h1

Sida Miliţianu .. din „şi lucruri bune”

Decembrie 13, 2007

Am mai scris de militianul ce s-a pocait. Era om simplu, dar L-a iubit pe Domnul si L-a marturisit pe Domnul pina ce a fost chemat acasa.

Intr-o zi, Sida militianul -cum il rasfatam- i-a zis unui vecin:

„Vecine te-am tot chemat la evanghelizari la baptisti; mi-ai spus ca ii stii pe baptisti. M-am oferit sa te-nsotesc la penticostali sau adventisti. Si despre ei ai o parere proasta. Am tot vrut sa te-ntreb, vecine, dar eu cum iti par, de mine ce zici?”

„Pai d-ta, vecine, de cind te-ai pocait esti… asa cum trebuie sa fie pocaitii’- a raspuns omul.

„Ei bine -i-a zis Sida- te chem. acum la Dl, sa fii pocait ca mine!!!”

Wurmbrand spune ca sunt rare momentele cind trebuie sa ne dam pe noi drept exemplu… dar vai de noi -adaug eu- daca ne temem sa ne vada vecinii viata ca stim noi cum e… Si la urma urmei, Dumnezeu nu ne va judeca dupa IQ sau cultura…. .

Doru Radu

11 comentarii

  1. Ce bine ar fi ca oricine sa poata spune asa. Ce bine ar fi ca eu sa pot spune asa.

    Cred c-ar fi 3 mari tipuri (grupe) de oameni care ar spune asa ceva:

    1. Megalomanii;
    2. Mitomanii;
    3. Veritabilii – cei care fac parte din grupa Domnului Isus, a lui Pavel si a militianului Sida.


  2. „Intr-o zi, Sida militianul -cum il rasfatam…”

    Frate Doru Radu,

    nickname-ul fratelui militian, de la ce venea? 🙂

    Stiu ca o sa va supareti pe mine, dar nu pot sa nu zambesc la “Ei bine -i-a zis Sida…”

    Sa nu ganditi ca doftorii o sa intre in Imparatia lui Dumnezeu mai greu decat camilele prin urechile acului.


  3. Revin cu precizarea ca sida este prescurtarea de la boala data de virusul imunodeficientei dobandite (HIV).


  4. Nu cred ca de acolo venea prescurtarea … este un alint cred sa ne spuna Doru Radu–


  5. peste ani, cineva va scrie despre Marius- patratosu cum o sa-i placa sa-l rasfete.Sida e numele ,militianul (fara uniforma si job) era rasfatul.(Am avut si eu un coleg cu numele Sida dar n-a contaminat pe nimeni pana acum !!!.) Bunicul mi-a povestit prima data de el ,oameni cu nastere din nou reala .Una e sa te cheme Sida si alta e sa o ai dupa cum una e sa te cheme Vasile (bisericosu ) si alta e sa fii ,,bisericos „!!!!!


  6. Andrei si Wes au dreptate:
    Razvan Cristian, cum sa ma supar de-o gluma? Ar trebui sa ma-ntorc la clasele de compunere ca-s cam confuz… Prin’79-80 nu se prea stia in lume de SIDA (Doamne, ce repede s-a globalizat)… Dintr-un complex de vinovatie i-am spus militianul pt ca ne simteam vinovati de bancurile cu militienii. E oare posibil sa punem oameni anonimi in grupa a-3-a (Andrei/pety)? ..Poate nu l-as fi remarcat pe Sida daca nu se sacrifica pt noi cind ne-a umflat securitatea-n gara (am mai scris de asta)… Apoi avea o bucurie in rugaciune si in putinele marturii (2-3) cite mi-aduc aminte sa le fi spus in Adunare. Iar la botez, multi necunoscuti martusireau ca l-au primit pe Domnul ca Mintuitor… prin SIDA (ce straniu suna!!!). Si-a pierdut vederea din cauza unui diabet pe la 55 de ani si n-am mai apucat sa-nvete nu stiu cita teologie…Ati auzit cu totii de povestea cu Livingsotne care incerca sa converteasca o africana muribunda… batrina a-ntrebat: „si cum e acel Isus pe care zici sa-l primesc?”.. Ma trec si acum fiori cind mi-auc aminte cum spunea Wurmbrand povestea asta:”Si-ntr-un moment de suprem curaj spiritual Livingstone a zis: Isus e ca mine!”” (brr).. Cunoasteti restul… iar RW comenteaza:”Acum, sunt rare momentele-n viata cind crestinii trebuie sa spuna asta…”.. Sigur ca astfel de declaratii mai merg in gura unui om mare.. Asemanatoare pare declaratia lui Samuel de la sfirsitul slujbei de Judecator: „Este cineva pe care l-am napastuit?” -intreaba el in fata intregului popor!!! (brr-a propos de deconspirare )…Oameni mari..Dar noi, epigonii?..Daca suntem singurul doctor crestin din clinica, singurul student dintr-o grupa, singurul pacient… si singura „fatza” a lui Dumnezeu pe care un om intr-un moment crucial o vede?… Am avut un pastor (Pavel Chiu- a trecut la Domnul) ce spunea de citeva ori pe an:” calcati pe urmele mele intrucit si eu calc pe urmele luiHristis!” Unii-l judecau, altii-l admirau! Toti erau de-acord ca e om al lui Dumnezeu si nu ia lucrurile usor!!! Uneori nuanta: calcati pe urmele mele;de ma veti vedea miniindu-ma sa va miniati si voi, ingijorindu-ma- faceti la fel, traind altfel decit prin credinta, urmati-ma.. Puteti crede, ori ba, da’n 5-6 ani de pastorire nu i-a ris nici unu’n nas: „tu vorbesti ma?”.. Am cunoscut un diacon la care a venit un frate (40 de ani) indurerat din cauza unei boli; s-a uita in stinga si-dreapta apoi a zis: „am curvit, acum sunt pedepsit de Dumnezeu c-o boala grea. Este cineva in biserica noastra neprihanit sa se roage pt mine?”. Diaconul a inteles apasarea omului si ‘ntr-un moment de suprem curaj spiritual a zis: „Este!”. Cine?”. „Eu ma voi ruga pt tine?!!!” …Valoarea exemplelor noastre este extrem de limitata (mai ales alor mele)…Dar chiar si oameni mici („virfurile le stabileste Domnul”-patratosu) pot capata greutate daca-s antrenati in lupta spirituala. Daca nu?…paie, trestie, lemn…


  7. Doru Radu,
    foarte frumos.
    Problema cu andrei versus pety, zic eu, nu are rost sa va preocupe. O vreme am fost la spam la patratosu. Am revenit cu numele de andrei, deoarece IP-ul ne era o problema (este dinamic) si un timp asa am scris.

    Acum revin cu numele de la inceput „pety”. Sper sa nu va fie cu suparare.

    Ma bucur enorm ca exemplele de integristate nu sunt putine. Credeam ca n-au prea existat si incepeam sa-mi pun intrebari. Acum m-am linistit.


  8. Pentru cei care nu si-au pierdut simtul umorului, in timp ce discutam aici lucruri serioase: Ion o intreaba pe Maria in noaptea nuntii „Marie, tu esti sanatoasa?” Maria raspunde peltic „Si da, si nu”.
    Serios vorbind, banuiesc ca Sida este un nume de familie de prin Ardeal. Ca prenume, tot pe acolo, este feminin. Frumoasa marturie. Ce simplu, ce usor si ce frumos e sa faci evanghelizare cind viata sta marturie a schimbarilor pe care le-a facut Hristos.


  9. Sida<Persida
    Este un nume de botez feminin, de cele mai multe ori. Pacat ca va disparea din onomastica noastra tot mai exotica.


  10. da, oare care sînt acele nume cu adevărat româneşti-româneşti?

    Eu nu mă voi supăra, wes, dacă mi se va folosi porecla peste ani.

    Baptist curat, dacă mai ştii astfel de mărturii, deşartă-le aici…

    Doru Radu, persecuţiile nasc altfel de caractere…


  11. Domnilor, video pamfletul incriminat e o simpla ironie la adresa plictisitoarei propagande baptiste. Prea va laudati la ortodocsi cu sfintenia voastra. Faceati tumbe imbracati cu tricouri inscriptionate cu sloganul “Pasiune pentru puritate”. Poftim, v-am aratat o mostra de puritate pasionala. Motivul pentru care am introdus in minunatul video pamflet pe domnul Obeada glasuind despre baptism, se regaseste in nevoia de a preciza cine sunt baptistii, asa ca am apelat la inteleptele vorbe ale domniei sale.

    Cat despre personajele care chiuiau si dansau in biserica, precizam ca sunt niste americani ce fac parte din cultul Bapticostal. In conformitate cu propaganda neoprotestanta, precum ca nu conteaza denominatiunea, si ca toti neoprotestantii sunt crestini, ne-am gandit ca nu e nici o problema daca introducem in poveste pe fratii domniilor voastre, adica pe bapticostali.

    Precizam ca acesti bapticostalii sunt un fel de “Strajerii” de la noi. Se stie ca intre baptistii, bapticostali si strajeri, e o legatura tainica ce transcede religia, e o chestiune de credinta. Din pacate nu am gasit imagini explicite cu strajerii, asa ca am apelat la cele cu bapticostalii. Nu consideram ca am gresit cu ceva, video pamfletul nostru se distinge printr-o abordare originala, de-a dreptul ecumenica. In orice caz, nu puteam sa folosim scene de la o inmormantare, nu mai era pamflet, era clip “horror”. Doream ca totul sa se termine intr-o nota pozitiva. Cantecul, jocul si voia buna din bisericile bapticostale au reliefat de minune ideea noastra.

    In final va transmitem toate urarile de bine si va sfatuim amical sa-i schimbati pe cei v-au consiliat asa de deficitar in gestionarea crizei generata de video pamfletul nostru. Ati fost sfatuiti gresit, domniile voastre au reactionat disproportionat si haotic.

    http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/67400/Baptista-dezvirginata-in-direct-la-Nora-pt-Mama/



Lasă un răspuns

