h1

Luna la care strigă „oile”

Ianuarie 21, 2008

Agora Christi începe o chestie nouă. Vor dedica cîte o lună unui singur subiect. Intenţia este lăudabilă şi realizabilă.

Începutul este „fierbinte”, deşi în februarie ne pasc încă geruri.

Luna februarie… Luna deconspirării… luna în care, cînd va apare luna, „oile” îmbrăcate în piele de oaie nu-şi vor mai putea opri schelălăitul…

oaie-sau-lup.jpg

Subiectul lunii februarie va fi TOT despre deconspirare.

Să ne trăiască, că după ce a făcut ochişori a început să meargă! Sper ca Agora să-i taie moţul!

Excelenta initiativa. Slava Domnului, poate in felul asta “scap” si eu.. .. )

Sper ca acest spaţiu să fie o adevărată Agora în care, iată am obosit spunînd, să se discute

principii, nu persoane,

să se facă demonstraţii, fără epitete,

să se argumenteze, fără să se dea verdicte cu uşurinţă

… dacă s-o putea… (

Daţi-mi voie şi de data asta să mă manifest ca un optimist … cu experienţă 🙂

Blogul meu a funcţionat ca un fel de paratrăznet.

Sper să se fi descărcat deja toţi cei care au avut pe fiere sa se descarce…

Poate cei de la Agora vor reuşi ce n-am reusit eu… să ţină în frîu pasiunile şi să cenzureze cu mai multă grijă.

Succes! Aşa le doresc din toată inima!

67 comentarii

  1. Iar sunt primul care comenteaza.
    Asumandu-mi oarecum dezagreabil riscul de a-l contrazice pe Patratosu, mi se pare a fi un fel de „luna reducerilor la deconspirare”.
    Si daca ramane „marfa” nefolosita? Se prelungeste in martie? 🙂
    Sunt de-a dreptul curios: vor fi dezvaluite „cele 7 principii ale deconspirarii”? Sau „cinci pasi pentru o deconspirare eficienta”? Sau vor fi enuntate „cele trei legi imuabile ale deconspirarii”?


  2. Si inca o chestie.
    Asa cum vad eu ca stau lucrurile, vom avea deconspirare fara deconspirati. Ca tot individul cu musca pe caciula va mai trimite o scrisoare justificatoare asortata cu „bucatele autobiografice” sau va scoate o carte, doua despre cum a „conspirat cu Securitatea pe urme”.
    Si iar scandal cu ratingul pe „storcatorul de cuvinte” confiscat de deconspiranti.


  3. draga Cristi B. ce se doreşte pe Agora Christi este o discuţie civilizată, academică, rece, profesională, fără patimi, dar sper să nu omorîm şi pasiunea şi pathos-ul în toată povestea asta…

    Eu le doresc succes!

    Păi şi asta este o chestie, întîi se teoretizează şi apoi se aplică teoria la indivizi..

    Este şi asta o cale.

    Unde am ajuns dacă am luat-o de la persoane? Nu prea departe.

    Să încerce agora christi deconspirarea fără deconspiraţi, poate lor le reuşeşte..


  4. da , ad nici nu cred ca se ajungea la abordarea asta „cu bisturiul” de pe Agora, daca nu era mai intai abordarea „cu toporul” cum au calificat-o unii frati. 🙂
    conteaza rezultatul final, avem nevoie de amandoua. 🙂
    nu ar fi exclus sa ami fie nevoie iar de topor, cu bisturiul te poti pierde printre maracini si sa nu mai poti taia. 🙂

    spor la operat.


  5. Părerea mea este că oricum s-a ajuns într-un punct mort, Mircea, nimeni nu poate fi silit la pocăinţă…

    DAcă nu e, nu e, de unde nu e nici Dumnezeu nu cere…..

    De lupi nu te aperi cu bisturiul, Mircea 🙂


  6. pai si io zic ca nu se poate pocainta cu forta. dar dupa parerea mea toata batalia asta ar trebui s aaiba loc la nivel institutional, pe regulamente si statute aprobate de foruri decizionale si punerea lor in practica la nivel institutional (uniune, comunitati biserici locale). scrie in statut ca nu mai poti fi pastor daca colaborezi cu agneturilei sau esti membru de partid? scrie. atunci fiecare membru al cultului care detien o functei cultica si este angajat cu carte de munca sa dea o declaratie publica in fata celor acre l-au alesc ac el respect aconditiile impuse de statut si sa le enumere in clar si ca dovada institutionala sa dea o declaratie legalizata al notar. cine nu s esupune nu mai poate ocupa o functei cultica platita ca asa zec statutul. 🙂

    scrie la statut ca cei care au colaborat in trecut nu mai pot ocupa functii publice platite in cult? nu scrie. atunci sa-i lasam in pace pe acestia si sa nu le mai cerem declaratie ca au colaborat sau nu. Domnul ar egrija si d edansii si de noi. ……….

    este musai nevoie ca cei care au colaborat cu securitatea sa nu mai ocupe functii publice in cult? cien crede asa nu are decat sa ia statutul cultului in mana sa se asocieze sa faca propuneri la consiliu uniunii sau und etrebe, la Congres al Conferinta si s amearga pe calea procedurala ac sa se voteze o astfel d ehotarare care sa trebuiasca a fi respectata. altfel tot povestim ca sa ne aflam in treaba. 🙂

    daca nu se respecat ce screi la statut cei din conducerea uniunii care sunt responsabili d erespectarea statutului s afei trasi la raspundere in consiliu, in conferinta, in congres. cum? ca in politica romaneasca. data viitoare nu-i mai votam. 🙂

    no ma opresc ca incep s azburd pe campii……….


  7. Draga Mircea, cred ca sîntem ca naţiune în situaţia în care orice s-ar auzi despre oarecine…. sîntem complet anesteziaţi din punct de vedere moral…

    De asta cred eu că nu mai are rost să continuăm prea mult discuţia.

    Dumnezeu şi-a manifesta judecata asupra poporului său în diferite feluri. O modalitat e a fost să îi lase în voia minţii lor… pe mîna unor lideri care au făcut compromisuri.

    Se pare că naţiunea este sub judecata Domnului. Uitaţi-vă la liderii pe care îi avem.

    Iertaţi-mi scepticismul, dar nu cred că societatea românească este pregătită să abordeze instituţional aceste probleme.

    Nu poţi rezolva o stare patologică cu instituţii care sînt în formare sau care ele însele suferă de propria patologie

    CNSAS-ul pare o glumă tristă faţă de ce au făcut altea neamuri mai civilizate…

    Mircea Dinescu este un personaj simpatic şi colorat, dar dacă umorile lui Mircea sînt responsabile pentru decizii atît de grele … să fim serioşi.

    Despre ce şi cum scrie la statut… stai că mai avem de aşteptat.

    trebuie rezolvate cele 22 de obiecţiuni ale guvernului, să treacă mai departe spre monitor… ehehe…

    data viitoare nu-i mai votăm? pui pariu?


  8. oooooooooo, pai nu au fost rezolvate? pai atunci inseaman ca inca nu avem statut…….ac dupa ce s erezolv aobiectiunile iar trebuie verificate de guvern si poate iar se fac obiectiuni……..

    no pai daca asa or sta lucrurile cu morala si cu institutiile in romania, si nu prea am motive sa nu-ti dau dreptate, atunci Dumnezeu cu mila. fiecare in dreptul nostru si cand ne-om satura fiecare ne-om rascula pe bucatica noastra de aproape. in rest numai de bine…….Traiasca Uniunea, partidul si …….. 🙂


  9. „partida” am vrut sa zic 🙂


  10. draga Mircea, da, se vor găsi obiecţiuni tot timpul, de editare etc.
    aşa cum este acum cu Meleşcanu Băsescu, nici unul nu are dreptate, dar se lovesc la gioale unul pe altul…

    aş rezuma cele 22 de obiecţiuni la „Dispăreţi!”


  11. Asa ca noi tooot la rugaciune trebuie sa ne intoarcem,
    nu avem alta spweranta pentru curatirea templului,
    mai rau e de ceu pe care Domnul i-a invrednicit cu ispravnicia asta,
    caci vor da o maimare socoteala,
    asa cum noi,unii(eu) am fost uneori subiectivi,Domnul sa ne ierte.


  12. Marius, eu deja am adaptat un cantec vechi, fara nume, se poate dansa cu leganari usoare din spincene:

    „Les [dossiers] morte se ramassent à la pelle
    Les souvenirs et les regrets aussi
    Mais mon amour silencieux et fidèle
    Sourit toujours et remercie la vie
    Je t’aimais tant, tu étais si jolie
    Comment veux-tu que je t’oublie…”

    pentru Beni Lup, poate il invata pana in februarie. 🙂


  13. Marius, ce folos atatea discutii? Incep sa-mi pierd increderea si in cei ce spun ca un lucru sau altul ar fi pacat. Ce rost au discutile si ce credibiliate mai au unii oameni daca nu misca la modul serios nici macar un deget? Uneori lucrurile trebuiesc coborate din norul filozofic pe pamantul celor ce au nevoie de indreptare. Nimeni nu face o lege ca s-o aiba in dulap iar apoi sa se planga mereu ca asta este situatia. NU CRED in EXECUTII DAR NICI IN BLABLABLA. Exista un pacat? Da.Exista un aspect public? Da. Atunci se cere o disciplinare publica. Nominal nu abstract. Altfel devenim ceea ce suntem cel mai adesea in astfel de situatii: doar niste amarati de ipocriti.


  14. Cand lupul intra in turma rolul cainilor si al ciobanului nu este de a invata oaia definitia lupului ci de a o proteja, dandu-si chiar viata, asa spune Domnul Isus pana la urma. Analizarea comportamentului si a culorii blanii ne va transforma in bieti ” zoologi-crestini” nimic mai mult. Iar lupul va prada si nimici in continuare.


  15. rupt-au din ele totul
    din betii rupt-au amorul
    si din deconspirari au luat orice haz…deconspirare in sine e un cuvant hazliu…deconspirare in romania inseamna sa ne facem cu totii tricouri pe care sa scrie: „am colaborat cu securitatea”…


  16. Les feuilles mortes se ramassent à la pelle,
    Les souvenirs et les regrets aussi
    Et le vent du nord les emporte
    Dans la nuit froide de l’oubli.
    Tu vois, je n’ai pas oublié
    La chanson que tu me chantais.

    (un miel in blana de lup)


  17. YEAH…asa ma…poezie, doamne, mai beau un pahar si ma apuc sa citesc nichita


  18. ce bei, waszlaw?


  19. oxy28, evident, Ives Montand! 🙂 [ ]


  20. Versurile aparţin lui Jacques Prévert. Le mai cântă şi Edith Piaf.


  21. beau whiskey(nu din snobism ci ca altceva nu mai am) … . na bine… pot sa pun si eu una de a mea? pun oricum:Perspectiva(lui W.C. Williams)

    pe lac doua mormane de oase ca doua lebede par privitorului neinstruit.


  22. Draga Mircea, deci eşti de acord că nu se poate pocăinţa cu forţa, da?
    Oricum mîine voi scrie ceva despre chestia asta cu deconspirarea ca să mă descarc de tot şi gata…

    mai puneţi pofta în cui cu „instituţional” că nu este voinţă politică, ştii cum se spune..

    dacă s-ar aplica chestia ca „cine a colaborat să nu mai ocupe funcţii în cult…. ” nu mai continui CENZURAT..

    cu statutul, aseară la ora 21 s-au făcut ultimele corecturi şi s-a trimis deja la Monitor.

    Ha, ha, ha, ce-am rîs, dar cu lacrimi, Rasvane, la cîntecul tău… noroc că mai ştiu un pic de franţuză de prin şcoală… că altfel îmi rămînea încriptat.

    Draga Vlad, nu este evident ce se întîmplă? Părerea mea este că Dumnezeu ne lasă aşa în anesteziera asta morală ca să ne judece… degeaba vorbim noi de chestia asta, marea majoritate a populaţiei nu mai vrea să audă, vor „linişte şi pace”, o linişte în care să le poată cînta cîntece de leagăn propriilor conştiinţe…

    Da, este bună chestia cu „să-nvăţăm definiţia lupului, dragi oi, aşa ca să vă puteţi apăra singure… ” 🙂

    draga Oxy, am gustat … un „miel în blană de lup”, crd că mai multora de aici li s-ar potrivi această metaforă

    waszlaw, uh greu de scris porecla ta… e de reţinut chestia cu lebedele…

    aş reformula

    „două plase albe cu gunoi pe cimentul din faţa blocului, par lebede pe un lac argintiu pentru cine bea mai mullt de juma de whiskey… ” 🙂


  23. ehei… câte plase albe cu gunoi… sunt împrejurul blocurilor…


  24. Sa fie tot atatea cate prin sufletele noastre?
    Si cand te gandesti ce greu ne despartim de ele?


  25. Iată şi o analiză a lui Caius Obeadă

    http://www.voxdeibaptist.com/editorial_ian08.htm


  26. nu uitati cel ce are biciul in mina il va folosi cu voia dumneavoatra sau nu, dar sa stiti, acest bici va lovi si pe cei ce au luat apararea celor vinovati si nu stiu cum va veti dezvinovati atunci.chiar credeti ca este la voia vreunui om deconspirarea aceasta, chiar este numai din dorinta vreunui om,nu categoric nu.


  27. Marius, cred ca asta e stilul unei analize academice, stiinţifice. E bine ca unii o pot face si cinste celor care o pot citi cap- coadă. Eu am citit-o in diagonala! 🙂
    La situatii date ca posibile in teren, pentru ca oricit ai incerca sa o aburesti, tot acolo ajungi, nu am gasit categoria cea mai cea: colaboratorii care nu recunosc ca au fost turnatori, desi li se arata adevarul. Tocmai pe astia, nenea Obeada ii uita! Caius sa ma ierte daca am orbul gainii! 🙂

    Cea mai aiuritoare fraza mi s-a părut asta din final:

    „Celor tineri care cer deconspirarea le-aş sugera nu toleranţă şi trecerea cu vederea a unei păcătoşenii ascunse, ci o trăire în adevăr, în plinătatea Duhului Sfânt, ca ei, la rândul lor, să poată trece cu bine ispitele timpurilor în care trăiesc.”

    Rog un tînăr, în afară de Beni Lup, să-mi spună şi mie ce trebuie să facă el pe viitor, cînd aude de dosare! Să facă precum nenea Caius: bla-bla! 🙂


  28. draga Rasvan, fiecare încearcă să „aproximeze” o atitudine faţă de fenomen.

    TREBUIE SĂ RECUNOAŞTEM CU GURA PLINĂ ŞI CU OCHII LARG ÎNCHIŞI: NU ŞTIM CE SĂ FACEM!

    Asta-i, cred, cel mai crunt adevăr. Fratele TAloş a încercat, Danut încearcă, Dan a încercat pînă a fost acoperit de pietre…m-am dat şi eu olecuţă la problemă…

    Să vedeţi ce pîrîciune am eu azi de la Beni Lup către Consiliul Uniunii…

    Mă tem că şi fr. Caius face ce face fr. Taloş… Fraţilor, asta-i situaţia, asta a fost, ce facem în viitor…

    Să vedem ce ne oferă Agora Christi, poate ei au soluţia…

    poate o descoperă cineva, că vreme de 60 de ani a fost acoperită cu frunze…


  29. rasvan, eu sunt tanar dar iti spun inaintea lui Dumnezeu ca mi-ar fi frica sa trec si strada cu oameni ca cei luati in discutie, nici nu ma pot gandi la o persecutie sau chesti mai serioase.
    incep sa cred ca cei care nu s-au murdarit sunt ori muti, ori inexistenti, pai cum sa fiu eu incurajat de tacerea lor? In astfel de cazuri vorba aceea: tacerea e ca mierea cu cat o folosesti mai rar cu atat este mai buna.
    Nu se cer executii, dar nici musamalizare sub pretextul dragostei, altfel apar suspiciunile, poate si asta….?
    Mai sa nu vezi oameni mai hotarati? Unde sunt oamenii lui Dumnezeu in astfel de cazuri? Sa fie la evanghelizare in vreo statiune de iarna?


  30. Marius, Rasvan,
    pe langa faptul ca nu stim ce sa facem, nici nu prea avem ce sa facem.

    Eu asa cred, bazat pe cateva argumente.
    1. Nu cunoastem adevaraul, ci fragmente de adevar;
    2. Nu avem acces decat la fragmente de adevar;
    3. Ce implicati/”incriminati” din varii motive, principii personale, conceptii de viata etc nu doresc sa raspunda tuturor intrebarilor si lasa loc larg interpretarilor;
    4. La nivel de conducere cultica nu se doreste implicarea totala, impartiala, tot din varii motive;
    5. Marea masa de credinciosi nu are maturitatea spirituala necesara pentru a gestiona informatiile si efectele acestora;
    6. Nu detinem instrumentele specifice unei astfel de munci.

    Asta nu inseamna sa o lasam balta, dar nici sa supralicitam situatia.

    Nimic nu va ramanea nedescoperit, intr-un fel sau altul.


  31. Dragul meu pety, pai marea masa de credinciosi nu ar trebui sa ne creda cand impartim fragmente de adevar mai mari si importante ca acestea, cum ar fi Isus Hristos sau Mantuirea, pai de ce te-ar crede cand ai oricum numai franturi de adevar si iti lipsesc si mijloacele? Pai tocmai Duhul lui Dumnezeu face ce nu putem noi face, noi vestim, El cerceteaza, noi disciplinam, El indreapta, noi condamna, El aduce cercetarea, dupa tine ar trebui sa tacem in toate cele pt ca oricum nu suntem completi?

    „Asta nu inseamna sa o lasam balta, dar nici sa supralicitam situatia.” fraza asta imi seamana cu haide dar mai stai ca sa nu zic: „haida-hooo”
    Inainte sau ‘napoi.


  32. Cu Beni Lup, nu stiu Marius, chiar crezi ca la Consiliu acolo asculta si „mortii” parca era interzisa comunicarea cu „mortii”.


  33. Bine Vlad. Nu e pentru tine, totusi.
    Si n-ai analizat corect ce-am scris.

    Asta arata intr-adevar ca fiecare interpreteaza in functie de personalitatea sa, experienta sa de viata, cultura, structuri specifice de gandire etc.

    Subiectul e mai complex decat crezi ca poti cuprinde, atat tu cat si eu.


  34. Nu la mine este din ce in ce mai simplu, ai facut un pacat, il marturisesti si te lasi de el, daca este implicat si aproapele tau sau biserica etc, iti ceri iertare, esti disciplinat pt ceea ce ai facut ca semn pt toata lumea si daca se constata ca treaba a fost sincera-cu marturisirea, nu cu pacatul-urmeaza inconjurarea cu dragoste, daca nu excluderea cu toata parerea de rau.
    Haide sa nu complicam lucrurile ca pacatul este clar: a vinde pe fratii tai celor din lume, opresorului.
    Exista acte, exista marturii si nu este asa complicat.
    Este complicat cand sunt alte interese.
    Cei ce nu se marturisesc si intra in planul de reabilitare prin pocainta, disciplinare etc, cand vor fi gasiti, exclusi direct si pt totdeauna, pai Anania a murit pt totdeauna pt un pacat si noi ne-om sfii sa legam pe pamant pe unul ce n-a avut tata, n-a avut mama si cu toata ingaduinta mai ne trage si pe sfoara, pai tu crezi ca la Dumnezeu asa merge: alba, neagra. e aici ba nu-i aici?


  35. draga vlad,
    nu asta e problema.

    Problema o constituie informatiile, marturiile, documentele contradictorii.

    Principiile biblice le cunoastem cu totii.

    Eu vad ca tu ai o problema si anume executarea celor „gresiti”. Ba vad ca vrei sa-i dai si afara (excludere). Ai grija! Sa nu-ti masoare Domnul cu masura cu care masori.

    Eu unul nu am incredere deloc intr-unul care se bate cu pumnul in piept… si doreste executia altora. Da, nu am deloc incredere in tine. In rest, poti sa spui ce vrei. Am totusi rugamintea sa nu „imi bagi cuvinte in gura” presupunand c-am spus ce n-am spus. Asa fac oamenii indoielnici. Asta e un alt motiv pentru care n-am incredere in tine. Si renunta la patima ca orbeste…gandirea si analiza logica. E o sugestie, nu o porunca, retine si acest aspect.


  36. draga pety, in mine poti sa ai indoieli, doar nu am mancat un sac de sare impreuna sa ma cunosti, deci te inteleg si este frumos sa fii precaut.

    ceea ce nu este frumos din partea ta, este ca atunci cand exista documente clare, cum este chiar scrisoarea lui Iosif Ton si altele legate de evenimentele de la Caransebes si atitudinea sa plus scrisoarea lui AP, plus analiza celor spuse de el despre Wurmbrand, nu folosesti aceeasi masura ca in cazul meu, asta denota incorectitudine, partinire, acoperirea raului in functie de interes si persoana iubita etc.

    Nu ma bat cu pumnul in piept, nici nu prea am, iar daca ai fi cautat sa vezi care este punctul meu de vedere l-ai fi inteles: MARTURISIREA PACATULUI SI PAREREA DE RAU, DISCIPLINAREA-CACI ESTE PARTE A BISERICII IAR IN CAZUL NEMARTURISIRII EXCLUDEREA.

    care parte din cele trei le asociezi cu „executarea”?

    Iti este frica sa-ti masoare Domnul cu aceeasi masura cand masura ta nu este a Lui, altfel devenim smecheri si avem impresia eronata ca daca masuram cu putin, ni se va masura putin.

    Ca sa nu-ti spun ca masura se aplica acelorasi judecatori care faceau aceleasi pacate pe care le condamnau aspru la ceilalti dar nu la ei.

    Vrei sa stii, n-am turnat-vandut pe aproapele meu la securiate si cred ca este pacatul la care se refera Scriptura: vanzatori II Timotei 3, ca doar nu crezi ca se refera la bomboane agricole?

    Eu pot intelege altceva din ceea ce imi spui si te intreb sau te acuz, dupa care tu-mi explici, asa ma invata Domnul si cugetul, dar nu te condamn iremediabil dupa doua vorbe.
    Deci increderea se castiga iar sansele sunt ale fiecaruia nu numai a celor ce-ti plac la prima strigare, cel mai adesea inseala. Apropo daca nu ai incredere de ce ma faci indoielnic, vezi asta este pacatul tau, ma faci pe mine indoielnic in timp ce tu esti asa din propria-ti marturisire, deh nu esti primul care atunci cand este prins striga: hotul!
    Nu te supara te rog si incearca sa vezi lucrurile asa cum sunt si pacatele impreuna cu modul de rezolvare dupa voia lui Dumnezu. al tau indoielnitor


  37. RASVAN, din ceea ce am citit la dl Obeada (tot in zig zag) reiese ca acesta cinta melodia care i-i place lui I.T. asa cum a facut-o si la MASA ROTUNDA.
    Si uite asa se face trupa de lautari cu DL OBEADA la
    cetera fr ,Beni Lup tambal si cred ca o sa le vina in ajutor si Agora ,o sa vedem la ce instrument, si o sa ascultam melodiile preferate ca:
    IA MAI LASA DANE DOSARELE,
    NU VREM DECONSPIRARE
    OPRITI DOSARIADA
    CE STITI VOI?
    Ascultare placuta.


  38. vlad, mi-ai intarit convingerea.
    esti prea subiectiv de aceea ma opresc aici.

    Dar ma rog pentru tine!


  39. Va rog sa ma sfatui-ti,doar citeva lucruri despre mine.iubesc mila si sint sensibila la nevoile oamenilor ,asa ma cunosc multi din familie si biserica.In acelasi timp nu pot sa ingadui minciuna si neadevarul ,si de multe ori rup relatii cu persoane care le-am prins ca m-au mintit sau am mers pe fir pina am aflat adevarul. Acum sa-mi spune-ti voi.,ca-si martor ocular alaturi de mai multi tineri cum sa reactionez la minciunile,ce se spun de un anumit pastor,unde eu stiu ca a fost exact opusul.Cind am spus adevarul unii m-au criticat,si eu cred pe nedrept ,am ajuns sa-mi para rau ca am combatut minciuna.Multi vor spune ca n-am inima ca jignesc familia.Acuma,..ce sa fi facut??sa fi lasat minciuna sa circule,ori cum a fost in multe ziare,si sa se scrie o istorie falsa sau ce????(sint multi care citesc deci n-am sa pun nume)


  40. asa m-am saturat de cei ce se roaga pt mine si nu se roaga pt ei.
    ma, daca eu sunt asa rau, nu ca n-as fi, dar oare sa va asculte Dumnezu rugaciunile de sunt asa rau?
    sincer iti spun ca imi vine sa cred ca numai beni lup si cu tine va rugati pt mine de sunt asa rau, poate mai prind si eu un frate serios sa se roage pt mine, as mai avea si eu sanse la schimbare. nu-i nimeni pe aici?
    nu te supara pety, dar vina este la mine, astept prea mult de la tine-asta trebuia sa te incurajeze sa redevi om. Daca vedeam ca nu ai picioare nu ti-as fi spus umbla, ca doar imi bateam joc de tine, asa eu crezut ca le ai si te-am provocat sa te ridici.
    Acum inteleg ca nu vrei, iti place acolo jos si gata, cu sila nu se poate.
    Mi s-a intamplat sa vreau sa ridic un betiv de jos si la urma sa ocarasca ca-i stric socotelile, imi aduci aminte de ei. Totusi Domnul Isus are putere sa te trezeasca inainte sa fie prea tarziu.


  41. Totusi pety, umbla, iti sade mai bine decat jos!mai sper


  42. Vezi Marius de ce am facut studiul personal cu agresivitatea pe blogurile crestine?

    Acest Vlad imi zice ca nu-s om, asa, tam-nesam, interpretand eronat ce-am scris, punand in gura mea cuvinte ce nu le-am spus, pentru ca vrea pur si simplu ca altii sa recunoasca ceea ce vrea el sa recunoasca, iar daca nu recunosc, sa fie dati afara (de unde?).

    Apoi, tot tam-nesam, „ma lasa acolo jos”, ca cu sila nu se poate sa ma ridice…de parca as fi cazut undeva si/sau de undeva.

    Ma asociaza corelativ cu un betiv si spune „Totusi Domnul Isus are putere sa te trezeasca inainte sa fie prea tarziu”.

    Ce sa mai zici?


  43. Ma refer la perioade comunista.


  44. I-mi dau seama ca m-am fost clara .Au fost ultimile zile din comunism cind am fost martor ocular ,iar adevarul l-am spus acum dupa 18 ani ,dupa ce am citit ce spun ziarele.


  45. pety, tu intelegi ce vrei, eu iti spun ce cred,dar sensibiliatatea asta a ta imi pare cam domnisoreasca. Cum saracia sa lasi Adevarul in mana la unul ca tine? Pai tu lai lasa sa-l arunce asa in vant si apoi sa prinda fiecare ce-o vrea?
    Imi pare rau daca te-ai simtit jignit de chestia cu betivul, dupa cum te porti „vezi marius” imi aduci aminte de gradinita de copii, hai ca te las repetent, da-i drumul si umbla ca-i mai mare rusinea.


  46. *l-ai


  47. vlad, as dori ca viata sa mi te aduca in fata, sa vorbim face-to-face. Asa, te dai rotund in spatele tastaturii si te tii depozitarul adevarului, inclusiv crestinul cel mai de soi. Dar sunt convins ca esti mai pacatos decat cei pe care ii acuzi. In general cei tari in gura ca tine au probleme grave de traire christica.

    Scuteste-ma cu „predici” din astea, si vb lui Marius, „jos labele de pe masa”.


  48. ina, cum tie sa-ti fie rusine? ma ori eu am iesit de pe orbita ori lumea a luat-o pe aratura, pai cum sa-ti fie tie rusine de adevar , daca tu sti ca-i adevarat atunci sa lasam minciuna sa ne guverneze.
    Curaj domnule, chiar asa sa fim de moi.
    Persoanele care te mint si nu se pocaiesc spune Scriptura ce sa faci, itre tine si el, doi martori si apoi Bisericii, dupa daca tot nu se pocaieste sa fie pt tine ca un pagan. La mine asa scrie la altii lipseste pagina. Curaj Ina daca sti ca adevarul este de partea ta.


  49. pety, face-to-face for a combat?
    deci acum te plangeai ca te-am facut neom, acum ii spui aproapelui caruia vrei sa-i dovedesti ce dreptate ai si cata dragoste emanezi: jos labele.
    Oricum cele cu labe sunt mandru de mine ca pot tasta si vorbi cu unul din lumea celor cu maini si picioare, nu stiu daca cei din lumea ta-repet cu maini si picioare- sunt mandri de tine, eu cu regret ti-o spun n-as prea fi, iti lipseste coloana si unele vertebre pt a fi omul nou de care vorbeste Hristos.

    Sa nu uit sunt mare pacatos dar nu vreau sa-l plagiez pe Apostolul Pavel si sa spun ca sunt cel mai mare, totusi sunt foarte mare, dar Slavit sa fie Dumnezeu ca prin Isus Hristos ma numeste fiul Sau si ma cheama sa ma las de toate cele multe rele ale mele. Vezi daca esti bun, iti va fi greu sa dai slava cuiva, tie si poate prietenilor tai, lui Dumnezeu mai greu. Avantajul pacatosului mantuit prin Harul lui Dumnezeu.


  50. Vlad,cred ca gresesti cu Pety,
    nu stiu de ce..
    dialogul vostru e deplasat,ca va stiu cat de cat pe amandoi.
    Asa ca ma rog si eu pentru amandoi:))
    Ina ,curios ca si eu cam acelas fel de a fi am
    si de multe ori am suferit,deexemplu cand am dat aurul la biserica,pentru constructie si pastorul”mi l-a subtilizat”..iti dai seama cum m-am simtit?
    nu „m-a, lasat nici eu”pana nu a recunoscut,l-am cerut ,mi l-a dat si l-am dus acasa(tipul mai era si american din America de sud,,,o fi fost mai saraca(saracutul)
    EEE,cate experiente cu „pastori am”nu le-as mai avea!


  51. Si dupa astea toate,ni se spune,”sa nu daramam”
    daca acest pastor minte,du-te si spune,cum zice scriptura..etc.
    e cam greu,cazi in dizgratie…
    la noi e ca in lume,in loc sa se pocaiasca…
    Cand l-am descoperit,m-a trimis la casier,
    eu de fapt fusesem deja,stiam ca minte,
    asa ca m-am retras…am stat un pic si m-am dus inapoi la pastor si i-am spus ca am fost la casier,care mi-a spus ca e la dv.
    Dar daca eu nu cadeam la banuiala?
    ptr.ca nu mi-am dat nume,si fiind ceva mai special,aceasta daruire,m-am asteptat sa se anunte in adunare,ca cineva a daruit aur,ca nu are bani,ca stimuleze darnicia..
    vazand ca nu se anunta nimic,am inceput sa ma gandesc ca”s-a dus in alta parte”
    M-a intrebat ,sa vi-l aduc de acasa?


  52. elisa, nu am nimic cu pety, imi pare rau ca nu vrea sa stea in picioare, acum acuza acum face treaba de care acuza.
    Trebuie totusi putina consecventa si seriozitate, nu poti acuza si te retragi mai apoi, imi seamana a atac de lup, hiena, imi plac mai degraba cainii ori ataca ori te lasa in pace.
    Sunt unii… sensibili rau cand le vorbesti, iar cand vorbesc ei sa te tii…. greu mai trece omul prin ograda lor…dar…important la rugaciune sa incepem cu noi sa continuam cu ei si mai apoi mai dam o tura pe la noi.
    Ne mai suparam dar ne trece si toti invatam asa mai cu buna, mai cu reaua iar la urma…cu nuiaua 😦


  53. Pety,
    vad ca intelegi gresit disciplinarea,
    ea ajuta omul sa se corecteze ,sa se pocaiasca aici pe pamant,
    nu spune in corinteni Pavel;’l-am dat pe mana satanei…,
    ca duhul lui sa fie mantuit…
    apoi spune’este de ajuns pedeapsa data de cei mai multi
    acum mangaiati-l…
    Cuvantul lui Dumnezeu e atat de clar.
    De asta im place atat de mult!
    Ca nu am nevoie de nimeni sa mi-l explice .


  54. Draga Elisa,
    sunt intru totul de acord cu Scriptura.
    Eu nu pot fii ipocrit cu mine insumi, darmite cu fratii mei.

    Unii pot sa predice cand au facut niscaiva greseli. Eu nu pot face lucrul acesta. Am fost crescut in respectul fata de integritatea crestina, tinand cont ca de aceasta depinde calitatea relatiei mele cu Dumnezeu.

    Da sunt pentru adevar, pentru desconspirare, pentru ca Iosif Ton sa-si prezinte pozitia, sa raspunda la absolut toate acuzatiile.

    Nu pot fi insa de acord cu a scoate adevarul cu forcepsul acolo unde nu se poate, in sensul ca nu putem forta oamenii sa marturiseasca. Nu sunt de asemenea de acord cu fortarea pocaintei unaora daca ei nu vor.

    Cam atat.
    Iti multumesc ca te rogi pentru mine.


  55. vezi pety, pana la urma ajungem poate la un numitor comun.
    rolul excluderii este cel al forcepsului: ori iese si traieste ori ramane si moare. deci cel ce nu se pocaieste este exclus, iar cel ce se pocaieste este disciplinat si inconjurat cu dragoste ca sa se intareasca impotriva pacatului, da disciplinat, tocmai ca toata lumea sa priceapa raul, deci nu fii suparat ca te-am necajit putin. mai gandeste-te.


  56. Pety,ai dreptate,unii nu vor sa se pocaiasca,dar datoria noastra este ca si comnunitate sa nu lasam ceea ce rau sa ramana intre noi,ca sa se uite oamnenii la noi,asa ca sa-L caute pe Hristos.


  57. vlad, nu numitorul comun e problema ci atitudinea ta.


  58. pety, tu nu vrei sa intelegi ca nu este suficient sa spui ca lupu urla, prapadeste dar va fi pedepsit cand vreun vanator iscusit il va prinde si cu asta ai facut un bine turmei. Trebuie sa mai si lupti pt oi, sa-ti dai viata pt ele, altfel esti doar platit si o stergi cu prima ocazie cand vine primejdia. Nu crezi ca acesti tradatori au facut exact ce spunea Domnul Isus referitor la cel platit care refuza sa se sacrifice. Cum mai poti sta linistit cand se intoarce un astfel de cioban la oi dupa ce pleaca lupul? Pt ca odata a cantat frumos din fluier?

    Apoi nu poti critica atitudinea mea caci tu nu esti consecvent nici macar cu ceea ce-mi ceri mie, ia mai citeste tu postarile tale si vezi daca e sau nu asa. Deci blogul e bun pt ca ne arata o parte din ceea ce suntem si fiecare mai are de invatat cateceva. ce zici?mai gandeste-te.


  59. Draga Pety, cred că analiza ta detalită este justă.
    da, nu putem noi descoperi ce Domnul lasă numai pentru marea judecată.

    Draga Vlad, Pety, am avut o discuţie cu cineva în ultimele ore ale serii, îmi pare rău că s-a încins discuţia între voi… sînt sigur că dacă v-aţi scrie pe privat sau v-aţi întîlni personal situaţia s-ar rezolva,

    v-aş ruga insistent să nu vă adresaţi epitete unul altuia, tocmai asta vrea diavolul să facă între noi, dezbinare, atunci cîştigă…

    iar „conspiraţii” jubilează 🙂 „lasă-i, bă, ce, nu vezi? se ceartă între ei…. ”

    Elisa are dreptate, dialogul s-a deplasat din linia pe care ar fi trebuit să meargă.

    vă aduc aminte discutăm despre şansele „deconspirării”
    tocmai despre asta vorbim: avem noi românii putinţa de a ne decontamina de isterie eptnru a judeca limpede situaţia asta?

    Putem discuta raţional?

    Sper că discuţia va relua făgaşul „normal” 🙂

    cu multă simpatie pentru amîndoi, Pety şi Vlad.


  60. Marius, da-mi voie sa cred ca pety nu s-a suparat la un joc de glezne, si nici nu pot sa cred ca iti mai ramane mare lucru de facut in lumea asta:

    1. Nu cunoastem adevaraul, ci fragmente de adevar;
    2. Nu avem acces decat la fragmente de adevar;
    6. Nu detinem instrumentele specifice unei astfel de munci.
    Totul poate fi interpretat ca fiind fragmentat, si accesul va fi tot asa fragmentat, cum oricum nu detinem instrumentele, atunci inteleg ca nu mai ramane nimic si ca nimic nu poate fi practic judecat dupa principiile astea.

    Chestia cu toate religiile au o parte de adevar deci crestinismul nu poate fi exclusivist, accesul o treaba fragmentata in functie de stare, incercare etc si in felul acesta putem rasturna orice.

    Lucrurile sunt simple, cateva documente, scrisori si marturi. Propria marturie si cel putin in cazul Ton lucrurile sunt rezovate. A turnat da. A vorbit impotriva lui Wurmbrand, i-a scris si AP, pai asteptam un fel de CV de la securitate? Terminam cu el apareau alte cazuri, asa o lungim nu pana vom judeca la rece, va fi la prea rece si vom avea o mare sila de tot ca nu se va mai face nimic si atunci vom vedea cum va curge multa binecuvantare cereasca si oamenii vazand cat de mult i-am iubit pe turnatori ca nici nu i-am demascat vor fi atrasi de atat de multa dragoste ce am avut pt ei.
    Scenariul asta e prea urat, mai trag speranta ca macar unii vor face ceva concret.
    deci draga pety, eu tot mai cred ca sunt oameni gata sa faca ceva si dispusi sa o faca cu mijloacele care ne stau la dispozitie.


  61. vlad,
    si eu doresc sa fie oameni care sa detina instrumente, acces la martori si marturii, posibilitatea de a analiza documentele securitatii.

    Repet, nu sunt de acord ca in lipsa acestora (adevaruri 100%) sa luam pielea de pe incriminati. Mai ales ca validarea unor documente tine si de marturia lor.

    In ceea ce priveste aspecte caracteriale, vanitati, resentimente etc., cunoastem si noi. Dar ramanem strict la desconspirari, la raporturile unora cu securitatea, nu umblam si la ceea ce aai facut tu cu mine. Daca asa se doreste aflarea adevarului, cu atat mai mult nu-mi trebuie un adevar murdarit de atitudinea si comportamentul celor ce „se bat pentru adevar”.


  62. […] Cum spuneam şi altă dată: “poate ei reuşesc ce eu n-am reuşit”… să îmbin libertatea de expresie a românilor, lăsînt pasiunea şi spiritul lor ludic în voie, fără a lăsa discuţiile să cadă prea tare în miştocăreală şi patimă, lăsînd partenerii de dialog să interacţioneze între ei, fără a-i prinde după cîteva ore în încăierări verbale jenante. […]


  63. Problema este ca prea la rece, ramane rece, iar prea multa retinere de multe ori nu scoate interese de culise la suprafata. Povestea cu platoul de filmare.

    Pana la urma din pietrele incercate mai poti face ceva daca nu s-au spart de tot dar cele doar admirate si neciocanite, uneori nu sunt bune decat de expus in muzee, fara insa a da viziunea unei case.

    Pana la urma, insasi existenta lui Dumnezeu este pusa la indoiala, nu mai vorbim de Scripturi, asadar 100% devine o problema, mai cinstit este: ai facut pacatul, acestea sunt consecintele, spui ca nu, atunci unul minte, care este acela?

    Nu-mi spune ca, din punctul fiecaruia de vedere desi adevarul este altul, totusi toti au dreptate.

    Nu tine gogoasa: curvarul spune ca a iubit, Domnul ca a curvit, adevarul nu este intre cele doua, deci noi trebuie sa hotaram in dreptul cui spunem: adevarul este de partea ta.
    Altfel ora de filozofie cu tema: „Cine spune mai frumos negru.”
    La Agora C va ajunge pasarea disecata si se vor trage concluzii de folos: daca nu se tragea pasarea nu murea, iar daca a murit, s-o impaiem pana la judecata, altfel va aduce o nota proasta tuturor zburatoarelor.

    Pana la urma sinceritatea si vointa de a pune lucrurile in randuiala ne scapa, pe noi de ei si pe ei de noi.


  64. draga Vlad, să vedem, să vedem… nu mă pot pronunţa pînă nu văd ce se întîmplă, eu realmente doresc din toat inima ca chestia asta sa fie un succes si sa fie o incurajare pentru toti, creindu-se un cadru potrivit pentru mărturisire şi pocăinţă.

    De ce nu, încercarea moarte n-are… 🙂


  65. Şi mai este ceva, şi Petru a fost sincer cînd i-a tăiat urechea lui Malhu, nu?

    Să vedem, uneori Domnul ne spune să cumpărăm sabie, alteori spune s-o băgăm în teacă…

    El ştie, iar eu vreau să fiu în ritmul Lui.


  66. Asa e Marius, numai ca Petru stia de pe ce pozitie venea robul, acum lucrurile sunt „neguroase” cu robul si pana la urma la teorie suntem buni, nenorocirea ramane cand trebuie pusa in practica si cand nu prea are cine s-o faca.

    Deh… pretul nu este mic. Poate ca de aceea nu trebuie sa ne fie asa teama sa taiem urechea, Domnul o va pune la loc daca este cazul 🙂 , dar nici sa nu spunem ca Domnul s-a suparat pe Petru ca avea sabie- sa nu spui ca era pt smochine . 😦

    Sper, desi, uneori facem teorie, despre teorie, despre teorie si cand am ajuns la capat vorba aceea, tot teorie – That’s not my King. 🙂


  67. vlad,
    cred ca in zadar,te straduiesti sa-i explici lui Doru Radu,nu are rost.
    Sa asteptam,sa avem inca rabdare,stie Dumnezeu ce face.
    Doru Radu nu e mereu pe aceeasi linie.Il urmaresc de mult,nici nu cunoaste omul in cauza,,dar i-a scris ,acela i-a raspuns,apoi a cautat sa inteleaga ceea ce ii spuneau ,unii care stiau mai multe ,
    apoi a ales sa taca,
    dupa care s-a manifestat mai „bataios”
    acum il acuza pe Mitrofan,a mai facut-o odata,nu mi se pare a gandi preaDREPT,nu este consecvent(fie fara suparare)
    Nu are rost sa mai continuam o vreme.
    Raspunsul va veni la timp,ptr.ca Dumnezeu nu intarzie niciodata>



Lasă un răspuns

