h1

Cine este Rasvan Cristian? 2

Ianuarie 12, 2008

Draga Marius,

Am continuat asa cred cam un an.

La un moment dat a aparut ‘afacerea tigareta 2′ si sectiunea unde lucram a devenit interesanta pentru altii.

Din toti acei oameni, m-au intrebat daca vreau sa dau teste si sa trec la SIE. Am dat teste, le-am luat si am inceput sa lucrez la ei.

Nu a durat mult, pentru ca era altceva, cu totul altceva. Cumva il stiam pe Harnagea (era director la SIE pe atunci).

Am facut cerere de trecere in rezerva. Am fost al doilea om din istorie care a facut asa ceva, asa mi-au spus.

Le era teama ca poate mi-au facut ceva si ma plang lui Harnagea si iese scandal.

Am plecat la Harlau, jud. Iasi, pentru ca la Iasi era singurul om care a avut curajul sa ma primeasca.

Nu puteam pleca de la SIE decat daca aveam loc asigurat in civil.

Am gasit un om care nu stia ce e frica, prof. Vasile Astarastoaie, pe atunci director la DSP Iasi.

Mi-a zis: “Te ajut, da’ ma ajuti: am nevoie de internist la Harlau, altfel desfiintez spitalul, ca nu au internist de 2 ani- si nu vreau asta”

Am uitat sa-ti spun ca dupa ce am terminat specializarea la Coltea si pana cand dosarul de SPP sa fie gata, am ajuns pentru 3 luni, in 1994, la Harlau, in asteptare. De aceia, am venit tot la Iasi, dupa 5 ani.

Albisem, eram consumat. Aveam inca prieteni aici. Am ajuns la Harlau.

Dupa trei ani, intram in grava foamei pentru 6 zile pentru ca se hotarase desfintarea spitalului. Eram primul medic care face chestia asta in Romania.

Odata cu mine intrasera in grava foamei doua asistente. Ziarul Ziua, BBC si Antena 1 erau pe capul nostru, o nebunie fara seaman.

In Duminica Floriilor am dat declaratie, publicata in Ziua, ca nu vreau sa fac din Saptamana Mare un circ personal. Am iesit din greva. Spitalul a fost salvat si au dat salarii oamenilor.

M-am recasatorit cu Carmen. Sotul ei murise. Avusese o viata grea. A crescut doua surori mai mici de cand avea 13 ani, varsta la care ii murise de cancer mama.

Carmen este cu 16 ani mai mica decat mine si are o fata de 18 ani. Era foarte credincioasa.Intr-o seara, eram in bucatarie la Harlau si i-am spus ca vom ajunge in iad amandoi. Poate ea sa scape, eu insa categoric nu. S-a speriat.

Am luat bibliile, fiecare aveam biblia personala, a noastra, Cornilescu. Am ctit cuvant cu cuvant toate epistolele apostolului Pavel si apoi Psalmii.

Dupa doua luni ne-am casatorit si ne-am botezat la Targu Neamt.

(Fac o paranteza : la Targu Neamt o mutasem pe mama.

Tata murise de 7 ani si am vandut in Bucuresti locuinta lor.

Am cumparat la Targu apartament numai pe numele mamei- asa e traditia in familia noastra, l-am aranjat si mama a trait o noua, dar fericita “tinerete”, mai ales ca are si rudele aproape.

A facut accident cerebral in urma cu un an jumatate, vorbeste greu dar Domnul a ferit-o de paralizie si e vioaie la minte.

Fiica lui Carmen e cu ea iar noi venim la sfarsitul fiecarei saptamani la Targu Neamt, de vineri pana luni. Acum Carmen sta acolo si cred ca Domnul ma va ajuta sa o mut cu totul acolo cu serviciul.)

Marius, mai fac o pauza si cu a treia parte, termin.

31 comentarii

  1. Domnul Razvan Cristian e rezervist si scrie pe blog-ul acesta… E bine! Sunt curios cu privire la cei „activi” si care ne „incondeiaza” pe blog(uri)! (Poate ca e chestie de intuitie feminina 😉 )
    Ce ziceti, vreo deconspirare si pe directia asta? Se ofera cineva voluntar?! „Sa nu strigi in ziua judecatii…”


  2. Ontzi, dupa cum exista „asociatia politistilor crestini”, o fi si „asociatia crestinilor activi” 🙂 dar daca primii lucreaza cu fluieru-n gura, ultimii stau cu secretu-n ea, nu? 🙂

    Nu sunt rezervist mai mult decat Marius care e ofiter de Topraisar, 🙂 ; pentru ca nu am nici o pensie sau beneficiu de pe urma acelor ani, nu sunt nici „in retragere”.


  3. Simpatica faza „cu secretul in gura.” Ma abtin de la a posta un hectar de intrebari. Imi dau gura pe „mute.” Multumesc!


  4. Dragă Răsvan,

    Dacă te hotărăşti să scrii o carte autobiografică, dă-mi de ştire! La unele chestiuni cărturăreşti mă pricep. 🙂
    Unii oameni au ce zice, dar ţin secretu’, vorba ceea. Alţii n-au ce zice, da’s cu volumu’ pe maxim. Asta ca sa nu uităm că lumea are şi faţă, şi dos…

    Eu te încurajez să scrii.

    Cu drag,

    A.Dama


  5. E bine cand exista „deconspirari” de suflet!
    Ma bucur sa va cunosc frate Rasvan, va doresc sa continuati a folosi cuvintele in slujba credintei, in slujba Majestatii Sale.Dincolo de orice, sunteti medicul Majestati Sale.Un an nou plin de impliniri sufletesti!


  6. Razvane, poa’ te mai gandesti si la lupii tineri care n-au post! mai sunt oameni fara frica? 😀


  7. Interesant articol. Parca este scris de un profesionist. Sincer, mi-a placut. Domnule Patrosu, va rog sa ma contactati pe adresa de e-mail lasata in comentariu, pentru ca nu stiu adresa dvs de e-mail si doresc sa va comunic ceva in mod particular.


  8. Mai, crestinule tzaran, ce-i cu apucaturile astea. Nu poti fara sa cauti titulaturi pompoase. Poate Razvan prefera sa fie „spp-istul Majestatii Sale”, ca doar n-o sa-L trateze ca medic 😮
    Unii cu L mare, altii cu O mare, mai lasati-ne, fratilor, cu vorbele astea umflate.
    Targu Neamt, frumoasa tara, pacat ca-i locuita (nu-mi apartine expresia, da-mi place).
    Harlau e aproape de Tanacu, nu-i asa, Rasvane. Ai fost cumva pe acolo? Asa din curiozitate.


  9. Frumos din partea ta Razvan sa impartasesti cu noi. Devine lectura motivationala istoria ta.

    PS (iti scriu de langa sediul STS)


  10. Draga A.Dama,

    „Relationam” cu Marius pe privat si mi s-a parut corect sa stie cu cine o face. De acolo a plecat toata seria de mai sus, era pentru el. In contextul actual, ne-am gandit ca trebuie sa sacrificam viata relativ intima, pentru a „domoli” falsul, impostura, hotia de ID-uri si ifosele unora. Marius era deja hulit de transparent si cam vanat de cati „pumni” a luat. Am devenit pentru o zi un fel de personaj, real dar incomplet si-mi asum asta, dar atat! Daca n-am fi crezut amandoi ca foloseste, nu faceam public nimic. Asa a vrut Dumnezeu sa facem. N-am sa scriu niciodata, dar tu ai un loc drag in gandurile mele. As vrea sa revii tu cu blogul, e mult sau e pripit ca-ti cer ‘ajutorul’ asta? 🙂

    Cu drag dezvaluit,
    Rasvan Cristian


  11. Teologeanu, motivationala in sensul ca dau de lucru baietilor din sediul de langa care scrii, categoric. 🙂

    Dar ma gandesc si la gaina vecinului 🙂 , ca si ei o sa-i pacane si asta ma linisteste. 🙂


  12. Dacă nu cad treptele, nu înveţi zborul
    aşa suntem noi ăştia nelânceziţi,
    luaţi de Dumnezeu cu binişorul
    şi neînlocuiţi!


  13. Multumesc, Ionatan!


  14. Rasvan, cred ca esti unul dintre cei pentru care cineva s-a rugat. Nu stiu cine ca n-am de unde. Cert este un lucru, pentru mine: Dumnezeu face „victime” unde nu te astepti. Dar sigur s-au asteptat altii.

    Cat despre un blog, de ce nu? Eu tot insist. A. Dama. e in domeniu si vede repede potentialul (pe mai multe planuri, ca deja nu mai esti potential, latent).

    E buna istoria vietii condensata spusa pe blog. Imi place mai ales pentru ca unii nu cred ca Dumnezeu este in stare sa „puna mana in cap” cuiva. Ei bine, uite ca se poate.

    Felicitari pentru actele de curaj impotriva sistemului, greva foamei.

    Multe realizari de-acum inainte, pe toate planurile propuse.


  15. Welcome back, Adama! Ai pe cineva în minte sau „în urechi” cu volumul dat la maxim? 🙂

    Cînd va primit Rasvan premiul pejntru cel mai bun roman al anului, să nu mă uite ca „descoperitor” de talente.
    Cu premiul în mînă şi printre sughiţuri să spună, îi mulţumesc lui Dumnezeu, mamei, soţiei, tuturor prietenilor şi Pătrăţosului 🙂 …

    aşa doresc şi eu: ce spune Răzvan, scoateţi blogul de la hibernare şi dă-i din nou viaţă…

    Frumos, Ionatan!

    Povestea lui Rasvan, dragii mei, cred ca este unul dintre cele mai bune indemnuri pentru a a ne ruga unii pentru altii.
    Rugaciunile nu ramin niciodata fara raspuns.. .

    A Lui să fie slava şi din această istorie! Noi trăim ca să Îi aducem glorie Lui!


  16. „…medicul Majestatii Sale”-in sens de apartenenta nu de…Oricum, ma bucur ca ceilalti au prins ideea.Si sa nu uit , pentru mine Hristos ramane Majestatea Sa-Regele(chiar daca unora nu le place).O zi frumoasa!


  17. Si eu sint monarhist, Crestinule, si tot asa imi place sa ii zic Domnului si Mintuitorului meu, cind trebuie sa ma adresez protocolar,

    nu este El MArele Preot, nu este El MArele Împărat, nu este El Profetul cel Mare?


  18. spălaţi în sângele lui Hristos şi… neînlocuiţi cu zoaiele lumii… ăsta e sensul… ca să fiu şi mai clar


  19. Inca un detaliu, motivat de ceea ce a scris fratele M.C…Fiindca fratele R. vorbea despre doi presedinti umani,(si gandindu-ma la tot fastul centrat pe un presedinte uman) am simtit ca e cazul de o adresare protocolara(dar care cauta sa plece din inima), fata de Cel care este Regele Regilor si Domnul Domnilor:ISUS HRISTOS.


  20. De ce insistenta pe formularea”…presedinti umani…”???Deoarece pentru multa vreme, comunismul a cautat sa obisnuiasca civilizatii cu ideea de presedinti „divini”(abuzul numit Cultul personalitatii–n-au cerut dreptul de autor de la romani, sau de la egiptenii de odinioara).Un presedinte ramane uman chiar daca e supranumit „Cel mai tare om al planetei”.Aici e vina presei care caute sa umfle…Doamne, binecuvinteaza presedintele Romaniei, pe cel al USA…Rusiei…!(1Tim.2:1-3)


  21. Lui Rasvan…cel nou?
    Desi replica mea (la ultima dvs interventie adresata mie in cadrul rubricii comentarii pe marginea aricolului „Despre bunatate si omul bun” a lui I.T.) a fost redactata inainte de aparitia celor doua „Cine a fost Ravan Cristian” 1 & 2, m-am incapatinat totusi sa o public. Vezi la „Arhive ” pe luna nov./07


  22. Viorel C,

    Am cautat sa vad la ce anume faceti referire. Sa stiti ca exista mai multe grade de insuficienta venoasa periferica si am tratat cateva din cele grave, pentru ca potentialul de infarct pulmonar este mare la un om cu tromboflebita. Poate ca bolnavul a avut asa ceva, si atunci prin tratament anticoagulant se recanalizeaza spontan (la vreo 7-10 zile) amarata aia de vena si omul isi revine. Fabricantii de medicamente, mai ales cei de scoala franceza, si-au facut o mare afacere in ameliorarea simptomatica a „sindromului picioarelor grele”- suna groaznic in romaneste, dar sunt apa de ploaie si sunt scumpe.

    Cum nici eu nici dvs. n-am stat la picioarele fratelui in cauza, 🙂 m-as bucura sa nu i le studiem tocmai acum. Problema nu sta cand si-a taiat safenele cineva, ci cand si-a taiat craca de sub ele! 🙂


  23. Crestinului de la tara: multumesc pentru indemnuri si imbarbatare in Domnul. Sa ai belsug de binecuvantari de Sus.
    Aici, unde crezi ca e sus, e chiar foarte jos doar ca te platesc bine ca sa nu mai spui la nimeni de rau. 🙂


  24. Dragă Răsvan, nu pot acum zice nimic de lumea adam(a)ică, fiindcă nu e „de faţă”. 😉 Să vedem ce va fi!…
    Dragă Marius, e clar că aici nu era volumul dat la maxim, fiindcă atunci nici nu mă auzeai. 😆
    Eu ziceam mai mult ca om trecut prin (prea) multe texte…


  25. Rasvane, mărturisesc că am citit postul lui Viorel C şi am intrat, deodată, în ceaţa densă a unei ştinţe străină de mine. Am citi mesajul respectiv ca pe „Ps.23 academic” sugerat de Marius şi ca-Cântarea tradusă recent (cacofonie intenţionată – nu de alta, dar am observat că pe aici toate iotele sunt importante).

    Daaar, ehehee … dar, după ce am citit răspunsul de mai sus, dat lui V, m-am „luminat”. Nu m-am mai abţinut şi într-un 😆 😆 … na c-am zis-o.


  26. Am priceput, Adama… credeam că am dat prea tare muzica pe blogul ăsta… e bine dacă reuşim să ne auzim cu toţii.

    Iartă-ne greşelile noastre gramaticale şi ortografice…


  27. P.S. pentru Marius:
    Pe blogul meu, Răsvan scria mai corect. 😆


  28. Atunci: Iartă-ne nouă greşelile noastre gramaticale …


  29. Ai putea sa faci si un film despre viata ta ,ai de toate in ea ,tragedie,actiune,dragoste,convertire…. si ce e mai fain e ca nu te-ai minjit(sper) ca si…..alti care ….de-si minjiti vor avea un film despre viata lor( ”curata”!!???)


  30. Ina
    toti v om veda un film al nostru proiectat de pe acoperisul casei



Lasă un răspuns

