h1

Tulburător … despre ucenicie

Decembrie 3, 2007

Leon (1994) sau The Professional. Un film tulburător. Da, sînt de acord, cu foartă multă violenţă, cu mult sînge pe pereţi, explozii măsurate totuşi, cu duioşie, sensibilitate, durere şi….  foarte bine jucat.  Jean Reno este un actor cu posibilităţi apropiate de cele ale lui De Niro.

(Mă tot întreb de-o vreme încoace de ce creştinii nu pot face ceva de Doamne-ajută! Muzică, film, calitate etc. Poate că este un răspuns şi la asta : „între noi nu sînt mulţi înţelepţi în felul lumii”, dar mai poate fi un răspuns…. )

Nu-i fac reclamă, dar filmul pune o problemă legată de ceva ce am discutat zilele trecute  la postul despre Mielu bun suge la două mă-sa şi anume: ucenicia.

Ce este ucenicia? Ce este ucenicul …etc.

Ucenicie se poate face pentru orice şi în orice… şi pentru ucidere şi pentru …. naştere  …. şi pentru aruncat pietre şi pentru strîns pietre, şi pentru rupt şi pentru cusut, şi pentru lovit şi pentru îmbrăţişat, şi pentru ….

Ucenicia nu este o invenţie a creştinismului. Creştinii au dus ucenicia la maximum de perfecţiune, după care au abandonat-o.

Ce pierdere! Ce capodoperă uitată în deşert! Asta-i adevărata noastră creaţie.

Iată filmul tulburător al lui Luc Besson despre „ucenicie”, un film tulburător care merită muzica tulburătoare a lui Sting şi versurile la fel de tulburătoare… . pentru gînduri tulburătoare de o luni tulburantă.

Să aveţi o săptămînă tulburătoare spre folos…

Maestre….. cortina:

54 comentarii

  1. Profesionalismul nu vine pe banda la nici o categorie de oameni. Pretul disciplinei, frustrarii, studiului, etc trebuie platit de toti aspirantii la profesionalism.
    Prefesionisti avem si noi, ucenicii lui Cristos (poate ca spun prea mult, ucenic, asa, la gramada), nu stiu daca mai putini proportional decat intre restul. Tre sa ne invete si sa ne inspire cineva se recuperam si in acest domeniu, al cultivarii profesionalismului, ca prea ne orientam spre domenii ce tin de „inima”, unde „inima” conteaza.

    Unde ne sunt mentorii ?


  2. Mă gândeam că facem ucenicie fiecare, conştient sau nu. Sunt oameni pe care îi influenţăm, aşa cum pe noi ne influenţează alţii.
    Ucenicia este transferul de caracter. Ceea ce eşti cu adevărat, reproduci în altcineva.


  3. In primul rând filmul este o tâmpenie chiar daca va emotioneaza nespus ideia uceniciei,in substrat mesajul este altul pe care un crestin nu are voie a nu il observa si apara cum se cuvine.

    In al doilea rând crestini nu pot face un film de asa-zis „doamne ajuta” datorita dogamtizari, al politizari fie si mascate (majoritatea confesiunilor fara exceptie) excesive care dezbina si face loc altror duhuri, alungând Sfântul Duh cu brutalitate, desi se face parada dedetinerea acestuia, inrelaitate este vizbil ca alte duhuri stapânesc crestini nostri.

    Am sa ma „laud” nitel dar o spun spre Lauda Domnului si in speranta a fa face gelosi, a va pune serios pe gânduri pe totii crestini indiferent de confesiune.

    Eu am schenariu si tot ce trebuie unui film de doamne ajuta, gândit peste 14 ani de zile, schena cu schena, mesaj de profunzime prin imagine, dialog, decor si vestimentatie, totul conteaza când vrei sa dai apa limepde ci nu tulbure asa cum filmul luadat de initiatorul mesajului o face fara a avea expereinte, Nu,nu il condamn,poate ca asa trebuia sa fie.

    De ce nu fac filmul, cartile le-am publicat,ptr ca marea problema sunt crestini insasi. Un regizor mi-a cerut contra bani grei sa-i dau materialul cu conditia sa bage ceea ce vad in filmul recomandat de blogistul nostru caruia îi raspundem.

    Au venit si mafioti lui Benny Hinn la mine ca sa le vând proiectul, Domnul mi-a zis sa pun parul pe ei, i-am gonit.

    Sa nu aibe putere Sfântul Duh lucra un film cf tehnici actuale, ba bine ca nu, numai ca, crestini nostri sunt marea problema,ei sunt din pacate intr-o faza de mare confuzie, nici crestini nici atei, Dumnezeu stie ce este cu acest hibrid ciudat.

    Am o ideie de film ceva in stil D,

    parfumat cu ceva C.E.T o aroma de T-J ce duce la slavarea in Hristos

    desigur am dat ceva repere extrem de necalre ptr a nu dezvalui proiectul, care poate sa moara odata cu mine, daca nu va fi realizat asa cum il am eu conceput de la A-Z.

    Sa irosesti 14 ani si vizualizezi in Hristos fiecare imagine nu cred ca este atât de simplu si indiferent cât de proasta poate parea unora ideia, ceva tot trebuie sa existe acolo. Vom vedea daca va fi si Dumnezeu de acord cu aceasta ideie , ca daca va fi El cine va mai sta impotriva, si daca nu este de la El si prin inspiratia Sa, degeaba va iesi ca tot porcarie va rezulta, asa ca acum este treaba lui Dumnezeu,eu mi-am facuto pe a mea!

    Am sa va dau un reper a motvului, spre ex, daca il faci cu ortodocsi nu faci mare brânza ptr ca ei sunt mai parumfati asiatic, daca il faci cu rasaritul vor sa impuna o teologie gen S.F, daca il faci cu NP sigur iese o catastrofa de care te vei rusina, unde sa iasa unHristos baptist, orto sau catolic ar fi pacat ptr ca Hristos este Hristos si asa trebuie redat. Recunosc ca catolici au o reusita considerabila pâna in prezent,ultima este a lui Mell Gibson, dar ei au mers pe Evangelie si Patimi, ceea ce eu am transpus in alta forma respectiv rezultat; Harul primit individual fara a omite si proecsul mântuiri care trece prin alta forma dura cu rezultat final vederea lui Dumnezeu , adica Imparatia lui Dumnezeu cf rugaciuni Domnesti,dealtfel o insemnata parte din proiect cuprinde Rugaciunea Domeanesca integral, ceva în genul cum a reusit Ghe Zamfir face la Nai, in imagine , joc de lumini, decor, fond muzical si schenetele adecvate, desigur; lipista de culoare confesionala.

    Nu stiu daca am convins ca exista posibilitatea ca si crestini sa mai faca o capodeopera, mai ales cinematografica necesara timpului nostru,am incercat atrage atentia nu ca nu ar exista ci ca problema consta in dvs crestini dogmatizati in exces sau excesiv de liberali, douo extreme cu care nu se poate sta de vorba.

    Ceea ce imi este dat sa va deseori pe posturile TV-crestine (inclusiv Alfa si Omega), ma face sa rog pe Domnul sa ma duca mai repede acasa, cu adevarat se manifesta plenar antichrsit in templu lui Dumnezeu.


  4. Ucenicia este arta credintei. Daca `cred` atunci voi implinii ceea ce trebuie sa implinesc. Vasile Tomoiaga are dreptate atunci cand scoate in evidenta lipsa mentorului. Dar se cuvine sa ne intrebam cine este acest mentor? O persoana care a trecut prin viata? O persoana care crede in ceea ce zice si face?

    Lipsa liderilor de a fi alaturi de ucenici insine se prezinta a fi o lipsa a credintei intr-o astfel de scoala a vietii crestine. Ucenicii sunt acei frati si surori care au fost rascumparati de Cristos, si care prin Duhul si Cuvantul lui Dumnezeu sunt transformati in asemanarea lui Cristos.

    Nu cred ca avem nevoie de un film, deoarece in fiecare zi ne intalnim cu persoane care creaza pelicule extraordinare in aceasta scoala a vietii crestine. Iar daca nu avem nevoie de un film – este necesar sa ne asiguram ca mentorii crestini isi ocupa locul si responsabilitatea oferita atat in Biserica cat si in Societate.

    Filmul de mai sus este o aberatie a uceniciei!

    O zi binecuvantata,
    Cosmin


  5. Ma Mahommet, filmul e chiar bun, actorul nu a avut regizori pe cat de mare e si in filmul asta chiar face rol. Vezi ca te trimite Marius si la IMDB, un fel de poarta noua, sa vezi cate stele are ceru noaptea.
    Cred ca nu esti nici crestin, nici turc: esti hindu si laptele de la vaca sacra era cam coraslit in dimineata asta. Ce atata jale pe capul ala al tau?
    Da si tu exemplu de film bun si te iert!


  6. Mahommet, am vazut si ce film place la tine, bre, sugiuc, bre, Lali esteam: Patimile… lui Mell Gipson! Ufff, Giulsum eram
    Recomand la tine film bun, baclava eram, tot cu violenta, cum place la tine: Raging Bull,.. De Niro,…eh?. Tot cu box, da film, sa stii… Ala film la Mell Gipson dat mesaj subliminar la capu tau.


  7. Mahomet, m-am convins, nu îmi trebuie mai multe dovezi, n-am calificare în domeniul în care ar trebui pentru a te putea ajuta cum trebuie, aşa că te învîrţi de un „lspam”. Problema ta necesită o întrevedere specială, sorry! Aici nu prestăm.
    Dacă vrei, contactează-mă pe privat.

    Draga Vasile, ai dreptate, ucenicia presupune disciplină, frustrare, ca în plîngeri cap. 3.

    Plângerile 3:27  Este bine pentru om să poarte un jug în tinereţea lui.
    28  Să stea singur şi să tacă, pentru că Domnul i l-a pus pe grumaz;
    29  să-şi umple gura cu ţărână şi să nu-şi piardă nădejdea;
    30  să dea obrazul celui ce-l loveşte şi să se sature de ocări.

    Am citit un proverb iudaic: orice proces de învăţătură începe cu o frustrare. Cîtă dreptate.

    unde ne sînt mentorii, bună întrebare? Sînt peste tot, dar neuceniciţi, ei la rîndul lor şi de asta nu nasc decît vînt…

    Da, Ioa, ucenicia se poate întîmpla şi neintenţionat, influenţăm, vrînd-nevrînd şi totuşi ucenicia este singura opţiune pe care ne-a lăsat-o Domnul pentru promovarea creştinismului, nu evanghelizările pe stadioane, nu festivalurile, nu catedralele uriaşe, ci ucenicia de la om la om.

    Draga Cosmin, nu cred ca avem nevoie de un film dau de teatrucrestin, dar cred ca avem nevoie de lucrui de calitate facute de crestini, nu crezi? Asta e lucru ce mă doare, că ne lipseşte performanta si ne multumim cu mediocritatea in numele ECHILIBRULUI..


  8. Cand apare un mare geniu, gen Wurmbrand, se gasesc automat si ucenicii dupa moartea lui mai ales.
    Marii invatatori, au fost intotdeauna deschizatori de drumuri, dar fiecare are talantul lui, sau talantii lui, unul are 5, altul are 3, iar altul are 1.
    Ce fac daca am doar un talant?
    Pot sa fac ucenici?
    Am vorbit aseara cu cineva (Wes), si imi pare rau ca nu am reusit sa vorbim mai mult. Cred ca este omul pe care mi l-as fi dorit ca mentor. Nici prea tanar nici prea batran. Modest dar inteligent. Te deschizi usor in fata lui, si te lasa sa iti spui punctul de vedere. se bucura cand progresezi si te impinge in fata.
    Un om care desi are darul predicarii, homileticii in sange, predica cel mai rar in comunitatea lui. De ce?
    Pentru ca lasa pe altii, promoveaza pe altii.
    Nu numai ca ii promoveaza, dar ii si invata cum sa faca fata acestui lucru.
    Astazi unii pastori, cred ca menirea lor e doar sa predice. Domnul ne-a trimis sa facem ucenici.

    Marius, ai toata admiratia mea pentru acest post. De acum ma gandesc tot mai serios la menirea mea in biserica, aceea de a face ucenicii dupa chipul si asemanarea lui Cristos.
    Doamne ajuta!
    Doamne da izbanda!


  9. draga Nicu, cine nu face ucenici in viata nu face nici dupa aia,
    nu exista ucenici ai lui Wurmbrandt dupa moarte.

    Daniel Branzei a fost in preajma lui, mai este un tip, nici nu vreau sa ii spun numele care se da urmasul lui si care il imita, dar nu vreau sa discutam patologia, sa raminem in limitele normalului.

    Ucenicii se fac in viata, noi spiritism nu facem! 🙂


  10. Unde se poate viziona filmul?


  11. Pe torrente, da vezi sa nu te’neci!


  12. Stimate frate Marius, ce se intampla cu dumneavoastra?! Cum puteti posta astfel de filme?! Ce sa fac, sa rup si eu cartea „Intoarcerea din oglinda?” cum au facut altii cu ele fratelui Ton?!???!?!?!. Vorbiti impotriva TV , si a pierderii timpului cu el si filme… care nu au de a face cu Crisots, morala , si acum facetei reclama, nu direct, dar indirect o faceti. Mai degraba v-as ruga sa afisati comentariu si buchiseala temei de la p 31 din „Intoarcerea…” unde vorbiti despre ucenicie. Chiar filmul este un exemplu de ucenicie, nu e de ajuns Hristos? Va ropg sa ma lamuriti pana nu imi schimb parerea si reclama…. Ma tulburati. Mai degraba faceti reclama la cartea dumneavoastra, dar filme?!, indiferetn cum ar fi ele, nu cred, nu cred ca trebuie sa iau invatatura de ucenicie.

    cu pretuire, emanuel bujorean


  13. Salut Marius,

    Poate ca ar trebui sa se infinteze un curs de specialitate in aceasta sfera la Emanuel.

    Ce zici?

    Cu stima si respect,
    Cosmin

    Marius, poti sa modfifici acel link (Cosmin) de la adevar.wordpress.com la http://www.tpmro.info, care este linkul site-ului de misiune.

    Mersi, Cosmin


  14. draga Emanuel, imi pare rau pentru tine ca te-ai poticnit.

    Eu nu am fost crescut in „seră” şi nici nu trăiesc în seră.
    Sînt impotriva televizorului, da, dar interacţionez cu acele filme care reprezintă cultura în care trăim (plină de violenţă, răzbunare, etc.), care pune probleme care merită discutate şi care modelează mentalitatea generaţiei în care trăim (acele filme manifest).

    Nu poţi să negi că sîntem o generaţie modelată de TV şi CINEMA. Tocmai de aceea, vorba lui John Stott, creştknul trebuie să ştie ce se întîmplă în cultura în care trăieşte fără a se lăsa contaminat de ea.

    Apostolul Pavel n-a fost păgîn pentru că a citat în Atena din poeţii grecilor, păgîni şi ei.

    Nu ne foloseşte la nimic să ne băgăm capul în nisip şi să ne închidem în cercuşorul nostru căldicel.

    Acest film a fost o lovitură la vremea cînd a apărut şi a pus foarte multe probleme, s-a născut inclusiv o discuţie referitoare la Natalie, dacă are voie să joace într-un astfel de film, a fsot o scenă scoasă din film etc.

    Aceste lucruri sînt cîrligele mele de pescuit.

    Poţi să rupi „Întoarcerea din Oglindă”, eu nu mi-am făcut idolaşi din cărţile mele 🙂 Mai am cîteva să îţi trimit cînd te răzgîndeşti sau … la a doua ediţie.

    Am precizat clar: nu fac reclamă filmului, mai citeşte o dată.
    Am pus problema uceniciei şi în alte domenii şi în alte cadre decît cel creştn pentru a discuta faptul că noi, creştinii, am pierdut esenţa uceniciei.

    Hristos este de ajuns, cu siguranţă, dar nu despre asta este vorba aici.

    Te tulbur? Tocmai asta am şi intenţionat. TE rog sa te uiţi la felul în care sfîrşesc postul.

    Părerea mea este că minţile nostre sînt prea odihnite şi prea puţin tulburate în ziua de azi.

    Puţină tulburare la început de săptămînă nu strică, dacă este de folos.

    Cosmin,
    la ce te referi, la ce fel de curs?


  15. Pai stiu Marius cine e: panican
    Mirare mare e ca Daniel Branzei nu afirma aCEST lucru. Il inteleg.
    Crestini ca sa fie numiti crestini nu sau autoproclamat crestini ci au fost numiti asa.
    Despre Petru si Ioan s-a spus in Fapte 4,13 „…si au priceput ca fusesera cu Isus”
    Cred ca se vad influentele maestrului atunci cand ii transmitem invataturile.


  16. cred ca se vad influentele maestrului atunci cind ii traim invataturile, nu cind vorbim despre ele sau cind le predam


  17. da asa este Marius,insa mai trebuie doar o combinatie intre ce am spus eu si ce ai spus tu.
    Trairea invataturilor si explicarea acestora mai departe.
    Daca Apostolii ar fi trait doar ce au invatat de la Isus, sui nu au fi vorbit despre ele, nu ar fi enervat pe mai marii vremii.
    Apoi Pavel la Timotei ii spune: „ce ai invatat de la mine transmite la oameni de incredere care sa fie in stare sa invete si pe altii”.
    Neaparat trebuie si transpunerea invataturilor in practica, in traire.
    Altfel blocam mesajul, daca este doar teoretizat.
    Multumesc Marius de completare.
    Domnul cu mila.


  18. Melodia asta a lui Sting chiar ma tulbura spre bine…


  19. Noi am impins ucenicia spre perfectiune, nimic de spus, chiar si lumea invata de la noi anumite lucruri (nu vorbesc doar de cei din romania), insa in paralel ar trebui sa ne focalizam si pe un alt subiect, marturia sau modelul personal. Eu cand vreau sa imi invat copii sa faca un lucru, sunt uimit cat de bine stiu sa ma imite si sa ignore tot ce le-am spus. Asa este si cu fratii nostrii. Toate cartile de ucenicie, foarte bune de altfel, sunt in van, daca eu nu sunt model bun, eventual imi trag semnificatia predand acele materiale/manuale in biserici, scoli (nu cazul tau Marius). Nu poti trece peste zicala: „fa ce spnune popa, nu ce face popa”. Caracterul merge mana in mana cu ucenicia.


  20. The artist’s role is to disturb = Rolul artistului e sa tulbure. Eclesiastul tulbura cel mai mult…dar spre binele nostru, daca-l intelegem.

    P.S. Nu va spun de la cine este citatul, pt ca nu o sa-l apreciati asa de mult (?). 🙂


  21. eo credeam ca veatza i o ucenicie, dara lasand asta lao parte stau cateodat sh mantreb: pen cine i mae grea ucenicia – pentru ucenic sau pentru nvatzator? si can se termina ucenicia, dac se termina frodat?


  22. Imi pare rau ca tocmai dumneavoastra faceti o reclama asa mare la violenta.Eu stiu ce inseamna sa urmaresti doar asemenea lucruri si ce adinc se intiparesc ele in subconstientul nostru ,in fiinta si gindirea noastra.
    Pavel spune sa ne ferim de tot ce ni se pare rau.Si tot el ne aminteste sa deosebim lucrurile alese.
    Prin anii 60 eram ucenic.Si atunci ucenicia nu se facea cu te rog frumos sau daca vrei.
    Plingeam la strung si maistrul ma punea mereu sa lucrez ca sa invat meserie.
    Si invatam strungaria.
    Noi avem biblia,sa incercam sa o invatam asa cum este ea.In filme in carti sunt parerile oamenilor,cum cred ei ca o pot scoate mai bine.
    Dar biblia e adevarul si trebuie respectat.
    Nu sunt impotriva la tot ce este nou si revolutioneaza stiinta.
    Dar cine crede ca este tare sa ia seama sa nu cada.


  23. ptr.Mahommet,
    asa este ,un film cu adevarat crestin ,nu stiu daca se poate face,nu cred ca e de folos,sau biblic,
    Lui Dumnezeu nu i place teatrul,imitatia,
    nu se poate sa „interpretezi” un rol,pe cand tu esti altceva,asta fiind minciuna,
    nici nu cred ca ar trebui sa ne pierdem timpul uitandu ne ,
    vedem destule uitandu ne in jur,mai ales din cele rele,nu e nevoie sa stam cu ochii pe ecran,
    poti invata din orice lucru,dar nu sa ti pierzi vremea cu lucruri lumesti,(filme ,teatru,t.v.)timpul e pe sfarsite….il pierdem uitandu ne la filmele cuiva,
    auzim destule lucruri lumesti si melodii de a dreptul”d…….”la vocea evangheliei”
    Ne am bucurat ca s a admis infiintarea posturilor crestine de radio,credeam ca va fi ca intr un locas bisericesc,
    dar nu poti sa asculti,fara sa te tulburi,
    pentru ca e multa”lume”acolo,f. multa”LUME”
    numai Duh nu este,in rest tot ce vreui din lumea asta,
    in cele din urma o sa ne retragem doar cu Scriptura… ca sa nu ne poluam sufletul,
    VAI VAI!


  24. nu stiu daca Mahommet,trebuie sa fie tratat asa de catre R.CRISTIAN
    mi se pare unn limbaj prea plastic,cum de nu l ati spamuit,
    in privinta filmului recomandat”cand doi iti spun ca esti beat ,du te si te culca”
    vad ca sunt mai multi,eu nu ma uit din pricipiu la filme,
    de fapt nu am TV in casa


  25. Crin alb, Marius m-a pregatit pentru o pedeapsa mult mai cruda: sa fiu spamuit in piata publica.


  26. Elenhai, nu fac nici o reclamă la violenţă.
    Doar constat. Asta este lumea în care trăim, asta este tipul de media care ne modelează copiii.

    Nu mă uit la orice film care conţine violenţă, nu caut violoenţa, senzaţiile tari etc.

    Sînt însă istorii care conţin violenţă, filmul lui Mel Gibson are mai multă violenţă decît filmul amintit de mine.

    Tinta mea este spre problematica pe care trebuie sa o dezbatem… sau nu..


  27. Multumesc. Ceva nu suna bine nu, nu. Mi-e frica de metode subtile straine. O, de-as auzi marturii ca s-a intors cineva la Domnul.. Ceva scârţâie. Ne indepartam si.. ne apropiem…E un joc periculos. Ziceti ca nu ati crescut in sera. Cum adica? Ei, am intels eu, dar parca simt ca prin metode si metode ne lumificam decat sfintim. Ceva nu+mi da pace. Sa fie vorba de sera?!, Na..ce mai conteza, daca oamenii s-or mantui cu filme, si dezbateri apoi..,ma voi ocupa (mai) cu atentie…


  28. Sa nu uitam dragilor ca ” ucenicii se fac nu se nasc”…asa ca toti cei care ne dorim sa fim facatori de ucenici avem o singura sansa…sa ne urmam ” Invatatorul”. Poate ca daca astazi am pune undeva mai in fata in prioritatile noastre ” facerea de ucenici” mai mult decat scoaterea pe banda rulanta sa unor absolventi de teologie spre exemplu…bisericile noastre ar arata mai bine, mai aproape de modelul ” primar”.


  29. draga Emanuel, sînt şi mărturii ale celor care s-au întors la Domnul, vrei să le punem aici? Aici le punem, dacă vrei.
    Ce înţelegi tu prin lumificare?
    Faptul că Domnul a stat de vorbă cu Nicodim în termeni pe care orice gnostic i-ar fi înţeles, tensiunea sus-jos, lumină-întuneric, nu l-a făcut gnostic pe Domnul.

    Tu ridici o problemă foarte importantă: cum se relaţionează creştinul la cultura din jur?
    Închide ochii?
    Dă foc cărţilor?
    Devine omul unei singure cărţi?
    Devine clientul unui singur film, genul Left Behind?

    Tocmai asta este problema că cei din biserica primară erau un pic mai culţi decît ţi-i imaginezi tu şi aveau curaj să răstoarne izvodirile minţii pentru că le cunoşteau.
    Pavel avea curajul să vorbească despre filozofiile vremii cu dispreţ pentru că absolvise şcoala lui Gamaliel, Gamaliel acela, nu cel de la noi de pe blog 🙂
    Oamenii nu se mîntuie cu filme, nu, oamenii sînt mîntuiţi de Dumnezeu şi pe noi ne-a trimis doar să întindem nada, ne-a făcut pescari de oameni…

    asta este modul meu de a pescui… 🙂

    Draga GAmaliel, ca tot veni vorba, ucenicii care se fac trebuie întîi să se nască din nou, aşa că ucenicii „se nasc din nou” şi apoi sînt făcuţi.

    Amin la tot ce spui.


  30. Draga Romoflorin, vorbeşti dsespre un lucru important; modelul personal.

    Mare subiect. Cum poate cineva imperfect, căzut, răscumpărat prin har, dar cu o mulţime de defecte să facă ucenici?
    Caracterul merge mînă în mînă cu ucenicia, spui tu. Perfect. Cine are un caracter bun între noi? Cine?

    Asta este taina uceniciei creştine, că intervine Duhul lui Dumnezeu, care mediază între noi şi ucenicii noştri şi curăţă, îndreaptă ceea ce noi stricăm prin ceea ce sîntem.

    În nici o altă situaţie sau practică acest lucru nu se întîmplă, numai ucencia creştină are medierea Duhului între maestru şi ucenic.

    este fascinant acest subiect, nu?

    Duhul transferă ceea ce este de transeferat şi lucrează uitare în mintea ucenicului, îl îndepărtează la vremea potrivită, spre suferinţa mea în firea pămîntească, care pofteşte împotriva Duhului, dar Duhul îi face uh bine ucenicului şi, deopotrivă, îmi face bine şi mie.

    Sînt un om păcătos şi am un mare har… că Dumnezeu vrea să lucreze cu mine la formarea altor oameni. Ce m-aş face fără El? Ce s-ar face fără mine?

    Evedyahu, da, rolul artistului este să tulbure… se pare că cel puţin pe Emanuel l-a tulburat. Iartă-mă, Emanuel. Zîmbeşte 🙂


  31. asta este modul meu de a pescui… 🙂
    by patratosu Decembrie 4, 2007 at 11:58 p

    si ai pescuit ceva pana acum ? 🙂


  32. Marius, tu cand esti mic atunci esti mare, cand esti mai incoltit, atunci spui lucruri esentiale. Cu filmul asta ai nedumerit pe unii, care au sangerat sincer, dar ajungi la ora asta, cand tot baptistu face ‘nani pui’, la „taina uceniciei creştine”.

    ….


  33. Care este diferenta dintre un ucenic din scoala, cand ucenicizatorul e profesor si un ucenic din biserica cand ucenicizatorul e pastorul?????
    Eu am avut un singur om, profesor care „s-a coborat” la nivelul meu in timpul studentiei, care a venit cu mine acolo unde slujeam, desii eram student. A fost un model pot sa spun din toate punctele de vedere, e inca la Emanuel si pastor si profesor. Aveam colegi care il vedeau ca pe un securist.
    Eu l-am vazut ca pe un mentor si un pastor deosebit. Multe sfaturi am primit de la dansul.
    Respect profesore!


  34. Caracter nu inseamna perfectiune, ci recunoasterea limitelor personale, lupta cinstita si deschisa cu sine si cu viata prin puterea lui Dumnezeu, incurajarea celorlalti, trebuie sa stii sa depasesti obstacolele in viata si sa inveti si pe altii sa o faca. Cine invata sa se ascunda sau sa se prefaca, noi spunem ca nu are caracter, sau nu este cinstit. Omul acela nu progreseaza nicicum, si din instinct oamenii nu il urmeaza.
    * imi place remarca lui nicu


  35. ar fi imteresant si puntul de vedere al unui profesor asupra acestei cestiuni a uceniciei. cae un echilibru, zic, ntre cat de mult se scuoboara profesorul sh cat de mult trebue sase urce ucenicul. ca daca’l urca numa profesorul atuncea vom avea un ucenique nevretnic shun nvatzatoriu la fel.
    referitoriu la modele, nu crez ca un ucenique are nevoe de model ci de nvatzatoriu. ceeace i o diferentza.


  36. El e mesterul: ca mestereste o doaga, cuvintele limbii, un tablou sau un film. El nu e artist sau creator- e doar mestesugarul care face treaba aia cu dragoste si o face bine.
    Celalalt e ucenicul: mesterul l-a oprit langa el pentru ca il simte ca-i poate transmite ce stie el, mesterul, mai bine sa faca. Ucenicul are aptitudini de care nu e constient decat partial, talente care se pot pierde sau il pot pierde.
    Legatura dintre ei este pasiunea, dragostea care modeleaza; si se modeleaza unul pe altul.
    Nicule, dragostea are nume. Pe pamant are nume de om. Numeste-l si te onorezi pe tine, aratandu-l pe el.
    Am avut un om drag, minunat de drag, un profesor de romana, pe care il chema Costica Marinescu, la Mihai VIteazu. Cand nu faci meseria pe care ai invatat-o de la mesterul tau, regretul va fi si-al lui, si-al tau, o viata…


  37. Opiario, Patratosu e profesor, si cred ca deja ti-a si raspuns. vezi comentariile de mai sus. 🙂


  38. Desi i-a „tulburat” pe unii postul acesta cred ca pune punctul pe „i”. Dumnezeu se poate folosi chiar de asa numitele lucruri „lumificate”, Emanuel. 🙂 Sunt sigur ca aceasta „tulburare” va zidi in tine.

    Problema cu ucenicia in bisericile noastre baptiste este ca mai mult este predicata decat practicata. In primii 3 ani dupa ce m-am botezat am fost invitat de mai multi frati (presbiteri si chiar pastori)de a participa la grupuri de studiu biblic.
    Nu va ascund ca pe vremea aceea nu puteam intelege de ce si-ar „pierde” acei oameni, din conducerea bisericii, timpul cu unul ca mine, care nu avea nici o treaba cu teologia, cu predicatul, etc. Le puneam o multime de intrebari si le „stricam” planurile de studiu pe care le aveau. Nu pe putini am reusit sa-i enervez cu insistenta mea de a pune intrebarea : „De ce?”. Eu nu pot face un lucru intr-un fel pur si simplu pentru ca imi zice cineva sa fac asa, daca nu imi explica si de ce asa si nu altfel. 🙂

    Unii dintre acesti frati au avut rabdare cu mine pana acolo ca m-au chemat chiar sa slujesc impreuna cu ei si eu in „nebunia” mea de „sugar in Cristos” i-am ravasit cu potopul meu de intrebari si critici pana acolo ca ajungeam sa „desfiintez” lucrarea pe care ei o faceau cu credinciosie de ani si ani de zile. La diferite momente de timp, aproape la toti dintre acesti oameni le-am spus ca „vreau sa fiu ucenic” sa invat scriptura in timp ce slujesc si traiesc nu sa stau cu burta pe carte 5 ani ca nu pot asa. Raspunsul era de fiecare data „nu”, chiar daca o singura daca un frate l-a rostit si mi-a explicat si „De ce?”. 🙂
    Relatiile mele cu acei frati sunt in regula, de cate ori ne intalnim ne bucuram, dar nici unul nu este mentorul meu, desi am avut de invatat multe de la fiecare si fiecare dintre ei a pus cate o caramadia cel putin la cresterea mea in Cristos. Ii sunt multumitor Domnului pentru fiecare din acesti frati care au avut intelepciune si rabdare cu mine la inceputurile vietii mele de credinta.

    Dupa ce au trecut cei 3 ani , Dumnezeu a hotarat ca este momentul pentru o schimbare radicala in viata mea si ne-a mutat ca familie dintr-un oras in altul. De atunci nu am mai spus la nimeni „vreau sa-ti fiu ucenic”, am inteles ca probabil Dumnezeu vrea sa invat de la Cristos, fara un „mentor”, desi citind scriptura inca inteleg ca Iosua a fost ucenicul lui Moise, Timotei ucenicul lui Pavel, etc.

    Un frate pastor, la care tin mult, mi-a explicat ca ucenicia e o „matrice de interactiuni” pe care le avem cu diversi frati in Cristos, dar fara sa poti pune neaparat degetul si sa spui „asta este mentorul meu”. Eu insa cred ca totusi fiecare dintre noi avem in viata un singur mentor al carui ucenic suntem, chiar daca crestem si din interactiunile cu altii. La momentul potrivit stiu ca voi fi si ucenicul unui om al lui Dumnezeu, dar cand va gasi Domnul cu cale, nu cand vreau eu. 🙂 Am invatat sa astept cu rabdare de la „ucenicii” si „mentorii” pe care ni i-a lasat Domnul in scriptura.

    Pe mine m-a bucurat mult postul asta despre ucenicie, asa ca a fost musai sa va impartasesc aceste ganduri. 🙂


  39. Inca o data nu vreau sa fiu inteles gresit.Eu nu am crescut intr-o biserica evanghelica,protestanta,neoprotestanta sau cum vreti sa o numiti. Nu m-am trezit ca sunt mare si satul de predici,de fanfara , de sfaturi. Nu. Am crescut fara Dumnezeu. Si au trebuit sa treaca 42 de ani asa. Am fost militar de cariera si ceea ce va spun eu acum am trait. Iubeam cel mai mult filmele care contineau violenta.
    Si lucrul acesta mi-a modelat caracteul intr-un mod cu totul si cu totul negativ.
    Ajungind in biserica baptista am cautat sa ma apropii de oameni cu caracter nobil ,de la care aveam ce sa invat. Era o alta lume. Cautam modele care sa le inlocuiasca pe cele din subconstientul meu. Si lupta din mine inca mai continua.
    Nu trebuie sa ardem cartile,sa daramam cinematografele sau mai stiu eu ce.
    Spunea cineva ca nu poti opri pasarile sa zboare pe deasupra capului tau,dar le poti opri sa nu-si faca cuib pe capul tau.
    Exemplul personal trairea de zi cu zi dupa modelul Domnului Isus este cel mai bun exemplu pentru viitorii ucenici.
    Am avut un coleg in armata. Sapte ani m-a urmarit in tacere sa vada daca ceea ce spun si traiesc. Timp de 7 ani s-a dat aceasta lupta in sufletul lui. Dupa 7 ani a venit cu mine la biserica. Meritul este al Domnului nostru. Vreau ca toti impreuna sa luptam pentru ca adevarul sa poata fi cunoscut de cit mai multa lume.


  40. Draga Opiario, sint „profesor”, ce conteaza punctul de vedere al unui profesor.

    Nicu, nu toti profesorii si pastorii sint ucenicizatori si nu toti ucenicizatorii trebuie sa fie profesori si pastori.

    cei care au fost uceniciti nu pot sa mai scape de „boala asta”. Este ceva care se da mai departe.

    Luati-mi ucenicia si ma omoriti. Daca voi renunta vreodata la cariera de profesor, stiu ce fac, continui ucenicia, nu imi trebuie decit o camera si drumul. atit.

    Stiu ce trebuie facut. Dati-mi o tabla si o masa… si ramin in viata.


  41. Rasvan, invatatorul trebuie sa descopere in ucenic darurile acesteuia si sa il calauzeasca in ele, uneroi trebuie sa intervina, alteori doar sa stea in proximitatea ucenicului, atit. Numai sa fie acolo, prezent. Alte dati trebuie sa fie invaziv, pervaziv, demolator.

    Mircea, ce binecuvintare este unujl ca tine pentru un facator de ucenici. Abia astept sa fiu intrerupt de intrebari la curs. Ma plictisesc d emoarte cind sint lasat in pace sa predau cursul.
    Cea mai placuta parte, mi-a spus o studenta, cind a terminat, au fost parantezele pe care le-ati facut.
    i-am spus – si pentru mine la fel.. 🙂

    Mircea Eliade vorbeste intr-una dintre cartile lui despre intrebarea necesara, la fel si Noica vorbeste despre ucenicul care pune intrebarile care il fac pe maestru sa se gindeasca si sa se depaseasca.
    Mastrul isi face ucenicul, dar si ucenicul isi face maestrul

    Elenhai, eu nu am crescut cu televizor, nu am iubit filmele cu violenta, eu am facut violenta. Am fost unul dintre batausii scolii si am facut arte martiale sapte ani de zile. Sint satul de violenta, nu asta este esenta, cum eseta rastignirii Domnului nu sint cuiele si bicele, asa cum a inteles sarmanul de Melisor Gibson, esenta este sacrificiul pentru pacatele noastre.

    Nicicum nu promovez violenta, dar recunosc ca imi place lupta 🙂


  42. Patratosule ,vrei sa spui ca Panican nu este ucenicul lui WURMBRAND? unii spun ca au fost chiar colegi la inchisoare?????.
    Iarta-ma nu am putut sa ma abtin.


  43. un mentor este acela care inspira….


  44. Elev, eşti rău, dragă 🙂 dar sînt de acord cu tine.
    rar am mai văzut pe cineva mai caraghios pînă la patologic în imitarea cuiva. Pînă şi tusea i-o imită. Bleah!!! Emetiralul vă rog!

    Cristina, inspiră la ce….?


  45. A fost la Kitchener panican, si i-am zis: „Buna predica…. lui Wurmbrand”…
    El a zis:”Facem si noi ce Dumnezeu ne ajuta”, si eu am zis: Cine sunt cei doi, dumneavoastra si…..(cartile lui Wurmbrand).
    A fost penibil de frumos…la sfarsitul programului.
    Marius, Ma duc maine sa iti cumpar niste emetiral de aici de la noi ca e tare bun si trece daca il iei cu un pic de ironie.


  46. Draga Nicu, un asemenea personaj nu merita atentie daca nu vrei sa faci un tratat de patologie.


  47. radeti si glumiti, dar se pare ca unii chiar cred ca asta e ucenicie: „sa imiti vorbirea, sa te imbraci la fel, sa ai aceleasi gesturi ca mentorul tau”. trist, dar multi cad in capcana.

    in felul acesta ucenicul lui panican e „imitatia proasta” a lui Wurmbrand care dupa logica asta te miri a cui clona ar trebui sa fie.

    Parca Pavel ne zice „calcati pe urmele mele ca si eu calc pe urmele lui Cristos”. Dupa un om care ar zice asta as merge si eu, dar daca imi zice „imbraca-te ca mine ca si eu ma imbrac ca Wurmbrand” nu m-as obosi prea tare cu „calcat-ul”. Dar mai stii, poate Pavel se referea la hainele pe care le purta si modul in care tusea. 🙂

    din motive, obiective si personale ma abtin sa-mi dau drumul mai mult pe tema genului acesta de ucenicie.


  48. Draga Mircea, am auzit pe cineva spunînd „Dumnezeu are nevoie de fii, nu de nepoţi… ”
    eu vreau să fiu fiu de Dumnezeu, scuzaţi cacofonia, nu să fiu fiul spiritual al unui fiu spiritual al altui fiu spiritual


  49. Mircea, sau poti sa spui: Vorbeste ca mine ca si eu vorbesc ca Wurmbrand.
    Marius , multumesc de sfat, si apropo de emetiral era sa uit, cand m-am dus la farmacie, am aflat ca s-a terminat, ca s-a cumparat de numa, dupa ce a plecat panican din Kitchener.


  50. 😀


  51. pai… poate daca-mi las si eu mustata ca patratosul ma asculta lumea si pe mine cand spun ceva:P si e mai ieftin ca nu tb sa-mi iau pastile!

    Off topic: patratosule, mi-ai spus sa am rabdare ca urmeaza si celelalte zile din pateric. am vrut doar sa intreb daca ai recuperat fisierul in care era scris. Stiu ca esti o persoana ocupata, dar daca iti aduci aminte, ti-as fi recunoscator daca ai mai posta si celelalte zile. multumesc anticipat


  52. din păcate nu am recuperat, nici acestea nici alte lucruri, dar mă silesc.

    pînă atunci îţi pun fişierul audio cerut,
    uită-te în următoarele zile

    l-am programat deja


  53. OK!! =D>


  54. Este un articol cam nu prea bun, şi te-ai greşit scriind că creştinii au abandonat ucenicia, eu aş vrea să propun un articol în care este scris ce trebuie să dai pentru ucenicie:
    http://www.moldovacrestina.net/biserici/nu-poti-face-ucenici-daca-nu-esti-gata-sa-platesti-pretul-deplin/



Lasă un răspuns

