h1

Sînt o oaie plină de scaieţi…

Ianuarie 4, 2008

….dar voi deveni rege… ca-n poveste! Sînt o oaie!!! Dacă am păstor, sînt oaie, dar, ca în Povestea porcului, care noaptea se dezbracă de pielea de porc pentru a deveni prinţ… eu port numai în noaptea acestei lumi blana de oaie pe care mi s-au prins atîţia scaieţi… dar, în Ziua aceea, voi deveni rege… voi domni împreună cu El!

Noaptea, oaie, ziua, rege! Aşa merge lumea mea!

Noaptea Păstor, ziua, Gazdă! Aşa e-n lumea Lui!

Dumnezeul meu umblă deghizat în cioban, ca să mă găsească pe mine învelit în blana puturoasă de oaie fără minte şi să-mi dea demnitate de rege!

shepherd-annointing-with-oil.jpg

Acum îmi este păstorul cu toiag şi nuia… atunci îmi va fi conviv cu undelemn şi pahar…

Acum mă fugăreşte din spate sau îmi merge înainte, atunci îmi va sta faţă în faţă …..

Acum mi-e nevăzut, dar Îi voi fi … musafir.

Voi fi …. Musafirul lui Dumnezeu!!!

M-am mai gîndit. Deşi vrea cu tot dinadinsul să îmi toarne undelemnul de ungere împărătească pe cap, vreau să rămîn doar musafirul Lui. Atît îmi ajunge. Rămînă El Rege, pentru că singura mea şansă de a mă transforma din oaie în rege, după ce voi trece dincolo de Vale, mi-a fost dată prin faptul că El, Regele, s-a făcut Miel şi a trecut biruitor prin valea umbrei morţii…..

Continuarea … AICI.

PS.

În seara trecută ne-am gîndit cu toţii la ce se întîmplă acum … şi dincolo..

De obicei spunem: „Om trăi şi-om vedea….”

Zic: „Om muri…şi-om vedea… „

40 comentarii

  1. In ton cu tristetea din aceste zile dar si cu post-ul curent haide-ti sa ne reamintim si sa reflectam la niste versuri.

    Simteam uneori, citind multe postari de aici, si Domnul sa ma ierte daca gresesc, o usoara invidie a unora pe fratii mai cu „notorietate”, evident sub motivatii ale zilelor noastre (dosare, etc)… Cred ca versurile de mai jos ne pot aduce intelepciunea Domnului si in acest aspect.


    Sunt un bulgar de nimic,
    Sunt un strop de roua-n soare,

    Dar cu cât ma vad mai mic,
    Cu-atât Tu, cu-atât tu Te vezi mai mare.

    Doamne, daca m-ai facut
    O fereastra catre tine,
    Cu cât sunt mai nevazut,
    Cu-atât Tu, cu-atât Tu Te vezi mai bine.

    ….

    Si din toate câte-n rai
    Le gasesti Tu pentru mine,
    Nu mi-e dor de tot ce-mi dai,
    Nu mi-e dor, Doamne, cât mi-e dor de Tine


  2. „In ton cu tristetea din aceste zile dar si cu post-ul curent haide-ti sa ne reamintim si sa reflectam la niste versuri.”
    Reflectăm mai întâi la gramatica românească folosită pentru aşezarea cuvintelor în fraza corectă. Nu se află acest îndemn şi la începutul Evangheliei lui Ioan? Dar greşeala de ortografie din postarea precedentă se datorează lipsei lecturii din Vechiul Testament.
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com


  3. Buna ,
    Iar nu inteleg, de ce nu esti o oaie fara scaieti?

    Toate oile sunt cu scaieti?, eu am vazut si fara !!!

    Dumnezeu (pastorul) nu are oi curate ??? sunt sigura/sper ca are.


  4. Stimate Titus Filipaş, cred că ar trebui să precizaţi în comentariul de pe blogul dvs. că aţi luat citatul nu din post-ul meu, ci dintr-un comentariu, care se întîmplă să nu îmi aparţină…

    Cred că exploataţi detaliul nesemnificativ…
    Cum doriţi.
    Am încercat să intervin pe blogul dvs., dar nu permiteţi comentariile.


  5. Draga Marius,
    chiar e nesemnificativ.
    Caracterul domnului Filipas lasa de dorit.
    In acest caz cine sa-i citeasca blogul?

    In van citeaza dumnealui din Scriptura.
    „Degeaba-mi ziceti Doamne, Doamne.”

    Sa fim seriosi.


  6. Cred că un moderator de blog este direct responsabil şi pentru ortografia comentariilor pe care le permite pe blogul său. Eu nu permit intruzia comentariilor pe blogideologic.wordpress.com, pentru că nu am chef, nici timp, să devin corector de ortografii eronate. Totuşi cred că sunteţi cel mai răbdător şi mai bine intenţionat moderator de blog românesc.
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com


  7. daca oile au scaieti inseamna ca este toamna
    de capre nu se leaga scaietii


  8. Draga Ioan Daniel,
    nu sta in picioare filozofia ta in contextul comentariului initial .
    Se poate sa nu intelegi , nu-i nici o problema , omul cat traieste invata si tot p…. moarre .
    N-am inventar eu citatul cu pricina !!!!


  9. Stimate Titus Filipas,
    Se spune ca cei din lumea inginereasca au priviri inteligente dar nu stiu sa se exprime … 😉
    Asta e, nu-s perfect …si daca un „haideti” e atat de semnificativ (era 1 noaptea), atunci scuze pentru posibila ofensa.

    Cat despre lecturi , Da, asa e , eu sunt mic mic mic …si cunosc foarte putin.
    Prefer sa ma laud cu smerenia biblica decat cu cunostintele biblice, prefer sa intaresc pe cineva decat sa daram bunele lui intentii .

    Toate cele bune !

    Ionel.


  10. Ionele, fii pe pace, nu ceda!
    Il citesc cu mare atentie pe domn’ Titus pentru ca de betie de cuvinte am auzit dar de alandala de cunostinte, mai rar.
    Marius, care e filolog ‘subtire’, a zis ca omul asta scrie in stil baroc. Dupa ultimele postari, pare dadaist in idei si baroc in exprimare. Sa-ti fie profesor dom’ Filipas, asta da cosmar pentru inginerii patriei, inclusiv Patapievici si CTPopescu! Sa vezi ce privire ti-ai fi tras atunci si tu , Ionele… 🙂
    Dar lui de la nume i se trage: Titus, care a distrus templul din Ierusalim si Filipas, care vrea sa-l faca cum l-a construit inteleptul Solomon. Mai tii tu minte cum a zidit-o pe biata Smarandita a lu’ Badilita, pentru ca-i lipsea lui, Titus, nu stiu ce la socoteala?
    Mai Ionele, asta e Mesteru Manole a ideilor care nu stau in picioare: nenea Titus Filipas! 🙂


  11. … si tu stii, noi aveam o vorba: El condor pasa!


  12. Stimate domnule Filipaş… aşa cum nu sînt responsabil de ideile comentatorilor mei, aşa nu sînt responsabil nici de gramatica dînşilor.

    Se întîmplă ca şi eu să scap greşeli de ortografie.
    Mi-am găsit şi în teza de doctorat, cu toată corectura şi corecturile succesive.. greşeli … asta este!

    Urăsc detaliul de felul acesta, sînt atent la detalii de exegeză, dar nu de punctuaţi şi de litere întoarse…

    Ionel este important şi ce spui şi cum spui… dar nu cred că o cratimă este acum o tragedie….


  13. Draga Ioan Daniel,
    nu sta in picioare filozofia ta in contextul comentariului initial .
    Se poate sa nu intelegi , nu-i nici o problema , omul cat traieste invata si tot p…. moarre .
    N-am inventar eu citatul cu pricina !!!!
    by ea ianuarie 4, 2008 at 10:54 am


  14. Bună observaţie, Ioan Daniel, mai bine cu scaieţi pe blană decît capră….
    şi iarna sînt scaieţi 🙂


  15. draguta nu i vorba de nici o filozofie eu am vorbit despre oi ca un bun cunoscator asemanarea cu altceva e intamplatoare nu te supara dar si oile negre au scaieti…..caprele insa nu.


  16. ma bucur ca i observat cred ca de asta te lauda ca esti F I N observator


  17. Razvane, nu mai zic nimica… chiar nu ma simt bine in postura de vizitator care cauta polemici, si oricum cel care a gresit sunt eu. Asa ca … inapoi la scoala,nu ca ar fi asa demult de atunci.


  18. Ionele, stai linistit: versurile tale frumoase sunt dintr-o cantare care-mi place mult. Polemica? Cu cine? Cu Filipas? Omul de care vorbim nu poarta dialog, il stiu din alte postari. Am citit in ultimele zile pe unele bloguri crestine comentarii ale unor ‘intimidaci’, ‘telectalaii’ narcisisti. Iti baga lumina telighenta intre ochi si-ti zic ca pe perimetru, in armata: „Ba, zi ce CV ai, ha…?!” Unii vin la Marius ca sa vada lumea ca au si ei blog. Vorba lui Pety: cine-ti citeste tie …, Filipasule? Altii nu vin, ei ‘catadicsesc’: babacii wordpress-ului, oamenii cu timpul ‘pretios’. Victime potentiale, dupa mintea lor? Daniel M, Marius C…
    Noi macar atata sa facem, Ionele: sa punem cratima pe fundul lor!


  19. Ce bine va completati voi unii pe altzii!!!
    Sa inteleg ca suntei berbeci tari de cap!!!
    Cine-i lupu? cine-i magaru? Ce zice Pastoru de oile prea pline de scaieti???? e bucuros?

    Nu va lasati dusi de spiritul de turma ..baietzi cucuieti!!!nu-i frumos, desi pare sanatos.

    Sti asta, ca nu toate caile care i se par omului bune sunt asa (bune)!!!
    Putezi demonstra ca suntetzi aptzi de fapte bune !!!desi nu prin fapte …ci prin credinta ,totusi credinta fara fapte parca e moarta .


  20. draguta „ea” reflecta un pic ce zice tipu si daca dumneata esti oita alba nu mai face pe nimeni berbec

    „Cine te face deosebit? Ce lucru ai, pe care să nu-l fi primit? Şi dacă l-ai primit, de ce te lauzi ca şi cum nu l-ai fi primit?”


  21. Sunt convins ca si oile au scaieti (si au) dar se comporta in stil cameleonesc (nu ma supar daca ma corecteaza domnul Titus Filipas 🙂 ) in sensul ca isi camulfleaza scaietii. Sau nu?
    Tot mai bine oaie…


  22. “omul cat traieste invata si tot p…. moarre .”
    Comentariul meu la prima parte a frazei: “omul cat traieste invata”.
    Problema este aceea că Dumneavoastra aveţi programatic bibliografia limitată. Eu cred în Vechiul Testament, Tragediile greceşti, Noul Testament, şi teologia Părinţilor Cappadocieni ai Bisericii Ortodoxe care este adevărata Biserică Ecumenică. Dumneavoastra credeţi numai in Evanghelii. Bun! Dar nu ati asimilat măcar primul verset al Evangheliei lui Ioan!
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com


  23. Stimate domn Filipas.
    Si dracii cred si se infioara.
    Ei nu sunt si nici nu pot fi transformati.
    In Imparatia lui Dumnezeu nu veti fi intrebat de „bibliografie”. Nu bibliografia va naste din nou.

    E posibil ca pe dumneavoastra sa nu va fi asimilat El, dupa cum va aureolati cu bibliografia asimiliata.

    Va propun spre studiu urmatorul pasaj din 1 Corinteni 1:17-29 (cu toate ca, sincer, nu cred ca veti intelege mare lucru):

    De fapt, Hristos m’a trimes nu să botez, ci să propovăduiesc Evanghelia: nu cu înţelepciunea vorbirii, ca nu cumva crucea lui Hristos să fie făcută zadarnică. Fiindcă propovăduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sînt pe calea pierzării: dar pentru noi, cari sîntem pe calea mîntuirii, este puterea lui Dumnezeu. Căci este scris: ,,Voi prăpădi înţelepciunea celor înţelepţi, şi voi nimici priceperea celor pricepuţi. Unde este înţeleptul? Unde este cărturarul? Unde este vorbăreţul veacului acestuia? N’a prostit Dumnezeu înţelepciunea lumii acesteia? Căci întrucît lumea, cu înţelepciunea ei, n’a cunoscut pe Dumnezeu în înţelepciunea lui Dumnezeu, Dumnezeu a găsit cu cale să mîntuiască pe credincioşi prin nebunia propovăduirii crucii. Iudeii, într’adevăr, cer minuni, şi Grecii caută înţelepciune; dar noi propovăduim pe Hristos cel răstignit, care pentru Iudei este o pricină de poticnire, şi pentru Neamuri o nebunie; dar pentru cei chemaţi, fie Iudei, fie Greci, este puterea şi înţelepciunea lui Dumnezeu. Căci nebunia lui Dumnezeu, este mai înţeleaptă decît oamenii; şi slăbiciunea lui Dumnezeu, este mai tare decît oamenii. De pildă, fraţilor, uitaţi-vă la voi cari aţi fost chemaţi: printre voi nu sînt mulţi înţelepţi în felul lumii, nici mulţi puternici, nici mulţi de neam ales. Dar Dumnezeu a ales lucrurile nebune ale lumii, ca să facă de ruşine pe cele înţelepte. Dumnezeu a ales lucrurile slabe ale lumii, ca să facă de ruşine pe cele tari. Şi Dumnezeu a ales lucrurile josnice ale lumii, şi lucrurile dispreţuite, ba încă lucrurile cari nu sînt, ca să nimicească pe cele ce sînt; pentruca nimeni să nu se laude înaintea lui Dumnezeu.

    De asemenea va sugerez si cele doua versete care incheie capitolul, versetele 30 si 31:

    Şi voi, prin El, sînteţi în Hristos Isus. El a fost făcut de Dumnezeu pentru noi înţelepciune, neprihănire, sfinţire şi răscumpărare, pentruca, după cum este scris: Cine se laudă, să se laude în Domnul.

    Sper ca ati sesizat.
    Sper.


  24. […] pe aceia care…. De pe blogul “La patratosu”, mai precis de pe foaia de comentarii https://patratosu.wordpress.com/2008/01/04/sint-o-oaie-plina-cu-scaieti/#comments, am selectat: “Stimate Titus Filipas, cred ca ar trebui sa precizati în comentariul de pe blogul […]


  25. „avem bibliografialimitata”…dar:

    – unii au „biblialimitata”

    dupa cate stiu eu biserica ortodoxa este impotriva ecumenismului,,,,cum poti afirma ca e singura biserica ecumenica..?


  26. „alandala de cunostinte”?
    „Il citesc cu mare atentie pe domn’ Titus pentru ca de betie de cuvinte am auzit dar de alandala de cunostinte, mai rar.”. îmi scrie cineva, poate condus de bune intenţii.
    Frazele oricărui text al meu pot fi caracterizate drept „alandala de cunostinte” numai de către cineva lipsit de cunoştinţe elementare privind tipurile de cunoaştere umană. Discursul meu românesc vrea să fie în esenţă un discurs despre bogăţia acestei naţiuni. Se ştie că o naţiune săracă poate deveni o naţiune bogată (vezi cazul scoţienilor) când stăpâneşte perfect trei tipuri de cunoaştere: teoretică, tehnico-productivă şi prudenţială. Legea învăţământului comunist din anul 1948 a eliminat în mod sistematic cunoaşterea prudenţială din educaţia românească. După 1989, niciun proiect de lege a învăţământului nu a încercat să se apropie, măcar ca intenţie politică, de punctul de basculare pentru eliminarea consecinţelor reformei învăţământului din 1948.
    Conceptele centrale din cunoaşterea prudenţială sunt Valoarea şi Calitatea. Cunoaşterea prudenţială înseamnă de facto ştiinţa identificării Valorii şi Calităţii. Discursul real şi realist despre bogăţia naţională aparţine în esenţă cunoaşterii prudenţiale. Numai prin agregarea cunoaşterii teoretice, a cunoaşterii tehnico-productive şi a cunoaşterii prudenţiale se poate produce o reală deplasare de paradigmă în societate. Felul în care înlănţui în text fraze aparţinând unor tipuri distincte de cunoaştere nu înseamnă „alandala de cunostinte”, ci ţine de alegerile personale pe care le fac în construcţia textului meu.
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com


  27. „cum poti afirma ca e singura biserica ecumenica..?”

    Vezi Conciliul de la 381 AD la Nova Roma.

    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com


  28. Sindromul copycat

    „cum poti afirma ca e singura biserica ecumenica..?”

    Eu am afirmat de facto : ” Eu cred în Vechiul Testament, Tragediile greceşti, Noul Testament, şi teologia Părinţilor Cappadocieni ai Bisericii Ortodoxe care este adevărata Biserică Ecumenică.”

    Dar, bineinteles, exista si sindromul copycat.

    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com


  29. […] De pe foaia de comentarii https://patratosu.wordpress.com/2008/01/04/sint-o-oaie-plina-cu-scaieti/#comments, am fost întrebat […]


  30. Stimate domn Filipas.
    Ati studiat textul recomandat?
    Banuiesc de ce-l evitati.


  31. Oricum, ideologia dumneavoastra este seaca.
    Nu are viata.
    Este doar …ideologie.


  32. BISERICA ORTODOXA nu este pentru ecumenism,daca ai fi ortodox,ai sti acest lucru,ei nu sunt de acord cu N:Corneanu de ex.nici cu cei care sunt pentru ecumenism,stiind ca aceasta duce la Anticrist..


  33. …si limbajul e de lemn,
    cand o biserica nu e pentru ecumenism,
    cum poate spune cineva ca e adevarata biserica ecumenica?


  34. Andrei ,nu-l mai tine de vorba,
    nu se merita,
    eu cunosc f.multe din ortodoxie,datorita imprejurarilor,ei se considera singura biserica adevarata,
    dar acesta de mai sus,e departe de cei care desi gandesc asa,sunt totusi oameni care se straduiesc sa traiasca o viata plina de infranare,
    dintre toti cei pe care ii stiu,
    care au un rol mai important,in aceasta biserica,
    niciunul nu intra pe bloguri”de-ale” noastre,doar cei”superficiali in ale ortodoxiei”


  35. D-l Filipas spune:
    „Eu nu permit intruzia comentariilor pe [blogul personal], pentru că nu am chef, nici timp, să devin corector de ortografii eronate.”

    Cum se face dom’le ca ai timp de „corecturi” pe alte meleaguri, iar pe valea ideologiei …??
    Un sfat: deschide blogul pentru comentarii! Critica te va ajuta, altfel exista riscul … plafonarii.

    Apropos, detaliile dau esenta, dar esenta nu sunt detaliile.


  36. Domule Filipas, incerc sa va raspund la urmatoarea fraza:
    „Felul în care înlănţui în text fraze aparţinând unor tipuri distincte de cunoaştere nu înseamnă “alandala de cunostinte”, ci ţine de alegerile personale pe care le fac în construcţia textului meu.”
    corelata cu afirmatia care ma flateaza (aici fac copycat-ul model Pety 🙂 ):
    „îmi scrie cineva, poate condus de bune intenţii.”
    evident, eu fiind acela.

    Presupun ca am pe masa, ravasite, o sumedenie de carti, odihnind deschise la paginile la care am ramas, ca niste fluturi asezati prin toata camera, cum spunea , odinioara, Garabet Ibraileanu. Dintr-una copiez un nume, din alta un citat, iau o idee din cealalta, le amestec bine, le infrumusetez cu termeni cat mai speciosi si… gata eseul! Il cizelez, il privesc cu admiratie si ii mai adaug un praf de tzafna (diacriticile astea, Marius!), sa sune ceva in genul: „Na, ca v-am spus-o, ‘lipsit(ilor) de cunoştinţe elementare privind tipurile de cunoaştere umană’ ce sunteti.”

    Stiti cum arata pentru mine textul dvs? ca un costum cu captusala pe dinafara, ca o rugaciune facuta la coltul strazii. Bibliografia inglobata pana la sufocatie in corpul textului, stufoasa si agrasiva, care si la note de subsol ar fi masacru (singurul la care iubesc scrisul ‘la subsol’ e Camil Petrescu!). Textele se doresc epatante prin cunostinte, dar sunt, vorba lui Pety, moarte, pentru ca n-au nimic personal in ele- excluzand ranchiuna care le mai reanima cumva.

    Ce-i drept, totul la dvs. are o savoare a crisparii, a perfectionistului tragic care se intoarce de zece ori sa vada daca n-a uitat gazul deschis pana cand uita de ce voia sa iasa pe usa.

    Am inteles, in schimb, ce inseamna cunoastere prudentiala, desi nu voiam in ruptul capului sa aflu asta! 🙂


  37. … Mamaaa! Ce caramida am scris! Cipri, m-am molipsit de „blogideologic”… 🙂


  38. Stimate Titus Filipaş, încerc să îmi dau seama ce doriţi să comunicaţi şi mărturisesc că îmi este destul de greu.

    Îmi este greu să înţeleg mai ales preluarea unor lucruri de pe blogul meu pe blogul dvs., chestiuni pe care le învăluiţi în comentarii care nu par să ducă nicăieri.

    Îmi pare rău! Declar că limitele mele hermenutice sînt cam pe-acolo…

    Vă întreb şi eu, precum prietenul meu, aţi citit totuşi textul?

    În rest sînt foarte încîntat de lucrurile noi pe care le pomeniţi. Nu este domeniul meu de expertiză, nu ştiu unii termeni tehnici, dar bucuros să învăţ…

    Ca om dedicat ştiinţei însă… încerc să verific orice informaţie înainte de o înghiţi repede. Nu reuşesc întotdeauna. Pînă acum v-am crezut pe cuvînt 🙂

    De asemenea, n-am înţeles ce doriţi să spuneţi cu sindromul copycat!???

    Uuups, Rasvan, deci şi tu citeşti! 🙂


  39. am o curiozitate ii cunoasteti pe cei care va cer socoteala sau va acuza (bastrix)


  40. Nu personal, dacă la asta te referi, Enoriaşule, nu mă cunoaşte personal! 🙂



Lasă un răspuns

