h1

„Comitetul Central”

Ianuarie 19, 2008

„Comitetul Central”, aşa îi spuneam. Au fost vremuri aşa de frumoase…. Era imediat după … 1989, că nu ştiu cum să îi mai spun… (Rebeliuţie?), în anii 90, 91, 92, 93. Încă mai aveam reflexele „comitetul central”, „congresul al XII-lea”, „cînd o face plopu pere şi richita micşunele… ”

Această fotografie este făcută undeva prin 1993. Îi mulţumesc lui Dănuţ că a scos-o de prin sertarele lui.

lamunte.jpg

Eu stau între Dănuţ şi Vasile. Vasile fără şapca lui rusească, eu fără kilogramele popeşti, Dănuţ fără perii albi…

Era într-o tabără în care pregăteam studiul biblic asupra Epistolei lui Iacov sau Evangheliei după Ioan, aşa cred. La Voroneţ?

Ce grup! Fiecare avea altă specialitate, dar pregăteam materialul şi apoi îl studiam în grupuri mici.

După studiul în grupurile mici se făceau sintezele, prezentate la cîteva săptămîni în cadrul bisericii, apoi….. tabăra finală.

Ce vremuri…

Aşa am început să cred că Biblia trebuie scoasă cu orice preţ din academiile teologice şi din biserici şi pusă în mîna oamenilor, matematicieni, filozofi, ingineri textilişti, designeri, filologi, toţi trebuie să pună mîna pe Biblie… sub călăuzire, sub supravegherea Trupului, cu grijă la istoria interpretărilor (tradiţia), dar cu mîna pe Biblie… merge. Se poate!

Dacă azi aş rămîne fără slujbă, aş lua de la capăt un grup, poate două, unul pe Iacov, unul pe 1 Ioan, poate chiar trei, Dialogurile lui Platon… toate în greacă…

Apoi ne-am apuca de Evanghelia după Ioan şi de Romani, tot în greacă şi apoi de Atanasie, tot în greacă…

Şi cu un alt grup, Augustin, de data asta în latină…

Ucenicie peripatetică, dar stînd pe loc! Asta-i! 🙂

25 comentarii

  1. Dar s-ar putea sa incepeti un grup, doua, chiar daca ramaneti si cu slujba:)


  2. Pozele astea, pline de amintiri faine, ne transforma dupa o vreme in nostalgici. „Uite ce slabut eram, ce de par aveam, ce simpatici eram…” Si totusi, in acel mic dreptunghi al fotografiei, se incapataneaza sa stea incremenita o clipa din milioanele de clipe ale vietii noastre. La care nici nu ne gandim cel mai adesea ca trec cu atata repeziciune. Draga Marius, m-ai facut sa caut albumele de cand eram student si sa-mi aduc aminte de prieteni, de colegi, intamplari.De elanul pe care il aveam atunci si dorinta de a „rasturna lumea!”
    Apropo, azi la Pro motor a fost prezentat ultimul model de Patratos. Fain patratos – Mercedes G… nu mai stiu cat.
    Ma inscriu si eu la grupul de care spuneai. Te rog sa ma treci pe lista. Numai bine!


  3. Nu mai am cînd, Ihtys, te-am aşteptat la cursuri… n-ai venit..

    Da, Alex, ştiu modelul, am ratat emisiunea, dar ştiu tot ce poate şi ce nu poate modelul cu pricina, este una dintre cele mai scumpe maşini din categoria ei pe piaţă…


  4. Nu i nimk ca ati ratat emisiunea ,pierdeati timpul sigur ati facut ceva mai bun si pentru aceasta va invit o zi INTREAGA fara limita de kilometrii si altitudine lsa testati Patratosul in tabla si CP
    -(daca va trimite Domul unu sa fiti
    pregatit)-


  5. aha, asta-i o ofertă pe care n-o pot refuza 🙂


  6. Ma bucur muuuult o sa postezi pozele?


  7. Sigur!!!!!


  8. la cin tre sa dam spaga ca sa te concedieze? 🙂


  9. La ce te referi Mircea


  10. la Marius, cu legatura la fragmentul de mai jos:

    „Dacă azi aş rămîne fără slujbă, aş lua de la capăt un grup, poate două, unul pe Iacov, unul pe 1 Ioan, poate chiar trei, Dialogurile lui Platon… toate în greacă…

    Apoi ne-am apuca de Evanghelia după Ioan şi de Romani, tot în greacă şi apoi de Atanasie, tot în greacă…”

    era o incercare de a face o gluma in contextul campaniei Realitatea TV „fara spaga” si a contextulu cultic baptist in care odata prins in noianul de slujbe si de functii greu mai gasesti timp pentrgenul d eactivitati de care aminteste Marius in acest post.

    nu mi-a prea reusit daca a trebuit s adau explicatii. 🙂


  11. veneam insa metodologia si argumentarea(soul-building dupa vb profesorului) si istoria filosofiei antice, era chiar in timpul latinii si limbii grecesti.sper sa se schimbe in sem 2..


  12. Ioan Daniel, oferta-i doar pentru Patratosu ca am fi si alti amatori.


  13. Mircea multumesc hai s ai sugeram sa renunte la limbile moarte si sa se ocupe de viitor cum face si Beni F si alti valorosi Invatatori de ce sa mai invatam sa folosim manuirea lucrurilor scoase din fabricatie


  14. cu? la sfarsit


  15. Vasile

    A ghicit e numai pentru dumnealui


  16. Vasile ai pute incerca si tu doar pentru a te convinge ca „patratosu” nu derapeaza decat controlat


  17. ai putea


  18. Draga Mircea, nu sînt şanse multe să fiu concediat… dimpotrivă 🙂

    cel mai bun exemplu de proiect neglijat este Greaca pentru Ghiţă Nelu şi Lenuţa, pe care îl reiau din februarie…

    Administraţia mă omoară 🙂

    dar va veni şi vremea aia. Proiectul cu greaca îl reiau în februarie cînd avem liber… cu Viorel şi Vasile S.

    Iar grupurile… la pensie.. dacă o prind.

    Cu noi, profesorii şi păstorii, ar trebui să fie exact invers decît la fotbalişti.

    Cu cît îmbătrînim cu atît sîntem mai buni, la fel ca la …. (CENZURAT, că era vorba de băuturi 🙂 )

    Aşa că sper ca în viitor să prindeţi ce-i mai bun nu un „neserios de blogger”

    te aştept, Ihtys, prinzi Evanghelie după Ioan, tocmai am terminat Epistola 1 a lui Ioan


  19. Cu cat un pastor imbatraneste cu atat devine mai plictisitor in predici … pt cei tineri !
    Cu cat un pastor e mai tanar cu atat e mai lipsit de experienta … pt cei batrani!
    Cu cat un pastor imbatraneste cu atat mai repede uita ca tine predica a doua oara … in cel mai fericit caz !
    Cu cat un pastor e mai tanar cu atat simte nevoia sa tina predica a doua oara …ca nu i-a iesit bine din prima !
    Cel mai bine e sa fie de varsta patratosului !!!


  20. Adică la 17 ani? 🙂

    Că de 20 de ani mi se întîmplă un lucru ciudat, tot împlinesc 17 ani, nu-ş cum se face 🙂

    Tot la mintea aia am rămas, din cîte se vede… la 17 ani faci blog…

    ori la 57 🙂


  21. Daca v a fi cu voia Domnului mai luam 9 pastori de la tara si dusi suntem (anul asta)

    pregatiti pe cineva sa va tina locu ka acolo i skump netu :)))))


  22. Erata


  23. Amin, amin…facem pauză de la net, nici o problema 🙂


  24. haha
    Ernu fara sapca…
    marius am un teanc intreg de poze de pe vremea aia… probabil eram responsabil cu „Probaganda” si faceam dosare de presa de au ramas atitea la mine…
    da frumoase vremuri si am invatat multe de la Danut Manastireanu si Liviu Ciortuz…

    vasile ernu


  25. Saaaaluuut, Vasileeeeeee.. că departeeeee eşti!
    Ah, ce-aş mai vrea şi eu poze de pe vremea aia… mai am şi eu cîteva.

    Vremuri cu adevărat frumoase…
    Eu mai învăţ şi acum şi de la unul şi de la altul… dar nu toate 🙂



Lasă un răspuns

