h1

şi… „noi sîntem români”

Decembrie 1, 2007

E 1 Decembrie. Ziua Naţională a României.  Ca orice român bun regret că a căzut sîmbăta. Aveam o zi liberă în plus şi regret că a căzut pe boală. Putea să îşi aleagă un alt loc în care să cadă, nu? :)Mai rău, anul viitor ziua naţională va cădea Duminica.Problema care s-a ridicat zilele astea de cînd discutăm Catedrala este dacă cei care se opun prostirii neamului sînt creştini sau nu. O problemă şi mai delicată: dacă toţi cei care sînt de altă religie decît ortodoxă sînt români ori nu.A fi român înseamnă a fi şi ortodox? Schimbarea opţiunii religioase înseamă pierderea patriotismului? Pe buletinul meu scrie român şi nume de român am.Ne-am născut aici, ne-am dat morţii acestui pămînt, şi cu sîngele nostru a fost plătit tributul ultimelor războiaie, inclusiv cele pentru „întregirea patriei”, am stat la aceleaşi rînduri pe vremea lui Ceauşescu, am muncit unii alături de alţii, şi nouă ne-au murit zidarii la construcţia metroului, canalului, transfăgărăşanului, casei poporului, şi pe noi ne-au închis pentru bancuri, şi noi am mîncat salam cu soia, am băut năut în loc de cafea şi am mers cu trenul foamei pînă la Timişoara după umbrele de la polonezi şi blugi de la sîrbi. Şi noi am îndurat alături de ceilalţi binele şi răul acestei ţări, pentru că şi noi sîntem români.Şi noi ne iubim munţii şi noi ne cultivăm cu lacrimi cîmpiile. Sînt ai noştri aşa cum sînt şi ai voştri pentru că şi noi sîntem români.şi noi sîntem români … şi nu numai de 1 decembrie.La mulţi ani, România, la mulţi ani, români!Dar lăsaţi-mă să adaug ce este scris pe blazonul regelui meu Nihil sine Deo!Ps.da, pentru cei care nu ştiaţi sînt monarhist..din mai multe motive, unul este că în biblie nu există nici  1 şi 2 Preşedinţi, ci numai 1 şi 2 Regi 🙂

17 comentarii

  1. Astazi am asistat la tot ce a avut loc in centrul Oaşului Oradea, cu ocazia zilei naţionale. Soborul s-a rugat rugaciuni tip, pentru conducatorii tarii, oraşelos şi satelor. S-au rugat pentru cetatenii tarii sa fie ma buni. Oare dintre cei prezenti, cati au luat aminte.
    http://mareatrimitere.wordpress.com
    Fiţi binecuvantati


  2. singura epistolă națională a lui Pavel este ”….către români!”. numai că a uitat să își seteze laptopul pe română și a scris cu caractere americane ”….catre romani”.
    îl iertăm că și Hristos l-a iertat


  3. Execelent comentariu Marius, si eu mi-as dori ca tara noastra sa aiba o forma de conducere la fel cu a Angliei, Spaniei, Olandei, etc. In putinele tari in care presedintele are un rol de „conducator suprem”, lucrurile nu merg prea stralucit.
    Si eu sunt pentru monarhie, dar ce conteaza, sau conteaza ca sunt pentru sau impotriva?
    Si noi aici in Canada avem o intalnire dupa masa cu romanii din zona Kitchener, Waterloo si Cambridge. SE vor face tot felul de chesti, ortodoxe si romanesti, in cinstea zilei nationale.
    Fie binecuvantata Romania!
    Fie binecuvantati toti romanii de pretutindeni!
    Fie binecuvantati toti romanii crestini, cu adevarat!


  4. Anul viitor, 1 decembrie va pica intr-o luni. 😀


  5. In vremea monarhiei insa, pare-mi-se, existau doua „biserici nationale”.


  6. CNI…fii bun si mai lasa-ne cu ” biserici nationale”. Eu nu l-am auzit pe Htistos spunand…” tz esti Petru si pe tine voi zidi biserica nationala”. Serios suna ridicol…si chiar idolatru.


  7. Ce bine, Alina, trei zile libere!!! 🙂

    Draga Nicu, Dumnezeu să aibă milă de noi toţi pe oriunde ne-am afla!


  8. Hai România! Să ştii că mi-e dor să port însemnele patriei şi să fiu mândru că sunt român. Mi-e dor să citesc Legendele sau basmele românilor de Petre Ispirescu. Ştiu că mulţi mă vor acuza de „dor iresponsabil” după vremuri comuniste, dar eu cred că din dorinţa de scăpa de orice urmă de comunism, am aruncat şi copilul o dată cu căldarea.
    Port naţional, steag, mândrie patriotică, eroi, folclor, poezie, imn, respect, etc. Dacă încerci să mai impui o regulă, eşti comunist. Dacă vrei să cânţi imnul, eşti ipocrit. Dacă vorbeşti de bine România, eşti nostalgic.
    De 1 Decembrie am fost la Botoşani. Nici urmă de zi naţională.


  9. […] 2. şi… “noi sîntem români” […]


  10. A fi român însamnă a te naşte în România, indiferent de naţionalitatea părinţilor, religia lor şi a ta.

    Ca un paradox depinde când te-ai născut în România:
    – înainte de 1 dec. 1918
    – între 1.dec.1918 – 30 dec.1947
    – între 1.ian.1948 – 31.dec.1989
    – după 1.ian. 1990
    în funcţie de aceste date poţi constata pe actu-ţi de identitate formele democraţiei româneşti
    cetăţenie: Română
    naţionalitate: Română, Germană, Daneză,Maghiară,.. religie: Ortodoxă, Catolică, Protestantă,
    Luterană, Anglicană, Mozaică (evreiască)

    A fi român după mine este a te simţi ROMÂN, indiferent unde te afli.


  11. „Ca orice român bun regret că a căzut sîmbăta. Aveam o zi liberă în plus”

    Nu stiu de ce, dar asta-mi aduce aminte de o zicere romaneasca, buna, de pe vremea lui Ceasca:

    „oricit de prost ne-ar plati noi tot o sa muncim mai putin” 🙂

    Ce ai scris e atit de emotionant incit imi pling si degetele pe keyboard( va trebui sa-mi cumperi altul, ca se-neaca si nu mai scrie):

    quote:

    „Şi noi ne iubim munţii şi noi ne cultivăm cu lacrimi cîmpiile. Sînt ai noştri aşa cum sînt şi ai voştri pentru că şi noi sîntem români.

    şi noi sîntem români … şi nu numai de 1 decembrie.

    La mulţi ani, România, la mulţi ani, români!”

    Pe onoarea mea, daca or sa schimbe imnul Romaniei din „Desteapta-te romane” in ” Si noi ne iubim muntii, si noi sintem romani” o sa ramii in istorie.
    Nu in Blogland, in istoria glorioasa a Romaniei.

    A propos, care-s romanii aia de 1 decembrie?

    In restul zilelor sint albanezi sau ce?


  12. Anul viitor decembrie 1 cade luni, e an bisect.


  13. draga Cristi, eu îmi voi cumpăra un costum naţional, să ne adunăm la Iaşi de 24 ianuarie şi să jucăm de bună voie data asta Hora Unirii, să nu ne mai pună nimeni cu forţa.

    O cravată roşie de pionier de unde fac rost? 🙂

    Welcome back, balauru, hai că uite ai rezistat destul de bine, nu ţi s-a blocat tastatura, bravo boierule, da, români sîntem tot timpul, şi azi şi mîine şi poimînine, din fericire? Eu zic uneori din păcate…. din păcate şi restul anului vom fi „românaşi”, nu ROMÂNI.

    Da, ce bine, Machiavellian, nu?

    vom avea liber sîmbătă, duminică şi LUUUUUNI!!!!!
    Excelent! 🙂


  14. Good point, Gross, „a fi român este să te simţi român..”, îmi place!

    Cred că nu ce scrie pe buletin, nici măcar locul naşterii, s-ar putea ca cineva să fie născut în America, dar să fie din părinţi români şi să se simtă român sau un arab, ca cel care a făcut Smurdul la noi şi care se simte român, cred că e mai român decît mulţi „românaşi”, chiar dacă nu ascultă manele…


  15. Cata dreptate ai domnule George Gross.
    Ai prins toata esenta in doar cateva cuvinte.
    Bravos!


  16. patratosu, mie mi-e absolut tot una. Am lucrat anul trecut de 1 decembrie, am lucrat anul asta si probabil voi lucra si la anul.


  17. Deci vei sărbători prin muncă! Spor! Şi noi!



Lasă un răspuns

