h1

„Naşterea Ta, Cristoase”, Troparul Naşterii cîntat de… baptişti

Decembrie 25, 2007

„Troparul Naşterii” este un text care m-a urmărit ani de zile. L-am auzit de multe ori, l-am ascultat de puţine ori în interpretări de bună calitate.

Lăsaţi-mă să îmi laud studenţii.

AICI aveţi o intepretare demnă de ascultat nu numai de auzit.

Supriză! Cîntat de baptişti! Da, ştiu că vor fi iar cîrcotaşi care vor spune: „Degeaba, nu-i cu duh, nu-i cu duhul ortodoxiei…. degeaba cîntă dacă nu e ortodocşi…”. Hai să lăsăm baltă chestia asta acum şi să ne bucurăm că măcar e cîntată bine! 🙂

Troparul Naşterii, într-un aranjament al domnului Vasile Timaru, care a predat o vreme în cadrul Univerităţii Emanuel din Oradea.

Piesa este pe noul disc înregistrat de Corul Mixt de cameră al Universităţii Emanuel din Oradea.

coperta-1.jpg

AICI este o altă piesă de pe acest album. Cunoscutul Ring, Christmas Bells! de Leontovich într-un aranjament Pautza. Prof. Dr. Sabin Pautza predă, de asemenea, în cadrul Universităţii Emanuel din Oradea.

Corul este dirijat de maestrul Nicolae Bica şi de Daniel Rădoiaş, asistentul dînsului.

coperta-2.jpg

Uitaţi-vă şi în boxul audio!

Cd-ul se poate comanda la Contact.

15 comentarii

  1. Multumim frumos. Minunat.
    Sa va bucurati luminat de acest praznic:
    „Taina straina vad si preaslavita: cer fiind pestera, scaun de heruvimi Fecioara, ieslea salasluire intru care s-a culcat Cel Neincaput, Hristos Dumnezeul nostru, pe carele laudandu-l il marim.”
    (Irmosul cantarii a noua a Canonului Nasterii Domnului )
    „Veniti sa ne bucuram intru Domnul, povestind taina ce este de fata. Zidul cel despartitor acum cade; sabia cea de foc acum se indeparteaza; Heruvimul nu mai pazeste pomul vietii; iar eu ma impartasesc de dulceata cea din Rai de la care m-am departat prin neascultare. Caci Chipul cel neschimbat al Tatalui, Pecetea vesniciei lui, infatisare de rob primeste, iesind din Maica ce nu stia de nunta, nesuferind schimbare: ca a ramas ce era, Dumnezeu adevarat fiind, si a luat ce nu era, om facandu-Se, din iubire de oameni.”
    Din vecernia sarbatorii.


  2. Extrem de frumos CNI! Mi-a placut cel putin atit de mult cit cintarea. DUmnezeu sa va dea un Craciun minunat in frumoasa vreme din California.


  3. Multumesc Marius! Mi-ai imbunatatit ajunul de Craciun inainte de a merge la adunare. Extraordinar de frumos. Felicitari corului universitatii!
    Doresc un Craciun tie si familiei tale (doar Craciun);).


  4. Tocmai ne-am intors de la un concert f frumos cu un cor din Indonezia (in Seoul). Si totusi – mai fain canta corul vostru! Poate e si pt ca e in limba romana :):) Domnul cu voi!


  5. Fain! Frumos! Felicitări!

    De la vad.


  6. Dragut. La coperta se mai putea lucra putin.


  7. dragut, dar prefer interpretare asta:
    [audio src="http://www.ortodoxmedia.com/dn/0318/Troparul%20Nasterii%20gl%204%20%20-%20Suceveanu.mp3" /]

    🙂

    Sarbatori cu bine!

    p.s. de ce canta baptistii un tropar ortodox?


  8. Multumesc, CNI, foarte frumos textul pe care l-ai pus.

    Acum aş vrea să fiu în California, Dani, că aici e frig, dar fără zăpezi, aşa că este mai bine la voi!

    Multumim, Eved, şi eu cred că ai noştri cîntă fain. Sînt profesionişti.

    Multumim, Delavad, în sfîrşit te-ai mai îmblînzit? 🙂

    DE acord, teologeanu, dar coperta a fost problema Electrecordului

    draga Irina, de acord cu prima parte, ritmul este excelent, dar nu este nici o legatura intre prima si a doua….
    A doua? Prost interpretată, dar cu duh 🙂

    Tropar Ortodox? Eu aş zice doar Tropar… 🙂


  9. Tropar Ortodox? Eu aş zice doar Tropar… 🙂
    by patratosu decembrie 25, 2007 at 10:34 pm

    normal ca ai zice, ce altceva poti sa faci 🙂
    acum asa, ca o mica paranteza, mi se pare comic sa te chinui atata sa atragi ortodocsii la baptism, ca sa le canti dupa aceea tropare ortodoxe :))dar e foarte bine, nu pot decat sa aplaud aceasta initiativa, poate unii o sa-si vina in fire si o sa se intoarca in Biserica


  10. p.s. da’ tot nu mi-ai raspuns la intrebarea „de ce” 😉


  11. Păi, Irinuca, nu cred că este o întrebare validă, un Tropar este un text minunat, face parte din tezaurul universal al Bisericii Creştine, nu este confiscat încă de Biserica Ortodoxă şi aşa cum „cu tupeu” îl revendic pe Atanasie ca pe unul dintre cei mai mari baptişti, tot aşa cred că Didascalia apostolilor este una dijntre cele mai cuoscute scrieri Baptiste.

    „Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte fără de moarte”.. ţi se pare cunoscut?
    Trisagionul, da!
    Una dintre cele mai vechi cîntări bisericeşti.
    N-ai idee de cîte ori a fost pronunţat într-o biserică baptistă.

    Este un tezaur al Creştinătăţii care nu este nici ortodox, nici baptist.

    De ce nu te bucuri oare că este cel puţin un lucru în care avem aceeaşi înţelegere.

    Să nu îmi spui acum că şi concepţia despre Sfînta Treime este ortodoxă şi noi, ca baptişti, nu avem voie să îi pronunţăm Sfîntu-I Nume.

    Biserica pe care o slujesc se numeşte „Biserica Creştină Baptistă Sfînta TReime din Aleşd”…

    Na! Altă chestie ortodoxă 🙂


  12. nu e confiscat, ii apartine de drept :)Troparul a fost compus de un ortodox pentru o Sfanta Liturghie ortodoxa, e parte a Sfintei noastre Traditii.
    Si da, conceptia despre Sfanta Treime tot ortodocsii au cristalizat-o, ca raspuns la ereziile vremii.


  13. Domnule Cruceru,
    Fara ironie intreb daca anul acesta, de Craciunul acesta ati cantat troparul praznicului in biserica dvs? Si daca tropaul Nasterii este cantat in bisericile baptiste din Romania si din intreaga lume?


  14. Bun, draga Irina, atunci vom pune copyright pe Tropar 🙂
    Distincţiile de care vorbeşti, ortodocsi versus restul lumii sint separari artificiale în contextul in care vorbim.

    Troparul, ca si Trisaghionul, ca si cristalizarea Dogmei Trinitare sint chestiuni care transced discutia BOR-baptisti.

    Mă tem ca şi tu şi CNI suprasimplifaţi o realitate istorica foarte complexa.

    Pe vremea in care se cristalizau ereziile si dreapta credinta Biserica arata cu totul altfel decit o imaginam azi.

    Daca ar fi sa mergem pe linia asta, atunci primul baptist este Ioan Botezatorul… baptistii au inventat botezul.. .etc.

    vi se pare o linie de argumentatie demna de urmat?

    Oricum mi se pare o discutie vrednica de zimbet: „Troparul e al nostru!”


  15. Nu sint sigur, insa cred ca troparul cu pricina a fost scris in perioada post-iconoclasta, probabil in manastirea Stoudion, spre deosebire de condac care este pre-iconoclast, apartinand Sf. Roman melodul.
    Si, personal, nu ma su[para, dimpotriva ma bucura, faptul ca baptistii arunca o privire spre bogatiile imnografiei bizantine.
    Vine Praznicul Dumnezeiestii Aratari cu troparul „In Iordan botezandu-te Tu Doamne…” 🙂



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: