h1

Dezbatere despre homosexualitate la Ulim, în Republica Moldova

Noiembrie 28, 2007

Vasile Filat a participat la o dezbatere despre promovarea homosexualităţii în Republica Moldova.

Vezi asta pe blogul lui.

Noi am ratat o dezbatere, dar nu este timpul pierdut cu totul. 🙂

Anunțuri

26 comentarii

  1. Interesant ca Preotul Vasile Filat participa la astfel de dezbateri, mai ales ca l-a preocupat si polemica creata pe marginea filmului ala „porno” (desi pentru mine porno inseamna altceva) in Biserica.


  2. vad ca aici nu se inghesuie nimeni ….


  3. Interesant cum un fost practicant de Tae Kwon Do a ajuns sa tina astfel de prelegeri.


  4. Pai nu se inghesuie lumea pentru ca, pe buna dreptate dealtfel, nu prea gaseste nimeni argumente „pro”. Sunt subiecte la care nu prea ai ce discuta/dezbate
    decat din trei motive dupa mine:
    – vrei sa te afli in vorba
    – e „la moda in west”
    – constientizezi ca mai devreme sau mai tarziu
    va fi un subiect si pentru romania dar cred/sper ca vor mai trece ani pana atunci …

    Oricum,noi avem alte subiecte si
    la noi la romanica va fi mereu la moda „spalatul rufelor pe gardurile vecinilor”, ca sa citez dintr-un comentariu la alt post. La astfel de posturi curg comentariile …


  5. Sky, cred ca este important ca aceste lucruri sa fie dezbatute, nu neaparat din perspectiva religiei.
    Eu, spre exemplu, si daca nu as fi religios, nu as fi de acord ca parada gay sa aiba loc şi asta de dragul copiilor mei, din cu totul alte motive decit religia.

    Draga Ionel, chestia cu spalatul rufelor pe gardurile vecinilor este mai buna decit nespalatul rufelor deloc, daca tot vrei sa intri in joc 🙂

    Nu crezi?
    Mai bine rufe puturoase, decit curate, dar pe gard?


  6. Nu nu … nu vreau sa intru …doar ca si eu sunt roman si ma vindec greu de statul pe margine la carcotit.
    In plus eu fiind ultimul plugar pe ogor, habar nu am cum se ara ogorul in vremea socialismului…decat din auzite, nu din traite.

    Totusi pt un extern care trece pe aici, da o putin a nota proasta galceava, poate un „trecator” e in cautari pe aici, si nu cred ca unele discutii l-ar apropia prea mult de ceea ce cauta pe un blog crestin. Acuma e drept, depinde care-i targetul 🙂


  7. Perfect de acord Patratosul … de dragul tolerantei si al discriminarii reinviem Sodoma.


  8. draga Ionel, acolo unde este zgomot este şi viaţă de obicei 🙂

    s-ar putea ca din cînd în cînd pe aici să fie destul de multă agitaţie, dar nu poţi nega că ne plictisim 🙂


  9. Eu pot nega că ne plictisim! 😀
    Nu pot nega că nu ne plictisim.


  10. Marius, nu credeam sa zic si eu la subiectu asta, dar am avut astazi un mos internat in garda cu infectie urinara.
    Are mosu si o prostata de lupta, ca la varsta lui. L-am intrebat ce-l doare: „Dom’ doctor, cand ma pis, ma ustura vaginu, asta e!”
    Asistenta mi-a zis sa nu rad, ca in vremurile noastre nu mai poti sa stii ce are omu pe dinauntru.
    Maine ma uit sa vad.


  11. … si daca e adevarat, il mut la femei!


  12. Marius, nu te supara, trebuie sa-l salut pe Ionel: Ionele, daca afla mosu meu cuvantu asta al tau, „target”, sa stii ca acolo o sa-l doara data viitoare.


  13. you made my day again, RAzvan,
    a fost tare, mi-a descretit fruntea.
    am ris cu lacramioare.


  14. :))))
    referitor la ce a scris Razvan. :)))


  15. Marius, sambata care a trecut, imi spune nevasta mea ca e cazu sa o las si pe ea la calculator. Avea in mana o foaie A4 scrisa pe ambele parti.
    „De ce, mama, ce-ai patit?”
    „Vreau sa-i scriu si eu lui Marius.”
    „Mama, imi pare rau, da nu se poate!”
    „De ce, uite, te las sa vezi ce-am scris!”
    „Carmen, Marius va vedea imediat ca e scris de pe acelas calculator, va vedea ca e alta semnatura si a mai patit niste chestii similare. Iti dai seama, cand o vedea nu numai ca mi-am schimbat numele, dar si sexu, ce-o sa zica?”
    Stiind prin ce ai trecut tu- nu mai zic cand si cu cine, a plecat cu foaie cu tot. Da-mi parea un rau, nu mai zic.
    Acum, Marius, tu sa stii, daca primesti ceva, tot cu IP-ul ala, da cu sex schimbat, eu sunt OK!


  16. ooooohhoooookei!!!! 🙂

    şi soţia altcuiva scrie de la acelaşi IP şi nu este nici o problemă.
    Oricum sper că nu numai IP-.ul este acelaşi, ca şi voi sînteţi UNA!!! 🙂


  17. Ei acuma si tu , pai au fost la moda frantuzismele, apoi rusismele, acum sunt la moda englezismele si mai ales tiganismele 😦

    E pe undeva un articol despre cum vorbesc romanii din Italia, sa vezi acolo … „Ea este mia molie” (it. „mia moglie” – sotia mea);

    Stop ca deja sunt „off-topic” ;)… parca suna mai bine decat „stop ca deja bat campii”


  18. http://roalmohler.wordpress.com/


  19. A fi tolerant = a accepta chiar daca nu intelegi si nu esti de acord….Homosexualitatea nu exista in DSM manualul de statistica a tulb mentale. Cred ca ar fi mai bine sa aflam cauzele pt care o pers devine asa si poate sa ii intelegem trecutul….(educatia). 2 carti revelatoare, care distrug multe prejudecati despre barbati si femei sint : Cartea dorintelor – dr Gerard Leleu, Daca barbatii ai vorbi – Alon Gratch – ed Trei. Precizez – autorii sint barbati (psihiatru si psiholog clinician). Interesant e ca cei care blameaza homo au tendinte inconstiente refulate homo (nu inseamna ca devin ci ca audoar tend sau fantezii).Alon Gratgh (psiholog clinician): Este un paradox al societatii noastre faptul ca desi majoritatea comportamentelor “deviante” apar la sexul masculin, barbatii sint mai putin toleranti decit femeile cu devierea de la norma.Oamenii sint mai degraba asemanatori decit diferiti. Principala diferenta ditre individul “normal” si cel “nevrotic” este ca al doilea are curajul de a analiza motivele pentru care este nefericit. Frica si ura noastra fata de grupurile minoritare – imigranti, musulmani, homosexuali, se bazeaza pe nevoia noastra de a reprima sentimentele de “minoritari” Sintem obsedati de coomportamentul gresit al presedintelui american, dai in acelasi timp il iertam pt ca el nu face decit sa reflecte imperfectiunile noastre potentiale…
    Personal cred ca educatia, modul de trai (cu mama sau fara, cu tata sau fara, cu violente, abuzuri fizice, psihice, psihologice, cu cine s-a identifficat copilul la virste fragede) si primele experiente sexuale insotite de incredere in sine sau nu – acestea ar fi cauze mult mai viabile pt a deveni hetero sau homo…Nu cred in cauzele genetice decit f putin. Important e ca cei care se declara homo – si au peste 30 ani (atunci poti fi considerat matur dpdv emotional):) e necesar sa fie acceptati. Cei care blameaza homo = posibil homo latenti si se tem de asta.
    Nu cunosc autorul: Articol aparut pe siteul ed For You : Lucrurile care ne deranjeaza la altii: “Am stat sa ma gandesc ca lucrurile care ma deranjeaza cel mai mult la altcineva, sunt, probabil, propriile mele defecte de caracter. Cei care-ti provoaca iritarea si resentimentele cele mai puternice, sunt adesea cei care te reprezinta cel mai bine pe tine – ei intrupeaza chiar acea trasatura de caracter pe care o ai, pe care ti se cere s-o observi, la care ti se cere sa reflectezi, pe care trebuie, prin urmare, s-o vindeci. Toate sufletele de pretutindeni au organizat lucrurile astfel. Acei “altii” pe care ii judeci si ii respingi cat se poate de zgomotos, iti zgandaresc cel mai mult propria rana dureroasa, recunoasterea ta defensiva ca privesti la parti din tine insati, despre care iti dai seama, la un anumit nivel, sa au foarte mare nevoie de ajustari. Cand acele caracteristici isi fac aparitia in alta persoana, si declanseaza in tine aceasta reactie, multumeste-i acelei persoane, pentru ca iti ofera darul auto-examinarii. Cum altfel s-ar putea trezi o persoana adormita, decat daca primeste un ghiont ca sa se trezeasca din atipeala – ghiontul fiind lucrurile pe care le resimtiti ca iritare, prejudecata, critica si fatarnicie? Desigur, in mare parte a timpului, nu esti constienta de darul pe care ti-l aduce altcineva si, in schimb, incerci sa-i eviti pe cei despre care spui ca-ti displac.
    Atunci cum sa rezolvam acest paradox – faptul ca ii evitam pe cei pe care ii atrag sufletele noastre?
    Mai intai, sufletul atrage spre tine, prin intermediul altcuiva, ceea ce iti seamana – iar apoi, mintea supervizeaza respingerea, pentru ca sufletul nu are dusmani, in schimb intelectul, da. Intelectul este cel care tine pe raboj socoteala celor despre care crezi ca te-au nedreptatit, in timp ce latura ta superioara nu are nici o obiectiune fata de nimeni. Asa ca mintea judeca, apoi condamna, descopera prostia, gaseste defecte si se opune, respinge, se fereste, dispretuieste – si face toate astea, in timp ce sufletul asteapta cu rabdare si cheama spre sine inca o persoana, din alt loc, la alt moment, pentru a te imboldi din nou, pana ce ajungi sa observi celalalt eu din fiinta ta. Astfel te indrepti spre acele laturi ale tale pe care nu le recunosti, pentru care esti pregatita.

    Cu siguranta, insa, ca nu toate trasaturile de caracter pe care le consideram neplacute la altii, reflecta ori oglindesc acelasi lucru in propria noastra persoana? Sa luam, de exemplu, trasaturile unui alcoolic, casatorit cu o femeie care se opune obiceiului sau de a bea. Daca ea nu bea de loc, cum sa se reflecte asta asupra ei?

    Pentru ca, in viata cuiva, sa-si faca aparitia unele trasaturi de caracter “enervante”, care sa declanseze astfel o reactie de judecata, critica, resentiment, ori automultumire, inseamna ca se intampla ceva cu planurile sufletului. Trebuie sa recunoastem ca aceste idei nu sunt pentru cei prea sensibili, dar daca viata ta functioneaza cum trebuie si crezi ca esti pregatit pentru marea liga spirituala, gandeste-te ca maestrul nu se enerveaza pe nimeni, in nici un fel de conditii si de aceea poate chema la el orice experienta, fara prejudecati ori sentimente de superioritate.

    Prin intermediul prietenilor, al colegilor, chiriasilor, patronilor, copiilor si vecinilor, sufletul atrage adesea catre el trasaturi si caracteristici comune – dar care par a fi disimulate in altcineva. S-ar putea ca particularitatile modului in care sunt impartasite aceste caracteristici si trasaturi sa nu fie identice. Femeia din exemplul tau se poate intreba unde manifesta si ea comportamente specifice unei dependente, pierderea stapanirii de sine, sau manifestarea unei anumite slabiciuni. Cercetand prin introspectie, va vedea in ce mod da dovada de dependenta fata de vreo substanta, de alimente sau sex, ori poate are obiceiul prost de a-i teroriza emotional pe altii, sau de a-i judeca pe ceilalti. Prin acest mesaj, incercam o actiune foarte personala, asa ca fii atenta la el. In exemplul tau, sufletul intreaba de ce ar trebui cineva sa-l judece atat de aspru pe un alcoolic, atunci cand ai si tu aceeasi caracteristica in comun cu el, doar cu detalii diferite. Invers, adesea intruchipezi chiar tu, macar intr-o anume masura, acele trasaturi pe care te simti indemnata sa le indragesti si sa le admiri la ceilalti. Vezi, iti ajunge sa privesti in jur ca sa vezi de cine esti inconjurata – iar dintre acestia, cine iti starneste vreo reactie – si vei descoperi zone ale propriei tale dezvoltari spirituale, care solicita sa fie abordate si vindecate.
    Ce spui, insa, de un om de afaceri posomorat, prost-dispus, care este enervat si deranjat de giumbuslucurile adolescentilor zgomotosi din apropiere? Vrei sa spui ca acesti adolescenti au caracteristici comune cu ale omului de afaceri?

    Cand altcineva iti declanseaza o reactie de furie sau iritare, de enervare, de judecata sau gelozie, este posibil sa detii si tu, in personalitatea ta, caracteristici similare, care trebuie vindecate – sau poate ca ai atras spre tine trasaturi pe care eul tau superior iti cere sa le dezvolti, trasaturi pe care nu le arati de obicei. In cazul omului de afaceri, sufletul lui poate ca-i cere sa “se lumineze”, sa regaseasca bucuria, rasul si umorul, asa cum sunt intrupate de tinerii din jurul lui. Cu cat este mai rigid, cu atat va constata ca este mai mult inconjurat de cei care reprezinta veselie si jovialitate. In cazul lui, caracteristicile din celalalt pot parea chiar ca au aspectul de iresponsabilitate, pentru ca sufletul ii cere ca tendintele sale rigide sa se destinda si sa fie echilibrate prin veselie. De aceea, cei care sunt de obicei punctuali, ajung pana la urma sa se casatoreasca cu cineva care este permanent in intarziere. Contrariile se atrag, dintr-o ratiune minunata, plina de suflet.”Iubeste/ti umbra – Tradus si adaptat dupa Arielle Essex
    damaideparte.ro
    “Acolo unde exista multa lumina, umbra este adanca.” Goethe
    Cum se face ca oamenii spun una si fac alta? Atunci cand sunt condusi de conflicte si contradictii, care este cauza? Atunci cand valorizeaza principiul binelui, cum se face ca uneori se comporta exact pe dos?

    NLP recunoaste faptul ca in mintile noastre exista diferite parti. Fiecare parte poate avea propriile valori, nevoi, dorinte si comportamente. Pentru ca unele parti isi au originile in traumele copilariei, adesea ele scot la iveala rationamente si emotii specifice unui copil. Aceasta explica de ce un om ajunge sa se comporta ca un copil ranit atunci cand punctul sensibil i-a fost atins. In loc sa se comporte responsabil si matur, ajunge la comportamente stranii si irationale.

    Comportamentele disfunctionale si ciudate sunt un indiciu ca undeva mocneste un conflict intre diferite parti ale mintii.

    NLP ofera multe tehnici pentru comunicarea cu aceste parti, pentru a afla ce doresc si care este scopul lor. Daca intentia unei parti este acceptabila din mai multe puncte de vedere, atunci integrarea si schimbarea devin posibile. Cu toate acestea, cele mai dificile si problematice parti sunt si cel mai greu de observat pentru ca reusesc sa se ascunda sub diferite forme.

    Exista parti care se ascund, sunt nemultumite si fumega adanc in cel mai ascuns colt al mintii. Aceaste parti intunecate rareori vad lumina zilei. Niciodata nu le este permis sa iasa la suprafata pentru ca ele reprezinta ceea ce uram cel mai tare.

    Astfel, existenta lor este negata si apoi proiectata in lume ca ceva care ne va aparea separat, distant si indepartat. Din nefericire, aceasta umbra nu sta fara sa faca nimic.

    De unde stii ca ai o umbra ascunsa in mintea ta? Daca te gandesti ca nu ai asa ceva, atunci probabil ca deja ai scos-o la lumina. Prin urmare nu ai nevoie sa citesti mai departe. Cu toate acestea, cei mai multi dintre noi au multe de castigat daca sunt capabili sa identifice aceasta parte ascunsa, dar puternica, a mintii noastre. Atunci cind te gandesti la cele mai inalte valori ale tale, fii atent la cele de care de indepartezi cel mai mult.

    Modalitati pentru a recunoaste umbra

    1. Ce anume judeci cu cea mai mare asprime?
    2. Ce comportamente negative urasti cel mai mult?
    3. Ce valori nu vei adopta niciodata?
    4. Ce este total inacceptabil in cartile pe care le-ai cititi ori despre care ai auzit?
    5. Ce situatii iti provoaca greata?
    6. De cine iti place cel mai putin?
    7. Ce nu ai face niciodata?
    8. Ce urasti sau condamni cel mai mult?
    9. Pentru ce anume merita cineva sa fie pedepsit?
    10. Ce anume indreptateste razbunarea si represaliile?

    Exista o lege spirituala care spune ca nu reusim sa vedem in lume decat acele lucruri care exista si in mintea noastra. Cu cat mai mult te indepartezi ori nu vrei sa-ti recunosti umbra, cu atat mai frica iti este de faptul ca asa ceva ai putea fi chiar tu. Uneori, cu toate ca nici nu te-ai gandit vreodata sa ranesti pe cineva, in mod neintentionat si inconstient provoci durere si suferinta unei parti din tine si adesea chiar corpului tau.

    O femeie foarte frumoasa cunoscuta ca plina de bunatate, prietenoasa si cu un comporament frumos a venit sa-mi ceara ajutorul in legatura cu o forma ciudata de timiditate. Desi isi dorea cu nerabdare sa aiba o relatie de cuplu adevarata, incercarile ei au dat gres din variate motive. Pentru ca in mod invariabil ea nu reusea sa aiba o relatie adevarata a aparut intrebarea: din ce motiv ori cu ce scop o parte din ea evita intimitatea si adevarata apropiere?

    Au fost usor de identificat rani mai vechi din copilarie. Un trecut cu abuzuri emotionale si fizice au convins partea intunecata din mintea ei ca intimitatea inseamna o posibila tortura. In mod straniu, am descoperit ca acest model de gandire o putea conduce la situatii in care sa sufere din nou sau, mai rau, sa provoace suferinta altora. Exista si studii care au aratat ca victimele abuzurilor adesea devin “calai” abuzandu-i la randul lor pe altii.

    Pentru ca cea mai mare parte a mintii ei pretuia bunatatea – ea insasi fiind supusa unui tratament generator de suferinta, orice fel de situatie abuziva pentru ea era dezgustatoare. Prin urmare umbra ei a decis sa o protejeze de orice astfel de situatie, impiedicand orice potentiala apropiere – cu toate ca isi dorea foarte mult o relatie adevarata.

    Aprecierea intentiei umbrei este primul pas catre vindecare. Ca si presupozitia din NLP “Orice comportament are la baza o intentie pozitiva”. Chiar si atunci cand rezultatul final cauzeaza suferinta, este important de inteles ca aceasta parte a mintii actioneaza urmarind ceva benefic.

    Doar rationamentul si logica nu ne pot ajuta prea mult in astfel de situatii. In mod ironic, cu cat rezisti mai mult umbrei, cu atat ii oferi mai multa energie si putere. Atunci vor aparea contradictiile ciudate dintre intentia si comportamentul tau.

    Pentru ca nu este posibil sa indepartezi chirurgical aceasta parte a mintii tale, cel mai bun mod de a o vindeca este acceptarea. Imbratiseaz-o intr-un spatiu plin de iubire, inceteaza sa o mai judeci, sa o blamezi ori sa-i opui rezistenta. Imbratiseaza-ti umbra.

    Stephen Gilligan, autorul cartii “Curajul de a iubi” spunea: “Priveste in oglinda la strainul care esti tu. Cand vei putea sa te iubesti si sa te accepti ca pe un nonconformist incurabil, vei avea mai multa libertate sa alegi comportamente mai congruente cu valorile tale.”
    Tot ceea ce avem este rezultatul a ceea ce gandim.
    Daca un om vorbeste ori se poarta rau,
    durerea il urmeaza.
    Daca un om vorbeste ori se poarta plin de puritate,
    fericirea il urmeaza
    ca o umbra care nu-l paraseste niciodata.
    Buddha

    Imbatisandu-ti umbra

    1. Identifica situatiile in care comportamentul tau nu a fost conform valorilor tale: actiuni de care nu esti mandru/a, de care iti este rusine sau comportamente care in mod constant s-au intors impotriva dorintelor tale.

    2. Pentru inceput observa ca aceasta contradictie poate exista numai in conditiile in care tu ai valori pozitive. Reincredinteaza-te ca dai ce-i mai bun din tine pentru a-ti apara aceste valori, pentru a trai in acord cu ele si pentru a le demonstra prin comportamentul tau. Oamenilor le este permis sa faca greseli. Totul este sa inveti din ele si sa mergi mai departe.

    3. Folosind lista cu cele 10 intrebari de mai sus, identifica opusul care se ascunde in spatele valorilor tale pozitive. De exemplu daca pretuiesti bunatatea, urasti cruzimea. Daca pui mare pret pe comunicare, vei uri situatiile in care oamenii nu vor sau nu pot sa se exprime pe ei insisi.

    4. Fa o scurta cercetare in propriul trecut pentru a observa daca gasesi incidente in care ai experimentat aceste calitati negative – fie ca le-ai manifestat, fie ca ai fost victima lor. Uneori originile lor se afla inainte de perioadele pe care ti le poti aminti. Faptul ca tu ai o anumita valoare poate fi dovada ca un astfel de incident a avut loc ori poate ca nu ai reusit sa percepi acel incident intr-o lumina clara.

    5. In eliberarea de emotii negative si convingeri limitatoare, te poate ajuta sa-ti clarifici evenimentele din trecut utilizarea tehnicilor NLP ca re-intiparirea evenimentului si revelarea unor perceptii pozitive si mai precise despre ce anume a avut loc.

    6. Cateodata viata doare. Oamenii buni au parte si de lucruri rele. Aceasta pare adevarat daca ne limitam la a privi numai pe termen scurt ori numai la pierderile suferite in prezent. Extinde-ti perspectiva pentru a aprecia efectul global asupra intregii tale vieti, asupra a ceea ce se numeste “calatoria sufletului” si asupra a ceea ai avut de invatat. Cum te-au ajutat aceste lucruri sa evoluezi ori sa cresti? Chiar si atunci cand nu este posibil sa stii exact raspunsul la aceasta intrebare, luand si aceasta ca pe o posibilitate, umbra devine mai usor de acceptat.

    7. Umbra ta reflecta o rana veche, adesea un model de comportament cunoscut de la inceputurile timpului. Recunoaste acest model ca pe un arhetip uman si gandeste-te la cat de importante ar putea fi invataturile. Ce intelepciune ar putea gasi aici sufletul tau?

    8. E nevoie de smerenie pentru a-ti accepta imperfectiunile, a-ti recunoaste “nonconformistul incurabil” din interiorul tau, a-ti imbratisa umbra si greselile pe care, poate, le-ai facut.
    Te poti iubi pe tine insuti/insati indeajuns pentru a face aceasta?


  20. Crisa L. Bine ai venit pe aici. M-am gîndit un pic dacă să dau drumu la comentariul ăsta sau nu.
    Mărturisesc că l-am citit pe sărite, e foarte lung…
    poate că mîine îl mai citesc o dată.
    Oricum ai pus o grămadă de muncă în el, asta înseamnă că tu crezi puternic în ce spui…

    Mîine voi încerca să mă concentrez să mă uit cu atenţie la ce ai spus.


  21. Crisa, trebuie sa recunosc ca sunt atat de multe cuvinte incat teoria conform careia cu cat vorbeste omul mai mult cu atat are mai putin de spus, se implineste si de data asta.

    Ma intreb cum vei cantari dupa aceste sarace principii puse in tone de cuvinte, vorbele Apostolului Pavel: „nimic bun nu locuieste in mine”.
    Daca folosesti cantarul tau, se pare ca vom avea multe concluzii si vom sti cam pe unde o fi umblat acest Apostol pana a ajuns la concluzia asta.

    Dupa aceeasi teorie ar insemna ca ttoti cei ce vorbesc si cred ca homosexualitatea este pacat, de altfel si alte pacate, sunt potentiali faptuitori, asa prin latenta.

    Eronat Crisa, asta pt ca nu concepi ca in afara de vorbe si analiza „inchipuitiva” exista sufletul lasat de Dumnezeu si notiunea de Adevar, este ceva ce loveste psihologia pana la demolarea completa.

    Trebuie sa recunosc, asta fara gluma, ca aproape am adormit citind textul,unde ai plecat din start din pdv al celui ce stie despre ce vorbeste-spre deosebire de natangul care citeste, mai apelezi un pic si la bietul Budha, ceea ce face ca textul gros sa capete gramul de autoritate budista.

    Sa fim seriosi, nu pot cumpara atatea vorbe care spun asa putin si in niciun caz nu ataca problema fundamentala a omului: Despartiti de Mine (Hristos) nu puteti face nimic, nici in pacat m-a nascut mama mea, iar ca rezolvare „Eu sunt calea, Adevarul si Viata, nimeni nu vine la Tatal(Dumnezeu) decat prin Mine(Hristos).
    Restul, cu tot respectul, sunt bla, bla, bla si patinaj artistic pe fundul lacului in plina vara.


  22. Crisa, marturisesc ca mi-a fost foarte greu sa urmaresc firul argumentelor tale…totusi foarte impresionanta analiza ta extrem de detaliata a personalitatii deviante….material care merita apreciat pentru efortul de munca depus in el. Psihologia sau psihanaliza se diferentiaza de consilierea crestina prin faptul ca primele incearca sa arunce vina individului pe genetica, ereditate, mediu, sau ce vrei tu (primele experiente sexuale – cum spuneai tu)…intotdeauna altcineva e de vina. Una dintre primele intrebari pe care o adreseaza psihologul este: „care a fost relatia ta cu parintii? povesteste-mi despre copilaria ta”- si individul pleaca lamurit ca toate problemele lui revolva in jurul copilariei, cu asta – basta! nuuuuuu, nu e el vinovat. Consilierea crestina, insa, te aduce la Cristos ca o prima si ultima instanta. Dumnezeu nu te-a creat cu o fisura care lasa loc la devieri comportamentale. Natura ta adamica este de vina. Esti responsabil de comportamentele aberante cauzate de natura ta corupta. Pana nu ti-o asumi si nu vii la Cristos cu ea, nu gasesti rezolvare.

    Biblia vorbeste clar despre homosexualite. ESTE PACAT, nu prejudecata.
    …vorba lui Forest Gump: „that’s all I have to say about that”.


  23. Cliseul prin care Crisa analizeaza lucrurile are la baza un sistem axiomatic care ii ofera posibilitatea de a-si dezvolta demonstratia si a ajunge la o concluzie care poate fi mai greu negata, sau chiar imposibil.

    In matematica daca iti sustii lantul de afirmatii si deductiii logice, corect, atunci concluzia la care ai ajuns este corecta. Un singur lucru poate fi discutat daca sistemul axiomatic este corect sau nu, este just sau nu – aici survine discutia filosofica.

    Paradoxal trebuie sa fiu de acord cu ce spune Crisa 🙂 – demonstratie este OK. Dar as avea obiectii vizavi de stabilirea ipotezei.

    Omul datorita naturii adamice are un comportament in care se regasesc cele sustinute de Crisa si multe alte elemente care apartin aceluiasi categori. Exista o diferenta totusi intre gandirea si comportamentul omului prezentat de VT si cel prezentat de Hristos – omul vechi si omul nou, omul firesc si omul duhovnicesc.

    Daca analizam omul firesc in laborator vom ajunge la concluzia ca este de polaritate negativa, marcat de incapacitatea de a se integra in randul crestinilor, de a urma un tipar comportamental prezentat de NT. Incercarea de a se ridica la un astfel de standard duce la un efort f mare care va degenera in frustrari, complexe, iar in final va putea scrie un jurnal de felul – „pe culmile disperarii”. Un astfel de jurnal a scris si Pavel, defapt aminteste doar de o experienta similara in romani cap 7 „vai de mine!!!”.

    Miracolul harului NTamental – ofera potentialul necesar de transformare de metamorfozare, astfel incepem o transformare pas cu pas din omul firesc in omul spiritual. Metamorfoza nu este lipsita de dezamagiri in schimb exista un alt sistem de resurse pe care il primim si pe care il putem experimenta.

    Studiul psihologic al personalitatii lui Hristos duce la concluzii diferite fata de cele prezentate de Crisa, pentru ca Hristos a modificat genetica comportamentului uman, tiparele comportamentale. El nu este rezultatul unei metamorfoze ci este prototipul omului nou, NTamental.

    In momentul convertirii am primit gena Sa, astfel in noi exista acest tip nou de manifestare. Problema este ca totul depinde de care dintre cele doua gene ne vom lasa dominati. Structura interna este bipolara, permitand o alegere intre bine si rau, intre un comportament adamic sau unul Hristic, totul tine de modul in care ne proiectam viata.

    Din punct de vedere al analizei de laborator al noi gene Crisa nu are dreptate, practic sitemul axiomatic de raportare ales decide validitatea demonstratie.


  24. Vlad, nu cred că edste cazul să o iei aşa pe Crisa, mai ales că este pentru prima dată pe aici.

    Am apreciat munca ei, chiar dacă nu sînt de acord cu tot ce spune.

    N-am prea multe de comentat în afară de faptul că toţi sîntem neajutoraţi fără har, vorba lui Romuluss.

    RAhela are mare dreptate referitor la Psihanaliză: toată lumea este vinovată mai puţin tu.

    Adevărata pocăintă, rezolvarea problemei noastre fundamnentale, păcatul, presupune aceşti doi paşi.

    1. eu sînt de vină (drum împotriva psihanalizei)
    2. singur nu pot, am nevoie de ajutor, de Harul lui Dumnezeu.


  25. Marius, tu esti gingas dar, uneori se cere si ceva fermitate la afirmatii de genul:

    „””
    Personal cred ca educatia, modul de trai (cu mama sau fara, cu tata sau fara, cu violente, abuzuri fizice, psihice, psihologice, cu cine s-a identifficat copilul la virste fragede) si primele experiente sexuale insotite de incredere in sine sau nu – acestea ar fi cauze mult mai viabile pt a deveni hetero sau homo…Nu cred in cauzele genetice decit f putin. Important e ca cei care se declara homo – si au peste 30 ani (atunci poti fi considerat matur dpdv emotional):) e necesar sa fie acceptati. Cei care blameaza homo = posibil homo latenti si se tem de asta.
    „””

    Asta este mai mult decat o injurie la adresa oricarui om de bun simt, care crede ca relatiile anormale si pline de pacat, chiar impotriva naturii cum este homsexualitatea, pot fi acuzati de homosexualitate latenta.
    Dupa principiul acesta imbecil ar trebui sa ne gandim ca pana si Apostolul Pavel avea probleme. Curata imbecilitate fie ea si stilizata in forma psihoanalizei-rezolvarea problemelor launtrice cu manualul de mecanica si cu ajutorul crosei de hochei.

    Apoi comportamentul mizerabil judecat prin prisma obligatorie a experientelor sexuale timpuri. Asa se poate justifica orice comportament si tot asa se poate desfinta orice alta teorie valabila sau nu.

    Iar gogorita ca cei peste 30 de ani care se declara homo trebuie acceptati, este o parere mai mult decat jenanta, adica omul de la 30 nu mai are nevoie de corectii in latura sexuala, este cea mai dezvoltata si matura latura asta decat altele????!!!!

    Imi pare rau dar asta nu se accepta si nici nu se tolereaza, este un pacat scarbos impotriva firii, a lui Dumnezeu si impotriva umanitatii si chiar a naturii.

    O fi prima data aici dar, dupa cearceaful verbal nu as zice ca asa stau lucrurile, asta ca sa nu mai spun ca o parere este una si o demonstratie de genul celei facute, fara drept de apel, este o sfidare la adresa capacitatii de intelegere si judecata a celorlalti.
    Ca sa nu mai spun de injuria cu latenta.


  26. Ce să mai spun, Vlad… urăsc păcatul, dar treubie să îi iubim pe păcătoşi, cam asta este ideea.



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: