h1

Noile direcţii de slujire în UBR

Noiembrie 20, 2007

Se pregăteşte Conferinţa Naţională. Odată cu ea şi votarea unor noi „direcţii de slujire”, despre care s-a discutat şi la Deva.  Aceste concluzii au fost prezentate public, pentru tot cititorul în  Ştirile baptiste, ediţia specială.

Cum facem, că am văzut că bisericile nu dau bani oricum?

Vor da pentru noi direcţii de slujire? Dar nu asta este cea mai importantă întrebare. Dacă noile direcţii vor fi eficiente şi vor sluji, biseicile le vor sprijni, nici o problemă.

Eu cred că aceste direcţii sînt o încercare de anestezie pentru durerile adevărate şi problemele reale, încercîndu-se acoperirea cu mai multă activitate a golului de soluţii şi idei.

La apariţia noilor direcţii de slujire am întrebări care ţin şi de strategia organizatorică şi de viziunea de ansamblu a lucrării.

Oare de ce este nevoie să înfiinţăm noi departamente centralizate şi specializate, care ţin tot de aceeaşi uniune, departamentul de lucru cu tineretul, cu femeile, cu studiul biblic, cu relaţia bisericii cu statul, etc-ul?

De ce?

Ca să avem ce cere bani pentru tabere de tineret organizate, de această dată, de Uniune, nu de bisericile locale sau de un grup de biserici locale?

Mă tem că în entuziasmul de acum, noua conducere vrea să înfiinţeze tot felul de departamente şi tot felul de sertăraşe care nicicum nu vor sluji ţara mai eficient, dar vor solicita infrastructură, fonduri, alergătură, energii, coordonatori, subcoordonatori etc.

(Dacă aş fi cîrcotaş, mi-ar trece prin cap că aceasta este o formă de răsplată post electorală. Mai multe direcţii, mai mulţi coordonatori. Mai mulţi coornatori de direcţii, mai mulţi „invitaţi” în consiliu.  Mai mulţi invitaţi în consiliu, mai mult sprijin moral etc. Dar nu sînt cîrcotaş.)

Cred că se va obţine doar mai multă birocraţie, dar mai puţină eficienţă. Chiar credeţi că sîntem aşa de imuni la încurcături?

Daca tot infiintam astfel de departamente, unde va mai fi responsabilitatea pastorului pentru turma lui?Se intentioneaza pastorirea de la Bucuresti a intregii tari?Paul Negrut a fost considerat un dictator. Acum mi se pare o gluma fata de aceasta hipercentralizare la care asistam.

Să n-am dreptate, dar eu aşa cred!

Dacă mai multe birouri, mai mulţi coordonatori, directori înseamnă şi mai multă slujire, atunci să le înfiinţăm. Mă tem că nu este aşa. Nu aşa se face slujirea din punct de vedere biblic.

Mai este o problemă care ţine de natura slujirii şi slujirilor: se poate organiza slujirea de sus, de la Uniune, centralizat. Nu. Nu cred!

Slujirea se organizează de jos. Dacă vîntul lui Dumnezeu suflă în biserici, să vezi cum se organizează imediat. Atunci nu va fi nevoie de etichete şi sertăraşe noi.

Mai am o întrebare: Cei care doresc astfel de direcţii de slujire au o lucrare exemplară la ei în biserică ca să ne spună că merge, funcţionează excelent şi ar trebui multiplicat modelul la nivelul întregii ţări? Mă tem că nu. Nu sîntem aşa de necunoscuţi unii altora. Nu cred că este legitim să încercăm ceva la nivelul Uniunii, dacă nu merge la nivelul propriei biserici.

O altă chestie. Înfiinţăm direcţii de slujire numai pentru că sună interesant? Vă propun eu una: Biserica în faţa culturii postmoderne. Sună bine, nu-i aşa? Snob.

Dar de ce nu am înfiinţa o direcţie de slujire la nivel de uniune pentru orfani? pentru văduve? Credeţi că nu sînt destui. Ba chiar este o prioritate biblică: uitaţi-vă la sfîrşitul cap. 1 din Iacov.

De ce nu organizăm o direcţie de slujire pentru famiile despărţite de emigraţia economică, soţii plecaţi la lucru, copii rămaşi în ţară? Nu sînt destui?

Direcţie de slujire, exemplu: Biserica şi societatea. Da Biserica şi statul? Ce spuneţi? Îmi puteţi spune şi mie cam cu ce s-ar ocupa un asemenea departament? Ce ar trebui să facă pentru biserică, da pentru societate? Are modele de rezolvare a relaţiei dintre acestea? Cel care se va ocupa de acest departament a rezolvat deja şi ne propune un model viabil şi exemplar de raportare a bisericii şi societăţii una la cealaltă? Ce-ar trebui să facem? Să organizăm biserici în baruri? Mă tem că nu!

N-am nevoie să organizez o biserică într-un bar, promovînd iniţiativa ca soluţia pentru relevanţă, ca să rezolvăm problema relaţiei dintre biserică şi societate. (Veţi spune că exagerez. Aici chiar nu este cazul. Pentru detalii, vă rog să mă contactaţi pe privat!)

Cred că înaintaşii noştri ne-ar spune „mîna la lucru, genunchii jos, fraţi scumpi, nu etichete şi împărţeli, strategii şi rapoarte pe hîrtie, retreaturi şi tabere”.

Mă tem că ne afundăm în mai multă birocraţie şi avem nevoie de mai multe birouri, mai multe xerox-uri, creioane, scaune, telefoane mobile, fax-uri, cînd Domnul are nevoie de mai mulţi lucrători pentru seceriş.

Ne aşteaptă o lume care arde în păcat şi va arde în iad, iar nouă ne arde de birocraţie suplimentară.

Anunțuri

38 comentarii

  1. Intreb si eu: dupa care statut va avea loc conferinta nationala? Dupa cel vechi sau dupa cel nou? La congres parca s-a votat ca cel nou intra in vigoare dupa aproparea guvernului. ori asta nu am auzit sa se fi intimplat! Directiile de slujire (daca as fi circotas as spune de “slugarnicie”, dar nu sunt!)dupa care statut sunt propuse? Au fost cumva si votate la consiliul anterior sau le introduce cineva pe usa din dos? Si ce directie de slujire e aia “biserica si societatea”?
    Nu patratosule, nu esti circotasi. Seamana chiar a rasplati post-electorale. Mai am ungind. In felul acesta vor mai intra unii cu vot consultativ in consiliu! Unii care prin votul congresului nu au intrat acolo! Altii, deja aflati acolo se vor simti mai in control cu galonul pe umeri. Una e sa te prezinti pe ici pe colo cu “pastor …” la cutare biseric[, membru in consiliul uniunii, alta e sa spui “liderul de tineret pe tara!”, “presedintele comisiei departamentului de slujire biserica si societatea” etc. Asta chiar hraneste firea unora. Apoi, asa atragi simpatizanti. La oricare din gruparile care se pot crea pentru astfel de departamente, slujiri, birouri si alte “bisericute” sunt destui nemultumiti din mandatele trecute care acum vad asta ca o apa ce curge la moara lor.
    Dureros!!! Jalnic!!! Politica de Ferentari!!!


  2. Fr.Marius, stii de ce dumneavoastra aveti un numar asa de mare de cititori ai blogului? Pentru ca aveti ceva de dat mai departe!!

    Mesajul de mai sus da mai departe intelepciune si cibzuinta! Sa ne mai impartiti dintre acestea, poate ochii unora de vor deschide!!


  3. „Biserica si societatea”? asta e directie de sluire? se propune asa ceva? nu am citit in stiri baptiste asta. 🙂

    sa inteleg ca aceste „directii” se vor impune pentru toate bisericile? nu vor fi optionale? statutul parca zice ca biserica locala e autonoma si ea hotaraste ce fel de lucrare face ce fel de invatatura are nevoie, etc. parca Uniunea slujeste bisericile nu le coordoneaza centralizat. vedeti, iar ma vad nevoit sa spun ca „sistemul cultic” e de vina. marturisirea de credinat zice una, statutul vine si mai introduce elemente in plus care vin din lumea organizatiilor seculare, iar practica e cum se vede. la ce bun s amai ai niste reguli daca oricum nu le respecti. e clar ca trebuie reformat sistemul, din pacate cred cae mai departe aceasta vreme decat mi-am imaginat eu in mai la congres.

    eu ma intreb cum vor sluji toate aceste „directii de slujire” la implinirea angajamentului principal pe care si l-a luat presedintele si anume acela de a lupat pentru unitate in cult.

    se va prezenta la Conferinta o formulare de viziune unanim acceptata de membrii consiliului si o strategie de lucrare scrisa pentru 4 ani sau iar vor fi doar predici, discursuri si declaratii?


  4. Premisa majora:Trasarea de noi directii de slujire in UBR e gresita.
    Premisa minora:Mai multe comunitati din tara, prin pastorii lor au trasat aceste directii.
    Concluzia:Stimati frati pastori ai diferitor Comunitati din tara, ati gresit, gresit, gresit…(asta in vizunea fr. Marius Cruceru)
    Stimate frate Cruceru, dumneavoastra uitati ca presedintele Uniunii a vizitat diferite comunitati din tara, formate din pastori, colegi de-ai dumneavoastra (aveti aceeasi slujire)…inseamna ca vina e a lor…a celor din Comunitatea de Sibiu, Hunedoara…


  5. Cind nu exista ”unitate”, nu exista nici ”UNIUNE”!
    A disparut prima data calendarul, apoi cartea de cintari, …in curind dispare si ”Uniunea”!
    Apar in schimb ”biserici baptiste independente”!
    Model perfect american,…ne-au tot invatat, vin din vest retete si modele de te rupe groaza!Asta ”peste procesele verbale”,”conferinte”(nationale!!!)congrese ( al paispelea!!!)Directii si directive ca pe vremea lui Ceasca !Neocomunism amestecat cu mamaliga americana !
    ”cum nu vii tu Tepes Doamne, ca punind mina pe ei…””
    Parerea mea !


  6. Premisa majora:Noile directii de slujire sunt gresite.
    Premisa minora:Pastorii diferitelor comunitati bpatiste le-au fixat, atunci cand noul presedinte le-a vizitat
    Concluzia:Stimati frati pastori ati gresit…(asta cf. a ceea ce spune mterialul de mai sus)


  7. Unde este intelepciunea lui Gamaliel?
    „Şi acum, eu vă spun: „Nu mai necăjiţi pe oamenii aceştia, şi lăsaţi-i în pace! Dacă încercarea sau lucrarea aceasta este de la oameni, se va nimici; dar dacă este de la Dumnezeu, n-o veţi putea nimici. Să nu vă pomeniţi că luptaţi împotriva lui Dumnezeu.” (Fapte 5:38-39)


  8. Cind comunistii au pus mina pe putere si au pornit la confiscare de averi, la trimiteri in inchisoare si la canal a chiaburilor, la colectivizare, au facut toate acestea pentru ca ASA CEREA POPORUL! Poporul e multi, e pretutideni si nicaieri. Vorba tatucului actualului presedinte al uniunii: „zi ca nu-i asa, daca poti” Citi, din cite comunitati, cine, de unde, cum s-a stanbilit ca e vorba de majoritate? Pai, nu se stie. Zic ei ca in urma vizitelor asa s-a conturat. Pai, nu e greu sa pui in gura poporului ce iti doresti si apoi n-au decit cei carora nu le place sa se bata cu poporul. Asa sugereaza cineva mai sus, apropiat sau rudenie cu timisoreanul, prietenul si gasca lor.


  9. draga Crestin de la tara, cred ca ti s-a raspuns deja, faptul ca poporul cere in numele unei democratii ateniene si nu biblice, asta nu inseamna ca este cel mai bun lucru,
    poporul cere din disperare si crede ca mai multa activitate inseamna mai multe solutii.
    Ma indoiesc ca este asa.
    In acelasi fel bisericile pot cere tot felul de lucruri. Care este rolul pastorilor, al călăuzelor spirituale?

    Ceea ce spui tu „intelepciunea lui Gamaliel” poate sa se transforme in nepasare fata de lucrarea Domnului si iresponsabilitate.

    Cind imi este evident ca ceva este rau, nu pot spune „sa vedem care sint roadele”. Este clar ca am o saminta rea in mina, ce sa astept ca smochinul sa dea prune. Smochinul va da smochine şi izvorul stricat va da apa stricata. TRebuie sa astept pina la venirea Domnului ca sa inteleg aceste lucruri?

    Nu cred. DAca aşa ar fi judecat profeţii, astăzi n-am mai fi avut cam un sfert din biblie.


  10. cine este „poporul” in cazul acesta? pastorii cu care a stat d evorba presedintele? s-a gandit cineva sa-i intrebe si pe baptisti ce vrea „poporul”? din ce spuneti pe aici imi lasa impresia ca numai pastorii sunt baptisti restul nu existam. crestin d ela tara propune-i presedintelui sa realizeze un sondaj printre baptisti ca sa vada ce vrea poporul si s-ar putea sa avem cu totiisurprize. s-ar putea sa nu vrea tocmai ce a vrut „poporul” d epastori.

    in alta ordine de idei………daca tot se vrea centralizare atunci sa se schimbe statutul si sa nu se mai scrie ca bisericile locale au autonomie. si daca tot tre sa mearga toti dupa un calendar de studiu, etc, etc, atunci de ce sa nu fie si contributia financiara obligatorie pt toate bisericile care sunt in Uniune. cine nu plateste sau nu urmeaza calendarul sa fie exclus si atunci stim o treaba. ar trebui sa ne hotaram odata ce vrem. ori suntem coerenti ori …bine zici, Dumnezeu e cel care va descoperi atat lucrarea aceasta cat si altele daca sunt de la Dumnezeu sau de la oameni. 🙂
    pana atunci fiecare sa il slujim in locul in care el ne-a chemat si in modul in care El ne-a descoperit si toate sa fie dupa scripturi.


  11. dragilor, nu vreau să discut despre felul în care s-a făcut această consultare, audiere a ţării. Poate altă dată.

    Aşa putem spune foarte multe lucruri despre „presiunea ţării”, care este de fapt presiunea unui grupuscul de cîţiva prieteni ai noştri.

    Eu văd altfel presiunea acestei ţări şi cred că o ştiu destulde bine, eu nu m-am apucat să călătoresc prin ţară ca să aud ce spun bisericile în ultimele patru luni. O fac de 10 ani, cîte 50.000 de km pe an în toate locurile, şi nu numai la comunităţi şi cu pastori, ci la biserici mici de ţară şi în locurile în care trebuie plantate biserici.

    De acolo se vede puţin altfel lucrarea decît la cafeaua de lunea dimineaţă cu pastorii de la comunitate.


  12. ca sa nu vorbim in gol, uitati aici viziunea pe care a prezentat-o presedintele la congresul din mai 2007 si angajamenele pe care si le-a luat in fata congresului.


  13. Viziunea:

    „Viziunea mea este de a înflăcăra mişcarea baptistă din România pentru a dezvolta o Uniune a Bisericilor Baptiste care să sprijinească slujirea bisericilor locale în îndeplinirea misiunii încredinţăte lor de Dumnezeu prin Domnul Isus Hristos, sărbătorind astfel extinderea Împărăţiei Sale pe pământ prin Puterea Duhului Sfânt.”


  14. „Responsabilităţi asumate
    Deoarece o viziune în cadrul Uniunii Baptiste nu se poate realiza decât prin participarea câtor mai multe persoane, adunări şi a tuturor instituţiilor Uniunii Baptiste. Trebuie să existe angajamente cât mai clare în acest sens precum şi înţelegerea că succesul unei viziuni depinde de participarea tuturor, de rugăciunile şi viaţa creştină autentică a fiecărui credincios baptist.

    Prin producerea acestui document mă angajez:
    o Să încurajez un spirit de unitate în Hristos în cadrul Uniunii Baptiste şi nu formarea de partide care să ducă la „politizarea” a relaţiilor.
    o Să renunţ la poziţia de Prorector al Institutului Teologic Baptist din Bucureşti pentru a fi mai disponibil pentru problemel Uniunii Baptiste
    o Să particip la formularea unei viziuni care să fie caracteristică umblării cu Dumnezeu a baptiştilor români şi care să slujească adunările membre ale Uniunii Baptiste.
    o Să ridic problemele convenite (formularea viziunii, aspectele instituţionale necesare implementării acesteia) în faţa forurilor care trebuie să le dezbată şi să le adopte (Comitetul Executiv, Consiliul Uniunii, Comunităţi, Conferinţa naţională).
    o Să urmăresc implementarea viziunii de către persoanele şi instituţiile din cadrul Uniunii Baptiste care şi-au asumat responsabilităţi în slujire.
    o Să mă implic direct la implementarea părţii din viziune ce reprezintă responsabilitatea mea de slujire.

    Succesul acestui demers depinde de:
    o Îmbrăţişarea viziunii de către persoanele care slujesc în conducere şi de către instituţiile Uniunii Baptiste (după discutarea, formularea şi acceptarea acesteia).
    o Participarea activă a slujitorilor şi instituţiilor Uniunii la implementarea părţilor din viziune care au fost convenite şi care intră în responsabilitatea lor.
    o Susţinerea viziunii prin post şi rugăciune, printr-o trăire creştină exemplară, prin participarea financiară a adunărilor şi prin corectarea ei atunci când este nevoie.”


  15. Domnilor,eu sper ca intr-o zi Vestul si Estul sa citeasca inima lui Dumnezeu, intalnindu-se la Golgota si traind in pace. Reconcilierea de la Golgota, dintre Vest si Est, Est si Vest.O zi fumoasa!Fiti un exemplu de traire in pace pentru un tanar pastor de la tara.Sa citesc inima V? sau E? mai bine continui sa citesc inima lui Dumnezeu…


  16. nu discutam forma.
    treceti tot ce se intampla in anii astia in Uniunea Baptista din Romania prin filtrul celor de mai sus. nu uitati ca primul „angajament” este legat de „unitate în Hristos în cadrul Uniunii Baptiste şi nu formarea de partide care să ducă la „politizarea” a relaţiilor.”
    As mai adauga faptul ca s-au rostit destul de des expresii de genul: „deschidere al dialog”, „transparenta”, „comunicare”.

    daca tot s-a cerut sa se candideze pe baza unui program atunci sa se tina cont de el si sa se ceara socoteala conducerii pe baza programului votat de Congres.

    cei care vreti sa cititi materialul integral il puteti gasi aici: http://interactiuni.wordpress.com/2007/09/09/o-viziune-pentru-bisericile-baptiste-din-romania/


  17. chiar daca sunt la tara, in Cercul de Biserici,unde slujesc ca pastor asistent, este una ce prin harul lui Dumnezeu are 120 membrii. Va invit sa stati de vorba cu credincosii de la tara, din Valea Hategului si sa vedeti ca ceea ce s-a hotarat, a fost si vocea poporului…(din mijlocul credinciosilor, unul dintre pastorii Cercului de Biserici Baptiste, Rau de Mori)


  18. Stimate fr. Marius, sunteti un om al dialogului (felicitari pentru asta) si fratele Oti este un om al dialogului. L-ati chemat cei din comunitatea de Oradea pe noul presedinte?I-ati impartasit acolo ceea ce ati scris, directia de slujire vizavi de orfani, vaduve, de familiile despartite de emigratia economica (nu sunt directii gresite, cum nici celelalte nu cred ca sunt)? Ati deschis un dialog direct cu el pentru a-i spune ca nu sunteti de acord cu celelate noi directii, ale pastorilor( pastorii Comunitatii Baptiste Cafeaua de Dimineata)?O zi frumoasa!


  19. Marius, sa nu te superi ca spun in domenii in care nu am mult habar, dar crestinul de la tara mi-a dat curaj ca nu sunt singurul. Mircea pune un text la comentarii, cel cu viziunea presedintelui. Partea de la „responsabilitati asumate” in jos are 278 cuvinte, din care familia cuvantului „viziune” apare de 9 ori. Stott spunea undeva ca toti crestinii sunt trinitarieni. De vizionari nu spunea nimic acolo. Cuvantul „Hristos” apare in text o data, iar „Dumnezeu” tot o data. Am analizat pe text cuvantul „viziune”, care era in raport de 2/9 cu Trinitatea. Am analizat ce ecu viziunea presedintelui si iata ce am gasit:
    – viziunea se realizeaza sau nu se realizeaza
    – are sau nu are succes
    – se formuleaza individual si de grup
    – se implementeaza institutional
    – viziunea are parti, care se pot implementa separat
    – viziunea se formuleaza in fata forurilor
    – viziunea este imbratisata de indivizi si institutii
    – viziunea este discutata, formulata, acceptata
    – viziunea se sustine prin post, rugaciune, traire crestina si fonduri
    – viziunea este corectibila.

    Marius, viziunea mea de baptist de jos fara dialog, care nu le stiu cu Vestu si cu Estu, este ca nu credinta, nu nadejdea, nu dragostea ci daca ai viziune, te-ai scos!


  20. Daca „crestinul de la tara” e cine zice ca e, adica la Riu de Mori linga Hateg, ar trebui sa fie din Consiliu!!! Atunci e clar la caruta cui trage si e clar si de ce pare sa nu suporte Oradea! E clar si de ce induce o logica care sa il puna pe Patratosu in conflict cu „poporul.” Da, poate ca nu inteleg eu bine sau nu e cine se da. Dar, tare seamana cu cei patru care au sarit cindva in apararea secretarului general. Duhul e acelasi! Chiar daca de data aceasta nu este vorba de aparitii in patru ipostaze diferite, ci doar de pseudonim sugestiv: „crestin de latara” / adica intelepciunea de la tara, a celui de jos, din popor, simplu, duovnicesc, care nu are habar de ce se intimpla prin cercurile de sus, ci doar „sede si cugeta” prin profunde si spirituale silogisme.


  21. Dupa limba cu brazdar de lemn cu care da cu paranteza in litera si cu litera in semnu intrebarii, imi aduce si mie aminte, omul estului Europei, estului tarii si estului Moldovei, ca e din scoala aia de batut cu masina. Da’ batalia nu e est-vest, decat daca tai Romania ca pe portocala, felii longitudinale: jumatea stanga si jumatea dreapta. Oricum, daca tot s-a identificat pe sine, a facut-o nu ca persoana ci cosmic, ca pe sateliti, sa stie cine trebuie ce geostationeaza acolo. Era un film grozav care cred ca rula si cu caravana, la tara, jucat de Redford si Hoffman, de la care retin numai titlul…


  22. Sustin din toata inima un departament al lucrarii cu femeile. Nu spuneati de vaduve, orfani, copii din familii destramate sau cu parintii plecati prin lume la munca? Cine altcineva ar putea sa lucreze cu femeile si copiii daca nu chiar femeile? Sa nu uitam ca in perioada interbelica a inflorit un astfel de departament, dar din pacate vremurile care au venit au maturat multe lucruri bune…
    O rugaminte: nu ma desfiintati de tot, chiar daca nu sunteti de acord cu ceea ce am spus! Ce ati facut cu bietul crestin de la tara?! Eu citesc de mult timp acest blog si va respect pe toti! Noapte buna!


  23. Draga Mircea, din pacate unii pastori sint destul de departe de turme ca sa mai stie ce spun turmele. Atunci isi promoveaza adresele personale. Ce poate sti un pastor despre turma pe care o viziteaza si ii da Cina in fuga calului o data pe luna? Un pastor de acest fel care petrece timpul in alta parte decit cu turma nu cred ca este o sursa credibila pentru a afla ce crede si spune turma.

    Mircea, stim documentul cu viziunea. Acela trebuie citit peste patru ani.

    Draga Crestin de la tara, apreciez faptul ca iti exprimi punctul de vedere, chiar daca tind sa nu fiu de acord cu tot ce spui.

    Da, stiu ca fratele Oti este un om al dialogului. Sper ca dialogul sa fie constructiv.

    Da, port un dialog direct cu fratele Otniel pe aceste probleme.


  24. Nu fac parte din Consiliul Uniunii, nici macar al Comunitatii.Da, este cineva care e in Consiliul Uniunii, dar slujeste la Salas, fr. Dobre Sergiu. Oricum, daca m-ati confundat, data viioare imi dati mielul.Oricum ce a spus domnul Razvan, nu denatureaza cu nimic farmecul vietii/slujirii de la tara.Scriu sub psedonimul de cresinul de la tara, fiindca ma identific cu acest personaj; sunt nascut si crescut la tara.Si chiar daca sunt subiectiv, recunosc ca”vesnicia s-a nascut la sat”.


  25. Imi cer iertare pentru confuzie. Cit despre batalie, cu siguranta nu este intre Est si Vest, indiferent ce ati inteles prin aceasta, nu este intre oras si sat,nu este intre tineri si batrini, nu este intre barbati si femei, intre ai lui… si ai lui…, ci este intre Biserica lui Hristos si portile iadului, intre copiii lui Dumnezeu si copiii celui rau, intre cer si iad, intre cele duhovnicesti si cele carnale, intre interesele reale ale lucrarii lui Dumnezeu si cele meschine ale unora, intre ambitii si nazuinti, intre jertfa de sine si sacrificarea bisericilor, intre ucenicie si manipulare, intre adevar si minciuna. O astfel de batalie au dus prorocii din vechime, au dus-o apostolii Domnului, a dus-o Domnul Insusi, Biserica Lui in parcursul vremilor. Nu e usoara, trebuie dusa cu armele luminii si ale Duhului, sunt raniti unii, cad altii, si vrajmasul ataca din toate partile. Cel mai groaznic este ca se preface in inger de lumina si cauta sa insele….
    Sa veghem, sa ne inarmam cu toata armura, sa stam in rugaciune, sa cerem lumina, discernamint, calauzire, intelepciune. El ni le va da ca un dar bun, din plin, fara parere de rau.


  26. N-am discutat cu fratele Sergiu despre ce s-a vorbit la Consiliu. Asa ca n-am de unde sti de ce n-a fost fratele Oti la Oradea.Dar nici n-as vrea sa mai continuam dialogul pe net–deoarece citesc multi si interpreteaza multi (e pericolul ca ce scoatem din context sa devina pretext-si apoi eu cred ca rufele murdare nu se spala in public-n-as vrea ca dialogul acesta sa denatureze).Daca totusi doriti, sa-mi spuneti si mie, un pastor de rand, va dau adresa de e-mail:samilo15@yahoo.com. Cu respect, un slujitor simplu de la tara.


  27. Crestinule de la tara, as zice mai degraba ca „vesnicia a murit si la sat”. Vesnicia s-a „nascut” daca se poate spune asa din Dumnezeu, nu de la tara. Ca, daca te uiti la stirile de la o anumita ora si la o anume televiziune vezi grozaviile care se petrec si in satele romaniei la fel ca la orase. Poate ca orasenii sunt mai ingamfati si asta ii departeaza de Dumnezeu, dar „simplitatea” omului de la tara nu il face mai bun in ochii Domnului.

    Razvane, ultimele doua linii ale constatarii tale sunt de fapt incluse intr-una singura. Recititi textul viziunii si vedeti ca viziunea se sustine prin corectare. Nu e cam aiurea? Ori o sustii asa cum este, ori o schimbi sau o corectezi, deci e gresita si nu ai de ce sa o sustii.

    Cit despre directiile de slujire, ce sa zic, vor avea in frunte „directori”. E clar, se umple cultul baptist de directori slujitori, slujbasi sau nu stiu exact cum trebuie formulata titulatura. Slujirea cui? Daca e una a femeilor, va fi si una a barbatilor? Daca e una a copiilor, tinerilor, va fi si una a pensionarilor? Daca e a familiilor va fi si a burlacilor? Ca la urma urmei, Pavel recomanda celibatul, nu casatoria. Sau se urmareste doar aducerea in fata a unora pe care comunitatile locale nu i-au putut promova in functii in cult. Ca in politica, de-ti vine greata.
    „Biserica si societatea” suna interesant. Nu este clar deloc scopul acestei directii. Sper sa nu fie doar o titulatura. Citesc pe internet ca baptistii din vest s-au scufundat in social. Nu au alte preocupari decat cele ale societatii: incalzirea globala, ecologia, protectia animalelor, egalitatea de sanse, lupta impotriva discriminarii de orice fel, chiar si a celor pe criterii de orientare sexuala. Grozavie, fratilor. Sper sa nu.


  28. Cristi B, am facut doar conspect pe textul acela. Am ramas surprins cat de complicata e problema cu viziunea si cat de costisitoare ar putea sa devina ea. Practic, textul acela este o oda a viziunii. Implementarea e iar un cuvant frumos si biblic, nu? De fapt, ca sa fiu clar si pentru crestinu care dupa ce a vazut „cum se naste vesnicia la sat” s-a hotarat sa se mute la oras, limba de lemn triumfalista a textului pe care l-am discutat cu nepricepere m-a amuzat teribil.
    Crestinule de la tara, ar fi fost culmea sa se „denatureze slujirea de la tara” prin ce am spus eu, stii, e la fel cu efectul razelor de luna asupra galosiilor de guma… Apoi, nu te supara, ca nu doare asa tare!


  29. Asa cum am spus, vreau sa ma retrag de la disutiile de pe blog.Am motivat de ce, am lasat si o adresa de e-mail.Insa ca un cuvant de ramas bun:Veacuri in sir au inghitit fapte de glorie umana si fapte obscure,au inghitit nume alese si nume marunte, dar, veacuri in sir n-au putut inghiti fapte de glorie Divina, Numele care este mai presus de orice nume;pe Cel care din vesnicie in vesnicie e Dumnezeu.Da, vesnicia s-a nascut din Dumnzeu.Iubiti-L si fiti iubiti de El.


  30. Nu m-am suparat…


  31. …si rufele, oricat de murdare, nu se spala in mail ci in masina de spalat.
    Un domn


  32. Nu stiu de ce, dar crestinul de la tara nu lasa spatiu între punct (sau virgula) si cuvantul urmator. Stilul de text si ortografia parca îmi spune ceva 🙂 …


  33. „Mircea, stim documentul cu viziunea. Acela trebuie citit peste patru ani.”

    nu sunt de acord. 🙂
    cred ca ar trebui citit la fiecare adunare de consiliu si la fiecare conferinta nationala. de ce? ca sa se evalueze pas cu pas daca ceea ce se face serveste realizarii angajamentelor luate si sa se faca corecturile de rigoare prin dialog. deja mi se pare ca daca nu se fac corecturi, dupa 4 ani numai unitate nu vom avea. o sa avem „fracturi” si mai mari.


  34. Draga Crestinu de la tara, iti multumim pentru contributiile tale. Dumnezeu sa te intaresca in orice lucru bun pe care il faci spre slava Lui.

    Corneliu, nu este…

    Mircea, daca vom analiza documentul asa de des, ideeea de evaluare iisi pierde valoarea, dar ni se va reprosa ca sintem circotasi si nu dam timp echipei sa isi implineasca promisiunile.

    Fiecare echipa trebuie sa aibe timpul necesar pentru a implini ceae ce a promis.

    Iertati-mi greselile de typing. Scriu din masina, intr-un bucuresti aglomerat.

    Draga Cristi B. comentariul tau este foarte plin se substanta. Cred ca ai foarte multa dreptate.


  35. Marius, ma impresionezi, ai spus: „Scriu din masina, intr-un bucuresti aglomerat”. Esti un fel de Matrix al pocaitilor. Asta pe de alta parte este si profesionalism. Si uite asa putem fi conectati unii cu altii dar si cu cerul. Sa ne ajute Dumnezeu!


  36. Ha, asta a fost bună! 🙂

    Matrix.
    Draga Florin, te-am văzut de departe în conferinţă, te-am căutat prin curte, îmi pare rău că nu am dat mîna.

    E bine că de acolo s-a văzut aşa de senină conferinţa! Îmi place că ai văzut-o senin. Poate că eu sînt prea pătimaş, cine ştie! 🙂


  37. 🙂 si mie mi-ar fi placut sa dam mana.

    A spus Solomon o vorba: „.. cine stie multe, are si multa durere”. Intuiesc ca asta este diferenta intre noi.


  38. Da, cind ştie multe doare tare… Asta este foarte adevărat, Florin!

    Mi-am pus post cîteva zile de la comentat conferinţa.

    Un lucru important care s-a întîmplat este că pastorul Ionel Tutac si-a anuntat demisia din partid.
    Asa cum am spus, miine probabil, voi reveni la acest subiect, care ma priveste direct, mai ales ca in timpul conferintei am fost intepat puternic in momentul in care dinsul si-a dat raportul.

    PAtru persoane mi-au confirmat ca asa este, nu mai este membru de partid

    Deocamdata am multe intrebari fara raspuns.
    Cum de se poate asat impotriva legii, cum de si-a pastrat locul in Consiliul Judetean, de ce n-a anuntat mai devreme, de ce nu a aparut in stiri baptiste etc.

    Daca reusesc sa improvizez citeva raspunsuri pentru mine insumi, voi reveni asupra problemei



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: