h1

Revoluţia mea…

Decembrie 22, 2007

Revoluţia mea a început în 16 decembrie cînd am primit alarma de luptă. După cum v-am mai spus, eram în armată.
Cîntam cu Nicu Patoi la Casa Armatei din Topraisar.

Atunci am primit prin curier alarma.

Din ziua aia totul a fost tulbure.

Nopţi nedormite, 17 ore în gardă, frig, ninsoare, vînturi de Dobrogea, mantaua chimică, dormit în camion, gloanţe, 240, noroi, duhori, nespălat.

Ce-mi amintesc foarte viu din revoluţie-revoltă-răscoală-complot?

Discursul lent-colonelului Cornilă prin care ni se sugera să tragem în populaţie dacă va fi cazul?

Felul în care „m-a ridicat” capitanul Găină într-o seară pentru a intra într-o formă de semi-arest. Aveam dosar la Secu!

Discuţia cu CI-stul, un tip foarte elegant şi foarte principial.

Strigătul locotenentului major medic, care i-a făcut laşi pe toţi ceilalţi colegi ai săi… „S-a terminat cu el, laşilor, gata, sîntem liberi!”

Mi-amintesc că ar fi trebuit să plec în permisie, îndrăgostit mort de Natalia şi nu ştiam ce să aleg, să mă duc să îmi văd mama sau să mă duc să îmi văd iubita. Nu îmi ajungea permisia pentru Iaşi şi pentru Potcoava…

Ceauşescu nu m-a mai lăsat să ajung nicăieri…

Ce îmi mai amintesc din Revoluţia mea? Că mi-a fost teamă. Recunosc.

Am îngheţat cînd am văzut trasoare spre noi, cînd am tras unii în alţii din prostie între depozitul de muniţie şi cel de alimente, aşa cum a tras tot soldatul neinstruit în acea vreme.

Revoluţia mea este plină de frig şi de fasole amestecate cu pietre în care mi-am spart dinţii.

Revoluţia mea nu are eroi, nu are morţi, dar are faze penibile. O mulţime.

Revoluţia mea este cu locotenent beat şi cu greşeli de comandă.

Revoluţia mea a fost foarte tristă şi greu de amintit….

14 comentarii

  1. Revolutia mea : Eram profesor la Liceul din Vatra Dornei si vineri dupa fuga ciuruitilor toti profesorii eram intr-o sala si ascultam la radio romania de parca era Europa Libera ! A urmat un discurs al directorului si am iesit afara in fata Primariei unde un judecator cam ametit ne-a spus ca justitia a fost nedreapta dar ca deacum inainte se va judeca dupa dreptate ! Ce idealuri indepartate ,ce vise mai aveau romanii atunci. Eu am vegheat noaptea cea mai lunga din an si am incheiat-o cu o rugaciune :in Romania libera vreau Doamne sa ma pun la dispozitia slujiri Tale ! Nu regret ! Slavit sa fie Domnul ! Binecuvanteaza Doamne Romania !


  2. Sun uimt sa aud crestini vb de „revolutie” fara a constientiza capcana in care cad. Ma uimeste neputinta crestinilor exploata esentialul, partea in care Dumnezeu a lucrat în evenimentelor din 89,ptr a le da crestinilor dreptul cuvenit pe care revolutionari -bolsevici l-au confiscat. Biserica s-a multumit cu prea putin, a cedat din inconstienta partea care se cuvenea ei, Dumnezeu a pus crestinilor o arma in „mâna” pe care bravi crestini o da pe gratis bolsevicilor.

    Despre ce arma pierduta, cedata vorbesc eu?! Poate gineste vreun biet crestin.. sa il ajute Dumnezeu


  3. Cine-a spus că aia a fost revoluţie de-adevăratelea?

    uitaţi-vă la definiţia revoluţiei pe care o daă SAmuel Huntington si mai vorbim

    Ce-am avut noi n-a fost revoluţie, scumpilor.


  4. Revoluţia mea a venit la 9 ani. Singurul meu frate era în armată, lângă Arad. Revoluţia mea a fost de acasă, de la căldură… în tensiune şi teamă.

    Revoluţia mea a avut morţi. Vecinul meu de palier din bloc. Prieten din copilărie a fratelui meu. A fost împuşcat în ziua de Crăciun. Exact când ar fi fost ziua lui (20 de ani). Dacă până atunci, fuseserăm îngrijoraţi, de acolo încolo, toate au devenit mult amplificate…

    După ce se terminase revoluţia, după acea prelungire de o lună (parcă) a vacanţei de iarnă, când se reluase şcoala, mi s-a făcut frică să merg la ore într-o zi. Mi se părea că aud mitraliere afară. Era un pickamer amărât…


  5. hm, crestini ar trebui sa multumeasca lui Dumnezeu ca nu a fost revolutie de-adevaratelea, ca altfel nu le punea Domnul arma in mâna cu care sa se poata apara în adevarata revolutie in care ne aflam,arma pe care crestinismul nu o poate folosi eficent inainte a se uni in duh intreaga crestinatate.

    uman, istoric ce a fost stim, nu discutam partea diabolico-bolsevica, singura care si-a luat partea, ba mai mult, a confiscat si arma pe care biserica o avea data de Domnul, aici este marele buboi nevindecat datorita cui oare? Diavolului cui altuia care bag seama orbeste crestinii fara greutate


  6. […] EVEN LATER EDIT: Citi, daca vreti, si povestea lui Patratosu aici. […]


  7. Să lăsăm chestia cu (R)evolutia. Pot vorbi de ea cei de la 48 ori cei care au făcut revolutia franceză. la noi a fost o spoială de revolutie… poate o involutie. Să fim seriosi…a fost mai mult ” o lovitură… de stat… de picior… de palat… la care s-au adunat sincer si chibitii.


  8. Draga Gramo, nici atunci n-am trăit lucruri frumose,

    Am văzut laşitate, neam prost, armată neinstruită (era să ne omorîm unii pe alţii ca la Otopeni) lipsă de solidaritate între oameni, lipsă de milă, făţărie (foştii puternici deveaneau revoluţionari peste noapte), o mulţime de mizerie…

    Neamul prost nu devine bun peste noapte, nu mai ştiu cine spunea că neamu prost se vede pe întuneric şi la înghesuială… Eu zic că în timpul revoluţiei a fost şi întuneric şi înghesuială…

    GAmaliel, a fsot o lovitură a Securităţii, tot securitatea, bat-o vina!


  9. Da, o fi neam prost, dar în Ro vb de perioada 15-21 Dec 89, s-a petrecut ceva unic in tot estul european eliberat de comunism, aici este buba/confuzia, fiar-ar sa fie de rivulutie,in aceasta perioada Dumnezeu a dat o arma puternica biserici pe care nu a stiut vedea, nu o vede nici azi ca altfel departe era.

    Apropo;

    Voi stiti ca datortia baptistilor ne-au furat ungurii frisca? Voi stiti unde trebuia sa se dea scânteia? Lasati-l pe Duguescu ala a jucat la zece capete, fost bagat pe teava târziu ptr a întari spatele lui Tokes (si asta tot pastor securist), Iasiul a aparut târziu, fost decapitat in 14 Decembrie. Sefii dvs desconspirati stiu bine, mai ales ceei de la Bucuresti, iar dl Negrut si mai bine, el era tartorul care incita spiritele anti, de ce au stopat domne baptisti subit actiunea, adica pasat ungurilor, la ordinul cui?
    Initiatilor le spune ceva Gr Mansarda?

    Dupa 1989 aceiasi sefi, cu unul mare dizident au mai comis o gafa asemantoare,una promit si Iliescu halesc, azi demonstrat „saraci” erau fosti informatori carora li sa- dat ordin sa faca jocul bolsevicilor ca altfel vai de ei. În 1996 marele … pe cine tuca la …, pe tov Iliescu. Acum de la Iliescu la PD-Basescu tot aia este.

    Informatorii au jucat si dupa 89 un rol distructiv în absolut toate confesiunile, altfel nu reuseau bolsevici sa se mentina la putere, erau zburati inca din 1990, tot se amintea aici de CADA si tot datorita acestora biserica a pierdut terenul, arma de care vorbesc. Marele dizident baptist venit dp 89 in Ro, de la Guvern aterizeaza la PNT, trebuia sa continuie,sprijine Gr Mansarda, actiunile acestui grup crestin. Numai ca de la sediu Guvernului pâna la cel al PNT, omul se întâlneste cu ofiterul de legatura, care îi ordona sa nu sutina PNT daca vrea ca dosarul sa nu fie dat publicitati, cum in aceea seara James Baker si Dole aveau rezervat la PNT o discutie largita, dizidentul nostru nu se putea sustrage fie si formal, ptr ca simbolul/mesajul era altul. Asa ca acest dizident trada si pe americani de la care papa o pita alba, securitatea il avea la mâna. Asa ca baptisti sunt scosi a doua oara de pe orbita dupa 1990 de sefi lor. Americanilor le-a bagat minciunele pe teava,cum ca nu pot lucra, implica datorita românilor reticienti fata de NP, numai ca aceiasi americani ce au analizat situatia au avut ocazia vedea la PNT ca cine dorea sa se implice indiferent de confesiune era aceptat, asa ca nu le-a prea tinut vrajeala.
    ´
    Recunosc insa ca cel mai angajat grup baptist l-am gasit la Timisoara, vb de implicare activa în PNTCD dp 89, in Bucuresti si toate celelate mari orase a tari, cica ei piosi nu faceau politica asa le spusesera sefi, prin urmare nu am gasit urma de baptist angajat. Eu vorbesc de PNTCD,partid de drepta orientare crestin-democrata pe care crestini trebuia sutine, americani asa le dadusera sefilor NP „rugaminte” Ei, de-aia au câstigat bolsevici,ptr ca crestini majoritar cu ei au mers, de la mic la mare


  10. Eu inca mai vad mortii de la revolutia mea, si imi aduc aminte de soldatii speriati care trageau in teroristi, revolutia mea a avut morti, si gloante, si sunetul acela pe care nu-l poti uita al glontului pe care il auzi abia dupa ce a trecut de tine.


  11. Era 20 decembrie dupamasa cind fratele meu mi-a zis:”Vom intra in istorie”
    Era 20 decembrie aproape de miezul noptii cind … a intrat in istorie.
    Era cu 10 zile inainte de logodna mea.
    Era 25 decembrie 1989 cind i-am vazut pentru ultima oara fata-i rece,dar senina deasupra mormintului.
    Era …”revolutia mea”

    PS Trei baieti de 20 ani au murit in seara zilei de 20 in orasul meu:un ortodox,un catolic si un baptist.


  12. Eu am fost de partea cealaltă, Casargoz, eu am fost în uniformă.
    N-am împuşcat pe nimeni, am tras odată într-un Aro în viteză care nu s-a oprit la filtru… dar .. a trecut.

    Puteau fi civili speriati, puteau fi hoţi de găini pe care i-am fi impuscat ca pe teroristi.

    Era sa ne impuscam intre noi într-o noapte.
    Aşa stau lucrurile, din păcate, cum le descrii tu.

    Hai să facem un gest simbolic!
    Eu, fostul soldat în uniformă la vremea aceea, vreau să îmi cer iertare de la tine, civilul din vremea aceea, pentru toate prostiile, frica, nepriceperea, lipsa de instructie a tuturor camarazilor mei.
    Iartă-ne pentru omorurile acoperite de anchete militare pe fugă, iartă-ne pentru frica şi graba care ne-au aşezat degetul pe trăgaci la vremea nepotrivită.
    Eu îmi cer iertare ca Daniel, cel din Biblie, pentru păcate pe care nu le-am comis eu personal, dar sînt un exponent al leatului meu.

    Spune-mi că mă ierţi şi poate că o parte din cei răniţi acolo vor ierta odată cu tine soldatul român speriat şi neinstruit.


  13. Geti… este aşa de emoţionant ce scrii tu…
    toţi, Doamne, şi toţi trei,
    Moartea este cea mai democratică instituţie pe care o cunosc.


  14. […] amintit zilele acestea, celebrînd 21 de ani de la recrutare (29 septembrie 1989) că în 16 decembrie 1989 eram în post. Se dăduse, dacă îmi amintesc bine, alarma de luptă. Eram practic în război. […]



Lasă un răspuns

