h1

Ajutor pentru Dan!

Decembrie 23, 2007

Dan are o problemă! O descrie el aici!

Dacă vreunul dintre voi are vreo idee… măcar atît să folosească traficul meu zilele astea, poate facem bine cuiva, că tot e Crăciun.

Ce bine pot să-ţi fac eu, Dan?

În 2003 am început să văd „stele verzi”. Din ce în ce mai multe. Pur si simplu mi se plimbau fosfene verzi şi albastre pe retina. Am bănuit că ceva nu este în regulă.

Eram într-o situaţie foarte dificilă. Scrisesem o dată teza şi coordonatorii mi-o întorseseră înapoi. Făcusem o greşeală metodologică copilărească. Foarte mult stress.

Am bănuit că asta este cauza.

Am mers la neurolog. Nimic.

Am mers la oftalmolog. S-a uitat, s-a uitat, s-a uitat, s-a uitat şi … din momentul acela am văzut muuuulţi oftalmologi.

Inclusiv pe mama şi tata şi guru-ul, maestrul tuturor oftalmologilor din Romania, g-eal Cîrstocea. Mare dezamăgire!

Un prieten bun, medic oftalmolog şi el mi-a explicat ce se întîmplă şi mi-a dat un sfat pe care l-am urmat imediat şi mă felicit şi în zi de azi că l-am urmat.

Fuuuugi de România!

Am fost la Budapesta, apoi în Statele Unite şi a meritat.

DAcă mă operam aici în România acum eram fără ochi!

Ce-am avut? E complicat de explicat, dar generalul voia să pună cuţitul imediat pe ochi!

Cum s-a rezolvat? Am urmat sfatul medicului din statele unite şi acum am probleme, boala avansează, dar încă văd şi sînt aproape 5 ani de cînd oftalmologii din România mi-au spus că retina îmi va pocni central, în zona maculară. Pierd vederea dintr-o parte, din partea stîngă sus, în mod constant, cîteva grade pe an, dar încă văd binocular, deci în spaţiu…

Dane, no offense pentru scumpii mei Luca de pe aici, Răzvan şi Cristian şi ceilalţi, în România avem medici foarte buni, dar n-au instrumentar.

Încearcă în altă parte! Părerea mea….

22 comentarii

  1. […] de ajutor Citeam la patratosu despre un […]


  2. Intradevar, nu este aparatura si nici banii din SUA sau alte state dezvoltate(si salariile noastre reflecta aceeasi probleme).
    Dane, no affence, vorba la „patrat”, dar exista un anumit protocol de investigatii, tot datorat lipsei de fonduri. Adica nu se face CT sau RMN la orice afectiune, se putea efectua la cerere,contra cost. Sau, daca erai investigat mai amanuntit si erau facute conexiunile intre simptomatologiile si simptomele tale,sau daca tu iti expuneai complet toate problemele unui medic atent, poate cineva iti recomanda acele investigatii, considerate inca la noi, speciale.

    Si eu sufar de hipoacuzie neurosenzoriala bilaterala (adica nu exista tratament, decat proteza si/sau „groapa”), dar nu mi-am facut Ct sau RMN, si sunt medic, adica acolo unde se „impart” 😀 )

    e clar, e mai bine sa pleci, daca reusesti site tin baierile pungii! 😉


  3. @CiprianS – „No offence”, dar mi-ai dat raspunsul asta pt ca esti medic si iei apararea medicilor. Sunt fiu de medic si unul cu state vechi in sistemul medical. Tocmai din acest motiv aveam posibilitatea sa fac RMN sau CT cand aveam chef. Le spuneam atat doctorilor cat si familiei ca am simptomele care oricarui ORL-ist i-ar fi trecut prin cap sa excluda din start posibilitatea tumorii. Sunt si medici exceptionali la noi in RO dar nu au aparatura. Corect! Dar nu generaliza. Faci cum fac sefii companiilor aeriene cand le cade un avion. Dai vina pe pilot. Crede-ma ca am vrut sa dau la medicina si stiu cat de important e sa spui clar orice simptom pe care l-ai avut…

    Oricum nu ma incalzeste cu nimic ca a avut ORL-istul dreptate sau ca a gresit.

    Punga nu ma tine prea mult, daca ai citit povestea dar voi reusi sa imi dau macar cele mai bune sanse. In rest e cum vrea Dumnezeu!


  4. @Patratosu – Iti multumesc pentru vorbele tale. Familia mea ii cunoaste personal pe toti marii oftalmologi ai Romaniei. De la Boieras la Castrocea si Filip. Imi pare rau sa aud de problema ta. Eu am miopie forte de mic si m-am zbatut intre -4 si -5.5 actualmente. E groaznic sa-ti pierzi vederea mai ales cate un grad din campul vizual. Picatura chinezeasca… Imi pare rau..


  5. Dasanti, nu tin partea nimanui, nu disculp pe nimeni, nici chiar sistemul – care ar fi usor, fiind impersonal! 😀
    dar spuneam ca este un anumit protocol de examinari (si n-o repet pt tine, care se pare ca esti ,oarecum, apropiat sistemului medical) si ca examinarile se fac in spital in functie de recomandarile medicului curant (fiind un sistem de finantare de stat…si de aceea, falimentar!)

    deci, fie nu ti-ai expus problemele complet, fie medicul care te-a tratat n-a fost destul de atent (asta am cam spus-o, in alti termeni, e drept, si inainte!)

    Sper sa treci cu bine peste inceracarea aceasta!
    numai bine!


  6. Asta este, Dane, tot cu pămînt galben se tratează şi boala mea, cum spunea şi Ciprian despre a lui, dar la tine se pare ca este ceva serios…

    Ce poti sa astepti de la un pastor cam mistic decit sa se roage pentru tine …

    pe linga asta incercam sa mai facem si altele, daca ne-ajuta Dumnezeu…

    iti tinem pumnii!


  7. @CiprianS – Te rog sa ma scuzi. M-am cam ambalat mai devreme. Dar stiu sigur ca i-am spus tot ce avea el nevoie ca sa puna un diagnostic corect.
    Asta am spus si eu, ca a fost superficial… In fine. Probabil ca la acea ora tumoarea tot era destul de mare si nu as fi avut noroc sa pot sa fac doar radiochirurgie. Ce mi-a fost insa invatatura de minte e ca atunci cand simti ca ai ceva in cap… te duci frate si iti faci 10 RMN-uri chiar dac aiti spune doctorul ca nu e cazul, ca esti tanar… ca nu se poate. Uite ca s-a putut si prost am fost ca nu m-am dus singur, sa dau o spaga la camera de garda si sa rezolv misterul mai devreme.

    @ Patratosu – Rugaciunile voastre le simt… Iti multumesc.


  8. Dane, ai tot dreptul sa fii suparat pe toti medicii din tara asta. Eu cred ca as vorbi singur pe strada! Dar sa stii ca lumea nu duce lipsa de tampiti. Fii atent ce am gasit intr-un numar al unei mari reviste de medicina din SUA,(The New England Journal of Medicine, volume 339:1471-1473 November 12, 1998 Number 20)- traduc numai ce te ‘doare’ pe tine si faci bine ca reactionezi asa ( tu insa poti citi tot articolul):

    „Neurinomul de acustic, cu tinitus, reducerea unilaterala a auzului si tulburare de mers. Semnele de ureche infundata si pierdere de acuitate auditiva pot fi gresit interpretate ca otita medie si tratata cu antibiotice sau decongestionante.”

    Deci si in tara lu’ peste, tot asa, pentru ca ai sub 30 de ani… etc, etc.
    La tine era normal sa faca RMN, tumora e destul de mare si cred ca ai simptome tipice. Exista algoritm de diagnostic, da trufia, deh, merge mana in mana cu prostia. Sa ma fereasca Domnul de erori din astea, da’ multe cred ca am facut fara sa stiu. Te felicit ca vrei sa ajuti dupa ce te vei opera, ca te vei implica in chestia asta. Mult bine face asta, in primul rand noua, ‘moaselor’ de pripas.
    Dumnezeu te va ajuta si ne vom ruga pentru tine.
    Sa fii optimist la operatie, sa ne spui ce e cu tine.
    Acum, Dane, sa vezi ce cozi se vor face la RMN cu toti hipoacuzicii cu dopuri de ceara in ureche, toti nevroticii si ametitii, 🙂 da’ vorba ta, mai bine de zece ori degeaba, decat ce-ai patit tu.
    Domnul sa te ajute, neamtule!


  9. As recomanda pacientului sa identifice cauza aparitiei boli, ulterior ar face ptr biserica lui Hristos mai mult bine decât ajuta material la vindecarea a 10-20%, cel mult, si asa fff mult!

    Daca se vindeca de aceata boala prin operatie ptr a zâmbi pe mai dpearte, il asigur,

    Vei fi lovit de alta si mai rea, ptr ca ai dat jugul de lemen jos si pus pe cel de fier! Daca exploatati in stil american chestiunea va fi si mai greu de rezolvat, lasati pe Dumnezeu sa spuna ultimul cuvânt


  10. Sfat, chiar eşti lipsit de orice sensibilitate de data asta!
    Se pare că ai sfaturi pentru tot cartierul, dar proaste.
    Îţi recomand din nou să te abţii, dacă n-ai habar ce se întîmplă cînd treci prin astfel de situaţii.

    RAzvan, multumim pentru „input”-ul tau. Dane, Razvan este medic şi încă unul foarte bun, cu „ştate vechi”, aşa cum spui tu. E bine să asculţi ce spune.


  11. oare–


  12. Marius, profesional sunt de moda veche, ca vinul vechi da’ usor casat 🙂 dar sufleteste sunt ‘de moda noua’, din vremea apostolilor: fara gluma, dar fara tristete sa stii ca a fi medic ‘pocait’ astazi e ca si cum ai fi Matei, vamesul: ziua cu Isus, noaptea cu „sistemu”, coruptu, mincinosu… ‘nepocaitu. 🙂

    Dan, da, trebuie sa intre in memoria rugaciunilor noastre…


  13. Numai ca Matei s-a lasat de vama, eu ce sa fac? 🙂
    Zi tu Cipri, ca e randu tau! 😉


  14. Razvanele, eu nu vreau sa ma las!
    ca sa-mi pot intretine familia si sa raman medic, am fost chiar sofer pe dacie papuc, trasportand seara electrocasnice…
    nu vreau sa renunt! de aceea am terminat un rezidentit, am dat un alt concurs si am sa mai fac unul!
    NU VREAU SA RENUNT!!!!

    …ma dor,insa, insensibilitatile celor din generatia mea (ceva ma tineri decat cei din a ta,Razvane), dar si anonimaul in care ne balacim ca protestanti.

    de ce nu fac nimic? am intreprins cate ceva cand eram student si am mers la Asoc. medicilor si studentilor medicinisti, dar cate orgolii am gasit acolo…
    😀 asta e!


  15. completare: Asoc. crestina a medicilor&…


  16. Cipri, bine, n-o lasam. Hai sa o schimbam, pas cu pas, pana ne-o lasa ea pe noi 🙂 Minte ‘sistemu’ si face pe nebunu mai rau ca Athos. 🙂

    Ca am adus vorba, Athos flacaule, avea Hamlet un bufon pe care-l chema Yorick, cam expitat la un moment dat, dar, asta e. Ai prins pontu ca Marius e monarhist si vrei si tu: Yorick a murit, traiasca Shyorick, ca la tine tare mai e gros, uneori, tovalu. Si sa mai stii ca hamleti nu e pluralul englezesc de la Hamlet. 🙂


  17. Sunt un medic tanar care cred ca nu dotarea cu aparatura este principala solutie la problemele sistemului medical romanesc, ci schimbarea mintii tuturor cadrelor medicale. Cred ca Dumnezeu a ales sa faca acest lucru si prin Asociatia Medicilor Crestini din Romania. O spun asta pentru ca acesta este cadrul in care m-am format ca medic crestin alaturi de alti colegi tineri. De aceea l-as ruga pe colegul care s-a gandit sa puna eticheta asupra acestei asociatii sa fie putin mai rezervat si sa nu uite ca orgolii sunt peste tot, din pacate si in biserici sau AMCR.
    E nevoie de toti in lucrare si putem incepe din cabinetul fiecaruia.
    Scuze celor care nu sunt direct interesati de subiect.
    Dana Gh.


  18. Draga Dana Gh., nu ne putem opri – e in naturanoastra 😀 – din a pune etichete, nu crezi? pana si diagnosticul care-l pui unui bolnav, este o etichetare a lui! 😉
    Deci, am diagnosticat starea AMCR din urma cu ~10ani…si cam asta e!
    si ca sa vezi ca nu-s refractar, astept sa particip la viitoarele intruniri din orasul meu, cu alt statut, e drept, dar cu aceeasi intransigenta in ceea ce priveste aroganta si compromisul!

    crede-ma, am vrut si incerc sa schimb cate ceva in sistem, in jurul meu!
    Asa sa ne ajute DUMNEZEU, care ne stie pe fiecare in parte!
    cu respect!


  19. dragilor, cred ca este nevoie de astfel de asociatii profesionale ale crestinilor, cu toate piedicile inceputului si cu toate slabiciunile,
    au incercat si politicienii crestini si s-au lovit in orgolii

    Orice astfel de organizatie paminteasca are problemele ei, dar se merita, in ciuda greutatilor


  20. Sfatcalugaresc, Dumnezeu ma va judeca si nu tu! Daca va dori sa imi mai dea o incercare voi trece si peste aceasta.


  21. Draga Dane, din cauza lipsei de şimţire pe Athos alias Sfat Călugăresc, l-am pus la Spam!

    Sorry!
    Dacă ar fi călugăr ieromonah (probabilitatea este la fel de mare ca el să fie călugăr cum este posibil ca eu acum să fiu ortodox) nu m-aş duce la spovedit pe la el,


  22. NU MAI AUZI CU O URECHE, AI AMETELI, PROBLEME DE ECHILIBRU, DURERI DE CAP INGROZITOARE, ITI CURGE SANGE DIN NAS?

    AI SIMPTOMELE ACESTEA? EU LE-AM AVUT SI AM AFLAT PREA TARZIU CAUZA LOR.

    DACA AS FI AFLAT DIN TIMP CAUZA LOR, AVEAM MAI MULTE SANSE SA MA FAC BINE!

    AFLA MAI MULTE LA URMATORUL LINK: http://dansantimbreanu.wordpress.com/2007/12/21/neurinom-acustic-sau-cum-sa-i-furi-zambetul-unui-pr/

    Dati va rog mai departe! Poate prietenii vostri sufera de aceste simptome si ii puteti ajuta!



Lasă un răspuns

