii dintre voi credeti ca eu va fac rau ??? … tocmai pt. aceasta scriu , spre bine vostru .

    in ziua cand imi voi lua gandul de la voi , no sa mai auziti pe aici de mine .


  9. ne rugam Tatalui, nu? ne rugam si fiului, ca doar mai zicem si „Doamne Isuse ajuta-ne”, o fi gresit sa ne rugam si „Duhule Sfinte ….” ? (nu stiu, in Scriptura gasim scris despre cineva care sa se fi rugat Duhului Sfant?


  10. Am o întrebare pentru ROMA_NIA. De ce „Iisus” şi nu „Isus”?
    http://mareatrimitere.wordpress.com


  11. @ cornelm November 12th, 2007 at 1:08 pm

    chiar nu stiu , cred ca nu stiu deloc .

    dar m-am invatat sa folosesc asa din alt motiv care-l stiu si il simt = il intuiesc bine .
    trebuie sa imbini si sa impaci si pe unii si pe altii

    am vazut mai ales pe forumurile laice ca multor Orthodocsi asa le place . Asa le place asa le dau ( si acum , aici printre pocaiti ma gandesc la toti , deci si la ei ) .
    Le dau cum le place numai sa pot strecura si ce cred ca conteaza cu adevarat .

    daca o sa mai invat sau o sa ma convinga cineva ca -i esential si bine in mod fundamental sa fie scris cu un singur ” i ” atunci toata strategia o sa mi se schimbe din pricina acestei noi convingeri .

    eu gandesc si functionez numai ca un intreg ; pot sa am viatza impartita si sa fiu cu mai multe fetze dar imi cade greu .


  12. Acum scriu prima data pe acest blog. Il urmaresc de mult si am gasit unele chestii interesante. Altele mai putin. Mi-a placut mult de ROMA_NIA in toate comentariile pe care le-a facut. Insa acesta, ultimul, cu privire la Numele Domnului isus, daca se scrie cu un i sau cu doi, m-a facut sa inteleg mai mult despre el „eu gandesc si functionez numai ca un intreg ; pot sa am viatza impartita si sa fiu cu mai multe fetze dar imi cade greu .”. ROMA_NIA, sunt multi aceia carora le cade „usor” sa aiba mai multe fete…
    Am citit commenturile tale cu privire la fratele I. Ton si ma bucur ca ti-ai spus parerea si recunostinta fata de lucrarea dansului. Si ma bucur ca esti unul „scapat din foc”… Iti recomand cartea „Hristos, marturia mea” – de Traian Dorz. O sa intelegi citind-o ca a fi crestin poate insemna ceva mult diferit fata de ce se intelege de obicei. Fii binecuvantat


  13. In greaca, „Ieshua” se traduce prin „Iesous”, mi se pare, cornelm. Probabil ca stii asta. Asa ca „Iisus” nu e cu nimic mai incorect decat forma cealalta.


  14. Tatal si Fiul si Sf. Duh = Dumnezeu …


  15. Ortodocşi, fără să am ceva cu ei susţin că „Isus”=”măgar” şi că corect este „Iisus”. Asta e o mare tâmpenie, nici nu ştiu de unde au mai întâlnit-o. Domnul să se îndure de ei.
    Fiţi binecuvântaţi.
    http://mareatrimitere.wordpress.com


  16. @ cornelm November 12th, 2007 at 4:36 pm

    se poate sa insemne cel care ” trage , care duce poveri , care duce greul ” . Dar si daca ar fi asa , sigur este intr-un sens foarte bun .

    Mersi mult de explicatia cu ” magar ” ; o sa stiu cum sa le explic mai bine , ca oricum conteaza esenta nu micile greseli .


  17. Rolul Duhului Sfant este de a ne ajuta sa venim inaintea Tatalui prin Isus Cristos, care ne reprezinta pe noi inaintea Tatalui.

    Sky-Hunter are dreptate.

    Cosmin


  18. Natura mantuitorului este divina sau trupeasca, sau numai divina sau numai trupeasca, sau si divina si trupeasca? Monofizitism sau nestoriaism, miafizitism sau Diofizitism sau poate chia monotelism. Prea mult sânge pentru o întrebare atăt de simpla.


  19. Duhul Sfant cred ca este „un alt Mangaietor ca Iisus”. El are un rol foarte important in viata credinciosului, baptistii tind sa il minimizeze. Cred ca noi ar trebui sa stam mai des cu Numele lui pe buze rugand-ul pe Tatal sa ne umple cu Duhul Sfant (golindu-ne de noi in acelasi timp). Si cred ca legat de Duhul Sfant, ar trebui sa Ii multumim mai des Duhului, pentru cercetarile facute in privinta pacatului, sa ii fim recunoscatori ca El se lupta in noi ca sa Il introneze pe Hristos, sa il inalte in inimile noastre. Nu cred ca e gresit sa ne rugam si Lui direct, este Dumnezeu adevarat, insa biblia da senstul Tatal, Fiul, Duhul. Predicatorii si chiar orice fel de slujitor trebuie sa se obijnuiasca cu El (Duhul) si sa i se adreseze scurt, direct, la timpul potrivit in rugaciuni: „Doamne Duhule Sfant, vorbeste prin mine, te rog sa ma luminezi acum, sa imi vorbesti!” etc.Eu asa simt sa ma rog adesea, chiar des in felul acesta. Pentru ca simt o neputinta in cele spirituale, fara El. El este asociatul nostru divin. Hristos ni l-a introdus: „El va fi cu voi, va va calauzi” Vedem ca apostolii vorbeau direct cu El: „sa parut nimerit Duhului Sfant si noua”, sau „Barnaba si Saul, trimisi de Duhul Sfânt, s-au coborât la Seleucia..” Noi trebuie sa fim deschisi in inima noastra fata de lucrarea Duhului la fel cum am deschis inima noastra fata de Hristos, ca sa nu zic ca dupa ce ai primit pe Hristos e mai important cat de deschis esti fata de Duhul decat ca tu crezi in Iisus.


  20. Draga Romoflorin, imi place comentariul tau, da, repet, sa nu despartim pe Duhul de Cristos si pe Cristos de Duhul, Cristos lucreaza prin Duhul si Duhul este Duhul lui Cristos.

    Casargoz, ai dreptate, de-a lungul istoriei s-a vărsat mult sînge pentru întrebări foarte simple, dar de întrebările astea a depins veşnicia…

    Sky, da, Cei TRei sint Una, dar nu UNUL şi ACELAŞi. Paradoxal, nu? Dacă am spune altfel, asta s-ar numi sabelianism.

    Am un articol despre Iisus si Isus, eu cred ca demonstratia este foarte simpla, vedeti postul, dati la search „oile care vihăiesc”. E destul de clar, după părerea mea.


  21. Draga Marius,

    In masura timpului disponibil – se poate sa scrii un articol pentru site-ul de misiune (www.tpmro.info) asupra pasajului din Marcu 8:22-26, din care sa scoti in evidenta implicatiile acestei intamplari pentru Secolul 21?

    Cu stima si respect in Cristos Isus,
    Cosmin Pascu


  22. Ai dreptate Marius, nu treubiesc despartiti Duhul de Hristos, Duhul pe Hristos il inalta si dupa asta il recunoastem. Am vrut in final sa spun ca daca suntem deschisi fata de credinta in Iisus dar nu suntem deschisi la lucrarea de sfintenie a Duhului, noi suntem inconsecventi si incorecti. Hristos ia chip in noi tocmai prin Duhul si lucrarea Lui. De fapt este usor sa recunosc: „Cred in Iisus” si sa nu las sa ma schimbe Duhul Lui, lucrarea aceasta este mai ampla si tine toata viata.


  23. Dragii mei ,cand a fost ultima oara cand ati spus din toata inima TE IUBESC DRAG SI SCUMP DUHULE SFINTE !Stiti cata nevoie are Duhul Sfant sa auda asta ? Este o PERSOANA SI ARE NEVOIE SA-I SPUNETI CA-L IUBITI !voi va intrebati daca ne putem ruga LUI !spune-tii in fiecare dimineata TE IUBESC DRAG DUHULE SFINTE ,VA MULTUMESC CA LOCUITI IN MINE ,VA IUBESC DIN TOATA INIMA ,CU TOATA MINTEA ,CU TOATA FIINTA MEA ,VA IUBESC DUHULE SFINTE


  24. Cristi, interesant că revii la acest post…
    interesant şi ce spui tu…

    uite, o să încerc şi Duhul, care ne corectează rugăciunile, dacă nu va fi pe placul Domnului, sigur va trimite o rugăciune bună către TAtal…



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: