h1

De ce nu mi-aţi spus, domnu doctor, ca s-o omorîm…

Decembrie 18, 2007

Un tip bine, de vreo 100 de kg, cu cerceluş în ureche, cam la 30 de ani, probabil de „familie bună”, cu bani, din cîte se vede, se plînge de faptul că i s-a născut un copil cu malformaţii.

Fetiţei nou născute îi lipseau palma de la o mînuţă şi laba unuia dintre picioruşe.

Rudenii şi prieteni de-ai noştri au trecut prin drama asta în urmă cu doi ani. Îmi amintesc bine ziua în care i-am dat telefon să îl întreb cum este nou-născutul. Mi-a spus cu un glas pierit: „are malformaţii majore!”.

Care-i problema în cazul ăsta?

Tăticul din ştirea de faţă dorea să îi dea în judecată pe doctori pentru că nu au descoperit malformaţia la vreme pentru a lua o decizie. Asta în condiţiile în care mama nu oferea transparenţa ecosonică din cauza obezităţii şi în condiţiile în care poţi greşi chiar şi sexul copilului cu ecranele ecografelor din ţara noastră.

Stau şi mă întreb: care decizie?

Se înţelegea foarte clar care ar fi fost opţiunile, nu?

Da, nu poţi judeca uşor chestia asta… dar în ceva tot trebuie să ne păstrăm mintea şi credinţa limpede.

Da, este greu de judecat. Vă spun ca unul care am trecut cu primul copil prin probleme de sănătate foarte mari, după ce l-am pierdut pe al doilea, după ce ne-am găsit cu greu curaj pentru al treilea.

Televiziunea care a prezentat reportajul a pus o întrebare la care merită să medităm:

Dacă ai şti că ţi se naşte un copil cu malformaţii, l-ai ucide?

Acelaşi doctor care a greşit nevăzînd malformaţia ar putea interpreta greşit o informaţie vizuală care să conducă la un diagnostic greşit, nu?

I s-a întîmplat cumnatei mele. Locuieşte în Statele Unite. Asta înseamnă că au aparatură ceva mai bună ca la Zalău sau Bistriţa, da?

După primul şi la al doilea ecograf medicul i-a propus întreruperea de sarcină pentru că feţiţa SIGUR are sindromul Down.

Cu mare greutate, cu sufletul sfîşiat, Lidia a considerat că asta este o cruce pe care trebuie să o poarte din partea lui Dumnezeu şi … .asta este!

Vreţi să o vedeţi?

Iat-o

sindromul-down-1.jpg

şi încă o dată

sindromul-down-2.jpg

Dacă familia ar fi luat „decizia”, nu-i aşa că ar fi fost păcat să se lipsească de zîmbetul acesta?

sindromul-down-3.jpg

76 comentarii

  1. Ai dreptate… Dumnezeu a vrut ca respectiva fetiţă trăiască astfel, şi a făcut totul în aşa fel ca respectivi părinţi să poată trece peste situaţia dificilă, să poată creşte copilul… Şi a făcut totul după posibilitatea familiei respective să trăiască astfel… Fiecare are de dus o cruce pe care Dumnezeu a cântărit-o foarte bine… şi care nu este mai grea decât ce poate duce fiecare… Părinţi care ar fi în stare să omoare un copil nenăscut, doar din cauza faptului că există ,,posibilitatea” ca acel copil să se nască cu probleme nu merită să fie părinţi… nimeni nu ne dă dreptul să luăm viaţa, sau şansa la viaţă, fie ea şi foarte grea, pe care o dă Dumnezeu…
    Eu nu cred că aş fi în stare să asist cum cineva îmi omoară copilul nenăscut… nu ştiu… Dumnezeu a aranjat totul în aşa fel ca toţi dintre noi să rezistăm oricărei situaţii prin care trecem prim viată…


  2. Marius, ce vede doctorul si ce vede Dumnezeu e cu totul altceva. Sa le traiasca micuta si ea sa-L slaveasca pe El, lecuita de… doctori. 🙂


  3. Avem nevoie de 99 la suta credinta si de 1 la suta de stiinta !!


  4. Intr-adevar, grea intrebare.
    Am vazut un documentar crestin. Un tanar fara brate si fara picioare. Il lauda pe Dumnezeu. Recunoastea ca a vrut sa se sinucida de cateva ori. S-a rugat ca Dumnezeu sa faca o minune, pentru ca-I sta in putinta.
    Pana la urma a acceptat voia lui Dumnezeu si de-atunci a intrat bucuria in viata lui. In cele din urma motiva oamenii cu handicap sa acepte viata si sa se bucure alaturi de Dumnezeu.
    Ar putea fi si o problema teologica?
    Poate ca da, de vreme ce acceptam faptul ca El stie totul, poate totul. De asemenea ingaduie. Daca imbinam aceste elemente conceptuale da, avem si o problema teologica.

    Putem da un raspuns teologic? Cat de cat?


  5. Avem in Fapte (F.A. 3) un caz de handicap.
    Petru merge acolo si face o minune:
    F.A. 6 Atunci Petru i -a zis: ,,Argint şi aur, n’am; dar ce am, îţi dau: În Numele lui Isus Hristos din Nazaret, scoală-te şi umblă!„

    7 L -a apucat de mîna dreaptă, şi l -a ridicat în sus. Îndată i s’au întărit tălpile şi glesnele;

    8 dintr’o săritură a fost în picioare, şi a început să umble. A intrat cu ei în Templu, umblînd, sărind, şi lăudînd pe Dumnezeu.

    9 Tot norodul l -a văzut umblînd şi lăudînd pe Dumnezeu.

    Chiar daca pare o divagatie, intreb…oare in mileniul nostru mai pot exista cativa Petru? Pe ici pe colo?


  6. pentru pety,
    din pacate se promoveaza o teologie concentrata asupra omului si a realizarilor si implinirii umane si daca lipseste implinirea inseamna ca e ceva gresit cu mine din moment ce nu intervine Dumnezeu.

    Dumnezeul pe care-L cunosc cei mai multi credinciosi este Dumnezeul care le da, care le ajuta si ii protejeaza. Un Dumnezeu utilitar, de consum. Asta e si motivul pentru care unii nu au renuntat sa mai mearga la biserica… 😦

    Dumnezeul meu nu e in primul rand Dumnezeul care imi ajuta, ci acela care-mi porunceste si pe care-L urmez.

    Si, da, eu pot spune ca Petru: „ce am iti dau…” Ca nu am acelasi lucru de dat … e altceva.
    Ideea-i sa dau tot ce am 🙂


  7. nickname,
    oricum Dumnezeu se prezinta ca Cel ce da. Ne ofera mantuirea la toti. Intregii omeniri. Ca tot se apropie Craciunul. N-a intrebat Dumnezeu nici un om daca sa dea sau sa nu dea (cum intreaba colindatorii). Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat… Punct.

    Acum ca unii primesc/accepta, iar altii nu e altceva.

    Ideea era ca in Noul Testament avem un om nascut bolnav ca sa se vada in El puterea lui Dumnezeu. Si Biblia are raspuns si la suferinta umana, la modul general. Si trebuie sa fim in stare sa-l dam. De se nasc copii cu malformatii?

    De exemplu un caz real, putin deviat de la problema. Familie crestina cu 5 copii. Medicul avertizeaza familia ca nasterea s-a produs cu mari riscuri (a 5-a) si ca a 6-a sarcina daca va fi, ar insemna moartea mamei. Ei as. Nici o problema, noi ne incredem in Dumnezeu. Dupa un timp, apare a 6-a sarcina. Abea scapa plodul si mama moare. Ramane bietul fratele cu 6 copii. A fost avertizat? Da!

    Intreb eu acum? Ce-a fost in capul lor? Credinta? Credulitate?

    In ceea ce ma priveste eu stiu raspunsul.


  8. Dorinta asta de a controla tot si de a alege ce-i mai bun pentru mine mie mi se pare morbida si, in orice caz, obositoare.

    Si fetita noastra „trebuia” sa aiba sindromul Down (dintr-o eroare de estimare a varstei sarcinii), pe urma s-a putut vedea la ecograf ca n-are asa ceva. Eu am fost sceptic tot timpul in privinta diagnosticului, dar sotia mea deja cauta cursuri pentru ingrijirea copiilor cu sindrom Down. 🙂 A trecut, acum mi-am amintit povestea.


  9. Intr-adevar, grea intrebare, sau, mai bine zis, greu raspuns.
    In orice caz, cred ca Dumnezeu e suveran, iar daca El hotaraste…ce suntem noi sa Ii stam impotriva??
    Ne promite ca nu ne da mai mult decat putem purta si, in acelasi timp, este langa noi. (usor de zis, greu sa fii intr-o astfel de situatie).

    E super draguta fetita. O frumusica! 🙂


  10. Atat eu, cat si sotia mea suntem medici! in timpul sarcinii, draga mea sotie n-a vrut sa ia nici un medicament,nici cel mai inofensiv. Sarcina decurgea f.bine. Si inainte cu o luna/3 sapt de termen, ginecologul deceleaza o discrepanta intre perimetrul cranian si varsta fatului, in sensul ramanerii in urma a perimetrului cranian cu 1luna.
    stress, adica nu: STRESS!!!…stiam cum s-ar traduce asta „pe viu” dupa nastere!
    de ce???

    am incercat sa-mi pastrez echilibrul(F.,sotia mea plangea cand eram singuri!). Stiam ca toate lucrurile sunt randuite de EL si ca nu pot sa ma pun de-a curmezisul VOII LUI.
    ce am facut? ne-am rugat mult!!!
    + second opinion! 😉 un ecograf tridimensional, alti ochi -ii spuneam gazdei ca „ochiul” e cel care decide in ecografie si e tare subiectiv 😉 – care au linistit apele: sarcina cu evolutie normala, greutatea fatului=x, valoare care s-a validat cu aproximatie la nastere.
    Slava LUI ca R.este o dulceata de fata, si cum mai spuneam, oricat de frumoasa mi-o imaginam, ceea ce ne-a daruit DUMNEZEU bate imaginatia!
    Soli DEO gloria!


  11. Draga pety,
    Si eu am raspunsul (tot in ceea ce ma priveste), insa nu stiu cat de la indemana mi-ar fi sa-l dau in cauza fiind… sper…

    Etica biblica e de tip deontologic si nu se discuta cazuistic. Avortul (provocat) e pacat in orice situatie. Nu voi faptui un rau ca alternativa pentru un alt rau… poate doar din nebunie…

    Lupta impotriva avortului (sau a oricarui pacat/flagel) trebuie inceputa de pe terenul Bibliei. Nu e interzis pentru ca imi poate cauza rau mie sau altei persoane, ci pentru ca il interzice Dumnezeu.

    E adevarat ca tanara familie ar fi pierdut bucuria acestui zambet de copil, dar nu asta trebuie sa ii maguleasca, ci faptul ca au ales sa asculte de Dumnezeu.

    Daca fetita din poza chiar s-ar fi nascut bolnava cu down, efortul nu ar fi meritat la fel de mult? Asta-i ideea.

    Exista suferinta, insa Dumnezeu nu e in criza. Aleg cum imi cere El si las rezultatul pe seama Lui (cu rugaciunea de a interveni, bineinteles).

    Cat despre faptul ca Dumnezeu este Cel ce (Se) ofera, spun „Amin!” din toata inima. Ce voiam sa spun, insa, e ca sunt atatia care sustin ca si ei se roaga, si ei sunt ajutati, si ei sunt binecuvantati si cu toate acestea nu-L recunosc ca Domn.

    Biblia spune ca Dumnezeu da ploaie si peste drepti si peste ceilalti. Inseamna asta ca e Dumnezeul tuturor celor cu care e bun, chiar daca ei sunt condusi de spiritul acestei lumi?

    Printre cei ajutati sunt si eu, dar ca si crestin imi doresc a avea ca prioritate Imparatia si neprihanirea Lui. Altfel nu-L pot numi DUMNEZEUL meu.

    Nadajduiesc ca si tu gandesti la fel. 🙂

    Fii binecuvantat!


  12. nickname,
    sunt impotriva avortului.
    Altceva am cerut eu.
    Si nu pentru mine.
    Eu am stabilita teologia in ceea ce ma priveste.


  13. sunt sigur de asta pety,
    voiam doar sa clarific (si poate ca nu pentru tine) ca nu e ‘ndeajuns sa nu facem ceva rau.
    ne trebuie si motivatia corecta…

    n-am vrut sa te simti… altfel, sincer

    sorry


  14. Trebuie sa nu incetam sa credem in minuni, ceea ce la oameni este imposbil (sa treaca o camila printr-o gamalie de ac) la Dumnezeu este ceva firesc.


  15. Poti sa te duci in orice camin/scoala/familie in care exista copii cu orice fel de handicap, si o sa ramai mut de uimire la cata dragoste si intelegere exista acolo. Am vazut asta chiar la un adapost in care erau copii si persoane cu sindromul Down nedorite de familie. Asistentele de acolo spuneau ca ei se bucura de viata chiar mai mult decat copii normali si pentru fiecare imbratisare si sarut iti ofera zece inapoi. E o minune sa-i vezi.


  16. Dacă ai şti că ţi se naşte un copil cu malformaţii, l-ai ucide?
    ….

    sper sa nu mi se intample niciodata asta- lucrez cu astfel de copii si foarte des ma gandesc cat de greu trebuie sa le fie parintilor.Pe de alta parte n-as putea face avort.Intai ca Dumnezeu doreste ca noi sa dam viata, nu moarte.Apoi pentru ca, daca e voia Lui sa ai un copil cu probleme, o sa-l ai sigur.Poti sa nasi un copil sanatos si el sa se imbolnaveasca mai tarziu.Toate greutatile au un sens in viata, desi uneori par imposibil de purtat.


  17. cîtă dreptate ai, Irina, da este foarte greu. Fiica noastră, la fel ca şi soţia, şi cumnata şi fetiţa din poză au talasemie, dar … este un avantaj… talasemicii sînt foarte frumoşi 🙂

    nu este uşor de trăit cu o boală cronică, însă fiecare dintre noi avem cel puţin o boală cronică, bătrîneţea….

    nu sîntem pe acest pămînt pentru a fi perfecţi. nădăjduim la o lume nouă şi un veac nou încare ni se vor da trupuri de slavă.

    pînă atunci, un copil cu mîini şi picioare poate avea alte probleme, inimă, ficat, rinichi, pe care nu le poţi descoperi la ecograf

    Dumnezeu nu lasă viaţa şi moartea în mîna noastră. Colaborează cu noi doar la procreere, este harul Lui, dar nu vrea să colaboreze cu noi şi la moarte.


  18. cel mai mare handicap pe care îl poate avea o fiinţă umană este lipsa credinţei


  19. Patratosu, ai pus punctul pe i.
    Intr-adevar si eu cred ca acesta este cel mai mare handicap.

    Dar de acest handicap sufera mai mult cei sanatosi.


  20. Si cand te gandesti ca, in sensul lipsei credintei, toti ne nastem handicapati, conform cu conceptia ca asemenea tragedii ar trebui oprite din pantece inseamna ca pamantul ar fi fost pustiu la ora aceasta. 🙂


  21. „…talasemicii sînt foarte frumoşi.”

    … Si au rezistenta crescuta la malarie, Marius. 🙂


  22. Multam de sfaturi …


  23. Patratosule, m-ai dezamagit crunt acum. esti de o iresponsabilitate crincena, cu tot cu credinta ta. Chiar si cu exceptia prezentata aici incurajezi oamenii sa-si ia riscul sa aibe copii cu malformatii.

    nu te inteleg….


  24. Patratosule, m-ai dezamagit crunt acum. esti de o iresponsabilitate crincena, cu tot cu credinta ta. Chiar si cu exceptia prezentata aici incurajezi oamenii sa-si ia riscul sa aibe copii cu malformatii.

    nu te inteleg….
    by balauru decembrie 19, 2007 at 3:44 pm

    copiii cu malformatii nu sunt tot oameni, sau cum?


  25. „copiii cu malformatii nu sunt tot oameni, sau cum?”

    Irina draga, ai copii sanatosi?


  26. „Irina draga, ai copii sanatosi?”

    Irina, nu-i raspunde, ca simte miros de om si ti-i mananca balauru asta. 🙂


  27. Razvane, daca CNI si/sau Athos & Co ne umplu de fiere si tristete, imi mai descretesc fruntea cand te lecturez! 😀
    multumesc pt comentariile savuroase! 😉


  28. Cipri, te citesc cu aceiasi placere si drag, da’ la noi nu se pune, ca suntem frati si confrati! 🙂


  29. Draga Octavian şi Ciprian, îmi pare rău pnetru experienţa voastraă,

    şi noi am primit de două ori un diagnostic greşit.
    Talasemie majoră pentru Neriah, prima dată.
    LEucemie, a doua ora.

    Livy şi Irina, sînteţi mame, ştiu că nu este uşor să fii într-o asemenea situaţie, dar tocmai asta este credinţă, să Îl laşi pe Dumnezeu pe tron, suveran.

    Anayana, Dumnezeu face minuni, dar uneori alege să facă minuni tocmai cu astfel de copii. Rar mi-a mai fost dat să văd un copil atît de vesel ca cel al prietenilor noştri despre care vă scriam în post, cel născut cu malformaţii la ambele picioare şi o mînă.

    da, Razvan şi au rezistenţă şi avantaje în faţa altor 5 boli, nu mai ştiu care.


  30. asa-i, dara ! 😀


  31. “copiii cu malformatii nu sunt tot oameni, sau cum?”

    Irina draga, ai copii sanatosi?
    by balauru decembrie 19, 2007 at 8:27 pm

    deocamdata da, slava Domnului, dar daca o sa fie bolnavi(Doamne fereste)n-am de gand sa-i omor.
    Lucrand intr-o scoala speciala(adica in care invata copii cu dizabilitati)m-am gandit mult la problema aceasta, mai ales ca am dus si doua sarcini printre astfel de copii.Si am realizat urmatorul lucru:multi pretind ca fac avort ca sa nu se chinuie copilul, dar de fapt se gandesc la ei.Copiii, mai ales cei cu retard intelectual(cum sunt cei cu Down) sunt fericiti in lumea lor.Noi nu vrem sa suferim, avand astfel de copii, ca ei saracii nu isi dau seama de prea multe lucruri.
    Referitor la malformatii, cunosc un caz intr-o familie prietena- ea a ramas insarcinata, si la ecograf s-a vazut ca micutul n-avea o mana.Toata lumea o indemna sa avorteze, dar ea a refuzat, fiind o femeie credincioasa.A nascut un baietel frumos si destept, fara o manuta- are o proteza acum, si e ok.Sa zicem ca avorta copilul asta, si nastea un alt copil sanatos care isi pierdea mana mai tarziu- ce facea, il omora?
    In orice caz, cum ziceam mai sus, sanatatea copiilor tai nu iti e garantata, din pacate.Am intalnit foate multe cazuri- copil sanatos, normal, care printr-un accident, sau o boala, au ajuns copii de scoala speciala.Doamne fereste, nu doresc nimanui, e un lucru cumplit ca sa se intample, dar uneori Dumnezeu ingaduie necazul si durerea in viata noastra, in scopuri de El stiute.Trebuie sa ne acceptam limitele, oricat am vrea nu putem controla totul.

    Mi-a venit in minte si cazul asta recent, puternic mediatizat, cu baietelul care s-a sufocat la nastere si a ramas orb si surd, desi sarcina a fost fara probleme si parintii, bine situati, au incecat sa asigure si o nastere fara incidente.Dar daca Dumnezeu ingaduie, ce poti sa faci?te gandesti ca atatea femei nasc singure, in camp, fara sa le ajute nimeni, copii sanatosi, si in spital ajungi sa ai astfel de probleme.Ce pot sa zic- e doar voia Domnului.Sunt lucruri peste care n-avem putere.


  32. scuze, m-am cam intins cu vorba 🙂


  33. Nu, Balaure, nu îi încurajez pe oameni să aibe copii cu malformaţii, îi încurajez să respecte viaţa.

    da, sinteti din aceeaşi breaslă, Ciprian şi Razvan, amîndoi medici.

    BAlauru ridică o problemă importantă: este o responsabilitate să încurajezi un cuplu să lase un astfel de copil să se nască? Ce credeţi.

    multumesc, Irina pentru comentariul tau substantial


  34. Sa lasa sa nasca..presupune ca deja s-a conceput. Raspunsul Scriptural e arhicunoscut.

    Eu puneam o intrebare mai sus mult mai complicata… dupa intamplarea la care am fost martor. Da nu a fost nimeni pe faza.


  35. care, Pety?


  36. De exemplu un caz real, putin deviat de la problema. Familie crestina cu 5 copii. Medicul avertizeaza familia ca nasterea s-a produs cu mari riscuri (a 5-a) si ca a 6-a sarcina daca va fi, ar insemna moartea mamei. Ei as. Nici o problema, noi ne incredem in Dumnezeu. Dupa un timp, apare a 6-a sarcina. Abea scapa plodul si mama moare. Ramane bietul fratele cu 6 copii. A fost avertizat? Da!

    Intreb eu acum? Ce-a fost in capul lor? Credinta? Credulitate?


  37. Raspunsul e sa nu ucizi daca la asta a fos intrebarea.


  38. Frumos a scris Irina. Sper ca este un raspuns suficient si pt Balauru…nu?

    Unde tragem linia daca facem pe Dumnezeu? La ce grad de deformare suntem justicati sa avortam copilul? (Eu nu cred in avort – dar pt cei ce cred in asa ceva).

    Daca nu are 1 deget? Doua degete? O mana? Cu ce ne deosebim de nazisti si alti calai ai istoriei daca selectam pe cine sa traiasca si pe cine sa moara? Se va ajunge (daca nu sa ajuns) sa poti sa stii si ce ochi va avea copilul tau?

    E justificat sa-l avortezi pt ca nu are ochi albastri asa cum ti-ai dorit tu? Dar daca afli ca are tendinte de homesexual (daca accepti ca homosexualitate a genetica). Eu zic ca se poate justifica avortul pt aproape orice motiv daca accepti ideea ca avortul e ok. Sa nu uitam ca India a avortat milioane de copii pt ca nu au fost baieti…

    Problema nu e numai ca se asuma rolul lui Dumnezeu – dar se creeaza o societate extrem de cruda (papa Ioan Paul II o numeste o cultura a mortii)…ii face pe nazisti sa para amatori!!! Si e trist, foarte trist.

    Unde ar fi romania daca nu avorta cei 17 milioane de copii (sau mai multi?) de la revolutie incoace? Eu zic ca ar fi mult mult mai bine, dar Domnul stie.

    In orice caz – daca Romania trebuie sa se pocaiasca (nu e un cuvant NP – ci e cuvant BIBLIC – vezi Faptele Apostolilor 17) de ceva – trebuie sa se pocaiasca in mo special de avorturile (milioane de ele) de la revolutie incoace.

    Ce face (a facut) BOR sa stavileasca aceasta plaga care bantuie in Romania? Stie cineva? Eu nu stiu. Tacerea este si asta o „actiune.” Si in cazul de fata – un pacat.


  39. o intrebare: care e diferenta intre a avorta cu o saptamina inainte de a naste copilul si de a-l omori la 2 zile dupa ce s-a nascut, din aceleasi motive??? Ce zic cei care sint pentru avort in situatia asta? E aceeasi viata, nu? Sick people….


  40. Pentru un copil viata poate parea roz, dar viata nu este o copilarie.

    Cine a dat omului gură şi cine face pe om mut, sau surd, sau cu vedere, sau orb? Oare nu Eu, Domnul Dumnezeu?


  41. Sunt contrariat de un aspect; exista asa-zisi medici crestini, de la care aveam pretenti mai mari prin contributia pe care ar fi trebuit sa o aduca la consolidarea si intelgerea fenomenului, compelctând ce lipseste biserici. Aud/vad/citesc tot felu de teze venite din partea medicilor crestini, foarte putini ataca problema frontal, desigur de teama sau Dumnezeu stie ce alte motivati le inchide gura, orbeste ochi si ia puterea a spune si ceea ce stiu, daca vor fi invatat cu adevarat medicina. Dar in fine poate asa trebuie sa mai fie, talantul ajunge ingropat.

    Referitor la ce a facut si nu a facut BOR privitor la avort, cred ca si in cadru baptist se dau sfaturi preveniri sarcinilor, folosesc pilule iar in cazuri extreme chiar si avortul. Ma tem ca la judecata vom constata acelasi procent provenit din NP (pastrând proportiile) de avort ca si in cel segementului orto. Dar nu acesta este problema ci faptul ca cu prea mare usurinta se arunca pisica moarta in ograda BOR, fenomenul este global, USA cunoscuta ptr conservatorismul sau religios va fi sigur bântuita si mai si de acest flagel, ma refer la crestini practicanti, ptr ca cei care nu sunt practicanti sunt „liberi” face ce vor si chiar îsi fac de cap. Eu nu am auzit preotii / duhovnici nostri sfatui pe cineva a opta ptr avort. Singura zona a lumi inca santoasa la minte si trup a ramas civilizatia islmaica (semiti), cu precadere societatile arhaice adesea sfidate pe criteriu asa-zisului primitivism. Bine spune Sf Ap Pavel, luati aminte la pagâni , desi musulamni nu pot fi considerati pagâni,mai degraba pseudocrestini sunt cu motoarele în turatie maxima in procesul de repâgânizare.

    Când am vorbit pe acest blog de antichrist intrat in Templu lui Dumnezeu, respectiv trupurile crestiilor am luato in ocarina, aruncat cu pietre in mine, desigur nu musulmani ci „frati crestini”. Bolile la car e se face referire si carora medici crestini ar avea obligatia sa spuna adevarul se datoreaza altor factori,precum si caderile in pacat atât de usor a crestinilor, care;

    Se roaga la Dumnezeu ai aduce perechea, insa o refuza la prima vedere pe ceea care Dumnezeu o si alege tinând cont de fondul genetic , compatibiltatea cromozonilor in primul rând si nu în ultimul rând de gradul prin care subiectul urmeaza fi vindecat (de pacat), adaptat in functie mai ales de , de ce oare mai fratilor? Pentru ca Dumnezeu vindeca si adapteaza cuplu in clipa ce ajunge inaintea Sa, cu toate acestea si crestinii aduc pe banda rulanta copii cu malformati, asa ceva nu exista in trecut, nu observam exista la un asemena nivel ridicat in socieitatile arhaice. Chestiunea se mai leaga si de tematica dezbatuta în acest blog privitor la rugaciune si ea adesea ramasa fara raspuns, actiunile in majoritatea cazurilor (identic cu casatoria), sunt declansate de forta omului, care nu asteapta, nu asculta, dar nici nu permite Sfântului Duh a lucra dupa Voia lui Dumnezeu, pe care o confunda grozav. Dealtfel a vorbi azi de existenta si lucrarea Sfântului Duh, este o nebunie, fiind asociata miscarilor carismatice care au compromis , bagat frica in crestini, ca asa lucreaza diavolul, imita ptr a compromite, cum de exemplu conservatorismul a ajuns egal fantism-extremism de dreapta, ca de stânga cica ar fi „presfintit” de bolsevici.,deh; stânga contesta pe Dumnezeu, de-aia.

    Imi veti spune, bine, bine ai lungito coane athos si nu ai spus nimci, asta stiam si noii, realitati trebuie raspunde adecvat, pai asta este marea cacialma crestina, ca nu se raspunde sinici nu se poate adecva ceva fara constientiza radacina problemei, ehe, pacatul veti zice, lasa ca pacatul este in lume de când omul pe pâmant,pe crestin nu trebuie al mai atinge rezultatul acestuia, odata sfintit , sfintit si santos ramâne la minte si la trup. In fine, nu o mai lungesc insa dvs care sunteti aparatori ai conceptului lutheran S.S, care nu admiteti trece de o litera si virgula, interpretare ad-literam, pai ar trebui sa fi valabil si alte promisiuni.

    In toata aceasta neagra parte a rezultatului exista si o parte foarte pozitiva, dar care numaisi numai Dumnezeu o va face, atunci asa cum spune si profetul, 10 insi vor apuca un „evreu” ( adica un crestin autentic), de manta si ruga merge dupa el ca a vazut vindecarea lui Dumnezeu. Dumnezeu nu poate face asemena lucrari mai inainte sa dea caprele afara din staul, lupii trimite in pustie, crestinatatea unita in Sfântul Duh, nu ecumensim,alta imitatie a dracilor. Si mai este ceva cu unitatea asta in duh, trebuie constientizat când si cum a intrat antichrsit in Templu, ptr ca odata curatat/vindecat de Dumnezeu,crestinul sa fie capabil autopara prin deosebirea duhurilor, ptr ca marele razboi urmeaza, al duhurilor, numit si Armaghedonul.

    Prin urmare crestinul slujeste fara a constientiza si lui mamona, asa de pacalit a fost precum Adam si Eva, cu marul si tot un mar frumos la vedere a dat diavolul crestinilor (metoforic vb).


  42. Petty !
    Imi aduc aminte ca a trebuit sa predic in ultima seara de priveghi la capataiul sorei ce lasa 6 copii in urma. Am fost in introducerea predicii atat de confuz datorita socului tragediei si mai ales cand am vazut pe perete fotografia ei ,o frumusete de fata,ca dupa terminare un frate mi-a spus :,,frate am crezut la inceput ca esti ,,maghiar ” !!!
    Si totusi ne trebuie intelepciunea magilor ! Ei au stiut cand Dumnezeu le-a vorbit direct si cand indirect prin sfatul unor oameni dar intotdeauna au facut Voia lui Dumnezeu!


  43. Domnul Athos,

    Am „aruncat pisica” in ograda BOR – nu pt ca am ceva cu BOR, ci pt ca vroiam sa aflu daca a facut ceva si pt ca INFLUENTA asupra politicii romanesti este mult mult mai mare decat a neoprotestantilor (care sunt un procentaj mult mai mic). Cu privire la USA – au si ei problemele lor si avorturile lor…DAR – numarul de avorturi in SUA este aproximativ la fel ca si cel al Romaniei (sau poate e 1.5 milioane vs 1 milion pe an). Asta constituie o problema f serioasa pt Romania care are o populatie de aproximativ 8% comparata cu SUA). Ma bucur sa aud ca nu stiti preoti ortodocsi care au sfatuit pe cineva sa avorteze. DAR – asta nu este de ajuns. TACEREA si lipsa de propovaduire/protest impotriva acestor crime (chiar daca nu asculta nimeni) este strigatoare la cer. Cel putin biserica Catolica si papii au fost si ramani f categorici si vizibili in aceasta confruntatie…Nu le e frica sa vorbeasca impotriva avortului. E la fel si in Romania si BOR? Sper ca da. Eu nu cunosc situatia. Va asigur ca in bisericile neoprotestante romane se vorbeste f clar impotriva avortului si sunt gata sa bag mana in foc, ca procentul avorturilor sunt cu mult mult mai jos decat la restul populatiei. AMIN!


  44. Corectare: …ca procentul avorturilor ESTE cu mult mult mai jos decat la restul populatiei. AMIN!


  45. „Referitor la malformatii, cunosc un caz intr-o familie prietena- ea a ramas insarcinata, si la ecograf s-a vazut ca micutul n-avea o mana.Toata lumea o indemna sa avorteze, dar ea a refuzat, fiind o femeie credincioasa.A nascut un baietel frumos si destept, fara o manuta- are o proteza acum, si e ok.”

    Nu ma refer la malformatii din astea, relativ usoare. Ma refer la cazuri grave in care viata copiilor nascuti si a parintilor devine un chin inimaginabil.
    Pina la urma copii astia mor, la 6, la 10 la 12 ani. Insa cine i-a tinut in viata le-a facut „cadou” o suferinta inimaginabila de 12 ani. Cine poate sa creada ca Dumnezeu vrea asa ceva?

    Te intreb, daca ti s-ar spune ca o sa nasti asa ceva, l-ai naste?

    Answer and don’t bulshit me. Patratica, pardon de expresie, sper sa nu gasesti un motiv din asta sa-mi stergi talkback-ul. Cine va credeti voi ca sa ii invatati pe altii ca trebuie sa sufere inutil?


  46. Asa este Wes,
    cand sti ca-ti vorbeste Dumnezeu nu te mai intereseaza polemicile si pacea de sus te copleseste.
    Pe de alta parte, in viata, omul ca fiinta dotata cu ratiune si capacitate de alegere, de catre Creatorul ei, este lasat sa aleaga si nu sunt putine situatii de acest gen.
    Sunt suficiente „domenii” din Biblie „neacoperite”.

    Totusi sa nu uitam si un alt aspect.
    Infranarea, nu e roada Duhului Sfant?
    Si multe altele.


  47. draga Pety, da, asta este intrebarea, cazul pe care il prezinti tu este unul extrem,

    datoria este sa salvam viata, medicii, de obicei, explica care sint optiunile, viata mamei sau viata noului nascut? este o optiune foarte grea, dar calauziraa lui Dumnezeu nu lipseste nici din aceasta situatie.

    asa cum spui, cind iei decizia duhovniceasca pacea Lui te copleseste


  48. BAlaure, cne iti garantează că diagnosticul medicului este exact, să îţi spună Ciprian şi Răzvan, care sînt medici…

    nu vreau sa te duc cu preşul, BAlaure, şi eu învăţ din ce spuneţi voi…

    un lucru ştiu foarte sigur, că nu pot lua locul lui Dumnezeu, dar ştiu şi că Dumnezeu vrea să colaboreaze cu mine… unde sînt limitele?

    asta este destul de greu de definit, unde las loc suveranităţii lui Dumnezeu şi unde se opreşte responsablitatea mea…

    apreciez că îţi stăpîneşti limbajul 🙂


  49. copiii ne sunt dati in grija pentru o vreme,
    ei nu sunt ai nostrii,sunt creatia Creatorului,

    noi nu putem faca un singur fir de par,
    cand Domnul nu vrea ,nu ne da macar „un copil”

    un copil suferind,poate fi lasat pe pamant pentru mantuirea cuiva,sau catorva,noi trebuie sa ne asumaam voia lui Dumnezeu,

    avortul este tot avort(ucidere)chiar daca e alb,

    nu mai vorbim de copiii malformati,ca noi ar trebui sa fim Criminalii care ii omoara,ucigasi ne am numdi!


  50. erata „noi nu putem face…un singur fir..


  51. Cunosc doua cazuri,in care mamele au fost avertizate ca isi vor pierde viat ,daca mai duc la capat inca o sarcina,
    amandoua fiind cu frica de Dumnezeu,nu au ascultat,
    amandoua traiesc,au avut credinta mare,s au lasat in Mana lui Dumnezeu
    Mai cunosc un caz,mama avea un diagnostic f.sever,
    mergand la o comisie de medici in Timisoara,i sa explicat ca nu va avea niciodata copiii,voind sa o pregateasca pentru asta,i s au adresat cu toate menajamentele,imi pare rau ca nu am retinut ddiagnosticul,
    Cand doamna le a spus ca are deja un baietel, acestia au ramasi „muti”…toti!


  52. Nu ma refer la malformatii din astea, relativ usoare. Ma refer la cazuri grave in care viata copiilor nascuti si a parintilor devine un chin inimaginabil.
    Pina la urma copii astia mor, la 6, la 10 la 12 ani. Insa cine i-a tinut in viata le-a facut “cadou” o suferinta inimaginabila de 12 ani. Cine poate sa creada ca Dumnezeu vrea asa ceva?

    Te intreb, daca ti s-ar spune ca o sa nasti asa ceva, l-ai naste?

    Answer and don’t bulshit me. Patratica, pardon de expresie, sper sa nu gasesti un motiv din asta sa-mi stergi talkback-ul. Cine va credeti voi ca sa ii invatati pe altii ca trebuie sa sufere inutil?
    by balauru decembrie 20, 2007 at 9:47 am

    cum spune si Elisa mai sus, ca si crestini trebuie sa ne asumam voia lui Dumnezeu, chiar daca e greu.Oare doar printr-uhn copil bolnav ne poate incerca Dumnezeu?dar sa zicem ca parintele tau cade la pat, paralizat, sau cu un cancer,sau alta boala, si doctorii iti spun ca va suferi ani de zile, si tu alaturi de el- ce faci,il omori ca sa-ti scapi viata de chin?nu conteaza varsta- omul e om de la conceptie pana la moarte,indiferent de boli sau malformatii.


  53. SFAT 12 CALUGARESC; ,PT.Am o intrebare,pe care am pus o si pe blogul lui Athos(fost poate si mohameth,DUPA STIL)
    AI cerut permisiunea parintelui calugar(adevaratTEOFILcare traieste la manastirea Sambata de Sus,FAGARAS intr o mare smerenie ,ca sa i expui fotografia? sau profiti de faptul ca este nevazator?NU ESTE NICI FRUMOS NICI CORECT!
    nici corect sa invoci mereu pe Duhul Sfant,daca tot nu l ai in viata ta.Este o blasfemie!


  54. Irina ,numai prin suferinta vom ajunge la desavarsire,

    daca Dumnezeu este deasupra tuturor lucrurilor,cine suntem noi,ca sa putem macar intelege de ce Dumnezeu ingaduie suferinta?este ceva pe pamant la intamplare?

    Oricum toate lucrurile(TOATE) lucreaza spre binele celor ce L iubesc pe EL!
    Dumnezeu ingaduie suferinta,
    oare Fiului lui Dumnezeu(Hristos) de ce I a fost ingaduita atata suferinta?nu putea zice Scriptura sa trimita ingerii sa-L scape din mana oamenilor?
    Daca un copil are un accident cu urmari grave,ce facem cu el? nu l ingrijim,suferind alaturide el?cu intarire de SUS.Dumnezeu stie de ce e asa!


  55. Dumnezeu ne a dat „un cadou”printr-o suferinta inimaginabila, A Lui Hristos,pe umerii Caruia apasa mai ales povara pacatelor noastre!in intelepciunea Lui,n a ales El ceea ce e mai bun,pentru Mantuirea noastra?


  56. evedyahu

    pai acum sa vedem si partea cealata, perfida a celui rau,amrul otravit, in Occident avorturile sunt scazute si datorita faptului ca se fac sterilizari ,in general dupa al doilea copil, exista o educatie destul de avansata, care unei sarmane tarancute române lipseste. In alta ordine de idei; nivelul de trai este ca de la cer la pamânt,in timp ce un sarman american gaseste o bucata de pâine pe la fiecare colt de strada,românul cauta in tomberoanele de gunoi. Saracia este o plaga,dar am putea spune si bogatia , confortul pot deveni o si mai rea plaga, secularizarea in occident sa finalizat cu suces.

    în ziua care si in Ro vor fi ascesibile sterilizarile, sigur vor scadea si avorturile, nu discut compatibilitatea sterilizari cf scripturilor, este o tema foarte delicata, ptr care nu ma consider apt raspunde. Pot insa intelge motivul ptr care USA de minim 10 ori mai numeorasa decât Ro, are un nivel atât de scazaut a ratei avorturilor, este simplu sa pozezi in „fecioara” la maritisi, familie crestina fara pacatul avortului.

    Stiu ca BOR este implicata in actiunile ProVita, initiata în 1991 (sunt mai multe azi), de maestru meu. Siturile ortodocse sunt pline de campania biserici contra avortului, asa ca nu tace cum spui tu. Asa cum nu toti americani NP-isti asculta ce spun pastori, al fel nu asculta nici catolici de papa,nici ortodocsi de cler. Nu cred ca putem discuta problema din punct de vedere concurential, ca si inc azul sterilizarilor la suprafata se vede una, in esenta este alta,al fel si in diferenta NP-BO, membrii NP se mentin cât de cât pe o linie aceptabila, dar de ce? Pentru ca daca unul trageo pipa sau la masea este exclus, astfel ca cultul se poate lauda cu crestini practicanti,prezenta regulata la biserica,studiu scripturilor fiind o obligatie, o absenta indelungata exclude subiectul din comunitate, de unde si teama membrilor a nu lipsi, aici observam cu usurinta practici specifice sectelor, frica subiectului a nu ramâne izolat, peste care intervine si pedalarea pe teama pierderi mânutiri daca nu stai lipit de turma. B.O.R nu predica asa ceva,cu toate ca aminteste enoriasilor necesitatea prezentei la biserica, a spovedaniei si impartasanei pe care pune maimare acent. Imi vei spune ca din acest motiv sunt asa demulti ortodocsi prin sant, aparent da, insa in realitate atitudinea B.O este mult mai înteleapta in Sfântul Duh, care face el cumva si aduce la mântuire si pe cel din sant. As putea spune, B.O nu forteaza nota asa cumse forteaza la dvs, de unde rezulta si esecurile de care am mai vb, putini sfârsesc in cult, din cauza ca nu rezista, au facut o convertire fortata, într-un moment de criza, ptr dvs acestia ce parasesc cultul sunt cazuti de la credinta,o grava eroare pe care B.O.R nu o comite.

    Vedeti dle evedyahu fiecare medalie are douo fatete. Nu stiu cum s-ar fi adaptat baptismul in cazul care Ro ar fi fost sa spunem baptizata in propritia ortodocsiei de azi, cred ca lucruile nu ar fi stat mai bine,eu vb moral, cred ca exista acelasi procent de betivani, coruptie, banditism, balcanism. Dar protestanismul nu putea fi ingaduit de Dumnezeu unui pacient ca România,fiti convins ca fiecaruia ia adimistrat medicamentul specific boli. Chiar credeti ca nu va deschidea Dumnezeu dvs usile mai ales dupa 89.
    Eu va spun, nu as putea trai in religia NP, nu am aer in ea,nu ma simt liber in Hristos, nu simt forta duhului ci doar a teologului profesionsit, de la care este bine sa iei teoretic ce este bun, dar hrana este de foarte slaba calitate, desigur ptr mine, este un fel de hambruger frumos impachetat. Daca altii gasesc forma NP optima, lauda pe Hristos cu o inima curata, OK, nu ma deranjeaza, fiecare cu hrana cu care sa invatat de la mama acasa,numai sa nu ma oblige si pe mine adapta liniei alimentare Mc.Donalds. pai se poate, dau eu o sarmaluta taraneasca pe un amârt de hamburger, o baldoaca de vin (nu mai mult,de-o vadra…) pe otrava aia de cola,


  57. In continuarea ideii Elisei:

    daca Maria stia ca va fi nascatoare de Dumnezeu, cum a putut lasa ea ca Fiul lui Dumnezeu sa vina in trup pe un pamant unde nu avea sa gaseasca decat suferinta, culminand cu o moarte pe cruce ca un blestemat? De ce a lasat Pruncul sa se nasca?


  58. don quijote,
    intrebarea domniei voastre e… puerila.
    N-am timp sa argumentez ca trebuie sa plec la serviciu.

    In comparatie se iau elemente, situatii, fenomene de pe acelasi palier. Trebuie sa mai fi existat cel putin o Marie cu o nastere asemanatoare.

    Si-apoi Maria stia, pentru ca a fost instiintata de cinstea ce i se va face.


  59. Intrebarea era retorica si ironica… asa ca nu va mai pierdeti vremea sa-mi raspundeti. Raspunsul ni-l da Biblia.


  60. Nici macar nu se putea gândi in aceea vreme avortu pt ca era o rusine ptr ceei care nu aveau copii,urmasi, o diferenta mai mult decât de doi-poli

    Pt vizitatoru blogului meu care asteapta raspuns, daca ti-am sters mesajele fara a-ti da explicati insemna cu nu vreau da raspuns, nu ptr ca acesta nu exista, nici macar numerita efortul raspunde unei insistente ciudate. Am intels ca patratosul vrea avea pe ceei mai buni din ceei mai buni, ceea nu nu insemna ca gunoiul aruncat peste bord de patratosul il voi preleua eu si de bun, când am spus,

    santos la minte si trup, apoi asa sa fie, crestinii de duzina sa mai aibe nitica rabdare, sa se duca la preotii si duhovnici lor, ca sa le dea medicamentele adecvate. Nu stiu ce fel de ortodocs esti tu si colegul tau, nickname-lui ales sunta curat NP-ist, asa ca poate fi si tepist, nu mere cu mandea uns cu toate alifiile pamântului
    Mai mult de atât nu insista, nu am chef sta la taclale cu tine!


  61. Apropo de sterilizare si familia crestina care usturois nu hali cu polonicul,gura nu-i pute

    Ma uitai de curiozitate chiar acum pe o statistica (se intelge interna), ca sa vad rata nasterilor pe culte, ce observam

    Pâna in 89, penticostali erau campioni, 5-7-12 copii (azi si acestia s-au apropiat bine de prcentul baptist), baptisti de departe la o distanta destul de apreciabila, foarte putini, cca 15% concura cu penticostali, restul de 85% 2-4 copii, mai sa fie… M-am uitat eu si la adventisti cu jehovisti pe capul lor, acolo lucruile sunt si mai ciudate, dar este maibine sa tac, asa ceva nu se prea vorbeste.

    Interesant cum lucra „dumnezeu”

    Ce vreau sa spun; hai sa nu fim atât de pervertiti, ca ne bate Dumnezeu si mai rau. Atacam B.O.R, când la noii (NP-baptisti) s-a putut masca fenomenul si prin altii dumnezei via marelui zeu USA, iar azi ne laudam ca suntem fara pacatul avortului, dar intreb;

    câte famili sarmane de români aveau rude in USA ca sa le trimita medici la usa steriliza, consilia sau pastile?CFiti siguri, pastori dvs ajunsi prin USA primul lucru facut a fost sterilizarea, ca de-aia nu au mai mult de 1-2 copii, tot statistic vv si in cazul lor.

    Acum întreb; tu care esti educat,ai posibilitatea socio-materiala evita nasterea de copii, o faci tot pe ascuns (fiind interzis în aceea vreme), azi fara nici o interdictie rezolvi usor problema, te crezi mai neprihanit decât cel fara educatie si sarac lipit pamântului, care in disperare alege… Tind sa cred ca pacatul atârna mai greu in cârca pefizilor


  62. @”Draga Octavian şi Ciprian, îmi pare rău pentru experienţa voastră”

    Draga Marius, multumesc de vorba buna. Mie imi pare bine pentru experienta asta a familiei noastre din cel putin doua motive:

    1. S-a terminat cu bine. 🙂 Fetita noastra e sanatoasa, are acum 3 ani si e o zgatie isteata.

    2. Am invatat ca doctorul nu e Dumnezeu. Metodele lui nu sunt infailibile si el insusi e om (care nu stie ce si cum se va intampla, caci n-are nici cine-i spune).


  63. Octaviene, vezi ca la pct.2, te poate intreba, ca-i isteata: „da’ atunci, cine-i DUMNEZEU?” 😀


  64. Draga Athos, cred ca Roboam are dreptate, nu poti pune fotografia călugărului în dreptul tău şi să o foloseşti ca „faţă electronică”

    Draga Octavian, mă bucur că totl s-a termeinat cu bine!..


  65. Am niste prieteni foarte buni care au o fetita diagnosticata cu sindrom Rett (diagnostic confirmat si de testele genetice facute in Elvetia). Sidromul Rett este mult mai grav decat down si n-are tratament.Problema e ca la nastere copiii sunt sanatosi , boala declansandu-se la varsta de 8-16 luni. La inceputul anului viitor li se va naste inca o fetita si dupa statistici sunt mari sansele sa sufere de aceeasi boala. Va dati seama cam ce-i in sufletele lor. Cel mai simplu le-ar fi fost ca atunci cand au aflat ca e fetita sa faca avort dar n-au facu-o si cred ca Dumnezeu le va raspunde dupa credinciosia lor. Daca vreti amintiti-i si pe ei in rugaciunile voastre.(se numesc Sebi si Nicoleta).


  66. Draga Vasile…

    Ne vom ruga pentru ei… Dumnezeu poate face o minune, deşi în cazul nostru n-a făcut-o.

    Neriah are thalasemie şi, deşi este foarte rar, şi Naum se pare că este talasemic. ..

    dar trăim… prin har…


  67. Patratosu,
    poate Dumnezeu a facut mai multe (alte) minuni in viata voastra. Si sunt convins ca da.
    Si trairea prin har e o …minune.


  68. Cred ca majoritatea l-ar fi avortat pe baiatul asta…mai ales daca stiau ce mult o sa sufere…nu?

    Numele lui e Stephen Hawking:
    http://www.hawking.org.uk/home/hindex.html

    Uite si o poza…eu zic ca arata rau:

    Problema: E unul din cei mai mari oameni de stinta la ora actuala…


  69. dle Marius, fotografia imi apartine, textul eu l-am pus si datorita acestuia am ales fotografia Pr Teofil,initial am optat ptr Steinhardt, la intrare exista mentiunea facuta, prin urmare nu este nici o substiturie, nici in numele dânsului nu vorbesc, poate am sa schimb, revin la Steinhardt, in plus,

    simbolic este de mare actualitate, deci transmit un mesaj prin acea imagine, care se observa este putin miscata, dar ce sa mai bat câmpi, eu cred ca orcine deduce usor mesajul.

    Altceva era daca avem necugetarea substitui.., dealtfel cred ca blogul meu va dispare dupa Anul Nou


  70. Ce sa-i faci, imploziile astea ?! 😀 😉


  71. Nu cred, Sfat, chiar dacă îţi omori blogul în pîntece cum a mai făcut Avadoru-Delavad, te întorci din nou că asta-i boală grea…

    M-am întîlnit cu nişte crescători de porumbei şi i-am îjntrebat de ce pun atîta pasiune în chestia aia?

    „Ei, domnu, nu înţelegeţi, dacă îţi intră penele de porumbel pe sub piele, nu le mai scoţi…”

    Aşa-i şi cu blogurile…

    Delavad să îţi povestească.
    Eu mă bucur că s-a întors… uită-te la blogul lui, de ce cu el mă pot înţelege şi cu unul ca Bastrix nu?

    Eu am răspunsul, dar dacă l-aş da în public, unul dintre ei m-ar putea da în judecată 🙂


  72. @CiprianS: Nu i-am spus punctul 2, dar tot ma-ntreaba. 🙂 Cu medicul totusi nu face confuzii, medicul e un personaj aproape negativ :(( (nu din vina mea 🙂 ).


  73. Eu cred ca ar trebui sa lasati tampeniile cu ce a vrut Dumnezeu si sa va ganditi la viata copilului, sa lasati egoismul de parinte la o parte.Omul avea foarte amre dreptate.Un copil cu o malformatie trebuie neaparat avortat,fara discutie. In primul rand aceste sindromuri sutn insotite de inapoiere mintala,si multe alte probleme de sanatate ce duc la moarte la o varsta frageda.De ce sa chinui un copil,cume sa rada colegiid e el la scoala,sa nu poata sa socializeze pentru ca este respins,sa se joace doar singur,sau sa stie ca el nu va ajunge sa faca facultatea care si-o doreste,pentru ca nu va trai pana atunci.Este normal cand un parinte pastreaza doi copii siamezi cand ar putea sa ii scuteasca de chinul a diverselor operatii, si respingerii celorlalti?Dragostea parinteasca nu este de ajuns pentru un copil. Are nevoie si de ceilalti, iar majoritatea nu sutn capabili sa inteleaga.Acum nu as marginaliza un copil cu malformatii,dar cand eram mica am luat la bataie o fata ca nu imi placea ca avea parul cret,decii copii nu pot intelege unele lucruri.


  74. Si apoi nu ati auzit de vorba,Dumnezeu te ajuta dar nu iti baga pe gat.Daca decizi sa oferi o viata plina de chin,este decizia ta nu este ceea ce a vrut Dumnezeu.nu mai lasati totul al voia intamplarii.cum ar fi sa nu muncim nici unul,si da amurim de foame nu are nimic ca asa a vrut Dumnezeu. Asta este scuza oamenilor slabi,ce nu prea au capacitatea de a gandi prea complex si de a lua decizii.


  75. decizia ne apartine.medicii cred ca este de datoria lor sa spuna daca este ceva in neregula,noi ca parinti decidem.sunt mama unei fetite de 2 luni,suspectata de sindrom down,neonatologul este convins in proportie de99%de diagnostic.ginecologul nu mi-a spus de acele analize care se fac la 14 saptamani de sarcina.mai bine.chiar daca as fi stiut nu as fi renuntat la ea.este un copil minunat,frumos,istet,are cei mai minunati ochi din lume,cand ma priveste ma pierd iar zambetul ei ,cea mai dulce rasplata.multumesc lui zeu pt acest ingeras si nu as renunta la ea nici pt 10 copii .mas dori sa vorbesc cu parinti care sunt in situatii similare,vreau sa invat din experientele lor pt a putea o mama buna pt fiica mea


  76. SI EU AM NASCUT O FETITA CU SEPTICEMIE. PREMATURA, A STAT LA INCUBATOR O SAPT.DE CATE ORI MERGE`AM SA O VAD CREDE`AM CA O VAD PT ULTIMA DATA, DAR AM UN D-ZEU MARE CARE NU A LASAT`O SA MOARA , M`AM RUGAT TOT TIMPUL PT EA SA FIE SANATOARA SI FARA URMARI CRUNTE.DAR D-ZEU NU NE LASA LA GREU , EL NE DA ATAT CAT PUTEM DUCE.ACUM NE BUCURAM PT HARUL LUI CA A LUCRAT IN CHIP ASA DE MINUNAT IN FAMILIA NOASTRA , ESTE UN COPIL FF MULT DORIT.SLAVA DOMNULUI CA AM TRECUT SI PESTE ASTA CU AJUTORUL LUI SI AM IESIT BIRUITORI.



Lasă un răspuns

